Gospodarstvo

Za boljšo pretočnost?

Ljubljana, 02. 10. 2007 13.41 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Avtoprevozniki zahtevajo avtomatsko plačevanje cestnin. Ministrstvo odgovarja, da to ni mogoče.

Za avtoprevoznike je nesprejemljivo, da se na avtocestah uvede vožnja brez ustavljanja za gospodarska vozila šele po letu 2010, saj bi bilo po informacijah, ki jih imajo avtoprevozniki, sistem ABC možno uvesti že do konca letošnjega leta.
Za avtoprevoznike je nesprejemljivo, da se na avtocestah uvede vožnja brez ustavljanja za gospodarska vozila šele po letu 2010, saj bi bilo po informacijah, ki jih imajo avtoprevozniki, sistem ABC možno uvesti že do konca letošnjega leta. FOTO: Kanal A

Avtoprevozniki poleg avtomatskega plačevanja cestnin zahtevajo tudi popuste pri plačilu avtocest za bolj ekološka in varna gospodarska vozila, v nasprotnem primeru pa za januar napovedujejo "nevšečnosti" na avtocestah za vse udeležence v prometu. Predsednik sekcije Andrej Klobasa je povedal, da avtoprevozniki predlagajo, da jih država, dokler ne bo zagotovila subvencij za nakup ekoloških in varnih gospodarskih vozil, oprosti plačevanja povračil za avtoceste tiste prevoznike, ki imajo taka vozila.

Od 500 kilometrov avtocest v Sloveniji je za tovornjake občasno zaprtih (tu gre predvsem za vikende) 380 kilometrov avtocest oziroma 76 odstotkov vseh avtocest. Od 5900 kilometrov drugih cest pa je občasno in stalno zaprtih za tovornjake 2000 kilometrov cest oziroma 34 odstotkov vseh cest, je povedal Bojan Pečnik, sekretar sekcije avtoprevoznikov.

Ob tem je Klobasa poudaril, da ob morebitni neizpolnitvi njihovih zahtev ne bodo zapirali avtocest, ampak bodo drugače protestirali. Klobasa je še povedal, da imajo avtoprevozniki dovolj obljub ministrstva in Darsa glede uvedbe avtomatskega plačevanja avtocest, saj je bilo sklenjenih že veliko dogovorov, katerih se omejeni strani nista držali.

Prevozniki, ki plačujejo povračila za ceste, ne smejo voziti po vseh cestah v Sloveniji, tako da so prisiljeni voziti po avtocestah. Ne želijo več čakati v kolonah pred cestninskimi postajami, s čimer škodujejo okolju. Opozorili so tudi na zmanjšanje uspešnosti svoje dejavnosti zaradi izgube časa, je poudaril Klobasa.

Sekretar sekcije Bojan Pečnik je ob tem predstavil obremenjenost nekaterih cestninskih postaj, pri čemer je delež tovornih vozil med celotnim prometom z 42 odstotki najvišji na cestninski postaji Bazara, najbolj "kritična" pa je po njegovih besedah cestninska postaja Tepanje (24 odstotkov). Sledijo Vransko (27 odstotkov), Kompolje (23 odstotkov) in Ljubljana Zahod (19 odstotkov).

Ministrstvo zavrača zahteve

Ministrstvo za promet je pojasnilo, da bi bila izpolnitev zahtev avtoprevoznikov v nasprotju z novim akcijskim načrtom uvedbe e-cestninskega sistema v prostem prometnem toku, ki ga je vlada sprejela julija. "Kakršna koli nadgradnja ABC sistema bi bila v nasprotju z novim akcijskim načrtom in s sklepom vlade, v katerem je vlada Darsu naložila, naj ustavi vse postopke nadgradnje obstoječega sistema cestninjenja ABC za razrede vozil R2, R3 in R4 na 2,45 GHz, kot tudi nadgradnje obstoječega sistema cestninjenja na frekvenco 5,8 GHz," so zapisali na ministrstvu. Nadgradnja bi bila po njihovih navedbah ekonomsko neupravičena.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (13)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

xes
05. 10. 2007 12.53
gregameister: manj tovornjakov na avtocestah -> manj stroskov vzdrzevanja avtocest. TIsta cestnina, ki jo placa voznik tovornjaka se zdalec ne dosega skode, ki jo naredi na cestiscu njegova nekajdesettonska mrcina od kamiona.... strosek gradnje/vzdrzevanja avtoceste v primerjavi z zeleznico pa je tudi dosti visji. Torej sem zmesan, ker se mi ne zdi prav, da drzavljani placujemo preko prispevkov in obresti kreditov sredstva za izgradnjo in vzdrzevanje avtocest po katerih se vozijo v najvecji meri (in jih tudi v najvecji meri unicujejo) tranzitni kamioni, ki pa se tudi ze znajo izzogniti nasim cestninam? Priznam... zmesan sem! Avstrijci, ki tovornjakarjem zaracunajo mastno bolj kot slovenci so pa se bolj zmesani.. da Svicarjev, ki imajo za tranzitne kamione se bolj zaostren rezim (obvezno na vlake) sploh ne omenjam, ti so pa ja cisto prfuknjeni... ali pac?
Grega Žagar 1
03. 10. 2007 11.56
xes | 03.10.2007 | 11:33 - zmešan do konca! sploh z zadnjo trditvijo. pomisli kok ti bo potem dars zaračunal potovanje iz celja do ljubljane naprimer (zdaj: vransko-1,30€ in kompolje-1,55€) potem bi pa 100% naraslo na nekaj več kot 5€! prometa se iz ekonomskega vidika ne splača preusmiriti na železnice kajti le tako se lahko gradijo in obnavljajo slovenske svtoceste. pa še ena kritika glede abc si napisal da nikakor ne na naš pas a znaš brati sploh človek- namenili jim bodo svoj pas!!! damirg | 03.10.2007 | 10:46 - ti pa si verjetno diplomiral samo za knjigami. verjemi da se to da čisto enostavno izvesti se dobro spoznam na elektroniko in razne takšne zadeve (poznamo najmanj 1000 elektronskih naprav za prepoznavanje dolžine, teže, obremenjenosti......) tako da ne govori da se ne da! ampak ministerstvo ni za nekatere ekonomske in inovativne rešitve kajti se jim zdi to predrago!!!!!
Grega Žagar 1
03. 10. 2007 11.39
glede na to da se pač malo spoznam na te zadeve glede cestninjenja in elektronike menim da to ni noben bav bav kako elektronsko cestniniti tovornjak oziroma priklopnik! poznamo najmanj 1000 naprav katere prepoznavajo in beležijo dolžino, težo, .... tako da to je samo naše predobro ministerstvo katero zavira razvoj! damirg | 03.10.2007 | 10:46 - stari diplomira in šolo lahko naredi vsak teleban v slovenjiji in med njimi si očitno tudi ti da ne veš kakšne stvari so vse izvedljive! malo se zamisli nad svojimi izjavami!!!
xes
03. 10. 2007 11.33
To, da bi tovornjaki uporabljali zdajsnji ABC pas je zame nesprejemljivo. Lahko se jim, ce ze, uvede poseben pas kjer naj se dreznajo, niti pod razno pa ne z ABC tablicami na ABC pas... sploh pa so cestnine neumnost, ki bi jo bilo potrebno ukiniti! Sem pa za to, da bi tovornjakom PREPOVEDAL uporabo prehitevalnega pasu. Sem bil ze veckrat prica veckilometerskemu medsebojnem prehitevanju tovornjakov po avtocesti, ki ni prinesel prav nic drugega kot velike zastoje. Fantje, avtocesta ni samo vasa in ni grajena samo za vas! Tudi mi ostali dejanko PLACUJEMO, da v nekem doglednem casu pridemo nekam... To, da ne smejo unicevati vecino ostalih cest, ki NISO narejene za razne 40tonske mrcine se meni zdi EDINO pravilno! Menim samo, da policija premalo izvaja nadzor nad temi krsitvami in so kaznovane z dalec prenizko kaznijo! Izogibanje cestnini na racun unicevanja lokalnih cest je enostavno receno LOPOVSCINA in krsitelje bi bilo potrebno temu primerno obravnavati! Ostreje bi bilo treba kaznovati tudi kristelje, ki kljub prepovedi vozijo med vikendi! Popusti na ekoloska vozila? Ja, jaz sem za... ne samo za tovornjake... tudi za ostale udelezence v prometu.... sem pa odlocno proti nekemu priviligiranju tovornjakov in kakrsnemu koli oprascanju placil cestnine na racun "novega", bolj ekoloskega kamiona. Subvencioniranje nakupa bolj ekoloskih vozil?!!?! To je neumnost! Prej bi jim uvedel dodatno kazensko dodatno obdavcitev vsem tistim ki furajo razne predpotopne ekoloske katastrofe na 18 kolesih. Kaj podobnega bi lahko zaracunavali tudi na meji raznim romunskih, bolgarskim, bosanskim dvajset let starim sleparjem ki za seboj puscajo vec deset meterske oblake dima! Napovedujejo nevsecnosti?? Enkrat me je nek slepar ze nesramno in skoraj zihr zanalasc zrinil iz ceste... Ce misli tale Klobasar s tem "nevsecnosti" ogrozanje nas, ostalih udelezencev v prometu obljubim najmanj kak kamen v sajbo prvega kamiona, ki bo se poskusal kaksno taksno neumnost! Neandertalci !!! Dovolj ljudi ste ze pobili na cestah s svojim arogantnim obnasanjem !!! Uvedel bi tudi pogostejse zdravnisko pregledovanje in ocenjevanje psihovifizicnih sposobnosti ter poznavanja CPP za voznike tovornjakov! Tovornjakarje, ki so povzrocili ze vec prometnih nesrec (bili dokazano krivi) pa stran iz cest! BREZPOGOJNO! Sploh pa sem za to, da Slovenija sprejme neko strategijo po kateri se zacne vecina Tovornega prometa seliti iz cest na zeleznice! Tako lokalnega kot tranzitnega!
damirg@email.si
03. 10. 2007 10.46
glede na to da sem izenir strojnistva, lahko povem da to tehnicno skoraj ni izdevljivo. problem bi bil namrec pri prepoznavanju tovornih vozil, sploh pa tistih s priklopniki.
lenchi@klepetulja.com
03. 10. 2007 09.26
Bojo štrajkal... ha ha ha A ne štrajkajo vsak dan??? Na obvoznici je zjutraj vedno taka kolona, da vozimo ko polži, pa ful velik je tovornjakarjev... Kar se pa tiče ABC za tovornjakarje se pa strinjam z njimi. A mamo v Sloveniji res tolk nesposobne kadre da tega ne morejo spelat? En pas bi moral bit sam za tovornjakarje, zraven pa senzor, ki bi zaznal kolk je tovornjak visok. Če bi bil prenizek (če bi se hotu kdo z osebnim avtom švercat) mu enostavno ne bi odprl zapornice. Kaka znanost, uf!
rsp.123@email.si
02. 10. 2007 18.17
Ja pismo, kolk domačih tovornakarjev se pa vozi po avtocestah, kjer so cestnine?? Še povečat bi jim morali nadomestila za uporabo ( uničevanje ) lokalnih cest, pa kazni za nespoštovanje vožnje po avtocestah bi blo za povečat za 10x !! Aja, pol bi pa Pintar@co.spet zapiral ceste....
mega351079
02. 10. 2007 16.21
Tudi jaz se strinjam, da bi morali uvesti abc sistem za vsa vozila čim prej. Se pa ne strinjam s stavkom, ki je zgoraj zapisan: Prevozniki, ki plačujejo povračila za ceste, ne smejo voziti po vseh cestah v Sloveniji, tako da so prisiljeni voziti po avtocestah ; Menim, da je to čisto prav, da se morajo tovornjaki vozit po avtocestah. Jaz npr. živim ob glavni cesti Pesnica-Šentilj in niti predstavljati si ne znam kakšno bi bilo, če bi tovornjaki lahko vozili tukaj mimo..
DarthRevan
02. 10. 2007 16.10
Sam en problemček je: Če damo kamione na vlak in SŽ začnejo delat manjšo lukno, s čim nas bo privil Dars, da bo nadomestil izpad dohodka? :)
h4xk0
02. 10. 2007 16.07
Najlepše kar se ti lahko zgodi je, da se na cestninski postaji niti na ABC pas ne moreš zvrstit, ker je toliko "prevoznikov" na cestninski postaji. Je treba po odstavnem do ABC pasa. Drama. @Lastovka3 - Se strinjam. Pa še Železnice bi kak € dobile, da ne'b tako črno luknjo v državnem proračunu delale.
makajjezvami
02. 10. 2007 15.37
Po mojem da se le bojijo zlorab (ABC za avtomobile). Sicer bi se po mojem dalo tudi to rešiti s kakšnimi zankami v cestišču.
generalpostmail@hotmail.com
02. 10. 2007 14.13
Jaz jih podpiram, sej pa ni to neka znanost naredit sistem podoben ABC-ju, ki bo pač samo za tovornjake. Velik hitrej bi šlo vse skupaj... mogoč bo pa moral prej odstopit še en minister za promet! LOL
slivov knedl
02. 10. 2007 14.02
Kamione v tranzitu na vlak!