Korona

Zdravstveno osebje vlado in NIJZ poziva h kampanji za promocijo cepljenja

Ljubljana, 10. 01. 2021 19.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Tjaša Dugulin
Komentarji
711

V ponedeljek dobimo novih 16.500 odmerkov cepiva proti covidu-19. Del pošiljke bo namenjen zdravstvenemu osebju, okoli 12.000 odmerkov pa bo na voljo za cepljenje starejših od 80 let v splošni populaciji. Na portalu E-uprava je zanimanje za cepljenje do petka izrazilo nekaj več kot 111.000 ljudi. Zadržki pa še vedno ostajajo med zdravstvenim osebjem. Zato v zdravniški zbornici in Zbornici zdravstvene nege svoje člane pozivajo, naj se cepijo. S tem bodo zaščitili sebe in najranljivejše, s katerimi delajo vsak dan, hkrati pa dali zgled celotni družbi. Pogrešajo pa tudi dobro kampanjo za promocijo cepljenja.

Čeprav so zdravstveni delavci in negovalci promotorji zdravja in zdravega življenja, tudi v tej poklicni skupini opažajo zadržke glede cepljenja proti covidu-19. "Opažamo jih zlasti tam, kjer je informiranost preslaba, kjer so naši kolegi in kolegice prepuščeni bolj kot ne samim sebi, kjer je veliko prostora tudi za teorije zarote," pove Monika Ažman, predsednica Zbornice zdravstvene in babiške nege. 

Predvsem v domovih starejših, kjer pa delajo z najranljivejšimi. Bistveno bolje so cepiva sprejeta med osebjem v bolnišnicah. "Mi vidimo bolnike, ki pridejo z zapletenimi poteki, tako gripe kot zdaj covida-19. Po drugi strani pa so pri nas vsi deležni bistveno več informacij iz prve roke, z njimi se neposredno pogovarjamo, jim razjasnimo dvome," nadaljuje.

"Mi bomo postorili čisto vse. Z lastnimi zgledi, tudi s spletnimi seminarji, da bi okrepili zaupanje v cepivo, v stroko. Pogrešam pa več sodelovanja," priznava Ažmanova. Le z ustrezno precepljenostjo bodo razmere v zdravstvenem sistemu vzdržnejše, pravi. Nasprotovanje cepljenju pri tem kadru pa poglablja tudi skepso med ljudmi, ustvarja občutek, da o cepivu vedo nekaj, kar je javnosti skrito. "S tega vidika bi bil lahko vsak izmed nas res najprej egoist. Kajti če smo mi na varnem, potem so vsi okrog nas na varnem. So naši bližnji, so pacienti, je celotna skupnost in krog je sklenjen."

"Zanimivo je, da se ljudje ne glede na to, kako močno si želijo, da bi se epidemija covida-19 zaustavila, zdaj, ko imamo cepivo, niso pripravljeni cepiti," je kritična Mateja Logar z infekcijske klinike. 

Čeprav se strokovnjaki in znanstveniki trudijo razjasniti dileme, mnogi še vedno ne vedo, kaj je v cepivu, kako smo ga lahko dobili tako hitro, kakšni so stranski učinki, kdo se lahko cepi. Zato je nujna tudi dobra splošna promocija, pravijo sogovorniki, ki je ne ministrstvo za zdravje ne NIJZ nista pripravila. "Imamo veliko, široko populacijo, ki še vedno potrebuje nekaj v rokah, tudi kakšen letak," še meni Ažmanova. Prof. dr. Roman Jerala s Kemijskega inštituta predlaga pomoč vplivnih ljudi pri promociji cepiva: "To so ljudje, ki jim javnost zaupa. Da povedo, da podpirajo cepivo in da se bodo sami cepili. Potrebujemo umetnike, nenazadnje tudi znanstvenike, športnike, vplivneže, politike ..." 

Z vsemi cepivi, ki jih že imamo in ki bodo še prišla, bi sicer po mnenju Jerale 60-odstotno precepljenost, če bi se ljudje cepili, lahko dosegli do poletja. 

Eden izmed zglednih primerov promocije cepiva je tudi cepljenje Bojane Beović, vodje strokovne skupine za covid-19.
Eden izmed zglednih primerov promocije cepiva je tudi cepljenje Bojane Beović, vodje strokovne skupine za covid-19. FOTO: UKC Ljubljana
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (711)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

reaf
12. 01. 2021 12.00
+1
Dokler ne bomo verjeli strokovnjakom na področju medicine in znanosti nam res ni pomoči! Raja raje verjame objavam na družbenih omrežjih, ki jih objavljajo razni samooklicani strokovnjaki, ljubiteljski epidemiologi, ko so po izobrazbi npr. kuharji, frizerji, strojniki ... in takšni imajo v delu družbe višji ugled, kot razni dr. znanosti, zdravniki, profesorji ... res bolano!
LuckyBastardo
11. 01. 2021 11.26
+6
Za 1x nimam težav z lasmi, če pa bom, pol se pa cepim sigurno....
afnguncar
11. 01. 2021 11.03
-7
Nekaj ne štima. Šolani zdravstveni delavec ne verjame v cepiva in cepljenje. Je to problem njihovega šolanja ali nizkega IQ-ja posameznikov ? Glede na to, da je večina okužb in posledično smrti v domovih povzročenih prav s strani okužb zdravstvenih delavcev, bi človek pričakoval, da se bodo vsaj oni hoteli cepit. Mislim da tu ne bi smelo biti prostora za demokracijo. Če se ne cepiš, pač takega poklica ne moreš opravljat.
real....
11. 01. 2021 11.27
+6
...odpre se vprasanje zakaj ne verjame...?!
nebanebo
11. 01. 2021 11.45
+3
nebanebo
11. 01. 2021 10.34
+3
če te hoče nekdo z nečim ostrim... se boš kar pustil?
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 10.47
-1
zakaj bi te nekdo HOTEL z nečim ostrim.....
abmam
11. 01. 2021 10.06
+12
Še nedolgo tega so strokovnjaki trdili, da je nemogoče narediti zanesljivo cepivo prej kot v štirih letih. Sedaj nas ISTI strokovnjaki prepričujejo, naj se cepimo. In potem se čudijo, ko jim nihče ne verjame.
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 10.47
-2
čez tri leta, bo to isto cepivo torej zanesljivo.
Generacija56
11. 01. 2021 10.04
+8
Najprej je bila mantra te vlade, uvesti ukrepe, da bolnišnice ne bodo preobremenjene zaradi eksplozivnega širjenja bolezni. No, sedaj to ni več... Sedaj, ko je farmacija "podmazala", samo iščejo načine, kako bi prisilno cepili čimveč ljudi, NEGLEDE NA POSLEDICE! Nikomur več ni mar za smrtne žrtve po cepljenju, čeprav je že sedaj, po dveh tednih jasno, DA SO... In izpuščajo dejstvo, da v EU NI MOGOČE TERJATI ODGOVORNOSTI! V ZDA to deluje. več kot 10 milijard je že izplačanih... In kaj sledi? Medijsko skrivanje?
Uporabnik952532
11. 01. 2021 09.55
+10
Poglejte kaj je eliti zopet uspelo. Razdeliti narod na tiste, ki so anti in tiste ki so pro vakcinacijo. In mi ovce smo lepo padle v past. Ni čudno, da z nami lahko manipulira vsak, ki ima vsaj malo moči. Bravo
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 10.48
+1
to ni zasluga oblasti, takšni pač smo.....
PrettyBird
11. 01. 2021 11.00
-4
Tos84 med to elito je tudi tramp, čeprav vam on predava nasprotno. Misliš, da je naključje, da njegovi volilci ne spoštujejo ukrepov za zajezitev virusa in so proti cepljenju? Tramp je ljudi spodbujal v to zato, ker je upal, da bo s tem rešil industrijo. Kaj je rezultat? 374.000 mrtvih in milijoni ljudi pahnjeni v revščino.
Uporabnik952532
11. 01. 2021 11.15
+6
Presežka umrlih NI! To je vse, kar je treba vedeti.
branko69
11. 01. 2021 09.51
+11
treba je upoštevat stroko, ker zdravstveno osebje že ima prave informacije in če se ti v 80% nočejo cepiti, tisti, ki pa se (pred kamerami tudi z praznimi inekcijami, kot direktorica zd Žalec ) ...je odločitev za nas laike preprosta. NE!
Cmrlj3
11. 01. 2021 09.57
-10
Itak. Ker zdravstveno osebje s srednjo poklicno izobrazbo je res primer visoko izobraženega kadra, ki ve kako stvari delujejo. Mimogrede, zdravniki (to so tisti z dejansko univerzitetno izobrazbo in specializacijami - 22-24 let šolanja) se večinoma hočejo cepiti. Ker dejansko vejo kako telo, imunski sistem in cepiva delujejo.
Nimiuseen
11. 01. 2021 10.04
+6
Seveda čmrlj kot ponavadi spet lažeš. Od zdravnikov se bodo cepili samo tisti, ki bodo od tega propagiranja dobili provizije.
Zentrum
11. 01. 2021 10.04
+5
Če pa čmrlj reče, da se večina zdravnikov želi cepiti, ja potem pa mora štimat.
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 10.49
-1
osebno poznam zdravnike in medicinske sestre, ki so se cepile
LuckyBastardo
11. 01. 2021 11.27
Zgleda da ti veš, 1 stran več kot je napisano. Sploh pa si visoko izobražen
piron
11. 01. 2021 09.40
+8
mRNA cepiva so bila testirana tudi na ljudeh že prej - nenazadnje jih intenzivno razvijajo že 10 let. Zaradi posledic - mnogih ne vidnih takoj, pa do letos PREPOVEDANA za humano uporabo. Pozablja se tudi, da sta tako Pfizer kot Moderna zaprosila zgolj za uporabo cepiva v NUJNIH primerih - kar ima drugačne pogoje kot "običajno" dovoljenje - predvsem v določanju dolgega spremljanja testih oseb. Pa da je bilo sprva s strani proizvajalcev rečeno, da se NE sme cepiti starejših od65 let -kar je bilo kasneje opuščeno. Ostala pa je prepoved cepljenja za mlajše od 16 let. Vse navedeno je moč najti v URADNIH dokumentih. Dodaten dvom zbuja "izsiljenje" proizvajalcev, da v odškodninsko ne odgovarjajo za nič. Molči se tudi o tem, da: debeli 3x pogosteje umrejo zaradi kovida in 7x pogosteje pristanejo na intenzivni negi , da imajo bistveno težji potek osebe s sladkorno boleznijo tipa 2 in z visokim tlakom, ki jemljejo zdravila - ker slednja "zasedajo" receptorje, ki omogočajo vezavo celic Imunskega, ki ovirajo vstop virusa, potem vpliv vitamina D in C na zdravljenje... Vse našteto je stvar izključno vsakega posameznika. Ampak kaj, ko je tako težko shujšat in se odrečt nezdravi hrani. Kampanje bi morale biti usmerjene v to, ne pa, da se krivi otroke, ki tekajo po snegu, ter odrasle, ki hočejo smučati, hodit v hribe, fitnese, bazene... Ampak - od vit D in C ni provizij in težko kradeš tam. Pa podkupnine - vemo, v koliko tovrstnih afer je bil vpleten Pfizer, tukaj tudi ne pomagajo.
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 09.48
-9
kaj imaš od tega, da si izmišljuješ dejstva, ali v najslabšem primeru, citiraš hobi strokovnjake?????
Uporabnik952532
11. 01. 2021 09.49
+8
Ta cepiva niso bila nikoli testirana na ljudeh, tako da ne poznamo srednjeročnih in dolgoročnih stranskih učinkov.
Alexx7
11. 01. 2021 12.36
Inšpektor kaj ni preverjeno dejstvo? Da so pretežki bolj ogroženi in ponavadi s slabšim imunskim sistemom zaradi njihovega nezdravega načina življenja? Katera stroka bo to zanikala in kateri "hobi strokovnjak" je to izumil? Kaj je z vami, paničatorji? Zanikate vsa, že desetletja poznana in dokazana dejstva samo, da iščete uteho za svoj strah pri "vladni stroki".
Dr.Rugelj
11. 01. 2021 09.33
+7
Dr.Rugelj 10.01.2021, 21:02:39 +21 Zdravstveno osebje NE poziva k cepljenju - to ste si spet vi na 24ur namislili - pravilno je, da cepljenje forsirajo v zbornici - ta pa je sama sebi v namen !!! ...sem zdravstvenik in se ne bom cepil !!!...konec debate !!! ...nikogar pa tudi ne prepričujem naj se ne cepi - vsak se naj sam odloči !!!
ŠpriCAR
11. 01. 2021 09.34
-6
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 09.48
-4
Heretik1
11. 01. 2021 09.31
+4
Kdaj pa bo na voljo rusko cepivo Sputnik V? Jaz drugim cepivom ne zaupam!
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 09.49
-6
da, rusko cepivo je priljubljeno, ker sveti v temi......
noupe
11. 01. 2021 09.56
+2
Ga je Kacin prepovedal... je jasno povedal na konferenci, da ga v Slovenijo ne bo...vlada ne zaupa pa v to cepivo 🤓
Nimiuseen
11. 01. 2021 10.06
+6
Ne gre za to, da vlada ne zaupa v to cepivo. Problem je v tem ker rusi ne delijo provizij ko Pfizer.
boki23
11. 01. 2021 09.26
+2
ne se sekirat, škoda denarja za kampanjo ker bo do aprila cepljenje že obvezno glede na to, da je Evropa podpisala pogodbo za dobavo cepiva za 80% evropskega prebivalstva lahko sklepamo, da bo to cepivo potrebno porabiti na tak ali drugačen način in ker ljudje ne zaupamo več strokovni skupni (za kar si je skupina čisto sama kriva) se ne no cepilo toliko ljudi kot bi oni želeli in bo cepljenje postalo obvezno...
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 09.49
-1
treba porabiti? a se ti sploh slišiš????? pa ni to pašteta, ali njoki, teslo.....
boki23
11. 01. 2021 10.07
-1
Če misliš, da bo kako drugače se motiš. Evropa nebi podpisala pogodbo o dobavi tolikšnega števila cepiv zato da jih bodo lahko imeli v skladišču... Glede na to kako dela naša vlada in kakšen odnos ima do svojega ljudstva pa smo očitno za njih tudi mi samo navadni njoki s katerimi lahko delajo kar jim paše... Pa ne mislit, da podpiram cepljenje oziroma prisilno cepljenje ampak kot kaže bo to žal obvezno...
Nimiuseen
11. 01. 2021 10.09
+5
Imaš prav. To cepivo se razlikuje od paštete predvsem po tem, da so na pašteti navedene vse sestavine. In tudi po tem, da če bi po zaužitju paštete dobil kakšne težave ali celo zbolel, bi proizvajalec odškodninsko odgovarjal. Nič od napisanega pa ne drži za cepivo.
Grega Višnar
11. 01. 2021 18.16
pol bo pa vsaj eden mrtev in jaz v arestu.
Petur
11. 01. 2021 09.16
+4
vlada na profesionalen nacin ni sposobna,nevarni so pa za kakšen diktat!
pepe007
11. 01. 2021 09.13
+7
Smešno se mi zdi, da zdravstvo prosi zunanje deležnike, da promovirajo cepljenje med njihovimi pripadniki.
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 09.15
+3
tepci pač niso koncentrirani na enem mestu, ampak so razpršeni vsepovsod, tiudi v zdravstvu, kjer jih zaradi direktnega vpogleda v stanje situacije z kovidom in s tem povezanih težav, ne bi pričakoval.....
borjac
11. 01. 2021 09.26
+6
Tile avtokratski vladarji na čelu z diktatorjem Janezom Janšo, so popolnoma sesuli zdravstveni sistem, krivce iščejo, pravzaprav ne iščejo ampak nas kar določijo za krivce, nas Glupi narod. Ko nagovarja narod Janša imaš občutek da te nagovarja pogrebnik, stalna represija na ljudi in nič pozitivnega, nobene pozitivne propagande za cepljenje, nič od niča , vse v stilu , spoštujte in ubogajte oblast kajti vi živite samo zato ker vam to življenje poklanja Janša.
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 09.52
-2
švedska ima v ustavi prepoved omejevanja gibanja svojih državljanov....si predstavljaš kaj takšnega na etično visoko razvitem in sočutnem balkanu????
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 09.09
+11
osebno sem mnenja, da je v trenutku, ko je cepivo dostopno vsem, vsak zase odgovoren za prav vse posledice. S tem mislim tako stranske učinke cepiva, kot kakršnokoli obliko bolezni v primeru zavrnitve možnosti cepljenja. Sam se v odrasli dobi še nikoli nisem cepil, ne proti klopnemu meningitisu, ne proti gripi in v primeru, da bi zbolel, za vse posledice ne bi krivil nikogar drugega, kot samega sebe.....
Uporabnik952532
11. 01. 2021 09.08
+8
Kako ljudi prepričaš, da se cepijo? Ne z grožnjami in ne s prisilo ampak s tem, da vsak dan ljudi bombardiraš s tem, da je cepiva premalo za vse. Na tak način bodo ljudje stali v vrsti za vakcinacijo. Psihološke igrice se grejo
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 09.20
-6
zate so resne stvari pač psihološke igrice, zame pa stvar preživetja in normalizacije družbe....v tem se razllikujeva. Upam, da si hvaležen generacijam, ki so do sedaj z sodelovanjem z strokovnjaki izkoreninile črne koze, tuberkulozo, davico, otr. paralizo in tako naprej. V nasprotnem morda že nekaj let ne bi bil prisoten med nami in nam odpiral oči, prinašal svetlobo in tako dalje..... .........
Uporabnik952532
11. 01. 2021 09.32
+7
Nisem anti-vaxer, nikoli nisem bil. Je pa stvar zdrave pameti in razuma, da ima človek dozo skepse ko se gre za NOVA in NEPREVERJENA cepiva.
DR.Fejsbuk
11. 01. 2021 10.45
-3
tudi če z odebeljeno napišeš nepreverjeno, še ne pomeni, da je to res......malo zaupanja strokovnjakom, ki imajo za seboj desetletja izkušenj, pa že lahko pokažemo, kajne.....
Uporabnik952532
11. 01. 2021 11.23
+2
A so mogoče preverjena? Niso. Ti lahko verjamš v karkoli hočeš, to še vedno ne spremeni realnosti.
generator
11. 01. 2021 11.24
+3
@ovcaBoris - ne pametuj! Če si ti v tropu ne potenciraj enoumja.
jesenvoyo
11. 01. 2021 09.07
+5
Če sledimo cepljenje, ene cepijo, eni odklanjajo cepljenje, sam sem se prvi dan prijavil po spletu (starost 70) pa ne verjamem da bom hitro prišel na vrsto. Kakšna kompanija neki za cepljenje, uredite najprej nabavo cepiv, pa potem kompanija.
slo_veter
11. 01. 2021 08.59
+11
ne vidim problema, za cepljenje se je prijavilo 110K ljudi cepiva pa je na voljo 15k .. Tako, da bolje, da ni večjega navala, ker ga ne bi zmogli podelat.
piron
11. 01. 2021 09.18
+2
Razen.če.... se jih ni prijavilo 110k ljudi
slo_veter
11. 01. 2021 09.36
kivzfccz
11. 01. 2021 08.58
+1
Ni se treba cepiti pa tudi hujskati proti cepljenju.Hvala bogu, da imamo tolko norcev, BOMO MI PREJ NA VRSTI.
jast123
11. 01. 2021 08.53
+9
najprej naj cepijo tiste, ki se hočejo cepiti, nato naj prepričujejo druge.KO nekoga prepričaš, ga tudi takoj cepi, drugače se bo premislil