Korona

Prva študija, ki bo na prostovoljcih testirala kombinacijo različnih cepiv

Oxford, 04. 02. 2021 08.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Kaya Kamenarič
Komentarji
31

V Veliki Britaniji so začeli zbiranje prostovoljcev za prvo študijo, v kateri bodo testirali kombinacijo dveh različnih cepiv. Na več kot 800 ljudeh, starejših od 50 let, bodo tako primerjali učinkovitost cepljenja, ko posameznik najprej prejme odmerek cepiva AstraZenece, čez nekaj tednov pa še odmerek Pfizerjevega cepiva ali obratno.

Preizkusili bodo tudi različne intervale med odmerkoma, s čimer bodo skušali ugotoviti, ali daljša časovna razlika med prvim in drugim odmerkom izboljša rezultat. Nekateri bodo tako drugi odmerek prejeli že po štirih, drugi pa šele po 12 tednih, poroča Sky News.

Čeprav bo celotna študija trajala 13 mesecev, bodo prve ugotovitve predvidoma lahko predstavili že junija, poroča BBC.

Profesor Matthew Snape, strokovnjak za cepiva, ki je hkrati del ekipe za cepiva v Oxfordu, je dejal, da bi uspešno "mešanje" različnih cepiv lahko pripomoglo zlasti, če bi nastale težave z dobavo katerega od cepiv. 

"Če nam uspe dokazati, da je učinkovita tudi uporaba odmerkov različnih cepiv, bo to močno sprostilo možnosti dostave," je dejal in dodal, da bi lahko študija nakazala tudi smernice za večjo zaščito pred novimi sevi virusa.

Začenja se prva študija, ki bo na prostovoljcih testirala kombinacijo različnih cepiv.
Začenja se prva študija, ki bo na prostovoljcih testirala kombinacijo različnih cepiv. FOTO: Shutterstock

V prihodnosti bi v študijo lahko vključili tudi druga cepiva

Študija, ki jo vodi Nacionalni konzorcij za ocenjevanje imunizacijskega seznama (NISEC), bo potekala v osmih bolnišničnih centrih po Angliji. Pri prostovoljcih, ki jih bodo zbrali v naslednjih dveh do treh tednih, bodo redno opravljali krvne preiskave za oceno ravni protiteles in T-celic, ki pomagajo pri boju z okužbami in delujejo kot imunski spomin.

V prihodnosti bi v študijo lahko vključili tudi druga cepiva, če oziroma ko jih bo seveda odobril medicinski regulator. 

"To je izjemno pomembno klinično testiranje, ki nam bo zagotovilo pomembne dokaze o varnosti različnih načinov uporabe cepiv," je dejal Nadhim Zahawi, član delovne skupine za cepiva v Združenem kraljestvu.

Peter English, svetovalec za obvladovanje nalezljivih bolezni pri Public Health England, je dejal, da mnoga cepiva delujejo bolje, če se za drugi odmerek uporabi drugo cepivo. Gre za pristop, ki mu pravijo "heterologno ojačevanje". "Primer je hepatitis B, saj se nekateri ljudje slabo odzovejo na prvo cepljenje, a so rezultati boljši, če dobijo heterologni ojačevalec," je še dodal po poročanju Sky Newsa. 

Podobno tudi BBC poroča, da so ponekod, za boljšo učinkovitost, odmerka dveh različnih cepiv uporabljali tudi pri eboli. 

Za zdaj velja, da je posameznike treba cepiti z dvema odmerkoma istega cepiva

Za tiste, ki ne sodelujejo v preskušanju, režim cepljenja tudi v Angliji ostaja nespremenjen. Trenutno uradne smernice Skupnega odbora za cepljenje in imunizacijo (JCVI) pravijo, da bi moral vsakdo, ki je že prejel prvi odmerek, prejeti enako cepivo tudi v drugem odmerku.  

Kot še poroča BBC, se v zelo redkih okoliščinah lahko uporabi drugo cepivo, in sicer če je na voljo samo eno cepivo ali če ni znano, katero cepivo je posameznik prejel v prvem odmerku.

Na tiskovni konferenci vlade o aktualnem stanju glede bolezni covid-19 je v sredo o kombinaciji več različnih cepiv spregovoril tudi Borut Štrukelj, redni profesor na Fakulteti za farmacijo v Ljubljani. Dejal je, da bi bilo teoretično sicer mogoče kombinirati cepivi na RNA- ali DNA-osnovi, a to odsvetujejo, predvsem zaradi sledljivosti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (31)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

RamzesII
04. 02. 2021 16.21
Že posamič (plus kar je že v telesu) so katastrofa, kaj šele v kombinaciji.
WEF_DOWN
04. 02. 2021 15.34
Sumim, da bo tudi tale študija relativno hitro "uspešna", in to z 200% zaščito, še v naslednjem življenju boš imun na virus. Ni čudno, da so vse dobre zdravnike cenzuriral, bi imel marsikaj povedat za tele poizkuse na ljudeh.
Uporabnik1921539
04. 02. 2021 10.32
+6
Vi se kar cepite.Veckrat.Odstopim vse svoje odmerke
batom@pinkponk.com
04. 02. 2021 10.30
+9
A pri nas ti sploh povejo s cim te bodo cepli? A lahko izbiramo? A ti kdo zagotavla da bos resnicno ceplen 2x z istim cepivom? A ti kdo zagotavla kdaj bos lahko ceplen?
batom@pinkponk.com
04. 02. 2021 10.31
+4
kahelc
04. 02. 2021 11.37
-4
Ja, ves s cim te cepijo. Cepiva ne morej izbirati. Ja, cepikinte bodo 2x z istim. Ljudje, obnasate se kot da ste v mehiki
Uporabnik1921539
04. 02. 2021 12.00
-1
boki23
04. 02. 2021 10.26
-1
Torej se epidemije ne bomo rešili še kar nekaj let glede na to, da se bodo opravljale eno letne študije glede cepiv?
kahelc
04. 02. 2021 11.38
-3
Epidemije se ne resis s cakanjem na studijo ampak s precepljenostjo
caspera1
04. 02. 2021 10.25
+4
K nam baje prihaja večja pošiljka Astra Zeneka, s katerim naj bi cepili najprej starostnike. Ampak Švicarji in Francozi ravno za to cepivo trdijo, da ni primerno za starejše od 65 let. In jih tudi ne cepijo.
kahelc
04. 02. 2021 11.39
-3
SEJBOBOL
04. 02. 2021 10.21
-1
To morjo bit take micke da jim ni para ... Očitno se pripravlja še kaj druzga , drugač po logiki ta študija je brezpredmetna . Cepi se s cepivo kateri je predpisan in to je to ... Najverjetneje vedo pa že kaj druzga že vnaprej ....
1model
04. 02. 2021 10.13
+4
be vem jaj našim ni jasno in silijo s to Astra zenika. S tem se ni treba cepit.
simple_mind
04. 02. 2021 10.09
+2
Hehehehhhh, kaj pa če bi se cepili kar z vsemi cepivi, tako za zaneslivost ?!?
nnnnnnnnnnn
04. 02. 2021 09.59
+4
Torej to je prva študija. Ihan je pa že par tednov nazaj po TVju govoru da mešat cepiva ni problem??
James Bond
04. 02. 2021 10.34
-1
..strokovnjak Ihan?....on ve tolko o tem kot jaz ko kaj kje preberem na spletni strani...
RamzesII
04. 02. 2021 16.23
Mešat vin ali piv tudi ni problem, a vendar veš kakšen bo rezultat, ali pa tudi ne, glede na določeno vrsto mešanja.
Jenkec
04. 02. 2021 09.56
+4
To pa moraš biti počen v glavo da greš za testnega zajčka
RamzesII
04. 02. 2021 16.23
Res je, le na kakšne limanice so jih dobili, na denar.
User1538643
04. 02. 2021 09.55
+4
Ali bodo zajčevstvo plačevali?
User1538643
04. 02. 2021 09.54
+2
Tudi ovca Dolly je bila prejela marsikaj, potem so pa sklenili, da je konec in so je nagačili.
User1538643
04. 02. 2021 09.48
+4
Pa to je že rock 'n' roll.
Andrej Volaj
04. 02. 2021 09.47
+6
t.i. poskusni zajčki in zaklje 😄
Dadas
04. 02. 2021 09.38
+7
Toliko o vedenju o cepivih. Raziskanega je zelo malo, stroka (ne pri nas) se tega zaveda. Čez par let, ko bodo nas kunce pocepili in spremljali dovolj veliko populacijo v najrazličnejših kombinacijah se bo lahko predavalo o učinkovitosti, posledice bodo pa tako v drobnem tisku. Mene ni zraven.
anabanana
04. 02. 2021 09.36
+12
To bi moralo bit že stestirano, preden se je začelo masovno cepljenje. Še 1 žebelj v krsto😶
ni_mi_vse_eno
04. 02. 2021 09.35
+5
Če nimaš rad življenja, potem se boš prijavil. Tudi, če pogledate zakaj dva cepljenja? Zato, ker je bil eno cepljenje s tako veliko dozo preveč toksičen. Manjša doza je manj učinkovita, ampak tudi manj toksična.
Kritik1900
04. 02. 2021 09.35
+10
Švica je včeraj zavrnila AstraZeneco. Le zakaj?
hotchilipoper
04. 02. 2021 09.37
+8
1model
04. 02. 2021 10.12
+1
hotchilipoper
04. 02. 2021 09.31
+8
Peizkusijo naj na vladnih organih,da vidimo,če deluje