Gospodarstvo

Prag za vstop v DDV se zvišuje na 50.000 evrov

Ljubljana, 01. 04. 2013 08.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Prag za vstop v sistem davka na dodano vrednost (DDV) se z aprilom zvišuje s 25.000 na 50.000 evrov prometa letno. Zvišanje praga je prinesla novela zakona o DDV, ki je bila uveljavljena z januarjem, vendar pa je Slovenija za njegovo uresničitev potrebovala dovoljenje partneric v EU.

denar
denar FOTO: Thinkstock

Prag za vstop v sistem davka na dodano vrednost (DDV) se z aprilom zvišuje s 25.000 na 50.000 evrov prometa letno. Dvig praga za vstop v sistem davka na dodano vrednost je povezan z novo ureditvijo pavšalne obdavčitve tako za samostojne podjetnike kot za gospodarske družbe.

Spremembe davčne zakonodaje je DZ sprejel novembra lani, ko je takratni finančni minister Janez Šušteršič ocenil, da prinašajo manjšim podjetnikom davčno okolje, ki bo enostavnejše, bolj predvidljivo in tudi bolj spodbudno.

Zvišanje praga za obvezno identifikacijo za DDV s 25.000 na 50.000 evrov obdavčljivih prihodkov verjetno pomeni, da bo veliko davčnih zavezancev, ki v naslednjih 12 mesecih pričakujejo prihodke v tem razponu, razmišljalo o izstopu iz sistema DDV. A če želijo, lahko še naprej ostanejo identificirani za namene DDV, pravijo na Davčni upravi RS.

Zavezancem, ki niso vključeni v sistem DDV, v izdanih računih ni treba vključiti in prikazati DDV, hkrati pa nimajo pravice, da bi od države zahtevali vračilo davka, ki ga sami plačajo, ko nabavljajo material oz. plačujejo storitve.

Za dvig vstopnega praga je morala Slovenija pridobiti soglasje partneric v EU.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (120)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Nauders
03. 04. 2013 09.09
končno nekaj pametnega od te zahojene države
Jermen
02. 04. 2013 09.03
+0
a pred parimi leti je pa bilo to nemogoce al kaj ???
sosoa
02. 04. 2013 09.58
+2
komentator9999
02. 04. 2013 08.55
-4
Men bo zadeva zlo prav prišla in večini malih podjetnikov - s.p.je, ki se ukvarjajo s storitvami tudi. Ena dobrih zadev, ki jo je vpeljal Janša. Samo da ne bo ta nova vlada vse zasrala...
Prassek
03. 04. 2013 22.53
Počakaj.....zagotovo bodo našli rešitev.
JLA01
02. 04. 2013 08.38
-1
Itak da so zvišal davek, da bojo lahko paraziti lažje zapravljal denar.
maijster
02. 04. 2013 07.31
+0
.......končno nekaj pametnega od te zahojene države,tisti ki smo v tem nam to ogromno pomeni,tisti ki pa neveste zakaj gre pač komentirajte kakor vam paše,jutro,..
sosoa
02. 04. 2013 09.14
+1
nekaterim ja; pri večini pa ne; izstop os sistema DDV pa sploh, ker za sabo potegne ogromne stroške, če imaš veliko osnovnih sredstev, sploh če imaš v registru nepremičnino in če imaš zaloge materiala ali blaga
kleopatra-1
02. 04. 2013 10.01
+5
@sosoa, kdor ima zaloge materiala in blaga, lahko ostane zavezanec tudi z manj kot 50.000 @maijster, meni pa se ne zdi pošteno, da boš enako storitev kot je moja lahko stranki obračunal 20% ceneje. DDV namreč vedno plača končni kupec. Nelojalna konkurenca in neekaost pred zakonom je to. Ker s svojo storitvijo delam več kot 50.000 naleto in zato tudi zaposlujem (s storitvijo je drugače težko narediti toliko), moram obračunati in plačati 20% več kot ti. Sicer je pa to pesek v oči- Janša je to naredil, da bo rekel, kakšne ugodnosti je podjetjem pripravil, v resnici pa s tem ne bo nič kaj veliko doprinesel ne gospodarstvu ne posameznim podjetnikom. Tudi znižanje davka na dobiček podjetjem ni fer do s.p.-jev, ki morajo davek na dobiček obračunati po dohodninski lestvici, ki ni ravno v EU proporcih. Zakaj tukaj ni popravkov, ko bi pa s tem res zelo pomagal 80.000-im s.p.-jem pri nas?
231koak
01. 04. 2013 20.14
+18
Brezposelne bi radi zvabili, da se samozaposlijo. Nakar sledi molzenje do onemoglosti. Ko si enkrat not, si not.
MIH?E
01. 04. 2013 22.04
+7
To je res, sem videl na zavodu na lastne oči, kako jih prepričujejo....
simonaas
01. 04. 2013 22.21
+8
50% od dohodka gre državi,če si pa malo manjiznajdljiv pa še dodatnih 15%.A država pa brez dnarja.Eto Slovenija
vezuv_
01. 04. 2013 23.37
+7
Ja simonaas malo več kot 60%, oziroma odvisno od letnega dohodka, bolj ko delaš boš več plačal. Malo poglej na DURS-u kako se plačuje od prihodkov. Pa en kup papirjev je potrebno imeti. Tiso o normirancih malo preračunaj, pa boš videla kakšen nateg je. Sicer pa je tako, da če hočeš začet kot samozaposleni, moraš že imeti izgrajeno mrežo, sicer ti bo tenko piskalo. Da odpreš s.p. in šele zatem začneš graditi svojo mrežo poslovnih partnerjev joj ne bo šlo. In ne glede na to, kakršen koli posel začenjaš moraš imeti zagonski kapital, najmanj za dva meseca.Denar, ki ga dobiš kot subvencijo ti zadošča za cca. 10 mesecev plačil obveznosti. Ostalo je na tebi. In ja če nimaš kupcev in mreže, ti še tako briljanten poslovni načrt ne bo pomagal. Žal to je resnično. Vem kaj govorim.
komentator9999
02. 04. 2013 08.56
-1
Ja če si brezposelen valjda se samozaposli, če znaš kaj pametnega delat, če ne pa ti itak ni pomoči...
kleopatra-1
01. 04. 2013 19.04
+6
@smolapataka, ko ste že vsi vpičli v masažo, ki je v resnici najmanjši problem glede DDV, ker itak večina dela na črno - večji hoteli pri nas imajo masaže v sklopu hotela in maserje zaposlene. Ti hoteli so vsi zavezanci za DDV. Njihova storitev je tako vsaj 20% dražja, v primerjavi s tistimi, ki delajo na črno, pa tudi do 50% dražja. Spet smo pri poštenosti posameznikov, ki delajo na črno - od politikov jo zahtevamo, sami pa lahko kršimo pravila. red se začne delati najprej pri sebi, šele potem ga lahko pomagaš - s svojim zgledom - vzpostavljati drugje. Kdor tolče čez naše politike in je sam pošten, to sme početi, nikakor pa naj ne kritizira nekdo, ki na veliko pri uradni dejavnosti dela na črno.
Important notice
01. 04. 2013 17.34
+3
1. april .... Znižali ga bodo, ne pa zvišali!
leskoles
01. 04. 2013 17.05
ma lazejo sam seb
pgdpgd
01. 04. 2013 16.22
+5
tale je pa prvoaprilska.
bljak janša
01. 04. 2013 16.21
+5
zaradi tega blago teh proizvajalecev ne bo nič ceneje.
DeycoSI
01. 04. 2013 15.44
+1
Edino pravilno. Več posplošitve bi bilo potrebno na vseh področjih. Pa še večja konkurenčnost, kar je le dobro za nas potrošnike!
bljak janša
01. 04. 2013 16.33
+1
pa saj zaradi tega ne bo nič ceneje. poglej si samo kmete in zelenjavo. na tržnici je še dražja kot v trgovini, pa ni davka pri kmetih
sosoa
02. 04. 2013 09.34
+1
platon26
01. 04. 2013 15.13
-1
Kleopatra spet kar malo po domače ja ti moraš zaračunat 20% več če pa znaš malo matematike in si v takem poslu se pa da marsikaj profiterat s tem da si DDV zavezanec poznam ljudi ki lepo delajo brez računa vse stroške pa lepo na firmo in na koncu leta pade pd države še nekaj tisočakov zato ker je vhodni DDV višji od izhodnega tko da ne jamraj pa se znajdi!
mufic
01. 04. 2013 15.35
+4
kleopatra-1
01. 04. 2013 17.40
+4
platon, ravno zato, ker nekateri poslujete po domače, država privije nas, ki se trudimo delati pošteno in ki dajemo kruh tudi zaposlenim. Imam pač takšno dejavnost, da ne morem nič na črno delati, in tudi če bi lahko, se mi ne zdi pošteno.
kleopatra-1
01. 04. 2013 17.42
+3
in ne govorim le o sebi, če si opazil, kar dobro mi gre, govorim o splošni sliki in splošnem stanju v državi in enakih pravilih za vse.
peropero5
02. 04. 2013 07.40
+3
platon, č emisliš da so na davkariji tako butasti, da ti bojo upošteval material za 100 strank pri 5ih izdanih računih si res id1ot, žal ti druzga ne gre reči
mufic
01. 04. 2013 15.08
+6
Razen Hrvaške smo glede podjetij najdražji v Evropi.Dnarja pa še kr ni.
sosoa
02. 04. 2013 09.37
+2
ja itak, da ga ni, če pa vsi delajo na črno, zelo malo je dejavnosti, pri katerih ne moremo nič skriti, po drugi strani pa si vsi nabijajo takšne stroške, da na koncu ni nič dobička; zakaj nihče ne preverja, kako lahko vsak podjetnik konec leta napiše za par tisoč evrov potnih nalogov,.......
kleopatra-1
02. 04. 2013 10.05
+1
sososa, naj najprej preverjajo pri velikih. Tistih nekaj potnih nalogov marsikateremu s.p.-ju pomeni dobesedno kruh, nad 10.000 evrov prijavljenega dobička ga drugače stane precej dohodnine in prehod v višji razred prispevkov, kot da bi ibl z 10.000 nevemkako bogat.
d888
01. 04. 2013 14.56
+1
Očitno tule večina ni prebrala prispevka ali po vsej verjetnosti ga ne razume. pišite komentarje o temah,ki jih razumete ne pa vsepovprek pljuvat stvari o katerih nimate pojma. Očitno vas večina še ne sme kupovati tobačnih izdelkov in alkohola,kar je sicer dobro a vendar...
kleopatra-1
01. 04. 2013 13.50
+20
edino pošteno do vseh bi bila uvedba SDK nazaj in Plačilo DDV za vse enako. Šušteršič bi pa manj škode naredil, če bi šel sedet k frizerju kot pa da izumlja neke zakone, ki so pravzaprav nepravični do družbe kot celote
KML
01. 04. 2013 14.25
+8
layers
01. 04. 2013 14.48
+9
pa lahko bi sel na minimalca, da bi se vsaj pocutil kot vecina nas.
brabusednet
01. 04. 2013 15.47
+1
kleopatra-1 ti raje Štruklja pelji k frizerju je bolj potreben.
revanšist
01. 04. 2013 15.50
+1
srečen bom ko bo štrukelj na žalah ne pa pri frizerju
kleopatra-1
01. 04. 2013 17.44
+4
s Štrukljem nimam nič, nisem članica nobenega sindikata, sindikat nikomur nič ne pomaga, je škoda denarja zanje.
hondica
01. 04. 2013 13.12
-3
Tele dobre ukrepe bo tale levoroka vlada vse ukinila. Saj drugega, kot za škodo delati itak niso.
kleopatra-1
01. 04. 2013 13.39
+1
se mi ne zdi ravno dober ukrep. Ker ni pošten do vseh. Zakaj, sem obrazložila v komentarjih spodaj.
hondica
01. 04. 2013 14.52
+4
Moje mnenje, da bi maral biti davek na vse enak, ne glede na to ali prodajaš jajca ali pa atomske bombe, tole kompliciranje okoli davkarije povečuje birokracijo, upočasnjuje procese in povzroča, da podjetniki velik del produktivne energije namenjajo ukvarjanju s poimenovanjem in izogibanjem davkom.
vezuv_
01. 04. 2013 23.41
+1
he he hondica - rešitev je računovodski servis, pa podjetnika ne bo nič bolela glava. Samo če na račun računovodje propadeš pa je spet križ...tako da zaradi slabih izkušenj in ker so sorazmerno dragi, podjetniki raje sami vodijo poslovne knjige
olyca
01. 04. 2013 12.58
+10
Glede DDV-ja, vsi, ali nobeden, v nasprotnem primeru je nelojalna konkurenca na trgu. Še prej pa uvest nazaj SDK za normalen in pošten pregled prometa in financ, tu mislim da je rešitev !!!!!!
kleopatra-1
01. 04. 2013 13.35
+7
se popolnoma strinjam. Boš pa dobival minuse od tistih, ki ne znajo pogledati širše in vidijo samo svojo rrit. In ravno ta egoizem je problem naše države.
KML
01. 04. 2013 14.35
+5
NotMe
01. 04. 2013 12.49
+4
Zakaj tak kraval res ne vem. Vsak bo presodil, če se mu splača bit zavezanec ali ne. Nekdo, ki ima sicer nekaj nad 25 jurjev prometa, a dela na prvi liniji - direktno s končnimi potrošniki v kaki izrazito storitveni dejavnosti (npr. izvaja masaže, vodi, svetuje, varuje, tudi frizer), kjer stroškov materiala praktično ni, ima z ddv-jem same probleme - odvajanje davka, še enkrat zahtevnejše računovodstvo. Nekdo, ki pa ima ogromne stroške materiala in dela za druge firme, recimo mizar, gradbenik, gostinec se bo pač odločil za DDV. Saj si se že sedaj lahko vpisal, če si presodil, da je to za tvoj posel dobro. Ko ga bo poslovni partner prvič lisasto pogledal, češ kaj je z ddv-jem, se bo prijavil. Če pa dela direktno z fizičnimi osebami, končnimi potrošniki in ima malo poslovnih partnerjev, je zgodba drugačna.
kleopatra-1
01. 04. 2013 13.10
+0
enaka masaža je pri DDV zavezancu 20% dražja kot pri tistem, ki to ni. Ni čisto pošteno.
kleopatra-1
01. 04. 2013 13.22
+0
DDV bi moral biti za vse. Zakaj moram jaz, če naredim npr. 51.000 €, za enako storitev dodati državi 20%, tisti, ki naredi 49.000 za enako storitev, pa ne?
NotMe
01. 04. 2013 13.24
+5
da kleopatra, že mogoče, toda redko kdo z masažo zasluži 50.000 (no, mogoče Urška Č.). Tistemu, ki pa z tovrstnimi storitvami zasluži preko 50, pa gre zeloooo dobro. 25 pa je bilo dejansko zelo malo, sploh, ko odšteješ prispevke in dohodnine, vidiš, da ti ostane morda jurja na mesec. Morda bo to spodbudile predvsem male podjetnike v storitvenih dejavnostih, da se zganejo. Poznam jih ene par, ki so izračunali, da se jim dejansko bolj izplača delati manj in imeti manj stroškov računovodstva in davka, kot pa se pretegnit, zaslužit 30 in biti na slabšem.
kleopatra-1
01. 04. 2013 13.28
+10
da ne boš samo primra čepinke gledal - poznam prevoznika, ki ima poleg redne službe popoldansko prevozništvo. Vtaknil se je kolegu z 20% nižjo ceno in slabšo storitvijo. Ni pripeljal robe na rok, npr., kolega, ki se že leta ukvarja s tem in dela kakovostno, je bil pa ob stranko. Če bi hotel konkuritati s ceno, mu pa ne bi zneslo, ker DDV je potrebno plačati. 20% razlike v ceni je ogromno. So pa tudi časi taki, da se gleda na ceno bolj kot na kakovost, čeprav to na dolgi rok ne zdrži, zato pa smo tu, kjer smo. Gospodarskov rriti. Če prištejemo še neplačila, je pa bolje, da gremo kar na zavod in izkoriščamo državno socialno pomoč. Pa smo spet v začaranem krogu. Ker naši politiki ne znajo prepisati avstrijskih zakonov. Ja, nič drugega ne bi bilo treba, kot prepisati zakone iz države, kjer so te zadeve urejene in se tega držati. Poštenost je problem.Pohlep tistih pri koristu je še vedno prevelik.
kleopatra-1
01. 04. 2013 13.30
+6
skis, taki, ki zaslužijo s storitvijo preko 50.000, imajo ponavadi tudi kakšnega zaposlenega, sam pač težko narediš s storitvijo več. Torej zato, ker daje kruh še nekomu, mora državi plačati več?
kleopatra-1
01. 04. 2013 13.32
+5
pa ne govori, naj pač dela sam in naj si tisti zaposleni pač tudi odpre s.p. Tudi s.p.zahteva nekaj podjetniške žilice, tega ni sposoben vsak, je pa vseeno lahko zelo kvaliteten na svojem področju. Tako imam zaposlene tudi jaz. Celo s konkretnim primerom, ko je imela moja delavka s.p., pa ji ni šlo, odkar je zaposlena pri meni, pa naredi veliko za podjetje in zase. Je potrebno pogledati širše, če želimo izplavati, ne samo do svojega praga.
NotMe
01. 04. 2013 14.18
+3
Kleopatra, žal, dejstvo je, kot praviš, da moraš tudi za s.p. imeti nekaj žilice. In obvezen ddv za vse bi pomenil, da morajo tudi najmanjši s.p.ji, ki delajo tja do 20 jurjev najemati računovodjo, sama veš, da pride to min 500 evrov na leto, ampak res min. Ker enostavno ne bi folgali ali znali vsega. To kar praviš, da se je zgodilo kolegu - če bi naročil storitev zavezancu za ddv, bi mu ga ta sicer obračunal, vendar bi ga lahko on terjal nazaj od države. Če a bi šalabajzer z 20% nižjo ceno zafrknil stranko, bi ta stranka naslednjič gotovo raje odštela tistih 20 več. Sicer pa dvomim, da se prevoznikom splača, ker je strošek bencina, servisov, nadomestnih delov velik in se tudi veliko ddvja lahko spipa nazaj.
kleopatra-1
01. 04. 2013 14.26
+2
skis, s tem tvojim zadnjim komentarjem se strinjam - prevozniku se ne splača delati brez izstopnega DDV, ker je vstopni DDV visok, ker pa tako ne razmišljajo vsi, je seveda ta popoldanec že zaprl zadevo, je pa naredil problem poštenim prevoznikom. Govorimo o tem, da bi moralo biti enako za vse in pika. Če smo čisto iskreni - frizerji, maserji, gostinci - delajo veliko na črno. In to je še huje. Manjka SDK.
NotMe
01. 04. 2013 14.54
+1
Glede SDK se popolnoma strinjam, da ga potrebujemo. In vidiš, šalabajzer je zaprl štacuno. Malim podjetnikom tole gledanje skozi prste ogromno pomeni predvsem zaradi birokracije, če so pametni, tako ali tako ne konkurirajo s ceno, tisti, ki poceni prodajo rt pa končajo tako kot tvoj "prijatelj". Ne skrbi, nas cesar z dacom tako in tako ujame pri prispevkih in dohodnini, pa še kakšni * članarini v OZSju, saj je pri takšnih dejavnostih zelo zelo težko pričarat stroške.
smolapataka
01. 04. 2013 16.46
+1
Kleopatra-1 ni glih vse tako... Tisti prevoznik je redka izjema. Drugo, koliko maserjev je davčnih zavezancev, da bi jim nezaveznaci bili tako huda konkurenca? Če je maser šel prostovoljno v DDV, potem oprosti; je sam sebi naredil bedarijo. Če bo presegel 50 jurjev z masažami, potem mu gre pa res odlično in se nima kaj bat unih malih nezavezančkov. Poleg tega pa nezavezanec plača polni davek ob nabavi česarkoli in si tega davka ne more odbijat. Tudi maser in frizer imata osnovna sredstva in tudi nekaj nabave.
kleopatra-1
01. 04. 2013 17.50
+0
@smolapataka, ko ste že vsi vpičli v masažo, ki je v resnici najmanjši problem glede DDV, ker itak večina dela na črno - večji hoteli pri nas imajo masaže v sklopu hotela in maserje zaposlene. Ti hoteli so vsi zavezanci za DDV. Njihova storitev je tako vsaj 20% dražja, v primerjavi s tistimi, ki delajo na črno, pa tudi do 50% dražja. Spet smo pri poštenosti posameznikov, ki delajo na črno - od politikov jo zahtevamo, sami pa lahko kršimo pravila. red se začne delati najprej pri sebi, šele potem ga lahko pomagaš - s svojim zgledom - vzpostavljati drugje. Kdor tolče čez naše politike in je sam pošten, to sme početi, nikakor pa naj ne kritizira nekdo, ki na veliko pri uradni dejavnosti dela na črno.
Ramzess
01. 04. 2013 12.42
-3
"hkrati pa nimajo pravice, da bi od države zahtevali vračilo davka, ki ga sami plačajo, ko nabavljajo material oz. plačujejo storitve" Tole se ne sliši dobro. Ne vem zakaj ne bi smel imeti te pravice, če jo imajo drugi.