Gospodarstvo

Potrebna je revizija prodaje NKBM

Ljubljana, 19. 12. 2007 14.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Pri prodaji delnic NKBM naj bi prišlo do številnih napak, zato poslanska skupina SD predlaga revizijo.

Pri prodaji delnic NKBM naj bi prišlo do številnih napak
Pri prodaji delnic NKBM naj bi prišlo do številnih napak FOTO: POP TV

Poslanska skupina SD je na računsko sodišče naslovila predlog za revizijo prodaje kapitalske naložbe države v Novi Kreditni banki Maribor (NKBM). Dejstva kažejo, da je pri prodaji delnic NKBM prišlo do kar nekaj napak, lahko pa tudi zlorab zakonodaje, je na novinarski konferenci opozoril poslanec SD Milan Cvikl.

Cvikl je ugotovil, da je prišlo do precejšnjih sprememb programa prodaje državnega premoženja v NKBM, pri čemer vlada ni spoštovala odloka DZ, da je treba maksimizirati ceno ter zagotoviti dolgoročno stabilno strukturo in razvoj banke. Namesto tega je vlada program prodaje NKBM trikrat spremenila, zatem pa se za spremembe odločila še v sami izvedbi, in sicer delnic ni prodajala dobro poučenim vlagateljem, temveč omejenemu številu dobro poučenih vlagateljev.

Prvi spodrsljaj je bila določitev cene, je ocenil Cvikl. Po njegovem mnenju bi namreč lahko za dobro poučene vlagatelje pripravili dražbo ali pa se odločili, da dobijo manjši delež mariborske banke. Oblikovanje cene za delnico pri 27 evrih je po oceni SD sporno tudi zato, ker je vlada morala razpolagati s cenitvijo Kapitalske družbe (Kad), po kateri je bila primerna cena za delnico izračunana pri 37 evrih.

''Miklavževo darilo''

Za delnice bi lahko iztržili več, je prepičan Cvikl
Za delnice bi lahko iztržili več, je prepičan Cvikl FOTO: Jani Dolinšek

Res je, da je 110.000 državljanov in državljank dobilo "Miklavževo darilo", vendar bodo v končni fazi to plačali tisti, ki delnic NKBM niso dobili, je menil Cvikl. Če bi bila cena za delnico NKBM določena blizu tržne cene, bi lahko samo od dobro poučenih vlagateljev iztržili do 60 milijonov več, od vseh skupaj pa do 130 milijonov evrov več, je izračunal.

Obstaja sum, da je bil izbor vlagateljev opravljen po subjektivnih kriterijih, ob čemer je Cvikl omenil celo morebiten sum klientelizma in korupcije. Glede prodaje delnice NKBM dobro poučenim vlagateljem je kot posebej sporno označil dejstvo, da je vlada izločila tri četrtine domačih vlagateljev. Odločitev glede prodaje delnic dobro poučenim tujim vlagateljem pa je označil za napačno in v nasprotju s ciljem o dolgoročno stabilni lastniški strukturi NKBM. To dokazujejo dogodki na trgu, več kot tretjina dobro poučenih vlagateljev iz tujine je delnice že prodala, je pojasnil.

Po Cviklovem mnenju bi bilo prav, da računsko sodišče pristopi k revidiranju pravilnosti in smotrnosti prodaje delnic NKBM. Vlada ni določila realne cene delnice, pri določanju cene ni upoštevala Kadovega vrednotenja delnic, ko je opazila veliko povpraševanje, pa je zožila izbor domačih vlagateljev ter s tem kršila zakon o trgu finančnih inštrumentov, je povzel.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (38)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

politik70
24. 12. 2007 13.29
darcs Ker se bližajo prazniki ti nebom napisal kaj si.... Ti bom pa po praznikih razložil! Cvikla boš v nič dajal? Še to napiši da je El Bahuk predlagan za blaženega! Petrle pa je proti! Zakaj že?? Pozdrav Politik70
darcs
24. 12. 2007 13.13
ja, cvikl trdi da so se delnice nkbm prodale pod ceno po vsej verjetnosti zato, ker sam ni kupil nobene delnice, sedaj pa je "fouš" vsem, ki so s tem nakupom nekaj pridobili. Lahko se zgodi, da bo zahteval v DZ za sprejetje aneksa, da vsi ki so kupili te delnice za njih doplačajo vsaj 10 E po delnici, hehehe
djordjevic.dejan@triera.net
21. 12. 2007 23.10
Mich: Glede KD imaš prav, sicer pa podpis pod zadnjo poved. Lastnega mišljenja v naši ljubi deželici marsikomu manjka.
Michonz
21. 12. 2007 18.16
Dejan, podjetje v večini primerov dokapitalizirajo obstoječi lastniki (s tem podjetje dobi svež kapital za nove projekte). Možno pa je seveda tudi kot praviš, da v podjetje pride strateški partner, ki kupi novoizdane delnice. A v tem primeru je stari lastnik (država) še zmeraj prisoten v podjetju kar pa težko opredelimo kot privatizacijo. Točno, šlo je za kartelni dogovor in urad za varstvo konkurence se je praskal po jajcih...Kar pa se tiče zmanjševanja konkurenčnosti banke, do tega bi dejansko prišlo če bi npr. banko kupila NLB. Če pa bo banko obvladovala npr. KD to ne bo poslabševalo konkurenčnosti na trgu. Ob tem se velja spomniti da ima država še zmeraj v lasti pol NKBM-ja. Se popolnoma strinjam da ne velja vsega kar slišiš vzeti za suho zlato, če bi malo več ljudi uporabljalo svoje možgane bi nam lahko šlo še precej bolje.
djordjevic.dejan@triera.net
20. 12. 2007 23.55
Mich: Se posipljem s pepelom, pač nisem ekonomist, temveč državljan, ki skuša razmišljati neodvisno od pojasnila Bajuka, Cvikla in še koga. No, pa dajmo. Tudi v primeru dokapitalizacije strateški investitor pride do določenega deleža v podjetju. Imam prav ali ne? Po laični pameti torej sklepam, da je to vsaj v teoriji podobno privatizaciji, saj je tudi strateški partner (v večini primerov) privatni lastnik. Razen, denimo, v primeru hrvaškega telekoma, kamor je vstopil nemški, ki ga tudi večinsko obvladuje država, ampak to je druga zgodba. Glede provizij - kartelni dogovor. Kaj je počel urad za varstvo konkurence takrat? Očitno so si praskali jajca. Upam pa si trditi, da se z zmanjševanjem konkurenčnosti ene od teh akterjev posledično možnost bodočih kartelnih dogovor še poveča. Da ne bo pomote, z osornostjo sem se odzval na osornost. Moj namen nikakor ni diskvalificirat nikogar, zlasti tistih, ki imajo na določenih področjih več znanja, kot ga imam sam. Daleč od tega je, da bi vedel vse, zato se rad tudi česa novega naučim, hkrati pa je res, da vsega, kar vidim in slišim, ne vzamem za suho zlato.
doki007@email.si
20. 12. 2007 18.46
jst sm že stokrat povedal ,...nisem mogu pokupit tolko delnic kolko sm hotel ,....to pomeni na doočeno vsoto denarja katero sm predložu ,...!!!! -----rekla mi je gospod to je pa preveč ,.....!!! ---zakaj mi je to rekla ,...saj sem navaden državljan ????? .........sej nisem čefur ,....!
exim@t-2.net
20. 12. 2007 18.33
Sem že velikokrat napisal, da je res, če se Retardirani (bravo manja) Cvikl oglasi, te lahko samo: ali zabava ali razjezi. Nagec samo pljuva, argumentira pa nič. Verjetno delnic ni kupil, sedaj pa rjove, ker bomo drugi pobrali smetano. A ni zanimivo: toliko se govori, piše, komentira, laže o tem, da Slovenci nimajo denarja, odkupujejo pa delnice NKBM, ki jih tujci prodajajo. In še: od kje Slovencem toliko denarja, da smo vplačali ogromno milijonov EUR za odlup NKBM? Ima JJ kar prav: dokler bo kruh iz smetnjakov ven gledal in dokler bodo kmetje svoje mačke "futrali" s potico, toliko časa jim ni hudega. Da se razumemo: mislim na kmete v dolini, ne gorskih kmetov. Tem bi morali dolinski kmetje dati prispevek, da proizvajajo hrano, medtem ko se oni spakujejo z novimi in novimi traktorji.
Michonz
20. 12. 2007 17.53
Djordjevič.Dejan se opravičujem, če sem te s svoim prvim komentajem užalil, a zopet so tvoja sklepanja milo rečeno čudna. O prodaji NKBM se je govorilo že v času prejšnje vlade, ustanovitev mariborskega finančnega stebra je bila le ena od možnosti, odločili pa so se tako kot so se. Dokapitalizacija pomeni izdajo NOVIH delnic, privatizacija pa pomeni prodajo družbene lastnine privatnim lastnikom. To sta dva popolnoma različna pojma, ki jih ti kot sem že včeraj napisal ne ločiš. In potem sem jaz tisti ki piše trapaste izjave. Tudi o delovanju trga mislim da imam malo več pojma kot ti, zato vprašanje zate: Kako deluje trg če 5 različnih bank, ki skupaj skoraj v celoti obvladujejo trg hkrati uvede provizijo za dvig gotovine na bankomatih? Bo treba še kako knjigo prebrat preden boš lahko o eknonomiji podučeval ekonomista. A, saj res, ti že tako ali tako vse veš....
maraton62
20. 12. 2007 14.23
jurrr; Tako ali tako, se vam čas izteka. L.p.
jurrr
20. 12. 2007 11.42
jaz pa predlagam velecenjenim poptevejevcem reportažo o primerjavi izdelkov, ki so se nam tako vtisnili v spomin iz bivše Juge (nepozabne dežele), z izdelki današnjih blagovnih znamk. Mogoče pa najdete kaj omembe vrednega v tej primerjavi, da neboste sam Murkota non stop promovirali. Naslov prispevka bi bil pa lahko "Mehotove sanje o starih časih" in bi bilo nadaljevanje zgodbe o Mehotu, kateri je zadnjič nakupoval v Merkatorju. Pa obvezno na top prioritetno listo večernih novic!! LOL
manjakranjc@hotmail.com
20. 12. 2007 11.24
Za ime tedna proglašam retardiranega ekonomista M.Cvikla :))))) Prvo Borec; bazooka pa res ni več aktualna LOL Pozdrav Manja Kranjc
Tonček Balonček
20. 12. 2007 11.09
Clementia, kar je bilo vrednega, so že med vojno odpeljali v Italijo in Nemčijo, sicer pa kaj dosti ni bilo, leta 45 je bilo tako, kot je povsod po vojni, hlevi prazni, skkadišča tudi, tistih nekaj tovarn izropanih in uničenih, skratka ni bilo več kaj dosti za pokrasti, tudi za komuniste ne, morda še kakšne skrite umetniške slike in srebrnina, kolikor je niso porabili na črni borzi za nakup hrane ali izpustitev kkoga iz zaporov. In potem je šlo po tvojem vsako leto samo še navzdol??!!! Ko boš imela čas, si poglej kazalce, ekonomske in demografske, npr. pismenost, izobrazbo, umrljivost otrok, življenska doba, preživljanje počitnic, stanovanjske razmere, BND, mobilnost itd., npr. za obdobje 45-85! Propaganda je eno, številke pa drugo! Kmalu bomo tu brali, da so z nastopom Demosa in zaporov spustili na tisoče politilčnih jetnikov, ki so z vsem žarom najprej hiteli na referendum...
knes
20. 12. 2007 10.58
prvoborec, bazooko proizvaja Zito se danes (sploh pa - ce o necem pises v pretekliku, ni aktualno - ne uporabljaj tujk, ce ne ves njihovega pomena). Kar se pa Cvikla tice - me veseli, da se ta antipaticni nadutez toliko pojavlja v medijih, brez dvoma bo prinesel minus nekaj procentov svoji Partiji. Najbolj odvratno je seveda spekulirati o ceni, se posebe ce si bil pri objavi prospekta tiho kot rit in si cakal kaj se bo potem dogajalo na borzi. Glede na poslovanje teh nasih vrlih bank je 27EUR se previsoka cena, zato pa zdaj po 41 vsi 'dobro pouceni' prodajajo - bedakom in spekulantom. Podpovprecna banka za nadpovprecno ceno - le kdo tega ne bi prodal?
jurrr
20. 12. 2007 00.06
Prvo Bore
19. 12. 2007 23.44
jurrr Butelj napiše se Bazooka Joe žvečilni gumi. Ti boš kaj komentiral mulc, še najbolj aktualnega žvečilnega gumija ne znaš napisat, ki ga je proizvajala Kolinska.
jurrr
19. 12. 2007 22.37
* "bazoka" ćigumija
jurrr
19. 12. 2007 22.36
povedano drugače: vi in naši starši so vzeli kredit, v dobi odplačevanja pa je vrednost denarja tolko padla (hiperinflacija), da je poplačilo kredita bilo v sorazmerju z vrednostjo enega "bazika" ćigumija LOL Matr so garali! (v smislu sarkazma) ;)
jurrr
19. 12. 2007 22.23
*s pridobljenimi
jurrr
19. 12. 2007 22.21
LOL Gradili iz pridobljenimi brezobrestnimi krediti......ahahaha LOL bo treba prej premislit preden kaj zineš LOL
maraton62
19. 12. 2007 22.04
clementia555; Ko smo mi in naši starši gradili današnjo državo po drugi svetovni vojni ste vi zdomci služili devize v tujini, danes pa se vračate v domovino in pljuvate po vseh, ki niso vašega mišljenja, kritizirate prejšnji režim, ki je ustvaril tisto, kar današnja oblast prodaja in si sproti krpa proračun.