Korona

Odgovori na najpogostejša vprašanja o covidu: kaj drži in kaj ne?

Ljubljana, 29. 11. 2021 11.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 11 min
Avtor
Maruša Slana
Komentarji
303

Čez dobre tri mesece bosta minili dve leti od potrditve prvega primera koronavirusa v Sloveniji. Čeprav je virus med nami prisoten že nekaj časa in o njem vemo že veliko, vprašanja ostajajo. Ob poplavi dezinformacij v družbenih medijih je skupina slovenskih strokovnjakov s področja medicine, virologije, farmacije in cepiv pripravila zbirko najpogostejših vprašanj o covidu-19 in odgovorila nanje.

Slovenski strokovnjaki so pripravili zbirko doslej znanih dejstev in raziskav o bolezni covid-19, s čimer želijo pri iskanju odgovorov pomagati vsem, ki potrebujejo preverjene in z znanstvenimi spoznanji potrjene informacije. Za pripravo zbirke so se odločili zaradi vedno večjega širjenja dezinformacij o covidu-19 in cepivih, pojasnjuje dr. Roman Jerala. Kot primer je navedel animacijo, ki je začela pred nekaj tedni krožiti tudi v Sloveniji in "v kateri so zbrane popolne laži, dezinformacije in polresnice, vendar je narejena zelo profesionalno, nekdo pa je v njeno izdelavo vložil precej sredstev".

Zato so menili, da bi bilo dobro, če bi lahko ljudje, ki so izpostavljeni poplavi takšnih informacij, na enem mestu našli odgovore, za katerimi stojijo kredibilni strokovnjaki. "Po teh omrežjih se hitreje širijo negativne informacije z enostavnimi razlagami, še posebej če obetajo, da ne bo za rešitev situacije treba ali možno narediti ničesar neudobnega ali neprijetnega,  kot pa z znanstveno podprto razlago, ki zahteva neko zaščitno ravnanje, ki je lahko neudobno. V zbirki odgovorov smo poskusili ubrati srednjo pot, ne da bi šli v velike tehnične podrobnosti, po drugi strani pa smo morali kljub vsemu uporabiti dovolj strokovno razlago," je dodal Jerala. 

Kot pravi, so bili odzivi do zdaj pozitivni, vprašanje pa je, "ali teh odgovorov ne berejo že odločeni". Vprašanja so sicer izbrali med najpogostejšimi pomisleki in s pomočjo predlogov Sledilnika za covid-19. Odgovore bodo dopolnjevali, če se bo pokazalo, da koristijo in odpravljajo dvome. 

Odgovore na najpogostejša vprašanja o covidu-19 in cepljenju so pripravili:

 

prof. Roman Jerala, Odsek za sintezno biologijo in imunologijo, Kemijski inštitut

prof. Alojz Ihan, Medicinska fakulteta, Univerza v Ljubljani

izr. prof. Tomaž Bratkovič, Fakulteta za farmacijo, Univerza v Ljubljani

prof. Borut Štrukelj, Fakulteta za farmacijo, Univerza v Ljubljani

akad. prof. Tatjana Avšič Županc, Medicinska fakulteta, Univerza v Ljubljani

V nadaljevanju je pred vami izbor nekaterih vprašanj in odgovorov, ki so jih pripravili avtorji zbirke.

Ali je covid-19 res nevarnejši od običajne gripe?

Smrtnost zaradi covida-19 je odvisna od starosti, bolnikovih morebitnih osnovnih bolezni in kakovosti zdravstvene oskrbe ter se v povprečju giblje med 0,5 in 2 odstotkoma, pri starejših od 85 let celo prek 20 odstotkov. Smrtnost zaradi gripe je okrog desetkrat nižja, to je 0,1 odstotka. V Sloveniji je bilo do novembra 2021 več kot 5000 žrtev covida-19, kar pomeni že doslej 0,25 odstotka celotnega prebivalstva, vendar dobršen del ljudi še ni bil okužen oz. je zdaj zaščiten s cepljenjem.

Delež umrlih se bo sčasoma žal še povečal. Upoštevati moramo, da so preventivni ukrepi in cepljenje preprečili, da bi se okužba širila neovirano. Če bi se, bi bilo žrtev do zdaj že veliko več. Virus SARS-CoV-2 je dosti bolj prenosljiv od virusa gripe in epidemija covida-19 traja neprekinjeno že skoraj dve leti, medtem ko sezonska gripa običajno traja štiri mesece.

Ocenjujemo, da virus SARS-CoV-2 povzroči najmanj desetkrat večjo smrtnost od sezonske gripe, dolgoročnih posledic okužbe z virusom SARS-CoV-2 pa še ne poznamo.

Človeštvo se prvič srečuje s popolnoma novim povzročiteljem, virusom SARS-CoV-2, zato v populaciji žal ni na okužbo odpornih posameznikov. To pomeni, da je prav vsak izmed nas, ko se prvič sreča z virusom, zanj dovzeten.

Medtem ko je gripa sezonska in običajno traja štiri mesece, epidemija covida-19 traja neprekinjeno že skoraj dve leti.
Medtem ko je gripa sezonska in običajno traja štiri mesece, epidemija covida-19 traja neprekinjeno že skoraj dve leti. FOTO: Shutterstock

Ali je covid-19 za otroke in mladostnike nevarna bolezen?

Drži, da otroci bolj redko zbolijo za covidom-19 in je pri njih najhujših zapletov in smrti relativno malo. Toda covid-19 za otroke in mladostnike ni nenevarna bolezen. 

Poročilo Ameriške akademije za pediatrijo in Združenja otroških bolnišnic, objavljeno aprila 2021, kaže, da jih je bilo do takrat v ZDA dokazano okuženih več kot 3,6 milijona. Število tedenskih hospitalizacij otrok in mladostnikov se je v ZDA od konca junija do sredine avgusta 2021 povečalo za skoraj petkrat, kar sovpada s povečanim kroženjem zelo prenosljive različice SARS-CoV-2 delta. Stopnje hospitalizacije so bile desetkrat višje med necepljenimi kot pa med popolnoma cepljenimi mladostniki. 

V Sloveniji je bilo do novembra 2021 hospitaliziranih več kot 40 otrok, nekateri s precej hudim potekom, vendar ni nihče umrl. V ZDA je zaradi covida-19 do novembra 2021 umrlo 700 otrok, kar je uvrstilo covid-19 na deseto mesto vzroka smrti otrok.

Cepivo je bilo odobreno tudi za otroke, stare od pet do enajst let, in sicer v odmerku ene tretjine odmerka za odrasle. Pri najstnikih so ob cepljenju opazili zelo redek pojav prehodnega miokarditisa, vendar je ob okužbi z virusom miokarditis klinično težji in pogostejši. 

Po podatkih ameriškega CDC je miokarditis po okužbi z virusom otrok, mlajših od 16 let, kar tridesetkrat pogostejši kot po cepljenju. Niti en otrok ni umrl zaradi cepljenja; do začetka novembra se jih cepilo 360.000, v prvih treh tednih novembra pa so bili v ZDA cepljeni že trije milijoni otrok, mlajših od 12 let. Ena od posledic covida-19 pri otrocih je sicer redek, vendar zelo nevaren MIS-C (večorganski vnetni sindrom pri otrocih), ki nastopi od dva do šest tednov po okužbi in je življenjsko ogrožajoča bolezen z okvaro krvnih žil, srca in sistemskim vnetjem, ki zahteva intenzivno bolnišnično oskrbo. 

Ali maske zaščitijo in ali je njihovo nošenje škodljivo? Ali maske lahko filtrirajo tako majhne delce, kot so virusi?

Maske predstavljajo zelo pomemben element zaščite, saj zmanjšujejo število kapljic, ki jih okuženi izloči v zrak, pa tudi število kapljic, ki jih vdihnemo. Z uporabo mask se zato zmanjša količina virusa, ki ga vnesemo v dihala, kar pomembno vpliva na potek bolezni.

Maske ne povzročijo zastajanja ogljikovega dioksida. Maske so morda neprijetne, niso pa škodljive. Zdravniki in drugo medicinsko osebje že desetletja neprestano uporablja maske pri dolgotrajnih operacijah, ko je treba zagotoviti sterilnost. Maske zmanjšujejo količino virusa v kapljicah, ki jih izdihamo, in tudi količino virusa, ki jo vdihnemo. Količina vdihanega virusa pomembno vpliva na to, ali/in kako hudo bomo zboleli. Če je količina manjša, se naše telo, sploh če smo cepljeni, z njo lažje spopade. Morda pa se z masko okužbi celo izognemo. 

Kot poudarjajo strokovnjaki, maske ne povzročijo zastajanja ogljikovega dioksida.
Kot poudarjajo strokovnjaki, maske ne povzročijo zastajanja ogljikovega dioksida. FOTO: AP

 Ali cepiva res vsebujejo čipe, s katerimi nam sledijo ali nas kontrolirajo? Ali cepiva vsebujejo grafenov oksid, so magnetna?

Tako majhnih čipov, ki bi šli skozi tanko injekcijsko iglo, ne poznamo, poleg tega bi čipi morali vsebovati vir energije. Analiza cepiv v več neodvisnih laboratorijih z elektronskim mikroskopom je pokazala, da cepiva vsebujejo lipidne kroglice z vgrajeno molekulo RNK, tako kot je navedeno v opisu proizvajalca.

Grafenovega oksida ni v nobenih cepivih in ga tudi niso zaznali, čeprav bi ga lahko z elektronskim mikroskopom.

Cepiva niso magnetna, kar lahko tudi sami preverite z magnetom na roki, v katero ste bili cepljeni, ter na drugi strani na očiščeni in osušeni koži.

Ali gre pri tehnologiji mRNK in vektorskih cepiv za gensko terapijo?

Cepljenje s cepivi mRNK ni genska terapija. Pri genski terapiji se v celice vnese gen, da bi trajno spremenili njihove funkcije. Cepiva mRNK pa vnesejo v celice samo informacijske molekule mRNK, ki imajo drugačno sestavo kot naši geni, in samo krajši čas, do dveh tednov, ostanejo v celicah, nato pa se razgradijo. Pri tem mRNA ne gre v jedro celice, ampak ostane v citoplazmi. Tudi informacija, ki jo vnesemo v celice z vektorskimi cepivi, ne obstane v celicah več kot nekaj tednov. Prav tako ne drži, da tehnologija cepiv mRNK in vektorskih cepiv pred pandemijo še ni bila uporabljena. Vektorsko cepivo proti eboli je bilo že prej celo odobreno za uporabo. Seveda pa nobenega cepiva doslej niso uporabili v tolikšnem obsegu, kajti odkar znamo pripraviti učinkovita cepiva, še nismo imeli takšne epidemije. Cepiva mRNK so bila prvič registrirana za covid-19, vendar na osnovi 15-letnih predhodnih kliničnih raziskav te vrste cepiv. 

Ali je res, da so cepljeni enako kužni kakor necepljeni?

Cepljeni imajo manjšo možnost za okužbo, če pa že zbolijo, so kužni krajši čas in tako okužijo manj ljudi, kar pomembno vpliva na epidemijo. Poleg tega le majhno število cepljenih potrebuje hospitalizacijo (navadno so to tisti posamezniki, ki zaradi predhodnih bolezni kljub cepljenju ne morejo razviti ustreznega imunskega odziva) in s tem zmanjšujejo breme za bolnišnice.

Statistične študije potrjujejo pozitiven učinek cepljenja na zaščito pred boleznijo. Površen pogled na število cepljenih v bolnišnicah lahko da napačen vtis, saj je delež cepljenih v bolnicah večji v državah z višjo stopnjo precepljenosti (če bi bili v 100 odstotkih cepljeni, bi bili v bolnišnicah le cepljeni), poleg tega pa je treba upoštevati, da je pri starejših, ki so cepljeni v večjem deležu, večja verjetnost za težji potek bolezni. Če torej ne upoštevamo starostnih skupin pacientov, se zdi napačno, da je učinkovitost zaščite zaradi cepiv manjša. Šele analiza po starostnih skupinah da pravilno oceno zaščite s cepljenjem, ki po svetu kaže več kot desetkrat manjše tveganje za hospitalizacijo.

Statistične študije potrjujejo pozitiven učinek cepljenja na zaščito pred boleznijo.
Statistične študije potrjujejo pozitiven učinek cepljenja na zaščito pred boleznijo. FOTO: Bobo

Sem zdrav in imam dober imunski sistem; ali je vseeno dobro, da se cepim?

Mladost in odsotnost bolezni sta običajno povezani z blažjim potekom bolezni, vendar še ne razumemo dobro, kateri dejavniki vplivajo na potek bolezni. Obstajajo dedni dejavniki (npr. zmanjšan interferonski 1 odziv), ki povzročijo težji potek bolezni tudi pri mlajših, zanje pa posameznik ne ve in tudi na osnovi svojega dosedanjega zdravstvenega stanja ne more sklepati, da jih ima. Veliko mladih in zdravih ljudi, tudi športnikov, je žal prav tako zbolelo in so potrebovali kisik. Poznamo pa tudi več dejavnikov tveganja, ki povečujejo verjetnost težjega poteka bolezni in jih pri sebi lahko ocenimo – starost, debelost, sladkorna bolezen, imunske pomanjkljivosti, bolezni dihal, rak. Cepljenje znatno poveča zaščito pred okužbo in težjim potekom bolezni za vse, čeprav imajo zaradi večje ogroženosti tudi cepljeni starejši ljudje možnost težjega poteka bolezni kot mlajši.

Cepljen 75-letnik ima podobno verjetnost težjega poteka bolezni kot necepljen 50-letnik. Cepljenje pa ne nudi le zaščite posamezniku, temveč je dejanje solidarnosti, s katerim pomagamo zamejiti širjenje virusa in neobvladljiv pritisk na zdravstveni sistem.

Ali so koristi cepljenja res večje od posledic neželenih učinkov?

Resni neželeni učinki so zelo redki, en primer na 100.000 cepljenj, medtem ko okužba z virusom tisočkrat pogosteje privede do resnih posledic, zato so koristi cepljenja veliko večje od posledic neželenih učinkov. Cepivo posnema virusno okužbo brez razvoja bolezni. To omogoči, da se naš imunski sistem pripravi, da bo lahko nevtraliziral virus ob dejanski okužbi. Ob vnosu cepiva v telo se pojavi rahlo vnetje na mestu vnosa, kar je potrebno za aktivacijo imunskega odziva, zato nas na mesto vboda lahko boli. 

Naš imunski sistem prepozna protein bodice S, ki ga po cepljenju začnejo proizvajati naše celice na osnovi cepiva, kot tujek, zato se tvorijo obrambne celice (limfocite B). Te proizvajajo protitelesa, ki nevtralizirajo virus, ter obrambne celice (limfocite T), ki lahko uničijo okužene celice. Vsak človek ima nekoliko drugačno kombinacijo genov in predhodnih bolezenskih stanj, ki lahko povzročijo nekoliko različen odziv na cepljenje.

Večina prenese cepljenje brez omembe vredne reakcije, drugi z nekoliko močnejšo reakcijo. V primerjavi s cepivi proti gripi cepiva mRNK proti covidu-19 sprožijo močnejšo reakcijo. Pri mladostnikih so poročali o zelo redkem pojavu miokarditisa, ki pa je prehodne narave, medtem ko se precej pogosteje razvije zaradi okužbe z virusom.

Prebolelost zagotavlja določeno stopnjo zaščite pred ponovno okužbo, vendar se lahko stopnja zaščite med prebolelimi zelo razlikuje, pojasnujejo strokovnjaki.
Prebolelost zagotavlja določeno stopnjo zaščite pred ponovno okužbo, vendar se lahko stopnja zaščite med prebolelimi zelo razlikuje, pojasnujejo strokovnjaki. FOTO: Shutterstock

Sem noseča/načrtujem nosečnost ali dojim. Naj se cepim proti covidu-19?

Nosečnice imajo večje tveganje za hujši potek bolezni ob okužbi z virusom SARS-CoV- 2, sploh če imajo pridružene bolezni (npr. povišan krvni tlak ali sladkorno bolezen), večje je tudi tveganje za zaplete v nosečnosti in prezgodnji porod. 

Zdravniška združenja po svetu zato priporočajo cepljenje proti covidu-19 nosečnicam in doječim materam s cepivi mRNK, za katera je na voljo veliko podatkov o varnosti in učinkovitosti. Ta cepiva niso živa in se v organizmu ne množijo. Ni dokazov, da bi pri nosečnicah delovala drugače kot pri ostali populaciji. Tudi pri zgodnjem vrednotenju varnosti cepiv na živalih niso zaznali vplivov na plod ali plodnost. Po cepljenju so v materinem mleku in popkovnični krvi prisotna protitelesa proti virusu SARS-CoV-2, ki dojenčku in plodu nudijo posredno zaščito pred covidom-19.

Kako to, da sem vseeno zbolel/-a, čeprav sem cepljen/-a?

Poznamo osnovno in idealno zaščito s cepljenjem. Idealna zaščita prepreči, da bi posameznik zbolel, osnovna zaščita pa pomeni, da sicer kljub cepljenju lahko zbolimo, a bo potek bolezni bistveno krajši in lažji ter se ne bo razvila težja oblika bolezni. 

Nobeno cepivo doslej ni bilo stoodstotno učinkovito, ker se ljudje razlikujemo in se pri nekaterih posameznikih imunski sistem slabše odzove na cepljenje, še posebej pri starejših in ljudeh z imunskimi pomanjkljivostmi. Poleg tega količina protiteles v krvnem obtoku čez nekaj mesecev pade, s čimer se zmanjša sposobnost, da bi takoj ob okužbi nevtralizirali virus in se zaščitili pred okužbo. Ob cepljenju se tvorijo dolgožive spominske B-celice; te proizvajajo protitelesa, ki nevtralizirajo virus dolgo časa po tem, ko v našem telesu ni več sestavin cepiva. 

Ob okužbi se te spominske celice začnejo razmnoževati in proizvajati protitelesa, kar pa zahteva določen čas in omogoča zaščito pred hujšim potekom bolezni. Različica virusa delta se razmnožuje hitreje od izvorne različice virusa, zato je potrebna višja koncentracija protiteles, da prepreči razvoj bolezni. 

Zato je koristen tretji, dodaten oziroma poživitveni odmerek cepiva, ki znova poveča zaščito pred boleznijo. Tudi tisti, ki so bili cepljeni samo z dvema odmerkoma cepiva, so dobro zaščiteni pred hujšim potekom bolezni, vendar vse več držav obravnava tri odmerke kot polno zaščito.

Covid sem že prebolel/-a. Zakaj bi se cepil/-a?

Prebolelost zagotavlja določeno stopnjo zaščite pred ponovno okužbo, vendar se lahko stopnja zaščite med prebolelimi zelo razlikuje: nekateri imajo odlično, drugi slabšo zaščito. Rezultati so pokazali, da raven zaščite pred ponovno okužbo precej pade v šestih mesecih, še posebej pri okužbi z različico delta.

Izkazalo se je tudi, da so ljudje, cepljeni z dvema odmerkoma cepiva mRNK, bolje zaščiteni kot prebolevniki. Ugotovili so, da dodatno cepljenje prebolevnikom omogoča najboljšo in dolgotrajno, tako imenovano hibridno zaščito, zato prebolevnikom priporočamo cepljenje najpozneje šest mesecev po okužbi.

Celoten dokument z vsemi vprašanji in odgovori je dostopen tukaj. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (303)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

No pasaran
30. 11. 2021 08.51
+1
Tile modriani, naj razložijo, zakaj se ne testirajo tudi cepljeni, za katere je v svetovni stroki znano, da so ravno tako prenašalci virusa. Resda so sami delno zaščiteni, okužujejo pa zdravo populacijo brez nadzora. Po nekaterih firmak že testiraju tudi cepljene. Le zakaj, če so tako nedolžni?
Dracul Va Domni DinNou
29. 11. 2021 19.41
-1
Dajte Anico Bidar poslat na fakulteto medicinske fakultete da si od blizu pogleda izoliran virus da bo potem čarovnica dala mir.
Dracul Va Domni DinNou
29. 11. 2021 19.41
+0
mario7
29. 11. 2021 21.15
+2
2. čarovnici st ta skoraj vsak dan v medijih.
defodil
29. 11. 2021 18.16
-2
452 mrtvih zaradi covida samo v novembru
mario7
29. 11. 2021 21.17
+0
Svojce vsakega umrlega vprašajo če lahko pripišejo prehladu. Seveda za protiuslugo.
rob3rt
29. 11. 2021 17.31
+2
In kaj je danes novega okoli različice Pfizer, ups Omikron?
rob3rt
29. 11. 2021 17.28
+2
Naslednjih 14 odmerkov bo ključnih.
Zivetihocemsvoboden
29. 11. 2021 17.01
+3
Ja praf kle boste zvedeli resnico pajade hvala bogu je net kot infowars.com in ostali
mario7
29. 11. 2021 16.38
+5
Zakaj sprašujete vedno iste lažnive kljukce? Vsi bogato podkupljeni .€€€€€€
punkracij
29. 11. 2021 16.31
+5
Težava je v tem ker se prisega na globalno reševanje in izsledke, le zakaj ne ređujemo težav lokalno z svojim znanjem,ki bi ga lahko, če bi bilo uspešno tudi ponujeno na trg, mar ne znamo, nočemo, ali smo le ovčice globalnih igralcev.Ne bo drugačne barve kot temno rdeča dokler se ne bomo oprli na svoje znanje in bomo le sledili nekim na pol odkritjem in cepljenju z nekimi na pol razvitimi cepivi ,ki so bolj v testni fazi kot pa, da so razvita za neko resno cepljenje.
kvasonorci
29. 11. 2021 16.27
+6
Izkazalo se je tudi, da so ljudje, cepljeni z dvema odmerkoma cepiva mRNK, bolje zaščiteni kot prebolevniki. evo takoj laž. Zadnje raziskave iz Izraela govorijo, da prebolevnost nudi do 13x večjo zaščito kot 2x cepljen s Pfizerjem. In pa tudi večina prebolevnikov je imuna do konca življenja, oziroma zelo dolgo.... kar se tiče pa mask, pa raje nebi izgubljal besed, ko se je epidemija pričela je dr. Fauci (takrat še pod Trumpom) govoril, da je maska le za občutek varnosti, saj ne ščiti pred ničemer. No potem nekaj mesecev kasneje ko je Biden prišel na oblast je zgodbo obrnil. Obstajajo posnetki, če ne verjamete, samo malo je treba pogledati. cepiva mRNK pa nebi komentiral, ker jih delajo američani... Tako kot so naredili virus. vsak, ki malo spremlja ameriško politiko ve, da te ljudje niso normalni. Tako, da spet skorupcalo od članka, oziroma propaganda. Vsem se bo sodilo. lp
No pasaran
30. 11. 2021 08.38
+2
+++++++++++++ Točno tako. Američani so sproducirali virus za biološko vojno in miljardne zaslužke. Gospodarstvo imajo na podnu in se bojijo Kitajcev in EU. Sami so priznali, da izvor virusa nikoli ne bo znan. Cepivi Pfizer in Moderna so imeli patentirani 5 oz 6 mesecev preden so virus spustili iz labov!
User1538643
29. 11. 2021 15.53
-2
Najbolj smešno je, ko se WHO oglaša. Kakor koli, naš Jerala, kljub številnim mu očitkom od mene, bi bil 10 krat boljši, kot tisti sedanji direktor WHO.
No pasaran
30. 11. 2021 08.40
+1
Firbec69
29. 11. 2021 15.48
-1
Bravoooooo, končno spet nekaj pametnega tu gor. Dracon točno tako kot si napisal 👍👍
User1538643
29. 11. 2021 15.47
+4
Alo, alo! Ni toliko problem zdravstveni aspekt, koliko družbeno politični, ji je z zgrešenimi ukrepi in pristopom zrasel v sedmoglaveg zmaja, ki tolče po narodu.
dracon
29. 11. 2021 15.17
+3
Zakaj mi gredo proticepilci na jetra ? Ne zato, ker govorijo same neumnosti (no, večina jih ampak 20% ima zelo pravilne in tehtne pomisleke!), pač pa zato, ker preprosto bodo ignorirali VSE podatke, če jim ne ustrezajo. Glej, dajmo se pogovarjati o tem, da bi bilo potrebno cepljenje testirati, dajmo se pogovarjati o drugih rešitvah in težavah. Ni ena stran pojedla vse pameti in druga nič. Ampak ko pride do dejstev, do številk, ki so enake za vsako državo na svetu, ja hudiča no. Kaj bi pa vi rabili, da bi bilo dovolj ? To da sam bog pride in pove, da so številke resnične ? Pa da se razumemo, številke samo govorijo, da cepljenje NE pomaga proti okužbi, ampak da JA, pomaga pri dosti manjši hospitalizaciji in umiranju. Kaj je tu tako zelo narobe oziroma spornega ? Covid ni težava, zato ker bomo vsi umrli zaradi Covida. Ne, bomo pa umrli, zato ker nam nihče ne diagnosticira rakavih obolenj, ker nas nihče ne operira več ! Umrli bomo, ker zaradi bolniških odsotnosti proizvodna veriga umira ! Sledijo podražitve, ker se k pomanjkanju pridružijo še špekulantje. Dobavna veriga umira, saj so avtoprevozniki itd. na bolniški. Pač kaj je tu tako problematično videti, da bomo posledice Covida občutili vsi in to kar precej. Polovico zaradi špekulantov, polovico zaradi pomanjkanja delovne sile, ki je na bolniški. Občutili bomo, če bomo potrebovali hospitalizacijo oz bolnišnično oskrbo zaradi tisoč in ene stvari, ki ni Covid. Kaj ima pri vsem tem Krek, Janša, Beovič ? Kaj ima pri vsem tem državljanska nepokorščina ? Proti komu/čemu se borimo z le to ? Sami sebe tepemo po glavi in potem kričimo, da je nesposobna vlada. Dajte, poglejte malo širše od politike, od odlokov. Ali so glupi ? Ja itak ! Politika je popolnoma nesposobna karkoli voditi. Ampak to je nekako tako, kot da bi bili vsi semaforji v državi nesposobni, mi bi pa izvajali državljansko nepokorščino tako, da bi ignorirali še tiste, ki delujejo in vozili prosto skozi križišča, ker pač lahko. In komu s tem škodimo ? Nihče ne razmišlja o tem in to me zelo čudi... no. Nihče tu gor.
peglezn
29. 11. 2021 15.21
+0
Pa model, ne moreš posploševat na podlagi komentarjev nekega rumenega medija :)
dracon
29. 11. 2021 15.23
+5
Drži, saj ne. Ta objava je tu gor z nekim namenom in je usmerjena na komentatorje nekega rumenega medija. Z upanjem, da bodo MOGOČE nehali samo brati in kimati, pač pa vsaj za trenutek začeli vsaj malo kritično razmišljati.
MojsterSplinter
29. 11. 2021 15.38
+5
V osnovni šoli so bili ljudje, ki si jim lahko rekel karkoli, pa si vedno dobil nazaj "To si ti, kaj sem pa jaz?"
User1538643
29. 11. 2021 15.56
-2
Na jetra ti gremo, ker imaš napačen pristop. Sprosti se...
Bu?ko Štru?ko
29. 11. 2021 17.58
+2
Ne bodo dojel, jim gruntavček ne dopušča.
Ana desetnica
29. 11. 2021 19.45
Glej, bog je prišel, pa so ga križali. Tudi bog ne pomaga pri teh ljudeh.
peglezn
29. 11. 2021 15.09
+7
Moja glava, moja praznina?
peglezn
29. 11. 2021 15.10
+5
MUNGATUMBA
29. 11. 2021 17.08
-2
Moja glava- praznina... polna cepiva.. če tko gledaš, nič narobe, samo NE posiljuj druge z polnejenjm "prazne glave".
jaz sem to
29. 11. 2021 14.45
-7
ŽIVELA DRŽAVLJANSKA NEPOKORŠČINA!!!
dracon
29. 11. 2021 15.07
+6
In komu s to tvojo nepokorščino škoduješ ? Janezu ? Kreku ? Beovičevi ? Ko čez par mesecev ne boš imel niti toaletnega papirja za si obrisat r*t, potem stopi ven na ulico in se deri to na ves glas. Tako kot so pa tebe zmanipulirali, so pa redko koga. Res žalostno.
MojsterSplinter
29. 11. 2021 15.09
+7
V mesecu decembru kamnoseška akcija: 10% popust + gratis napis "NI BIL COVID!" za imetnike Facebooka.
peglezn
29. 11. 2021 15.15
+9
Briga sladoledarja in zate in zame... in za njegove rumeno-modre cepze...
Firbec69
29. 11. 2021 15.50
+2
Kot si že omenil, prepričanega prepričevati nima smisla.....
MUNGATUMBA
29. 11. 2021 17.09
-1
MUNGATUMBA
29. 11. 2021 17.09
-1
firbec- JE TAKO ! Pa bilo na keri stani si !
rob3rt
29. 11. 2021 17.34
-1
Upam za vse cepljene, da bo v novem PKP-10 tudi subvencija za kamnoseke, da jim bodo zastonj napisali: ZAUPAL JE ZNANOSTI.
samsara04
29. 11. 2021 14.42
-4
Zanimivo...že v začetku jeseni so pediatri govorili, da so v porastu respiratorne belezni(sincicijski virus) in da so pediatrije polne otrok...sem bila s hčerko, ko je bila še dojenček, 2x hospitalizirana in vem, kako to izgleda. Dojenčki se ne znajo izkašljati in marsikdaj potrebujejo kisik. Zdaj je covid postal glavni razlog za hospitalizacijo otrok, v resnici pa je le dodatek ostalim boleznim...vse za propagando za cepljene. Mimogrede, covid so brez kakršnekoli težave preboleli 3 moji otroci, 2 izmed njiju tudi astmatika!
defodil
29. 11. 2021 14.58
+6
nihce nikoli ni rekel, da je covid glavni razlog za hospitalizacijo otrok
defodil
29. 11. 2021 15.00
+3
govorijo pa o nevarnem protivnetnem sindromu, ki ga povzroca kovid in zaradi katerega je bilo hospitaliziranih preko 40 otrok, ki so dobili imunoglobuline, kortikosteroide, so imeli miokarditis in stevilne druge tezave, tebi je to seveda vseeno, ker tvoji otroci so to pac z lahkoto preboleli, super razmisljanje, hvala
samsara04
29. 11. 2021 15.35
-5
Ja, vem, govoriš o kawasakijevem sindromu. Od kolegice sin ga je imel že pred leti, ko se corone sploh ni bilo. Je bil hospitaliziran, a ni imel težje oblike.
User1538643
29. 11. 2021 15.50
-2
samsara04, pri meni je tudi nekaj podobnega. Napihujejo za svoje interese.
Firbec69
29. 11. 2021 15.54
+1
defodil
29. 11. 2021 18.20
+3
ne, samsara, pri Kawasakiju gre za vaskulitis, prizadetist zil, pri MISC gre pa za vnetje razlicnih organiv, srcne misice…
Ana desetnica
29. 11. 2021 19.50
+0
Glej, pojma nimaš, če misliš da je kawasakijev sindrom isto kot protivnetni sindrom pri covidu. Zakaj ljudje ne pišejo o stvareh o katerih kaj vedo. Sigurno obstaja nekaj, na kar se razumeš. Medicino pa pusti pri miru. Nisi še tam.
Kostorog
29. 11. 2021 14.39
-7
Naš cvet strokovnjakov, res čudno da jih niso povabili v,, Emo,,, ali jeralo vsaj za predsedujočega Who, ker so požrli znanje celega sveta, Ihan recimo bi bil lahko svetovalec v širnem vesolju, ker itak ga tu na zemlji nihče resno ne jemlje ko stresa svoje neumnosti, ostali pa se lahko prijavijo na,, snago,, za Kante praznit bodo dobri.
defodil
29. 11. 2021 15.01
+1
super razmisljanje, tvoji sodelavci so lahko veseli, ker te imajo, vseznalica🤗
Tomb Raider
29. 11. 2021 14.39
+2
Sm enga vprašu če se je cepil mi je takoj začel nabijat o teorijah zarote in koliko informacij ima…sm reku stari pomir se, boš tardečo fasou. Mislim kva mene briga sej sm sam uprasou no, a ni nobenga normalnga več?
defodil
29. 11. 2021 15.02
+5
bolj malo, raje ne sprasuj o cepilnem statusu ne o verskem prepricanju
MUNGATUMBA
29. 11. 2021 17.11
-2
@jazbec- NE da ti kontriram, ampak to imam jset v službi vsakodnevo od ceplencev! 4 nas se testriramo, in smo bolj kužni od 70, ki se nE testrirajo !!??
keep your country clean
29. 11. 2021 14.36
+8
Po tehtnem razmisleku sem se odločil da nebom več poslušal stroke nebom več menjal gum nebom več delal malih servisov vse skupaj je velek nateg 😂 pozimi se nebom oblačil v bundo ker je to samo nateg tekstilne industrije, da je pozimi mrzlo. Sem sam svoj znanstvenik in pišem članke na FB
ValterUdovernik
29. 11. 2021 14.38
+5
dracon
29. 11. 2021 15.00
+3
Jap, tako se bere tu gor precej komentarjev.
defodil
29. 11. 2021 15.04
+4
bravo, tudi jaz, jutri grem v kopalkah ven, ma kaksne zimske gume, kaksne bunde, pa za otroke, kje je pa socutna vzgoja? naj se oblecejo, kakor jim pase, roza, čopki, kitke, magari samo v plenicah, ce se ni toliko star, da bi znal/hotel uporabljati kahlico, kaj sele WC🤣😉👏
MUNGATUMBA
29. 11. 2021 17.14
-1
@right- Imaš prav- V LJ tedensko na kolesu srečujem modela POZIMI, bosega, ki poganja pedala, snežena brozga mu takrat sega do gležnjev- O barvi stopla ne bom-- bil pred časom model v LJ ki je hodil samo v karirasti srajci"kandadskih drvarjev" polčti in pozimi..
Tomb Raider
29. 11. 2021 14.36
+2
Večino fejk novic je od fejk doktorjev. Ostalo so podrobnosti.
MUNGATUMBA
29. 11. 2021 17.16
-2