Gospodarstvo

Visoka brezposelnost, delodajalci pa imajo težave z iskanjem ustreznega kadra

Ljubljana, 19. 06. 2014 07.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

O težavah zaradi pomanjkanja ustreznega kadra poroča 19 odstotkov delodajalcev. V letošnjem letu imajo slovenski delodajalci sicer največ težav z zapolnitvijo delovnih mest kvalificiranih delavcev, inženirjev ter osebja v restavracijah in hotelih.

Delo z lesom
Delo z lesom FOTO: Thinkstock

Število brezposelnih v Sloveniji je visoko, o težavah zaradi pomanjkanja ustreznega kadra pa še vedno poroča 19 odstotkov delodajalcev, je razvidno iz raziskave družbe Manpowergroup o pomanjkanju ustreznih kadrov za letošnje leto. To je sicer pet odstotnih točk manj kot lani in 17 odstotnih točk manj od globalnega povprečja.

Po rezultatih raziskave v Sloveniji, ki je zajela 620 delodajalcev, se s težavami pri zaposlovanju na določena delovna mesta zaradi pomanjkanja ustreznih kadrov sooča 19 odstotkov delodajalcev.

V Sloveniji se ta delež zmanjšuje že od leta 2011, ko se je v državi začelo izvajati to analizo, in je manjši tako od povprečja regije Evropa, Bližnji vzhod in Afrika (27 odstotkov) kot od globalnih rezultatov (36 odstotkov).

"To pripisujemo dejstvu, da v Sloveniji še ni prišlo do opaznega okrevanja gospodarstva, ki bi lahko vplivalo na intenzivnost zaposlovanja in na iskanje novih kadrov, še vedno pa se soočamo tudi z visokim deležem brezposelnih oseb," ocenjujejo v družbi Manpower Slovenija.

Ob tem dodajajo, da se slovenski delodajalci vrednosti znanja in izkušenj znotraj svojih podjetij ne zavedajo v tako veliki meri kot njihovi kolegi na globalni ravni.

brezposelnost
brezposelnost FOTO: Thinkstock

V letošnjem letu imajo slovenski delodajalci sicer največ težav z zapolnitvijo delovnih mest kvalificiranih delavcev, inženirjev ter osebja v restavracijah in hotelih. V primerjavi s prejšnjim letom so se kvalificirani delavci z drugega povzpeli na prvo mesto in tako prehiteli inženirje. Tretje mesto po pomanjkanju letos zaseda osebje v restavracijah in hotelih, ki je bilo lani na osmem mestu.

Kot najpogostejši razlog za težave pri zaposlovanju jih je 54 odstotkov navedlo splošno pomanjkanje ustreznih kandidatov na trgu dela. 26 odstotkov jih je medtem dejalo, da je krivo pomanjkanje ustreznih izkušenj. Iz tega naj bi bilo mogoče sklepati, da se izkušnje, veščine in znanja, ki jih imajo kandidati na trgu dela, ne ujemajo s pričakovanji delodajalcev.

Za premagovanje težav zaradi pomanjkanja ustreznih kadrov se slovenski delodajalci najpogosteje, v 40 odstotkih, poslužujejo razvoja obstoječega kadra. Druga najbolj uporabljena strategija, ki jo uporablja 33 odstotkov vprašanih, je iskanje novih virov ustreznih kadrov. Od tega 14 odstotkov delodajalcev zaposli tudi kandidate, ki nimajo vseh zanj in veščin, a imajo potencial, da jih hitro osvojijo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (272)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

minnaema@yahoo.com
23. 06. 2014 14.53
+2
USTREZNI KADER ; imej veliko učinkovith zamisli,delaj toliko časa kolikor je potrebno in BODI TIHO !
Cofar
23. 06. 2014 09.21
+3
Razlogov za tako stanje je več. Moje mnenje je, da je eno od glavnih razlogov, ker je država uničilia obrtni sistem. Leta 1991 smo imeli obrtni sistem na ravni Avstrije. Pa ga je levica uničila, sej se oblast uspešnih obrtnikov boji, saj ti razmišljajo s svojo glavo. Raje se je država obnašala kot super dobra delodajalka in na veselo talala državne službe vsakmour. Tako so naredili vtis, da se splača vse prej kot delati. Naredi šolo, boš imel dobro plačo pa se v pisarni boš sedel, prost bor vse sobote in nedelje itd... Danes ko za marsikater poklic ni niti šole več, je pa malce prepozno jokat! Se strinjam tudi, da marsikater dleodajelc premalo plača svoje zaposlene. Vendar pa, imajo slovenski zaposleni, če se primerjamo z EU, pravice še iz časa juge! Torej, je na zakonodajni ravni, da država nekaj ukrene. Tako od izobraževanja, kot do primerne zakonodaje!
Cofar
23. 06. 2014 09.24
+0
P.S.: za moje pojme, tudi sindikati ne dovolijo vzeti pravic, ki jih je namenil ljudem komunizem. Kljub temu, da prejšnjega sistema že skoraj 25 let NI!
pajn1900
12. 07. 2014 15.56
pajn1900
12. 07. 2014 15.56
napoleon3
23. 06. 2014 08.34
+1
Po plačah se približujemo Kitajcem, kjer se plača vztrajno viša. To je bil cilj vele kapitala, prosta trgovina pa to, potem pa zveš da v nekah katerih državah delajo otroci, sužnji, v nemogočih razmerah, potem jim pa konkuriraj. Ja pa še našim delodajalcem, če stroje uvažate iz kitajske lahko konkurirate le njim, brez razvoje pa še njim ne.
srecnii
21. 06. 2014 09.17
+3
Še moj komentar, 500-600 evrov plače in en kup potrebnih znanj, Avstrija isto plača namanj 1600 evrov. Hvala
aligator14
22. 06. 2014 09.28
+3
Pa davek, zdravstvo pri nas - pa si skoraj na isti plači, s tem, da si le sezonski delavec
provokatorr
20. 06. 2014 15.21
+10
vsi jamrajo, kako ne dobijo kvalificiranega kadra, na štejerskem primanjkuje strojnih tehnikov, orodjarjev, ključavničarjev, varilcev. Avstrija je blizu, plača tam je višja, da o pogojih v kovinarstvu sploh ne govorimo. Pri nas zakajene, slabo razsvetljene hale, stari stroji še iz časa Jugoslavije, ..... potem pa se čudijo
aligator14
22. 06. 2014 09.30
+0
butalistan
20. 06. 2014 13.54
+2
upam da boste kmalu vsi brezposelni leni levi slovencelni
provokatorr
20. 06. 2014 15.22
+0
ti desni neslovenec pa boš tudi še kar nekaj časa brez službe, kajti glede na tvoj pravopis, imaš max 3 razrede osnovne šole.... pa še zabit si kot štor
Brabus
20. 06. 2014 10.24
+6
Če bi delodajalec spodobno in redno plačeval, ne bi bilo teh problemov. Tlačanstvo je bilo pa pred x leti, na žalost se zopet uvaja z blagoslovom , tako imenovane Slovenije.
aligator14
22. 06. 2014 09.33
+1
to pa je čar demokracije in kapitalizma - to smo 91ega leta hoteli imeti in t tudi imamo. V komunizmu je bilo vse naše, vsi smo lahko odločali, danes v tem sistemu pa se je potrebno podrediti lastniku kapitala.
mirora
19. 06. 2014 20.17
+21
Vlada hoče vpeljati miselnost iz vzhodne Evrope, kjer večina ljudi dela za cca 300-400 eur/mesec. Tam delavcem nenehno grozijo in jih psihično maltretirajo, češ, če ne boš ti, bo pa drug takoj prišel za tabo.
Sianne
19. 06. 2014 18.34
+23
Gledam včasih oglase za delo.. Iščemo kandidata, ki zna angleško, nemško in portugalsko, za prevajanje, administrativna dela, tolmačenje, oskrbo spletne strani, oblikovanje, recepcijo in stike s strankami. Plača: 4€/uro. Komaj čakam, res....
puspan
23. 06. 2014 13.22
+2
.........in se dolgo bos cakal na te pravljice za lahko noc.
.jest
19. 06. 2014 16.39
+32
Dober kader se da dobiti, če je plača kolikor toliko normalna. Cvilijo pa tisti delodajalci, ki bi radi od kandidata za zaposlitev, da obvlada aktivno par tujih jezikov, preveč računalniških programov, da je pripravljen delati 8 ur in nadaljne 4 ure brez plačila itd... Mora pa tudi izpolnjevati pogoje, da dobi delodajalec na njegov račun še kakšen denar, ker ga je sploh zaposlil. Dokler bo tako, so lahko samo tiho. Taka podjetja imajo, upam, kratko življensko dobo.
puspan
19. 06. 2014 16.59
-18
Kadri, ki so bili ze dolgo casa brez dela, so se prevec navadili brezdelja, da bi sedaj sli delat. Kriva je med drugim tudi institucija Zavoda za zaposlovanje, ki je predobro in predolgo hranila ljudi, ki si imena brezposelnega nikoli niso zasluzili. Spomnil bi te na problem pred nedolgo casa nazaj, ko zaradi racunalniske napake na sistemu, nekaj dni niso mogli izplacevati pomoci za brezposelne. Ali mi lahko objasnis, zakaj so morali usluzbenci teh ustanov zaradi nasilja nad njimi, za nekaj casa imeti pomoc v obliki varnostnikov?
Nauders
19. 06. 2014 19.27
+0
potem pa ti .jest odpri podjetje pa da te vidimo
Lenny007
20. 06. 2014 07.29
+4
kmečka pamet: "denarna pomoč za brezposelne" NE obstaja... mal se pozanimaj, kdo in kaj sploh izplačuje in na podlagi ČESA, pa potem rožce flancaj.
puspan
21. 06. 2014 18.11
+8
Moral bi prebrati mnenje Igorja Akrapovica, kaj meni o subvencijah za gospodarstvenike in kako je ustvaril svoje podjetje, ki zaposluje vedno vec ljudi, kljub nagajanju pri pridobivanju raznoraznih dovoljenj.
puspan
21. 06. 2014 18.14
+4
Najvecji pogrebniki Slovenije so tisti, ki so jih polna usta socialne drzave. Se bolj zalostno pa je to, da jim nasedajo prav tisti, ki so na samem socialnem dnu.
napoleon3
23. 06. 2014 08.30
+1
kmecka pamet Pojma nimaš, zavod ti plačuje samo toliko kolikor si dela, torej si že prej sam plačeval v primeru brezposelnosti. Nato samo zahteva da se javljaš vsake tri mesece in te pošilja ne neka glupa "izobraževanja, predavanja". Pošiljaš prošnje, pa se vrli delodajalci niti ne potrudijo da te pokličejo na razgovor, pa tudi ti ne odgovorijo na prošnjo. Kako potem sploh vejo če si pravi kader za njih. Potem pa jamrajo da nimajo kadra. Bla, bla večina naših delodajecev s svojimi programi ni sposobna konkururati na svetovnem trgu tudi če bi jim zastonj delal.
puspan
23. 06. 2014 08.53
ha,ha,ha. Izgleda, da sem naletel na ravno tiste, o katerih je govora. Torej situacija pri nas je ravno za taksne, kot ste omenjeni se mnogo predobra, kot bi v resnici morala biti. Torej ssvarun, ti raje polezavas doma, namesto, da bi delal ravno zato in navkljub, ker te nihce ne placa ustrezno. Torej , da lahko brez dela eksistiras, moras v ozadju imeti svoje prihranke, ki si jih ustvaril nekoc, v kar ti sicer nihce ne bo verjel, ali pa nekoga, ki tvoje brezdelje krepko podpira. Veliko pri nas je taksnih in veseli bodite, da imate taksne mame, ali pa celo drzavo, v kar bolj verjamem, da vas ohranja pri zivljenju. Skoda je edinole v tem, da gre ta drzava, za katero premnogi mislite, da je vecna molzna krava, k hudicu. Edina resitev je, da se ukinejo vse subvencije in pomoc taksnim, kot ste vi, resnicno pomoci potrebnim pa naj se pomoc poveca, se posebno bolnim, ki bi radi delali pa jim zdravje tega ne dopusca. Edinole tu je resitev, ki bi se zelo hitro pokazala, kot pravilna.
napoleon3
23. 06. 2014 09.40
+2
kmecka pamet po temu kar pišeš vidim da si kratke pameti in informacije pobiraš po gostilnah kjer je verjetno tvoja lokacija vvseh informacij.
puspan
23. 06. 2014 13.28
+0
raje kratke pameti in za svoje potrebe dovolj denarja, ki mi ga je za posteno delo 43 let placala pokvarjena kapitalisticna tujina, kot veliko teorije in 24 urno polezavanje v hotelu mama.
ssvarun
19. 06. 2014 14.33
+35
pravljica o pomanjkanju kadov ... treba jih je le ustrezno plačati, pa ne bodo hodili delati po Evropi ...
puspan
19. 06. 2014 17.00
-4
Od teh, ki jih poznam, zagotovo vem, da nihce ne bo sel na delo v tujino.
ONniON
19. 06. 2014 14.31
+11
stopnja brezposelnih mladih je po podatkih evropskega statističnega urada tudi najvišja po osamosvojitvi ,
daf3
19. 06. 2014 13.49
+0
Najprej naj se uredi študentsko delo katero naj bo samo za študente in tiste kateri pavzirajo nato naj uredijo plačilno disciplino tisti kateri te je naročil naj tudi plača potem rok plačila glede na storjeno del naj bo razumen in ne dopolnjen z aneksi oz. izjavami za zamik plačil tudi socialni transferji naj se močno znižajo spustijo naj tudi prspevke no sedaj je pa dolžnost delodajalca da ti da spodobno plačo ne pa minimalca in še zato bi najraje videl da bi delal celi dan in še vesel naj bi bil takrat pa bo nastopila velika zaposlenost saj sedaj je bolje biti brezposelen saj z malo truda dobiš primerljiva sredstva kot tisti kateri dela.
AlternativeFacts
19. 06. 2014 14.25
+21
Študentsko delo je potrebno ukinit, namesto njega pa tesno povezat gospodarstvo in univerze pa naj delajo študentje preko razpisanih projektov iz strani gospodarstva. Tako bo gospodarstvo sledilo dobre študente, študenti bodo pa po končanem študiju imeli poleg splošnega znanja, še uporabno znanje in izkušnje ter bodo takoj zaposlivi..
daf3
19. 06. 2014 14.37
+2
nekaj mi ni jasno kdo mi je dal minus a mogoče tisti kateri so na sociali ni zato pa smo tam kjer smo samo jokati in prosjačiti in si iskati pravice nihče pa ne bi delal žalostno za vse tiste kateri delamo
koschei
19. 06. 2014 16.39
+3
Kunar
19. 06. 2014 18.26
-2
tak za info FERI, FE, FRI, FKKT UM in UL, FS UM in UL, sodelujejo s podjetji ves čas in vključujejo študente v projekte, kjer pridobijo izkušnje poleg študija. S fakultetami, ki proizvajajo profile, ki jih firme potrebujejo, gospodarstvo itak sodeluje tesno in razpisuje projekte.
ONniON
19. 06. 2014 13.44
+26
kdo pa bo delal v sloveniji za 600 in 700€ neprestano, petke in svetke brez življenja ? ni čudno da se toliko mladih odseljuje in dela severno od maribora in dlje .....poleg tega imajo naši delodajalci nenormalne želje in pričakovanja od nekoga ki je iskalec zaposlitve prvič, res narobe država in v celoti zgrešen sistem
puspan
19. 06. 2014 17.09
-3
Slovenija, kakrsno v tem casu imamo, se kar nekaj casa ne bo sposobna nuditi vecjih plac, kot jih sicer. Celo se manjse bodo, ce v najkrajsem casu ne izpolnimo tistega, kar ze leta obljubljamo. Lep primer nam je v tem Slovaska, ki je bila se pred petimi leti tam, kjer smo mi danes. Tisti, ki pa na zapecku ze dolgo casa sanjajo o sanjskih placah, bodo v zelo kratkem casu postavljeni pred zelo kruto dejstvo, da ob taksnem obnasanju, kot ga se vedno imamo, lahko pricakujemo se kaj mnogo slabsega, kot to, kar smo v zadnjih petih letih ustvarili.
Kunar
19. 06. 2014 12.54
+11
Evo priložnost za končne odgovore: Kje se lahko zaposlite FDV in diplomirani Filozofi? Napišite spodaj v komentarje konkretne odgovore, ne pa naštevat nekih praznih idej. + podan odgovor komentirajte s kakšnimi kompentencami dejansko menite, da ste sposobni za to delovno mesto in kaj bo podjetje sploh od vas imelo.
enoh
19. 06. 2014 13.16
+11
.. Diplomanti FDVja so znatno breme državi.. res je
Kunar
19. 06. 2014 18.27
+8
5 ur in pol je že minlo od posta...nobenega argumentiranega odgovora samo en minus. Povsem enak odgovor, ki ga dobim od FDV in FF-jevcev v živo...brez odgovora, neprijetna tišina, samo zmeden pogled.
tempel
19. 06. 2014 12.27
+26
Nikoli ne bom delal cele dneve za 600 € niti za 800 ali 900 NIKOLI! Raje grem po svetu delat ali pa doma spremenimo nacin življenja.
Cofar
19. 06. 2014 12.51
+15
Se strinjam. Jaz bom še raje rekel takole - raje delam za nekoliko manj, kot za minimalno več po cele dneve :) raje spremenim način življenja in sem bolj skromen in tudi davkov več kot toliko ne plačam :) pa nej država svoje kredite plača sama :)
tempel
19. 06. 2014 12.54
+18
Seveda. Bolje pazit na svoje zdravje in živce pa živet skromno kot pa se ubijat za druge
Uporabnik811241
19. 06. 2014 13.08
+4
Doma dobiš 900 eur z malico in potnimi stroški v tujino pa greš delat za 1300 eur in ni nobenih dodatkov pa še vsak dan se boš peljal uro pa pol v eno stran in boš zadovoljen doma pa ne !! Terenska dela so drugo kje te ni doma po mesece in se zasluži vendar to ni večno rešitev se mora iskat trajna !!
tempel
19. 06. 2014 13.37
-5
Odvisno kakšno delo opravljaš. V tujino za trak se ne splača it delat
puspan
23. 06. 2014 09.40
+3
tempel, srecno pot ti zelim za pot v tujino. Pa nikar ne pozabi malo rezerve v denarnici, ker bos zelo kmalu rabil povratno karto, saj taksnih tujina ne rabi.
puspan
23. 06. 2014 09.41
enoh
19. 06. 2014 12.22
+2
resno: slovenija je taka ker so nas premalo silili brati Cankarja in Bevka... iz tega se človk lahko veliko nauči in ima srečno otroštvo...
Suckass
19. 06. 2014 12.14
-19
ja to je pa to ko večina folka išče službo ne pa dela, če je človek dela sposobn naj gre delat ne pa da zažira narod
Naveli?anec
19. 06. 2014 12.24
+10
Helebarda
19. 06. 2014 13.22
+11
Naj gre delat praviš... kako to misliš na črno??? Mam jaz izkušnje s takim delom ja. Zadevo opraviš, tako kot si se dogovoril, ko pa pride čas za plačilo, pa naročnik ne dviguje telefona, ne odziva se na e-pošto, gre do njega, ga ni, ga čakaš do pol noči, potem pa ti reče, da ni bilo tako narejeno kot je trebe in da lohko greš na inšpekcijo, za kar pa ve da ne boš naredil, ker boš sam sebe potunkal. Pa sem lahko pod nosom obrisala za plačilo.
Brabus
20. 06. 2014 10.22
+2
yokerxdinterfan
19. 06. 2014 12.13
+15
vrjamem da pošten delodajalec nima težave z kadri ker nekaj mi pravi da se hitro razve če je pri takem delodajalcu kakšno mesto prosto....no pa problem je nasploh koliko jih danes začne delat ko naredijo theniško srednjo šolo...kolikor mi je znano je bilo včasih tega precej
yokerxdinterfan
19. 06. 2014 12.06
+22
dej dej urihtajo nej da delodajalec poveča plače bo takoj kadra preveč
pajn1900
19. 06. 2014 12.08
-6
kaj mogoce znajo kaj delat toti mladi besposleni