Korona

Vlada prebolevnike, cepljene z enim odmerkom, vendarle uvrstila med izjeme

Ljubljana, 19. 05. 2021 18.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Vlada je na sredini seji prisluhnila strokovni skupini za cepljenje in prebolevnike, cepljene z enim odmerkom cepiva proti covidu-19, uvrstila med izjeme. S tem jim je med drugim omogočila vrnitev v Slovenijo iz tujine brez karantene ali testa. Ker pa številne države po svetu zahtevajo dva odmerka cepiva, Bojana Beović pravi, da lahko, če tako želijo, tudi prebolevniki prejmejo dva odmerka.

Vlada je na sredini seji z odlokom o določitvi pogojev vstopa v Slovenijo ukinila kontrolne točke na meji z Madžarsko. Prav tako je dodala izjemo za vstop v državo brez karantene ali testa za prebolevnike, ki so se v najkasneje osmih mesecih po pozitivnem PCR-testu oziroma začetku simptomov cepili vsaj z enim odmerkom cepiva proti covidu-19, ki ga priznava Slovenija. 

Ustrezna zaščita za prebolevnike se vzpostavi že takoj po cepljenju, je navedla vlada. 

Vodja svetovalne skupine za cepljenje Bojana Beović je sicer v sredo dejala, da bi bilo smiselno, da vlada prisluhne strokovnim priporočilom glede cepljenja, kar so tudi storili. Cepljenje z AstraZeneco bi bilo mogoče po 12 tednih po prvem odmerku, izjemoma že prej, če bi to posamezniki iz različnih razlogov potrebovali. Je pa Beovićeva poudarila, da so raziskave pokazale, da pri cepivu AstraZenece cepljenje z drugim odmerkom po 12. tednu zagotavlja večjo zaščito.

Prebolevnikom še vedno priporočajo cepljenje le z enim odmerkom, in sicer po pol leta. Ker pa imajo številni težave s potovanjem v različne države, bi bilo zanje možno cepljenje kadarkoli in tudi z dvema odmerkoma, je pojasnila. O t. i. tretjem, poživitvenem odmerku AstraZenece po besedah Beovićeve še ni nič dokončnega. Celo mnenje Svetovne zdravstvene organizacije govori v prid temu, da bi se s tretjim odmerkom še počakalo, je povedala.

Glede veljavnosti potrdila o prebolelem covidu-19 v drugih državah je Beovićeva dejala, da si vsaka država za zdaj postavlja svoje pogoje. Pričakuje pa t. i. digitalno zeleno potrdilo, ki bo poenotilo pogoje za prehod meje, pri čemer upa, da bodo ti pogoji strokovno smiselni.

Beovićeva je ob tem komentirala precepljenost v Sloveniji, ki v nobeni starostni skupini še ni presegla 70 odstotkov. Kot je dejala, je delež cepljenih, potreben za to, da se začne epidemija ustavljati, odvisen od tega, kako hitro se virus širi. Hitrost širjenja trenutno omejujejo tudi ukrepi. Če bi želeli te povsem ukiniti, bi morali po njenih besedah doseči precepljenost, ki bi upoštevala izključno naravno sposobnost širjenja virusa.

Po mnenju Beovićeve bi bilo smiselno, da vlada strokovna priporočila tudi vključi v vladne odloke.
Po mnenju Beovićeve bi bilo smiselno, da vlada strokovna priporočila tudi vključi v vladne odloke. FOTO: Miro Majcen

Sicer po torkovih podatkih Evropskega centra za preprečevanje in nadzor nad boleznimi (ECDC) za odraslo populacijo Slovenija po precepljenosti s prvim odmerkom le za nekaj odstotnih točk zaostaja za evropskim povprečjem. Slovenija je tako pri 32-odstotni precepljenosti, povprečje pa je 36 odstotkov. Delež cepljenih odraslih z drugim odmerkom je v Sloveniji 17-odstoten, medtem ko je evropsko povprečje 14 odstotkov. Beovićeva je ob siceršnjem odnosu do cepljenja v Sloveniji, denimo proti gripi, s takšnim deležem kar zadovoljna.

Je pa znova opozorila, da ob siceršnjem umirjanju epidemije še vedno vsak dan umirajo starostniki s covidom-19, tudi pri 60. in 70. letih. To je manj od pričakovane življenjske dobe in to so nepotrebne smrti, je opomnila.

Potrdila je tudi, da je v jeseni znova pričakovati povečano število primerov okužb, a se nadeja, da bo stopnja precepljenosti vendarle tolikšna, da ne bo situacija podobna tisti iz lanske jeseni.

Koronavirus pasica nova
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (441)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

VelikoVedro
20. 05. 2021 10.34
+5
Mater. Mal prej cepljen, zdej mi 5G vleče 10x bolje! Zarotniki - prav ste imeli!!
Uporabnik1996024
20. 05. 2021 09.44
+6
Racunica mi kaze, da je fsaj za zdaj najbolje odklonit to "cepivo". Ker lazejo prakticno o vsem, zasedenosti bolnic, testih, maskah, stranskih ucinkih, tveganju in posledicah okuzb... Ni da ni. In ne verjamem da je podkupljeni stroki v interesu da ljudje vedo, s cim imajo zares opravka.
pojtrarara
20. 05. 2021 09.28
+7
A življenja cepljenih, ki doživijo kap po cepljenju in se žal moramo od njih posloviti... a ta življenja za vas ne štejejo? Jezna na vse vas politiko, dohtarje in medije.
AlenkinaBratovš?ina
20. 05. 2021 09.36
-7
enako malo kot življenja bistveno večjega števila ljudi, ki umrejo zaradi kapi po pojavu strdkov po okužbi, ker se niso utegnili cepiti
Uporabnik1996024
20. 05. 2021 09.48
+2
Alenka, hujsi poteki bolezni so se izkazalo za navadno laz. Covid oddelki so vedno prazni. Razen ko se osebje slika za medije, privlecejo kakega bolnika, ki pa trpi zaradi necesa drugega.
pojtrarara
20. 05. 2021 09.52
+3
ne mi danes, ker sem jezna od bolečine še jezna zraven - ko bo tebi svojec umrl po cepljenu se spomni teh besed, kako malo ti je njegovo življenje vredno... pa to ni edini primer... osebno poznam tudi gospo, ki je lani prebolela covid brez težav stara 93 let... letos v začetku leta so jo cepili in 14 dni za tem je umrla - odpoved srca... samo nehaj... prosim nehaj - jezna tudi zato, ker lažejo kako je vse to varno. Gospa je pri svoji starosti lažje prebolela covid brez težav lani - samo vročino je imela, umrla pa je po cepljenju.
bimmbolina
20. 05. 2021 10.34
Ja, varno, ni varno, saj o vsem skupaj res nič ne vemo. Mi smo se tudi v teh dneh poslovili od bratranca. Pljučna embolija ob kovidu. Drugače pa zdrav, star okoli 40. Bi bilo bolje, če bi bil cepljen? Ne vem? Bi preživel, če, če, če ...
blazter
20. 05. 2021 09.26
+7
Ne cepljen, zdrav delam že od začetka .kljub tesnim stikom z okuženimi. 21 testiranj in nič zaeenkrat
User1538643
20. 05. 2021 09.04
+6
Zelena diktatura.
Dobrovoljcek45
20. 05. 2021 09.00
+5
ne se norci cepiti delajo genocid ka vam se ni jasno ne gre se za korono ne za prehlad da te oni izsiljujejo da ne boš smel čez mejo preveč nas je in nas iztrebljajo tako počasi vi te se celo življenje krivil da ste otroke dali cepiti kasneje pa bodo zaradi tega neplodni.... kako se boste počutili
AlenkinaBratovš?ina
20. 05. 2021 09.38
-2
želijo nas vse cepiti, visoko kvalificirane evropejce in američane, da vsi poginemo, to je njihova agenda. potem bodo živeli v utopičnem raju stare zaveze brez pridobitev civilizacije, saj uvožena nekvalificirana delovna sila iz afrike, kjer jih ne cepijo na silo, ne bo znala več vzdrževati elektrarn
Uporabnik1996024
20. 05. 2021 09.50
+2
Vprasaj se raje zakaj nas silijo v preventivo proti bolezni, ki je prakticno ne zaznas?
provni
20. 05. 2021 08.45
+9
Najbolj bodo tangirani tisti, ki so se pazili, da se ne okužijo ali pa tisti, ki se nočejo cepiti. Zdravi ljudje imajo malo možnosti gibanja, prebolevniki pa neovirane. Ni logike ampak tako je. Tisti, ki je imun na bolezen, ne bo mogel v tujino, če se ne cepi.
dajno
20. 05. 2021 08.53
+13
Ne bom se cepil, pa če ostanem za vedno v slo! Mene ne bodo izsiljevali!
AlenkinaBratovš?ina
20. 05. 2021 09.39
-3
naj ti bo to najhujša kazen, ostati v slo
gripson
20. 05. 2021 08.43
+7
Če so testi 95% zanesljivi, to pomeni, da bi med množico 5000 moških, ki bi jih testirali za nosečnost, lahko ugotovili, da 4750 moških ni nosečih. Kaj pa ostalih 250? Sprašujem za bojano in matejo....
Pomemben petelin
20. 05. 2021 08.37
+1
Po Razodetju In ljudje brez znaka pošasti 6 6 6 ali W W W po kabali ( svetovna računalniska mreža )se bodo skrivali po votlinah pred koncem sveta pred novim prihodom odrešenika.
AlenkinaBratovš?ina
20. 05. 2021 09.40
-2
ups, a zdaj ko sva na portalu, kjer sva (ti nevede, ti je pol oproščeno) vtipkala (ali pa je to skompletiral brskalnik) w w w, tudi midva označena in morava v votlino? si jo je mogoče izbirati? jaz bi tako s stalaktiti
Frasnel12
20. 05. 2021 08.35
+2
SLOVENIJA spet dela nekaj posvoje!!!
Think Pink
20. 05. 2021 08.34
+11
Pozimi sem smrkal, kihal in kašljal. Kje dobim potrdilo?
VelikoVedro
20. 05. 2021 08.40
+2
Poskusi pri zdravniku. Povej pol kako je šlo :)
Pomemben petelin
20. 05. 2021 08.32
+5
No pred enim letom smo bili teoretiki zarot nori mar ne?Sedaj vam povem POPOLNA KONTROLA je po RAZODETJU neizbežna zato ker je POSESIVNOST zavrto nenaravno čustvo LJUBEZNI ,ker nas vodijo VLADARJI PSIHOPATI in ne NEOMEDAŽEVANI ljudje ,-ljudje ki imajo pravilno ponotranjena čustva.
SenecaLucius
20. 05. 2021 08.37
-7
Pomemben petelin
20. 05. 2021 08.41
+5
Posesivnost je nenaravno čustvo , ki kontrolira kar se ga ne tiče izmislili i bojo ,da negativno razmišljanje škodi naravi kolektivni zavesti vse da obstane izvod moči pri psihopatih- vladarji so se preveč med sabo množili in navadni ljudje o jim pod častjo...
Pomemben petelin
20. 05. 2021 08.44
+6
Da boš razumel zakaj kontrola in izbris ,kar ni po godu vladarjem Net in soialna omrežja kontrolirajo, da se ne more ustanoviti 5 veja oblasti mi navadni ljudje bi lahko vse spremenili ,pa se ne smemo ,postanemo Teoretiki Zarot, norci...
Svalbard
20. 05. 2021 09.28
+1
AlenkinaBratovš?ina
20. 05. 2021 09.42
-2
tron3
20. 05. 2021 08.31
-1
Težave bodo imeli s potovanjem tisti, ki so dobili sms teh naj bi bilo okoli 200, vendar je bil seznam v zadnjem letu dopolnjen, torej se bo s tem problemom ubadalo okoli 2000 Slovenk in Slovencev.
tarmac
20. 05. 2021 08.31
+1
Bravo strokovna skupina doktorjev druzinske medicine!!!
singer177
20. 05. 2021 08.25
+7
KDAJ NAM BOSTE DALI TE NAGOBČNIKE DOL Z OBRAZA?!!!!
npc2335
20. 05. 2021 08.29
+6
Dokler imajo epidemijo lahko vlada svoje zakone piše ko je tega konec,se odloki ne štejejo več in še samo zakoni veljajo.
Uporabnik215111
20. 05. 2021 08.49
+4
Zakoni so se vedno nad odloki. Sami smo krivi,da nagobcnike nosimo.
Svalbard
20. 05. 2021 09.31
User1538643
20. 05. 2021 08.23
+7
Po zanesljiv virih, v Švici vložene prve tožbe, oziroma kazenske ovadbe zoper Nacionalno Projektno Skupino Covid-19 in Martina Ackermanna, šefa Operativne Skupine Corona, in drugih, zaradi namernega in uspešnega zastraševanja prebivalstva,...
SenecaLucius
20. 05. 2021 08.32
-2
Tožbo lahko da vsak bedak in si s tem dela nepotrebne stroške za pogoltne odvetnike!
VelikoVedro
20. 05. 2021 08.19
-6
Ni mi jasno, od kod tak strah in odpor do cepljenja. Vidim tudi, da razen straha/odpora pred cepljenjem (pikica?) ni konsistentne argumentacije. Eni, da je so sistematsko zastrupljanje, drugi da je genski inženiring, tretji da je čipiranje in sledenje, ...
Grinsekatze
20. 05. 2021 08.24
+8
Ce po tv spremljate stroko potem povsem razumljivo da ni nic jasno.
SenecaLucius
20. 05. 2021 08.25
-5
Ne pričakuj visoke inteligence od ljudi, ki verjamejo, da bodo skupaj s cepivi dobili še čip!
npc2335
20. 05. 2021 08.26
+11
Zakaj se bi cepil 18 letni človek cepil ko še niti 1 ni umrl od kovid v sloveniji,imaš več šanc od cepiva umret tam umre 1 na mill cepit pa se mores vsako leto.
VelikoVedro
20. 05. 2021 08.27
+4
Naša stroka ne kaže kaj dosti strokovnosti, razen zapoznelega sledenja drugim državam, ali (po mojem mnenju) povsem zgrešenih strategij cepljenja. Med slednje sodi to 'načelo slučajnosti', kjer dobiš kar dobiš, medtem ko mnoge države bodisi povsem opuščajo vektorska cepiva, bodisi jih uporabljajo za populacijo 50+, kjer je statistično bistveno manj stranskih učinkov. Pri nas pa ali vsevprek, ali celo preferenčno vektorska za populacijo pod 50.
VelikoVedro
20. 05. 2021 08.30
-1
@vsi minusaši: ampak kaj je pol, strupljenje, genski inženiring, sledenje ali kaj drugega? Kaj torej je problem?
SenecaLucius
20. 05. 2021 08.34
-5
Odkar je praktično brez posledic cepljenih več kot 1,5 milijarde ljudi nekako usihajo komentarji o smrtonosnih cepivih!
npc2335
20. 05. 2021 08.35
+6
VelikoVedro Prej se je tudi samo 30-40% ceplo za gripo pa je tudi smrtonostna za dosti ljudi.Problem je da je kovid nevaren za starejse in bolne.Ostale pa tega virusa ni strah pa se ne cepijo.
User1538643
20. 05. 2021 08.35
+4
Je del velikega projekta v fazah in je ljudjem jasno, da je nekaj v ozadju, nekašen oris, čeprav slika ni povsem jasna.
jesenvoyo
20. 05. 2021 08.44
+3
Načelo slučajnosti cepljenja se uporablja tudi zato, da človek v naprej ne ve s čim ga bodo cepili in morebiti celo do zadnjega trenutka upa, da to ne bo AZ cepivo. V primeru vedenja v naprej pa bi veliko ljudi odklonilo cepljenje.
VelikoVedro
20. 05. 2021 08.45
-3
@NPC1234: vem da prepričanih ne bom prepričal, pa vseeno. V mojem krogu znancev je umrlo par ljudi. Najmlajši je bil 38-letnik, zelo aktiven športnik, brez pridruženih bolezni. Morda je imel kakšno neidentificirano stanje ali kaj drugega, za večjo susceptibilnost, ampak to lahko ima potem kdorkoli. Med prebolevniki, ki jih poznam, jih ima šest 'long covid' simptome. Ena, mlajša (pod 30) se je na dobesedno na noge pobirala tri mesece. Se strinjam, da je covid veliko nevarnejši za starejše in bolne, se pa ne strinjam povsem, da je za mlajše nenevaren.
VelikoVedro
20. 05. 2021 08.45
+0
@Dribler: in kaj bi lahko bil namen, cilj takega (kakega?) projekta?
VelikoVedro
20. 05. 2021 08.51
+0
@jesenvoyo: lahko odkloniš. Been there, done that.
franci1972slo
20. 05. 2021 08.07
-5
Zakaj bi en človek nagovarjal drugega, da se cepi, mi je jasno - ker s tem dolgoročno ščiti oba. Zakaj pa bi nekdo nagovarjal ljudi, da se ne cepijo, pa mi ni jasno - razen da dosežejo nek “svoj prav”.
User1538643
20. 05. 2021 08.26
-2
Zakaj? Če že, ne zasledim primere, vendar iz istega razloga...
SenecaLucius
20. 05. 2021 08.27
+1
Manj ko bo necepljenih, večja bo njihova lastna odgovornost če resneje zbolijo za Covidom, oz če bodo okužili njim drago osebo, s slabšo imunsko odpornostjo!
jesenvoyo
20. 05. 2021 08.55
+1
Ljudje smo komunikativna bitja ki se med seboj pogovarjamo o mnogih stvareh, pa tudi o cepljenju in ni nujno da pri tem nagovarjamo za ali proti temu.
VelikoVedro
20. 05. 2021 10.33
Smo komunikativna bitja, sedaj pa se široko kaže tudi doslej skrit talent imunologije in epidemiologije. Komentatorska sekcija 24ur je pravi think tank.
Anonymus
20. 05. 2021 08.07
+8
Kaj pa tisti,ki imajo protitelesa in tisti ki smo zdravi??
VelikoVedro
20. 05. 2021 08.20
-6
Tisti, ki imajo protitelesa so prebolevniki in je se to priznava. Obenem ni dokazov, da je imunost trajna, zato priporočeno cepljenje. Tisti, ki smo zdravi smo zdravi do trenutka ko nismo več, torej do takrat ko pokasiraš covid - in da se to ne zgodi se cepimo.
marzo
20. 05. 2021 08.21
+3
Tisti bomo pa na volitvah povedali, kaj si mislimo o tej nagnusni SĐS diskriminaciji tistih, ki smo s samozaščitnim ravnanjem največ prispevali k obvladanju epidemije.
SenecaLucius
20. 05. 2021 08.29
+0
In v kateri razviti državi ni ajo tako urejeno?
Zver23
20. 05. 2021 08.50
+1
A res, a če se cepiš ne moreš zboleti? Dej ne prodaji bučk! Ravno tako lahko zboliš, ravno tako lahko okužiš ljudi okoli sebe in ravno tako moraš nositi masko v zaprtih prostorih...cepivo pomaga ane??? No če temu zvarku kateri je bil po hitrem postopku odobren, lahko sploh rečemo cepivo, glede na to da je še zmeraj v fazi testiranja
Zdravko Babić
19. 05. 2021 21.59
-10
Prej kot se cepite prej bo konec
npc2335
20. 05. 2021 08.17
+8
Konec bo ko zmanka EU dnara in bo treba delat.
VelikoVedro
20. 05. 2021 08.21
-6