Korona

'Po koncu vsake krize na tak ali drugačen način izgubimo 30 odstotkov ljudi'

Ljubljana, 26. 04. 2020 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 9 min
Avtor
Urša Zupan
Komentarji
314

"Finalizacija krize nima nobene zveze s koncem epidemije koronavirusa. Psihološko gledano se kriza konča v glavah, ne glede na to, kaj se dogaja zunaj. Sicer vojaki ne bi preživeli štirih let vojne," pojasnjuje zdravnik in psihoterapevt Željko Ćurić. "Medtem ko nekateri ljudje že finalizirajo, drugi zanikajo realnost in bodo krivce ter teorije zarot iskali še nadaljnjih 20 let. Tretji pa so žalostni, da nikoli več ne bo tako, kot je bilo. In zagotavljam vam, da ne bo."

Potem ko so odprtje McDonald'sovih prevzemnih točk pospremile dolge kolone avtomobilov in smo se spraševali, ali gre res samo za tako gorečo željo znova ugrizniti v hamburger in krompirček, je psihoterapevt Željko Ćurić, ki svetuje tudi Specialni enoti Policije pri zahtevnih pogajanjih v kriznih situacijah, pojasnil, da je v ozadju takšnega početja pravzaprav želja ljudi po ponovnem združevanju, kar nekateri krvavo pogrešajo. Z njim smo se pogovarjali tudi o fazah krize in on tem, kakšno bo življenje po koncu karantene. 

Torej so dolge vrste za hamburger le eden od znakov, da vsi že komaj čakamo vrnitev v normalno življenje? 

Popravil vas bi pri besedi normalno. Normalno ni odvisno od poteka dogodkov, ampak od tega, kako oseba doživlja svojo normalnost. Ne pozabite, da so nekateri v karanteni že 20 let - puščavniki, menihi, ljudje v samostanih, umaknjeni v meditacijo, ki verjetno sploh ne vedo za pandemijo. Beseda normalno, še posebej v psihiatriji, je zelo vprašljiva. Kaj sploh je normalno? Ko vas vprašam, kaj je vam normalno, in mi vi poveste vašo verzijo, bom razumel. Ampak vaša normalnost ni nujno enaka moji normalnosti. To, da jaz ob četrtkih – izmišljujem si – igram poker, vam niti slučajno ne pride na pamet, vi ste takrat na vrtu. Kdo od naju je normalen? Oba, vsak zase. Tako da normalnost je neka mešanica. To, da lahko sam s seboj in svojimi bližnjimi preživljam čas, občasno pa potrebujem kakšno zunanjo potrditev, da se počutim dobro. 

Prav, pa govoriva o življenju, kot smo ga nekoč poznali. Kdo ga najbolj pogreša, komu je trenutno najhuje?

Tistim, ki občutijo osamljenost. Dejstvo, da je nekdo sam, ne pomeni, da je tudi osamljen. Dejstvo, da ima nekdo številno družino, ne pomeni, da se ne počuti osamljenega v tej družini. Ker osamljenost ni povezana s številom oseb, pač pa s tem, kako se počutimo, ko smo sami s seboj in z drugimi. Nekomu je dovolj, da se pogleda v ogledalo in reče: o, živijo, sva že dva! Drugi pa nujno potrebuje zunanjo potrditev lastnega obstoja. Šele takrat, ko jo dobi, se počuti, da je živ, da je pomemben, da obstaja. To je v principu slaba novica zanj, ker je odvisen od pozornosti drugih. 

To je del odraščanja in to najbolj pogrešajo pubertetniki, mladostniki, tisti, ki so usmerjeni v krdelo, skupino, pripadnost, identiteto 'mi'. Tudi lepo število starejših potrebuje pripadnost krdelu, skupini, timu, športu, hobiju ... In prav to je skupina ljudi, ki po navadi najtežje prenaša krizno izolacijo. Tretja skupina, najhujša, pa je tista, ki ima doma pekel – pred krizo so imeli izhod, da lahko pobegnejo v službo, v McDonald's, z ljubico ali ljubimcem, zdaj pa je vse to odpadlo in izkoriščajo katerokoli priložnost, samo da pobegnejo iz okolja, ki jih mori. 

Poleg tega trenutno veliko ljudi doživlja krizo strukture časa. Mi smo naredili raziskavo odvisnikov in ugotovili, da 90 odstotkov časa porabijo za to, kako se zmeniti in vse urediti. Zelo me je presenetilo, da tudi bogati ljudje, ki bi lahko kupili kilogram kokaina, tega ne storijo, ker jim potem pade struktura časa. Ta pa je ljudem temelj psihološke stabilnosti. Eni to počnejo samodestruktivno, drugi konstruktivno. To, da mi delamo od doma, se nekaterim zdi sanjsko, večina pa pravi, da je to nočna mora. Da se ne znajdejo, ne morejo vklopiti, otroci  jim hodijo naokoli itd. Ljudje torej pogrešajo strukturo časa. 

Željko Čurić je zdravnik in soustanovitelj ter direktor projektov podjetja O. K. Consulting. Specializiran je za delo na področju svetovanja, izobraževanja, treninga in klinične psihoterapije.
Željko Čurić je zdravnik in soustanovitelj ter direktor projektov podjetja O. K. Consulting. Specializiran je za delo na področju svetovanja, izobraževanja, treninga in klinične psihoterapije. FOTO: osebni arhiv

Veliko je sprememb in prilagajanja na drugačno življenje. V tem procesu gremo skozi več faz, od začetne panike do sprijaznjenja. Kje smo trenutno in kaj nas še čaka? 

Transformacija krize gre običajno skozi 12 korakov. Ljudje najprej, kot ste rekli, odreagirajo v stanju šoka, so prestrašeni, izgubljeni, panični, a se hitro poberejo in pridejo k sebi. Druga faza je zanikanje realnosti, to je zelo neinteligentna faza, ko ljudje s starimi orodji, identitetami in znanji poskušajo reševati nove okoliščine, kar se zelo pogosto pokaže kot neustrezno, in to do trenutka, ko ugotovijo, da tako ne gre več. Temu se reče, da smo se kvalitetno zaleteli z glavo v zid. Inteligentni, ko se zaletijo, ugotovijo, da je zid nepoškodovan, da čelo že pošteno krvavi in gredo počasi v fazo frustracije, postajajo nezadovoljni, melanholični, spominjajo se starih dobrih časov, kako je bilo pred krizo fino, kako smo včasih pekli, kako smo pili … dokler ne pridejo do zdrave faze konstruktivnega obupa in ugotovijo: nikoli več ne bo tako, kot je bilo pred krizo. Po ugotovitvi, da je nekega obdobja konec, se po navadi začne faza žalovanja. Ta je za ljudi zelo zdravilna – takrat, ko se dokončno in kvalitetno poslovijo od prejšnjega obdobja. Temu rečemo faza dokončnega poslavljanja ali dokončnega sprejemanja nove realnosti. Za tem hitro pride faza razvoja, ko smo pripravljeni pogledati, kaj covid-19 prinaša, katere so nujne spremembe, kaj moramo obvladati, zgraditi, se naučiti … Ta faza počasi pelje v fazo avtonomne aplikacije, ko začnemo vse bolj aplicirati nova orodja in nove identitete, pri tem pa postajamo avtonomni, kvalitetni, narašča samozaupanje, identiteta in zelo počasi gremo v fazo finalizacije. Finalizacija krize nima nobene povezave s koncem epidemije, pač pa s tem, kaj si naredil v svoji glavi glede krize pri soočanju z epidemijo. Faza finalizacije pomeni, da je v moji glavi krize konec in takrat - izmišljujem si - rutinirano uporabljam zaščitna sredstva, rutinirano dam ljudi na dva metra, rutinirano delam preko online delavnic ... Oseba reče: res je, epidemija še vedno traja, a moje krize je konec. In to je po grški definiciji namen krize – da prinese družbi, družini in posamezniku dodano vrednost, da je skozi krizo prišlo do gradnje nove identitete, novih znanj, veščin ali poslovnih poti. In takrat rečemo: krize je konec. Psihološko gledano se kriza konča v glavah, ne glede na to, kaj se dogaja zunaj. Sicer vojaki ne bi preživeli štirih let vojne.

V kateri fazi je kdo, pa je odvisno od človeka do človeka. Nekateri so že naredili vseh 12 korakov in finalizirajo. Drugi so še v prvi fazi, šokirani, tretji so se zataknili, četrti so v zastoju, peti se ukvarjajo šele z drugo fazo - zanikanjem realnosti - iz tega se je naredil cel brand, hobi, teorije zarot, obtoževanja, izgovori, iskanje krivcev in to bo za nekatere trajalo naslednjih 20 let. Morali bodo ugotoviti, kdo je to umetno naredil, kdo je kriv, na to temo bo napisanih kup knjig. Mene v principu sploh ne zanimata vzrok in posledica, zanima me, kdaj grem lahko spet delat s pacienti, kdaj grem lahko na kavo in tukaj zelo zaupam stroki. Drugi tega nimajo, v glavi imajo vprašanja, kdo je kriv, kdo je odgovoren, politične igre, preigravanja … Tretji so žalostni, da nikoli več ne bo tako, kot je bilo včasih. In to vam zagotavljam, da ne bo. Mislim, da bodo prišle določene socialno-zdravstveno-psihološke spremembe. Nekateri se bodo izgubili vmes, v fazi obupa ... Zelo različno bo, bomo videli. Ne pozabite na statistiko v psihiatriji, ki je brez milosti. Po navadi po koncu krize izgubimo okoli 30 odstotkov ljudi. Na različne načine – ali gredo iz poklica, v pokoj, v depresijo, samomore, izgorevanje … V vsaki krizi, če ne gre za hude vojne krize, ki poberejo smrtne žrtve, 30 odstotkov ljudi zapusti prizorišče v različnih oblikah. Videli ste, kako nam narašča število ločitev, kajti kriza je preizkus odnosa med dvema osebama. Pri tistih, ki so imeli že prej razpoke, je zdaj počilo do konca. To so vse žrtve krize. Krize so lahko sprožilci konstruktivnega, ko postanemo še močnejši, ali pa se pokaže, da je bil sistem le navidezno v redu in je zdaj počil do konca. 

Kaj bo po vašem mnenju prinesel konec krize? Rekli ste, da življenje nikoli več ne bo enako.

Eni elementi ne. Zdaj bom sebičen in bom rekel, da upam, da se bodo moji kolegi zdravniki in zdravnice navadili, da ne hodijo bolni v službo. To je bilo v moji generaciji do zdaj absolutno – če ni bilo ravno 39 stopinj vročine, sem moral na delo. Zdaj pa upam, da se bodo tako oni kot mlajši kolegi naučili: ko sem bolan, ne grem delat, ker sem lahko vir okužbe. Rekel sem, da upam, da bo tako, ker smo zdravniki in medicinske sestre znani po tem, da smo heroji, jekleni možje in ženske, ki so nepogrešljivi in morajo hoditi v službo. Druga stvar je, da bomo mogoče naredili rutino iz tega, da damo - če smo prehlajeni – gor masko, da ne širimo prehlada, gripe ali covida. Prej smo se smejali Kitajčkom in Japončkom, kako hodijo naokoli z maskami, ker nismo vedeli, da so oni rutinirani, da takrat ko so bolni, tega ne širijo naprej. Vsi, ki uporabljamo zaščitna sredstva, vemo, da kirurška maska ščiti druge pred teboj, ne tebe pred drugimi. Upam, da bomo tudi malo bolj občutljivi do starejših, meni ta politika odnosa do starejših niti malo ni bila všeč. Mislim, da bodo naši starejši potrebovali dodatno zaščito, kontrolo zdravja, oddelke v domovih za ostarele … Mislim, da bo v zdravstvu prišlo do sprememb. Pa tudi v navadah ljudi bodo spremembe – verjetno bo odpadlo določeno število objemov, poljubov, mogoče bo odpadla kakšna oblika izobraževanja, sestankov, kontaktov. Mogoče bodo online delavnice bolj pogoste. Še najbolj me skrbi, kako bosta to prinesla turizem in gostinstvo. Bova sedela v restavraciji, kjer natakar kiha? Ali jo bova zapustila, ker je gospod alergičen? To bodo prelomnice.

Kako dolgo pa bo trajalo, da se bomo navadili na novo realnost?

Pri nekaterih 30 let, pri drugih tri do šest mesecev. Da se bodo postavili na noge in ugotovili: nikoli več ne bo, kot je bilo. Bo podobno, ampak z drugačnimi elementi. In ti elementi bodo ključni. Ali nam bo uspelo stabilizirati razmere, s tem preprečiti drugi val okužbe in tretjega? Covid-19 bo enkrat sezonska bolezen, a takrat upam, da bomo imeli zdravila, cepivo … Ne pozabite: španska gripa je bila bistveno hujša. Ona je bila tista, ki je končala prvo svetovno vojno, ne vojska. Takrat je umrlo sto milijonov ljudi. Danes je španska gripa še vedno prisotna, a nam ne dela nobenih težav, ker smo prekuženi, cepljeni, drugače jemo, skrbimo zase … Covid-19 je daleč od najbolj nevarnih bolezni. Žal je zelo nalezljiv in to je njegova zoprna lastnost, ampak je še vedno daleč od denge ali pa rumene mrzlice - zgodb, ki človeka poberejo v 24 urah. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (314)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BUONcaffee
27. 04. 2020 11.50
+2
Meni paše karantena. Dajte jo še podaljšat.
devlon
26. 04. 2020 18.53
+24
Lep intervju. Sem v karanteni ze ze od nekdaj, nimam crednega nagona, tako da je prav kul tako.
Kolani
26. 04. 2020 17.01
+1
V Jtubo vpišite v iskalnik: Italija je LAGALA o broju umrlih
Uporabnik1151259
27. 04. 2020 08.03
+2
Glih pogledal ... ne znam ti napisati kaj bi temu človeku naredil !!!! Za začetek bi ga ven iz parlamenta odnesel potem pa bi si dal duška....!!!! Še zdaj se tresem... !!!
BUONcaffee
27. 04. 2020 11.50
+2
Seveda, da je pretiravala z številkami, pa zavajala in strašila vse okoli sebe. Slovenija je danes gospodarsko sesuta.
jung
26. 04. 2020 16.42
+34
Danes je natanko 40 let odkar sem šel z vlakom za 15 mesecev v Prištino v JLA. Ni bilo lepo priznam, a preživeli smo brez mobijev, namesto MC Don. Je bil Albanec z burekom in jogurtom.Samomori so bli redki. Če potegnem črto, je bila to tudi neka šola življenja, zato me tudi ne spravi vse iz tira. Tisto o sam Oz osamljen je resnična.Vse je v glavi. Na žalost pa smo postali sužnji potroštništva, medijev ki nas vedno v nekaj prepričujejo. Obstaja nekaj dobre literature, ki jo je vredno prebrat. Vsaj malo te pri zemlji če se vsaj malo poglobiš vanjo.
mlutherking
26. 04. 2020 16.37
+5
Kaj se je zgodilo z modernizacijo življenja. Ljudje so dobili znanstvene razlage za stvari, in so se osvestili. Tako potem niso več toliko rabili nakladanja duhovnikov in cerkve. To vrzelj je potem zapolnila psihologija,ki prav tako nič manj ne prodaja megle in vrti ljudi v nekem krogu. Isto kot politika ena ura govora deset obljub in po enem tednu nič, ampak novi govor z novimi forami. Ta tip je isti kaliber.
Mentos
26. 04. 2020 16.18
+2
Prebrala sem določene komentarje in moram nekaj pripomnit. Članek je skrajno butasto in manipulativno napisan. Psihoterapevt govori o statistiki v psihiatriji? Tisti psihijatriji, ki večino problemov pozdravi z antidepresivi, po katerih ti je vse ravno in zato "nimaš več problemov." Ja, se strinjam, da se znotraj tega človek zlahka izgubi. Članek daje stroge smernice, kako naj se obnašamo in razmišljamo po krizi, avtor vceplja osebno mnenje o tem, kako bi morali razmišljat in zaupat stroki...tisti, ki nas je pustila na cedilu že na samem začetku. Kriza se konča v realnosti, s tem pa tudi vse v naših glavah, kar je v povezavi z njo. Pri vsakemu je pa koktajl sestavin malenkost drugačen, ker na to kar je v naših glavah vplivajo dosedanje izkušnje, trenutne življenjske razmere in plani za prihodnost. Zato me ne boš tlačil v svoje faze. Nove identitete ne moreš gradit, pa kakšen psihoterapevt lahko izjavi kaj takega. Lahko pa postaneš bolj iznajdljiv in ustvarjalen pri spopadanju z izzivi. Pa še to...kakšnih 12 korakov, saj se nismo zapili. Mogoče se pa bomo po objavi novega članka. Komaj čakam.
Mojca1313
26. 04. 2020 16.23
+3
Zentrum
26. 04. 2020 16.47
+19
Kdo je koga pustil na cedilu? Že vsak osnovnošolček ti lahko pove, da bi se virus razširil tako ali tako, pa če bi ti že od prejšnjega januarja visel doma. Osnovna higiena tudi igra veliko vlogo pri prenašanju virusov in bakterij, kjer pa Slovenci pogorijo na celi črti. Šele ko jih je stroka opozorila na umivanje rok, si jih je folk dejansko začel umivati in razkuževati. Toliko o bontonu. Ne bomo pa zdaj za vsako butasto epidemijo zapirali ustanove, javno življenje in ljudi metali na ceste.
Mentos
26. 04. 2020 17.02
+3
Govorim o zgodnjih nonšalantnih priporočilih NIJZ in o še vedno aktualnih katastrofalnih razmerah v domovih za starejše, iz katerih izhaja polovica smrtnih primerov, zaradi katerih zdravi ljudje še naprej sedimo zaprti znotraj svojih občin. In razkuževanje rok spada pod skrb za osebno higijeno, ne pa bonton.
Zentrum
26. 04. 2020 17.13
+6
Še enkrat si preberi zgornji komentar. Ne da se mi ponavljat.
Mojca1313
26. 04. 2020 18.22
+9
Mentos...zaskrbljujoče je to, da psihiatri, ki predpisujejo zdravila, ne dajejo informacij, ne razložijo kako zdravila delujejo, se ne iskreno pogovarjajo o tveganjih jemanja, možnih alternativah, ne rečejo, da bodo pomagali pri prekinitvi jemanja itd...
abmam
26. 04. 2020 18.27
+0
@Mentos, evidenntno je, da si ti v drugi fazi.
Mentos
26. 04. 2020 21.21
+6
Absolutno ne, saj tesno sodelujejo s farmacijo. Psihiater ti itak nameni 1 uro svojega časa, termin imaš kvečjemu dvakrat na leto, vmes si pa prepuščen sam sebi. Na ta način sem izgubila enega člana družine. Ne razlagajo ničesar, ker te nimajo za enakopravno osebo, ki bi lahko karkoli razumela. Za njih si problem, ki ga je treba rešiti. Jaz na psihopatologijo gledam drugače. Zame so naši problemi/simptomi odraz naše kreativnosti, s pomočjo katere poskušamo rešiti določeno problematiko. Problem je edino v tem, ker se oklepamo vedno istih vzorcev, situacije so pa vedno drugačne. Ti vzorci so bili funkcionalni samo prvič, ko smo jih uporabili. Ključ do uspeha je zavedanje.
Mojca1313
26. 04. 2020 16.03
+21
V članku govorite "Ne pozabite na statistiko v psihiatriji, ki je brez milosti. Po navadi po koncu krize izgubimo okoli 30 odstotkov ljudi. Na različne načine-ali gredo iz poklica, v pokoj, v depresijo, samomore, izgorevanje..." Sprašujem, kolikšen je odstotek ljudi, ki jih izgubite, se izgubijo, ker zaupajo vam psihiatrom, strokovnjakom?
Glotis
26. 04. 2020 16.02
+17
Skozi vse te faze smo šli leta 1991, zato je nam starejšim veliko lažje. Strinjam se, nikoli več ne bo tako kot je bilo. Verjamem, da bodo spremembe šle v pozitivno smer.
McDriver
26. 04. 2020 16.01
-3
Bi dav skor roko v ogen... Da sm tega že nekje v parlamentu videl...
šoferkabusa
26. 04. 2020 15.13
+28
Pameten članek in mislim, da se vsak najde v njem, kdor je prebral.
Mentos
26. 04. 2020 15.24
+1
Švejk 123
26. 04. 2020 15.10
+12
Vse, kar se ti v življenju zgodi se ti zgodi z razlogom.
Mentos
26. 04. 2020 15.14
+10
Ja, ker ima vsaka stvar vzrok in posledico. Pomen pa pripisujemo mi sami, vsak znotraj svojega referenčnega okvirja individualne realnosti.
Mentos
26. 04. 2020 14.35
+14
Spremembe so prisotne ves čas, ne glede na to, če se jih zavedamo ali ne, saj veljajo kot edina konstanta v življenju. In zato ne bo več tako, kot je bilo, saj tudi nikoli ni in to me veseli, saj bi v nasprotnem življenje bilo dolgočasno. Mi smo pa predvsem odnosna bitja, zato potrebujemo biti v kontaktu z ostalimi, kar pa ne pomeni da iščemo pozornost.
Mentos
26. 04. 2020 14.41
+17
Vsaka situacija terja stalno prilagajanje in iskanje novih rešitev. Tega pa ne zmoremo v izolaciji, temveč z nabiranjem novih izkušenj v okolju. Še manj se pa lahko klasificiramo znotraj naštetih faz žalovanja. Lahko pa ne zanikamo svojih čustev, se prebijemo skozi njih in jih sprejmemo, z zavedanjem, da bodo minila. Najdite oporo predvsem v sebi in delajte na odnosu, ki ga imate do sebe, saj iz tega izhaja vse ostalo.
WHITEY
26. 04. 2020 14.28
+10
Popolnoma se strinjam z napisanim!..
ma?ipa?i
26. 04. 2020 14.25
+31
V zadnjih 6 tednih je v Sloveniji skupno umrlo 2500 ljudi, od tega je bilo 82 okuženih s corono, 5 pa jih je umrlo v nesrečah. Po 10 dneh ležanja, staremu človeku voda zalije pljuča, dobi plučnico in "lahko" od nje umre, tudi brez corone. Pogrešam mnenja, kako si izboljševati imunski sistem, ker bomo le z dobro lastno odpornostjo obstali, virusi, bakterije, bacili ... itd nas bodo pa tako in tako obkrožali. A se bomo pred vsakim skrili v mišjo luknjo?
mislim-resno
26. 04. 2020 16.36
+10
1) Vsak dan pod tuš na način: 5 min vroča - 1 min mrzla - 3 min vroča - 1 min mrzla - 3 min vroča - 1 min mrzla (skupaj: 14 minut) - poišči "Hydrotherapy" 2) Vsak dan v gozd po phytoncides (poišči "forest bathing") 3) Od suplementov: 40mg cinka, 500mg Quercetin-a, 500mg-1000mg Vitamin C in 2000iu Vitamin D (ali preprosto na Sonce) 4) Kvalitetna prehrana (cvetača, brokoli, čebule, špinača, regrad, zelena solata, redkvice) in od sadja (jabolke, borovnice, maline, granatna jabolka) 5) Fizična aktivnost/telovadba (točka 2 - daljši sprehod po gozdu) 6) Minimalno 7ur spanja (če si lahko privoščite tudi 8h). Tudi v primeru okužbe okrevali boste brez posledic in hitro.
Zentrum
26. 04. 2020 16.50
+7
Pred dvema dnevoma slike iz mek drajva, kolone in kolone avtomobilov čakalo za tisto kemijo od hamburgerja. Ker se je ta portal že večkrat izkazal za lažnivega, sem se naslednji dan sam odpeljal do Cityparka in glej ga zlomka, avtomobili so čakali vse do krožišča (cca 300 m?). Ob 10. uri zjutraj. In potem je korona kriva za smrt..... lol....
METKA102
26. 04. 2020 19.01
+8
S tem, ko se skrivamo v mišje luknje (tj. stanovanja) si prav gotovo ne dvigujemo imunskega sistema. Razkužujemo vse in povsod, tudi to ne bo pripomoglo k izboljšanju imunosti. Seveda se s tem prepreči okužba s tem in drugimi virusi, a tudi tistimi, ki jih srečujemo že vse življenje in se tega ne zavedamo, da sploh obstajajo. In kako sploh deluje imunski sistem? Tako, da prepozna 'sovražnika', ki ga je že srečal in se aktivira, tudi npr. z visoko vročino. Ja, tudi jaz pogrešam več mnenj in priporočil, kako ravnati, da bomo bolj odporni, da bomo lažje premagovali vse te okužbe. Strašenje prav nič ne prispeva k temu.
džonborno
26. 04. 2020 14.24
+12
Življenje ne bo več enako kot prej? Vsa podjetja, turistični delavci, prevozniki, obrtniki - vsi so v nizkem štartu. Samo da se ukine karantena bo vse po starem. Materializem je močnejši od zdravja, tudi lastnega. Če so že v času karantene določeni akterji poskrbeli za enormne dobičke z preprodajanjem mask in ostale opreme, kdo ali kaj lahko spremeni mantro " čim več" z " hvala, dovolj imam". Elementi, ki se bodo spremenili bodo zgolj inovacije na račun COVID- 19: - verjetno se bomo lahko zavarovali za primer virusa - za višji sloj bo maske izdeloval DIOR - javne hiše bodo uvedle testiranje zaposlenih in gostov - čez noč se bodo pojavili zdravilci z čudežnimi metodami za ozdravitev notranje meje Schengna oz. prost prehod bo diktirala karantena posamezne članice itd
InterReflectlons
26. 04. 2020 14.10
+1
Kriptovalute in žlahtne kovine so začele ponovno rasti. Vsaka kriza je za nekaj dobrega. Živimo v monetarnem sistemu, ki ga ne moremo ukiniti, ker bi bila 90% ljudi PROTI. Ker je 90% ljudi PROTI ukinitvi monetarnega sistem, bom raje živel na njihov račun. Ker če bi predlagal ukinitev denarja, bi 90% bilo PROTI. Zato je živeti na njihov račun boljša rešitev.
Satoshi Nakamoto
26. 04. 2020 13.55
+15
Jutri nas bodo dali v karanteno ker sonce povzroča kožnega raka
BUONcaffee
26. 04. 2020 13.53
+15
Važno, da je hrane še dovolj.
npc2335
26. 04. 2020 14.08
+9
BUONcaffee
26. 04. 2020 14.14
+4
JA, POTEM PA BOMO ISKALI PO SMETNJAKIH OSTANKE.
Mušmula
26. 04. 2020 13.49
+16
Vsi vejo da je cepivo dober biznis.
User416781
26. 04. 2020 13.45
+53
Najbolj smešni pa so ljudje, ki ta virus primerjajo z vojno. Sam zelo uživam v pogovorih s mojim dedkom, ki je star 88 let in se še spominja tudi vojne. Ima za povedat ogromno anekdot in zgodb, včasih se mi zdi, da ta svet razume bolje kot jaz. Vse deluje še vedno po enostavni kmečki logiki, vse ostalo je brezvezno filozofiranje. In potrebno je upoštevati, da ogromno ljudi filozofira zato, ker od tega živijo in morajo upravičiti svoj obstoj. No, če se vrnem k vojni...moj dedek se ob primerjavah le široko nasmeji.
User1832247
26. 04. 2020 13.52
+4
....................... ja - soška fronta kjer italjani vržejo plin in vojaki kljub temu da nimajo plinskih mask zaradi svoje iznajdljivosti nekako preživijo!
User416781
26. 04. 2020 13.58
+0
Soška fronta je prva svetovna vojna. In je bilo kar nekaj takih, ki niso preživeli...
knivar
26. 04. 2020 14.04
-9
tvoj dedek je samo neki slišu naslišu ov 2.sv.vojni
User416781
26. 04. 2020 14.07
+6
Je bi najstnik, ko je bila vojna. Sicer pa me tvoje mnenje sploh ne zanima.
User1832247
26. 04. 2020 15.00
+2