Gospodarstvo

Žerjav: Država ni Božiček in tudi ne bo reševala Primorja!

Ljubljana, 16. 03. 2012 12.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Žerjav je dejal, da država ni Božiček, ki bi podjetjem delila subvencije. Tako tudi ne bo pristopila k reševanju ajdovske gradbene družbe Primorje. Vlada bo ustvarjala konkurenčnejše poslovno okolje za vse, dodaja minister.

Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Radovan Žerjav
Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Radovan Žerjav FOTO: Damjan Žibert

Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Radovan Žerjav je dejal, da država nima denarja za pomoč pri reševanju gradbenega podjetja Primorje. "Država ni Božiček, da bi podjetjem delila takšne ali drugačne subvencije," poudarja minister. "V proračunu sredstev za te namene ni. Za Primorjem čakajo v vrsti še mnoga druga podjetja. Če bi želeli na enak način reševati vsa, bi potrebovali v proračunu nekaj milijard. Teh sredstev pa ni," je še izpostavil.

Po Žerjavovih besedah bi bilo v vsakem primeru narobe, če bi šla država v času, ko se ima namen umikati iz gospodarstva, v lastništvo nekega podjetja. Ocenil je še, da je rešitev za Primorje strateški partner. "Treba je poiskati nekoga, k v tem podjetju vidi potencial. In v tem podjetju je potencial. Velik potencial – ne samo človeški viri, temveč še marsikaj drugega, znanje in tako naprej," je izpostavil.

Skladno s tem minister upa, da se bo za gradbeno podjetje našla kakšna tovrstna rešitev. "Vlada ima namero, da ustvarja konkurenčnejše poslovno okolje za vse. To je namera vlade in njena ključna naloga," je dodal. Prepričan je, da bodo banke v zvezi z ajdovskim gradbincem še enkrat preverile celotno zgodbo, poslovni model in ocenile, ali je realen ali ne. Dodal je, da se morajo same odločiti, kako bodo ravnale.

Primorje je februarja na ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo podalo vlogo za državno pomoč. Ajdovska družba bo brez novih obratnih sredstev in bančnih garancij za nove posle konec marca izpolnjevala pogoje za začetek postopkov po zakonu o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju.

Gradbišče Primorja
Gradbišče Primorja FOTO: Dare Čekeliš

Bi Primorju lahko kako pomagala banka SID?

Žerjav je nedavno kot "smer možne rešitve" za Primorje omenjal SID banko. Medtem se pojavljajo ugibanja, na kakšen način bi država v to zgodbo lahko vpletla to državno finančno institucijo. Primorje je podjetje v težavah, SID banka pa po zakonu o njenem delovanju v imenu in za račun države opravlja dejavnosti zavarovanja izvoznih kreditov in investicij ter program izravnave obresti.

Med dejavnostmi, ki jih izvaja za lasten račun, pa je njena temeljna dejavnost financiranja na področju tržnih vrzeli, kamor sodijo predvsem majhna in srednje velika podjetja, razvojni, okoljevarstveni in energetski projekti ter podpora internacionalizaciji.

Banke upnice se bodo do konca meseca izrekle o tem, ali bodo realizirale svojo ponudbo finančnih ukrepov za sanacijo Primorja v višini 55 milijonov evrov. Med pogoji je uspešen dogovor podjetja z nebančnimi upniki (ponuja jim 75-odstotno poplačilo terjatev v treh letih), razlastitev sedanjih lastnikov Primorja ter sodelovanje države pri dokapitalizaciji Primorja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (91)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

fakinshit
20. 03. 2012 10.42
Pise se žerjav, pa se ne bi pomagal gradbeni industriji izdajalc :))
fakinshit
20. 03. 2012 10.41
+2
tip nima pojma
Maancy
19. 03. 2012 11.50
+4
Js ne vem kaj je Država ker nisem imela te sreče, da bi živela v Slovenski Sloveniji..ampak zagotovo vem kaj to ni, to zagotovo ni Slovenski pravosodni sistem, TV pardon RTV Ljubljana, Zbornice, parlament kup Lopovov, Občine zabavišča za družbosloce in tisto okrasno rogovje, ki se mu reče predsednik..
nikiz123
18. 03. 2012 21.05
+11
Mislim, da je to res porazna in sramotna izjava.. Oni bojo že poskrbeli da bo državni Božiček njim prinesel darila..:(
Tjaša Jereb 1
19. 03. 2012 16.13
+5
še tega sterajo v stečaj potem pa bomo lahko pozabili na prilive iz gradbenega sektorja, ker s tem se zaključuje doba gradnje visoko zahtevnih objektov katere smo znali graditi, kar je pa najhuje zgubili bomo vse ljudi ki so znali kaj narediti, da pa to pridobiš nazaj traja pa 20 let, prokleta drhal, šoferja si naj pa v rit nabije
Geronemo
18. 03. 2012 15.54
+18
In kaj je bila država ko je reševala banke???
Maancy
18. 03. 2012 15.52
+7
Ima popolnoma prav Božiček ni državni ampak je od Coca Cole..za Dedka Mraza pa pravijo, da je Komunist iz Rusije...
Maancy
19. 03. 2012 07.21
+6
Politiki pa kakor se obnašajo in kako si brijejo Norce iz Državljanov so pa zagotovo iz drugega Planeta.
llaall
18. 03. 2012 15.29
+17
Ne ti men o božičku!! Madona kakšne prijave ima ta človek!! minister pa tak! pa btw gospod Radovan Žerjav: država še nikol NI BILA božiček! Božički smo vso MI...delavci, ki vam dajejo vsa ta darilca!! najraj bi ti.......................................................................................!!!!!!!!!!!!!!
tinakr
18. 03. 2012 14.01
+7
Sami populisti povsod! Ko da se nobenemu niti najmanj ne sanja ekonomiji, sploh pa ne gradbeništvu. Ko je v nemčiji padla gradbena dejavnost za 10% so že začeli s sanacijskimi ukrepi za oživitev panoge, v Avstriji so banke že leta 2009 pričele z reprogrami kreditov strabaga ter ostalih večjih gradbincev in finančnimi inekcijami, da niso propadli zaradi dolgov, država pa je začela pospešeno investirat v sanacije infrastrukture...ko se je kriza gradbeništva razširila na Italijo, so samo v naši bližini začeli z izgradnjo 3. pasa na AC Trst- Benetke (po ceni 22mio€/km), nove HC od Vrtojbe do priključka na AC, poleg številnih projektov po celi državi gradijo še nov 3,88milijarde vreden most na Sicilijo...tuje vlade so za njihove gradbince tudi pospešeno lobirale v tujini za pridobitev poslov...kaj je naredila Slovenija ob 80% padcu panoge?! Nič! Ob takem padcu panoge v 4ih letih je jasno, da nobeno tako veliko podjetje v eni zbirokrtatizirani državi z najbolj nefleksibilnim trgom delavne sile, kjer so samo stroški z odpravninami presežnih delavcev in ostalimi ukrepi prilagajanja obsegu poslovanja ENORMNI...je jasno, da brez sistemskih ukrepov države in dogovora z bankami, ne more preživeti nobeno večje podjetje, to je jasno tudi državam z boljšimi pogoji dela, poslovanja in večjim trgom: Nemčija, Avstrija, Italija, Francija...vsem, samo našim politikom in javnosti, ki pada na njihov populizem ne!
tinakr
18. 03. 2012 14.02
+8
Namesto v investicije, razvoj in s tem hitro kroženje denarja ter multiplikacijo in posledično ohranjanje delavnih mest v gospodarstvu in ohranjanje obstoja domačih podjetij, 2 milijonski narod z 880.000 delavno aktivnih prebivalcev zmeče skoraj 4 milijarde na leto v JS (15,2 milijarde od začetka krize), da potem lahko nek Žerjav igra populista, za vse krivi neke tajkune, kateri ne bi sploh obstajali, če jih ne bi banke dobesedno prosile naj vzamejo kredite pri njih in to še največ za časa mandata ministra Populista, nad krediti pa so bedeli ljudje katere je v nadzorne svete bank nastavila ravno njihova vlada... In zdaj se nekaj sprenevedat sploh v politiki, se mi zdi, ko da se dobesedno delajo norca iz povprečne človeške inteligence. Probleme je potrebno začet reševat in ne se sprenevedat, zdaj se bo pokazalo kdo je sposoben in kdo ne...in Žerjav je pogorel že v samem štartu, sploh s takimi izjavami!
Franc Rozman II
19. 03. 2012 10.59
+2
Danijel Fric
20. 03. 2012 09.17
+1
jafalical
18. 03. 2012 12.56
+9
Dražava je bila še kako velik Božiček za te na vodilnih položajih,te k so se tolk nakradli, oškodovali državo, oškodovali zaposlene, oškodovali toliko, da smo zdaj res v podnu...te k so se nakradli,k so račune odprli v tujinah, gradili rezidence, imperije za tri generacija za njimi.Dimicive ni bila sama v tem, ni samo ona dobila ugodne pogoje kredita, na njen raucun so se tud drugi fajn slinili, tudi na račun teh ostalih Tovšakova, Zidar, Bavčar, Šrot,...je bilo še in še slinovcev.Da ne govorimo o samih bankah, ki so dajale ven tolk denarja,s tako ugodnimi obrestnimi merami, z več letnimi moratorij...kdo bo to vse povrnil?
kleopatra-1
18. 03. 2012 11.57
+18
država ni Božiček, je pa dolžna zapreti in zapleniti premoženje tistim, ki so te Božičke iz gradbenih podjetij pokradli. Vsem nam je jasno, da niso računi na Kajmanksih otokih, Cipru, Lichenseinu itd polni zaradi nadur vodilnih, ampak zaradi nadur na tisoče delavcev, ki so zdaj ostali brez vsega. Ampak razumem ministra in vlado - če le te spravijo za rešetke in jim sodijo, bo prišlo na dan, da so tudi skoraj vsi politiki imeli veliko od tega. Ni tukaj samo Simona Dimic zgradila hiše na naš račun.
LepiBorut
18. 03. 2012 12.23
+17
država je božiček samo za izbrano elito.
LepiBorut
18. 03. 2012 11.16
+1
Žerjav ali bo zajćek kaj prinesel nam v Atene? Bo bo bo......
X-XY
19. 03. 2012 10.13
jd13211
18. 03. 2012 09.57
+9
Me zanima kaka bi bila reakcija, če bi ljudje in podjetja na severnem primorskem rekli Žerjavu, da ni sredstev za davke plačevat in da niso noben božiček...če pač ni denarja! Najbrž bi ta banda politična kar vojsko poslala v izterjavo dolga!
nikiz123
18. 03. 2012 21.01
+5
X-XY
19. 03. 2012 10.14
A misliš, da pa na Štajerskem je denarja?
Maancy
18. 03. 2012 09.25
+0
Drži in tudi propadle poslle cerkve ne bo, še manj pa pokojnine kmetov in dekel katere niso prispeve ničesar v delavski pokojninski sklad..
Maancy
18. 03. 2012 09.31
+1
Čakamo da se končno začnete obnašati Evropsko na delu in ne samo na jeziku ter Cerkvenim omogočite, da dobijo svoj cerkveni, davek tako kot drugot po Evropi kjer bodo financirani tako kot se spodobi..in ne bo večnega jamranja za denar4.. Predlagam pa da Vere in Kulturo obravnavamo po Francoskem modelu..Lahko imate kar ustvarite samo davek je potrebno plačati..dobite pa nič pardon ravno tolikokot ostali..
ButaleLand
18. 03. 2012 08.19
+6
Ali nima njihova predsednica uprave Marjana Novak okrog 12.000 € plače??? Naj gre na minimalca pa od tam naprej rešuje primorje - skladno s poslovnimi uspehi naj si pa tudi plačo potem zvišuje!
X-XY
19. 03. 2012 10.15
Eh, saj ona ni firme "gor" postavla. Ona samo pomaga, to pa moraš tudi znat, uh
Ljubljanski Snob
17. 03. 2012 20.42
+8
Pod vsako brezvezno temo je po par tisoč komentarjev, tukaj pa le 50, pa čeprav je ravno gospodarstvo pomembno, ne pa tam neki tipson, ki je popušil hišo, ker je bil nadut in brezbrižen. Primorje je nemogoče rešiti, saj bi morali mu dati vsaj 400 miljonov Evrov, čez pol leta bi pa zopet rabili kakih 100 miljonov, in to v nedogled, tako kot NLB- vreča brez dna. Žalostno je da bo zaradi stečaja zopet par tisoč ljudi brez dela, vendar tega ,,mrliča,, Primorja, več nič ne more rešiti, tako da se strinjam z Žerjavom v popolnosti. Kruta, a resnična izjava Rade
luciluk
17. 03. 2012 18.07
-2
Ne vidim nobnega razloga zakaj ne bi zaprli tudi Primorja. Brez dele je ostalo že 50.000 delavcev, ne vem zakaj naj bi bili pa Primorjevi delavci vredni kaj več??? Ke r so kao primorci??? Ni problem Strabag ali drugi tuji gradbinci, vsi razen top mangerji so Slovenski delavci ali iz BiH. Po propadu SCT, Vegrad, Primorje je ostalo ogromno usposobljenega kadra, ki se bo zaposlil pri manjših gradbenih podjetjih in le ta bodo sedaj prevzela gradbeni trg, seveda z nižjimi cenami kot jih je imel Zemuski sporazum. Vprašajte ali SLO sploh lahko preživi gradbeno podjetje, ki ima v svojem voznem parku >200 prekucnikov, >20 prevozov betona,..... . Naravno je da tak monstrum (velikan), ki se ne želi prilagoditi dani situaciji PROPADE. In za to je kriva uprava in nadzorni svet, ki nista znala izvesti potrebne reorganizacije. Po vsaki vojni se vojska razpusti!!! In vojne je konec. Zakaj imeti vse vojake pod orožjem?
jd13211
18. 03. 2012 10.58
+5
Ma ti pojma nimaš!! Vprašaj se če so prekmurci vredni kaj več ne primorci, pa nimam nič proti prekmurcem! Zakaj njihove regije ni Slovenija pustila, da crkne in se vodilni v vladi niso delali norca iz njih?! Politika jih je reševala z 200 milijoni samo za razvoj regije, zmetali so še dodatno ogromno denarja v njihova podjetja, naredili so iz regije davčno oazo...kaj je politika naredila za razvoj koroške po propadu njihovih največjih podjetij, kaj je politika naredila za razvoj dolenjske po propadu podjetij, umiku tujih čeprav uspešnih podjetij v tujino, kaj so naredili za armade brezposelnih? Kaj dela politika za razvoj primorske zdaj, ko propadajo njihova največja podjetja?! Nič! Smejejo se in delajo norce, da niso božiček!
jd13211
18. 03. 2012 10.58
+4
Kar se manjših podjetij tiče, potrebujejo »velikane«, da lahko sploh pridejo do poslov, ker sami nimajo dovolj referenc in brez referenc za zahtevne objekte ne morejo na teh objektih opravljati niti najpreprostejših poslov! Tudi tujci ne bodo rešili domačih podjetij, ki so še na trgu! Poglej si francoze v šoštanju! S sabo so pripeljali 1500 tujih delavcev, tuje dobavitelje, tuje podizvajalce! Tudi domači delavci, ki delajo za tuja podjetja niso plačani kot njihovi kolegi v tujini! Slovenski delavec, ki dela za avstrijsko podjetje v sloveniji dobi 25% plače svojega avstrijskega kolega na istem delavnem mestu v avstriji, po drugi strani, ko gre za odiranje ljudstva pa tuje trgovske verige ohranjajo iste cene doma in v tujini – ali pa jih pri nas še dodatno navijajo; kljub veliko manjši kupni moči prebivalstva....toliko o tuji mentaliteti in o tem kako nas bodo tujci odrešili, če nas pokupijo čez noč za 2 centa. Poleg tega se tuja podjetja ne borijo pri nas za obstanek, če ni rezultatov gre firma v stečaj, ali pa že če ni dovolj dobička...tako kot se je to zgodilo na dolenjskem!
jd13211
18. 03. 2012 10.59
+10
«Brez dele je ostalo že 50.000 delavcev, ne vem zakaj naj bi bili pa Primorjevi delavci vredni kaj več??? Ke r so kao primorci???« Lahko tako primitivno razmišljat, ko ne gre za tvoje delavno mesto...zaenkrat! Samo niti sanja se ti ne kako je grozljivo, če ne veš ali boš imel jutri še kaj hrane zase in za otroke ali ne. Jaz sem to že doživel in razumem več 10.000 ljudi, ki so obsojeni na bedno življenje v tej gnili državi...ne razumem pa gospodarskega ministra kako se lahko še dela norca iz tega, to me pa jezi! Lahko njemu in njegovi družini, ko verjamem, da potegnejo garantiranih 10.000€/mesec od države ali delajo kaj ali pa se zafrkavajo na račun bede drugih!
LepiBorut
18. 03. 2012 11.32
+7
marco zarati takšnik kot si ti pa smo tam ko smo. kaj me pa priga sosed, če crkne od lakote to je tvoje razmišljanje. Bravo marco.
BOG1972
17. 03. 2012 17.54
+12
vsi skup nimajo pameti za enga loleka in boleka. Pri nas se je tko kot se zdaj gradbeništvo uničilo tudi lesno industrijo , tak da zdej napol zastonj izvažamo hlodovino italijanom in avstrijcem. Mislim da čist sam zidar in černigoj nista sama kriva za propad podjetij. Ogromn politikov se je še financiralo skozi avtocestni križ. Mislim da vsi politiki ki so kdajkoli vodili slovenijo imajo nekaj od avtocest , mogoče edino lahovnik ne. Čist vsaka vlada in vladni ljudje so se financirali čez gradbena podjetja. Primer golobičeva ultra je na vsako karijolo od stroja namontirala navigacijsko napravo (tudi na tako male stroje ki tudi strehe nimajo) in zaračunavala najemnino. Od bivšega ministra za promet (vlačič) je brat hodil po večjih podjetjih in vsa so bila prisiljena kupit kao neke sonde za kao zmanjšano porabo goriva. Ma vam povem da imamo politike pokvarjene bolj kot katerakoli mafija na svetu. Glede primorja bi samo delavcem izrazil sočutje za propad podjetja. Hlapci bili in hlapci bomo ostali ampak zdej bodo prišli gradit tujci ampak ne več po dampinških cenah ampak po zasoljenih , mi pa bomo hlapci v lastni državi.
platon26
18. 03. 2012 09.31
+3
Lahovnik si je nabasal žepe pr TEŠ 6 in pač odšel iz politike da ga nebi kdo po prstih udaril tako da ne delat enega svetnika iz njega!
Jermen
18. 03. 2012 11.15
-1
matej1406
17. 03. 2012 16.58
+18
strinjam se z njim ko je rekel da drzava ni bozicek. bozicek smo davkoplacevalci in drzava od nas dobiva lepa darila!!
nikhrast
17. 03. 2012 16.43
+1
Ne vem kaj mislite, da bo Žerjav kar delil denar? Država bi lahko investirala v javna dela, železnice, ceste, mostove, delo pa naj dobi najbolj sposobno podjetje. Vlada je delila denar podjetjam da so delavci delali manj ur, jasno da je bilo to napačna investicija.
Kajetan
17. 03. 2012 14.55
+9
Že nekajkrat sem omenil da je Žerjav katastrofa za gospodarsko ministrstvo. Njegova zdrava kmečka pamet je delovala samo in zgolj do volitev pod hipotezo govori kar množice rade slišijo. Razne izjave o božičkih in podobnem lahko pusti doma in se vpraša ali ni s to vlado super hik ki EU kar potrjuje in kolikšna je končna bilanca pomoči grčiji . ja Radovanek 490 mio eur v denarju in 600 mio eur bančnih poroštev in skupaj 1,09 miljarde eur A ZA PRIMORJE PA NISI BOŽIŽIČEK ????????
titovka
17. 03. 2012 16.46
+2
kako se je gradil šentviški predor....se nihče ne vpraša????