Korona

Potovanja v času pandemije: kam in ali so cepilni potni listi nova realnost?

Ljubljana, 23. 02. 2021 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
24 UR ZVEČER
Komentarji
270

Kako lahko potujemo, kam? K svojim sosedom? Hrvaška zanima marsikoga, a kako se izogniti nepotrebnim težavam? Kam še lahko potujemo – aktualni so Tenerifi, Dubaj in Zanzibar. Kdo pa vam bo pomagal, če kje ob spremembi razmer obtičite? V oddaji 24UR ZVEČER o tem Andrej Šter, o cepilnih potnih listih pa nekdanja informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar.

"Obvezna dokumentacija je negativni test oziroma potrdilo, da smo bolezen preboleli oziroma smo bili cepljeni. S Hrvaško je eden mogočih problemov ta, da se Slovenija in Hrvaška ne skladata pri izjemah, namreč k Hrvatom je možno potovati na poslovni sestanek, medtem ko obisk lastnine ali plovila pri Hrvatih ni več razlog za izjemo. Vse naše sosednje države pa zahtevajo registracijo, kar pomeni, da sami napišemo, kakšen je razlog našega želenega obiska, in ta razlog potem preverijo. Kava v Trstu utegne biti draga, saj prostočasen obisk Italije ni med dovoljenimi in nas utegne stati med 400 in 1000 evrov, če nas italijanski policisti dobijo in oglobijo. Razmere v naši soseščini se žal ne izboljšujejo, v Avstriji se situacija močno zapleta, tudi v Nemčiji," je kratek pregled možnosti obiska naših sosednjih držav orisal Andrej Šter, vodja konzularne službe na MZZ. 

Potovanje med pandemijo
Potovanje med pandemijo FOTO: Dreamstime

"Veljavnost PCR testa je 48 ur. To zadošča za potovanje, če imamo v načrtu samo obisk sorodnikov ali kaj podobnega, zato lahko z istim testom potujemo tudi nazaj. Za 'smučarijo', ki je po navadi daljša, bomo potrebovali nov test, opravljen v tujini. Sicer pa se je treba malo pozabavati z internetom, na strani UVHVVR so našteti vsi akreditirani laboratoriji v drugih državah, ki lahko izdajo potrdila o opravljenem testu," je svetoval Šter. 

"Še vedno je v veljavi naš podčrtan nasvet: premislimo, če je nujno in neobhodno potovati. Ta čarter, ki je včeraj šel iz Ljubljane na Tenerife … Menim, da so organizatorji naredili vse, da je tisto potovanje v danih razmerah optimalno varno, tudi kar se zdravja tiče. A vsi ti previdnostni ukrepi nas ne morejo zavarovati. Tudi doma nismo varni, bo kdo rekel, a potovanje nosi element presenečenja, kar lahko vodi v kakšno neželeno, negativno izkušnjo," je dejal o potovanju kam dlje. Še posebej pa odsvetujejo potovanja, na katerih bi bili po prehodu slovenske meje prepuščeni sami sebi. "Ko se zanesemo na zagotovila in obljube koga, ki ga ni z nami, ko moramo prečkati dva ali tri tranzitna letališča … Nuditi pomoč v takih primerih je skorajda nemogoče."

"Nisem ena tistih, ki je proti cepljenju, poslušam strokovnjake, ki so me prepričali, da je cepivo varno. Vendar pa kot pravnica, ki se ukvarja s temeljnimi človekovimi pravicami, vidim težave pri uvedbi cepilnega potnega lista. Nisem še dobila odgovorov na vprašanja, kaj bo s tistimi, ki se ne smejo cepiti, z nosečnicami, mlajšimi od 16 let, tistimi, ki so preboleli covid in se bodo cepili pozneje … Za vse tiste potovanje potem pač ne bo več možno, kar je diskriminacija," je opozorila Nataša Pirc Musar. "Če smo cepljeni, ne vemo, če nismo še vedno prenašalci," dodaja, zaradi vseh razlogov pa meni, da je uvedba cepilnih potnih listov preuranjena. "Še en razlog je, da cepiva preprosto ni dovolj, ne le pri nas, temveč v vseh državah EU," pravi. 

Z njo se strinja tudi Šter, ki dodaja še, da ne vemo, kako dolgo traja naša imunost, zato ne vemo, kako dolgo bi trajala veljavnost cepilnega potnega lista. Opozoril je tudi, da bi se hitro našel nekdo, ki bi to prodajal za malo denarja in brez kakršnekoli utemeljitve. "Sem pa tudi sam pristaš tega, da je treba čim prej precepiti populacijo in ustaviti divjanje virusa," poudarja.

Šter: Če ni nujno, ne potujmo daleč.
Šter: Če ni nujno, ne potujmo daleč. FOTO: Thinkstock
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (270)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bikoborec
23. 02. 2021 21.23
+0
Vse je v piko zmenjeno in načrtovano. Vmes malo popustijo in rečejo kakšno spodbudno, da jim jemo iz roke, na koncu bo cepljenje za vse obvezno, sicer boš v življenju prikrajšan. Fuj smrdi.
mmickica
23. 02. 2021 20.16
-1
Muserca, ti si za na luno. Tam je popolna svoboda! Adijo.
Zentrum
23. 02. 2021 20.28
+1
V bistvu ste za na luno samo in zgolj zagovorniki teh potnih listov...
mmickica
23. 02. 2021 20.53
-3
A ko gres na primer kam v Aziske ali nekatere Afriske drzave, se pa ni tezko cepiti proti malariji, rumeni mrzlivi, hepatitisu A, itd...?
Zentrum
23. 02. 2021 21.11
+2
S preverjenimi cepivi se mi nikoli ni bilo težko cepiti. Sploh pa je tukaj govora o obisku LOKALNE restavracije, LOKALNE diskoteke in SOSEDNJE države, ne pa lokacij 3000 km stran od tvojega doma.
defodil
23. 02. 2021 21.52
+0
preverjenimi cepivi? zivimi cepivi proti rum. mrzlici🥵
vinchi
02. 03. 2021 18.28
mmickica....... zgrešila si bistvo draga moja . te bolezni , ki si jih naštela so res nevarne . Covid je v primerjavi z njimi kot blag nahod . In cepiva za te bolezni so preizkušena , cepivo za covid pa je navaden nepreizkušen kokteil arcnij , ki so ga približno po občutku zmetali skupaj . zato pa se pojavlja vse več stranskih učinkov .
ROMELS
23. 02. 2021 18.36
-2
Mnogi prelahko preveč zaslužijo, predvsem v javnem sektorju, in kar ne vedo kam bi se še dali in potovali. Zato bo pa vedno več bolezni.
lnterReflections
23. 02. 2021 17.59
+6
Cepilni listi imajo samo en razlog, to pa je Evropejce prisilijo v cepljenje, saj po vsej verjetnosti cepljena oseba še vedno lahko raznaša virus. Upam, da bodo tukaj posegli vmes pravniki, ker je več kot očitno prisila. Udarjajo pa tam, kjer Evropejce najbolj boli, torej potovanja in obisk restavracij, barov in diskotek.
Sajeta5
23. 02. 2021 18.57
+0
Pa se bomo za kakšno leto odpovedali potovanjem v tujino in raziskovali našo lepo slovenijo, vmes pa se bo zgodilo še marsikaj, upam da se tudi že začnejo kazenski postopki za sedanje akterje.
Zentrum
23. 02. 2021 20.30
+0
In kako veš, da bo to samo kakšno leto ali dve? Kako veš, da ne bo isto kot s temi maskami, ko je folku že nenormalno, če je nimajo na sebi? Že sama ideja o teh potnih listih bi se morala zatreti v kali, ker gre za več kot očitno diskriminacijo oz. prisilo.
kitzbill
23. 02. 2021 17.59
+4
JA, CEPILNI PASPORT JE REALNOST, SE STRINJAM, SAM KEJ POMAGA KO SE BODO PR NAS CEPLI MLAJŠI POD 50 ŠELE ZA ZIMSKI TURIZEM, AL PA CELO SPOMLADNI, ŽAL, KER ZDEJ SE CEPJO SAM TISTI, KI BIVAJO V DOMOVIH PA NIKAMOR NE GREDO, PREPOČAS GRE TO VSE SKUP NAPREJ
09ZarMan10
23. 02. 2021 15.06
+9
...ko bo prišel ta čas, bom naredil vse, da bom našel doktorja, ki mi bo odmerek raje kot v žilo spustil v odtok! Dobil pa bom cepilni potni list in uničil en odmerek cepiva! Mar to ni to, za kar se trenutno cel svet bori. Dobil pa bom cepilni Passport, torej odpustek ali prepustnico za "svobodno" življenje. Sproti mi bodo samo povedali, koliko odmerkov po koliko eurov moram še spustiti v svojo žilo, ...oprostite..., v odtok, da bom sodeloval pri največjem "biznisu stoletja".
09ZarMan10
23. 02. 2021 15.10
+5
Do sedaj so "skundali", da so sedanji odmerki dobri za "običajni in angleški sev covid 19", za južnoameriškega pa že mešajo novi coctail. Torej ata Štrumpf je že za svojim legendarnim kotlom in tuhta ter meša novi, boljši pripravek..., vse da reši svet!
User416781
23. 02. 2021 15.19
+1
Daj se umiri no. Če se nočeš cepiti v redu, pač se ne cepiti. Eni ste res že čisto presrani.
nikhrast
23. 02. 2021 15.44
+0
Odletiš v Afriko, pa se ne bi cepil, ta je pa dobra.
Sajeta5
23. 02. 2021 18.58
-1
Zentrum
23. 02. 2021 20.32
+0
nikhrast, hočeš v restavracijo, pa ne moreš, ker nimaš cepilnega passporta. Ta je še boljša.
vinchi
02. 03. 2021 18.30
Gregor .... narobe !!!! Če bi se vsi uprli , cepilni pasport sploh ne bi bil sprejet .
lnterReflections
23. 02. 2021 14.38
+1
Moja punca ima mamo v Dubaju. Tam delodajalci silijo zaposlene v vaksinacijo. Razlog? Igrajo na politiko:"Ko nam bodo turisti prinesli virus, nam ne bodo lokalno prebivalstvo spravili v bolnišnice." Raje kot da turiste silijo v cepljenje, v to silijo svoje. "World is a buisness, Mr. Beale!"
User416781
23. 02. 2021 14.41
+2
No Dubaj je zelo zanimiv primer za primerjavo. Tam dobiš ukaz, da sexmoraš cepiti in pika.
lnterReflections
23. 02. 2021 15.04
+6
Tam imajo tako politiko, da pri svojih udarijo po mizi, turistom se pa slinijo. "Ti se boš cepil, turistom se ni treba, oni ti nosijo denar."
Sajeta5
23. 02. 2021 18.59
+0
Torej destinacija, kjer ne bodo težili s cepilnimi potnimi listi.... po mojem tudi na Hrvaško ne bo potreben :)
defodil
23. 02. 2021 19.19
+1
kahelc
23. 02. 2021 14.28
+1
Kateri kraj je na sliki s plazo? Hvala
User416781
23. 02. 2021 14.35
+8
lnterReflections
23. 02. 2021 14.27
+3
Na ministrstvu za zunanje zadeve imaš nasvet: vsa nenujna potovanja odsvetujemo. S cepilnimi potnimi pisti sporočajo enako: vsa nenujna potovanja odsvetujemo.
Uporabnik1947897
23. 02. 2021 14.09
+11
Da,seveda,cepilni potni listi so že dolgo...Ampak za bolezni,ki imajo vsaj 40% smrtnost...Covid nima tu kaj iskati...A to dejstvo bodo vsi zanikovali na polno,ter nam dalje prali možgane in nam jemali dostojanstvo...
lnterReflections
23. 02. 2021 14.07
+13
"Potovanja v času pandemije: kam in ali so cepilni potni listi nova realnost?" Kje pas so dokazi, da cepljena oseba ne more še naprej raznašati virusa? Kje so sedaj odvetniki?
Uporabnik1947897
23. 02. 2021 14.43
+5
inter...Nikjer ni dokazov...Kot tudi po enem letu ni dokazov o upravičenosti mask,a jih zdaj celo vsiljujejo otrokom,ki sploh niso ogroženi...
Diverzanti
23. 02. 2021 13.59
+8
Pa kaj imate črve v glavi? Kaj tu no negativen test ,ki velja 48ur,če si že naslednjo minuto lahko okužen 'in širiš virus naprej naslednjih 47ur.kozlarija ki nima smisla .gre se samo za kapital in čisto nič drugega.Pa to slepec vidi.
Dadas
23. 02. 2021 13.17
+9
Kolikor je dobrega naredil marca je zdaj s tem ustrahovanjem usral vse. Letala letijo, hoteli so marsikje odprti, treba pa se je držati navodil vstopne države in ni nobenih problemov. Al mu je pa presvetli ukazal kaj naj govori, ker sicer se mi možak ne zdi neumen.
tigrcek
23. 02. 2021 13.03
+20
Gospod Šter, kakšne nebuloze stresate. Bili smo na Zanzibarju, nobene kontrole ne tja ne nazaj. Edino v Avstriji na letališču ko smo pristali nas je ena oseba vprašala kam smo namenjeni. Na Zanzibarju smo bili 10 dni brez mask, brez razkužil, v letalu nas je bilo 300, prav tako večina brez mask in glej ga zlomka nobeden ni zbolel za Korono. Vi pa strestare nekaj v slogu nekateri so bili zavrnjeni. Lahko prosim navedete razloge, dokazila zakaj so bili zavrnjeni, predno podate izjavo? Najbrž so spregledali, da jim je potni list potekel, edino to gledajo.
nikhrast
23. 02. 2021 16.00
-1
Pa ima kdo sploh veljavno zdravstveno zabarovanje, sam ga nisem dobil lansko leto poleti, še poleti so bili ukinjeni. No, povsed pa verjetno tudi nimajo zdrave pameti, korono ne vzemajo resno.
mmickica
23. 02. 2021 20.59
In kako ves, da nobeden od 300 potnikov ni zbolel? A so ti pisali, ko so prisli domov?
sb_north
23. 02. 2021 13.03
+20
Po hitrem postopku bodo cepilne passporte ukinjal, ko bodo spoznal da so si uničli turizem.
Jenkec
23. 02. 2021 12.09
+25
Destinacije ki bodo zahtevale cepilne potne liste ali potrdila o testiranju upam da bodo počasi in boleče propadle
Totalna Svoboda
23. 02. 2021 15.27
Zal bodo skoraj vse vlade zrtvovale svoj turizem. Tisti, ki te vlade kontrolirajo in z njimi manipulirajo so itak iz bolj centraliziranih gospodarskih panog tako da vladarji svojega politicnega kapitala ne bodo izgubili. Poglej Sri Lanko - turisticna destinacija zaprta za vse tujce zaradi korone - smrti imajo pa 450 pri 20.000.000 populacije. 🤦‍♂️
Kolani
23. 02. 2021 11.56
+22
Cepljeni se bojijo necepljenih medtem, ko se necepljeni ne bojijo cepljenih. Kaj na to poreče "stroka".
Satoshi Nakamoto
23. 02. 2021 12.02
+8
defodil
23. 02. 2021 12.59
-1
Kolani, ha ha, spet si me nasmejal, jaz se te prav nič ne bojim:)
reakcionar
23. 02. 2021 11.54
+9
Tudi če cel svet sprejme nekaj kot dobro in normalno, to še ne pomeni, da to tudi dejansko je! Bojim se, da se bo pravo zlo tega razkrilo v prihodnosti, saj če se zdaj ustvari precedans s tem, potem več ni poti nazaj.
Kolani
23. 02. 2021 11.58
+9
Če večina naredi nekaj, manjšina pa noče tega narediti. Kaj misliš kdo ima prav? Kaj misliš ali je na svetu večina pametnih in manjšina neumnih ali ravno obratno?
reakcionar
23. 02. 2021 12.17
+5
Večina Nemcev je sprejela HItlerja, oziroma ni imela nič proti njemu......večina ljudi v Evropi in v svetu ni imela ravno rada Judov. To je ta tvoja logika? Sicer pa počakajmo in bomo videli. Zdaj nastaja en velik prelom v zgodovini.
reakcionar
23. 02. 2021 12.19
+2
Večina pametnih praviš. Kaj so ti "pametni" prišli do spoznanja, da vse to tako mora bit kot pravi stroka........ali pa jih morda žene le komoditeta za katero so pripravljeni sprejeti vse?
ŠeVednoPlešem
23. 02. 2021 11.50
-2
Dajte nam že cepivo. In to je to. Da se vrnemo nazaj v normalo.
reakcionar
23. 02. 2021 11.58
+11
Cepi se, če misliš da bomo s tem dobili nazaj normalo, ki smo jo imeli prej. Glede na vse, kar govorijo in kaj gradijo svetovni veljaki je za sklepat, da nikoli več ne bomo poznali normale kot smo jo. Tudi če se desetkrat cepiš. Nastaja krasni novi (totalitarni) svet.
aknes
23. 02. 2021 11.35
+13
To je diskriminacija za vse tiste ki se ne morejo cepiti zaradi zdravstvenih razlogov in pa tudi za vse ostale, ne more biti pogoj za potovanja prisila v cepljenje.
defodil
23. 02. 2021 11.54
+2