Preverjeno

Spremembe za hišne ljubljenčke

Ljubljana, 25. 05. 2021 11.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Adi Omerović
Komentarji
271

V oddaji Preverjeno smo spremljali odzive društev, ki skrbijo za dobrobit živali in so podali predloge ter pobude za dolgo pričakovano spremembo zakona, ki zajema predvsem ravnanje s hišnimi ljubljenčki.

V Društvu za zaščito živali Ljubljana so razočarani nad sprejetimi spremembami, saj trdijo, da je predlog zakona pomanjkljiv, ker politiki v resnici niso upoštevali stroke, izpostavi Maša Cerjak Kastelic. "Skupaj se nas je nabralo 23 organizacij s področja dobrobiti živali, dali smo 19 konkretnih pripomb, od tega so upoštevali tri in še to samo delno. Dejansko do tiskovne konference tudi mi nismo vedeli, kaj bo upoštevano in kaj ne. Nismo dobili nobene informacije.

Da je v novem predlaganem zakonu veliko nestrokovnosti, izpostavi tudi Aleš Mlinar, ki ima več kot 400 terarijev in po Evropi že leta prireja razstave eksotičnih plazilcev, kač in pajkov. Po novem bodo prepovedani vsi vretenčarji, ki izločajo strupe. Ampak samo vretenčarji, pravi. "Nasprotno pajki in škorpijoni ter strupene stonoge pa ne bi bili prepovedani. To je skregano z logiko." 

Nova zakonodaja želi biti všečna za širšo javnost, vendar je pristop zgrešen, meni Polona Samec iz Zavetišča Horjul. Prepovedali so usmrtitev zdravih zapuščenih živali, kar se lepo bere, vendar v praksi jih že zdaj niso evtanazirali, sploh pa je sporna določitev, kaj točno je definicija zdrave živali. "To je tak populizem. Zelo malo psov, ki pridejo v zavetišče, je brez težav ali fizičnega ali psihičnega izvora.

Predvsem je treba izobraževati in spreminjati navade nekaterih lastnikov živali, meni Monika Koprivnikar, vodja zavetišča Mačji dol. "Take primere lastništva živali, ki so tam, da lovijo miši, in kolikor jih preživi, jih preživi, ali pa jih kar sami pobijejo, tak zastarel odnos do živali je treba ustaviti, to je treba omejiti."

Celotni prispevek si lahko ogledate na Voyo

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (271)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ElectroVoice
02. 08. 2021 09.40
-1
Politika pač spet in spet, kako pričakovano, mendra po moralnih normah v odnosu do živali. Četudi o tem pojma nima je nad njo še samo modro nebo. Stroke politiki upoštevali niso nikoli, ker je hudič, če so ti zaupane (pre)široke kompetence, ti pa v bistvu nimaš pojma o ničemer pa še logika ti je tuja. V takih primerih najbolj nađebejo prav tisti, zaradi katerih se zakonodaja oblikuje. To pa so žal nedolžne živali.
honsej
31. 05. 2021 14.46
+3
Joooj Mlinar, zakaj točno bi naj bilo skregano z logiko , da se pajki, škorpijoni in stonoge ne prepovejo , čeprav tudi izločajo strupe?! Kot da gre primerjat eno kobro ali klopotačo z ptičjim pajkom.. niti en človek na celem svetu še ni umrl zaradi posledic ugriza ptičjega pajka.. kakšne so posledice ugriza pajka ali pa kobre, pa sam dobro veš! Zaradi kač pa je že veliko ljudi na pokopališču! zato je smiselno prepovedat smrtno nevarne živali oz. smrtno nevarne kače, ostalih stvari pa pač ne! Najbolj od vsega je skregano z logiko edino to, da ni nobenega registra ali evidence, kdo vse ima doma smrtno nevarne živali!
honsej
31. 05. 2021 15.00
+3
pa še nekaj, verjamem da so ti razstave biznis in si lahko zaradi teh novih zakonov prikrajšan tako za svoj hobi in za dohodek , ampak vseeno posla imaš z SMRTNO nevarnimi živalmi, en ugriz in spet ti bodo vozili protistrup iz dunaja z falconom, tako kot so ti ga enkrat že. Mene bo pa ugriznil pajek in me bo dva tri dni malo roka bolela.. evo vidiš, zato je logično, zakaj se prepovejo strupeni vretenčarji, nevretenčarji pa ne! Če bi bili vsi, ki imajo te smrtno nevarne živali vodeni v posebnih evidencah, če bi vsi bili ZELO izkušeni in če bi VSI imeli za svojo žival doma pripravljen protistrup.. potem bi še to šlo, drugače pa je tole lahko samo en velik samomor.. samo čakaš lahko kdaj se bo zgodil neljubi dogodek..
Jimi1
26. 05. 2021 10.13
+4
Včeraj sem se po celo dnevni odsotnosti vrnil ponoči domov. Muc me je čakal na začetku ulice in tekel za avtom vse do hišnega praga... Običajna dobrodoslica v drugače prazni hiši. Tudi to je zlata vredno...družba brez pomislekov,predana do zadnje dlake!
ElectroVoice
02. 08. 2021 09.44
+1
Lepo! Moj z menoj spi, vsako noč, podnevi pa hodi zunaj...
RED_line
25. 05. 2021 20.32
-5
Zakaj ima cucek prednost pred kravo in kokošjo? Ah ja, on je družinski član.
Erika K
26. 05. 2021 08.49
-1
Čist preprosto. S kravo in kokošjo ne posiljuješ vseh ostali sosedov! Kapiš?? Lajež, drek, urin, stroški, ...
Koevrov loVcmesar
25. 05. 2021 19.35
-3
Na svetu smo tud ljudje ne sam živali
ElectroVoice
02. 08. 2021 09.46
Res je. Pa 8X preveč nas je. Bo precepljenost to rešila, najkasneje v 30 letih...
Misika1967
25. 05. 2021 18.50
+3
Zivali so na tem svetu zato da jih imamo radi in one imajo brezmejno rade nas. V njih ni hudobije in so vedno zveste. So najvecje sonce na nasem planetu,ki nam vedno polepsajo dan in izvabijo nasmeh na usta in sreco ter tolazbo v srce. Imam jih neizmerno rada,enako tudi dobre ljudi.❤❤❤
Erika K
26. 05. 2021 08.51
+0
Če si takšen človek, ki ga opisuješ zgoraj, potem boš našel tudi sočlovek, ki ti bo to vse dal. Sicer pa se moraš vprašati kaj je narobe s tabo. Vse vredu, če imaš živali rada, samo to še ne pomeni, da morajo vsi okoli tebe imeti radi to kar imaš rada ti. Samo za posiljevanje gre.
lojze3
25. 05. 2021 17.52
-2
Pomisli tudi na komarja in muho če že zagovarjaš živali
ElectroVoice
02. 08. 2021 09.48
Ti si gotovo pomislil tudi na evgleno in paramecija...
Koevrov loVcmesar
25. 05. 2021 17.51
+1
Ko pridejo kaki s psom na obisk je pa pes glavna tema, da ga je zuni strah, da ga bo zeblo da je lahk nevarno...
RED_line
25. 05. 2021 20.32
+2
Koevrov loVcmesar
25. 05. 2021 17.49
-4
Prav je da mamo ljudi, ko skrbijo za živali ampak zdej pa se je zelenih preveč. Recimo js psa nebi mel notr v hiši se mi zdi prav da je zuni pol pa
vonbongo
25. 05. 2021 18.08
+4
Zakaj se ti zdi prav , da je pes zunaj hise??
stumfeta
25. 05. 2021 18.28
+1
Kaj imajo zeleni veze s tem? Pa kaj ti misliš, da če je nekdo ekolog, da dela pa še v zavetišču zraven al kaj?
RED_line
25. 05. 2021 20.28
-1
kaj še nimaš dovolj?! Pej si gonit tvojga cucka mtr
Erika K
26. 05. 2021 08.52
-1
Zakaj? Ker je to njihov prvotni in naravni habitat!
stumfeta
26. 05. 2021 10.37
+1
J'š'na RED-line, zakaj si pa ti tako jezno bitjece? Zakaj pa ti še nimaš dovolj? A slučajno domišljaš, da imaš kakšno predpravico, pa samo ti lahko komentiraš, pardon, žališ, tukaj gor? M? Ti ne potegne, da nisem tiste sorte človek, ki bi se ustrašila vulgarnega nasilneža? Ne? Oh škoda, res.
stumfeta
26. 05. 2021 10.39
+1
Prvotni habitat domačih živali je dom! Mater, da niste sposobni dojet povezave med besedo "domač", "udomačen" in "dom". In da obstajajo tako divji psi, kot divje mačke in divje goved in divji prašiči in divje verzije praktično vsega, kar imamo drugače DOMA.
Bonsa
25. 05. 2021 17.18
+3
Še en zakon, ki je bil sprejet brez stroke. Že pri kovid ukrepih so delali po svoje. Seveda se bojo hvalili s tem, da so sprejeli spremembe (ki jih ni). To je naša vlada.
trn v šesti
25. 05. 2021 17.16
+10
nekdo je nekoč izrekel "bolj ko spoznavam ljudi ,tem raje imam živali"
RED_line
25. 05. 2021 17.01
-3
Dokler bodo ljudje gledali več za svoje cucke kot pa za dobrobit vseh, bo družba na psu!
BogiEmil
25. 05. 2021 16.53
+5
Po navadni logiki, živali ne poznajo zakonov kaj šele, da jih spoštujejo, empatija do živali je pa v človeku ali ne ... in stari rek pravi, kdor ne mara živali, ne mara ljudi.
BETONSKI
25. 05. 2021 16.37
+3
KO SO ZAČELI V ZGODOVINI POBIJATI MAČKE ,KER SO SE IZMISLILI DA SO HUDIČEVE ODPOSLANKE,SO SE MOČNO RAZMNOŽILE PODGANE IN MIŠI, TAKO SO PRENAŠALE KUGO IN TA KUGA JE POMORILA MILJONE LJUDI.
trn v šesti
25. 05. 2021 17.18
+2
pišeš bedarije na kubik!!tako kot vsak vedno!!
solo55
25. 05. 2021 16.32
-2
Tako kot eni razmišljajo o mačkah bi bilo najbolje, da jih kar na socialno prijavite, da bodo zaščitene in da ne bi slučajno še kaj lovile.
stumfeta
25. 05. 2021 16.25
+1
mptour 25.05.2021, 14:25:26 -1 Smrketa, očitno imaš zelo intimen odnos s psom, da veš kolikokrat na dan mora urinirat. Če bi bila res kaj poučena, bi vedela, da pes urinira velikokrat in to zato, ker je v njegovi naravi, da označuje prostor. V stanovanju mu to s prisilo preprečite. In me zanima koliko meščanov (blokovcev) pelje psa 4x na dan ven. Kam ven? Da polula in pokaka vse javne površine. Uau, a res? Intimen odnos moram imeti s psom, da vem, kolikokrat na dan ga je treba peljat ven? Ker imaš tudi z otrokom intimen odnos, da veš, kokrat na dan gre na wc al kako? A si lahko še bolj pokvarjen? Razen tega ti bo vsaka stran ali knjiga o psih povedala, kolikokrat na dan je priporočljivo peljati psa na sprehod. In ker sem poučena ja, točno vem, kako urinirajo psi in psice ko označujejo teritorij. In če bi bil ti samo pikico poučen bi vedel, da to opravijo na enem sprehodu in da na koncu velikokrat počepnejo ali dvignejo taco samo zato, da se naredijo da zacahnajo, ker imajo že prazen mehur, cahnali bi pa še vedno. Toliko o tvojem znanju. In z bivanjem v stanovanju se mu popolnoma ničesar ne preprečuje. Ker pes večino dneva prespi, pa to ne zato, ker je po tvojem mnenju zaprt v stanovanje, ker enako počnejo tudi, če so na vrtu. In če lahko na javnih površinah lulajo in kakajo golobi, vrane, kosi, vrabci, škorci, kanje, postovke, galebi, čaplje, labodi, race, ježi, mačke, podlasice, srne, lisice, jazbeci, miši, podgane, zajci in kar je ostale mestnega življa, pa da ne rečem že ljudje, verjemi, da tudi pes lahko svoje opravi na travi.
JohannDoe
25. 05. 2021 15.59
+8
@bongo "sam na kratko receno , preseli se na vas ;) Jaz ima soseda , ki je star in skoraj gluh. Ko on gleda televizijo , jo da do konca na glas in pol zaspi.... " ----- Preseli naj se na vas? Haha. Zakaj? Da bo ljudem težil, da ropotajo s traktorji, ko delajo ali, da mu živalski iztrebki na njivi smrdijo? Taki so za na kak otok brez ljudi, da so sami s sabo in imajo čas meditirat.
vonbongo
25. 05. 2021 16.40
+3
Perivnik
25. 05. 2021 15.56
+1
Razlikovati je treba med hišnimi ljubljenčki in mački, ki so na tej zemljici zato, da lovijo miši. Itak so mački do pred kratkim služili temu namenu. Ljudje, ki so te živali "zasuznjili" in spremenili v svoje ljubljencke, naj zanje v polnosti odgovarjajo, tako kot za svoj avto, ...
stumfeta
25. 05. 2021 15.59
+7
Mački niso na temu svetu zato, da lovijo miši in ljudje so tisti, ki so mačke udomačili, da jim miši lovijo. Ne obratno.
JohannDoe
25. 05. 2021 16.04
-1
Mački so na tem svetu ravno toliko, da ljudem lovijo miši, kot to, da so zaprti v stanovanjih in igrajo živo igračo brez besede in volje. S tem, da prvo dosti raje počnejo. In bodo to izbrali kadarkoli pred onim drugim, če jih le pustiš, da se sami odločijo.
solo55
25. 05. 2021 16.28
+4
Mačka nagonsko lovi, kakor vse divje mačke in to je čisto normalno narobe pa je, da imajo v stanovanjih zaprte mačke, da zgledajo kot tegelci z rožam na okenskih policah.
stumfeta
25. 05. 2021 16.38
+0
Mačka nagonsko lovi vse živo, od miši do ptičev, kuščarjev in žuželk. Mačke in psi 21 ur na dan prespijo, pa nima veze a so notri ali so zunaj, zato že nehajte s tem nabijanjem, kako so zaprti v stanovanjih in kako ubogi reveži želijo ven, ker to ni res. Mačke obožujejo opazovati premikanje in enako na enem mestu počnejo ure in ure, tudi če so nekje zunaj- dokler jih seveda ne prežene kak pametnjakovič, ki se jim mora nujno približat. Če boš psu pustil odprta vrata, da gre lahko ven ali not, se bo premikal ven in not skupaj s svojim gospodarjem in ko mu bo dovolj, se bo ulegel na svoj najljubši prostor in bo odspal par kitic. Obstaja razlog, zakaj se dela distinkcija med divjimi in udomačenimi živalmi. Pojma nimate o živalih, blage veze, ker si niste nikoli nikjer ničesar prebrali. Ne vem, ste že kdaj videli skupino levov, ki upleni bivola, kako se potem naslednje tri dni premikajo lih samo od bivola na južno, do vode in nazaj v senco. Revčki bogi, res.
BogiEmil
25. 05. 2021 16.56
+1
Mačke lovijo vse živo pa nikoli niso prav udomačene, to mi mislimo ... njihovi geni so še zelo, zelo prvinski .... lahk jih sam razvajamo pa debele nardimo, takrt ti pa ne bo ujela nit svojga repa ....
stumfeta
25. 05. 2021 16.59
+4
Zdej ne razumem čisto dobro tega. Če je mačka zaprta v stanovanju, potem trpi, ko jo pa avto na cesti v njeni svobodi zbije in je nihče tri dni ne povoha, kaj šele, da bi jo do veterinarja odnesel je pa srečna?
DavidVirtek
25. 05. 2021 15.47
+6
A to pomeni da me naša več ne bo smela met privezanega za cev od centralne? Jupiiii svobodaaaa!!!
JohannDoe
25. 05. 2021 16.00
+3
777.777.777
25. 05. 2021 15.21
+8
... Doma imamo 2 ZUNANJA ( kastrirana) mačka, ki ju imamo zato, da lovita miši okoli hiše. To sta najbolj zavaljena mačka v celi vasi. Če bomo ujčkali vsako mačko kot otroka, bo prišlo do porasti mišje mrzlice. Narava je zelo dobro poskrbela za življenjski krog, ki ga vodja Mačjega dola očitno ne upošteva.
stumfeta
25. 05. 2021 16.06
+4
Veš da, lih od miši sta tok zavaljena. Ker če ti sosedje zagotavljajo, da jih ne futrajo je temu res tako. Ampak čuj, že kdaj slišal, da se mačke lahko od miši nalezejo leptospiroze, hantavirusa, toksoplazmose, glist,...? Ne? Škoda.
777.777.777
25. 05. 2021 17.50
-1
Jah očitno nimaš doma vrta in ne pobiraš mrtvih miši in voluharjev. ti pa lahko marsikaj dobiš od miši. Halo. Življenjski krog. Mačke morajo lovit.
stumfeta
25. 05. 2021 18.23
Ne, mačke ne rabijo lovit, če se jih futra. Je pa res, da če jih pustiš zunaj, brez nadzora, da bodo to počele. Ampak potem se sosedje kr naenkrat začnejo pritoževat nad crknjenimi kosi na njihovem vrtu, tako da tega ni pametno počet. Drugače pa obstaja cel kup aktivnosti, ki jih mačji lastniki lahko počnejo s svojo mačko, da zadostijo temu "lovljenju", ki ga mačka po tvojem nujno rabi. Ampak niso pa vse mačke take. Ene so pač bolj pri ta lenih. Ja, jaz lahko marsikaj dobim od miši. Mačka tudi. In jaz od mačke, ki je nekaj dobila od miši tudi.