Korona

Mladi mamici, ki v umetni komi preboleva covid-19, na steno obesili fotografijo otroka

Ljubljana, 20. 11. 2020 19.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Urška Šestan
Komentarji
182

Težke prizore smo videli na Infekcijski kliniki v Ljubljani, kamor so naši ekipi dovolili vstopiti prvič po začetku epidemije. V prostore vseh oddelkov, tudi intenzivnega. Osebje dneve in noči dela v skafandrih pri visokih temperaturah, da bolnikov ne zebe. To je zgodba o bolezni, delu, požrtvovalnosti in upanju.

Začnemo tam, kjer se začne pot bolnikov s covidom-19 na Infekcijski kliniki; pred urgentno ambulanto, in ravno v času snemanja se oglasi alarm, ki naznani prihod še enega covidnega bolnika na oddelek.

Vsak dan imajo nekaj bolnikov, ki se jim stanje tako hitro poslabša, da jih reševalci odpeljejo direktno v intenzivno enoto, večino pa najprej hospitalizirajo na navadnem oddelku.

Od prvega oktobra so v UKC Ljubljana zdravili 698 odraslih in 27 otrok s covidom-19. Najmlajši je bil novorojenček, najstarejši pa stoletnik. Poleg zdravnikov imajo pomembno vlogo medicinske sestre in zdravstveniki, ki bolnike vsak dan negujejo, hranijo, umivajo, menjavajo plenice, katetre ... 

Anja Fale, nadzorna sestra na enem od covid oddelkov, pove: "Naša osebna varovalna oprema je iz materialov, ki ne dihajo, vsi smo prepoteni, ko prihajamo ven iz sob, mokre imamo tudi spodnje perilo, nogavice."

Na navadnem oddelku, ki je tik ob intenzivni enoti, so nastanjeni najbolj akutno bolni pacienti, ki se jim stanje lahko vsak čas poslabša. Dokler lahko dihajo s pomočjo kisikove maske, so na navadnem oddelku, potem pa jih prestavijo v intenzivno enoto, kjer dihajo s pomočjo umetnega predihavanja.

"Stvari so dokaj dinamične, pri nekaterih prihaja do poslabšanja pravzaprav v nekaj urah, pri nekaterih se stanje slabša počasneje, ampak vseeno transporti vedno poslabšajo stanje, zato je boljše, če so čim bliže intenzivni terapiji," pove infektologinja Mateja Logar.

Dokaz, kako hitro se stanje lahko poslabša, je 69-letni bolnik, ki nas je še včeraj optimističen sprejel v svoji bolniški sobi.  Da težko diha brez maske, a z njo, da kar gre, je dejal. Že kmalu potem pa se mu je stanje tako poslabšalo, da je danes žal izgubil bitko z boleznijo.

Ko se z navadnega oddelka odpravimo proti intenzivni enoti, razmišljam, kako je tam zaposlenim, ki morajo vsako sekundo nadzorovati najtežje bolnike, ki jim življenje visi na nitki.  Ker so bolniki tu še bolj kužni, je stopnja zaščite še višja. Zato v predprostoru intenzivne enote tudi nas zaščitijo od glave do pet.  "Ker je tukaj večja verjetnost, da pride do nastanka aerosolov," pojasni Logarjeva.

Čeprav skoraj vsakodnevno snemamo v bolnišnici, skozi ta vrata stopim s cmokom v grlu. V intenzivni enoti najvišje stopnje zdravijo najtežje bolnike s covidom-19, in verjemite mi, nič vas ne more pripraviti na prizore ljudi, ki jih pri življenju ohranjajo aparati. Mlada ženska v umetni komi, ki so ji na zid nalepili fotografije otroka, da bo to prvo, kar bo zagledala, ko se zbudi, pa starejši gospod, ki tako težko diha, da ga morajo tudi v času našega obiska aspirirati – torej iz dihal izsesati izločke. 

Intenzivno nego je od oktobra potrebovalo 124 bolnikov, najmlajši je bil star 34 let. 

Nekateri pacienti na intenzivnem oddelku ležijo obrnjeni na trebuh. "Pri nekaterih bolniki, ki potrebujejo zelo visoke koncentracije kisika, poskušamo z obračanjem na trebuh zaradi tega, da razpnemo dele pljuč in jih oksigeniramo, ker so sicer stisnjeni zaradi samega ležanja," pojasni Logarjeva.

Dnevno sprejmejo po tri bolnike na dan, na najtežje dneve pa so jih sprejeli tudi po sedem. Zaradi vseh posebnosti in aparatur sprejem enega bolnika traja tudi po dve uri ali več.

"Ves čas nadzorujemo njihove življenjske funkcije, tako ocenjujemo, kakšne so njihove potrebe, potem tukaj številne črpalke, ki so potrebne za dovajanje infuzijske tekočine, različnih zdravil in seveda tudi hrane," pove Logarjeva.

Medicinska sestra Katarina Zajc doda: "Jaz sem prav vesela, ko vidim enega človeka, da mu lahko pomagam, da ga stisnem za pljuča, da zakašlja. Da mu povem, da tudi če je danes mogoče še lačen, da bo jutri lahko pil, jedel, to je glavno. Samo da jih spraviš na noge."

"To nam potem seveda daje še dodatno energijo, če pa se zgodba ne bi končala srečno, ti pa to pusti precej psihičnih nelagodnosti," sklene Logarjeva.

Zgodba epidemije na Infekcijski kliniki je sočasno zgodba o žalosti in sreči, brezupu in upanju, predvsem pa zgodba ljudi, ki s svojo požrtvovalnostjo v nehvaležnem času največjih teorij zarot pišejo novo poglavje zgodovine.

Snemanje reportaže v zaščitni opremi.
Snemanje reportaže v zaščitni opremi. FOTO: POP TV
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (182)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zzzzzzzzz
21. 11. 2020 15.11
+7
Hvala za ta prispevek. Potrebujemo čimveč zgodb, da nas postavijo na realna tla in da nehamo sanjati o fitnesih, gledališčih, kofetkanju in ostalem zabijanju življenjske energije.
Krepki 2
21. 11. 2020 13.47
-3
In še to dnevno v Sloveniji umre okrog 60 ljudi in to že vsa leta,samo letos vsi umirajo s covidom tudi če je imel jetre uničene zaradi alkohola ali je imel raka itd.
booby98
21. 11. 2020 13.49
-7
Nekako tako sej ko se boste vsi cepili potem bo vse spet ok...
Krepki 2
21. 11. 2020 13.58
+2
Saj to jke znano cepiva so naročena plačana,koga boš pa cepil če covid kar naenkrat izgine,to pa še ni vse,zdaj je prilika da si zdaravstvo nagrabi čim več denarja.In tudi naš dragi tviteraš Janezek dobro ve da si z to corono kupuje čas,ker ko bo tega konec pa pa Janezek upam da te zaprejo do smrti.
Krepki 2
21. 11. 2020 13.44
-7
Pa normalno če boš ekipi dovolil snemat boš prikazal najslabše kar je možno in ovce so spet zagrable na polno,eni imamo sorodnike zaposlene v teh conah in zgodbe so malo drugačne res morajo nosit te skafandre po 12 ur ampak ,to ker je tako zapovedla Beovičeva in njena ekipa drugače pa je vse to daleč od resnice.
Ajlina
21. 11. 2020 13.18
+19
Meni je prav zanimivo videti, kako ljudje skušajo sami sebi lagati, da ni covida, ker jih je preveč strah, da bi se soočili s situacijo. Kakšna družba slabičev smo postali, ki v paniki za svoje udobje prodajo še zadnji kanček logike, ki jo imajo. A res mislite, da smo prva generacija v človeški zgodovini, ki je doživela kaj težkega, nevsakdanjega? So bile tudi kuga, 100 različnih grip in podobno izmišljene bolezni? Verjamem, da je težko vsem, ki se bojijo za svoje službe. Ko prebiram vse to jamranje, delanje drame iz tega, da moramo biti z družino (ja tisto družino in tistimi otroki, za katere si vedno trdil, da nimaš časa), se sprašujem, kdaj se je evolucija obrnila in smo začeli iti nazaj proti opicam.
SLOJack
21. 11. 2020 13.44
+5
Koncno sem nasel nekoga, ki ima med komentarji vsaj se kancek logike v glavi. Pohvalno, upanje obstaja. Psihicna disociacija, ker folk ne hendla situacije me pa spominja na srednji vek...
Ana desetnica
21. 11. 2020 17.14
+4
Suma
21. 11. 2020 13.13
+2
Kak naslov. Neumnost
RamzesII
21. 11. 2020 13.51
+3
Res je, najbrž bo to edino kar bo videla, dokler bo 'živa'.
RamzesII
21. 11. 2020 12.21
+1
"Od prvega oktobra so v UKC Ljubljana zdravili 698 odraslih in 27 otrok s covidom-19. Najmlajši je bil novorojenček, najstarejši pa stoletnik." To ne pove nič, manjka podatek koliko od teh se je vrnilo domov v 'normalno' življenje.
defodil
21. 11. 2020 13.45
+4
še sreča, če bi se vrnili vsi, vendar smo v teh dneh presegli 1000 umrlih zaradi kovida, večina teh je umrla oktobra in novembra
RamzesII
21. 11. 2020 13.52
+0
Zdravili ne po ve nič, pač pa koliko so ozdravili, brez posledic kajpak.
Krepki 2
21. 11. 2020 14.31
-5
Nobenih dokazov ni da so umrli zaradi covida,tako da ne piši neumnosti,
defodil
21. 11. 2020 15.08
+6
Krepki, ko bos tezko dihal in ti bodo slikali pljuca, na posnetku pa videli tipicne spremembe, znacilne za kovid, ki so drugacne od ostalih pljucnic, bos verjetno verjel, da si pozitiven, le ce bos se pri zavesti.
RamzesII
21. 11. 2020 12.19
-14
"Osebje dneve in noči dela v skafandrih pri visokih temperaturah, da bolnikov ne zebe." Kako visoko temperaturo pa rabijo za bolnike, ki so že tako pregreti. So mar odkriti, neoblečeni - večji del.
defodil
21. 11. 2020 13.43
+10
poglej prispevek, odkriti in neobleceni, prikljuceni na mnoge cevke, optimalna teperatura za nagega v prostoru, ki miruje, je 26-28. stopinj Celzija, za oblecene v plasticnem skafandru in plastiko na glavi pa je to krepko prevec, ze za par minut, kamoli ur dnevno
gulmor
21. 11. 2020 12.19
-6
Če pride tako daleč, da me obrnejo na trebug in menjujejo plenice, imam raje, da me pustijo še zadnjiš izdahniti...
Uporabnik1940659
21. 11. 2020 11.58
+21
So tudi tu, ko človeka prizori ganejo do solz, potrebni negativni komentarji? Enostavno ne razumem.... Tudi sama delam kot prostovoljka, v zaščitni opremi, iz prve roke vem, kako je to.... Vsa čast zdravstvenim delavcem in srečno vsem bolnikom, da ozdravijo!!🌺🌺🌺🌺🧡🧡
Uporabnik1940659
21. 11. 2020 12.05
+3
Očitno sem dobila minus od FB pristaša....
Important notice
21. 11. 2020 15.27
+2
Potrčkoti delijo minuse. So v manjšini, ki se vse bolj krči, saj tudi sami počasi obolevajo.
Dostrojevški xd
21. 11. 2020 11.57
-5
ka če se malo ustavimo in naredimo korak nazajbin malo zadihamo in enkrat za spremembo nehamo govorit o takih bedastih zgodbah joj sliko so ji obesli od otroka res wau in to je treba dat v medije res bravo čestitam marsikdo naredi res neki junaškega pa ne pride v medije tukaj pa sam eno pof sliko obesjo na steno pa kar v medije bravo res kapo dol
RamzesII
21. 11. 2020 13.54
-1
Ko pa bo vprašala kako je z otrokom in kje je, pa bodo rekli samo umirite se, umirite in jo polegli nazaj, ji morda še kaj dali. Tako nekako, samo da je mir.
zof4
21. 11. 2020 11.56
+7
Treba bo narediti kompromise z ukrepi.Ker to na daljši rok ni nobeno življenje ampak sterilno vegetiranje.,Vsako potrpljenje ima svojo mejo.
akmt
21. 11. 2020 12.10
+5
O ukrepih odloca zdravstvo in ne ti. Nikakrsnih kompromisov ne bo. Lp, med. sestra
RamzesII
21. 11. 2020 13.55
-3
Zdravstvo je samo orodje večje ga plana elite za tem.
zzzzzzzzz
21. 11. 2020 15.13
+2
Da se mene pita..
21. 11. 2020 11.43
+18
Čestitke zdravstvenemu osebju za požrtvovalnost.
Uporabnik1573732
21. 11. 2020 11.36
+14
Kapo dol vsem, ki pomagate nesebično in upam, da tista mamica čimprej objame svojega otrocka🙏 vsi, ki pa se še vedno delate norca, pa imejte pred ocmi svojega svojca, ki se lahko znajde na tem oddelku.
Ajlina
21. 11. 2020 13.05
+10
Ah, ti ki se delajo norca, so tako ali tako sposobni skrbeti samo za svojo lastno rit in jih verjetno niti svojci ne brigajo. Razen če gre za take, ki financirajo njihov egoizem.
borec91
21. 11. 2020 11.08
-10
saj je stanje hudo a tud prejsna leta ni bilo veliko bolse samo danes se to izrablja v prav zlocinske namene
pojtrarara
21. 11. 2020 11.32
-5
tako je tudi prej so ležali ljudje na intenzivnih, saj niso tam samo zaradi covida, ampak novinarji pač, kar nosi denar in klike in pompoznost, seveda se gredo naslajati nad stisko ljudi - za denar in klike očitno vse
defodil
21. 11. 2020 12.20
+7
Borec in pojtrarara, nikoli, v tem ne prejsnjem stoletju, niso izpraznili cele Ortopedske klinike, Bolnice Petra Drzaja, stare Pediatricne-zdajsnja negovalna bolnica...in v vse te izpraznjene prostore namenili samo Covid bolnike. In nikoli do sedaj v tem stoletju se ni bilo dnevno toliko pogrebov. Mislim da pa tu ni statistov, ki bi samo delali nekomu reklamo, žal.
defodil
21. 11. 2020 13.55
+5
Prejsnja leta je bilo veliko bojse, ker so ortopedi lahko operirali kolke, kolena... revmatologi zdravili revmo in druge avtoimune bolezni, sedaj sta pa ti dve bolnisnici in se kasna zraven napolnjeni samo s kovid bolniki.
Drugorazredni
21. 11. 2020 11.01
+3
Ti kar briši pametnjakovič
Poletje55
21. 11. 2020 10.48
+3
Priznam, nisem prebrala članka. Ampak ne razumem, ali ta umetna koma obstaja sele od letos? Dve leti nazaj je moj dedek ležal na Golniku, priklopljen na respiratorju en mesec, pa zdravnik niti z besedo ni omenil, da ga lahko dajo v umetno komo. En mesec mucenja za nas, ko smo to gledali, predvsem pa za njega preden je umrl. Na Golnik je bil prepeljan zaradi rsa virusa, v casu, ko je bila bolnica zaprta zaradi sezone virusov. Potem pa na intenzivnem oddelku staknil se korona virus in umrl. Kako je osebje ravnalo s pacienti, pa raje ne bi komentirala. Slaba izkusnja z bolnisnico in zaposlenimi, ki pa je ne zelim posplosevati na ostale zaposlene v zdravstvu. Zelim jim, da tole cim prej mine.
borec91
21. 11. 2020 10.51
-3
moj kolega 60let je bil 2l nazaj cel oktober na umetni komi shujsal 20kg baje fasal neki cudni virus in isto so lezali se po hodnikih tako da ni nic posebno edin da so sedaj v skafandrih in jokajo po tv
defodil
21. 11. 2020 13.59
+5
če bi se mu to zgodilo danes, pa bi morali poiskati še kakšno prosto posteljo v intenzivni, kjer jih že 200 leži samo zaradi kovida, v tem je problem, da teh postelj ni omejeno in zaradi tega imamo večino ukrepov, ki si jih nihče ne želi
defodil
21. 11. 2020 14.00
+1
Glotis
21. 11. 2020 10.46
+7
Nikoli v zgodovini ni na enem oddelku umrlo na dan toliko pacientov kot sedaj umirajo covid pacienti. Ne predstavljam si bremena ki ga domov nosijo sestre in zdravniki ki delajo na teh oddelkih. Nekaterim pa je težko nosit to klinčevo masko. Kazen naj bo 1000€ in 1000 ur družbeno koristnega dela!!!
dark horse
21. 11. 2020 10.46
-2
Zanima me kaj imajo sploh za početi na oddelkih če ne rabijo zdravstvene pomoči??? Kazni jim nabiti!! Vse za ustrahovanje ljudi pol pa jokate novinarji ko vam kdo grozi. Že dolgo niste več v službi resnice, temveč ram kjer vas bolje plačajo
akmt
21. 11. 2020 10.41
+0
V Nemciji je kazen 50eur, ce nimas maske cez nos in to zatesnjene. Slovenski ego je pa zdalec najpametnejsi, a ne? Prvi na svetu smo glede slabe situacije, vam to koncno nic ne pove, da NIMATE PRAV? Da Potrc, Werner.... nimajo prav, ampak samo mi, zdravniki in sestre?Pa PUSTITE VLADO, to vam pa zdaj res nic ne pomaga. Ali leva ali desna ali srednja.....Ravnajte se po navodilih nas, zdravstvenih delavcev. In se to-prilagodite se razmeram. Sicer utegnemo naslednjic na tv na infekcijski videti vas.
hirajem
21. 11. 2020 10.50
+13
zdravstveni delavci razumejo kaj je kapljični prenos virusa oz kapljicna izolacije ker se vsako sezono najde kaksen primer na odelku kateri zaradi npr virusa gripe pristane v kapljični izolaciji. Takrat so pravila enaka kot pri trenutno aktualnem kovid virusu torej maska, kapa, ocala, mantil, prezracevanje, higijena kašlja obolelega ipd. To kar zdaj prestaja cel svet vsako leto prestaja zdravstveno osebje na raznih odelkih kjer negujejo obolele od gripe. Nekomu ki je zdravstveni delavec ni potrebno razlagat pomembnost distance, maske, higiene rok in kašlja.... dobijam občutek pa da večini ostalega prebivalstva kar se naprej ni jasno za kaj se gre?? Občutek imam da večina misli da so maske, izolacija, distanca, higiena izumljene letos za potrebe borbe proti korona virusu in da svet tega v borbi proti kapljicno prenosljivimi infekti ni poznal?
hirajem
21. 11. 2020 10.54
+6
in potem razni strokovnjaki kot so profesor dr. Potrč in njegov strokovni kolegij izmišljajo toplo vodo in folk izobražujejo kako se prav zaprav ščiti od virusov ki se prenašajo kapljično. Danes pa smo tam kjer smo ker strokovnjaki kot dr. Logar, dr Rozman, Dr. Beović, Dr. Ihan in ostali njihovi kolegi z dolgoletnimi izkušnjami nimajo "pojma" po besedah dr. Potrča, Dr. Wernerja, Dr. Čistilke, Dr. Avtoserviserja, Dr. Avtoprevoznika ipd
hirajem
21. 11. 2020 11.03
+7
borec91 dalec si ti od borca! Pravi Borec nikoli ne podcenjuje drugih nikoli! Si navaden smrkavec brez treg ramov možganov in brez znanja o temi katero komentiraš. Vrh tvojega komentiranja so komentarja tioa lenuh, lažnjivec, lopov, ....
borec91
21. 11. 2020 11.10
-1
ti pa zagovornik teskih lopovov in zlocincev
borec91
21. 11. 2020 11.11
-3
brez vesti in morale kot vsi ti ki jih zagovarjas a se verjetno si placan zato
akmt
21. 11. 2020 12.13
+7
En povprecen Slovenec je PREPRICAN, da zna vec od vsakega zdravnika. Zato nasvete stroke dobesedno preslisi. "Kaj mi bo pa en dohtar govoril...?! Kaj mi bo pa en Ihan govoril..?!?"
RamzesII
21. 11. 2020 12.23
-1
Nosi z očali masko čez nos, bomo videli kako boš gledal, nonston brisati očal megle ipd. ne gre. Sploh zunaj, ko se očala sama ne odmeglijo, ali ko vstopiš v prostor, not ali ven. Skratka zadeva je zelo moteča, ne očala ne maska ne ostajajo na mestu, se premikajo.
Ajlina
21. 11. 2020 13.10
+4
Ramzes, sem prrepričana, da je težava z očali veliko manj moteča kot cev v pljuča.
RamzesII
21. 11. 2020 13.57
defodil
21. 11. 2020 14.04
+4
Ramzesll, kako pa mislis, da kirurg operira? Z ocali in masko, tudi brez kovida, kako se sele njemu rosi, pa mora videti drobne zile, zivce, da ti kaj narobe ne prereze. Daj se malo zresni, na sprehodu in v trgovini ni tako hudo, ce se ti malo la zarosijo, v operacijski je pa zelo hudo
zof4
21. 11. 2020 10.36
+3
K reševanju problema je treba pristopiti racionalno in ne čustveno.Zaščititi je treba DSO je in bočnišnice drugje pa ukrepe sprostitit.Nošenje mask zunaj,policijsko uro in gibanje med občinami pa ukinit ker ni nobenega učinka.
Glotis
21. 11. 2020 10.41
-2
Ja, to je recept za narodov samomor. Če se to zgodi, bodo hladilnice polne mrličev ker krematoriji ne bo mogeli dovolj hitro sežigat. Enim še vedno ni jasno in trobijo neumnosti.
akmt
21. 11. 2020 10.44
-3
Seveda je ucinek, sicer bi ze bili Bergamo. Najvaznejsi ukrep je:cimmanj stikov med ljudmi. Verjetno tega ne bos nikoli razimel. Ampak ni vazno. Med. sestra iz bolnice. Ps :MI, STROKA, DAJEMO NAVODILA. in ne vlada in ne nek komentator na 24ur.Jasno?
hirajem
21. 11. 2020 11.04
+3
trenutno imamo na procent prebivalstva vec umrlih kot italija v najhujsih casih marca
borec91
21. 11. 2020 11.14
-7
ja mamo zaradi nesposobne verjetno podkupljene stroke in lopovske vlade brez problema bi zascitili dso a jih ocitno nocejo so se pustili ko smo vsi ze par mesecev zaprti zaposlenim turizem v bosno srbijo kosovo
Uporabnik1940659
21. 11. 2020 12.00
-1
Potrebno jih je materialno, prostorsko in kadrovsko okrepiti, namesto, da se kupuje orožje! Zaščitni ukrepi pa so potrebni, razen policijske ure in prepovedi gibanja med občinami, ki sta politična ukrepa!!!
RamzesII
21. 11. 2020 12.26
+0
"Če se to zgodi, bodo hladilnice polne mrličev ker krematoriji ne bo mogeli dovolj hitro sežigat." To še ni tako sporno, sporno bo ko bodo začeli izvajati skupinske sežige. Ljudje se od pokojnih že tako ne morejo ustrezno posloviti, kaj šele, da vedeli zaradi česa so v resnici umrli. Covid-19 je pač aktualen skupni imenovalec in skrivalec napak.