Korona

'Cepivo prepreči hud potek bolezni v 95 odstotkih'

Ljubljana, 25. 08. 2021 19.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Urška Šestan
Komentarji
191

Učinkovitost cepiv proti covidu-19 proizvajalcev Pfizer in Moderna je ob prevladujoči različici delta padla s predhodnih 91 na 66 odstotkov, je pokazala nova študija ameriškega Centra za preprečevanje in nadzor bolezni. "V zgodovini še ni bilo cepiva, ki bi delovalo 100-odstotno", pravi predstojnica Infekcijske klinike in dodaja, da je pomembno to, da cepivo ščiti pred težjim potekom bolezni in smrtjo. Tudi šolska ministrica, ki je zbolela kljub cepljenju – menda ima zahteven potek bolezni – ne potrebuje hospitalizacije, so sporočili z ministrstva. Ima pa povišano temperaturo, kašlja, bolijo jo sklepi, grlo in pljuča in je utrujena, so še zapisali.

Sporočilo ministrice za izobraževanje Simone Kustec, da ima po polnem cepljenju zahteven potek bolezni covid-19, je marsikoga zaskrbelo, zato smo ministrstvo zaprosili za pojasnilo, ali je ministrica hospitalizirana oziroma kakšen je potek njene bolezni. Odgovorili so, da so se "bolezenski znaki pri ministrici pojavljali v obliki povišane telesne temperature, kašlja, izgube voha in okusa, pogostih glavobolov, bolečin v sklepih, grlu in pljučih, oteženega dihanja ter utrujenosti. Ker je bila ministrica pravočasno polno cepljena, je potek njene bolezni obvladljiv, hospitalizacija ni bila potrebna, bolezen pa zahteva počitek in izolacijo," so zapisali.

"Ne govorim o ministrici, govorim o povprečnem bolniku, ki zboli za covidom. Če si predstavljate, da imate od tri do sedem dni vročino 40 stopinj in da vas boli čisto vsaka kost in koščica, boste tudi sami zagotovo rekli, da ste imeli zahtevno obliko covida," pojasnjuje predstojnica infekcijske klinike Tatjana Lejko Zupanc. "V resnici za hud potek bolezni štejemo primere, ko je potreben sprejem v bolnišnico zaradi potrebe po kisiku. Vprašanje je seveda, kakšen bi bil pri njej potek, če ne bi bila cepljena. Vemo, da cepivo predvsem hude oblike prepreči v več kot 95 odstotkih primerov," doda vodja svetovalne skupine za covid-19 Mateja Logar

Od začetka maja letos, ko smo začeli množično cepiti, je bilo v Sloveniji zaradi covida-19 hospitaliziranih 609 bolnikov, 36, torej slabih 6 odstotkov, je bilo cepljenih. "Praktično vsi ti pa so imeli neka pridružena bolezenska stanja. Imunski odgovor ni bil tak, kot bi moral biti. Govorim predvsem o bolnikih, ki se zdravijo s kemoterapijo ali biološkimi zdravili. Marsikateri od teh bolnikov sploh ne razvije protiteles, niti ob okužbi niti ob cepljenju," še pojasnjuje Lejko Zupančeva.

Velika večina hospitaliziranih bolnikov ni bila cepljena.
Velika večina hospitaliziranih bolnikov ni bila cepljena. FOTO: Posnetek zaslona

Glede na podatke najnovejše ameriške študije, ki je spremljala okužbe z različico delta v Los Angelesu med majem in junijem, je razvidno, da je bila četrtina okužb potrjena pri cepljenih, a so le dobri trije odstotki potrebovali zdravljenje v bolnišnici, zanemarljivih 0,05 odstotka cepljenih pa so zdravili v intenzivni terapiji. "Cepljenje je dobra zaščita pred bolnišničnim zdravljenjem in to je pravzaprav tisto, kar si v tem trenutku najbolj želimo," dodaja Logarjeva. 

Izsledki študije, ki jo je ameriški Center za nadzor bolezni opravil med zdravstvenimi delavci, pa je pri različici delta ugotovil padec učinkovitosti Pfizerjevega in Moderninega cepiva z 91 na 66 odstotkov. "Pravzaprav je za nas važno to, da cepivo prepreči težek potek in smrt. Pri tem pa so vsa cepiva kar precej učinkovita," pojasnjuje Lejko Zupančeva. 

Naši infektologi pa pri okuženih z različico delta ugotavljajo še eno novo posledico: za razliko od drugih različic ta prizadene tudi sluh.

Koronavirus pasica nova
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (191)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

minnaema@yahoo.com
29. 08. 2021 20.27
+1
Cepivo prepreči hudo bolezen..............to se je pisalo tudi pred pol leta in še prej pa ljudje zbolevajo za Corona-virusi kljub cepljenju......kaj bi si ljudje mislili.........ali so najcenejše "cepivke" in s tem tudi cena pove in ponazarja svojo kvaliteto !
medo357
28. 08. 2021 08.17
+1
kaj v tem primeru ne obstaja varstvo osebnih podatkov (zdravstveno stanje posameznika), očitno to velja samo za cepljenje in proticepilce, varuh in pristojni pa glavo v pesek
Razumnež
26. 08. 2021 14.34
+1
Tudi tukaj bo s časom ta procent padel...
kapljač1
26. 08. 2021 10.41
+3
Znanosti , ki jo agresivna politika povsem utiša , ljudem ni več moč zaupati !
SVETTEL5
26. 08. 2021 10.13
+1
Klinični patolog Ryan Cole z doktoratom iz imunologije in virologije: Zaskrbljeni smo zaradi visokega števila umrlih po cepljenju za COVID-19. Imeli smo primer, ko je umrl trinajst let star deček tri dni po prejemu cepiva. 10 otrok je umrlo zaradi srčne kapi kmalu po prejemu cepiva itd...VAERS ameriški sistem poroča o 11.045 smrtih po prejemu C-19 novega eksperimentalnega cepiva. Kako je mogoče, da smo pri tolikem številu mrtvih imeli prvo avtopsijo šele pred enim mesecem? To ni znanost ampak medicinska tehnokracija. Kako lahko delamo znanstveno, če ni denarja za neodvisne obdukcije? Zanikajo, da so umrli zaradi cepljenja. Obdukcije so drage, a dr. Anthony Fauci, kje so sredstva za financiranje znanosti (obdukcij)? S cepljenjem oseba prejme genomsko sekvenco za sintezo beljakovinske bodice, ki ne ostane na mestu injiciranja, temveč gre po celem telesu. Raziskave na živalih so pokazale, da je nevarna beljakovinska bodica S, tudi če ni celega virusa in da povzroča enake bolezni kot cel virus SARS CoV-2: enake bolezni pljuč, srca, možganov, ožilja...Zakaj potem iniciramo v telo strupene beljakovinske bodice, ki poškodujejo mitohondrije v celicah, ki dajejo celicam energijo. Mnogo ljudi nima encima, ki razgradi mRNA iz cepiva in beljakovinske bodice lahko krožijo po telesu več tednov in povzročijo vnetje, ko se te bodice priključijo na ACE receptorje. Cepiv ne imenujejo eksperimentalna cepiva, ki so v resnici eksperiment na človeštvu? Mnogi ljudje imajo po C-19 cepljenju poškodovane možgane, medtem ko zanikajo smrti zaradi cepljenja. Otroci umirajo zaradi vnetja srca, ko se beljakovinske bodice, kodirane z mRNA iz cepiva priključijo na ACE receptorje v srcu. Poškodovano tkivo srca se nikoli ne regenerira, temveč nastane brazgotina na srcu. In pri otrocih nastaja po cepljenju veliko miokarditisa. To ni znanost, ampak gre za strupen napad na populacijo, ki se mora takoj nehati. Tudi ledvica so lahko poškodovana, jetra, testisi, jajčniki zaradi vnetja po cepljenju....
fififafa
26. 08. 2021 10.07
-6
Ce si anti-vaxer al kakorkoli ti je ime, zakaj mislite da bi vse drzave placale miljarde dolarjev za cepivo ce ne bi delovalo? Ocitno nimate glih znanja na to temo... Pa tudi nobeden ne pravi da ce se cepis ne bos okuzen s covidom. Lahko se okuzis, ampak ne boste tako hudo poskodovani, pa se 95% moznosti je, da se to ne bo zgodilo.
mario7
26. 08. 2021 10.13
+2
Kaj pa drugi cilji? Od kje tebi 95%? Samo 66%
SVETTEL5
26. 08. 2021 10.14
+4
Zaslužek z cepivi je samo 1% 99% zaslužijo z nerazumnimi ukrepi ....kapiš?
ManjkaRealizma
26. 08. 2021 13.30
+1
Če dobro prebereš svoj post, najdeš v njem odgovor na svoje vprašanje. Vse se dogaja zaradi interesov. Na svetu je 5 ali 6 cepiv. Torej 5 ali 6 dobaviteljev. Kaj preprečuje tem firmam kartelni dogovor, da plačajo ("sponzorirajo") WHO, EMA, FDA? Govorimo o 100-milijardnem trgu, kjer je marža 50-80% cene. Pri takih zneskih vsi moralni zadržki izginejo. To, da ne prevzemajo odgovornosti, če njihovo cepivo ne deluje, pa je največja zmaga.
mario7
26. 08. 2021 09.48
+7
Pred petimi leti sem imel do potankosti iste simptome kot jih ima simona. Gripa? Ali že takrat covid? Vzel sem teden dni dopusta, pojedel kak lekadol, veliko čaja in to je to...
defodil
26. 08. 2021 09.56
+0
seveda, mario7, večina nas je to že imela in prebolela, nismo pa še nikoli imeli toliko intenzivnih postelj zasedenih, da bi zapirali druge oddelke in odpirali nove - DTS oddelke, samo v tem je razlika, in če zapolnimo vse postelje, bo človek z infarktom ležal kje, na kavču doma?
leon1309
26. 08. 2021 10.51
+1
Ok, vse lepo in prav. Covid je z nami že drugo leto. Kako smo pa dejansko pripravili zdravstvo na nov val? Koliko denarja je bilo vloženega v izboljšanje kapacitet, kot tudi povečanje zmožnosti sprejema pacientov in razne druge prilagoditve situaciji - za katero res ni mogoče več reči da nas je presenetila. Žal deluje vse skupaj bolj v smer uničevanja javnega zdravstvenega sistema oziroma bolje premik v smeri uveljavljanja zasebnega zdravstva. Res upam da se motim in da gre za zgolj napačno percepcijo dejanskega stanja z moje strani. In pa promoviranje cepljenja z besedami "precej učunkovito" ne daje ravno zaupanja v cepiva. Še posebej če ne preprečujejo ne razvoja bolezni in ne širjenja slednje. Upam, da se stvari vseeno premaknejo v neko pozitivno smer tako glede zdravstva kot tudi cepiva oziroma drugih potencialnih zdravil.
tisovec
26. 08. 2021 08.47
+8
Zanimivo je bilo videti Borisa Yohnsona, ko je izjavil, da niso cepiva zaslužna za izboljšanje situacije ampak lockdowni. Seveda je to njegov prevod v politični jezik, kar mu zdaj govorijo svetovalci iz Oxforda: Čredna imunost je mit ... Virus je prešel v endemično fazo. ... Postajal bo vse manj nevaren, in v par letih bo morda celo izginil.
Moncsa
26. 08. 2021 08.40
+3
"Če si predstavljate, da imate od tri do sedem dni vročino 40 stopinj in da vas boli čisto vsaka kost in koščica, boste tudi sami zagotovo rekli, da ste imeli zahtevno obliko covida" Sem si predstavljala. Klasična gripa. Za razliko, da pri gripi tudi apetit zgubiš, zaradi česar se potem še tedne zmučen. Čemu torej taka histerija?
defodil
26. 08. 2021 08.58
-3
A pri kovidu pa imaš apetit? Čemu histerija? Nobena histerija, le opozarjanje na število postelj v bolnišnici, vseh skupaj v UKC je 2000. Za vse, infarkte, rakave, poškodovance...niso samo kovid bolniki.
piron
26. 08. 2021 08.23
+7
Eno malenkost je stroka "pozabila" povedati javnosti: da imaš v trenutju, ko te dajo na ventilator, že samo zaradi tega veliko tveganje za smrt. ZGOLJ zaradi tega, ker nadzorovano predihavanje pri 10 do 65 % - če traja več kot 48 ur, povzroči hude poškodbe pljuč, ki v 25 % vodijo v smrt. Indikacija za nadzorovano ventilacijo pa je - tako slo smernice, že grozeča dihalna stiska. Bi bilo zanimivo vedeti, koliko kovidnih bolnikov je umrlo zgolj zato, ker sojih priključili na respirator? Amapak tega podatka seveda slo bolnice ne beležijo. Kot tudi - v večini primerov, praktično ne upoštevajo načel preventivne ventilacije. In ker imamo v slo kar se opreme tiče slabe golfe namesto sodobnih mercedesov, je treba optimalne parametre ročno nastavljat - oz. bi jih morali izračunavati za vsakega bolnike posebej. Česar seveda ne počnejo. "Mercedes" respiratorji to počnejo avtomatsko.
defodil
26. 08. 2021 09.04
-2
piron, na respirator te dajo, če imaš SaO2 krepko pod mejo, ki še omogoča tkivom zadostno preskrbo s kisikom, torej če sam ne dihaš tako dobro, da bodo tkiva (možgani, ledvica...) dobila kisik, umreš, brez ventilatorja, merjeno v urah, odpoved ledvic, odpoved možganov, ti še kaj ni jasno???
Antikrist Anarhist
26. 08. 2021 08.11
+7
Vsak dan posebej na servirajo nove pravljice.
vax-o-mat
25. 08. 2021 21.58
+13
niste rekli da je 66% ,? non stop zavajate!!! Nebom se cepu!
mario7
26. 08. 2021 09.09
+4
fififafa
26. 08. 2021 09.59
-2
Ce se ne bos cepu bos ti v slabem. Jaz sem spoznal prijatelja, ki tudi ni imel znanja na to temo (tako kot ti). Ni se cepil, je dobil covid in je umrl :) simple
Pia lea
25. 08. 2021 21.55
+10
Jaz sem prebolela z istimi simptomi. Pa se astmatik. Sama sem se pozdravila.
Ernest Scribbler
25. 08. 2021 21.54
+1
Ne vem, bolj pri 93% se meni dozdeva.
SlobodaNE
25. 08. 2021 21.52
+3
V starih časih so dali en šus in si bil zdrav kaj pa je to danes?
LocoCoco
25. 08. 2021 21.53
-4
Kolani
25. 08. 2021 21.56
+5
Danes je znanost napredovala, potrebuješ najmanj 3 do 4 šuse.
SlobodaNE
25. 08. 2021 21.57
+3
25. 08. 2021 21.49
+9
Zaj že johnson...z 2 dozo... :) Ne smejo zaostajat...šampon si tudi 2x daš na glavo..ali... :)
MUNGATUMBA
26. 08. 2021 08.08
+4
Lasje so po 2x šamponiranju bolj voljni.. tako kot telo po 2x špiku
kvasonorci
25. 08. 2021 21.49
+6
ah luleki ne veste kako bi se strašili, smilite se mi
flisd
25. 08. 2021 21.49
+5
Ministrica samo "šprica" svoje obveznosti.
Kingsix
25. 08. 2021 21.47
-5
Vsi anticepilci... Naslednjič, ko boste imeli zdravstvene težave ne it k zdravniku, v bolnišnico, po tablete.. . Vprašajte vaše "znalce" na facebooku kako si pomagat. Bodo vam priporočali kis ali usodo bikarbono. Popravi vse. Opice.
MUNGATUMBA
26. 08. 2021 08.09
+7
Kot ne cepljen bom šel k zdravniku, jih plačujem že 42 leta
Anonymus2562
25. 08. 2021 21.47
+17
Seveda ,da ne poglejte si samo članek iz ZDA , Pfizer pred manj tednom napove da bodo vsi morali prejeti 3jo dozo, pred tem bi naj bile 2 dovolj, še isti dan FDA v ZDA izjavi da 3 doza "ni potrebna" no čez 2 dni pa si FDA premisli in uvede 3 dozo pfizerja točno se vidi kako deluje vse kdo lobira in drži pod kontrolo FDA , Kongres in ostale institucije odgovor je: FARMACIJA.
kerryslo
25. 08. 2021 21.59
-5
Vrstilni števnik se zapiše s piko. Npr. "Danes sem prejel 3. odmerek." Modri tvoje mnenje ne bodo upoštevali. Uradno si nepismen. Pa brez zamere. Lp