Korona

Necepljeni zaposleni Delte Airlines bodo morali doplačevati zavarovanje

Atlanta, 26. 08. 2021 13.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Kaya Kamenarič
Komentarji
107

Tretji največji ameriški letalski prevoznik Delta bo za zaposlene, ki niso cepljeni proti covidu-19, uvedel mesečno doplačilo za zavarovanje v višini 200 dolarjev (okoli 169 evrov). Poleg tega bo bolniško nadomestilo izplačal le tistim okuženim, ki so prejeli dva odmerka cepiva.

Direktor podjetja Ed Bastian je dejal, da bo to pomagalo ustaviti "agresivno širjenje" koronavirusa v času, ko število okužb po ZDA narašča. Gre za najnovejši poskus tega velikega podjetja, s katerim želi zaposlene prepričati, naj se cepijo.  

V dopisu za osebje je Bastian zapisal, da bo novost začela veljati 1. novembra, in sicer za osebje, ki je vključeno v načrt zdravstvenega zavarovanja. Novo pravilo bo tako veljalo za večino njegovih 75.000 delavcev. Rekel je, da je povprečno zdravljenje okuženih zaposlenih podjetje stalo 50.000 dolarjev (okoli 42.460 evrov), kar je bilo po njegovih besedah nevzdržno.  

Delta Airlines
Delta Airlines FOTO: Dreamstime

"Doplačilo pri zdravstvenem zavarovanju bo potrebno za zmanjšanje finančnega tveganja, ki ga za naše podjetje ustvarja odločitev posameznikov, da se ne bodo cepili," je dejal. "Odkar je prišla delta različica koronavirusa, so v bolnišnicah pristali samo zaposleni, ki niso bili cepljeni z obema odmerkoma," je dejal. 

Vsi zaposleni, ki še ne bodo cepljeni, se bodo morali od 30. septembra tudi tedensko testirati in v vseh zaprtih prostorih v podjetju nositi maske. Trenutno mora vse osebje ameriških letalskih prevoznikov nositi maske na letalih, vendar to ne velja za pisarne podjetja.

Letalski prevozniki so v treh mesecih do 30. junija letos poslovali s 5,3 milijarde dolarjev dobička (4,5 milijarde evrov), kar je za več kot 50 odstotkov manj kot v istem obdobju leta 2019.

Zaposlene k cepljenju z različnimi pristopi spodbujajo tudi druga podjetja

Tudi druga ameriška podjetja poskušajo sicer z različnimi pristopi spodbuditi osebje k cepljenju. Nekatera podjetja, kot so United Airlines, Goldman Sachs ter tehnološka velikana Microsoft in Google, so zaposlenim povedala, da se bodo morali, če želijo priti v službo, cepiti z obema odmerkoma. Naložbeni velikan Vanguard je cepljenemu osebju ponudil bonus v višini 1000 dolarjev, Amazon in Apple pa za zdaj glede cepljenja nimata nobene politike.

Tudi investicijska banka Credit Suisse je v sredo sporočila, da bo vse necepljene zaposlene prosila, naj od 7. septembra delajo od doma. Kot številni drugi so popolno vrnitev v pisarne odložili do oktobra.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (107)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

setisfekšn
26. 08. 2021 18.44
+4
Ne vem zakaj tako neumorno po celem svetu z vsem żivim prisiljujeho ljudi v cepljenje!!ne razumem!
MUNGATUMBA
27. 08. 2021 09.39
Že to bi moralo glavi dati vedeti, da tleke neki NE štima !
nikhrast
26. 08. 2021 18.33
-2
Jehovci odklonijo transfuzijo, starši ne cepijo otroke..., kdo je odgovoren če oseba potem zboli ali umre?
123maradona
26. 08. 2021 16.32
+0
Država kjer se ve kdo pije in kdo plača. Sicer pa je njihovo letalsko osebje 85-90% že cepljeeno. Potnik ima pravico biti varen v kovinski cevki 11km nad tlemi.
Saloreich
26. 08. 2021 18.47
+2
Zakaj se tako sekirate za necepljene? Cepljeni ste itak zaščiteni, ne?
Korintos11
26. 08. 2021 16.17
+1
Jaz sem za to da naj bo tako kot je v Avstriji, Kurz je velik demokrat.
Fery Zaka
26. 08. 2021 16.02
-2
Samo dva odmerka? Jaz bi šel na varno stran. Vsaj 4 so potrebni za izplačilo zavarovanja. Pri nas so eni že na šestih.
231koak
26. 08. 2021 16.00
+4
Korintos11
26. 08. 2021 16.16
+1
*Violate*
26. 08. 2021 16.35
+0
@Korintos Ne, vi cepljeni ga boste. Mu omejujete pravico do dela, e pa placujte za to, da je (so/smo) doma. Mi se bomo pa zagovarjal, kako nas skrbi za vas, da smo tok altruisticni, da smo kar do konca lajfa v karanteni. OK?
Debil989898
26. 08. 2021 15.56
+5
Upam da bodo odgovorni odgovarjali tudi za zaplete ali smrti zaradi siljenja v cepljenje!!!!!!!
123maradona
26. 08. 2021 16.33
+3
Saj ni potrebno da sploh delaš v letalstvu?
InterRefIections
26. 08. 2021 15.53
+0
WhatDoYouCare, če te v Sloveniji delodajalec vpraša: "A si cepljen?", mu ti lahko rečeš: "To vprašanje naslovite na medicino dela." Medicina dela pa mu bo rekla: "Teh podatkov vam ne smemo dajati, mi vam samo damo potrdilo, da izpolnjuje vse pogoje za delo." Dejansko bi moral potem delodajalec kot enega od pogojev dela potem dati cepljenje, ampak ne vem, kako to gre, ker ti tega nimaš v pogodbi. In potem ti na medicini dela ukažejo, da se moraš cepit, sam delodajalec ti tega ne sme reči.
KomajPriso
26. 08. 2021 15.56
-1
v avstriji te ma pravico vprasat in je pravno podprto, se ne cudim da je/bo v sloveniji podobno
InterRefIections
26. 08. 2021 16.00
+4
Torej te lahko tudi vpraša, a si pozitiven na virus HIV?
KomajPriso
26. 08. 2021 16.06
-1
InterRefIections
26. 08. 2021 15.41
+3
Dejstvo je, da ljudje ne poznajo razliko med odpuščanji v ZDA in opuščanji v Evropi. Ko te delodajalec v ZDA odpusti, ti reče: "Danes nisi več zaposlen v našem podjetju, odpravnina te že čaka na tekočem računu." Pri nas v EU pa te delodajalec poskuša krivdno razrešiti. Tam te načeloma, če si ti direktorja grdo pogledal, odpusti, ker meni, da mu poskušaš škodovati.
InterRefIections
26. 08. 2021 15.43
+0
Pač, če se v ZDA ne cepiš, boš pač odpuščen z odpravnino.
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.44
-1
En manjši popravek. Odpravnine v ZDA ni. Vse ostalo drži.
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.44
+1
*obvezne odpravnine. odpravnina v ZDA je dobra volja delodajalca.
Korintos11
26. 08. 2021 15.50
+1
Zakaj bi te odpustili, naložijo ti testiranje katerega sam financiraš, to imajo pravico, potem pa...
InterRefIections
26. 08. 2021 15.33
+7
Če delodajalec od tebe lahko zahteva, da si cepljen, potem lahko od tebe zahteva tudi spolne usluge, saj je oboje zloraba tvojega telesa.
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.36
+0
Ni popolnoma identična zadeva. Pri prvem od tebe zahteva cepljenje da lahko opravljaš nemoteno svoje službene dolžnosti, v drugem primeru pa od tebe zahteva nekaj kar nima nobene veze s službo.
InterRefIections
26. 08. 2021 15.37
+3
Ne, ker ti lahko tudi s plinsko masko delaš.
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.41
-1
odvisno od dela. v trgovini za tekočim trakom boš bolj težko komuniciral s strankami v plinski maski, mar ne? V sterilnih okoljih ala operacijske sobe, farmacevtski laboratoriji, farmacevtska proizvodnja ti tudi ne bodo dovolili delati. Delati pa ne moreš ker si se ti tako odločil (da se ne boš cepil), ne ker bi ti nekaj to preprečevalo.
MUNGATUMBA
27. 08. 2021 09.41
@inter- s cepljenjem ti naredi še eno luknjo, s sexom pa zapolniš že narejeno luknjo
InterRefIections
26. 08. 2021 15.24
+7
V glavnem, demokracija je šla po gobe. Pa dejmo en primer. Nekdo v življenju ni vzel aspirina in se zdravi z zelišči in sedaj ga nekdo prisili, da se mora cepit.
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.26
+3
ne rabiš se cepit. poiščeš si drugega delodajalca, ki ne bo zahteval da si cepljen. Služba ni pravica. Delodajalec te ni dolžan zaposlit. To je prosta odločitev delodajalca, ali te bo, in pod kakšnimi pogoji zaposlil.
vonbongo
26. 08. 2021 15.27
+8
Delodajalec nima pravice zahtevat , da moras bit cepljen ;)
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.29
-3
@vonbongo - oh, seveda jo ima. no, prisilit te ne more v cepljenje. lahko ti pa da odpoved. to je ta prisila, ki jo delodajalec lahko izkoristi - pod nos ti pomoli z odpovednim pismom.
InterRefIections
26. 08. 2021 15.30
+5
WhatDoYouCare, to imaš načeloma prav, ker obstajajo tudi delodajalci, ki niso za cepljenje.
vonbongo
26. 08. 2021 15.30
+5
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.32
-2
vonbongo slabo poznaš zakonodajo. odpoved ti lahko izroči vsak delodajalec. ni te dolžan plačevati. pa kaj ti misliš da te je delodajalec dolžan plačevati? lol. če nima od tebe koristi, in ti ne moreš opravljati učinkovito dela te lahko odpusti iz krivdnih razlogov.
vonbongo
26. 08. 2021 15.34
+0
Ocitno ti slabse poznas zakonodajo. Ne more te odpustit zaradi cepiva !!!
KomajPriso
26. 08. 2021 15.38
+2
vonbongo, USA je USA, v evropi te pac nekateri ne bodo zaposlili, ce pa si zaposlen in ne cepljen pa lahko zahteva da se nosi zascita oziroma ti da delovno mesto pri katerem ne ogrozas zdravlja ljudi. vem je paradoksno ampak ta ke
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.39
-1
ježešna kako slabo se spoznaš na te zadeve. Lahko te odpusti zaradi kršitev službenih obveznosti. Vsak spodoben delodajalec ima v pravilniku napisano, da je zaposleni dolžan poskrbeti da bo lahko delo opravljal nemoteno. Če zaradi necepljenja ne moreš opravljati določenega dela učinkovito te pač lahko odpusti. Ni te dolžan plačevati če ne moreš delat. Pa kaj si te ja nor? Ne bodo v LEK-ovi proizvodnji dali na tekoči trak delat ljudi ki niso cepljeni. Kdor želi obdržat službo se cepi, sicer dobi odpoved iz krivdnih razlogov. mal se pozanimaj.
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.43
+2
@KomajPriso tako je. če pa delovnega mesta ni te bodisi odpusti, bodisi pošlje domov kjer boš brez plačila čakal na boljše dneve. Plačevati za nedelo pa delodajalec ni dolžan.
KomajPriso
26. 08. 2021 15.44
+1
Uporabnik2068339
26. 08. 2021 15.18
-3
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.22
-1
zavarovalnici ki ji sedaj plačuje podjetje. po novem pa bodo necepljeni sami prevzeli ta strošek. v zda delodajalec ni dolžan plačati zaposlenemu zavarovanje. to je dobra volja delodajalca. podjetja so se očitno odločila, da je dobre volje za necepljene konec.
Ramzess
26. 08. 2021 15.09
+2
"Rekel je, da je povprečno zdravljenje okuženih zaposlenih podjetje stalo 50.000 dolarjev (okoli 42.460 evrov), kar je bilo po njegovih besedah nevzdržno." A jih kar sami zdravijo, videti je že tako.
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.16
-1
uporabi logiko. ko gre zaposleni na bolniško mu podjetje izplača nadomestilo, istočasno mora pa plačati še enega zaposlenega da nadomešča obolelega. kapiš? pri denarju se pač vse konča. in prav je tako.
MihaGliha
26. 08. 2021 15.06
+2
Vsi postavljajo neka nova pravila in pogoje, ko bo pa odškodnina bi pa jok in stok
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.10
-3
Nobenih odškodnin ne bo, sploh pa ne v ZDA. V ZDA te delodajalec lahko odpusti čez noč, brez obrazložitve. V Sloveniji te sicer čez noč ne more, te pa še vedno lahko. Kdor se ne želi cepiti predstavlja strošek za delodajalca - kritje bolniške v primeru okužbe s covidom. Delodajalci namreč prvih 30 dni morajo bolniško kriti iz svojega žepa. Popolnoma razumljivo je da nobeno podjetje ne želi plačevati ker se nekdo ne želi cepiti.
IS58
26. 08. 2021 15.14
+3
Tudi v SLO te lahko čez noč. Kolega ima pri tem delodajalcu 25 let delovne dobe in 5 let do upokojitve. Ker so zamenjali program dela, so vse nepotrebne čez noč odpustili. Delodajalec je iz Avstrije. Vse je mogoče.
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.17
+4
IS58 prav imaš. obstaja luknja v sistemu. če delodajalec "ukine" delovno mesto (kar je po navadi samo krinka da se znebijo zaposlenega) lahko zaposlenega povsem legalno vrže na cesto.
IS58
26. 08. 2021 15.20
+0
Hvala za razumevanje. Kar sem napisal je čista resnica. Pred nekaj dnevi ga je šef poklical v pisarno in mu pomolil odpoved. Takoj je moral prenehati z delom in so ga poslali domov. Enako se je zgodilo tudi vsem ostalim, ki niso več potrebni.
KomajPriso
26. 08. 2021 15.53
-1
klic v pisarno in takoj domov mi je malo od dalec prislo. Odpovedni roki so malo drugacni in se jih VSI drzijo. Kot opisano mi pride v upostev edino to da je naredil skodo ali kaj podobnega, fristlose kündigung se ne izda kar tako
Dr.Rugelj
26. 08. 2021 14.58
+6
Oh tole pa bodo mastne tožbe in zaslužki - ker v USA pa lahko odličen odvetnik dokaže nemogoče !!!...in furma bo zdrsnila v rdeče številke in propadla,..
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.12
+1
Slabo poznaš ZDA glede na neumnosti kakršne trosiš. V ZDA je delodajalec bog i batina. Lahko odpusti delodajalca brez odškodnine, brez obrazložitve. Ameriški trg delovne sile je bistveno drugačen od evropskega. Tam pravic ni, so samo dolžnosti.
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.12
+0
abmam
26. 08. 2021 14.51
+13
Torej se cepil in zboliš kot neka naša ministrica. Kaj če bi jo kar odpustili iz službe?
pojtrarara
26. 08. 2021 14.39
+13
to jr diskriminacija in prisila
bra345
26. 08. 2021 14.44
+6
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.13
-3
ni diskriminacija, in ni prisila. necepljeni predstavljajo strošek za podjetje. prav je da ta strošek prevzame tisti ki se ne želi cepiti ne pa podjetje. zakaj bi podjetje plačevalo ker se posameznik ne želi cepiti? prisila pa še zdaleč ne, išči drugo delo.
delbond
26. 08. 2021 14.38
-6
Smartbtm
26. 08. 2021 14.33
+10
Roxy79
26. 08. 2021 14.32
+18
Kadilci in Alkoholiki,Adrenalinski privrženci.....ali plačujete dražje zavarovanje?
WhatDoYouCare
26. 08. 2021 15.15
+0
V ZDA ga plačujejo, seveda. Ampak kaj bi ti vedel kako je tam če si ZDA videl samo na zemljevidu. Zavarovalnice v ZDA upoštevajo vse. Kajenje, zdravstvene bolezni staršev, zdravstvene bolezni posameznika, tedenske športne aktivnosti, itd, itd... vse to se na koncu upošteva pri izračunu premije. Dobrodošel v realnost. v ZDA ni ujčkanja z nekimi sindikati in pravicami. ali delaš prav ali pa plačaš.
KomajPriso
26. 08. 2021 15.31
+2
Jap, adrenalinski sporti oziroma sporti pri katerih je vecja moznost poskodb placujemo vec. Spet na pamet brez osnove.