Korona

Ekipa WHO v Vuhanu ugotovila, da je bil izbruh že decembra 2019 velik

Vuhan, 14. 02. 2021 16.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Neža Pušnik
Komentarji
120

Raziskovalci ekipe Svetovne zdravstvene organizacije, ki se je odpravila v Vuhan, da bi raziskali izvor novega koronavirusa, so ugotovili, da je bil izbruh decembra 2019 precej večji, kot so mislili pred tem. Ugotovili so, da je že takrat krožilo 13 sevov virusa. Od mesta tako prosijo dostop še do več sto vzorcev krvi, ki jih od zdaj še niso preiskali.

Ribja tržnica v Vuhanu
Ribja tržnica v Vuhanu FOTO: Profimedia

Vodja ekipe strokovnjakov Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) Peter Ben Embarek je za CNN v obširnem intervjuju povedal, da so našli več znakov, da je bil izbruh novega koronavirusa decembra 2019 v Vuhanu veliko večji, kot so sprva mislili. Ekipa, v kateri je sodelovalo 17 strokovnjakov WHO in 17 kitajskih strokovnjakov, je imela priložnost govoriti tudi z moškim, ki je po besedah kitajskih oblasti pacient nič – gre za pisarniškega delavca, starega okoli 40 let, ki pred tem ni nikamor potoval, okužbo pri njem pa so potrdili 8. decembra. "Moški nima nobene povezave s tržnico. Živi zelo dolgočasno in normalno življenje, ne hodi v gore ali kaj podobnega. Dela v pisarni v nekem podjetju," je o njem povedal strokovnjak WHO. 

Embarek, ki se je po enem mesecu vrnil v Švico, je dejal: "Virus se je decembra v Vuhanu že hitro širil, kar je nova ugotovitev." V mestu in okolici Vuhana so decembra uradno potrdili 174 primerov, od tega 100 s testi in 74 z diagnozo glede na simptome pacientov. Po mnenju strokovnjaka je mogoče, da je že konec leta 2019 v Vuhanu bilo več kot 1000 primerov, ugotovili pa so, da je zagotovo že takrat bilo 13 različnih sevov. 

Embarek ni želel delati zaključkov na podlagi tega, da je že decembra v Vuhanu bilo 13 različnih sevov koronavirusa. Odkritje tolikšnega števila različnih variant bi sicer lahko pomenilo, da je virus krožil že pred tem, o čemer so teoretizirali že mnogi virologi. 

Ekipa je dobila dostop do 92 primerov iz oktobra in novembra 2019, pri katerih je obstajal sum, da bi lahko šlo za covid-19. 67 od 92 ljudi je privolilo v testiranje na protitelesa, a jih ni imel nihče od njih, je povedal Embarek. Dejal je, da so potrebni nadaljnji testi, saj ni jasno, kako dolgo protitelesa ostanejo pri pacientih, ki so že preboleli bolezen. 

V Vuhan se namerava ekipa še vrniti, je CNN zaupal Embarek, čeprav ne ve, kdaj. Upa namreč, da bodo v prihodnosti dobili dostop do vzorcev iz vuhanske banke krvodajalcev. "Na voljo je okoli 200.000 vzorcev, ki bi jih lahko uporabili za študije. Fantastično bi bilo, če bi imeli dostop do tega."

V obširnem intervjuju je Embarek še dejal, da so bile okoliščine misije pogosto napete. "Delali smo tesno skupaj, ves mesec, večja skupina znanstvenikov. Normalno je, da se vsake toliko časa spustiš v razgreto debato o tem in onem. Ne pozabite, na naših ramenih je bilo zdravje celotnega sveta, kar stvari ni olajšalo," je potožil. 

Liang Vannian in Peter Ben Embarek po končani misiji.
Liang Vannian in Peter Ben Embarek po končani misiji. FOTO: AP
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (120)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Dr. Dy
15. 02. 2021 10.21
Zadnjic so porocali da da imamo 30 novih sevov na leto, ce je bilo 13 sevov decembra torej se je vse skupaj zacelo VSAJ julija
spoštovanje
14. 02. 2021 21.57
+1
muhe CC, rak IJJ,.....
Corona2026
14. 02. 2021 21.31
+3
🤣🤣🤣sam zaprejo lahko celi WHO....PADLI SO NA VSEH MOŽNIH TESTIH delajo to kar bi mogli ze leto pa pol nazaj🤣🤣🤣
User1538643
14. 02. 2021 21.36
+1
Takrat niso, ker bi bilo bistveno bolj učinkovito. 😶
User1538643
14. 02. 2021 21.37
+2
Estoril
14. 02. 2021 20.06
+4
Celotna preiskava je pogojno odobrena in limitirana ( "ne sprašuj preveč !") . Projekcija krivde na tržnico Huanan Seafood je namensko ustvarjena za odvračanje pozornosti od naključja povezav med ZDA in Kitajsko. Kitajska akademija znanosti (Chinese Academy of Scienses), ki upravlja skrivnostni laboratorij z najvišjim biološkim varnostnim nivojem 4 (Bio Safety Level-4) je financirana iz ZDA ( NIAID dr. Faucija in EcoHealth Alliance ).. Kitajsko akademijo za inženiring ( Chinese Academy of Engineering ) pa je finančno podprl Bill Gates ( 33 milijonov $ ). Laboratorij pod vodstvom znanstvenice Shi Zhengli ( med sodelavci "netopirka ") ni upošteval raven biološke varnosti BSL-4 in delo v laboratoriju opravljal na nižji stopnji BSL-2. S takšnim ravnanjem je prišlo do iznosa virusa iz laboratorija in prenosa na populacijo. Vse ostalo je del zavajanja in cenzure kitajskih oblasti.
User1538643
14. 02. 2021 20.42
-2
Zveniš verodostojno. Ali je še kakšna referenca?
pepikrlinca
14. 02. 2021 20.48
+2
mysic; no, po dolgem času vsaj še eden , ki bere malo svetovne informacije in se ne naslanja samo na trobila.
Estoril
14. 02. 2021 20.55
+3
Uf,teh referenc je ogromno..npr, Newsweek : Kitajska vlada tudi ameriškim strokovnjakom ni zagotovila vzorcev novega koronavirusa, zbranih iz najzgodnejših primerov. Šanghajski laboratorij, ki je 11. januarja objavil zaporedje genoma koronavirus SARS CoV-2, so oblasti hitro zaprle zaradi „popravil“. In več zdravnikov in novinarjev, ki so že zgodaj poročali o širjenju virusa, je izginilo.
User1538643
14. 02. 2021 21.12
+0
Estoril
14. 02. 2021 21.27
+0
👍Dribler....v enem izmed komentarjev si omenil zdravilo EXO-CD24. Zaenkrat je fokus na cepivih, žal...to zdravilo je vsekakor dobrodošlo pri preprečitvi citokinske nevihte in z namenom prenosa proteina CD24 ( eksosomi) kot regulatorja imunskega odziva. Tudi koktajl protiteles REGN-COV2 zaenkrat ni priporočljiv.. le zakaj ?
Generacija56
14. 02. 2021 21.37
+3
Mystic, Dribler, vse podatke, o katerih se tukaj driblata, je lahko zagotovil Bill... Ni bilo potrebno hoditi na KItajsko. Bill točno ve, kaj hoče, zakaj VLOŽI EN SAM DOLAR! Bill ne špekulira. Ima agendo!
Zentrum
14. 02. 2021 20.05
+1
Seveda je bilo.........
Delavec_Slo
14. 02. 2021 20.01
+5
Če bi seve šla iskat beovichka bi jih našla že min. 250!
morfo
14. 02. 2021 19.52
+2
Ma Kitajci jim lahko pošljejo vzorce krvi potom Alibabe, samonaslovnaj povejo. 🤣🤣🤣
Delavec_Slo
14. 02. 2021 19.36
+8
Ja za enega še pa ne vejo-finančni, ki bomo te bedarije plačevali veliko let in bo bolj smrtonosen, kot vsi znani sevi skupaj!
Majstorbata
14. 02. 2021 19.27
+2
Ma bravo preiskovalci!! kaj pa to, da je bil virus prisoten v evropi ze septembra? ta super kuzni morilski virus je torej krozil med nami dobre 4 mesece preden je prislo do "izbruha" v Italiji. koga vi farbate??
pepikrlinca
14. 02. 2021 20.51
+2
nič ne farbajo, povejo kar so ugotovili po info.ki so jim bile dostopne. Že to, da je bilo toliko sevov tam ti pove marsikaj. Brazilska, Angleška, Južno Afriška varjanta odpade, ker vse izvira iz Kitajske.
Uporabnik1996024
14. 02. 2021 19.17
-5
ja, lani je gripa kar pošteno sekala. No, letos je ni, lahko pa useka od ponedeljka naprej, ko se začne odpiranje prehodov med občinami. Stavim da bo marsikdo ležal doma.
keep your country clean
14. 02. 2021 19.01
+2
Mors mal bolj sroko pogledat tvoja zlahta pa sosedi niso cela SLO 😂
mijavci
14. 02. 2021 18.59
+1
A pol ni šiš miš?
spoštovanje
14. 02. 2021 19.01
+3
ne ni...je šišjanšamiš....hohohohohohoooooo
Militos
14. 02. 2021 18.48
+4
Sev, sev, sev, sev ... Bla bla bla
SenecaLucius
14. 02. 2021 18.53
+1
Čip, čip, čp, to pa da,da, da.... 😂😇
spoštovanje
14. 02. 2021 18.34
+6
mati narava že ve, kako nas bo pobila...dinozavri so šli zaradi kometa
Bukovlist
14. 02. 2021 21.01
dobrdan
14. 02. 2021 18.16
-13
a se kdo trenutno pozna ogromno pozitivnih in mu je cudno od kod take majhne stevilke. pri nas smo vsi okuzeni od obeh sodelavci so, od otrok sosolci ter njihovi starsi, sosedje... nekaj ne stima
Zmaga Moke
14. 02. 2021 18.19
+15
Moni N
14. 02. 2021 18.39
+1
Točno to... Tle pri nas vska ta drug pozitiven... #nekajniprav
fljfo
14. 02. 2021 18.40
+2
Pri nas pa zelo veliko po novolrtnih praznikih...Sedaj se umirja
SenecaLucius
14. 02. 2021 18.56
+5
Tiu imaš tudi številne komentatorje, ki tudi po skoraj enem letu ne poznajo nikogar...
Uporabnik1996024
14. 02. 2021 19.19
+3
še nisi ugotovil, madona. Okuženih je toliko kolikor Ivan z Doba reče. Ljudje so se malce spuntali, gospoda se je ustrašila in "malo popustili".
tali?ni tom
14. 02. 2021 18.12
+15
zadeva je furala v januarju pa na koncu decembra v polno pri nas! na naši šoli je manjkalo okol 60 posto otrok,dohtarji so pa tvezli o virozi,deveti bolezni,enajsti bolezni in podobnih forah! sam sem fasal nekje v sredini januarja ko sem bil bolan ko par dni,še nikol v življenju tako,pa še okol dva meseca sem izkašljeval sluz iz pljuč al kaj! skratka,tole z kitajsko "različico" je mal smešno,sem poslušal tistega francoskega dohtarja,je povedal dovolj! kakorkoli,nikol ne bomo izvedeli resnice,se pa bojim da se bo tole nadaljevalo kakorkoli že,cepit se bo treba,"prostovoljno" ker pač drugače ne bo človek mogel na šiht,k zdravniiku,po svetu! kako bo pa "zdravilo" odreagiralo po parih dozah,vejo verjetno,mi se bomo pa lepo poslavljali od "enajste" bolezni
Zmaga Moke
14. 02. 2021 18.19
+8
Res je tud sam sm mel. Brrz vonja in okusa. Pa zmatran. Še en pregled sm odpovedal takrat. Sicer pa nič posebnega. Niti slučajno tolk hudo, kot prikazujejo mediji.
Denkooo
14. 02. 2021 18.19
+1
simple_mind
14. 02. 2021 18.34
+3
Karkoli, zelo podobno že pred leti ... Enaki simptomi in znaki ... Ampak sedaj je pa treba zapirat in terorizirat ljudi... ?!?
Moni N
14. 02. 2021 18.39
+5
keep your country clean
14. 02. 2021 18.05
+11
Hahhahah če kitajci nebi imeli prste vmes bi pustili že WHO decembra ko so odkrili corono drugc pa sm gledal nek ameriski dokumentarec o tem in je mal cudno da so ravno v decembru v wuhanu testirali koronaviruse na netopirjij in takrat je tudi izbruhnila korona mal veliko naklucje... tako da pomoje se je ponesreci okuzil zaposlen v laboratoriju in prinesel virus iz njega edina logicna razlaga se pa strinjam da bi morali kitajci placat za nastalo skodo ker so na coronin racun zasluzli kar velki zaradi testerjev mask ipd.
jj84
14. 02. 2021 17.59
+11
A gredo posledično tudi vsi smrtni primeri od januarja 2020 v statistiko, kot smrt zaradi Covida? Problemi zaradi "virusa" bodo šele nastali. Koliko drugih bolezni v tem času ni bilo saniranih? Kar naenkrat bo mnogo rakovih obolenj, ki so prepozno odkriti... Bo tudi to spet predmet statisitike?
mina1980
14. 02. 2021 18.11
+5
Ne. Te primere, ki šele prihajajo bodo zataškali...če bodo le mogli. In to skupaj z vso zdravniško stroko....
StarWars
14. 02. 2021 18.51
+6
Ne zaradi Covida, s Covidom - veeeliiiikkaaaa razlika!
Smolapataaka
14. 02. 2021 17.48
+10
Se pravi virus je malo plahutal po zraku sem pa tja in se v nekem trenutku odločil, da naskoči nič hudega slutečega dolgočasnega pisarniškega delavca. No, to pa je domišljijski scenarij, ki se ga ne bi sramoval niti Ridley Scott....
hansola
14. 02. 2021 18.57
+0
Ne po zraku, virus je prišel iz mesa, ki ga je ta dolgočasnež zaužil. Tako kot večina virusov ampak glavno da je narezek ap polika na mizi ane?
juresmax1
14. 02. 2021 17.32
+18
Nikoli ne bodo ugotovili od kid je prišel. Že v kakšni odprti skandinavski družbi bi bilo to težko, na Kitajskem pa ni variante. Ne bo veliki vodja dovolil, da povozijo njihovo "resnico ". Dejstvo je, da je tu, da je izid bolezni, če ga dobiš popolnoma nepredvidljiv, da težji bolniki ostajajo v bolnišnici izredno dolgo in mora za je skrbeti številčna ekipa različnih strokovnjakov, kar zelo obremenjuje zdravstveni sistem, ter, da jih visok odstotek umre, nekateri tudi nenadoma, brez prejšnega težjega poteka bolezni. Jaz sem izgubil tri kolege (umrli so v bolnici po več tednih umetne kome), najtežja pa je bila izguba bratranca, ki je bil popolnoma zdrav, pa je po treh tednih lažjega prebolevanja doma, nenadoma umrl (so ga brezuspešno oživljali). Obdukcija je pokazala plučno embolijo. Kolega, ki živi v Srbiji, in je imel lažjo obliko, je povedal, da je takoj dobil antibiotike in protivirusna zdravila, da tam vsakemu, tudi če skoraj nima simptomov vsak teden slikajo pljuča. Pri nas pa ti rečejo, če lahko dihaš ostani doma v karanteni in te tvoj zdravnik niti ne povoha. Morda imamo zato drugo mesto na svetu po številu mrtvih na 100.000 prebivalcev. Če bi bratrancu pregledovali pljuča bi bil verjetno še živ.
mina1980
14. 02. 2021 18.13
+5
antibiotike ja...za gripo. Katere pri nas več ni. Katere zdravniki več ne diagnostificirajo, niti ne zdravijo. Direkt na ventilator za cca 1 mesec....in potem koronca skuri pljuča....baje...
Zdravko Babić
14. 02. 2021 19.28
+2
Mina šus. Jure res je. Veliko več je sedaj pljučnih embolij po blagem prebolevanju bolezni. Trend se opaža tudi na urgencah.