Korona

V vrtec le cepljeni otroci?

Ljubljana, 08. 09. 2020 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Bodo necepljeni otroci ostali brez vrtca? Ali bo vlada po novem omejevala tudi obisk prijateljev ali sorodnikov v naših domovih? Nov predlog zakona o nalezljivih boleznih, ki so ga pripravili na zdravstvenem ministrstvu Tomaža Gantarja, je obdržal tudi možnost, da vam država v primeru epidemije lahko za zdravstvene potrebe zaseže pisarne, domove, tudi vaš avto.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Gostja Tina Bergant
    05:49
    Iz 24UR ZVEČER: Gostja Tina Bergant
  • Iz 24UR ZVEČER: V šole le cepljeni otroci?
    03:16
    Iz 24UR ZVEČER: V šole le cepljeni otroci?
Rajko Pirnat
Rajko Pirnat FOTO: 24UR ZVEČER

Da potrebujemo nov zakon o nalezljivih boleznih, se danes strinja tudi pravnik Rajko Pirnat, vendar pravi, da so pooblastila široka."Zakon ne določa, da mora vlada pri izbiri ukrepa oceniti posledice. In to je tisto, kar je ustavno sodišče očitalo pri ukrepu omejitve gibanja na občine."

Tisto, kar najbolj izstopa iz predloga ministrstva Tomaža Gantarja, je, da bi lahko v primeru, da ni mogoče preprečiti, da se v državo, v njej ali iz nje razširijo nalezljive bolezni, vlada prepovedala oziroma omejila zbiranje večjega števila ljudi na javnih ali zasebnih površinah. V naših domovih torej, kjer bi lahko tudi odredila uporabo zaščitne opreme."Posegi v stanovanje so brez sodne odločbe v vsakem posamičnem primeru neizvedljivi," pa pravi Pirnat.

Če bi bilo treba, bi v uporabo za zdravstvene potrebe vlada lahko odredila tudi prepustitev poslovnih in drugih prostorov, opreme, zdravil in prevoznih sredstev. A pozor, tu ne gre za novost. Po obstoječem 37. členu zakona se to lahko zgodi že sedaj. Medtem ko varuh človekovih pravic predlog še preučuje, pravniki opozarjajo, da morajo zakonopisci ukrepe nujno uravnotežiti."In zlasti zagotoviti, da se vsak teden preverja, ali so še potrebni. Tu samo piše, da so časovno omejeni," opozarja Pirnat.

Cepljenje.
Cepljenje. FOTO: Thinkstock

Še bolj sporen je del, ki določa omejitve za necepljene otroke, torej tiste, ki za opustitev cepljenja ne bi imeli zdravstvenih razlogov. Javni vrtec oziroma javno sofinanciran zasebni vrtec zanje ne bo več možnost. Necepljene osebe bi imele tudi prepoved vpisa v programe srednjih in visokošolskih zavodov ter fakultet s področja zdravstva, vzgoje in izobraževanja ter socialnega varstva. Prav tako se ne bi mogli udeležiti organiziranih letovanj, ki so financirana iz sredstev obveznega zdravstvenega zavarovanja. Pirnat ob tem jasno - kazni naj bodo prisila, ne prepovedi.

Do konca meseca je zakon v javni obravnavi, v primeru vložene ustavne presoje pa bi zadnjo besedo imelo ustavno sodišče.

Tina Bregant: Zakon smo pisali specialisti javnega zdravja. Če bodo pravniki imeli pripombe, jih bomo upoštevali

"Upoštevali smo podoben sistem, kot ga imajo v Franciji in v Nemčiji. Za ošpice, mumps in rdečke, ki predstavljajo grožnjo javnemu zdravju, smo po izkušnjah v Sloveniji imeli več staršev, ki otrok niso cepili. Ko so otroci zrasli, so predstavljali grožnjo javnemu zdravju. V tem primeru bo za ošpice, mumps in rdečke veljalo, da bodo otroci morali biti cepljeni," je glede cepljenja otrok v oddaji 24UR ZVEČER dejala Tina Bregant, državna sekretarka na ministrstvu za zdravje. "Če otroka ne cepiš proti tetanusu, ogrožaš samo njega, pri ošpicah pa je malo drugače." 

Zakaj so se na ministrstvu odločili, da v predlogu zakona obdržijo tudi najbolj sporni del - možnost zaplembe vozila, poslovnih prostorov ... Bregantova pravi, da ta ukrep spada med izjeme,"ko nič drugega več ne deluje". Šlo pa naj bi za primere, kot je na primer izbruh ebole. "Takrat bi si resnično želeli, da na vse možne načine radikalno ukrepamo, da se bolezen ne širi." Dodaja, da ne gre za zakon o covidu-19, temveč o nalezljivih boleznih, kamor spadajo tudi na primer denga ali hemoraška mrzlica. 

Tina Bregant.
Tina Bregant. FOTO: POP TV

Po predlogu zakona bi vlada lahko prepovedala ali omejila zbiranje večjega števila ljudi tudi v zasebnih hišah in domovih. "Če bodo pravniki presodili, da je to nesprejemljivo, bo to seveda izvzeto," pravi Bregantova, a dodaja, da so v času epidemije koronavirusa največ prenosov zabeležili prav na tovrstnih zasebnih družinskih druženjih.

Zakaj so ukrepi, ki posegajo tudi v zasebno lastnino, časovno neopredeljeni? Državna sekretarka pravi, da predlog zakona predvideva, da so ti ukrepi časovno omejeni, a priznava, da to morda ni najbolje definirano. Da so zakon pisali specialisti javnega zdravja, epidemiologi, zdravniki, infektologi ... "Če bodo ustavni pravniki imeli pripombe, jih bomo seveda upoštevali." 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (636)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Et54678
08. 09. 2020 18.31
+2
vtipkajte youtube: dr. Roberto Petrella warning to humanity
trolololol
08. 09. 2020 19.38
O joj joj joj, kje sploh začet. Corona virus disease 2019 pomeni COVID, ne pa te neke nebuloze. Severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 pa je polno ime, oz. SARS-CoV-2. Na čem ste vi in kje ste to kupl? Zgleda zabavno :D
RamzesII
08. 09. 2020 16.11
+5
"Zakaj so ukrepi, ki posegajo tudi v zasebno lastnino, časovno neopredeljeni?" Ker to ni naključje, pri vsem je zadaj večji plan.
trolololol
08. 09. 2020 16.13
-2
RamzesII
08. 09. 2020 16.49
+1
RamzesII
08. 09. 2020 16.10
+3
"Upoštevali smo podoben sistem, kot ga imajo v Franciji in v Nemčiji. Za ošpice, mumps in rdečke, ki predstavljajo grožnjo javnemu zdravju, smo po izkušnjah v Sloveniji imeli več staršev, ki otrok niso cepili. Ko so otroci zrasli, so predstavljali grožnjo javnemu zdravju. V tem primeru bo za ošpice, mumps in rdečke veljalo, da bodo otroci morali biti cepljeni" ""Takrat bi si resnično želeli, da na vse možne načine radikalno ukrepamo, da se bolezen ne širi." Dodaja, da ne gre za zakon o covidu-19, temveč o nalezljivih boleznih, kamor spadajo tudi na primer denga ali hemoraška mrzlica." Ravno za to gre, za zakon o covid-19. Ne glede kako ga zapakirate, točno za to gre. Jasno je kam ta pes taco moli. Pripravljajo teren za ...
RamzesII
08. 09. 2020 16.05
+3
"Medtem ko varuh človekovih pravic predlog še preučuje, pravniki opozarjajo, da morajo zakonopisci ukrepe nujno uravnotežiti."In zlasti zagotoviti, da se vsak teden preverja, ali so še potrebni." Na kakšen način? Kako vsak teden, kateri dnevi, ure ipd.
RamzesII
08. 09. 2020 16.05
+4
"bi v uporabo za zdravstvene potrebe vlada lahko odredila tudi prepustitev poslovnih in drugih prostorov, opreme, zdravil in prevoznih sredstev" Resno, kakšne katere opreme, pa zdravila, ali bodo, karikiram, ali pa tudi ne, ljudem jemali medicinske pripomočke, ki jih imajo, zdravila, ... kam gre svet.
RamzesII
08. 09. 2020 16.01
+4
"Posegi v stanovanje so brez sodne odločbe v vsakem posamičnem primeru neizvedljivi" Jasno, pa še ta mora biti konkretna in natančna, neposredna, ne pa splošna, da omogoča manipuliranje, zlorabo, samosvojo razlaganje.
RamzesII
08. 09. 2020 15.59
+3
"V naših domovih torej, kjer bi lahko tudi odredila uporabo zaščitne opreme." A resno.
RamzesII
08. 09. 2020 15.58
+3
"da vam država v primeru epidemije lahko za zdravstvene potrebe zaseže pisarne, domove, tudi vaš avto" A bejž no, kakšne zdravstvene potrebe, to je širok pojem, bo treba biti bolj jasen.
RamzesII
08. 09. 2020 15.57
+1
"Ali bo vlada po novem omejevala tudi obisk prijateljev ali sorodnikov v naših domovih?" Res, na kakšen način pa, ter kako bo to nadzorovala? Ne bo šlo, to je vdor v zasebnost, tudi zasebnost otrok, če jih obiščejo sorodniki in prijatelji.
flojdi
08. 09. 2020 15.53
+11
.sam še čakam da bo pisalo da necepleni ne bodo dobili šihta
nikhrast
08. 09. 2020 16.36
-7
Ne, cepljeni bodo za nevednost in neumnost.
trolololol
08. 09. 2020 14.57
+5
Nekateri pozabljate, da boste/bomo tudi mi nekoč 80+ let stari. A boste takrat tut mirno sprejel, da morte pač umret, zato da mlajšim ne bo mal neprijetno? "Zgleda sm na vrsti, jbg, lepo je blo, čau" al kva?
flojdi
08. 09. 2020 15.56
+0
.ja blo je lepo. in sem , počasi , v odhajanju . Naj Živijo moji , in vaši , vnučki
trolololol
08. 09. 2020 19.24
+2
Ja, najbolj da se pr 63 fentamo vsi, ker potem je penzija, smo samo še v napoto in breme - družini in družbi. Svet bo lepši. A smo za?
User1063544
08. 09. 2020 14.17
+8
Ravno kar gledam naslednje korake Gavi-ja, Moderna-e, GSK, WHO, itd... Jep... jeb*li nam/vam bodo matere, samo počakajte da cepiva pridejo na tržišče..
ElectroVoice
08. 09. 2020 14.15
+3
Le kaj bodo s cepivom uvalili tej generaciji v telo..? Morda počasni uničevalec imunosti, ker nas je itak 8X preveč...
RamzesII
08. 09. 2020 16.12
+1
Bojda nekaj, kar umetna inteligenca potrebuje za nadzor vedenje ljudi, ipd.
RamzesII
08. 09. 2020 16.13
+1
Mislim s svojo glavo
08. 09. 2020 12.45
+18
+1 Eno vprašanje za vse ljudi kateri mislijo da je projekt korona resno nevarna bolezen... Kakšen je to smrtonosen virus, na katerega si pozitiven, pa ti ne dovolijo da greš v bolnico, ampak te zaklenejo domov za 14 dni brez vsakršne terapije??? RES JE SMRTONOSEN!!!! Ali ste res neumni ali pa ste drogirani???
trolololol
08. 09. 2020 12.56
+4
Domov te zaklenejo, da nebi drugih okužil. Sj pri večini mine zadeva brez problema, tak naj bo doma in počaka. Pomagati se mu itak ne da. Pri nekaterih se pa grozno zakomplicira, morajo pa mašine dihati namesto njih, ker bi sicer 100% umrli. Zdravila tudi za take (še) ni in se samo čaka, pa jim mogoče rata, mogoče ne. Kaj pa naj bi naredili po tvoje?
User1063544
08. 09. 2020 14.15
-3
trolololol: Nisi razumel vprašanja: Če je virus tako smrtonosen zakaj je dovolj da se ti sam zapreš v bajto. Kaj pa če ti nočeš več biti zaprt v bajti in smrtonosni virus treseš malo naokrog.
trolololol
08. 09. 2020 14.39
+4
Vsi vemo, da nekateri umrejo zaradi okužbe in si pa nula od človeka, če zavestno in namerno širiš virus okoli.
trolololol
08. 09. 2020 14.40
-3
Zakaj je dovolj, da si doma sem pa odgovoril zgoraj.
Sajuz
08. 09. 2020 12.30
+6
Če se že govori o cepivih... Bi lahko tudi navedli ime cepiva... Ziher se mu nereče cepivo... V registru za zdravila...
Sajuz
08. 09. 2020 12.27
+7
Vsako... Kontraindikacijo cepiva... Vstrajat... Naj se vpiše v farmakovigilanco... Preganjat... Ne ažurne... Lene zdravnike!
User1063544
08. 09. 2020 14.32
+7
Gledam evropsko bazo - dostop do poročil o neželenih učinkih zdravil. Zanimivo pod M-M-RVAXPRO 11200 primerov v EU? Glede na to da so cepiva varna, pa so to samo zabeleženi primeri... Koliko jih je bilo ignoriranih.. Sem preveril še za HCQ, presenečenje ni poročila...
Realna30
08. 09. 2020 12.19
+13
Ej vlada ..pejte v jamo pa se not zakoplte. Vas pridem resit 100%
vezuv_
08. 09. 2020 12.08
-6
Kot sem prebrala, ta bolezen prehaja na ljudi z netopirjev. Sprašujem naše pametne strokovnjake na vladi, a moramo v družini vsi v karanteno, ker na podstrešju bivajo netopirji in je zelooooooooo velika možnost, da bolezen z njih preide na nas. Še bolj bom zadovoljna, če bo ustrezna služba prišla in odselila te netopirje, ker njihovi kakeci nas motijo. Žal sami se nočejo odseliti, oziroma vedno pridejo nazaj.
Komendator
08. 09. 2020 12.10
+13
Pomembno je da ne ponovite kitajske napake in netopirje pred zaužitjem res dovolj dolgo kuhate... 😋😜😝
AlternativeFacts
08. 09. 2020 12.28
+5
Najhujši teoretiki zarot so ljudje ki ne razumejo teorijo zarot...😜
flojdi
08. 09. 2020 15.59
+1
. če netopirji vedno znova pridejo nazaj , potem vas imajo radi. zakaj vi njih ne marate
kure bedne
08. 09. 2020 12.08
+21
Največji kriminal je to, da je zdravstvena stroka podlegla farmaciji.
Komendator
08. 09. 2020 12.12
-10
Bedasto je, da ste nekateri podlegli, da se teoretiki zarot delajo norca iz vas in pri tem dobro služijo.
medvedJEkriv
08. 09. 2020 12.04
+9
V politiko samo pošteni politiki.