Korona

Znana navodila za odpiranje vrtcev in šol, ministrstvo staršem: šola je obvezna

Ljubljana, 08. 05. 2020 17.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
STA, Ti.Š., T.P.
Komentarji
205

Ministrstvo za šolstvo je z vsemi deležniki uspelo uskladiti navodila za odpiranje vrtcev in šol. Pravila, ki jih bo pri vračanju otrok v izobraževalne ustanove treba upoštevati, so tako že poslali šolam, vrtcem in dijaškim domovom, so potrdili na ministrstvu. Za zdaj velja, da se vrtci in šole znova odpirajo 18. maja, kar pa mora sicer s sklepom dokončno potrditi še vlada. Za vse, ki otrok v šolo še ne želijo vrniti, pa jasno sporočilo ministrstva: osnovna šola je obvezna.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Neznank še veliko
    04:14
    Iz 24UR ZVEČER: Neznank še veliko
  • Iz 24UR ZVEČER: Odprta vprašanja pri odpiranju vrtcev in šol
    11:22
    Iz 24UR ZVEČER: Odprta vprašanja pri odpiranju vrtcev in šol
  • Iz 24UR: Delo v vrtcih
    03:48
    Iz 24UR: Delo v vrtcih
  • Iz 24UR: 18. maja v vrtce in šole
    03:17
    Iz 24UR: 18. maja v vrtce in šole
  • Iz SVETA: Navodila vrtcem in šolam
    06:59
    Iz SVETA: Navodila vrtcem in šolam

Na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport so danes ves dan usklajevali priporočila in pravila, ki jih bo treba upoštevati, ko se začnejo postopno spet odpirati vrtci in šole.

Kot so povedali na pristojnem ministrstvu, gre sicer za tri vrste navodil, ki so jih šole pozno popoldne prejele z okrožnico – navodila Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ), Zavoda RS za šolstvo in ministrstva za izobraževanje. Navodila bodo predstavniki ministrstva, NIJZ in zavoda za šolstvo predvidoma predstavili na ponedeljkovi in torkovi redni novinarski konferenci vlade o koronavirusu.

Po zadnjih podatkih je priporočilo vrtcem, da v skupinah ni več kot osem do deset otrok. Skupine naj se med seboj ne srečujejo, vzgojiteljice pa naj skrbijo za to, da bo med otroki ves čas primerna razdalja. Otroci naj igrač ne prinašajo od doma; starši naj v vrtec ne vstopajo, če ni nujno, otroke je možno sprejemati tudi zunaj. Če starši vstopijo, naj si nadenejo masko. Prihod v vrtec z javnim prevozom se odsvetuje, in otroka naj, če je mogoče, vsak dan pripelje ista odrasla oseba. Odsvetuje se uporaba zunanjih igral; v manjših skupinah, ki bodo stalne, zaščitne maske niso obvezne. V vrtec naj pridejo samo zdravi otroci, kar bodo starši morali izkazati z izjavo. In seveda: higiena rok, zračenje in razkuževanje prostorov.

"Vendarle smo dosegli nek konsenz, da se pogovarjamo, da so bili ti pogovori res konstruktivni in da smo zdaj pravzaprav tako na istem bregu," je ob tem za oddajo Svet na Kanalu A dejala Romana Epih, predsednica Združenja ravnateljev vrtcev Slovenije. Kot je še dodala, bo gotovo nekaj kadrovskih težav, "ker se bodo našli zaposleni, ki zaradi svojih zdravstvenih težav ali zdravstvenih težav v družini ne bodo prišli na delo". "Gotovo bodo tudi prostorske težave, če se bo prijavilo več otrok - računamo, da bo prisotnost otrok med 50 in 50 odstotna - a to bomo reševali sproti - s telovadnicami, mogoče se poslužimo tudi kakšnega prostora v bližnjih osnovnih šolah," je še optimistična Epihova.

Ministrstvo za izobraževanje je danes z vsemi deležniki uspelo uskladiti navodila za postopno odpiranje vrtcev in šol in jih je še danes poslalo šolam, vrtcem in dijaškim domovom, so potrdili na ministrstvu.
Ministrstvo za izobraževanje je danes z vsemi deležniki uspelo uskladiti navodila za postopno odpiranje vrtcev in šol in jih je še danes poslalo šolam, vrtcem in dijaškim domovom, so potrdili na ministrstvu. FOTO: Shutterstock

Podobno bo veljalo tudi za šole, ki se najprej odpirajo za prvo triado in maturante, teden dni kasneje pa gredo v šole še devetošolci. In pravila za šole?

V učilnicah bo lahko največ 15 učencev. Učenci do 12. leta starosti ne potrebujejo zaščitnih mask, za starejše učence, tudi maturante, bodo obvezne le izven učilnic, učitelji pa jih bodo nosili ves čas. Tudi za šolarje se javni prevoz odsvetuje, spodbujajo prihod v šolo s kolesi, skiroji ali peš, če je to mogoče; učenci med odmori večinoma ne bodo smeli zapuščati učilnic. Po vsaki uri se bo učilnica prezračila. Vodo in drugo pijačo naj si učenci prinesejo od doma, ves čas bo treba paziti na razdaljo in seveda na higieno. In glede na to, da obstajajo starši, ki se še ne počutijo dovolj varno, da bi svoje otroke poslali v šolo – ministrstvo sporoča: osnovna šola je obvezna.

Navodila za ponovno odpiranje vrtcev in šol so usklajena, ravnateljem so jih odposlali popoldne.
Navodila za ponovno odpiranje vrtcev in šol so usklajena, ravnateljem so jih odposlali popoldne. FOTO: AP

Datum ostaja 18. maj

Za zdaj velja, da naj bi vrtce odprli 18. maja, isti dan pa naj bi v osnovnih šolah stekel tudi pouk za učence prvega triletja ter dijake zaključnih letnikov srednjih šol. 25. maja naj bi v šole odšli še učenci devetih razredov osnovne šole. Dokončen sklep o tem mora sicer sprejeti še vlada, ki naj bi o tem odločala v sredo ali četrtek. Njena odločitev bo odvisna od razvoja epidemije koronavirusa.

Za vzgojitelje in učitelje nič več prepovedi zbiranja v vrtcih, šolah in na fakultetah

Za javne uslužbence, ki so zaposleni oziroma delajo v vrtcih, šolah in na fakultetah pa je vlada umaknila prepoved zbiranja v teh zavodih. Morajo pa zavodi pri tem upoštevati navodila ministrstva za zdravje in NIJZ, so sporočili po današnji dopisni seji vlade.

Vlada je na dopisni seji namreč sprejela novelo odloka o začasni prepovedi zbiranja ljudi v zavodih s področja vzgoje in izobraževanja ter univerzah in samostojnih visokošolskih zavodih. Ta predvideva, da ne glede na prepoved zbiranja ljudi to ne velja za javne uslužbence, ki so zaposleni v teh zavodih ter za posameznike, ki v teh zavodih opravljajo delo na drugi pravni podlagi, kot so podjemne in avtorske pogodbe. Prav tako prepoved ne velja več za posameznike, ki so člani organov teh zavodov.

V noveli odloka, ki je že objavljena v uradnem listu in bo začela veljati v soboto, piše še, da bo vlada strokovno utemeljenost ukrepov ugotavljala vsakih 14 dni.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (205)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ula4
14. 05. 2020 15.54
+1
Vse po vrsti nas farbajo... Vzeli so nam svobodo zaprli v občine da so lahko kradli ta čas karantene... Zdaj se je razvedelo gre pa vse nazaj po starem da ne bomo imeli časa o tem razmišljati in se uperati trenutnem vodji naše države.
dajno
09. 05. 2020 17.31
-11
Za dva tedna gredo v šole zaradi učiteljev, ker bodo lahko ti zahtevali corona dodatek!
hayo72
09. 05. 2020 17.15
+14
V času razpisane epidemije šola ni obvezna
Kuku456
09. 05. 2020 15.24
+12
In ko se bodo otroci okužili bo obvezna bolniska
Moncsa
09. 05. 2020 17.03
+6
enakatalena
09. 05. 2020 14.51
+21
Padli so na glavo! Na naši šoli je 200 vozačev, ki se do pol ure vozijo z okoliških vasi. Naj v šolo hodijo s kolesom!?!?
Fredi34
09. 05. 2020 11.22
+16
Apeliram na vse, ki lahko imajo na kakršen koli način otroke doma, naj jih pri bogu držiji vstran od vrtce. Pa ne zavoljo covida, ampak enostavno da omilijo norijo ki zaradi tega nastala.
pomaranča
09. 05. 2020 11.24
+6
Z veseljem, če mi kdo krije plačo, drugače žal ne gre.
Fredi34
09. 05. 2020 13.23
+9
Saj sem bapisal kdo lahko. Nisem pisal da je za to potbno dat odpoved.
playerunknown
09. 05. 2020 11.14
+15
4. letnik, za 1 teden moram v solo, vsr ocene zakljucene. To je izivanje sposobnsti javnih prevozov in iskanje bolezni.
Zerozerozero
09. 05. 2020 10.45
+41
Butec in butec 3 del....ga. Epih me zanima kaj je v teh navodilih konstruktivnega in življenjskega ? Ali bi vi svojega otroka poslali v "zapor" ker ta navodila so za zapornike ne za otroke ? Kje je zdaj varuhinja človeških pravic ? Kje je zdaj SVIZ in Štrukelj ? Ali se te Zupančeve maturantske buče igrajo šerifa z nami ? Pa to je noro....
RamzesII
09. 05. 2020 11.35
-3
Poišči kakšne you.tube posnetek, šole ne primerjajo brez razloga z zaporom.
pomaranča
09. 05. 2020 10.37
+25
Zakaj ne moremo dobiti zdravniškega potrdila, da je otrok zdrav? Kako naj straši to podpisujemo, saj nismo zdravniki?
Moncsa
09. 05. 2020 10.42
+13
No vidiš, to je eno dobro vprašanje. Po drugi strani si predstavljaš naval pri pediatrih, ki bi v enem tednu morali pregledati vse otroke, ki naj bi šli v vrtec 18.5. Naslednji teden smo naročeni na cepljenje, bom vprašala pediatrinjo.
RamzesII
09. 05. 2020 11.36
+1
Moncsa
09. 05. 2020 12.00
+5
(Delna) vsebina izjave staršev: Moj otrok ____________________________________________ (ime in priimek otroka) 1. v zadnjih 14 dneh ni imel kateregakoli od naslednjih simptomov/znakov: povišana telesna temperatura, kašelj, glavobol, slabo počutje, boleče žrelo, nahod, težko dihanje (občutek pomanjkanja zraka), driska oz. je bil v tem obdobju zdrav; 2. v zadnjih 14 dneh ni bil v stiku z osebo, pri kateri je bila potrjena okužba s SARS-CoV-2. 3. Če se bodo pri mojem otroku pojavili zgoraj navedeni znaki/simptomi ali bo potrjena okužba s SARS-CoV-2 pri osebi, ki z otrokom biva v istem gospodinjstvu (najpogosteje družinski član), bo otrok ostal doma.
pomaranča
09. 05. 2020 10.19
+36
Na takšen način res bolje, da ne odprejo, kot pa da da se bo vršil pritisk na najmlajše, nenehno jih bodo opozarjali, ločili jih bodo, upoštevanje razdalje. Zaposlenim in staršem se bo itak odpeljajo.
RamzesII
09. 05. 2020 11.40
+11
Ne smejo smejo imeti stikov z otroci, niti za tolažbo, razen v izmenih primerih. Mnogi zaposleni (vrtci, šole) so tega že vajeni, tudi zaradi bojazni pred obtožbami iz domene nedotakljivosti. Pa vendar, kako bo na otroke vplival izpad čustvenih izmenjav, čustvovanja, še tisti, ki še niso na ritalinu (mamilo) bodo končali na njem. Ni kaj, res bodo naredili svet ljudi brez čustev, svet robotov, le AI je treba še vključiti, omrežje (satelitov in 5G) pa se v senci korone že postavlja.
RamzesII
09. 05. 2020 11.41
+4
Da AI lahko nadzira vse ljudi, je te treba še cepiti in s tem dati v telo določeno sestavino, ki jo imenujejo tretja fizična vijačnica DNK.
roža03
09. 05. 2020 10.12
+3
Kaj šole in zavodi za otroke s posebnimi potrebami??
Tone 12345
09. 05. 2020 10.08
+6
Vse je postopoma!pa sploh ne vedo zakaj kakšen je sploh učinek teh zavlačevanj!kr neki!
iwilliwillhacku
09. 05. 2020 10.08
+14
jaz res ne vem cemu taki normativi in krcenje skupin, ze cel teden opazujem vrtcevske otroke, šolarje in ostale kako se normalno druzijo,... vsaj pri nas je popoldan kot da ni nic, polna igrisca, vse polno otrok in solarjev, starsi normalno na klopcah, babice in deedki z vnuki... pri nas vse tece kot da ni nic...
vale
09. 05. 2020 10.07
+7
Ce bodo lahko v vrtcih skupaj ..solah.. a se lahko tudi doma potem druzijo ? Al kako bo poleti .. brez otroskega zivzava pred hisami ,bloki ?
Moncsa
09. 05. 2020 09.48
+51
Da malce nadaljujem z razkužili. Preden ko so zaprli vrtce, so nekaj časa razkuževali roke ta malih. V roku enega tedna vsi malčki, brez izjeme, so imeli ekceme, razpokane rokice do krvavega. Vzgojiteljica mi je pravila. Zdej pa hočejo to početi več mesecev/let! Razkužila uničijo naravno floro na koži, ki ščitijo pred gljivicam in patogenim bakterijam. Razkužila hlapijo, kar bodo malčki vdihavali, in si lahko mislite, če uniči kožo, kaj to počne na občutljivih sluznicah v pljučah in žrelah. Prek sluznic in alveol pride v kri, in začne uničevati predvsem jetra (glej ciroza), ter druge notranje organe. S temi razkužili bomo v hitrem postopku fizično uničili telo cele generacije! To je nesprejemljivo! OK lahko zaščitimo življenje generacije 85+, ampak po kakšni ceni?? Če res pride kakšen val med otrok, s takim uničenim sistemom ne bomo več imeli otroke tako odporne kot so. Bodo začeli tudi oni huje zbolevati in (tudi pomisliti na to je hudo), umirati. A sploh ta "stroka" razmišlja na dolgi rok, ali vidijo samo naslednja dva meseca?! Malo pameti prosim!
Cookie74
09. 05. 2020 10.08
+25
fak... zdej mi je jasn zakaj je mela tamala cist rdece roke. midva z zeno sva pa cel teden na zacetku virusa razmisljala zakaj ma tamala cist rdece roke. In sem jo sel zdej vprasat. Naceloma so si umival z milom, pred vsakim obrokom pa z razkuzilom. in to je blo 3x na dan.
pomaranča
09. 05. 2020 10.15
+19
Razkužilo uporabljajo samo zaposleni, otroci pa si redno umivajo roke s toplo vodo in milom. Seveda ne bodo sedaj osem ur otrokom razkuževali roke vsakih pet minut. Če so to prej počeli, je bilo narobe.
Moncsa
09. 05. 2020 10.22
+12
@spetbluzijo so tudi oni umivali, ter pred obrokom razkuževali, kot je napisal Cookie74. Tudi če razkužuješ 1x na dan, je preveč za take mičkane. Po takim agresivnim ukrepom koža potrebuje več dni, da pride nazaj v normalno stanje. Seveda tudi odraslim de stori dobro, če smo že pri temu. Če pa bodo pohištvo razkuževali redno, smo spet tam: hlapi sproti, tudi če redno prezračujete, nekaj ostane v zraku. Otroci (in nenazadnje vzgojitelji) pa ta zrak dihajo.
pomaranča
09. 05. 2020 11.17
+4
Otroci si rok ne razkužujejo, očitno si zaposleni ne pogledajo dovolj navodil. Jasno je opredeljeno na spretni straniNIJZ, kjer so navodila v tabeli: Ukrepi in možnost izvajanja ukrepov v vrtcu, kjer je označeno razkuževanje samo za zaposlene. Problem je, ker se ne držijo navodil in si jih po svoje interpretirajo. Otroci se poslužujejo izključno umivanja rok in resnično upam, da starši otrokom ne razkužujejo rok. Če to počnejo vzgojiteljice, jih je potrebno opozoriti.
pomaranča
09. 05. 2020 11.21
+1
Resnično upam, da niso otrokom razkuževali rok. Jst bi konkretno zaropotala, če bi šlo za mojega otroka v vrtcu. Vse ostalo je pa itak pretiravanje in se popolnoma strinjam.
RamzesII
09. 05. 2020 11.44
+2
"Če to počnejo vzgojiteljice, jih je potrebno opozoriti." Potem s z razkuženimi rokami ne smejo dotikati otrok.
Moncsa
09. 05. 2020 11.58
+9
spetbluzijo evo, da ne bom govorila neumnosti, sem šla prebrati navodila z dne 8. 5. 2020. Če še koga zanima: google "Higienska priporočila za vrtce v času epidemije COVID-19". Baje ti govoriš o teh navodilih, ne vem če so bila podobna navodila na voljo konec februarja, torej so se vsi ukrepali kot se jim zdelo prav. Res je, da odsvetujejo razkuževanje rok otrok, kar je zelo prav in podpiram. Poleg tega piše, da vzgojitelji naj bi nosili mask in držali razdaljo med seboj in v družbi drugih odraslih, ne pa znotraj vrtčevske skupine z otroci. Sicer _priporočajo_, da se razdalja drži med otrok, če je to izvedljivo (ni izvedljivo). Kar me še vedno moti, je razkuževanje pogosto dotaknjenih površin, kot so mize itd. z varikinovo raztopino. Enkrat sem imela "srečo" udeležiti generalnega čiščenja, kjer se uporabljala varikina. Po dveh dneh sem končala pri zdravniku z akutno astmo. Tudi če je "le" raztopina, škodi telesom v razvoju. Če že hožejo večkrat dnevno razkuževanje, bi bilo najti kakšno naravno in neškodljivo "razkužilo" (ne vem... vinski kis?)
pomaranča
09. 05. 2020 12.41
+2
Ramzess, debata je bila v tem, da si vrtcu otroci razkužujejo roke. Torej je treba vzgojiteljice opozoriti, da si otroci le umivajo roke, ne pa tudi razkužujejo.
pomaranča
09. 05. 2020 12.43
+3
Moncsa, kar se prostorov in opreme tiče se popolnoma strinjam. Z navodili ali brez, otroku ne daješ razkužila v roke in pika. To bi vzgojiteljice že b osnovi morale vedeti, kot tudi vsi starši.
medicinc5
09. 05. 2020 09.14
+10
Pa je Simona rekla, da se bo šola končala na daljavo
Sanuka
09. 05. 2020 08.59
+80
ja čudovito okolje za naše sončke..vse razkuženo,nič igranja na frišnem zraku,nobenega stika..to je najslabša varjanta.spustite otroke da se zdivjajo med sabo,prešlatajo vsak košček igrišča,pojejo kakšn smrkelj pa padejo parkat po tleh.nej mal bacilov vase spravjo..da se ne bo kdo čudu pol k bojo otroc čist zacukjeni pa bolni kar naprej..tale naša stroka čist preveč pretirava.pustite otroke in mladino da uživajo,ne jih zdej v zapor spravljat.nevem no,men je tu nečloveško.ljudje smo socialna bitja,tu je kr velika kazen za nas vse..
Vapo
09. 05. 2020 10.07
+8
Fredi34
09. 05. 2020 08.55
+36
Naj uganem kdo bo prvi pripeljal otroke pred vrtec. Brezposelne mamice in romi. Vrtci bodo reševali prostorske stiske, namesto da bi zahtevali potrdila o zaposlitvi obeh staršev.
Fredi34
09. 05. 2020 08.57
+51
V šolah mi tudi ni jasno, kako bodo razdelili razrede, otroci v dveh razredih učitelji pa se klonirajo ali kako?
Sanuka
09. 05. 2020 09.06
+39
sama sem brezposelna,ravno sem končala porodniško.imam dva otroka v vrtcu,pogrešamo že vsi vrtec to je jasno.peljala jih bom pa šele takrat ko mi bodo rekli in dvomim da bom prva na vrsti,se niti ne mislem prerivat ker ni logično.najprej so na vrsti otroci starši ki morajo na šiht..
Sanuka
09. 05. 2020 09.08
+6
Fredi34
09. 05. 2020 09.11
+63
Vsakemu normalnemu je logično, če je starš doma, da se otrok ne daje v vrtce. Ampak razloži to milenijskim mamicam, ki že dva mesca žalujejo, da nimajo novih umetnih nohtov ter pobarvanih las. Prva skrb jim je kako bodo otroke skrpale v vrtce, nato pa v kafič, ker so ravno terase že odprte.
Fredi34
09. 05. 2020 09.13
+20
Da o "pobarvanih" in onih od doL niti ne govorim.
Sanuka
09. 05. 2020 09.45
+19
no takim pa sploh ne bi dovolila imet otrok..taki si jih ne zaslužijo.instagram mamice,da je vse tipi top.so pa najbolj vesele ko otroka ni doma da grejo lahko v citypark zapravljat.
vale
09. 05. 2020 09.55
+11
vale
09. 05. 2020 09.57
+11
Zakaj pa so otroci v vrtcu ,ce si doma ? No sej .. vrjetn k je na pol zastonj ,ker si doma.. nam ,ki delamo posteno racunajo...in jih mam zato doma.. pa nekako.zvozimo..
Sanuka
09. 05. 2020 10.07
+4
zakaj bi pa bli doma če so lahko u vrtcu?a samo zato ker sem doma?u vrtcu se imajo fajn,veliko zanimivih reči počnejo pa veliko stvari se navadijo,u drušni so.luštno jim je.ko končam svojo tretjo porodniško,grem na šiht,in bom plačevala tako kot plačuješ ti.ne bom pa jamrala čez druge starše ki imajo otroke v vrtcu.vsak lahko da otroka v vrtec.ne izkoriščam nobenega,vrtec plačujem tako kot vsi.
RamzesII
09. 05. 2020 11.46
+0
Sanuka, očitno nisi opazil da ne gre za normalne razmere, opazujte vedenje otrok, ko se bodo vračali iz vrtca, šole.
Sanuka
09. 05. 2020 12.40
+0
govorim na sploh o vrtcu da jim nič ne manjka..tud zdej bojo preživel,ko bojo šli nazaj.
myphone
09. 05. 2020 08.51
-1
POP TV je včeraj v središču protestov posnemal " zanimivo" protestnico na kolesu s harmoniko in spremljevalcem, ki je Janši sestavila pesmico in jo objavila na družbenih omrežjih. Prava umetnica ni kaj.
Vangaro Design
09. 05. 2020 08.45
+15