Gospodarstvo

V Gorenju nekoliko zmanjšali načrtovana odpuščanja

Velenje, 21. 05. 2020 11.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Gorenju, kjer so sredi epidemije koronavirusne bolezni napovedali zmanjšanje števila zaposlenih, so zdaj te načrte nekoliko omilili. Namesto aprila napovedanih 544 delavcev jih bo moralo iz podjetja oditi 327, so sporočili danes. Padec naročil se medtem nadaljuje in ob polletju v družbi pričakujejo 41 milijonov evrov izgube.

Kitajski lastniki Gorenja so odpuščanja v svojem celotnem evropskem delu skupine napovedali aprila. Kot so takrat pojasnili, je skupina Hisense Europe zaradi pandemije v prvem četrtletju imela izgubo, ki se bo v drugem četrtletju še poglobila. Za svoj celotni evropski del z 9309 zaposlenimi so predvideli, da bo delo izgubilo 1250 ljudi.

Postopek razreševanja presežnih delavcev v štirih družbah v Sloveniji je skupina Hisense Europe začela konec aprila. Od 5580 zaposlenih naj bi bilo presežnih 828 delavcev, in sicer v proizvodnem podjetju Gorenje 544, v podjetju Hisense Gorenje Europe 155, v invalidskem podjetju IPC 84 in v podjetju Gorenje Gostinstvo 45.

Potem ko sindikat pri oblikovanju kriterijev za določitev presežnih delavcev ni želel sodelovati, so se nato dogovorili, da v katerikoli od štirih družb Hisense Gorenja, kjer so ugotovljeni presežni delavci, dela ne moreta izgubiti oba zakonca ali zunajzakonska partnerja, prav tako na seznamu presežnih delavcev v nobeni od družb ne bo staršev samohranilcev.

Protest delavcev Gorenja-2
Protest delavcev Gorenja-2 FOTO: Bobo

V proizvodnem podjetju Gorenje bo namesto prvotno predvidenih 544 delo izgubilo 327 delavcev, v invalidskem podjetju IPC pa bo število odpovedi namesto prvotno predvidenih 84 manjše od 29, so sporočili. Invalidom bodo odpovedali pogodbo o zaposlitvi iz poslovnega razloga zgolj, če bodo pred tem izpolnjeni pogoji, določeni s predpisi o pokojninskem in invalidskem zavarovanju oz. s predpisi, ki urejajo zaposlitveno rehabilitacijo in zaposlovanje invalidov.

Če se bo po končanem postopku v katerem od podjetij Hisense Gorenje ali pri drugih delodajalcih znova pojavilo povpraševanje po delavcih, bodo tem družbam posredovali podatke o številu in kategoriji presežnih delavcev, da bi jim tako olajšali možnost ponovne zaposlitve. Prav tako bodo presežne delavce seznanili s ponudbo razpoložljivih delovnih mest na območjih, kjer bivajo, so napovedali.

Podjetja skupine Hisense Europe v Sloveniji so se sicer v zadnjih treh mesecih deloma vključila v interventne ukrepe države, vendar stroški dela glede na bistveno zmanjšan obseg poslovanja še vedno negativno vplivajo na poslovni rezultat, z novelo prvega protikoronskega zakona pa se je višina pomoči za posamezno podjetje omejila. Glede na padec naročil, ki se nadaljuje v maju in juniju, bo izguba ob polletju predvidoma znašala 41 milijonov evrov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (113)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Supervillain
22. 05. 2020 15.26
-1
Pišejo in poročajo o izgubi konec leta bo pa v resnici dobiček,če se pa dela v proizvodnjah 200 na uro glavno skladišče pa na pol prazno,ko gre vsa roba ven delam tam in vem.
Rafael Kramar
22. 05. 2020 16.11
+1
Kje pa delaš, zaboga?! Cela fabrka na tričetrt stoji. Ven pa notri gre en, dva kamiona na uro, še malo nazaj pa smo stali v koloni do Hoferja. Edino Surovina še nekaj za silo dela v Gorenju, ostalo je pa žalost.
Supervillain
22. 05. 2020 17.24
+0
Ne bo držalo dela se vseeno zelo veliko tu pa tam je kakšna linija začasno ustavljena v proizvodnji,ko se ne dela sploh ostale linije pa delajo in ful na hitro trak laufa hočejo imeti še več komadov kot pred tem virusom in ukrepi kje pa ti delaš zaboga hahahaha.??
EEgon
21. 05. 2020 21.35
+2
SIndikat Gorenja = ovce SD-jeve. Pojdite bekat pred hišo stranke SD ali pa v Murgle tovarišu Kućanu. Nihče vas več ne podpira, odkar ste pokazali sredinec Panasonicu!!! Koliko tovarn ima v EU Hesins??? in koliko Panasonic (samo v Nemčiji ima 3 ter Avstrija ter plazma TV na Češkem (kolikor vem jaz))?
Supervillain
22. 05. 2020 15.24
+0
Supervillain
21. 05. 2020 17.17
+1
Ne pišite neumne komentarje,ko nimate pojma tisti,ki ne delate v Gorenju trenutno se dela kot noro,ko bo manj delavcev se bo moralo delati še toliko bolj.
Bogdan Kranjc
21. 05. 2020 15.32
+8
Samo kolesarjev ni raper Zlatko tudi manjka kako naiven narod. Tu izkoriščajo poštene delavce za svoje interese.
polanc1
21. 05. 2020 15.18
+15
Pred narobe stavbo protestirajo ... nekaj sto metrov jugozahodno - Levstikova 15, ukradena vila, kjer je sedež Židanove stranke SD je pravi naslov ...
Lumpx
21. 05. 2020 15.59
+7
Auslander
21. 05. 2020 15.17
+3
Lenuhi protestirajo namesto da bi si iskali novo službo
trollolll
21. 05. 2020 15.27
+6
bikoborec69
21. 05. 2020 15.41
+10
Le so to delavci Gorenja niso lenuhi. Samo protestirajo pred napačno zgradbo.
periot22
21. 05. 2020 17.51
Uporabnik-1452211
21. 05. 2020 14.53
+9
Ko so prodajali Gorenje jih ni bilo v Ljubljani.
Rok Karantanski
21. 05. 2020 16.09
+4
denden
21. 05. 2020 14.47
+2
Koliko vas je takšnih, ki zaradi izbruha korone virusa sedaj ne bi kupil kakšnega gospodinjskega aparata, ki ste ga nameravali kupit? Če so imeli izpad proizvodnje, bi jo sedaj morali nadomestiti s pospešenim delom, ob odprtjih tehničnih trgovin je bil naval kar precejšen. Kot izgovor za pridobitev državne denarne pomoči je pa korona virus zelo dobrodošel.
mačo123
21. 05. 2020 14.41
+18
Ko sem bil v Velenju sem mislil da nisem v Sloveniji.Vse slišiš samo slovenščine ne.Še čudno da na tovarni piše Gorenje in ne Vatrenje.Grobar Kontič pa nič!
Antoniozmaj
21. 05. 2020 15.18
-1
jože, sej tvoj janša tudi ni slovenc, a ne?
Antoniozmaj
21. 05. 2020 15.21
-5
jože, s to tvojo izjavo janši nisi ravno globoko v rit zlezu. Prej si se mu zameril, ker tudi on ni slovenec. In teli ljudje, ki jih omenjaš je pred leti ravno on uvozil, in zato so to njegovi zvesti volivci, se pravi tvoji bratje😜😜😂😂
Lumpx
21. 05. 2020 16.01
+6
Res je. V Velenkovcu nisem bil ze vsaj 15 let a ze takrat skoraj nisi slisal slovenske govorice. Berem pa da je danes tam vse bolj popularna albanscina in arabscina.
bikoborec69
21. 05. 2020 14.20
+13
Pojdite pred hišo Cerarja in se tam derite in protestirajte.
Lumpx
21. 05. 2020 14.00
+21
He he a niso slavni "levicarji" prodali Gorenje Kitajcem? Pa Bobincek je bill ja tak super levi "moneyzder"... menda je edin LJ Zoki se boljsi od njega.
Jermen
21. 05. 2020 14.20
-2
A ti niso desnicarji prodali merkator lasko istrabenz?
noire
21. 05. 2020 14.52
+9
Mercator in pivovarno so prodali levičarji.
BITINOVINAR
21. 05. 2020 13.59
+13
Težke zgodbe. Iskati delo pri 50 potem ko si 30 let delal v istem podjetju. Hisense v pol leta 41 mio izgube. Mi cin, cin za polem demokracije oziroma za državne birokrate. Proti diktaturi je bilo prvo cingljanje, da smo 100% jasni. BO 75 PROFESORJEV IN AKADEMIKOV, 2.300 RTVjevcev, 20.000 ODVEČNIH BIROKRATOV KDAJ DELILO NAŠO USODO. LEPO BODO PROFESORJI FDVja in FILOFAKSA REDNI KOMENTATORJI NA RTV SLO
BITINOVINAR
21. 05. 2020 14.00
+1
Lumpx
21. 05. 2020 16.02
+3
Demokracija ha ha nima s tem nic. Razen mogoce da so Gorenje zafurali nesposobni levicaji in ga tud prodali.
majmun11223344
21. 05. 2020 13.58
-5
Vse odpusti pa je, nebo kregarije pol.
korintos25
21. 05. 2020 13.52
-3
Zakaj pa te tote svečkarje tako moti da ni več Gorenje v državni lasti?
muci007
21. 05. 2020 13.46
+15
Ali bo morda danes na protestih KONEC ŽIDANIZMU ?
korintos25
21. 05. 2020 13.49
-2
Danes vas tudi za norca imajo? Pri nas bo to jutri.
grumf
21. 05. 2020 13.57
+12
janez653
21. 05. 2020 13.41
+29
nekaj ne razumem tukaj.... A ni Gorenje privat podjetje? Zakaj potem protestirajo pred parlamentom in ne pred upravo Gorenja?
matej1111
21. 05. 2020 13.47
+21
Ker so jim razni Meseci in Šarci oprali možgane. Evo zato.
korintos25
21. 05. 2020 13.50
+3
Ker Gorenja ne bi več bilo če bi državno ostalo.
pojtrarara
21. 05. 2020 13.36
+8
Kja če bi vodstvo raje sebe zamenjalo, ker so očitno nesposobni. naloga vodstva je da zaposlenim zagotavlja delo, da vodi podjetje v razvoj, da zagotavlja posle, razvoj dejavnosti... tole vodstvo je očitno zabredlo že davno pred koronakrizo. Torej so očitno nesposobni, ampak oni še kar vlečejo plače in imajo zaposlitev, odpuščajo pa nič krive, pridne in delavne ljudi.
matej1111
21. 05. 2020 13.39
+12
Pa kaj zdaj, če so pridni?! Kaj to pomeni, da se ne sme ljudi odpustit, če ni dela?! Tak je bilo prej ja, ko je bila državna firma. Dela ni bilo, zaposlenih na tisoče, država pa je plačevala, da so imeli ti delavci plače pa čeprav ni bilo dodane vrednosti. Pa j*bo vas bog, saj pa ne živimo več v komunizmu, ki je ravno zaradi tega propadel.
pojtrarara
21. 05. 2020 13.53
+4
očitno ne razumeš napisanega - odpustiti in zamenjati je treba tistega, kateri je odgovoren da ni dela... in to je vodstvo, razvojni oddelek, prodaja - tisti, ki skrpijo za razvoj dejavnosti, načrtovanje produktov, prodaje - tega ne delajo delavci v proizvodni liniji... ti lahko zdaj odpustiš te delavce -. ampak tiste odgovorne, ki so zafurali podjetje da ni pridaje, da ima nizko konkurenčne produjte, še vseeno imaš na delovnih mestih - torej nisi naredil nič... zamenjati je treba tiste, ki so odgovorni - in če namesto teh pripelje bo znal postaviti vizijo, jo udejaniti v produktih in dogovorih s prodajnimi ttrgi si zmagal - potem ostanejo tudi ti pridni delavci, ker bodo še kako potrebni... ti je jasno zdaj - odpuščati je treba odgovorne za nastalo stanje, da ni dela.
pojtrarara
21. 05. 2020 13.57
+0
in to ravno zato, ker nismo v komunizmu je treba da odgovarja tisti, ki je odgovoren za nastalo stanje - in ne kar najšibkejši, oni pri koritu se pa masti naprej, dokler ne bo izropal vsega - beri izropal podjetja, ki bo šlo potem v stečaj ... ravno v kapitalizmu se odpušča odgovorne za nastalo situacijo,da se podjetje čimprej postavi na pravo pot - in se ga ne izčrpava s strani svetih krav pri koritu, ki so odgovorne za nastalo situacijo, mastijo se pa še kar naprej, ceno pa plačujejo najšibkejši - to je ravnanje komunizma. in ker nismo več tam in je prav da nismo je treba zamenjati odgovorne,da pridejo ljudje s pravo vizijo in sposobnostjo in podjetje oživijo naprej, tako bodo delavci tudi imeli delo.
matej1111
21. 05. 2020 14.31
+5
Potem pa naj protestirajo pred podjetjem Gorenje in ne pred parlamentom, ker država ne more zamenjat ljudi v Gorenju, ker je to privat podjetje. Saj ti pravim, prvo je potrebno zagnat svoje podjetje, da boš razumel kako te stvari potekajo. Če pa na tvoje strune igrajo Mesec in podobni patroni, ki jim je gospodarstvo španska vas pa te razumem, da takšne pišeš. Pa brez zamere.
pojtrarara
21. 05. 2020 15.32
+3
jp ja - seza prodajo podjetij jaz, nisem za komunizem in družbeno lastnino, ampak država je izbrala takega lastnika za svojo lastnino... enako kot so to storili za mercator - komu so ga prodali kar poglej...
ROMELS
21. 05. 2020 13.31
+24
Naj protestirajo pri cerarju, ta židanem, pa bratušci in erjavcu.
matej1111
21. 05. 2020 13.34
+6
Edina pametna poteza teh patronov v vseh teh letih, da so prodali to.
Skdesni
21. 05. 2020 13.27
+16
Le kaj delajo pred parlamentom saj niso tam zaposleni, naj gredo pred Šarčevo hišo.
janez653
21. 05. 2020 13.43
+3
Skdesni
21. 05. 2020 14.55
+1
On jim je preskrbel nove delodajalce v Gorenju.
matej1111
21. 05. 2020 13.22
+11
Pa kaj bo že en enkrat tem komunistom povedal, da je v kapitalizmu tako, da če je en hladilnik boljši in cenejši od Gorenja, da se morejo potrudit, da bodo začeli izdelovat hladilnike, ki bodo konkurenčni namesto, da jokajo pred parlamentom?! Pa ti levi fašisti so vsem oprali možgane, da smo še vedno v socializmu.
pojtrarara
21. 05. 2020 13.38
+5
Ja , ampak to niso delavci iz proizvodnje krivi - oni delajo po dekteru, tako kot režija proizvodnjo in proizvodno linijo postavi... na režiji in vodstvu podjetja je,da išče in snuje konkurenčne produkte, da sklepa posle s konkurenčnimi trgi in tako zagotavlja naročila in prodajo - to je delo vodstva in razvoja - torej tistih v toplih pisarnah, ki še kar grejejo stole in vlečejo plače... izgubo pa plačujejo ljudje iz proizvodnje z izgubo zaposlitve, čeprav niso nč krivi.
matej1111
21. 05. 2020 13.45
+3
Pa kaj mi ti želiš s tem povedat?! Saj pa vem, da niso ti ljudje za to, da skrbijo za napredek. Če delodajalec reče, da so višek se jih lahko brez slabe vesti pošlje na borzo. Saj dobijo odpravnino pa vse kar jim pripada. Kaj pa bo, jih imel na grbi, da še bo večja izguba?! Bo potrebno za kakšen dan stopit v gospodarstvo na trg, da vidiš kaj je boj za preživetje. Poslušat Mesece iz lepe službice iz javne uprave in potem pametovat je najlažje.
pojtrarara
21. 05. 2020 14.00
+3
človek nimaš pojma o odgovornem poslovanju - pojma ne. In tudi o kapitalistićnem gospodarstvu očitno ne. Kapitalistično gospodarstvo ni samo to,da si sme šef dovoliti odpustiti delavca - nope - je tudi odgovornost šefa,da zagotavlja delo in razvoj podjetja... on lahko odpustio vse delavce, pa če bo delal sam naprej zanič, še naprej ne bo imel denarja in bo drvel nizbrdo v izgubo... kaj ti ni jasno. Ti kitajci lahko zdajle vse odpustijo v proizvodnji, pa to ne pomeni,da bodo zato kaj boljše poslovali - nope, še naprej bodo delali izgubo, ker so očitno sami nesposobni in ne opravljajo svojega dela.
mastablasta
21. 05. 2020 14.21
+3
cena je najvažnejša a ne? Bosh je dražji. Ampak ne nujno. nekateri "Gorenjevi" hladilniki se pod drugimi blagovnimi znamkami prodajajo po cenah 3000, 5000 EUR in več. Recimo Asko pomivalci so nad 2500 EUR. teh seveda v sloveniji ni, ker ni standarda pa tudi škrti smo.