Korona

Sprva zgodbe o uspehu. Zaradi porasta okužb zdaj zaostrujejo ukrepe

Hongkong/Singapur, 23. 04. 2020 08.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Singapur, Hongkong, Tajvan. Države, ki so ob začetku izbruha pandemije veljale za zgodbe o uspehu pri zajezitvi širjenja koronavirusa. To jim je uspelo brez strogih ukrepov družbenega distanciranja, ki so jih sprejemale države po svetu. A v zadnjih tednih beležijo strm porast števila primerov, zaradi česar so morale zaostriti omejevalne ukrepe. Nekateri strokovnjaki opozarjajo, da bi uveljavljanje ukrepov ob porastu okužb ter nato njihova omilitev lahko postali nova stalnica, dokler ne bo na voljo cepiva.

Še pred nekaj tedni je Singapur veljal za eno najuspešnejših držav pri zajezitvi širjenja novega koronavirusa. Ob začetku izbruha je število okuženih tudi tu hitro naraščalo, a so oblasti s hitrim ukrepanjem uspele nadaljnje širjenje zajeziti. To so uspeli doseči brez strogih omejevalnih ukrepov in brez zaprtja gospodarstva. Singapur je sicer na primer prepovedal večja javna zborovanja in vstop tujcem v državo, a restavracije in šole so ostale odprte. Kot dober zgled jih je izpostavila celo Svetovna zdravstvena organizacija.

A v začetku aprila se je singapurska zgodba o uspehu začela spreminjati. Številni okuženi so se namreč 'skrivali' v prenatrpanih domovih za delavce migrante, ki večinoma prihajajo iz južnoazijskih držav. V Singapurju sicer dela kar 1,4 milijona tujih delavcev, od tega jih okoli 200.000 živi v domovih. Nekdanji singapurski diplomat Tommy Koh je tako zapisal: "Domovi so bili kot časovna bomba, ki samo čaka, da jo raznese. Način, kako Singapur ravna s tujimi delavci, spada v države tretjega sveta." Domovi naj bi bili namreč slabo vzdrževani, vladale naj bi izjemno slabe higienske razmere. 

Od takrat so oblasti potrdile več tisoč novih primerov okužbe, samo v zadnjih štirih dneh novih 3000. Kar 80 odstotkov vseh primerov v Singapurju je povezanih s tujimi delavci v domovih. Kljub porastu števila okuženih pa še vedno beležijo nizko stopnjo smrtnosti. 

Singapur je bil tako prisiljen sprejeti ostrejše ukrepe. Zaprli so šole, trgovine (razen tistih za nujno oskrbo) in podjetja, z izjemo nujnih sektorjev gospodarstva. Uvedli so tudi delno karanteno, ki bo veljala do 4. maja, poroča Business Insider. Oblasti so zaprle tudi številne domove za tuje delavce, prav tako izvajajo obsežna testiranja prebivalstva. 

Domovi za tuje delavce v Singapurju.
Domovi za tuje delavce v Singapurju. FOTO: AP

A ne zgolj Singapur, tudi druge azijske države, ki so se z epidemijo sprva uspešno spopadale, v zadnjih tednih opažajo porast primerov okužbe. Hongkong in Tajvan sta prav tako sprva uspela zajeziti širjenje virusa brez obsežnega zapiranja gospodarstva. Te države so se pretežno zanašale na obsežna testiranja prebivalstva, sledenje osebam, ki so prišle v stik z okuženimi, ter na omejitve potovanj. Sprejele so torej določene ukrepe, še zdaleč pa niso sprejemale strogih izolacijskih ukrepov, kot na primer večina evropskih držav. 

A zaradi naraščanja števila primerov so tudi hongkonške oblasti konec marca morale sprejeti ostrejše ukrepe družbene izolacije, zaprle so bare, kinematografe. Porast okužb v Hongkongu lahko pripišemo vrnitvi ljudi iz Evrope, ZDA. Hongkong je tako zaprl tudi svoje meje za vse, ki nimajo stalnega prebivališča v Hongkongu. Izjema so osebe, ki prihajajo s celinske Kitajske in Tajvana. Tudi Tajvan večino novih okužb pripisuje uvoženim primerov, tudi tu so morali zaostriti omejitve potovanj. 

Ukrepi za družbeno distanciranje v Hongkongu.
Ukrepi za družbeno distanciranje v Hongkongu. FOTO: AP

Gabriel Leung, epidemiolog s hongkonške univerze, je za New York Times v začetku aprila strategijo hongkonških oblasti opisal kot "zatiranje in razveljavitev" – uveljavljanje ukrepov ob porastu okužb in njihova omilitev ob padcu števila primerov. "Morali se bomo pripraviti na več krogov 'zatiranje in razveljavitev' politike ciklov, v katerih so omejitve uveljavljene in odpravljene, nato pa znova sprejete in odpravljene. Gre za način, da se pandemijo drži pod nadzorom s sprejemljivimi gospodarskimi in družbenimi posledicami." 

Družbeno distanciranje, občasno zaostrovanje ukrepov ob porastu števila okužb in njihova omilitev ob padcu – to bi lahko postala nova stalnica, vsaj do razvoja učinkovitega cepiva ali zdravila, piše Vox.

"Ustrezen odziv na epidemijo je dinamični proces, ki zahteva prilagoditve," je za Vox dejal Keiji Fukuda s hongkonške univerze. "Čeprav se želimo vrniti nazaj v normalno življenje čim prej, je realistično gledano najboljši pristop za države, da uveljavijo dinamični proces spremljanja in prilagajanja, vse dokler nimamo na voljo cepiva." 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (162)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Raffy
24. 04. 2020 08.04
+11
Malo so mi že presedajote zgodbice. Sami so si zakuhali in sami naj pojejo. Dovolj imamo težav v lastni državi...
Raffy
24. 04. 2020 08.05
+5
Malo mi že presedajo te zgodbice. Sami so si zakuhali in sami naj pojejo. Dovolj imamo težav v lastni državi.
travc
24. 04. 2020 11.41
+3
Na zalost se ta virus ne bo prijel tistih,ki so to zakuhali bo pa nasankala raja kakor vedno. Ne bi pa se cudil,ce bi elita ze imela cepivo.Nic jim ni za zaupati. Naredi virus potem pa prodajaj cepivo.
Ate_ist
23. 04. 2020 21.22
+16
1720 zadnja epidemija kuge v evropi, 1820 epidemija kolere, 1920 španska gripa, 2020 korona virus. virusi so naši sopotniki, preprosto moramo živeti z njimi.
Tone 12345
23. 04. 2020 18.17
+12
Dejte že nehat svet!take karantene lahko delate še nadaljnih 20 let!pa puste že enkrat vse skup!tolk ko jih bo šlo jih bo pač šlo če ne bo pa cel svet crknu zaradi gospodarstva ki boste dokončno zafural!ne morte zaradi nekajogrozenih blokirat cel svet!pa kaj vam je!puste tele s temi ukrepi ki jih uvajajo nam navadnim občanom sami jih pač ne upoštevajo!jane predpiše odlok ki je zrasel na njegovi glavi kje ste levica da bi te neumnosti preprečila !!!vas ni a ne?
Shade45
24. 04. 2020 10.16
+1
Olaf to pises ker nimas 80 let ali katero od bolezni, ki covid samo se poslabsa. Tako da bodi tiho dej
kranški sin, ki pije vin
23. 04. 2020 16.32
-13
Včasih so v vojski dali eno orng enekcijo penicilina pet let si se lahko samo smejal nikoli bolan kot treminator nič ni moglo uničit imunskega sistema
Nika Kučan
23. 04. 2020 17.19
+44
Ja, ker antibiotiki delajo proti virusom ane? Škoda da meni niso ruknal ornk penicilina pa bi biu večno zdrav in nikoli nebi fasal korone. Nej uganem, da logično mišljenje in splošna razgledanost nista tvoji močni točki?
asgard
23. 04. 2020 17.20
+36
Pa broma ste tudi dobili toliko da se med seboj niste mogli drsat.....
Nika Kučan
23. 04. 2020 17.23
+26
Če ne ve razlike med bakterijo in virusom kako bo vedel zakaj se je brom uporabljal v vojski :)
knivar
23. 04. 2020 17.25
+22
res je mater ko se spomnim decembra smo forsirali reko sam glava je gledala vn ,pa taki mokri marš da se je sušilo na nami, spali v šotorih voda vse mokro straža na -25 jedli une stare 30.let snb konzerve nobenemu nič ko tigri
SLObunkeljn
23. 04. 2020 20.37
+5
Ne vem kaj je bilo notri v tem cepivu , ampak dejansko bi lahko jedli iz smetišnih kant in spali v greznicah, pa nam ne bi bilo nič. Zagotovo ni bil le antibiotik , ampak neka divja mešanica. :))))
Shade45
24. 04. 2020 10.16
+0
Ne...imunskega ne. Celotno telo pa ja. Vala ce mislis da je to ok
Shade45
24. 04. 2020 10.17
+1
Shade45
24. 04. 2020 10.17
+2
Satoshi Nakamoto
23. 04. 2020 16.18
+15
O kakšnem cepivu je to govora? Za koronaviruse še nikoli ni bilo razvito učinkovito cepivo. Ne za špansko gripo, ne za svinjsko ali ptičjo gripo. Od kod sedaj neka ideja da sedaj bo pa kao cepivo učinkovito?!
shaft6
23. 04. 2020 16.33
+6
Zakaj pa sedaj mešaš gripo s koronavirusnimi obolenji? Verjetno pa ni bilo učinkovitega cepiva za ostala koronavirusna obolenja, ker niso povzročili pandemije in so obolenja izzvenela, kaj praviš?
gulmor
23. 04. 2020 16.03
-41
Panika odveč. Umirajo le 90+ letniki, pa še tisti za čim drugim.
anamarija
23. 04. 2020 18.05
+4
LOS - T
23. 04. 2020 19.07
+4
Da mam 90, reku bi hvala lepa svet, bilo je lepo ampak zdaj stat ne morem sam, scat ne morem sam, z žensko nimam kaj počet in nočem dat pol penzije za plenice za odrasle. Dejet mi vsaj virus če ze nočte uzakonit evtanazijo!
LOS - T
23. 04. 2020 15.52
+16
Saj bo povsod isto. Kot pri navadni gripi, maš nimaš cepivo, ponavljalo se bo sezonsko.
Priap
23. 04. 2020 15.38
+26
Kaj jeseni bomo spet ugasnili vse dol, pa ljudi zaprli v stavbe, ker bo pac spet izbruhnila "pandemija"?
DaVinci
23. 04. 2020 15.44
+7
Ja k nevejš? Ali bo pa obvezno cepivo ze takrat 🤪
Supervillain
23. 04. 2020 15.47
+9
Ukrepi bodo red pa tudi ta je potreben za ljudi,ki pohajkujejo naokoli in se družijo.
knivar
23. 04. 2020 17.27
+2
iceman dej jih ti pospravi ene par ti maš iskušnje
Satoshi Nakamoto
23. 04. 2020 15.29
-19
Vsakemu mentalno zdravemu otroku je jasno. Da karantena nikjer ni ucinkovala. Samo ogromno skode je naredila.
exaglikojot
23. 04. 2020 16.21
+20
Jap, živi primer tega je Švedska. Malo si poglej trenutne podatke, potem pa še od okoliških držav, pa potem pametuj naprej.
Uporabnik1152447
23. 04. 2020 16.33
+13
Seveda je učinkovala. Samo nekateri ste imeli popravce pri matematiki že v osnovni šoli in vam potem osnove niso jasne.
Butalci2013
23. 04. 2020 15.27
-31
Milijone milijone oseb je izgubilo sluzbo in nekaj tisoc jih je umrlo. Boljse da milijoni imajo sluzbo pa kdo unre umre
asgard
23. 04. 2020 17.22
+16
miljoni bodo dobili službe, umrli pa ne bodo več živi...
Supervillain
23. 04. 2020 15.23
-8
Koronavirus bo prisoten vsako leto kot gripa,ko le ne bi bilo tega norega pohajkovanja in druženja vsepovprek red mora biti.
kameltrajbar
23. 04. 2020 15.14
-22
Svedski model je najboljsi....
Uporabnik1152447
23. 04. 2020 16.36
+14
Ne nakladat no. Švedska je po številu mrtvih na miljon na sedmem mestu in nekje tam, kjer je bila Italija pred enim mesecem, treba je pa vedeti, da se je bolezen na Švedskem začela širiti precej pozno ter da niso ravno obsedeni z nogometom, kot so v Italiji, Španiji, Franciji, Veliki Britaniji in Nemčiji.
janezdollar
23. 04. 2020 15.06
+38
Evropa bo 2 val fasala jeseni...poleti nebo virusa, ker se gre na morje...
Supervillain
23. 04. 2020 15.20
+36
janezdollar
23. 04. 2020 14.59
-8
Švedi nimajo karantene in imajo manj smrti kot za navadno gripo...
GospodT
23. 04. 2020 15.00
+18
DR.Fejsbuk
23. 04. 2020 15.06
+119
Švedska je povsem nekaj drugega, kot slovenija. Bil sem že večkrat tam in videl stvari, ki so za nas nepojmljive. Ljudje zelo spoštujejo prometne predpise, drug, drugega, državo in monarhijo. Pri njh stop znak pomeni ustavi, pa če se 100m levo in desno vidi, da ni nikogar. Prav tako spoštujejo priporočila, ki jim jih da vlada. Zato pri njih ni bilo potrebno uvesti posebnih odlokov, ali celo policijske ure, kot malo nižje od nas, na balkanu. Upam, da boš dojel, da slovenci nismo sposobni osebne in socialne discipline na tem nivoju, zato so prepovedi z možnostjo kaznovanja kršiteljev pač edina opcija..
JohannDoe
23. 04. 2020 15.12
+19
Potemtakem ni način, da postanemo Švedi, to, da nam naše odloke spremenijo v priporočila kot so na Švedskem, ampak prej to, da mi začnemo zakone spoštovati kot švedi odloke. Do naših odlokov še pridemo. Korak po korak.
mali.mato
23. 04. 2020 15.15
+28
Švedi nimajo karantene, ker jim tega ne dovoli ustava. Niso pa balkanci in upoštevajo vladne nasvete o samoizolaciji, delu od doma, izogibanje posedanja po kafičih,... BDP jim bo kljub vsemu padel nekje v EU povprečju - okrog 8%.
rocknmetal
23. 04. 2020 15.19
+21
Sosedi Švedske, Finska in Norveška, ki imata skupaj približno enako št. prebivalcev kot jih ima Švedska, obe skupaj ne dosegata niti 25% uradnega števila smrti zaradi virusa kot jih ima trenutno Švedska. Od navadne gripe jih na Švedskem umre nekaj tisoč v celem letu, trenutno pa so na 2000+ mrtvih uradno zaradi corone in to v 4. mesecu tega leta.
Supervillain
23. 04. 2020 15.21
+4
To še ne pomeni,da ga zaradi tega nimajo.
Wolfera
23. 04. 2020 15.29
-2
Bil si ze veckrat tam, ampak trenutno nisi, imam veze na svedskem, ulice so polne ljudi kot vsak obicajen dan, ljudje se druzijo kot obicajno. Mogoce bi morala Greta stopit v akcijo in jim povedat, naj se nehajo hecat kot so se z ukrepi glede podnebja, kaj pravis? 😄
NandoKerry
23. 04. 2020 15.31
+22
Kakšne imate nekateri tukaj kar malo na pamet da samo da se sliši dobro, ostali pa dajejo pluse brez da bi kdo sploh preveril. Preberi njihove časopise,karkoli, ne pa kar na pamet lepo prosim. Imajo izrazit porast smrti, od 16.700 okuženih jih je umrlo 2021...samo zadnji dan 182 mrtvih in 682 novo okuženih. Če že napišeš nekaj takega vsaj pripiši vir.
Augusto Pinochet
23. 04. 2020 14.56
+33
Ukrepi ne smejo puscati vecjih posledic kot "pandemija". Ce nekdo zboli za rakom na mozganih se mu ne odreze glave, medtem mi pa pocnemo nekaj primerljivega za druzbo s temi ukrepi. Lep primer je slovenski turizem in na tisoce Slovencev odvisnih od njega... Veliko bo zdravih in financno mrtvih, ce bo to sezonski pojav.
Augusto Pinochet
23. 04. 2020 14.58
+24
In tudi, ce korona popolnoma izgine bodo naslednji virusi ala h1n1, sars, prasicja gripa itd. tretirani drugace kot so bili oz. jih bodo izkoristili za geopoliticne boje...
provni
23. 04. 2020 14.51
-5
Opozicija točno ve, kakšni ljudje so na Vladi. V sumu storitev kaznivih dejanj pa še kaj.
asgard
23. 04. 2020 17.24
+4
opozicija so navadni reveži. Zakaj pa niso vztrajali ? Ti jaz povem : ker niso vredni da jih sosedov kuža označi !!!
nikoiništa
23. 04. 2020 14.50
+11
Čaka nas katastrofa.
GospodT
23. 04. 2020 14.48
-11
Moderatorji so mi izbrisali objavo. Bom poskusil še enkrat bolj uglajeno. Fircefarma poroča, da cepiva vsaj 5 let ne bo, 2 najbolj perspektivna kandidata za cepivo so ocenili s 5% in 15% možnostjo, da se cepivi razvijeta v naslednjih 5. letih. NAJBOLJ PERSPEKTIVNA!
GospodT
23. 04. 2020 14.57
+4
Meni je zelo žal, da so sedaj nekateri izjemno razočarani, ampak tako pač je. Tega nisem napisal jaz, ampak portal, ki poveličuje farmacijo. Se boste pač morali sprijaznit.
drejca1
23. 04. 2020 15.06
+2
Tudi mojo objavo so moderatorji izbrisali....Toni, napiši, da cepivo je, pa bo vse dobro. Da ne boš širil panike !
DR.Fejsbuk
23. 04. 2020 15.07
+9
shaft6
23. 04. 2020 15.26
+7
Toni, si pa pozabil dodati, da je precej verjetna možnost, da se bo ta časovna razlika precej zmanjšala, če bo dosti finančnega priliva in zanimanja, saj so vse farmacije po svetu sedaj v strahu, da bi ta virus izzvenel in bodo fundacije ukinjene. Prav tako domnevajo, da bodo zdravila precej bolj uspešna v boju s tem virusom, upe polagajo na remdesivir, ki pa je še vedno v kliničnem testiranju. Ampak spet so verjetno samo ugibanja raznih analitikov, čas pa bo prinesel svoje.
shaft6
23. 04. 2020 15.39
+7
Sicer pa, samo za v razmislek, kako lahko analitiki ocenijo katero cepivo bo boljše od drugih in v kakšnih procentih učinkovito, če so večina šele v prvi fazi testiranja?
zof4
23. 04. 2020 14.44
+30
Če sploh bo drugi val,kar dvomim je treba uvesti selektivno in ne splošno karanteno.
bogdajmir
23. 04. 2020 14.41
+41
sem vesel, da uvrščate Hong Kong kot lastno državo ter se upirate WHO-ju, ki tudi Tajvan priključuje Kitajski - bravo 24ur!