Gospodarstvo

V Avstriji z lesom služijo, pri nas ga kurimo

Ljubljana, 25. 06. 2013 19.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Avstrijci z lesom odlično služijo. Naša lesnopredelovalna industrija pa ustvari dva odstotka BDP, ni ne skupne politike ne skupne vizije. Vlada pa se oklepa akcijskega načrta 'Les je lep', ki po mnenju poznavalcev večino pozornosti namenja kurjenju lesa.


 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (55)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Frane Šajn
03. 07. 2013 23.03
+1
Odgovore naj poiščejo pri slovenskih gozdnih baronih. Koncesija do groba in lova do roba!
sime sime
01. 07. 2013 18.41
če bi imela slovenija nafto bi propadla kot venezuela pred chavezom...
M_teorija
28. 06. 2013 19.43
+3
Toliko amaterskih komentarjev je na to temo, da je treba napisati vsaj kompendij za hiter tečaj. Gozdarstvo v Sloveniji je oralo ledino glede strokovno, trajnostnega načrtovanja. Posledično imamo v Sloveniji med najbolj trajnostno načrtovanimi, strokovno negovanimi gozdovi. Še posebej to velja za območja državnih gozdov, ki so po novem pod nadzorom sklada. V nižinskih predelih, kjer je privat lastnina, kjer je največji problem razparceliranosti oziroma majhnih površin, je kvaliteta in ohranjenost nekoliko slabša. Trohneča drevesa so v nekaterih predelih načrtno puščena zaradi ekološkega cikla oziroma pretoka snovi, ker bi s preveč "snažnimi gozdovi" uničili razkrojevalsce, ki so pomemben člen snovnega in energijskega tokokroga. Židan je res najboljši kmetijski minister, ker ima poled celostnega znanja tudi operativne sposobnosti. Vendar problemov, ki so se kopičili leta ni enostavno reševati čez noč. Poleg vseh objektivnih problemov, pa se raznianaflabeti vtikajo v stroko, sicer mogoče v dobri veri, ampak ji prej škodijo kot koristijo. Lep primer je Slakovo odaja, kjer so dali na pranger odovorne, ker se les ne daje na licitacijo. Posledično so že tako načeti predelovalno lesni industriji naredili medvedjo uslugo. Namreč na licitaciji ves les pokupijo (baje kar z gotovino) Avstrijci. Torej lesni predelovalci po novem še do minimalnih količin za preživetje več ne morejo, ker niso konkurenčni. rešitev obstoječih problemov je načrtovana reorganizacija, da se naredijo gozdna PODJETJA, od vzgoje, nege, pa vse do končnega produkta, omar in stolov, da se kvaliteten les, ki ga imamo oplemeniti. Problem, pa je, ker še vedno obstajajo koncesijske pogodbe z GG-ji, predvsem, pa da je treba za postavitev in zagon takšnega reorganiziranega podjetja denar. Avstrijci so resnično daleč pred nami kar se tiće predelave lesa, so pa zato med slabšimi v ekološkem pristopu izkoriščanja gozdov. Tu bi država lahko največ naredila in sicer zahtevala, da se v Slovenijo ne sme uvažati lesnih proizvodov, če niso prizvedeni na osnovi dovolj visokih ekoloških standardov. Če ne drugega bodejo v oči sečnje na velikih površinah!? Zaenkrat imamo znanje, lepe gozdove, a če ne bo država kaj ukrenila v tej smeri, bomo tudi to izgubili in potem bomo pa res težko nadoknadili grehe dosedanje politike, ki je zanemarjala lesno predelovalno industrijo. Ne smemo pa zamujeno delati na silo in na horuk, ker se lahko hitro zgodi, da bomo še tisto prednost, (ohranjene, naravne, kvalitetne gozdove) izgubili. Gozdovi nimajo samo nalogo da ga lesno izkoriščamo, ampak ima mnogoplastne, večfunkicionalne danosti, kot so čista voda, zrak, blagodejno klimatsko učinkovanje, možnosti turizma, rekreacija, nabiranja gozdnih prizvodov kot so borovnice, jagode, čebelarstvo....!
Darko32
28. 06. 2013 20.45
No vidiš sam si z svojimi izjavami povedal, da davek v tej obliki je poguben za celoten sistem. Iz tvojih odstavkov je razvidno, da je cilj zlom Slovenskega kmeta in ga v žlici vode utopiti. Če ciljajo GG v to smer, da bi izvedla nacionalizacije pod krinko povečanih davkov. Tukaj pa lahko pride do hudih problemov, k ilahko imajo obliko vojne.
puspan
28. 06. 2013 15.39
+2
Ce znas, znas. Ce mislis, da je dovolj nastavljati prazne zepe in cakati na cvenk, ga bos cakal in nikoli docakal. To je najbolj enostavna razlaga. Prevec se je kradlo in se se.
Mali medo
27. 06. 2013 15.25
+7
smo edina država na svetu kjer je lesna industrija kljub obilici lesa propadla skratka znamo iz zlatih palic delati drek
JE-BI-GA
28. 06. 2013 09.28
+1
Zakaj, ker so te kupčije vodili nesposobni in požrešni posamezniki in kdo bo za to odgovarjal, najbrž nihče......
tali?ni tom
26. 06. 2013 20.03
+8
na kaj pa bomo , na uran? boli me za hlode , dokler jih mam še nekaj! sigurno ne bom zmrzoval! ko bo pa kurilc po 30 centov pol pa nebo več drv v peči! al pa država naj da namesto za varovanje makovih polj v afganistanu za recimo sončne kolektorje pa bomo šparal drva! do takrat se pa naj ljubljanski uradnički brigajo zase in za svoje plače ki jih ne zaslužijo pa ji h redno colajo bolj kot mi ki jim jih nakazujemo od svojih plač!
ONniON
26. 06. 2013 18.23
+12
Avstrija je dandanes ena redkih držav z nizko stopnjo brezposelnosti, socialno varnostjo in stopnja zaposlenosti je celo višja kot pred izbruhom krize , so uspešni ja , slovenia je bila 15 let nazaj pri marsikateri panogi gospodarski na dobri poti in veliko bližje avstrijcem kot je pa danes , to pa zato ker se pri nas samo krade in se ne nadgrajuje dovolj
Huey
26. 06. 2013 17.59
+14
Ha, človek ne rabi biti doktor znanosti....dokler bo na slovenskega delavca, obrtnika in gospodarstvo....pripojenih 200 000 birokratov/politikov/javnih sektašev ki obvladajo le in edino klikanje igric v klima pisarnah....vemo kje smo ane?
LovecNaKomuniste
26. 06. 2013 14.56
-4
Naj mi en od spodaj tapametnih razloži, kako lahko Avstijc z dvakrat višjo plačo, dvakrat strmejšim terenom (tist, ko je kdaj gozdaru že ve kaj je to klanec, ko moraš vitel vlečt navzgor), poleg tega pa so še močno odvisn od uvoza lesa, dela ceneje z lesom kot mi. Skratka hočem povedat, da pri njih bolj kot ne vse deluje na prikrite subvencije. Tud pri nas je v bivši državi vse od lesnopredelovalne industrije bolj kot ne na takšen in drugačen način delovalo na razne državne spodbude. Vsi vemo kako se je končalo pri nas in prej ali slej se bo tako končalo tudi v Avstriji. Pač po naravni poti to ne more dolgoročno it in takrat bo hudo..... dovolj je že, da naši uradniki nekaj skvačkajo glede izvoza lesa, pa jim gre gor vse zu grunt.
Vse stransko
26. 06. 2013 14.07
+4
Kurimo Madžarskega in Hrvaškega. 40-43€/m3
hondica
27. 06. 2013 00.07
+3
No, tu je razlika z Avstrijo, tam je dumping prepovedan, tudi zato gre ljudem tam mnogo bolje.
Frane Šajn
26. 06. 2013 12.45
+8
Povprašajte pri novodobnih slovenskih lesnih barončkih saj jih je le par ampak z navezami do same srčike nedotakljivosti!
lepota in zdravje
26. 06. 2013 11.36
+6
Pa saj bi šlo pri nas.če vodilni ne bi imeli grče v kibli
scar_face
26. 06. 2013 10.50
+37
130 000 ljudi brez službe in industrija, ki komaj čaka, da zacveti. In kaj mi naredimo? Les prodamo Avstrijcem, da oni z njim zaslužijo. Dobrodošli v Kongovo kotlino...
maliB
26. 06. 2013 10.47
+7
Važno da se les kuri nihče pa ne vidi da je to mogoče panoga, ki bi z razvijanjem lahko nosila del bremena t.i. krize
Terezinka
26. 06. 2013 10.43
+13
To je tema za razgovor na najvišjih vrhovih in ne Janša in poboji. To je škandal, ki ga oblastniki delajo državi in državljanom 22 let. To je eden od vzrokov za nekaj 1000 brezposelnih
NORTHh
26. 06. 2013 10.27
+10
živim gor v Avstriji, pa večkrat vidim slovenske šlepere natovorjene z lesom, zdj pa nwm če je uvoz ali izvoz :) drgač pa ja... tuki so čist nori na les, nešteto žag...
Rolesx
26. 06. 2013 10.02
+15
Zakaj?Zato ker so slovenski politiki napisal zakone ki uničujejo Slovenijo.Avstriji,Nemčiji pa krepijo gospodarstvo.Zakaj?Angela Merkel je podkupila politike da zavozijo Slovenijo in obogatijo Nemce!Enako je bilo v Patriji. Podkupili so jih da kupijo slabe avte, ker drugače jih nebi kupil noben! Ker so preslabi! Ja prav imate to je gospodarski kriminal super Evrope!
Vse stransko
26. 06. 2013 14.09
+2
Je Pahor enkrat rekel: "Merklova me ni marala, jaz pa ne nje." Torej, se ve kateri politiki zopet služijo.
piko112
26. 06. 2013 08.46
-11
Kar sprehodite se po naših dozdovih, vsaj v naši okolici nista dva drevesa ki bi bila dovolj ravna za lepo hlodovino in bi bilo tu potrebno začeti urejati gozd da bo tudi hlodovina lepša
Kr en tm
26. 06. 2013 09.03
+8
daj ne nabijaj, samo zato da nekaj napišeš..
Darko32
26. 06. 2013 09.27
+2
piko112 Se popolnoma strinjam z tvojimi opažanji. Da je potrebno gozd urediti je potrebno tudi kdaj investirati v gozd. Do danes vsaj kolikor jaz poznam se ni noben € vrnil nazajk v urejanje ogzdnih cest. ZAto je tudi iz vidika davka več kot očino, da gre za dokončni zlom lastnikov teh gozdov z ciljem uničenja teh ljudi.
piko112
26. 06. 2013 09.59
-1
teamGB, v naših gozdovih je le redko kje da so debla lepa in kolikor toliko ravna in so večinoma primerna za drva, da ne omenjamo davka za gozdne ceste pa so le te ponekod popolnoma neopazne da ne govorimo o podrtih drevesih ki že nekaj let trohnijo
moat
26. 06. 2013 07.46
+10
Nobena vlada do sedaj, ne leva ne desna, ni izkoristila naravne danosti, ki jo imamo v izobilju - lesa. Tudi ta vlada s kmetijskim ministrom Židanom, ki je vsaj na lestvici politikov očitno zelo priljubljen med Slovenci in Slovenkami, še ni storila ničesar. In očitno tudi ne bo, oziroma bo celo poslabšala položaj lesno predelovelne industrije, če jo še sploh imamo. Tako da, Židan, pejte raje .obcat kam drugam! Bili ste že kmetijski minister, poznate problematiko, zakaj ne ukrepate? Žalostno res, Avstrijci znajo, mi pa izumljamo toplo vodo! Židan odstopi in prepusti mesto ministra tistim, ki znajo, imajo vizijo in bodo tudi kaj naredili za državo in ljudi. Ti pa pojdi na smetišče zgodovine in se pridruži ostalim političnim mrličem.
kokojambo
26. 06. 2013 07.41
+10
Davek zato ker država izgublja denar na kurilnem olju, ker se vedno več ljudi odloči za les. A nebi bilo bolje prodat mize za 500€ kot pa kubik drv? AJA NE SPLAČA SE =)
Darko32
26. 06. 2013 08.14
+11
NA kurilnem olju ga izgublja zato, ker je čedalje večja revščina, saj ljudje še za ogrevanje nimajo. KAj šele za predelavo centralnih kurjav oziroma poči. SAmo pojdi malo po Sloveniji pa boš videl, da je veliko ljudi pozimi zmrzovalo v lastnem stanovanju, ker niso imeli denarja za kurjavo. VEliko ljudi pa sploh si nemore privoščiti centralne kurjave, ker nimajo denarja za investicije v lastne nepremičnine. JE pa res, da se je veliko propagiralo uporalbo lesne biomase. Tukaj pa ni pošteno mešati kvaliteten les in tisti, ki ni uporaben za nič drugega kot za kurjavo. Glede cene mize pa si lepo povedal, vendar bodiva poštena in si priznajva, da neboš mize kupil za 500€, ker je predraga. Vidiš tukaj si pa šel iz ene skrajnosti v drugo, kar je pa čista slika naše politike. JAz pravim, da če upoštevamo pametno ceno surovine, stroške strojev, stroške potrošnega materiala stroške izdelave in stroške transporta stroške prodajalca JE cena več kot dovolj 250€ ŽAl pa pri nas in z to ideologijo bi takšna miza pri nas prišla 1000€, saj so predlagali obdavčitev za 500% gozdove. No tukaj pa smo dokončno pogoreli in z razvojem nebo nič
kokojambo
26. 06. 2013 13.28
+4
Seveda nebo šla lesna industrija... Na trgu je dovolj ponudnikov lesnih izdelkov. Da bi pa bi sedaj investirali v lesno industrijo, potem se osvojili trg, da bi se poleg vseh davkov imeli dobiček ? To pa ni izvedljivo... S tem da narod nima denarja za hrano in kurjavo, kaj šele za nakup novega pohištva.