Gospodarstvo

Hrvaški 'St. Tropez' pred bankrotom

Hvar, 07. 08. 2008 10.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Razvpiti Sunčani Hvar, ki je na Jadranu obljubljal drugo Azurno obalo, je pred bankrotom. Bi bilo drugače, če bi ga vodili Slovenci?

Se še spomnite razvpitega turističnega bisera na Hvaru, Sunčanog Hvara? Pred dobrimi tremi leti sta se za ta turistični kompleks potegovala tudi slovenske Terme Čatež in ljubljanski Kompas, a dobila ga je luksemburška družba Orco Group. Zdaj pa so napovedi o hrvaškem biseru precej črnoglede. Ko so Luksemburžani prevzemali skupino desetih hotelov, so napovedovali, da se bo na Jadranu zgodila druga Azurna obala oziroma kar Saint Tropez.

Zdaj pa se je Sunčani Hvar znašel pred bankrotom. Kot ugotavlja župan Hvara Pjerino Babić, to podjetje ni še nikoli tako slabo poslovalo kot danes in pojasnjuje: „Med vojno na Hrvaškem je Sunčani Hvar nudil začasno bivališče beguncem in takrat smo imeli za 78 milijonov kun dolga. Zdaj, ko beguncev ni več, pa je dolg narasel na 497 milijonov kun. Samo v zadnjih dveh letih smo imeli kar 256.000 nočitev manj, kar se v zgodovini Sunčanog Hvara še ni zgodilo. Imamo kar 891 nezasedenih postelj,« je ves ogorčen Babić.

Hrvaška Finančna agencija (FINA) je v zadnjem poročilu Sunčani Hvar uvrstila na najnižje mesto na lestvici turističnih storitev oziroma dejavnosti in ji s tem pripisala, da je morebitno poslovanje s Sunčanim Hvarom tvegana poteza. Kar pomeni, da obstaja velika verjetnost bankrota, je prepričan Babić.

Kot je znano, so lastniki tega nekoč uspešnega turističnega kompleksa hrvaški Državni fond za privatizacijo, ki ima v lasti 35-odstotni delež, luksemburška družba Orco, ki ima 55-odstotni delež, medtem ko imajo ostali del lastništva manjši delničarji. Morda bi bila usoda turističnega kompleksa nekoliko drugačna, če bi se takrat odločili drugače. Morda.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (116)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

stric_skopusnik
11. 08. 2008 14.31
Sunčani hvar ima trenutno osem hotelov od tega so uspeli štiri obnoviti ostali štirje pa še vedno capljajo nekje na robu med tremi in dvema zvezdicama. Dejstvo je, da jim ne gre vse po načrtih, saj naj bi v letošnjem letu obnovili vsaj še dva (delfin in palace) pa jih je očtno dokončanje investicije v amfori kar dobro stisnilo. Ob številnih rusih in američanih, ki zakupujejo cela nadstropja v hotelih zgolj zato, da se imajo kam skriti, če se jahta malo preveč zagunca se za hotele ni potrebno bati. Cene in image vip mondenega letovišča pa so najbolj prizadeli vse, ki oddajajo zasebne apartmaje (ne samo na hvaru po celotni hrvaški), tako da je negodovanje župana hvara razumljivo. Vsem privržencem slovenskega lastništva pa v razmislek: ob denarju, ki bi ga dali za nakup, bi morali financirati še obnovo in vprašanje je če bi jim to uspelo, brez da bi ogrozili tudi lastne naložbe v Sloveniji.
LexLuthor
11. 08. 2008 11.13
ta bi vsaj sosedu krava crknila..... Pa še mi bomo preventivno svoje pobili, da ne bodo mogli k nam po mleko....
HellWolf
11. 08. 2008 11.04
Sam glede na cene na hrvaški obali se prav nač ne čudim, letos bom najbrž vzel apartma v črni gori, al pa s kompanijo odpotoval v grčijo, pa še pršparam lahk.
Trenirka_SDS
10. 08. 2008 12.38
Ojoj, kakšen naslov članka! Pozivam "novinarja", naj se podpiše pod članek, ker mu bom lastnoročno jebal mater! Hkrati vas amaterske debile pozivam, da bi izbrišete moj "account"..... Dosti vas imam opice senzacionalistične! Pejte delat v angleški "Sun", boste vsaj več dobil plačan... p.s. ..moj komentar kopiram v vse teme, saj je vseeno, povsod je enako sranje!!! Ajd zdravo!
Navihanko
09. 08. 2008 20.09
grem stavit da bi bilo za 100% bolje. to je tako če ne vidiš vrat pred seboj se pa v steno zalet - au boli; neka boli
Matjaz Butara
09. 08. 2008 19.24
In na podlagi tega clanka naj si ustvarimo predstavo o poslovanju podjetja? Poberete ven nekaj stevilk ki same cisto nic ne pomenijo, ta clanek je Ekskluziv in ne za gospodarstvo... ja drugac pa verjetno res kriza, ce bi nasi delal bi se celila med in mleko, mah kaj samo St. Tropez, se Monaco, Nica in se kaksno drugo tako letovisce bi se lahko skrilo, saj mi smo najboljsi!!! No sedaj pa imate Hrvati, tud tunele znamo gradit ;)
Buena Vita
09. 08. 2008 07.50
vedno manj bo turistov na hrvaškem to pa nni problem slovencev, ker je sveto pravilo;kaj seješ ,to žanješ žanjejo posejano
sladoledcebula
08. 08. 2008 14.51
Tudi hrvaška je veliko več cest naredila od slovenije in to v manjšem času...so? DEFINITIVNO SO.ampak tukaj se mora človek vprašati zakaj. v 1970 smo imeli v sloveniji največ avtocest, sedaj imate vi, čez 10l et makedonci. to je isto kot bi primerjal športne dosežke zda in slovenije. amapk če bi imela amerika kot slovenija 2 milijona preb. bi bila slovenija uspešnejša. etc... vse je relativno. če ne bi bila slovenija v komunizmu 50 let, bi bili tudi mi na nivoju norveške švice. če ne bi nemci popušili v 2. sv. bi tudi hrvaška danes segala do ebograda sanđaka...
Sem rekel da bi se zadeve morali lotiti Slovenci ker so veliko veliko bolj sposobni in inteligentni glede takih zadev.
4evercvicek
08. 08. 2008 13.31
Sprašuješ me glede Novog ZG in hitrega nastanka: novo naselje se pravi novi zagreb se je pričel graditi v začetku 60ih let, takoj ko so zgradili most Slobode (59'), se pravi ZG se je takrat raztegnil na drugo stran savskega korita s pričetkom gradnje kvarta Zapruđe, Utrina, Sopota,Travnog,...Ker so prej bila samo polja in živelo je cca 3000,3500 ljudi so urbanizirali ta predel. Ne vem kam ciljaš? Tudi hrvaška je veliko več cest naredila od slovenije in to v manjšem času...so?
rutbo
08. 08. 2008 13.23
Zelo preprosto,SLADOLEDCEBULA,nisem hotel pišati krv in nisem hotel nobenega podmazati.
sladoledcebula
08. 08. 2008 13.11
4evercvicek no tilahko povem za primer v bujah, ko so slovenci še v jugi naredili apartmaje ali stanovanja ne vem, skratka tisto puščavo so uredili uedili kanalizacijo pač civiliziranli tisto področje, pride komunističba oblast iz zagreba tebi nič meni nič, tukaj bodo stanovanja .........zaplemba. ja glede tega kako bi ti dvignil pozidal brez dovoljenja sigurno ne, verjemi da ne gre tako lepo. samo počakam doovljenje i radim.tudi pokojni ded je imel prizidek na črno, ker se sposobni ljudje na občini niso znali zmeniti banalnih stvari. glede 1. kometa povej če ni bilo tako? kako na hitro soo se gradila stanovanja v novem zagrebu, jarunu.... v sploveniji je pa veliko sosesk narejeno na pol, kot tudi plato cankarjevega doma, trg revolucije, ki ni dograjen zaradi vrliih političarjev v beogradu, zato pa je danes tako grd. glede 2. komenta. si v ljubljani, zapelji se na rakovo proti vicu tomačevo cesta 2 cesarjev ins e prepričaj, da je temu tako. vedno ko sem se peljal iz nemške proti ježici črnučam sem se ozrl na desno, kjer si lahko videl salonitke razmetane v savo etc. vedno me ja zanimalo če je kakšna obrtna cona tam oziroma kdo tam živi, tako kot na lj barju, ko sem dobil odgovor mije bilo vse jasno
4evercvicek
08. 08. 2008 13.10
rutbo - zakaj so moji znanci prav v isti na področju pule in medulina lahko uredili zadevo...res da so "pišali krv" ampak prišli so do svoje parcele? Verjamem da si razočaran ampak nekaj očitno ni štimalo v procesu, a se ti ne zdi? Ker...eni so uredili drugi niso...kako je to mogoče? Glej nimam nepremičnine v istri in nisem v toku dogajanja, poznam pa primere.
YebeneKomunyare
08. 08. 2008 13.10
Jebeš hvar, zarad mene se lahko potopi.
rutbo
08. 08. 2008 13.05
Točno tako,4evercvicek,na Hvaru so štartali brez garancij luksenburške firme,pa poglej ,kam jih je to pripeljalo.Glede Istre pa samo tole: 11 let so MI obljubljali vse potrebne papirje,plačeval sem vse dajatve,na koncu sem ostal brez vsega......nakar sem si zgradil vikend v SLOVENIJI,iz katere se po....em na LIPU VAŠU.
rutbo
08. 08. 2008 12.55
Ja,vsega lepega je enkrat konec,tudi v slovniji,ko poteče gradbena.Boš imao problemi.A ne,SLADOLEDČEBULA ?
4evercvicek
08. 08. 2008 12.47
hrvaška je v samem štartu naredila napako da je dovolila gradnjo na podlagi "brezvrednih" papirjev, komunalo so uredili in tudi računali. Že to je sporno da dovoljenja niso bila urejena a da se je komunala "knjižila"...No tisti ki so izgubili 2,3 lata vlačenja po sodiščih in raznih uradih so svoje dosegli....poznam primere iz istre. Je pa tudi res da je bilo veliko njih ki so bili sankcionirani po pravnem postopku, brez pardona. Med drugimi so pa tudi tisi ki so štartali z gradnjo brez dorečenega dovoljenja si sami krivi...jaz osebno ne dvignem ne vikenda ne hiše brez vseh potrebnih dovoljenj...sporna situacija... sladoled - prekrasni komentarji, ni kej... poz
sladoledcebula
08. 08. 2008 12.38
ce delas brez gradbene prej kot slej bom imel probleme- kaj v slovniji ni tako? ne če si bosanc!
rutbo
08. 08. 2008 12.36
Ne,PROSPER,ni tako.Ko so začeli graditi ute in ostalo šaro,so jim občinski ljudje OBLJUBILI gradbena dovoljenja,potem pa besede niso držali.Pa ne samo to....vse so razbili in pokradli,odgovarjal ni pa nihče.Strojanove pa pustimo pri miru,to je druga zgodba.
prosper
08. 08. 2008 12.15
rutbo08.08.2008, 10:58 nobenemo nisu zrusili ki jer imel gradbeno dovoljenje. a tistih 70% ki so imeli hute in kamperice razmetane po istri so normalno zrusili. roko na srece in pri strijanovih je bilo lepse kot v tistih naseljih. ce delas brez gradbene prej kot slej bom imel probleme- kaj v slovniji ni tako?