Korona

Na mizi ustavnih sodnikov znova protikoronski omejevalni ukrepi

Ljubljana, 07. 05. 2020 09.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Ustavno sodišče je imelo na dnevnem redu seje tudi pobudi za oceno ustavnosti odlokov o začasni splošni prepovedi zbiranja na javnih mestih in gibanja zunaj občin ter odloka o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom. Gre za odloka, ki ju je vlada sprejela z namenom zajezitve širjenja novega koronavirusa.

Ustavno sodišče je sicer z odločitvijo, objavljeno 17. aprila, zadržalo del odloka o omejitvi gibanja, ki določa čas trajanja ukrepov, in vladi naložilo, da mora vsaj vsakih sedem dni preverjati upravičenost ukrepov. 

Vlada je medtem začela nekatere ukrepe že tudi sproščati. Tako prepoved gibanja zunaj občine prebivališča ni več v veljavi. Sproščene so tudi nekatere omejitve, povezane z obiskom trgovin. Ranljive skupine denimo niso več nujno vezane na nakupovanje v določenih časovnih pasovih.

Vlada je medtem začela nekatere ukrepe že tudi sproščati. Tako prepoved gibanja zunaj občine prebivališča ni več v veljavi.
Vlada je medtem začela nekatere ukrepe že tudi sproščati. Tako prepoved gibanja zunaj občine prebivališča ni več v veljavi. FOTO: Dare Čekeliš

Vlada je v preteklih tednih že zavrnila očitke o protiustavnosti omejevalnih ukrepov, med drugim z argumentom, da so bili nujni za zagotovitev varovanja javnega zdravja. Je bil pa po odločitvi ustavnega sodišča glede odloka o prepovedi gibanja do ustavnega sodišča oster premier Janez Janša, ki mu je očital dvojna merila, in dodal, da imamo najbolj spolitizirano ustavno sodišče do zdaj.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (45)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

amedeo
07. 05. 2020 18.08
+11
Eden ali dva dnevno okužena...stara 86 let, vsa država pa v karanteni, prepoved druženja, zbiranja...res mora biti U.S.kratke pameti, da ne vidi, kaj je resnično ozadje določenih prepovedi!
brezveze13
07. 05. 2020 17.49
-10
in to preverbo sigurno hočejo levaki,res so domišljavi riskirali bi narod samo da so na položaju , gnilobe
zavetnik
07. 05. 2020 20.03
+1
Ne to želi neki brezveze13, ki je to v glavi
Antoniozmaj
07. 05. 2020 17.05
+11
"pisatelj😇" pravi da imamo najbolj spolitizirano ustavno sodišče do zdaj??? In potem on SVOJEGA HLAPCA postavi in ni več spolitizirano. Tako je bilo na Policiji..na NPU..na sodišču..v vojski... In na enkrat po čudežu niso več spolitizirani.😂
amedeo
07. 05. 2020 18.12
+9
Človek je duševnii bollnik, ki predseduje svoji sekti že 30 let...na oblast so mu pomagali politični oportunisti, mi pa vse to požiramo? Na demonstracije!
User300173
07. 05. 2020 16.39
+9
Šest milijard posojil v dveh mesecih. To je skrb vzbujajoče, ker to bo potrebno vračati. Kakor vidimo, o vseh teh milijardah odloča en človek, kateri poimenuje novinarke z "odsluženimi prostitutkami". Katera državna institucije razen tistih pod direktno kontrolo vlade, kontrolira vse te zadolžitve? Sindikatom priporočam, da ustanovijo dovolj globok sklad, iz katerega se bo financiral lov za gospodarskimi in političnimi ubežniki, ko se prične odplačevanje kreditov. Sklad naj bo težak več deset milijonov, ker bo lov obsežen.
Amasakul
07. 05. 2020 16.22
-1
Uporabnik234179
07. 05. 2020 15.01
-2
VSE TE PROTESTNIKE TESTIRATI NA MACRONOVIH PENDRIKIH...LE KJE SO RUMENI JOPIČI ...NI JIH...TAKO SE DELA .
majmun11223344
07. 05. 2020 13.06
+17
Pazite kaj odločate, zunaj je sicer pomlad, vendar dragi gospodje ki odločate, zunaj vre!
Antoniozmaj
07. 05. 2020 13.01
+31
a ni zanimivo, v cerkvah se lahko zbirajo, na prostem pred DZ pa ne? A to komu na udar smrdi?
Antoniozmaj
07. 05. 2020 13.03
+23
in to pred DZ na PROSTEM, NA ZRAKU se ne smemo zbirat!!!
flojdi
07. 05. 2020 17.58
+1
. in zbiranje je prepovedano … zunaj . a ni čudno da vse dni , ne samo ob petkih . / . ampak bo
bodočipartizan
07. 05. 2020 12.14
+18
Ko bo US potrdilo, da diktatorska vlada ustavno veljavno uvedla prepoved zbiranja na javnih mestih, bomo imeli pa petkovo mašo na vseh trgih večjih mest
Antoniozmaj
07. 05. 2020 12.59
+12
bodoči in to zelo glasno "mašo" in upam da vekiko številno
Antoniozmaj
07. 05. 2020 17.07
+2
in noj se ta maša zavleče v "polnočnico"
Banion
07. 05. 2020 11.57
+32
Odloka o prepovedi zbiranja ne bodo odpravili kar tako, najprej so se izgovarjali na raziskavo okuženosti, sedaj jim je vzorec premajhen, seveda ni težava virus temveč strah, gnev zaradi nepotrebnih prepovedi, kraje in še česa je velik. Najprej smo se borili proti bolezni da bi sedaj ugotavljali da je prekuženost slaba. Na kaj tole spominja? Najbolj na to da želi nekdo tole zlorabiti za polnjenje svojega žepa in uvedbo diktature
big_foot
07. 05. 2020 11.43
+32
Ustavni del kjer govori o teh omejitvah določa tudi za lahko zaradi zajezitev širjenja bolezni ZAKON omeji del pravic (med njimi občine in združevanje in protesti) Finta pa je da je vlada izdala ODLOK. To pa ni enako zakonu in ima manjšo težo. Tako da te omejitve sil lahko kar nekam zatlačijo.
Malinha
07. 05. 2020 11.32
+13
Me zanima kakšno "razsvetljensko" logiko bo s-produciralo Ustavno s., glede na precedens Vrhovnega - razložitve zavrnitve v primeru razžaljene novinarke. Koncepti so že začrtani: Ustavno s. je zadržalo del odloka o omejitvi gibanja, vlada je pa nekatere ukrepe sprostila: Ustavno del odloka zadrži (razveljavi), vlada pa del, nekaj ukrepov sprosti. Volk sit, koza nostra. Takšna današnja vlada lahko torej spiše drastične odloke (ki bi še kako posegali v čl. pravice in svoboščine, konec koncev bi lahko spisala antisemitistične odloke), Ustavno pa bi samo del odloka zadržalo. Volk sit, koza nostra. Vlada spiše odlok o streljanju migrantov (ali pa nemadžarov), Ustavno del odloka zadrži. In se mizogino (v primeru novinarke), antisemitistično, nacionalistično distancira od ideologije odlokov, ter jih s tem še kako potrdi. Volk sit, koza je pa totalno nostra, iz aviona videno črna.
SVETTEL5
07. 05. 2020 11.36
+19
US je JJ že 2x oprostilo pa je bi pravnomočno obsojen ja ja najlažje je obvladat 7 mandljcov...najceneje!
bonkintos
07. 05. 2020 11.39
-10
pa veš zakaj ga je oprostilo ???? ...kjer je bil obsojen na neznanem kraju in neznanem času.
Malinha
07. 05. 2020 12.03
+11
".. je bil obsojen na neznanem kraju in neznanem času." Ta je pa prava lovska! Obsodilo ga je Okrajno sodišče v Ljubljani. Torej je kraj še kako znan. P.S.: saj vem, da svečkarji sploh ne veste kaj pišete, meni je pa tako zabavno, ko razgaljam vašo topoumnost.
bodočipartizan
07. 05. 2020 12.06
+17
Oprostilo ga je zato, ker je v US s strani SDS in "požegnano" s strani Pahorja kar nekaj takih kot drrrr Jaklič, ki izjavlja, da je Janša malodane mesija slovenskega naroda.
Rok Bulika
07. 05. 2020 13.14
-12
JJ ni bil nikoli pravnomočno obsojenen, saj je pravnomočna sodba bila razveljavljena, postopek pa je nato v skladu z KZ-1 zastaral. Toliko o tem, biciklist.
Malinha
07. 05. 2020 14.18
+10
Rokec, si od nekdaj tak polde ali od rojstva? "ni bil nikoli pravnomočno obsojenen" - "je pravnomočna sodba bila razveljavljena". Odloči se: je bila ali ni bila pravnomočna sodba? Naj ti pomagam: vsak obsojenec, ki prestaja zaporno kazen, jo prestaja PO PRAVNOMOČNI SODBI. Misliš, da je kdo že kdaj šel prestajat zaporno kazen preden je sodba postala pravnomočna? Zavod za prestajanje zaporne kazni ne more kar tako sprejeti ljudi na prestajanje kazni, če o njih nima dokumenta iz sodišča, pravnomočne kazenske sodbe. Ampak, tebi razlagati... verjetno si spet neka svečka brez stenja.
amedeo
07. 05. 2020 18.14
+7
Enkrat je zastaralo....se je nekam založilo, pa pošta dela slabo....
?ebula
07. 05. 2020 11.19
+13
Maša v nedeljo bo v cerkvi! Se vidimo. Po maši pa na kavo na kakšno gostinsko teraso. Bognedaj pa v lokal!
Zsolt1
07. 05. 2020 11.17
+35
Sodišče v Ljubljani je servis za izbrance tipa; Poštena Hilda, Lopovski bankirji, UKC Skladiščnik, Zoran & sons, Janez, Balkanske bojevnike, Zdenkote, Binete, Bavčarje, posiljevalce, pedofile, preprodajalce orožja, preprodajalce drog, morilce, tatove vseh profilov....... To sodišče, še posebej Zlobec pa krivično odloča za navadne državljane tipa; IZBRISANi, OROPANIH 20.000 MLADIH DRUŽIN V AFERI TOKSIČNI CHF KREDITI, KOROŠKI DEČKI, VASKRSIĆ, NOVIĆ .... Temu se lepo reče sodna praksa, ali pa dodatek k sodniški plači za popoldansko rekreacijo.
Mitja Skok 1
07. 05. 2020 10.51
-28
Nimate nič bolj pametnega za napisat, potem ukinite to spletno stran, zamenjajte personal
Male?ka
07. 05. 2020 11.17
+22
Tvoja spletna stran je Nora24tv. Jaz je ne gledam in tudi ne zahtevam njeno ukinitev. Ti pusti nas tu na miru
Mitja Skok 1
07. 05. 2020 11.32
-19
jg57
07. 05. 2020 11.38
-16
Nora24tv je zelo ok ! Jaz jo med drugimi redno pregledujem. A je kaj narobe?
Malinha
07. 05. 2020 11.40
+16
Skokići, iz štaba na Trstenjakovi sporočajo, da te ne bodo zamenjali s pametnejšim. Tvoj nizek IQ bi z izstopom kvaril povprečje. Jasno?
bodočipartizan
07. 05. 2020 12.09
+12
to je tudi Janševa ideja; ukiniti vse medije, ki so izven SDS usmeritve in, ki so tako hudobni, da objavijo še kaj drugega, kar predlaga veliki vodja,
grumf
07. 05. 2020 10.46
+17
Klemen, da ti nau treba pisat dons, ti jest spišem ločeno mnenje?
Kaj?mo
07. 05. 2020 11.06
+22
Parsinent
07. 05. 2020 10.44
-42
….pa dejte že nehat s temi presojami ukrepov, ne bodite otročji....Bergamo, Lombardija, Wuhan....če bi ne šla cela "zemeljska kugla" v to, bi imeli zdajle množična grobišča, trupla po zapuščenih domovih starejših, trupla po dvoranah za hokej.....GRE ZA MOŽEN PROPAD CIVILIZACIJE, vi pa med paragrafe....neumnost...stupid...GRE ZA SAMOOBRAMBO, TA JE DOVOLJENA VEDNO !!!!!
dracon
07. 05. 2020 10.57
+28
Se popolnoma strinjam s tabo. In prepovedi so bile po mojem osebnem mnenju nujno potrebne. Ampak ni v tem problem, US ne presoja o tem. Gre se samo o tem, ali so prekoračili svoja pooblastila. Točno se ve, kdo, kdaj in pod kakšnimi pogoji lahko razglasi karanteno. In čeprav se strinjam, da je bilo odlično, da so se tako hitro odzvali, vseeno mislim da je problematično in je nujno potrebno to razčistiti. Kajti to odpira zelo nevaren precedens. V kolikor US to ne ugotovi kot problematično, pomeni da ima peščica ljudi na vrhu odprto pot, da omejuje gibanje itd brez nujno potrebnih varovalk. Samo kot zelo bizaren primer, ki nima veze z realnostjo. Vlada bi lahko omejila gibanje ob napovedanih protestih, saj se bojijo, da bi bile smrtne žrtve. Varovalke obstajajo z razlogom in tudi če sem vesel, da so omejitve sprejeli, bi vseeno morali to narediti tako kot je treba. Ta Korona je bila dobra "vaja" za vse. Prebivalce in vlado. Precej stvari se je izkristaliziralo. Tudi to je prav da se doreče. To je vsaj moje osebno mnenje.
jesenvoyo
07. 05. 2020 11.42
+2
Gre za res možen propad civilizacije v primeru neustreznih ukrepov in aktivnosti prebivalstva, ki seveda marsikoga omejuje, mu nalaga zaščitno obnašanje za njega in vse ostale. Gre tudi za zmanjšanje hitrosti okužbe, da bi naše zdravstvo lahko obvladalo število bolnih. Res v resnici ne bi rabili nobenih ukrepov za zajezitev virusa, če bi ljudje upoštevali vsa dana navodila za to, v praksi pa vidimo, da je mnogim težko upoštevati karkoli v zvezi s tem. Ni malo ljudi, ki sploh ne verjamejo, da je virus nevaren, celo da ga ni, da ne omenjam tiste mlade, ki jih tudi ne moti, da je največ žrtev med starejšo populacijo, ki jim je tako odveč. Spet so v ozadju finančni lobiji, ki jim ne paše, da gospodarstvo ne prinaša dobička, kar pomeni, da je večja skrb bogastvo kot pa življenja ljudi. Upam le, da ustavno sodišče ne bo na strani Covida 19.
picijulka1
07. 05. 2020 10.40
+41
Si sploh lahko predstavljate kaj bi se zgodilo, če bi US razveljavilo samo odlok o prepovedi gibanja in zbiranja na javnih mestih. Še odloka o omejitvi gibanja na občino ne bodo pa čeprav je že ukinjen. Vrniti pa bi bilo potrebno pobrane globe.
maneno48
07. 05. 2020 11.14
-8
picijulka1
07. 05. 2020 12.51
+10
Antoniozmaj
07. 05. 2020 10.37
+38
ne bom niti bral, ker mi je rezultat znan. Tako bo, kot jim je šef jajo naročil.
pekoči paradižnik
07. 05. 2020 11.19
+18
Walter Pravicek
07. 05. 2020 10.03
+32
Ustavnim sodnikom nič ne verjamem po vesteh,da so desni in levi-za to ali ono"stranko".