Korona

Raziskava: Virus se je po svetu začel širiti že konec lanskega leta

London, 06. 05. 2020 08.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Nova genetska analiza virusa, ki povzroča covid-19, ki so jo opravili pri 7600 pacientih po svetu, razkriva, da je virus med prebivalci planeta krožil že konec lanskega leta. Britanski raziskovalci so preučili mutacije virusa, pri tem pa odkrili, da se je virus zelo hitro širil, hkrati pa niso našli dokazov, da bi bile mutacije virusa bolj nalezljive ali nevarnejše.

"Virus se spreminja, vendar to ne pomeni nujno, da postaja močnejši," je za CNN povedal Francois Balloux, raziskovalec z londonskega inštituta za genetiko. Njegova raziskovalna ekipa je proučila virus na podlagi svetovne baze podatkov. Ogledali so si vzorce, odvzete v različnih obdobjih ter iz različnih krajev. Ob tem so ugotovili, da je virus začel krožiti po svetu že konec lanskega leta. 

"To izključuje vsakršen scenarij, ki predvideva, da je bil SARSCoV-2 morda v obtoku že veliko pred njegovo identifikacijo," pravi Balloux. To sicer po mnenju strokovnjakov ni najbolj spodbuden podatek. Ti so namreč upali, da je virus krožil več mesecev in je morda potiho okužil veliko več ljudi, ki so bolezen brez hujših zapletov preboleli. To bi zbudilo upanje, da je del populacije že razvil imunost. "Upali smo na kaj takšnega, vendar kot kaže, je največ 10 odstotkov svetovnega prebivalstva prišlo v stik z virusom."

Analize mutacij virusa zaenkrat ne potrjujejo teorij, da naj bi virus postal nevarnejši.
Analize mutacij virusa zaenkrat ne potrjujejo teorij, da naj bi virus postal nevarnejši. FOTO: Shutterstock

Prenos z netopirja na človeka

Več različnih študij je pokazalo, da je novi koronavirus nastal v netopirju, vendar je moral pred tem okužiti še eno žival, šele na to pa je preskočil na človeka. Prva poročila o skrivnostni okužbi so prišla iz kitajskega Vuhana. Virusi se spreminjajo ob razmnoževanju, njihove mutacije pa lahko uporabimo kot "molekularno uro" za sledenje virusu skozi čas in prostor, pojasnjuje Balloux. "Naši rezultati so v skladu s predhodnimi predvidevanji, da se je preskok z živali na človeka zgodil konec lanskega leta."

To, po mnenju strokovnjakov, dokazujejo vzorci, ki so jih nabrali po svetu in skozi katere je moč razbrati, da gre za podobne mutacije. Ob tem je raziskovalna ekipa odkrila dokaze, da so se z virusom prebivalci Evrope in ZDA okužili že mesece pred prvim zabeleženimi primeri v januarju in februarju. "Vsi pozivi, da bi našli t. i. pacienta nič, so nesmiselni, saj je pacientov nič ogromno," je povedal Balloux. 

Dotaknil se je tudi hitrosti širjenja virusa in njegove potencialne mutacije, ki bi ga lahko naredila bolj smrtonosnega. "Vsi virusi mutirajo. Mutacije niso nujno slabe in trenutno ni dokazov, ki bi potrdili, da virus mutira hitreje ali počasneje od pričakovanj. Trenutno tudi ne moremo potrditi, da je Sars-coV-2 postal bolj ali manj smrtonosen."

Virus na Švedskem morda že novembra lani

Švedska agencija za javno zdravje je sporočila, da so se posamezni primeri novega koronavirusa na Švedskem morda pojavili že novembra lani. Švedska agencija se je oglasila po novici iz Francije, da so imeli tam prvi primer okužbe z novim koronavirusom že 27. decembra lani, nekaj dni preden so prve primere potrdili na Kitajskem. Bolniku so takrat diagnosticirali pljučnico, vzorci, ki so jih takrat vzeli, pa so bili zdaj pozitivni na novi koronavirus. Moški je ozdravel in menda ne ve, kako se je okužil.

Glavni švedski epidemiolog Anders Tegnell je povedal, da je možno, da so bili v tem času okuženi tudi na Švedskem. "Menim, da bi lahko posamezne primere odkrili med potniki iz Vuhana, ki so bili tam novembra in decembra lani," je izjavil. "To sploh ne zveni čudno, temveč je povsem pričakovano," je dodal. Prvi uradno potrjen primer novega koronavirusa so na Švedskem uradno potrdili 31. januarja, in sicer pri ženski, ki se vrnila iz Kitajske.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (68)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Krainerland
07. 05. 2020 17.33
+0
V raševino se je treba oblečt kot v starih časih in klicat Gosoda naj gre to mimo nas. Mogoče bi uspelo.
relos
07. 05. 2020 10.07
+3
korona je družbeni eksperiment kolektivne psihoze
Koronavirusovec
07. 05. 2020 09.10
+9
In takrat je lajf poteku normalno in ni bil tak baubau glede vsega
crazymoto
07. 05. 2020 09.03
+1
Corona ima svoj trr v Sloveniji... sds pa nakazuje.....
crazymoto
07. 05. 2020 09.02
+4
Corona je za zaslužkarje!
periot22
06. 05. 2020 14.31
+10
Ja gripa je vsako leto!
Millady
06. 05. 2020 14.50
+3
Ja res je, ampak tale ni glih za podcenjevat, tale korona se nenavadno obnaša
Davidoff297
06. 05. 2020 14.10
+44
Nisem mislil pisati o tem glede virusa, ampak če je res tako, da je že bil prisoten prej, si lahko razlagam mojo bolezen, ki se je vlekla skozi cel december in do prve polovice januarja; simptomi pa coronavirusa, pa nikjer nisem bil, na nobenem smučanju, nobenem potovanju, vprašanje je, če ni bil virus že takrat prisoten med nami 🤔
Pomemben petelin
06. 05. 2020 10.17
+6
Dider Rault znanstvenik trdi da 2 terapija s klorokinom in ozitromicinom zdravi covid 19 .3000 starejših judi ,ki jemlje to kombinacijo za srce ni dobeden zbolel za covid 19.In zato ga je francoska vojska naročila za 15 eurov.Mi ovce bomo pa cepljeni od melinde in Bill gatse fundacije baje čist poceni ker je tak filantrop- ne vem a še obstajajo videi ko zagovarja depopulacijo človeštva al so nastavli algoritem in blokado da ispeljejo plan.
Woltan
06. 05. 2020 10.02
+37
Corone ni,to je samo izgovor za represivne ukrepe.
The Inteligent Investor
06. 05. 2020 10.29
+28
Pomojem pa da je, ampak drzave pretiravajo za take ukrepe. Izkoriscajo za taksne ukrepe To korono so izkoristili za marsikaj drugega. Za naravo da je manj onesnezevanj zaradi karenteno, tako je prav, za druge stvari kar so naredili mi ni prav
Subcomandante Marcos
06. 05. 2020 10.39
+23
Vidis.. Jaz mislim pa da je.. In da je zelo nalezljiva.. V istem trenutku pa ne tako nevarna kot hocejo prikazat.. Mislim da trpijo pokrajne z visoko stopnjo onesnazenosti.. Epicentri smrti so kraji z groznimi pogoji za zivljenje.. Moznost dihalinh obolenj pa visoka.. Kot je to pri starejsih.. In ze bolanih.. zato wohan, Bergamo, Milano, Madrid, New York, moskva, Munich, New Delhi,... In bistveno manj recimo Nova zelandija, avstralija,
Koronavirusovec
07. 05. 2020 09.11
+0
Koronavirus ne obstaja, matr ste ozkogledni
periot22
06. 05. 2020 10.02
+38
Umetno ustvarjen virus z namenom unicevanja in zastrasevanja ljudi in dolocenih panog in bogatenja na drugi strani !
Dany75
06. 05. 2020 09.56
+28
kaj lansko leto... 3 leta najmanj je ze x nami ... vsako zimo.., to je sestavni del zivljenja na tem planetu... bolezni, umiranje... nikol nebo slo brez tega, pa lahko zaprete vse za celo leto.... brezpotrebna panika...
Miro32
06. 05. 2020 09.55
+17
Maks Novak
06. 05. 2020 09.52
+32
Neverjetno še pred par meseci niso vedeli ,da ta reč obstaja,niti kako se zdravi,sedaj pa že vejo kateri tip virusa bo spontano zamenjal in kako bo izgledal........prirodno. Kaj vse bo človek naredil in potem trdil da je iz narave.
Von_Clausewitz
06. 05. 2020 09.52
-3
Virus se je pojavil nekje v drugi polovici Novembra v Vuhanu, okužil se je človek prek živali oz. hrane. Ta podatek je javen na spletnih straneh, če bi ljudje malo pogooglali bi vedeli vse o virusu in njegovemu nastanku. Tako pa raje čakajo na poročanje naših kvazi medijev, ki jim v tem času servirajo vse možne pravljice in zarote, kot so biološke vojne, 5G ipd smešnice...
Janko Lenarši?
06. 05. 2020 10.05
+32
Ali pa je začetek na tržnici v Wuhanu le zgodbica. A ni zanimivo, da naj bi že decembra 2019 virus okužil svet , na Kitajskem pa so 25 januarja šteli le 41 žrtev in imeli manj kot 2000 okuženih. Bo treba zgodovino bolezni COVID-19 na novo napisati.
KavčStrokovnjak
06. 05. 2020 10.06
+14
Bučke. Tiste fotke z netopirji so iz Filipinov in ne s Kitajske. Človek se ni okužil s hrano iz tržnice, ker je ta termično obdelana in zdrava pamet ti pove, da virus ne more preživeti termične obdelave.
Subcomandante Marcos
06. 05. 2020 10.13
+14
Se strinjam za fotke iz Filipinv.. Tudi da trznica iz wohana ni mokra trznica.. Samo.. Kaj pa ce slabo termicno obdelam hrano.. Jo v naglici slabo zapecem.. Kot piscanca recimo.. Pol je moznost penosa?
KavčStrokovnjak
06. 05. 2020 10.20
-5
Potem zboliš zaradi salmonele in ne zaradi ptičje gripe. Kje je pa covid v piščancih? A ti ješ roza piščančje meso? Pri nas se ga dotaknemo ne, če je meso roza...
Von_Clausewitz
06. 05. 2020 10.26
+6
Okužil se je prek žive živali za katero je pol še pojedel, ker je imel tudi probleme z prebavo. Vse to izvira iz zdravstvene organizacije...obstajajo WA grupe, kjer komunicira vsa zdravstvena smetana na enem kanalu. Človek, ki študira v Bostonu na MiT je naredil intervju in lepo vse obrazložil še preden je padla Slovenija v quarantino. In vse kar je povedal v intervjuju je držalo...medtem, ko je se je cela Amerika sprehajala on je že sedel doma in poročal o pandemiji za razliko od naših "strokovnjakov". Folk a imate internet ?
Subcomandante Marcos
06. 05. 2020 10.27
+6
Torej ce je bil netopir okuzen in je bil slabo specen.. Ni mogoce da se nekdo okuzi.. Pri Vas se ga dotaknete ne.. Ne vem pa ce lacen otrok v Bangladeshu nebi zagrizel vanj.. Mislim da je teoreticno mozen prenos pri slabi termicni obdelavi
Von_Clausewitz
06. 05. 2020 10.33
+14
Janko kje ti živiš ? Danes imamo letata, ki nas prevažajo okoli po svetu. Covid-19 za razliko od ostalih virusov se zelo hitro prenaša in ravno to je tisto česar se je svetovna zdravstvena organizacija najbolj bala, hitrost okuženost, ker vsi mislijo, da je nevaren virus tisti, ki te ubije v parih urah. To sploh ni res, najbolj nevaren virus je tisti, ki se zelo hitro širi. Zakaj ? Preprosto za to, ker nimamo kapacitete in personala za takšno eksplozijo obolelih. Zdaj se vprašaj kaj bi se zgodilo, če bi se vsi zdravniki okužili, kdo bi se ukvarjal z bolnimi pacienti ? Vrtnarji ? Se ti zavedaš, da so v Wuhan prihajali zdravniki iz mirovine (upokojenci), študentje, ker enostavno niso imeli personala za toliko število okuženih... Zamislite se preden kvasite neumnosti o nekih teorijah zarot...
Von_Clausewitz
06. 05. 2020 10.57
+6
Netopirji so le rezervoarji coronvirusov. Netopirji pa so imuni na te viruse, ker imajo višjo temperaturo telesa za razliko od ostalih sesalcev. Šele, ko se virus prenese na drugo žival....mutira in tako posledično postane nevaren tudi za človeka.
Subcomandante Marcos
06. 05. 2020 09.32
+17
Pa se nekaj tabteorija o odvzetih vzorcih iz decembra in zdaj testiranjih ima spet par pomanjkljivosti.. 1. Vzorci se hranijo do dijagnoze.. 2. Kuzni vzorci se unicijo 3. Ce bolnik preboli ni razloga hranjenja 4. Hranijo se le po nalogu sodne preiakave, v primeru suma na kaznivo dejanje 5. Si mislite da bi se hranli vsi vzorci brisov, krvi, tkiv za vse bolezni. 6.edini razlog za to bi bil da so drzave vedele za virus in izvajale eksperiment
Subcomandante Marcos
06. 05. 2020 09.25
+17
Kaj po tej teoriji wohan odpade.. Je samo prvo mesto kjer so zaceli mnozicno umirat.. Ker je onesnazenost in kvalitet zraka za nic.. In verjetnost dihalinh obolenj grozljiva?
keved
06. 05. 2020 09.25
+63
To je bilo že februarja jasno, da je virus obstajal že od poletja in to je šlo že zgodaj jeseni po svetu kot za šalo. Potem par mesecev kasneje pa nekdo popolnoma zaustavi svet, podre ekonomijo, kreditira cel svet držav, zdaj bo pa bilijone kasiral nazaj. To je bistvo, virus je samo sredstvo za doseg cilja. Kot v vsaki vojni
lizing
06. 05. 2020 09.32
+28
Bostjan Praprotnik
06. 05. 2020 09.33
+50
Se strinjam s tabo Keved če je bil virus med nami že lani potem se lahko upravičeno začnemo spraševati upravičenosti določenih ukrepov in tega zakaj kako dolgo bodo še uničevali ljudi s temi ukrepi niti svojih rezultatov ne vidijo kdaj mislijo odpreti državne meje jaz delam v Avstriji in si zaradi karanten ne morem privoščiti obiska moje družine v Sloveniji že dva meseca to je žalostno
Male?ka
06. 05. 2020 09.16
-8
Netopirja iz wuhanskega labolatorija so prodali na tržnici.
Subcomandante Marcos
06. 05. 2020 09.43
+21
Na trznici v metliki.. Pol smo imeli slovenci koronavirus.. Sej so blile sole prazne.. Pravijo slovenske javnomnenjske raziskave
KavčStrokovnjak
06. 05. 2020 09.51
+5
Tista fotka z netopirjem je iz Filipinov in nima veze z Wuhanom.
FutureWorld
06. 05. 2020 09.07
+34
Raziščite celotno zadevo in jo objavite v vezi z covid-19. Kdo in zakaj je krivec ali pa ne objavljajte ničesar. Verjetno pa tega ne upate storiti, saj bote vsi ob službe in licence.
Nany10
06. 05. 2020 09.42
+11
Točno resnico napišite ozadje vsega tega, slovenski novinarji se pa z drobtinicami obirate
Pretekt
06. 05. 2020 09.05
-4
Virus je prišel iz Wuhanskega laboratorija, nemenoma ali ne je pa drugo vprašanje. Zmerom se sam v vsakem takem primeru vprašam cui bono?oz. kdo ima od tega korist? Največjo vidim pri Kitajcih in globalistih, Gates in podobni.
Janko Lenarši?
06. 05. 2020 10.18
+1
Kitajci imajo upravičen strah , da jih onesposobi epidemija bolezni. To se mi zdi razumljivo. Zadnjih 15 let zelo intenzivno preučujejo nevarne živalske viruse, ki bi lahko preskočili na ljudi. Podatki o tem niti niso tajni, tudi Američani so sodelovali in financirali. Možno, da se je zgodila nesreča in je nekaj ušlo. Da imajo pomankljive standarde varnosti so jih Američani že opozarjali.