Korona

V raziskavi o razširjenosti koronavirusa na 622 vzorcih potrdili eno okužbo

Ljubljana, 24. 04. 2020 14.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V raziskavi o razširjenosti novega koronavirusa v Sloveniji so na 622 vzorcih okužbo z virusom potrdili pri eni osebi, ki je bila predhodno že diagnosticirana pred enim mesecem, je sporočil predstojnik Inštituta za mikrobiologijo in imunologijo Miroslav Petrovec. Od 3000 povabljenih je vabilo do zdaj sprejelo 1261 oseb. Med najpogostejšimi razlogi za zavrnitev je strah pred preiskavo, češ da je odvzem brisa boleč. Opomnil je, da so te navedbe že večkrat "teoretično zavrnili".

Do danes so v raziskavi o razširjenosti novega koronavirusa v Sloveniji na 622 vzorcih okužbo z virusom potrdili pri eni osebi, ki je bila predhodno že diagnosticirana pred enim mesecem, je sporočil predstojnik Inštituta za mikrobiologijo in imunologijo Miroslav Petrovec. Na terenu pa so danes prvič ekipe, usposobljene za delo z otroki.

Kot kažejo zadnji podatki na spletni strani inštituta, so do zdaj odvzeli 718 vzorcev, od 3000 povabljenih pa je vabilo do zdaj sprejelo 1261 oseb.

Natančnih informacij, koliko povabljenih je vabilo zavrnilo, Petrovec na tiskovni konferenci ni imel, zadnja številka, s katero je razpolagal, pa je okoli 500. Med najpogostejšimi razlogi za zavrnitev je strah pred preiskavo, češ da je odvzem brisa boleč. Opomnil je, da so te navedbe že večkrat "teoretično zavrnili", poročanja medijev, ki so v zadnjih dneh spremljali več postopkov odvzema vzorcev, pa so to pokazala tudi v praksi. Kot je dejal, so vsi preiskovanci zatrdili, da je to banalen postopek, ki ne boli.

Tudi vladni govorec Jelko Kacin, ki je na današnji novinarski konferenci povedal, da so mu že odvzeli bris, je potrdil, da je postopek neboleč.

Petrovec je opisal tudi izkušnjo s terena, v četrtek je bil namreč z ekipo v Beli krajini. Kot je dejal, je bil izjemno prijetno presenečen nad veliko zavzetostjo ekip in ljudi, ki so pristali na preiskavo. "Sprejmejo nas z veliko prijaznostjo," je dejal.

Delo poteka 24 ur na dan, še posebej intenzivno je ob večerih, ko se ekipe vrnejo in je treba ustrezno obdelati odvzete vzorce.

Drugi del preiskave na krvnih vzorcih, ki se bo začela prihodnji teden, je po besedah Petrovca v intenzivnih pripravah. Ob tem je z zadovoljstvom ugotavljal, da so vsi diagnostični testi na voljo.

Če se tako danes še kdo odloči za sodelovanje v preiskavi, bodo vse teste lahko izvedli do konca naslednjega tedna. "Ekipe bodo delale vse naslednje tri dni, če bo treba, tudi kakšen dan dlje," je napovedal.

V četrtek so sicer ob 1315 testiranjih našteli sedem okužb z novim koronavirusom, zabeležili pa so tudi eno novo smrtno žrtev, kažejo vladni podatki. Hospitaliziranih je bilo 78 oseb, od teh jih je 24 potrebovalo zdravljenje na intenzivni negi. Skupno so v Sloveniji do zdaj našteli 1373 potrjenih okužb, umrlo pa je 80 bolnikov s covidom-19.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (193)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Heineken 1A
24. 04. 2020 21.30
-4
NE DATI VZORCEV... TAM SE VZAME DNK IN SPRAVI V BAZO PODATKOV. PEČENI NA VEKO VEKE AMEN...
Iztok Stana
25. 04. 2020 08.47
+2
😂😂😂😂😂 Čakaj, ti to resno? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
tali?ni tom
24. 04. 2020 21.24
+3
torej,prekuženosti ni,zdele ko se bo raja spustila iz vajeti nas čaka verjetno italijanskošpanski scenarij v jeseni! zanimivo!torej je šlo vse v nič zadnjih par tednov!
Marko Podganjek
24. 04. 2020 19.16
-2
1 od 600. Buh, prekuženi pa res nismo. Kje ste zdaj verniki prekuženosti. Čaka se vaš komentar. Sem vam govoru, da bi tule drgač poiskali, če bi mi imeli zares epidemijo. Tako, pa smo jo v kali zatrli.
Augusto Pinochet
24. 04. 2020 19.22
+5
Kaj smo v kali zatrli??? Virus je med nami in z njim se bo treba nauciti ziveti. Virusi in bakterije so vladarji zemlje in mi smo si samo zasluzili ziveti z njimi. Lahko se izoliramo od drugih ampak vsi vemo, da to v tej globalni druzbi ne gre. Na koncu lahko koncamo tako kot indijanci, ko so prisli v stik z Evropejci... Tako, da jaz sem se vedno pristas prekuzenosti...
Marko Podganjek
24. 04. 2020 19.41
+1
Ja, pristaš gor al pa dol prekuženosti, sam prekužen pa nisi. Pa ne vem zakaj si glih tolk zagret za tole prekuženje, ki bi stalo življenje 50.000 Slovencev. Ob 3.4% umrljivosti, kot je do zdaj. Saj se tudi glede črnih koz nismo prekužili, pa do glih tako nalezljive, pa glede Ebole se tud ne nameravamo.
Marko Podganjek
24. 04. 2020 19.14
-6
Velik vas ves čas ponavlja, da ne umre nič več ljudi ko ponavad. Pa to ni res, samo ene države zbirajo podatke, druge pa ne. Kdor hoče zvedet naj guglanje “the Economist Tracking covid-19 excess deaths across countries“ in bo dobil pregled koliko več jih je umrlo po državah, kot ponavad in koliko od tega jih (še niso) pripisali Covid19
mijam75
24. 04. 2020 19.13
+4
Res ne vem, kaj bo raziskava pokazala, če imajo izbrani iz reprezentativnega vzorca možnost zavrniti. Če jih zavrne 1000, ali bo vzorec še reprezentativen? Verjamem, da marsikdo, ki ima simptome, ne bo želel na testiranje. Ne samo strah pred jemanjem brisa, ampak tudi karantena, ki naj bi bila nadzorovana s strani policije.
GS8042
24. 04. 2020 20.43
+5
To, da ljudje s simptomi ne zelijo na testiranje ali se slabse - v karanteno - me strasi, saj gre za egoisticno dejanje in ogrozanje javnega zdravja. Slednje se smatra kot kaznivo dejanje. se boji odrejene karantene (zakaj bi se je bal
Chon
24. 04. 2020 19.08
+14
Komu še ni jasno, da se zadeva z virusom namensko napihuje in ustvarja vzdušje strahu in kaos, v katerem politična opcija, ki je tako dolgo čakala na prostor pri koritu z vsemi lovkami grabi k sebi javni denar.
Augusto Pinochet
24. 04. 2020 19.16
+5
S prvim delom vase trditve se strinjam, vendar glede na to, da je zadeva globalna mislim, da ste precenili vlogo sedanje vlade. Ce se ne motite pa ima ta vlada ves moj respekt...
bogdajmir
24. 04. 2020 18.13
+12
potrebno je tudi vzeti v obzir, da je okoli 500 ljudi zavrnilo testiranje - morda so se nekateri bali, da imajo virus (ker imajo mogoče kak znak okužbe), pa pač niso želeli, da bi jih ožigosali kot obolele in bi za to morali v karanteno za 3 tedne
Marko Podganjek
24. 04. 2020 19.19
-6
Če je to res je to zelo sporno, ker so lahko še okuženi in ogrožajo druge. Samo povem, da če mi en tak okuži fotra in zaradi tega fotr umre, pol ne bo več rabi karantene niti kaj druzga na tem svet.
Đekson
24. 04. 2020 19.32
+4
bogdajmir
24. 04. 2020 18.10
+2
to je 5 na 3.000, kar je 500 na 300.000, kar je okoli 3.000-3.500 v celi Sloveniji - zna pa število zrasti v drugem valu okužb, ker se ljudje že sprehajajo brez mask in ne pazijo več toliko
Nosmoke
24. 04. 2020 17.53
+5
Že v ponedeljek sem zapisal,da bo čudež,če bodo našli kakšnega ki je okužen . Evo eden pa le,na koncu pa dva ,trije.... bravo jugoslovenčki !
jakec1575
24. 04. 2020 17.16
+16
rezultati testov kazejo na to, da je druzba povsem neprekuzena, kar kaze na to da je vlada sprejela povsem napacen ukrep. odprla je državne meje, obcinske so pa se vedno zaprte. Vlada zeli izredne razmere in krizo. zeli uvoziti vec bolnih. namesto, da bi na meji dosledno testirala vse v državi pa sportistla zivljenje in storitve.
Marko Podganjek
24. 04. 2020 19.20
+0
No, ne vlada, temveč stroka. Kolikor imamo priprte meje jo imamo zarad vlade, ker če vprašaš našo stroko so,pa itak švedski sistem
Wolfera
24. 04. 2020 16.49
+12
Ce je en okuzen na 622 prebivalcev je bil tisti izracun, da je okuzenih vsaj 2x toliko kot uradni podatki, pravilen.
User416781
24. 04. 2020 16.54
+24
No ta okužen je že bil v evidenci, tako da tvoja teza ne drži. Pa delat neke zaključke na enem primeru in vzorcu 600 ljudi je nesmiselno.
bogdajmir
24. 04. 2020 18.11
+4
zakaj bi bilo nesmiselno? ankete za podporo strankam tudi anketirajo približno 600-700 ljudi, pa je rezultat reprezentativen
GS8042
24. 04. 2020 20.50
Statisticno gledeno ne vzorec reprezentativen ob cca 30-32 subjektih.
Wolfera
24. 04. 2020 16.41
+1
Postopek ne boli, a ze naslovna slika pove, da tipu ki mu jemljejo bris ni ravno prijetno. Torej ni cisto banalen postopek. Cisto iskreno povedano je odvzem krvi banalen, ne pa tale bris, ko ti palcko porinejo skoraj do mozganov.
User416781
24. 04. 2020 16.44
+18
Ja, ubogi ljudje, ki morajo dati bris....mogoče pa dobijo liziko po opravljenem odvzemu...
Wolfera
24. 04. 2020 16.45
+8
Je pa res da odvisno tudi od tega kdo ti bris jemlje, ce ti kaksna kura, zabije tisto palcko noter potem ja zna bolet! Logicno.
Wolfera
24. 04. 2020 16.51
+4
so se hujse stvari v zivljenju, se strinjam. Pa vendar!
brusilec
24. 04. 2020 18.09
+1
ja ne mores verjet, a da boli? liziko ja, to rabis, a si mogoce krvodajalec? a mislis da te na koncu zmasirajo? dobis kuli pa klobaso, kaj bos skerim je pa tvoja odlocitev. gre pa za vecje skupno dobro, nesebicno "delo". kdor a se ni sposoben dvignit glave da se mu enkrat pobrska po odprtini, no ta si pa ne zasluzi potem se marsikatere ugodnosti. eni bi preprosto samo jemali, lizike pa denar ...
Mr Mojo Risin
24. 04. 2020 16.41
+21
Pomen te raziskave je odvisen od tega kako reprezentativen je vzorec - če testirajo tudi take, ki so jim okužbo potrdili že pred enim mesecem verjetno ne preveč. Vprašanje kako bodo stvar na koncu interpretirali - odkritje že odkrite okužbe je tukaj milo rečeno čudna. Rečeno je bilo, da je cilj raziskave ugotovit koliko je neodkritih okuženih - če res bi ta primer morali izločit iz raziskave. Mislim, da bi veliko pozornosti morala pritegnit informacija, da je bil bris pozitiven pri osebi, ki ji je bila diagnoza postavljena že pred več kot mesecem - to lahko velja za vse pozitivne teste s tem, da nam takih informacij ne posredujejo. Na primer, če so novi, ki niso niti iz zdravstva ne iz DSO-jev iz "tesnih stikov", ki so pod kontrolo že od samega začetka. Podatek je v sklopu te raziskave ključnega pomena, ker na osnovi tega lahko enake številke interpretirajo kakorkoli se jim zazdi (to šele mediji in politika potem zmanipulirajo). Če iščejo te famozne nezavedne asimptomatkse okužene, ki širijo virus, potem bi morali vse znane okužene in tiste iz tesnih stikov izločit iz končnih rezultatov, ker jih po definiciji ne zanimajo in niso merodajni za ta kar bi jih naj zanimalo.
User416781
24. 04. 2020 16.52
+4
Če bi želeli ugotoviti kar želijo ugotoviti, bi morali na protitelesa najprej testirati tiste, ki so bili potencialno v stiku z okuženimi oz. z ljudmi, ki so v zadnjih treh mesecih imeli kakršnekoli težave ali pa bili prehlajeni. Cilj preiskave bi po mojem mnenju moral biti, da se ugotovi, koliko ljudi je ta korona virus prebolelo z blagimi simptomi, ki jim niso posvečali pozornosti oz. koliko je asimptomatskih primerov. Ali pa sistematično testirati vse prebivalce Ljubljane. Testiranje že potrjenih okužb je nesmiselno in ni reprezentativno. Ravno tako je na podlagi 1500 testov zelo težko rezultat razširiti na celotno populacijo saj ni okuženost enakomerna po vsej državi. Glede na to, da smo že dva meseca v karanteni, je normalno da tak način testiranja ne bo dal nekih pretresljivih rezultatov.
Marko Podganjek
24. 04. 2020 19.26
+0
Statistično gledano se ne strinjam s teboj, da bi morali v tem primeru karkoli izločat iz vzorca in rezultata. Vzorčilinso naključno na 2 mio državljanov in ven je padlo 3000 državljanov, ki so ali pa niso prekuženi. Glede na to ni pomembno, če za koga vemo, da je že okužen, dokler to ne vpliva na naključnost izbire.
Marko Podganjek
24. 04. 2020 19.29
-2
Pero, to kar ti predlagaš ni testiranje za STATISTIČNE namene, saj vzorčenje ni naključno. In če vzorčenje ni naključno se rezultatov ne da posplošit na celotno populacijo. Jojžešnoja, vas je tu kar nekaj prespalo predmete iz statistike.
g.noj
24. 04. 2020 20.35
+1
Že diagnosticirani nimajo kaj početi v taki raziskavi.
User416781
25. 04. 2020 13.52
Joj, saj ste pametni. Če bi kdo dobro prebral, bi videli, da sem zapisal, kakšno raziskavo bi treba bilo narediti. Ugotoviti bi namreč bilo potrebno, koliko ljudi preboli virus z blagimi simptomi oz. brez njih. In s tem bi se ugotovila tudi bolj točna prekuženost. Če pa iščeš na slepo 1500 vzorcev med dvema milijonoma ljudi, pa moraš imeti res srečo, da najdeš kakšnega okuženega, pa tudi če je okuženih 10.000 ljudi. Ne vem kaj tukaj ni jasno. Statistika ni vedno dobra pot.
Denkooo
24. 04. 2020 16.38
+11
Morate vedeti da vam sigurbo ne bodo povedli ce ste bili ze januarja okuzeni...zato ker sedanje karantene ne bodo mogli opravicit...in sedaj ponovno za 14dni zapret slo...ker ste nasli enega...ne pristajajte na odvzem vzrocev....kajti ali ste prepricani da je samo odvzem??? Lp
Robert S.
24. 04. 2020 16.58
-3
Wolfera
24. 04. 2020 16.37
+25
Diagnosticirana ze pred enim mesecem? Torej se ni prebolela al kaj? Prebolela pa ima virus se vedno v sebi in je kuzna/ ni kuzna? Rabimo vec informacij.
Mr Mojo Risin
24. 04. 2020 16.49
+11
Ni rečeno. Mislim, da test določa prisotnost virusnega RNA, torej tudi posmrtnih ostankov virusa, ki pa so prisotni v telesu tudi po ozdravitvi - nekaj časa je potrebno, da se telo "očisti" kot pri vsaki okužbi. Po drugi strani je tudi inkubacija lahko dolga in prebolevanje lahko spet traja par tednov ali v ekstremnem primeru, če gre za nekoga, ki je bil na intenzivni nekaj časa.
Nightrider
24. 04. 2020 17.00
+2
FrancoBeretta
24. 04. 2020 16.32
+19
...in sedaj se bo velika janez spet 1 uro na nori tv hvalil da je po njegovi zaslugi 1,3 miljona žrtev v sloveniji manj...ne vem sicer od kje mu taka številka , ampak možno da so pred prihodom na oblast naredili spisek o exekucijah ki jih sedaj začasno ne bo
FrancoBeretta
24. 04. 2020 16.25
-1
menda v SDS razmišljajo o tem da bi vse državljane prisilno pregledali kdo je okužen in s čim in jih potem poslali na različne lokacije...jasno da pa v SDS u svojih že ne bodo gledali a ne ...
jung
24. 04. 2020 16.24
+23
Glavno, da čez praznike ne bodo testirali alkota, k bomo spili na galone.
Škrinca
24. 04. 2020 16.21
+49
Težko bojo naklepali 1500 vzorcev sploh sedaj ko narod ve ,da če bojo okuženi takoj dobijo karanteno in policijo za vratom.......
Marko Podganjek
24. 04. 2020 19.31
-1
Tule se testira tiste, ki naj bi imeli sledi. In v bodoče mora biti prisotnost na testu obveza.
prizdravi
24. 04. 2020 16.20
+32
Pojasnili so nam, ovcam, da bodo rezultati te raziskave "podlaga za sproščanje ukrepov". Ja, najlepša hvala vnaprej! Škoda samo, da za vsak primer niso objavili nobenih kriterijev, kaj je tisto, kar bo ali pa ne bo omogočilo odpravo n.pr. gibanja med občinami. Seveda to ni naključje; svoje nadaljnje avtoritarno izživljanje nad narodom bodo tako v vsakem primeru nadaljevali. Bodo že naknadno prilagodili argumentacijo dobljenim rezultatom raziskave.
FrancoBeretta
24. 04. 2020 16.27
+18
brez skrbi da bodo vse prilagodili in ponaredili ..A misliš da se bodo Janša Hojs in Gorenak prostovoljno odpovedali totalni diktaturi nad ljudmi....??? Kdor to misli sanja, tako kot janša sanja sedaj svoje najbolj mokre sanje ...ampak enkrat se bo pač treba zbuditi