Gospodarstvo

Zakaj se hrana draži?

Ljubljana, 03. 09. 2007 16.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Evropska komisija mora narediti analizo vzrokov rasti cen hrane, menita kmetijski minister Jarc in njegov francoski kolega.

Po Barnierjevem mnenju je treba najti ustrezne odgovore za povišanje cen hrane.
Po Barnierjevem mnenju je treba najti ustrezne odgovore za povišanje cen hrane. FOTO: 24ur.com

Evropska komisija bi morala narediti analizo vzrokov in posledic rasti cen hrane po posameznih sektorjih, sta po današnjem srečanju v Ljubljani povedala minister za kmetijstvo Iztok Jarc in njegov francoski kolega Michel Barnier. Sicer imata po njunih besedah Slovenija in Francija podobna stališča glede skupne kmetijske politike in podobne pomisleke glede reforme vina. Poudarila sta pomen dobrega sodelovanja med državama tudi na področju kmetijstva v času predsedovanja EU prihodnje leto.

Med možnimi ukrepi EU je Barnier omenil obnovo zemlje v prahi. Gre za štiri milijone hektarjev zemlje, obnova bi omogočila večjo proizvodnjo in s tem znižanje cen. O tem bo Evropska komisija odločala septembra. Možen ukrep so tudi dodatne kvote na področju mleka, je dejal.

Zakaj cene hrane naraščajo

Strinjala sva se, da bi morala Evropska komisija narediti analizo vzrokov po posameznih sektorjih in analizo posledic takšnega dogajanja, je Barnier odgovoril na vprašanje, kaj lahko EU naredi za umiritev cen hrane. Izpostavil je visoke stroške za pridelovalce mesa oz. perutnine in dejal, da bi bilo treba uravnotežiti posledice. Po Barnierjevem mnenju gre za trajnejše poviševanje cen in je treba najti ustrezne odgovore.

Nakupovanje
Nakupovanje FOTO: POP TV

Tudi Jarc meni, da treba odpreti razpravo o visokih cenah hrane tudi na evropski ravni. Sicer je, kot pravi, težko napovedati, ali se bodo napovedi o rasti cen v prihodnje uresničile, bo pa ministrstvo v vsakem primeru pozorno spremljalo dogajanje in poskušalo ustrezno reagirati.

Podobne usmeritve Slovenije in Francije

Jarc je dejal, da imata Francija in Slovenija precej podobna stališča na skupno kmetijsko politiko. "Za Slovenijo je stabilnost v tem sektorju zelo pomembna in osebno mislim, da ravno skupna kmetijska politika daje kmetijstvu tisto potrebno dolgoročno stabilnost in možnost, da dobro konkurira," je povedal Jarc.

Kmetijski minister Iztok Jarc meni, da je treba odpreti razpravo o visokih cenah hrane tudi na evropski ravni.
Kmetijski minister Iztok Jarc meni, da je treba odpreti razpravo o visokih cenah hrane tudi na evropski ravni. FOTO: POP TV

"Vesel sem, da sva z ministrom Jarcem ugotovila, da so usmeritve Francije in Slovenije tudi po letu 2013, ko bomo skupno kmetijsko politiko obnavljali, zelo podobne," je povedal Barnier. Sicer je pritrdil Jarčevemu mnenju, da je srečanje pomembno, saj da morata državi krepiti odnose v strateškem trenutku v času prihajajočega predsedovanja Slovenije EU, ki bo nato predsedovanje predala Franciji.

Spregovorila tudi o vinski reformi in o dokončanju reforme sladkorja. Državi se po besedah francoskega ministra pri vinski reformi strinjata, da v njej ni jasno dorečeno vprašanje dosladkanje vina, pa tudi, da so številke pri opustitvi vinogradov previsoke. Državi si želita ohraniti identiteto vina, je še dejal Barnier.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (13)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tedy1967
04. 09. 2007 17.00
Ja lepa politika. Kilo kruha po 2,5 evra, po novem bo še več. In na dan samo dve pekarne v Sloveniji 2 tone v smeti. Ej Argentinec a to je zgodba o uspehu??????????
retro77
04. 09. 2007 14.36
V dnevniku sem prebral, da ima slovenija skoraj 4m2 prodajnih površin na prebivalca, avstrija pa 2,5. Kaj to pomeni? Da trgovci beležijo blazne zaslužke, da lahko gradijo in obratujejo z vsemi temi shopping centri. In še en dokaz: Lidl in hofer postavljata v sloveniji trgovine kot nora, kljub zasičenosti trga. Izgleda da se res splača biti trgovec v sloveniji. Glede trditev o povišanju cen surovin: BULL SH**T. Če se recimo cena pšenice dvigne za 30 proc. ali se mora končna cena tudi??? A so jajca dražja zaradi dražje pšenice, ali je elektrika dražja zaradi dražje pšenice? Ali ima trgovec več dela in stroškov z kruhom zaradi dražje pšenice??? Se strinjam da podražijo, vendar naj bo podražitev samo od vrednosti pšenice v kruhu. Če je v kruhu pšenice za 50sit (cena proizvajalca), in se je podražila za 20 proc. na 60sit, naj se tudi končna cena dvigne za 10sit in ne za 20 proc. iz 250 na 300sit kot to radi trgovci izkoriščajo.
retro77
04. 09. 2007 14.36
V dnevniku sem prebral, da ima slovenija skoraj 4m2 prodajnih površin na prebivalca, avstrija pa 2,5. Kaj to pomeni? Da trgovci beležijo blazne zaslužke, da lahko gradijo in obratujejo z vsemi temi shopping centri. In še en dokaz: Lidl in hofer postavljata v sloveniji trgovine kot nora, kljub zasičenosti trga. Izgleda da se res splača biti trgovec v sloveniji. Glede trditev o povišanju cen surovin: BULL SH**T. Če se recimo cena pšenice dvigne za 30 proc. ali se mora končna cena tudi??? A so jajca dražja zaradi dražje pšenice, ali je elektrika dražja zaradi dražje pšenice? Ali ima trgovec več dela in stroškov z kruhom zaradi dražje pšenice??? Se strinjam da podražijo, vendar naj bo podražitev samo od vrednosti pšenice v kruhu. Če je v kruhu pšenice za 50sit (cena proizvajalca), in se je podražila za 20 proc. na 60sit, naj se tudi končna cena dvigne za 10sit in ne za 20 proc. iz 250 na 300sit kot to radi trgovci izkoriščajo.
retro77
04. 09. 2007 14.32
V dnevniku sem prebral, da ima slovenija skoraj 4m2 prodajnih površin na prebivalca, avstrija pa 2,5. Kaj to pomeni? Da trgovci beležijo blazne zaslužke, da lahko gradijo in obratujejo z vsemi temi shopping centri. In še en dokaz: Lidl in hofer postavljata v sloveniji trgovine kot nora, kljub zasičenosti trga. Izgleda da se res splača biti trgovec v sloveniji.
the.undertaker@email.si
04. 09. 2007 12.15
Ogromno tako imenovanih kmetov hodi še redno v službo.Sam jih osebno poznam vsaj 5 v vasi, ki šteje ubogih 20 hiš. Kaj naj pa mi, ki imamo samo službo? Mi moramo vso hrano kupovati. Tako imenovani kmetje pa si vse pridelajo, plača jim pa ostane za položnice, drage avtomobile, traktorje... Ima samo gumo na traktorju vredno toliko, kot je vreden moj 1 leto star avto. Da o mp3 playerjih v traktorjih ne govorim... Ker pa je treba na polju delati so pa takoimenovani kmetje več na bolniški, kot pa mi, ki nam je edini vir zaslužka naša služba vsakdanja. Ampak...kmet je bil vedno ubog. In tako naj ostane. Naj bodo trgovci krivi z avse. Pa še to...andi20...če misliš, da se kruh dela iz pšenice, potem si naj večji neznalec na obli. Že mlinar pobere svoj del, da pridemo do osnovne sestavine, ki se ji po slovensko reče MOKA. Ja andi, iz moke se dela kruh.
Torpedo
04. 09. 2007 10.40
tako je! kmetom vzet traktorje..po en traktor na vas in pika.
xes
04. 09. 2007 10.03
slonpodgrmom: en predlog... poglej odkupno ceno psenice potem pa jo primerjaj s ceno kruha in razmisljaj dalje kdo je kriv za visoko ceno kruha.... no, ko bos to ugotovil naredi isto za mleko...
kojisi.tikurac@gmail.com
04. 09. 2007 09.53
Ja super... spet se bo analiziralo pol leta... seveda bo izbira skupine analitikov na koncu pomombnejši problem od začetnega - povišanja cen. Komisija bo pobrala mastne denarce, analizirali pa nič. Rezultat bo: cene so šle gor zaradi inflacije. Hvala lepa! To pa res nisem vedel...
hinko.murovec@siol.net
03. 09. 2007 19.43
To me malce spominja na čase, ko se je, če kaj ni štimalo vedno preklinjalo Beograd in je bila kriva Sava ker po njej vse odteka tja dol , Itd. Sedaj bi izgovori na EU kar štimali, je pa problem , jaz ne vem za nobeno vodo , ki bi tekla proti Bruslju , morda kak studenček v Alpah. Pomagajteeeeee.LP
Prvo Bore
03. 09. 2007 18.23
boskopetek kateri stranki Ti pripadaš ?
Bostjan Petek
03. 09. 2007 18.20
andy20 Nimam kaj dodat! Točno tako in niti malo drugače.
andy20
03. 09. 2007 18.01
tako ali tako je vedno kmet kriv za povišanje cene prehrambenih izdelkov, to pa nihče ne pomisli, koliko kmet dobi za določeno surovino (meso mleko). Naprimer za kg 1. kakovostnega govejega mesa kmet dobi kmet 2,70 EUR, v trgovini pa to isto meso stane 8 EUR. In mislim da je tu popolnoma jasno, kdo je glavni krivec za tako drago prehrano (mesarji, trgovci)!!!
Jožajoža
03. 09. 2007 18.00
nehajte že, da ima slovenija svoja stališča glede evropske politike.razvita evropa slovenije ne pozna in se z njo ne pogovarja in dogovarja..evropa je slovenijo sprejela v eu samo zaradi prostih poti evropejcev do hrvatske, in do ekonomslko zanimivega balkana.