Korona

'Smrtnost je desetkrat večja kot zaradi gripe'

Ljubljana, 14. 11. 2020 19.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Janez Usenik
Komentarji
284

Ker se krivulja lahko v vsakem trenutku obrne navzgor, v strokovni skupini pozivajo k doslednemu upoštevanju ukrepov. V bolnišnicah še nekaj časa pričakujejo povečanje števila bolnikov s covidom-19. Organizacija EuroMOMO ocenjuje, da je v 26 državah, ki jih spremlja, letos umrlo 240 tisoč ljudi več, kot bi bilo pričakovati. A dobra novica je, da je smrtnost zaradi covida-19 v drugem valu manjša kot v prvem.

Začnimo s pozitivnimi podatki. Zdravstveno osebje je zdaj v boju z novim koronavirusom bolj uspešno, kot je bilo v prvem valu. Delež kritično bolnih, ki bolezni podležejo, se je prepolovil – zdaj izgubijo približno 15 odstotkov bolnikov. Vendar pa opozarjajo, da to niso povsem relevantni podatki, kajti upoštevati je treba ljudi, ki se zdaj zdravijo. "Nihče ne more napovedati, kakšen bo izid pri njih," pravi vodja oddelka intenzivne terapije na Infekcijski kliniki Matjaž Jereb.

Z izjemnimi napori je zdravstveni sistem dosegel majhen čudež. Število postelj za intenzivno nego se je namreč zelo povečalo. A tudi požrtvovalnost ima svoje meje, saj ne gre le za prostor in opremo. Zmanjkuje namreč tudi kadra. Ker zoper covid-19 ni cepiva, lahko porast okužb med zaposlenimi izniči vse napore. "V UKC imamo 265 zaposlenih, ki so zaradi covida-19 doma," pravi Jereb.

Organizacija EuroMOMO ocenjuje, da je v Sloveniji umrlo precej več ljudi, kot bi statistično lahko pričakovali.
Organizacija EuroMOMO ocenjuje, da je v Sloveniji umrlo precej več ljudi, kot bi statistično lahko pričakovali. FOTO: Dreamstime

Res je, da večinoma umirajo starejši, povprečna starost umrlega je namreč 80 let, a najmlajši jih je imel komaj 43. Dragoceno pa je čisto vsako življenje. Prav zaradi tega Jereb ne razume tistih, ki še vedno ne verjamejo v resničnost bolezni. "V vsakem primeru je smrtnost desetkrat večja kot zaradi gripe," še dodaja.

Trditve, da ljudje ne umirajo zaradi covida-19, ampak da bi tako ali tako umrli zaradi drugih bolezni, statistika ovrže. Organizacija EuroMOMO, ki spremlja podatke o smrtnosti v 26 državah, poroča, da je pretekli teden v Sloveniji umrlo precej več ljudi, kot bi statistično lahko pričakovali. Porast je skoraj petkrat večji, kot bi bilo zgolj statistično odstopanje.

V vseh državah, ki jih EuroMOMO spremlja, pa je v letošnjem letu umrlo 240 tisoč ljudi več, kot bi bilo pričakovati.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (284)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

vinchi
22. 11. 2020 17.02
naslov članka je zavajajoč . V resnici je smrtnost pri covidu približno 1xvečja kot pri gripi . Pri gripi letno umre okoli pol milijona ljudi , letos pa je od covida umrlo milijon dvesto tisoč ljudi . Približno pa zato , ker pod covid statistiko štejejo tudi druge vzroke ,potrebno pa je upoštevati še zadnje raziskave , ki kažejo nepotrebne smrti pacientov zaradi pretirane uporabe ventilatorjev
revolucijakorupcijafasizem
15. 11. 2020 10.28
+4
Smrtnost je bistveno manjša od gripe,pa manj ljudi je umrlo v tem letu kot lansko leto.
PrettyBird
15. 11. 2020 12.10
-1
Ok, bolj verjamemo tebi spletni komentator kot strokovnjakom. Ne potrebujemo dokazil, verjamemo ti.
PrettyBird
15. 11. 2020 12.12
Ne vem zakaj sploh potrebujemo zdravnike in ostale strokovnjake?
Uporabnik1515261
15. 11. 2020 14.20
Lani je za gripo umrlo 160 ljudi. Torej, letos jih mora 1600, če drži da je smrtnost pri COVID 10X večja. In komu naj zdaj verjamemo???
miha pod
15. 11. 2020 16.16
AleksanderTheGreat
15. 11. 2020 17.03
Zdravniki pripisujejo smrti koroni, ceprev imajo veliko ljudi tudi druge zdravstvene težave. V Ameriki zdravnike silijo da za vzrok smrti napišejo korono. Ne vem kako je s tem pri nas. Je pa številka prav gotovo bistveno manjša.
simple_mind
17. 11. 2020 21.37
Ni kaj verjeti, je treba vedeti, lahko vsak sam preveri ...
medus
14. 11. 2020 21.56
+8
Najprej smo bili zaprti ker je krivulja šla navzgor. Zdaj gre navzdol in smo še bolj zaprti.
simple_mind
17. 11. 2020 21.38
In ta krivulja bi šla navzdol z ukrepi ali brez ukrepov...
resslovenka
14. 11. 2020 21.56
-1
Sej ne vem, najbrž se motim... Ampak ob novicah kolk je umrlih v DSO, se me poloti nelagodje. A so ti ubogi državljani, zgolj strošek al kaj? Dokler se njihova, življenjska nit ne pretrga? In me postane strah. Za vse starostnike. Niso odpisani, tudi oni radi živijo. Tko res, zelo čuden občutek me prevzame. 🥀
Sajeta5
15. 11. 2020 08.03
+6
Pravijo, da kritičen um pogleda na problem z vseh strani. Ena je, da je najmanj 3/4 teh starostnikov v DSO zato ker več niso zmožni skrbeti sami zase, kar pomeni, da jih je večina nepokretnih, v plenicah, večina tudi jesti ne more več samostojno.... koliko je to še človeka vredno življenje in koliko samo še životarjenje naj vsak presodi sam... je pa huda strokovna napaka ali celo namerna malomarnost, da se kljub dostopnosti hitrih testov vsakodnevno ne testirajo zaposleni in se tem revežem dodatno vnese še Covid, vsaj to bi zaslužili, da umrejo v miru med spanjem in ne priklopljeni na ventilator
Satoshi Nakamoto
14. 11. 2020 21.51
+7
V resnici je smrtnost 10x manjša kot zaradi gripe. Poglejte koliko ljudi umre na kitajskem zaradi gripe letno. In koliko zaradi tega. Tam je covid isto kot NIČ.
Satoshi Nakamoto
14. 11. 2020 21.52
+6
Za Italijo v Bergamu so pa sami priznali da je tam morila gripa
spam1
14. 11. 2020 21.55
-1
PrettyBird
14. 11. 2020 21.55
-1
Satoshi Nakamoto
14. 11. 2020 21.59
+2
Nismo vsi odvisni od partijskih internih informacij.
Satoshi Nakamoto
14. 11. 2020 21.59
+3
Obstajajo tudi znanstvene medicinske publikacije
fljfo
14. 11. 2020 21.49
+7
Zame je merodajna zgolj obremenjenost bolnišnic...Zaenkrat ni glih rožnato
ata_jez
14. 11. 2020 21.48
+4
Medicinci so bili vedno rahlo navzkriž z matematko, tako da mu ni potrebno takoj zamerit. Škoda edino, da se tega ne zaveda, ker potem izpade bolj bogi, kot je v resnici.
s6t6n6s
14. 11. 2020 21.46
+8
bla ,blaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
User112003
14. 11. 2020 21.50
+0
Delavec_Slo
14. 11. 2020 21.45
+13
Sendviča in soka ali kave zunaj ne smeš več pojest a kadiš pa lahko, kaj je bolj zdravo!!!
Jana Okapi
15. 11. 2020 08.51
-1
beninorc
14. 11. 2020 21.43
+7
Kje so naši veleumni desnuhi na takšen lep večer? 😤 Dugcajt..ja nč , otroc šli spat,drgač jih bo ata jajek po kepi ušlatu😁😁 ...ja ben , pej jutre se tipkamo💋
Uporabnik1262524
14. 11. 2020 21.56
+1
Ni jih ni ... oni zginejo zvečer .... preveč so zmatrani od napornega dneva 😀
Kazimir Plemeniti
14. 11. 2020 21.42
+17
Lahko da je smrtnost res višja, ampak če bi malo več naredili za zaščito DSO bi se temu lahko izognili. Tako da problem je pri naših strokovnjakih, ki gledajo samo za svojo rit in izkoriščajo to stanje za ustrahovanje naroda. No, bistvu ne gre samo za naše strokovnjake, ampak za strokovnjake na svetovnem nivoju. Naši tako nimajo pojma in samo sledijo drugim.
miha pod
15. 11. 2020 16.19
-1
nanezCE
14. 11. 2020 21.38
+3
ma ne nabijaj, poglej cifre za 2010-2019
MasteRbee
14. 11. 2020 21.46
+3
igy02
14. 11. 2020 21.37
+3
Imam občutek, da se v Evropi tega virusa ne bomo še dolgo znebili. Ko bo prišlo cepivo, bodo slovenjceljni navalili, da je v cepivu nano čip in da jim ga hočejo nekako montirati ne vem že kam. Ja, takih bedakov je kar precej tu okrog nas.
Priap
14. 11. 2020 21.41
+10
Nehajte že s temi čipi, kaj vam je? Ljudje se zavedajo resnosti posega v svoje twlo z nepreverjenim cepivom, eni pa skoz nabijate z nekimi čipi in podobnim sranjem. Pa kaj vam je?
Mott
14. 11. 2020 21.41
+5
Najbolj smešno pa je, da so ravno ti slovenceljni v večini volilci SDS:).
Quatflow
14. 11. 2020 21.43
+4
igy nihce ti ne brani, da se cepis. Ampak ne imej druge za bedake, ce drugace razmisljajo kot ti.. nikoli ne ves, ce se dejansko motis.
PrettyBird
14. 11. 2020 21.45
+2
Nihče ne bo nikomur posegal v telo z nepreverjenim cepivom. Cepljenje bo na prostovoljni osnovi, krito iz proračuna, cepivo bo preverjeno in varno.
Priap
14. 11. 2020 21.49
+5
Cepivo ne bo preverjeno in verjetno tudi ne bo varno. Žal, lahko govorite kar hočete, ampak tako je. Edino kar me veseli je to, da bo prostovoljno. Drugače bi verejtno itak imeli vojno...
PrettyBird
14. 11. 2020 21.58
-4
Kako veš, da ne bo preverjeno in varno, ga ti razvijaš?
KavčStrokovnjak
15. 11. 2020 10.08
+1
Ker testiranja trajajo leta, zato da se potrdi, da je cepivo varno. Ker je več faz kliničnega testiranja katerih ne gre preskakovat in so tudi časovno določene.
simple_mind
17. 11. 2020 21.41
Uporabnik270616
14. 11. 2020 21.37
+5
Vlada in mediji se borijo z mlini na veter, strašenje in grožnje ne delujejo več. Tako kot v Franciji 60% populacije krši karanteno, tako jo bo verjetno tudi pri nas. #NaslednjaDvaTednaStaKljucna
simple_mind
17. 11. 2020 21.42
beninorc
14. 11. 2020 21.36
+11
Kaj pravi komunajzer? Smo zmagali? Letala v zraku ? Še neeeee!!! 🤔🤔 Ben pridm vč ksno👏👏👍👍
BroNo1
14. 11. 2020 21.34
+17
Kam so pa Kreka skril?!
beninorc
14. 11. 2020 21.37
+10
Mott
14. 11. 2020 21.44
+9
Končno so dojeli, kako sramoto jim je naredil in so ga skenslali... Dela pa še, plačo dobiva.
Špartanec
14. 11. 2020 21.33
+5
Jutri zjutraj imam test. Zategovanje v vratu, rahla slabost, bolečine v mišicah, rahlo vneto grlo, temperatura med 37.4 in 38.2, glavobol ....
Uporabnik270616
14. 11. 2020 21.35
+6
Okoli 75% da ni korona. Statistično. Glede na dnevne teste :)
Špartanec
14. 11. 2020 21.37
+3
Priap
14. 11. 2020 21.42
+7
Zakaj sploh greš na test? Ostani doma, pij čaj pa gotovo...
Quatflow
14. 11. 2020 21.46
+3
To se pravi da bos imel “sreco” s 25%.. hitro okrevanje zelim.
Špartanec
14. 11. 2020 21.54
+1
Ja, jaz bi, pa mam ženo družbeno odgovorno..
simple_mind
17. 11. 2020 21.44
Nesmisel. In kaj potem, četudi bo test pozitiven ? Vas bodo pozdravili z zdravilom ? Kako vas bodo pozdravili ??
Common_sense
14. 11. 2020 21.33
-12
Eni tle govorijo, da je represija. Kaksna represija? Jaz ne cutim nobene represije. Je sploh tu gor bil v vojski? Ker tole je p-dim :)
Mott
14. 11. 2020 21.36
+7
Najbrž zato, ker ne razumeš tega, kar dela tvoj ljubljeni vodja. Ker to je represija.
PrettyBird
14. 11. 2020 21.50
+0
Represija je, ker ne moreš dva tedna v gostilno? Zato, da lahko obdržimo funkcionalno zdravstvo in preprečimo nepotrebne smrti. Zanimiv pogled.
KavčStrokovnjak
15. 11. 2020 10.11
+2
Zdravstvo ni funkcionalno (večina ne pride do prepotrebnih posegov). Več jih umira iz drugih razlogov posredno zaradi represije, kot pa starostnikov v DSO zaradi kovida. Koliko je bilo letos samomorov v primerjavi z enakim obdobjem lani?!
simple_mind
17. 11. 2020 21.45
Ne, seveda ne, čeprav je to že slabš kot živet v kasarni, a ?
Uporabnik437802
14. 11. 2020 21.32
+7
V vednost...... Prepis iz zbornika "Seminar intenzivne medicine za med. sestre in tehnike" .... 'V letu 2016/17 je bilo zaradi gripe na intenzivi na Kliniki za inf. bolezni 292 pacientov'. !!! 292!!!..... danes pa 200 zaradi covida, pa je cela štala🐽, pa ne me basat, prosim no🐑🐐
antirepresija
14. 11. 2020 21.35
+1
o ti sveta preproscina. Zaradi gripe je bilo lani v celem letu 45 ljudi na intenzivni negi zaradi gripe! Ne v enem trenutku. V celem letu.
antirepresija
14. 11. 2020 21.36
+5
za 2017 kar pises pa tudi v celem letu clovek bozji
ata_jez
14. 11. 2020 21.43
+2
hehehehe ... dobra tale, alloallo ... dobra! Ne se pustit basat ... zveniš že čist nabasan!
bosko1111
14. 11. 2020 21.32
+0