Inšpektor

Medvrstniško nasilje: nove oblike trpinčenja, nadlegovanja in izločanja

Ljubljana, 04. 01. 2019 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
24UR Inšpektor
Komentarji
65

Medvrstniško nasilje obstaja od nekdaj in je prisotno na vseh šolah. Vsak četrti osnovnošolec ga je že občutil  na svoji koži ... Pretepi, zbadljivke, žalitve, izločanje iz družbe ... Vse to je težko in kruto.

Vendar je to, kar je zdaj, drugače in še bolj zaskrbljujoče, da se nasilje ne dogaja več samo neposredno, fizično, ampak je prisotno na spletu, družbenih omrežjih, aplikacijah na telefonu ... vsem sovrstnikom na očeh, a hkrati skrito odraslim. Načini diskreditacije pa so, opozarjajo strokovnjaki, vse hujši, tako kot so vse hujše tudi stiske mladih, ki ga doživljajo.

Posledice vrstniškega nasilja, trpinčenja, nadlegovanja, pritiskov močnejših proti šibkejšim so tako hude, da se lahko zavlečejo v odraslost.
Posledice vrstniškega nasilja, trpinčenja, nadlegovanja, pritiskov močnejših proti šibkejšim so tako hude, da se lahko zavlečejo v odraslost. FOTO: iStock

Katja Zabukovec iz Društva za nenasilno komunikacijo za jutrišnji 24ur Inšpektor tako razlaga, da je zaradi "spleta veliko več nasilja, ki je normalizirano, ki ni problematizirano in za katerega odrasli pogosto niti ne vemo". Podobno razlagajo na TOM telefonu. In tudi zato, ker v digitalnem svetu sogovornika ne vidimo in ne slišimo, mnogi mladostniki pozabijo, da obračunavajo z resnično osebo in povzročajo resnične in hude stiske.

Posledice vrstniškega nasilja, trpinčenja, nadlegovanja, pritiskov močnejših proti šibkejšim ... so tako hude, da se lahko zavlečejo v odraslost. Katja Zabukovec se srečuje s starši, mladostniki in šolskimi službami, ki skušajo reševati tudi več let trajajoče nasilje. 

O tem, kakšno je vrstniško nasilje danes, kako ga prepoznati, predvsem pa: kako ga preprečiti ... pa tudi o napačnih predstavah, kdo ga izvaja in kdo ne ... jutri v 24UR Inšpektor! Prispevek, ki bi ga moral videti vsak starš, učitelj, najstnik ...

Inšpektor medvrstniško nasilje
Inšpektor medvrstniško nasilje FOTO: POP TV
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (65)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kapetan
05. 01. 2019 22.31
+3
Povprasajte otroke kaj so njihove pravice in dolznosti pa boste impresionirani nad poznavanjem pravic. Nasilje je bilo vedno ker je v clovekovi naravi a danes imajo otroci se nova spletna orodja, telefone z katerimi pridobivajo moc. Seveda vzgoja doma je temelj. Poznam osebno lep primet ko ima doktor pediatrije problematicnega otroka kar se tice nasilja tako, da ni nujno doma glavna tezava. Otroke moramo vedno prej zapuscat v varsto oz. sole kjer tudi ucitelji nimajo vec avtoritet. Ko sem bil jaz v soli je bil red. Te je lopnil ucitelj pa si dal mir. Danes odvetniki recejo zadnjo in ne ucitelj ce kaj ne stima. Veliko krivdo bom pa zvalil kat na medije z junk programi in risankami. Pogledam Popove risanke me kar malo bruhat. Vazen vam je izkljucni denar vsebina pa zadnja. V veliki meri ste za stanje krivi vi.
nestabilen
04. 01. 2019 15.46
+1
Bilo bi lahko se veliko hujse,samo en lobby z zakonom dovoli prodajo orozja in smo 100& v Ameriki.Tako bi ves dr@k ki ga USA izvaza na veliko koncno prinese v nase kraje "pomlad". Kaj be spet JJ in njegovi sluzili z orozjem.
Boris Kavčič
05. 01. 2019 08.05
-1
pa si ga le omenil..sem že upal da ga ne boš..bedak...kaj ma JJ pri tem zblojenec
User1094863
04. 01. 2019 15.03
+9
več kot 50 let se sistem trudi kako preprečiti staršem vzgojo otrok, in kako jih političnointeresno vzgojiti po meri sistema!! niso zatajili starši zatajil je sistem krivdo pa sedaj prevrača na vse ostale!!( ali pa s s takimi članki trudite kako še bolj drastično poseči v družine in vplivati na njihovo življenje! da tudi novinarji ste temu krivi . z objavljanjem raznih takih in podobnih stvari prav spodbujate probleme , zato da imate o čem pisati! sram naj vas bo vas in vodstvo sistema!
TistoPravo
04. 01. 2019 13.01
+13
Ja dedke pa babice skupej z starši delat poslat, s tem ne bomo prav nč rešili...normalno, da je nasilje...če se pa generacije tko ločuje prisilno. Domove za ostarele poleg šol postavt, pa skupno menzo nardit...bodo vsi nekej od tega imel, dedki in babice in otroci.,,medtem pa bodo starši lahko mirno delali za normalno plačilo....@
krona
04. 01. 2019 12.01
+35
Sem imela otroka v osnovni šoli. Tri leta je bil žrtev nasilnih sošolcev (grožnje, žaljivke, zbadanje). Žal šola za to ni nič naredila ampak so vse lepo pometli pod preprogo. Otrok pa še danes nosi posledice. K sreči sedaj hodi v srednjo šolo v Ljubljano, kjer je red in disciplina urejena in nasilja ni. Sedaj je zadovoljen.
...U.D.B.A...
04. 01. 2019 11.30
+58
Sem proti nasilju nad otroki ampak določene stvari je pa treba kaznovat,ne pa mahat z knižico o otrokovih pravicah...
...U.D.B.A...
04. 01. 2019 11.26
+23
Saj veste kako nekateri starši razmišljajo,naj dela kar hoče samo da je zdrav..Starše kaznovat....
...U.D.B.A...
04. 01. 2019 11.24
+11
Večinoma po južnjaško naj dela kar hoče samo,da jezdrav..Otrok je ogledalo staršev....
Dragonball
04. 01. 2019 11.22
+85
Ja kaj pa je drugega pričakovat v takem sistemu, ki nasilneže neprestano tolerira in jim gleda skozi prste. Na Japonski morajo otroci če delajo probleme za kazen sedeti med poukom na tleh, po pouku pa z golimi rokami čistiti šolo(tudi vc-je), v Švici mulce vržejo iz šole že za najmanjšo malenkost, v arabskem svetu imajo tud fizične kazni, v Iranu velja celo da lahko tudi mladoletne doleti smrtna kazen. Kaj pa pri nas??? Opozorilo, opomin, pogovor s starši, pogovor z ravnateljem, prvi ukor, drugi ukor, stopetdeseti ukor, podpis staršev, podpis tete iz tretjega kolena.... V takih razmerah in s tolikšnim dajanjem potuhe je nasilja in trpinčenja še malo
jg57
04. 01. 2019 12.37
+18
Da, mulc je pa potem največji frajer, ker vsi vedo, da se učitelji in socialne službe okvarjaji z njim.
Frane Šajn
04. 01. 2019 10.54
+60
Res je na tem bi se veljalo zamisliti in ukrepati preden postane del folklore če že ni. Malce več prostih rok učiteljem pri tej stvari pa bo mir. Ne pa na sodišča kot nedavni lanski primer z ravnateljem . Vplivnim očkom in mamicam navkljub.
Pacek22
04. 01. 2019 10.35
+25
Vedno slabi je, poznam 13 letnika ki ima že policijsko kartoteko
diebaumeister
04. 01. 2019 10.53
+38
Včasih je take milica zrihtala al pa udbovski fantje, so mu takoj pokazali kdo bo igral na klavir in kdo bo plesal po katerih notah.
jg57
04. 01. 2019 15.10
+0
Zrihtali so samo tiste, ki niso bili na"liniji". Če so bili tapravi se ni nič zgodilo: mediji niso pisli, preiskave so se ustavile, do sodišč sploh niso prišli. Podobno, oz. še slabše kot danes.
diebaumeister
04. 01. 2019 21.31
+1
Skankhunt42
04. 01. 2019 10.02
+25
taki kokr so starši taki bojo otroc.. sicer pa namest da se policija ukvarja s tem kaj kdo komu reče nej raj starši naučijo otroke kako se brant. obstaja dejansko nasilje, spolne zlorabe, reketiranje itd. v šolah kjer bi se dejansko moral red narest s strani policije pa zunanjih inštitucij ampak te se raj ukvarjajo z zbadanjem pa preveč občutljivimi otroci
visoki
04. 01. 2019 09.55
-21
komaj so prišli s dopusta šolniki pa že jamrajo
Cati74
04. 01. 2019 21.34
+1
Kolko dopusta pa si ti imel visoki? Šolniki 3 dni, ostalo so bili prazniki, nedelje, sobote in en oddela dan. Pa ti? Nobenega?
HorstWiesel
04. 01. 2019 09.45
+5
".......da se nasilje ne dogaja več samo neposredno, fizično, ampak je prisotno na spletu, družbenih omrežjih, aplikacijah na telefonu ......" Neposredno, fizično,..nasilje razumem, ne razumem pa nasilja na internetu, telefonu.... Če ti gre to nasilje na jetra, ga enostavno skenslaš, logoff, greš iz neta, telefona, ne uporabljaš butastih aplikacij,.... in zadeva je rešena. Zelo enostavno se mu izogneš, se ne izpostavljaš.
MojsterSplinter
04. 01. 2019 10.02
+9
Če te nasilneži ogrožajo na cesti, pa moraš po tvojem ostajati doma?
HorstWiesel
04. 01. 2019 10.40
+13
Ne, temu se ne moreš izognit in zaradi tega ne boš ostal doma.
Uporabnik1152447
04. 01. 2019 11.12
+15
Res je. Obstaja tipka za blokiranje stika, na žalost pa npr. tale spletna stran te tipke nima. Z veseljem bi blokiral mnogo ljudi, ki ves čas samo provocirajo.
Tiger1010
04. 01. 2019 11.15
-4
Na spletu te nihče fizično ne ogroža in če ti neki pačni všeč tega ne gledaš oz ne odpiraš. Problem rešen. Danes bi vsi neki jokcali ta je pa tako rekel un je tako rekel vsi se imamo pravico izražat kot se pač izražamo če pa to nekomu ni všečnaj tega pač ne bere oziroma odpira zaradi pisanja pa ni bil še nihče fizično ogrožen z omejevanjem izražanja pa je čedalje bolj ogrožena in kršena pravica govora in bi se moral narod bolj zamisliti nad tem saj nismo daleč od tega kar je bilo v bivši jugibko nisi smel omenjat tega in onega drugače so sledile posledice
METKA102
04. 01. 2019 13.49
+1
caspera1
04. 01. 2019 09.20
+72
Se strinjam s spodaj napisanim: cel izobraževalni sistem je nasilje nad otroki. Potem je pa tu še nasilje med vrstniki, že to, da posameznika skupina izloči, je zame veliko nasilje. Kje je še vse ostalo.
elrocco77
04. 01. 2019 09.15
+125
To je pa samo zato, ker ni pravilnih sankcij za nasilneže. Stalno se jim gleda skozi prste in daje potuho da lahko težijo še naprej. Če se gremo že nenasilje bi bila pomoje prava pot položnica s kakšnim štirimestnim zneskom, potem pa naj se mladoletni nepridiprav sam zagovarja pred fotrom zakaj mora plačat dva jurja recimo. V enem mesecu bi bil garantirano red !
caspera1
04. 01. 2019 09.23
+61
Nekaterim učitelji ne bi nikoli izdali take položnice (ker učitelji znajo tudi krivično popredalčkat otroke), nekaterim se pa niti ne upajo. Ker tudi starši so težavni in maščevalni.
elrocco77
04. 01. 2019 09.31
+58
Saj jih ne bi učitelji izdali. Falota bi se prijavilo policiji in položnico bi izdala država.
maxsel
04. 01. 2019 10.49
+18
buzerantos
04. 01. 2019 12.28
+4
Pikabalonca
04. 01. 2019 09.04
+75
Otroci so OGLEDALO staršev kakšen ATA takšen sin, kakšna mama taka Hči. Drgač pa celi Avtobusi družboslovcev, ki čakajo na službo v javnem sektorju da zavijejo otroke v vato socializma in jih vključijo na FDV.
Pikabalonca
04. 01. 2019 09.06
+5
Morda bi spet začeli z rutico, kapo pionirsko Himno nadaljevali z Kurirčkovo pošto na koncu pa Štafeta ter piknik za 25. Maj.
caspera1
04. 01. 2019 09.25
+42
Ne vem, zakaj si se opredelila na spol. Nikoli ne more sinu narediti toliko škode oče, kot mu jo lahko mama. Poleg tega je pa zelo pomembno, v kakšni "klimi" doma otrok odrašča.
Desade
04. 01. 2019 10.32
+19
Vsaj takrat je blo dost manj medvrstniškega nasilja in mnogo več spoštovanja do učiteljev
Desade
04. 01. 2019 10.35
+9
Od tebe še ni blo komentarja brez omenjanja socializma in komunistov... Patetično
METKA102
04. 01. 2019 13.52
+2
Nič slabega nisi napisala. Morda bi pa to bila res prava ideja.
Joland
04. 01. 2019 08.47
+176
Tipično slovensko - tiho bodi in ne prijavljaj nasilja, ker boš samo potegnil ta kratko! Ko mi je v decembru cca. 16 letni hokejist HK Olimpija na izhodu iz drsališča skočil v 2 leti starega sina (ja, spravil se je na dvoletnika in to brez vzroka!) se je klub odzval, da ga je samo hotel pomiriti! Nekdo - skrit za masko in polno zaščitno opremo s palico v roki se brutalno zadere na tvojega otroka (v pričo tebe, trenerja in celotnega moštva), da otrok od strahu zleze skupaj, tebi pa klub zaradi varstva osebnih podatkov klub ne želi sporočiti niti imena in priimka napadalca! Pisno podaš pritožbo na sedež kluba - prejmeš pa odgovor v smislu "vse v redu in da se nič ni zgodilo" - da se nič ni zgodilo ker oni so vse preverili! JA, TAM SMO IN ŠE HUJE BO - NASILJE JE DOVOLJENO IN SODSTVO TER POLICIJA GA NI SPOSOBNO SANKCIONIRATI! Stanje morale in vrednot v naši družbi je tako, da se tolerira nasilje - s čimer se seveda istočasno kaznuje tistega, nad katerim se izvaja. Odraz se vidi tudi vsak dan v prometu, ko se izsiljuje, vozi v rdečo luč, da ne govorim o vožnji v enosmerne ulice, kjer sem doživel že marsikaj! Pred vrtcem opozarjaš da divjajo v napačno smer, prijaviš na policijo, rezultata pa ni! Dokler ne bo mrtvih - ne bo ukrepov! Ko pa bodo ukrepi bodo pa za udeležene že itak prepozni ... Žalostna si moja lepa Slovenija!
NeukrotljiviNoj
04. 01. 2019 09.56
+18
Se mogoče spomniš njegove številke na dresu? Če dobiš številko, ki jo je nosil poskusi dobiti zapisnik tekme in si ga najdu. Jaz sem imel podoben primer le da sem z malim šel na tekmo pa so otroci hupali s hupami ter lepo otroško navijali. Nakar je pri izvajanju kota igralec pljunil v mojega otroka in mu zabrusil da mu bo po tekmi na glavi razlomil hupo. Po tekmi sem počakal pred sestopom iz dvorane v avtobus in z njimu obračunal na način : raztrgal športno torbo na glavi ter mu razmetal vse predmete v torbi. Domov je odšel brez desne kopačke in ščitnikov.
diebaumeister
04. 01. 2019 10.52
+9
Joland in nisi hotel namahati v tistem momentu unga mulca??? Pa js bi ga vpričo vseh, potem pa da vidmo , pa če mi tastari njegov kaj reče ga še njega, v OŠ sem treniral judo in sem na hrbet vrgel dve leti starejšga od mene, ki se je po šoli delal frajerja in ustrahoval mlajše od takrat dalje me ni niti pogledal.
regrat29
04. 01. 2019 11.26
+7
Zgledi vlečejo. Če bi ga prebutal vpričo otroka, ka pol s tem njemu sporočiš? Da je rešitev v pretepanju? Čez neki let bo pa njegov sin isti...
Joland
04. 01. 2019 12.33
+11
Če po resnici povem sem bil tako šokiran, da se je kaj takega sploh zgodilo. Zahteval sem sankcije - ki jih ni. Številke na dresu nisem videl, ker je vse precej šareno in ne vem če imajo dresi za treninge sploh številke. Če bi ga udaril bi potem jaz bil na sodišču zaradi napada na mladoletno osebo! Je pa še nekaj - nič ga nebi bolelo, ler je imel na sebi vso zaščitno opremo, s čelado in drsalkami vred - jaz pa sem bil normalno oblečen in brez rekvizitov. Dogodek se ni zgodil na tekmi - to bi morda še nekako okrivil sebe (vlečeš otroka tja kamor ni primerno) - dejansko pa se je zgodilo na hodniku izven drsalne hale, po njihovem zaključenem treningu. Zakaj smo bili tam? Ker naša hči tudi trenira drsanje in jo moraš v garderobi seveda preobleči preden gre na led. Moj mulec je visok 104 cm, pa si zamislite, da je imel mulec cca 170 cm + drsalke + čelava - praktično še enkrat višji je bil od malčka - tehnični vodja ki pa je bil prisoten pa tudi ni ukrepal. Se opravičujem besedi ampak PI**A, VSAJ OPRAVIČIL BI SE LAHKO! Ko pa dobiš odgovor od kluba da je vse OK in da si narobe predstavljamo dogodek te pa pogreje - ker s tem vsem mulcem dajejo vedeti, da bodo s tovrstnimi dejanji ušli roki pravice in da to v bistvu vsi toleriramo (očitno z mano vred !- ker mu nič ne morem narediti razen, če vzamem pravico v svoje roke - potem bom pa zopet jaz potegnil kratko on pa bo žrtev). Predvidevam že kdo je, trener pa ve zagotovo ampak ne pove, ker verjetno je lahko mulec na ledu perspektiven in bog ne daj da mu uničiš kariero .... No moj mali se sedaj hali tivoli izogiba na daleč in joka če samo sliši da gremo tja ... Mi je en goljuf pred tremi leti rekel : "Ne išči pravice na sodišču" in očitno ima prav! Tam je pravica samo v teoriji, v praksi za običajnega smrtnika je ni! A ni to žalostno kam smo v tega četrt stoletja pripeljali našo "Švico"?
diebaumeister
04. 01. 2019 13.09
+1
+++Te razumem, ampak mene nebi ustavilo ne njegova oprema, ne nič, enostavno bi ga spotaknil na hrbet in takoj judo prijem samo bi razmislil al uporabim prijem davljenja, ker mislim, da so hokejisti okoli vratu le prosti ali pa uporabim prijem vzgiba roke izpod njegovega vratu, sodišče gor sodišče dol sploh v tistem momentu me ne bi sekiralo, glede na to kako delajo sodišča bi šel par tednov v Idrijo in se naredil neumnega oziroma neprištevnega, in bi z odvetnikom zavlačeval do konca, ampak tle se ne bi ustavila še moja gonja proti temu, še bi se dobila kje zunaj v temi.
diebaumeister
04. 01. 2019 13.11
+3
regrat- svojemu sinu bi dal vedet, da se je danes treba znat branit, ker če te nekdo poskuša poškodovati te v tistem trenutku bo, in kaj ti bo pomenilo ga tožit če boš imel pohabljeno telo ali pa vreznine, danes ni več svet kot je bil v Jugi kjer smo se stepli in je bilo to to, ti pa delaj kot hočeš
regrat29
04. 01. 2019 21.16
+1
Diebaumeister to je res ja. Težke situacije so to. Edin mogoč, da otroka pošlješ naj gre stran pa onga ornk prebutaš, ko tvoj otrok ne gleda ;)
Skankhunt42
07. 01. 2019 09.47
pomoje se lažeš al pa napihuješ vse skupi.
Abica
04. 01. 2019 08.41
+117
Jaz sem pred casom kar poklicala mulca po telefonu, ki je po neki aplikaciji tezil mojemu otroku. Sem bila sokirana nad videnim. No, ful se je ustrasil in naslednji dan opravicil v soli. Je delovalo, od tedaj ni tezav. Je ze dve leti od takrat. Eni otroci pac res bolj rabijo usmeritev in da jib nekdo prizemlji, drugi so pa barabe in se nimajo namena spremeniti.
spectator935
04. 01. 2019 11.49
-10
S tem si naredila le skodo. Tvoj otrok se nikoli ne bo znal postavit zase, ker mu to ne bo potrebno. Bos tudi na razgovor za sluzbo sla namesto njega?
Abica
04. 01. 2019 13.43
+7
Škodo, ker sem 11-letniku povedala, kaj je sprejemljivo in kaj ne? In kakšne posledice si lahko obeta, če bo še naprej bully? Moj otrok običajne spore čisto okej rešuje sam, včasih bolje, včasih ne. Tu pa gre za nekaj več.
Abica
04. 01. 2019 13.48
+6
Verjetno bi ga morala pustiti, da še on sošolca obklada s krasnim izrazoslovjem, a ne. To bi bilo pa res produktivno. Nekateri starši se trudimo, da privzgojimo vrednote in lepo obnašanje, potem pa se prikaže nek bully in naj se vse pozabi in spusti na njegov nivo? Če se ti ljubi, mi še povej, o kakšnem razgovoru za službo govoriš? Ga bo bodoči direktor najprej zmerjal po snapchatu mogoče? ;-)
Bassettt
04. 01. 2019 08.38
+59
In starsi... Ja kaksen pa je moj... A te ni sram, kaksnega otroka imate.. To je samo najstnistvo, naj ze mine... Neznosen mulc! ... ITD V resnici pa ti najstniki lepo kazejo, kaj vse NISO predelali NJIHOVI starsi, da vse poka po sivih v sistemu