Gospodarstvo

Tesli naročilo za 100.000 vozil in prvo mesto na septembrski lestvici najbolj prodajanih vozil

Berlin, 25. 10. 2021 16.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Natalija Švab
Komentarji
130

Podjetje Hertz Global Holdings Inc. je oddalo naročilo za 100.000 vozil Tesla, poroča Bloomberg. Gre za prvi korak v ambicioznem načrtu elektrifikacije voznega parka družbe za najem avtomobilov, ki se je šele pred kratkim izkopala iz hudih poslovnih težav. Tesla medtem beleži še en velik uspeh - Model 3 je septembra postal najbolje prodajan avtomobil v Evropi.

Tesla
Tesla FOTO: Shutterstock

To je največje naročilo električnih vozil doslej, za družbo Tesla pa naj bi pomenilo približno 4,2 milijarde dolarjev prihodkov, so za Bloomberg razkrili viri, ki so sicer želeli ostati anonimni. Čeprav podjetja za najem avtomobilov pri proizvajalcih običajno zahtevajo velike popuste, pri Bloombergu menijo, da znesek kaže, da bo Hertz za vozila odštel znesek blizu tržne cene. 

Avtomobili bodo dobavljeni v prihodnjih 14 mesecih, Tesline limuzine Model 3 pa bodo na voljo za najem na lokacijah Hertza v ZDA in delih Evrope. Stranke bodo imele dostop do Tesline mreže polnilnic, Hertz pa gradi tudi lastno infrastrukturo za polnjenje.

Načrt elektrifikacije voznega parka, ki bo sčasoma zajel celoten vozni park družbe, ki obsega več kot pol milijona avtomobilov in tovornjakov, je prvi velik korak družbe, odkar se je junija izkopala iz bankrota, posel pa naj bi nakazoval resno zavezo novih lastnikov, da nameravajo narekovati trende v branži. 

Objava posla je pozitivno vplivala na vrednost delnice Tesle. 

Medtem je Teslin Model 3 septembra postal najbolje prodajan avtomobil v Evropi, kar je prvič, da se je baterijsko električno vozilo zavihtelo na prvo mesto mesečnih prodajnih lestvic v regiji.

Tesla je v tem mesecu prodala 24.600 avtomobilov Model 3, kar je predstavljalo 2,6-odstotni tržni delež, s tem pa je podjetje preseglo uveljavljene modele motorjev z notranjim izgorevanjem, kot sta Renaultov Clio ali Volkswagnov Golf, kažejo podatki, ki jih je zbralo podjetje Jato Dynamics.

Teslin vzpon na prvo mesto je sicer sovpadel z upadom prodaje vozil številnih tradicionalnih tekmecev družbe, ki imajo težave z dobavljanjem vozil in se ob dolgotrajnem svetovnem pomanjkanju čipov odločajo tudi za ustavljanje proizvodnje. Tesla te težave nekoliko blaži tudi s spremembami programske opreme.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (130)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

medo90
28. 10. 2021 10.58
+1
po kometarjih sodeč smo slovenci zaplankan narod do amena. Kot bilo vedno v zgodovini. Samo pljuvanje po napredku, v inovacijah iskanje slaih lasnosti,..... nikakor ne dobrih. Ko je kakšna noviteta vsi samo čakajo da skritizirajo in si polnijo ego ob misli kako so pametni. Res narobe svet
edenhazard
26. 10. 2021 15.10
Trenutno med najbolj pokvarljivimi znamkami pa je trenutno Tesla na prvem mestu... zanimivo
medo90
28. 10. 2021 10.53
hahahhahahhah kje si pa to tolažbo nadu. Kupi si golfa2 idealen avto za primitivca
Qwerty
25. 10. 2021 20.57
+0
Ma skozi poslušamo od tega Co2. Kje so konkretni dokazi o tem da ravno co2 škoduje? Kje so dokazi da mi segrevamo zemljo? Kdo je pa stopil ledenike 14.000let nazaj ? Ledenike ki so pokrivali dober del slovenije? Verjetno naedertalci na mopedih brez katalizatorja? Ce bi ze takrat prodajali Co2 kupone bi danes imeli bled pod 1km ledu. Temperaturo zemlje beležimo 50let , niti dobe enega človeškega življenja, pa že vse vemo. A zemlja je stara nekaj miljard let, kakšna je bila temperatura 10.000let nazaj, ali pa 100.000let mogoče miljon? Poleg co2 plina(ki je naraven, najdemo ga povsod , tudi izdihujemo ga) so tukaj tudi plini ki niso naravnega nastanka in so bolj škodljivi, ampak z njimi ni posla, ni kuponov, potem ni problema.
tistion
25. 10. 2021 20.47
-3
Dejstva so, da samo 16 tankerjev od dobrih 2000 proizvede za transport nafte toliko CO2 kot promet v EU...da recimo TEŠ6 pljune za 100km prevoženih manj CO2 kot diezel z 120g/km...da se proizvodnja baterij pokrije ko avto prefura 40.000km in da elektriko delamo v EU in transport ne onesnažuje... Znanost je za elektromobilnost, islamisti zagovarjajo nafto... Vsa dejstva so več kot očitno v veliki prid za električna vozila. Je pa res da so draga in pa da bo treba še veliko ljudi z podatki seznanit da ne bodo fosilnih goriv zagovarjali zaradi neznanja... Čeprav pri Covidu je zanikanje znanosti postal nacionalni šport... Žalost
Franci Luzar
25. 10. 2021 21.06
+3
Na tvoje znanje nimam komentarjev ,več neumnosti v dveh stavkih ki si jih napisal še nisem slišal? samo en Primer ti povem ki se je naredil letos v Nemčiji prišlo je do ogromno poplav okoli 130 Mrtvih, si slišal? ljudje niso imeli tri tedne Elektrike,Vode niso jim delali telefoni, Hendiji, in če nebi imeli Rešilci, Gasilci in drugi ki so prišli na pomoč, bencinskih in Dizelskih Avtomobilov, bi bilo število mrtvih daleč nad tisoč, toliko o tvoji pametni ideologiji.
mertseger
25. 10. 2021 21.44
ernestocg
25. 10. 2021 20.42
-4
Diesel je zakon.
VelikoVedro
25. 10. 2021 20.51
+7
Pomnim
25. 10. 2021 20.41
+9
Trenutno na letni ravni cela Slovenija, vsi odjemalci porabi cca 15.700 GWh električne energije. Če 1.000.000 avtomobilov iz bencina spravimo na elektriko in računamo, da moramo z elektriko pokriti njihovo recimo povprečno letno porabo (5l na 100 kilometrov in prevoženih 30.000 km na leto), potem za ta milijon avtomobilov rabimo cca 13.000 GWh letno. To nikakor ni 6% trenutne letne energijske potrebe po elektriki, kot je zapisal nek optimistični komentator tu spodaj. Dodati bo treba skoraj 90% trenutne letne porabe. Se pravi poraba se tako rekoč podvoji. Pri tem to ni edini problem. Poskrbeti bo treba tudi za to, da vsa ta energija pride do vseh teh avtomobilov, kar pomeni ojačitev omrežja. Če pa upoštevamo še našo razvajenost in neučakanost, postane dodatna težava kako avtomobile napolniti v petih minutah, ne da bi se zaradi koničnih obremenitev stopila napeljava. Seveda se vse da, le poceni pa ne bo. Pa še par nukleark bomo rabili postaviti.
Predator007
25. 10. 2021 20.51
+3
Qwerty
25. 10. 2021 21.00
+4
Bomo videli kako se bodo stanovalci v bloku zmenili ko bo treba na 400A glavno varovalko, na merilce jalove moči in vse kar pride v omaro. Tako soglasje in omara je takoj 15.000€ . Da ne govorimo če je treba dovod in trafo na novo postavit… aja potem pa so še višji prispevki za elektriko ;) to bo veselja
Nimasmisla
25. 10. 2021 20.27
+3
Ma kje boste pa elektriko dobili iz atomske ali vetrnic
Nimasmisla
25. 10. 2021 20.20
+2
Pa vsak dan bo eden zgorel
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 20.26
-2
JoniBravo
25. 10. 2021 20.10
+3
Samo eno vprasanje imam. Od cesa bodo potem uni savdijci ziveli, ce en dan res pride do tega, da bo njihova nafta odvec.
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 20.18
Intenzivno vlagajo v tehnologijo in zelene energije že danes.
Franci Luzar
25. 10. 2021 20.37
+1
postali Bodo vegani sachlich bojo solato olja imajo pa dosti
Pomnim
25. 10. 2021 20.43
+2
Ne skrbi za Savdijce, so že pokupili precej zadev, ki so jih naši politiki pametno in preudarno prodali. Ti boš delal zanje kot tlačan.
Emtisunce
25. 10. 2021 19.46
+6
Tudi zaradi telih Tesličev in podobnih raste cena elektrike. Zgodilo se bo kot pri uvedbi Evra, cena elektrike bo minimalno x4.
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 19.48
-9
Da bo cena poskučila je zelo verjetno res. Potem bodo prišle pa nove tehnologije, zelena energija, več sončnih celic. Razvoj bo ujel povpraševanje in živel boš v čistejšem, veliko manj onesnaženem in mirnem okolju. Prihodnost je zelena in prijetna.
SlabaGuma
25. 10. 2021 19.57
+6
dokler bomo svinjali s temimi baterijami bo samo slabše, na kratek rok morda malo bolje, na dolgi pa katastrofa. Upam samo, da v roku 10 let odkrijejo drugačen, manj strupen način shranjevanja električne energije.
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 19.58
+3
Ja, to je res. Tu bo moralo priti do napredka
gogi_
25. 10. 2021 20.26
+12
Uporabnik ne zavajaj. Pises nebuloze,si prevozil 4k na dopustu. A beres kaksne traparije pises. Na dopustu je vse ok,za vsak dan pa to ne gre. Gres iz Kp v Lj,mas polno baterijo in ti vozis naaaajboljsi avto na strom,po tvojiem laganju za 600 km z lahkoto. Ok,ti ves vse. Rad si bahac in ne sparas,prides do Razdrtega in naletis na snezni metez,pride do zastoja in ostanes pri minus 16 stopinj v koloni. Svojemu otroku bos dal deko da ga ne bo zeblo ker ti gretje kuri baterijo zelo hitro. Po cudezu imas sreco in prides do Ravbarkomande kjer lahko napolnis baterijo. Glej ga zlomka pred tabo 10 vozil z isto zeljo. In bos otroku razlozil da oci vozi eko in rabi iz Kp do Lj 22 ur. Elektrika je za kratke razdalje in za ljudi z veliko casa in dobro organiziranim urnikom. Za navadne ljudi to ne gre in dokaz je da ljudje ki so kupili e avto se vracajo nazaj na hibride ali pa klasiko.
Franci Luzar
25. 10. 2021 20.38
-2
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 20.40
-2
Gogi, motiš se. Edini avto pri hiši , uporabljam ga dnevno. Za take razmere, kot si jih opisal se je potrebno malo več pripraviti. Pa kaj pol. In ja, ena na milijon se lahko zgodi tak primer - meni se v dveh letih še ni - pa ne bo konec sveta. Torej nobenih težav, pa sem cca. Na vsake dva tedna na 400km poti. 600km pa ne morem narediti. Od 300-400, odvisno kako hitro vozim in kako mrzlo je.
Franci Luzar
25. 10. 2021 20.50
+4
Če živiš v Stanovanjskih blokih je E avto ena katastrofa,nimaš kje polniti, nesmeš v podzemne garaže, če greš na dopust recimo Stuttgart - Šibenik 1400km porabiš tri dni v eno stran če vse vredu gre? isto toliko nazaj. seveda če ga imaš kje napolniti? jaz živim v Naselju kjer nimamo polnilnice najbližja je oddaljena okoli 1kilometer, torej če je zvečer prostor da ga priklopim in potem kaj? z taxijem domov,in zjutraj spet z taxijem do avta potem na šiht? ne hvala predno kupim E avto se raje odpovem vsemu.
graf
25. 10. 2021 21.48
Upam da so ti ob nakupu E avta povedali tudi da je razgradnja baterije tvoj strošek ...kar u praksi pomeni 2/3 vrednosti vozila !
simple_mind
25. 10. 2021 19.42
+5
Heheh, že polnenje samo malo večjega števila elektro avtomobilov enostavno sesuje elektroenergetsko omrežje, a ?
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 19.46
+1
Ocena v Angliji: če bi vsi avtomobili postali električni bi porabili cca. 6% kapacitet proizvodnje el energije. Mislim, da ne bo konec sveta. Večino se jo bo prihranilo bo zmanjšanju porabe pri predelavi nafte.
ivcekivcek
25. 10. 2021 20.05
+6
Jape. Če nas gre 20 % takoj na elektriko. Nimamo dovolj ne elektrike in ne polnilnic. Če vsi prižgemo klime sesujemo dobavo, kaj šele kaj več.
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 20.11
+4
Ivcek, mislim, da imaš prav. Sem šel malo raziskovat in res vse kaže, da je 6% zelo stara številka. Nove se gibljejo do 20% (srednje realistično), vse do 50% energijskih potreb (pesimistično). Se strinjam, to bo lahko velik problem.
ivcekivcek
25. 10. 2021 20.23
+3
Točno tako, infrastruktura bo večji izziv od proizvidnje avtomobilov. Zaenkrat kaže tako.
Mnnnnnmmm
25. 10. 2021 19.25
+2
Kdor kritizira, naj najprej preveri, zakaj se na Norveskem ze proda 93% elektricnih avtov in zakaj Mercedes, BMW in VW napovedujejo, da bodo cez tri leta delali samo se elektricne avte. So vsi ti ljudje, cele drzave in koncerni bolj neumni od tistih, ki pametujejo in vztrajajo pri starih casih?
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 19.38
+0
Problem je, da večino(?) ljudi pač ne razume, da gre vsak napredek skozi začetno fazo, ko se zdijo stvari izredno negotove, nedodelane, morda tudi polne pomanjkljivosti. A drugega načina ni. Če se ne bi nihče začel ukvarjati z električnimi avtomobili tudi nikoli ne bi prišli do točke napredka. Nobena resna tehnologija se ne primer tako, da se jo da na trg 100% dodelano. In ja, čez petnajst let bodo verjetno današnji električni avtomobili izgledali hecni, a če jih ne bi bilo, potem prav tako čez 15 let ne bi imeli nič za pokazati. In jaz z veseljem financiram ta prehod v upam, da boljšo prihodnost.
simple_mind
25. 10. 2021 19.43
-1
Preskoki so vedno slabi, zmeren prehod pa moder ...
obožeobože
25. 10. 2021 20.00
+1
Ne gledat Norveško! Oni si štrom delajo iz nafte. Raje kot da si kupim 2 Tesli si sezidam hišo
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 20.16
-1
Samo hiša te ne pripelje nikamor. Avto te pelje pa dogodivščinam naproti :) katerikoli.
Franci Luzar
25. 10. 2021 20.55
+1
Mercedes,BMW,VW,AUDI in ostali so primorani od politike da od leta 2030 nedelajo več drugih kot E avtomobolov če bo pa po politiki ZELENIH pa že od leta 2023 dalje , ADIJO PAMET .
Qwerty
25. 10. 2021 21.04
Zakaj se proda toliko avtov, enostavno. Vsaka tovarna avtomobilov ima omejitev glede plinov ki jih lahko proizvedejo njihovi produkti, torej avto. Z prodajo električnih avtov si to povprečje zbijajo, saj gredo v isto enačbo.
tali?ni tom
25. 10. 2021 19.10
+3
tak avto se trenutno splača kupit glih tolk kot enkrat rabljena drva!brezveze!že če sam evropo elektificirajo,vozni park ni dovolj elektrarn na svetu,zato,ko bo en dan vse žmrknlo! le poglejmo izpade elektrike poleti v ameriki ko samo klime zalaufajo vsi,pa manj cuzajo kot ena baterija!ko bo baterija ekvivalentna enemu rezervoarju bencina,tako stroškovno kot uporabno in enostavno,takrat bo kaj iz tega,drzugače pa,po moje bo vodik .je pa dejstvo da se je zahod odločil da ne bo več žrtev izsiljevanja muslimanov z nafot,zato se gre v to z tako ihto!
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 19.40
-3
Hm. Koliko kilometrov si že prevozil na elektriko?… se mi je zdelo. No, jaz sem jih letos na dopusti skoraj 4k. Brez. Najmanjšega. Problema. Kdor ni poskusil, mislim, da ne ve o čem govori.
devote
25. 10. 2021 20.15
+1
@uporabnik....vozil si se na elektriko, ki ti jo revezi (vsak sleherni uporabnik elektrike) subvencionirajo. ce bi se s trzno ceno elektrike, bi se vozil drazje kot z dizlom. v nemciji je na polnilnicah el. za 100km drazja kot dizel. res so presezek tehnologije tile BEV. fizike se ne da goljufati.
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 20.24
? Jaz plačam standardno ceno na teslinih polnilnicah. 37 centov na kW. Je to subvencionirano? Morda, ne vem.
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 20.31
Pa še. Meni je vseeno, če je elektrika dražja od dizla. Važen mi je užitek v vožnji. In ta je zame nepremagljiv. Vozil sem BMW i8, Lexusa LC500, Prosche 911 (osnovni model), Maseratija Ghibli, Mercedesa S450, Mustanga 5,0. V primerjavi z Modelom 3 Performance so smešno počasni in neodzivni. Glede stroška na km se pa ne sekiram tudi, če je višji.
tistion
25. 10. 2021 20.37
Devote... Fizika ti ne govori o financah ampak o tem da v celotni verigi od proizvodnje, tankanja, transporta nafte ali elektrike, električno vozilo na koncu za 3x vsaj manj Co2 ven pljune...
graf
25. 10. 2021 21.51
mal počakaj , boš govoril o užitku v vožnji takrat ko bo elektrika petkrat dražja kot danes !
graf
25. 10. 2021 21.55
vse te razlike ki so danes tebi v prid boš vrnil takrat ko boš moral plačat razgradnjo baterije , upam da so ti ob nakupu E avta povedali tudi da je razgradnja baterije tvoj strošek ... u praksi to pomeni 2/3 vrednosti vozila ! Ko boš še to poplačal potegni črto in boš uvidel kakšen "profit" imaš ...
ivcekivcek
25. 10. 2021 19.10
+9
Bolj pošteno bi bilo pisati o problemu elektrifikacije v Sloveniji. Problem je pa ta da si 80 % delavnega prebivalstva ne more privoščit najcenejši električni avto. Kaj šele Teslo.
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 18.58
+4
Absolutno briljanten avto. Malo slabše kvalitete kot nemci, a ti je vseeno, ko se pelješ v tišini in s pritiskom na stopalko in polno naložen z družino in prtljago pošteno prehitiš praktično katerikoli športni avto. Polni ga elektrika s strehe, kar mi garantira ceno za nadaljnjih 10-15 let. Je pa fascinantno, da so električni avtomobili s Teslo na čelu prehiteli 100 let razvoja ICE avtomobilov. In to je šele začetek. Vse ostale stvari v zvezi z ekologijo, vzdržljivostjo baterij… bodo odpravljene v kratkem. Tako, kot je to značilno za večino novih tehnologij. In Tesla tu preprosto briljira.
Mnnnnnmmm
25. 10. 2021 19.18
+3
In je zelo zalostno, kako narod tega ne verjame, ampak vztrajajo na bencinu in dieslu, ker niso Tesle preizkusili. Pa pod 40.000 se ze dobi, kolikor marsikdo placa za cisto povprecen avto. Tesla nima servisov, nima cestnine, parking in polnjenje na ogromno mestih brezplacno, nobenega smradu in ropotanja in vibracij, 100km stane pod 2 eur. Tesla je po statistiki vec kot 7x bolj varna od ostalih, ker stalno spremlja promet, VW je to priznal javno. Kdor vztraja na starih tehnologijah, se pa lahko tudi spravi nazaj na konja - vsak po svoje. Ne pa pametovat, dokler niste niti poskusili obojega.
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 19.43
+5
Se zelo strinjam. Jaz imam naslednji redni servis čez 470.000 km :):)
SlabaGuma
25. 10. 2021 20.07
Vse je odvisno od okoliščin. Če imaš doma celice na strehi je to super in bi tudi sam šel takoj na elektriko. Če nimaš, si v bloku, kjer lahko polniš le v polnilnicah se ti pa ne izplača. Pa seveda je vprašanje tudi denarja. Rabljenih el. se mi zdi da ni za kupovat, medtem ko rabljenega bencinarja ali dizla brez problema.
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 20.26
Si tudi sam ne predstavljam s kakšnimi težavami se srečuješ, če živiš v bloku. Vidim pa v tujini, predvsem v večjih mestih, že zelo veliko el avtomobilov stalno parkiranih ob cesti. Ok, je pa res, da moje opazovanje sedaj ni neka statistika. Le občutek, da se nekako organizirajo.
ETNEM
25. 10. 2021 18.53
+3
Tesla brez Tesle
muceli
25. 10. 2021 18.46
+2
Danes malce pred 10 uro sem videl precej karambolirano Teslo na AC tik pred viaduktom Črni kal (promet poteka zgolj po enem pasu in hitrost omejena na 60 km/h... le kje bodo ta avtomobil popravljali, ko pa ni servisa v Sloveniji. V kolikor je baterija poškodovana pa to pomeni ekonomsko totalko.
igy02
25. 10. 2021 18.37
+7
Na Kitajskem sem si jih pred leti dobro ogledal. Ne vem kako je z mehaniko in pogoom. Drugače zelo slabo narejeno. Ne more se primerjati z nemškimi avti.
mertseger
25. 10. 2021 18.47
+2
No glede nato da šefi VW poslušajo nasvete Muska verejtno že ne more biti tako hudo.
blaow
25. 10. 2021 19.20
+2
Uporabnik1874611
25. 10. 2021 19.42
+1
Igy02, tehnologija se razvija s “svetlobno” hitrostjo. Kar si videl pred leti je danes za v staro šaro. 6 mesecev nazaj je bil najhitrejši avto Buggati Chiron, danes je Rimac in Tesla.
Blond James
25. 10. 2021 18.36
+7
Povprečen delavec si takega avta sploh ne more privošciti
Neutrino
25. 10. 2021 18.30
+4
Tole počasi ne bo več energijsko vzdržno, eksponentno se zaradi e-avtov povecuje poraba elektrike, obenem pa se ukinjajo termo in jedrske elektrarne. Kmalu bodo drzave primorane za e-prevozna sredstva elektriko dodatno obdavčiti, kot je diesel napram kurilnemu olju. Elektrike tako ne bo zmanjkalo za kuhanje in ogrevanja, kar je prioriteta.