Gospodarstvo

Posledice 'potresa', ki ga je povzročil frank: banke izgubile do 150 milijonov, 800 milijonski Dimitrijevićev sklad se je sesul

Bern, 18. 01. 2015 15.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Medtem ko se tisti, ki imajo v švicarski valuti najeta posojila, jezijo, ker jih čakajo višji obroki, se izgube investicijskih bank in skladov gibljejo med 50 in 150 milijoni dolarjev, eden od velikih hedge skladov pa se je kar zrušil.

Švicarski franki
Švicarski franki FOTO: Thinkstock

Investicijske banke in hedge skladi še vedno preštevajo izgube, ki so jih utrpeli zaradi odločitve švicarske centralne banke, da ta odpravi leta 2011 postavljeno zgornjo mejo vrednosti švicarske valute pri 1,20 franka za en evro.

Medtem ko se tisti, ki imajo v švicarski valuti najeta posojila, jezijo, ker jih čakajo višji obroki, se izgube investicijskih bank in skladov gibljejo med 50 in 150 milijoni dolarjev oziroma dobrih 43 in 130 milijonov evrov.

Kot poroča FT, naj bi bil britanski Barclays na spodnjem koncu tega razpona, medtem ko naj bi največje izgube utrpeli nemška Deutsche Bank in ameriška Citigroup. Mnoge velike finančne ustanove, med drugim UBS, izgub sicer ne razkrivajo.

Prvi izračuni izgub bank so večinoma vezani na franke, ki so jih imele v svojih poslovnih knjigah, vendar bo izgub še več, med drugim dolgovi do trgovalcev in hedge skladov.

Hedge skladi se sicer običajno izogibajo trgovanju v frankih, ugotavljajo podatki Lyxorja, ki sledi 228 milijardam dolarjev premoženja hedge skladov in ugotavlja, da je na gibanje franka vezanih le okoli 2-odstotka globalnih makro skladov, kar je majhna izpostavljenost v primerjavi izpostavljenosti napram drugim valutam.

"Švicarski frank je za hedge sklade postal manj zanimiv, ko je njihova centralna banka uvedla omejitev rasti," razlaga Philippe Ferreira, vodja raziskav pri Lyxorju. Nekateri so se franku ob postavitvi omejitve leta 2011 odpovedali tudi zato, ker računalniki ob omejitvi niso mogli več na gibanju zgodovinskih cen, izračunavati bodočega gibanja vrednosti valute.

Med hedge skladi, ki so se zaradi odločitve Švicarjev znašli v težavah, je zagotovo Everest Capital's global. Kot poroča Bloomberg, se je namreč njegov upravljavec Marko Dimitrijević odločil, da sklad zapre, saj je ta, kot že prej britanski valutni trgovec Alpari, klonil pod novo realnostjo, ki so jo prinesle spremembe v zvezi s frankom.

Sklad, v katerem so bile vlagateljice večinoma banke, je namreč stavil na to, da bo vrednost franka padala (namesto tega je vrednost valute hitro narasla), zdaj pa bi naj na hitro izgubili večino premoženja, konec lanskega leta ga je bilo za 830 milijonov dolarjev premoženja (dobrih 717 milijonov evrov).

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (324)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Goflja_1
21. 01. 2015 17.36
Boj se kredita kot hudič križa. Pa naj bo v eurih ali frankih. Na koncu koncev, zmeraj nasrka mali človek.
jezzson
20. 01. 2015 18.29
+1
Švicarski delavec ima plačo v frankih pa so se tudi znašli sedaj pa jim bo lažje potovati v evropo
MaVra55
19. 01. 2015 09.48
+9
Že moj ded in moj oče sta mi podala življenjsko modrost: dragi vnuk, oziroma sine: bolje je imeti švicarske franke, kot imeti dolg v švicarskih frankih.
korintos23
19. 01. 2015 09.53
+5
Nightyfly
19. 01. 2015 09.57
+2
MaVra55......simpaticna in donosna modrost.....
cirenij
19. 01. 2015 09.58
-2
Ne moj ded, niti mojemu očetu ni bilo znano, kaj CHF sploh je. A je bil tvoj ded (MaVra) kak diplomat ali kaj podobnega? Ker naši iz srednjega sloja se na to niso spoznali. Še sam sem si pred desetletji komaj nakrampal francoske franke, ko sem šel v Francijo na počitnice. Pa sem jih zbiral celo leto, samo za vožnjo, tam pa pri znancih imel vse zastonj.
korintos23
19. 01. 2015 10.00
+2
O švajcarec, sedaj si pa skozi noč obogatel a? Hahahaha
slovenc59
19. 01. 2015 10.32
+2
Je bil tvoj ded kar pameten mož. Ti si pa verjetno včeraj stal v vrsti, da si kupil €.......v Švici ! Dej spel se nekam !!
Bruhalnica24
19. 01. 2015 09.47
+14
Banke nikoli ne izgubijo saj jih vedno dokapitalizirajo davkoplačevalci..
korintos23
19. 01. 2015 09.43
+4
Če ste prej z Franki služili morate sedaj nekaj dati še Švicarjem zaslužiti.
korintos23
19. 01. 2015 09.41
+1
Patrije so tudi na kredit vzet v švicarski valuti?
korintos23
19. 01. 2015 09.38
+4
Šrot in Kordež sta tudi kredite v Švici najemala ko sta firme prevzemala? Če sta, potem sta fertik, gotova.
eFranjo
19. 01. 2015 18.29
Redtka
19. 01. 2015 09.38
+12
Slovenija je tudi enklatantni primer BARABIJE NA BANKAH kar na vsem lepem so pogruntali in iz LB ja ustanovili N ( LB ) povedali da dolgovi nimajo ničesar, varčevalci tudi ne in pobasali denar ter isti v isti stavbi si šli nov bančni sistem..To vajo so ponovili lani ker niso mogli ustanovit novo, novo, novo LB so ustanovili slabo in po starem naprej, kje spet delijo zapravljajo na velik..Tu se morajo tudi povprašati kdo je tu mentalno moten..To je Slovenija ŠVICA je pa svojim državljanom omogočila da si nakupijo EVRE ja to je pa Švica Slovenci so pa v NLBM lastni narod pokradli..
korintos23
19. 01. 2015 09.39
+2
Švicarji so siromaki in si Evre morajo kupiti, mi jih pa dobimo na banki zastonj-prvega v mesecu!
Redtka
19. 01. 2015 09.39
+2
In zaradi SLOVENSKIH STROKOVNJAKOV so berači v Sloveniji, Hrvaški, Bosni in propadla bo cela Slovenija.
korintos23
19. 01. 2015 09.41
-6
Jok, ne bo propadla ker še nikoli nobena država ni, lenuhi pa vedno cvilijo!
Elias47
19. 01. 2015 14.15
po ukazu EU-ja... ves dol, ki ga ima Slovenija, je nastal po ukazu EU-ja!
DarthMalgus
19. 01. 2015 09.35
+11
Pač rizik, ko najemaš kredite v drugi valuti. Na začetku ste pridobivali zdaj pa se je žal obrnilo eno vrsto hazarderstvo , če hočeš bolj stabilno pač vzameš v domači valuti. Pa lep pozdrav.
Kajtimar
19. 01. 2015 16.30
+0
sej ne veš kaj pišeš... kaj misliš da si bo lačni kupil dražjo hrano? valja bo vzel cenejši kredit da reši svoj stanovanjski problem.
Edi Vidovic
19. 01. 2015 21.42
+2
Če si ne narediš svojega finančnega načrta o trenutni porabi (brez otrok), porabi čez pet (en ali dva otroka v vrtcu), deset petnajst (osnovna šola, izven šolske dejavnosti), dvajset let (en ali dva študenta,ki se šolata izven kraja prebivanja) in šele potem če se ti izračun izide greš in v banko in zaprosiš za kredit z obrokom,ki si ga boš lahko privoščil tudi v obdobju ko boš imel največje stroške. Ne pa da greš na banko in rečeš imam plačo 850€, koliko kredita lahko dobim maksimalno. A je potem banka kriva za to,ker je bila ena od možnosti cenejša in si dobil zanjo več gotovine? Izbira je bila zmeraj kreditojemalčeva. Nisem še slišal,da so komu roke lomili, kateri od dveh možnih kreditov naj izbere. Kadar koli nastopa v kreditu spremenljivka se mora kreditojemalec zavedati, da prevzema tveganje, da se lahko obrne v njegovo škodo.
papillon34
20. 01. 2015 23.24
sasakene907
19. 01. 2015 09.27
-2
silberblack
19. 01. 2015 09.26
+0
Zdaj naj še Rusija preide na zlato valuto, pa se bo sesulo vse. Švica najbolj kriminalna država oz njen denar na svetu nam postavlja pravila igre in vrednost dela. To pomeni,da je cel svet v vrednotah še vedno na psu, Hitler pa se nam še vedno smeji.
wolfterier
19. 01. 2015 09.52
+6
Rusija je prešla na repo in peso,tovariš !
Blaška
19. 01. 2015 09.16
+12
vsak se je odločil prostovoljno, so tveganja ; )) so mislili, da bo tako, kot v prejšnji državi, ko so imeli na koncu obrok za eno kavo ; )))
korintos23
19. 01. 2015 09.36
+8
Hiše pa še stojijo z lepimi novimi fasadami!
cirenij
19. 01. 2015 09.49
+3
Ja, socialne Juge ni več. Ni bilo deviz, so bila pa delovna mesta, ni bilo kave...........ampak dobri, prijateljski, sosedski odnosi, gradili smo s kolegi " na črno" ampak vse te ZIDANE hiše še danes stojijo v dobro naših otrok in celo vnukov. In ne kot ameriški karton, ki ga vsak piš vetra zravna z zemljo. Da smo si na jasnem. Kreditov je bilo takrat zelo, zelo malo..........
ochi
19. 01. 2015 09.12
+16
Mene je mama vedno ucila, sine, vzemi kredit v valuti, ki jo dobivas na placilni.
mikson1402
19. 01. 2015 09.16
+8
Tvoja mama je pametnejša od vseh teh , ki sedaj jokajo...
Follow me
19. 01. 2015 09.20
+24
aviktora
19. 01. 2015 09.04
+4
Švicarski frank je še vedno švicarski frank, ki ima svojo ceno,
komar marko
19. 01. 2015 09.09
-3
Točno tako. Čudi pa me, zakaj je bilo potrebno kupovati NEMŠKE MARKE s pribitkom, ki je dosegal celo 3'0% KapiŠ!
komar marko
19. 01. 2015 09.00
+8
Sem imel priliko poslušati neko mamico , ki je imela hčerko staro nekako 19 let. Obe brez službe na socialni podpori. Ko so dobili denar od socialne, si je hčerka privoščila izlet v Portorož na kavico, kamor se je zapeljala s taksijem. Po vprašanju, če ni kake cenejše variante je mamica pač zatrdila, da tako delajo vsi MLADI in da je to nekaj običajnega. No ja, SLOVENIJA VEČ PAMETI TI ŽELIM! Kapiš!
cirenij
19. 01. 2015 09.04
-6
komar marko
19. 01. 2015 09.08
+4
Lahko tudi IME IN PRIIMEK z naslovom! KapiŠ!
Lex11
19. 01. 2015 09.16
-1
korintos23
19. 01. 2015 09.37
+1
mikson1402
19. 01. 2015 08.59
+7
NAJ DRŽAVA VZAME OTROKOM IN POKRIJE KREDITE POHLEPNIM...
Redtka
19. 01. 2015 08.42
+9
SLOVENCI hočejo imet vse živeti 5x preko svojih zmožnosti zakreditirat do zadnjega centa potem pa z prstom kazat na državo, letat na socialno in lupit karitas.
Redtka
19. 01. 2015 08.44
+8
Kako že na dveh bankah istočasno kolikor gre, pol pri sindikatu kolikor gre še na položnice kolikor gre in nazadnje še v trgovini na položnice kolikor gre, pa pri prijatljih pol skrivajo seveda pa Aktiva, karanta, Evrocard, American Expres in ostalo do konca..
Mamas&Papas
19. 01. 2015 09.00
+3
In kaj ima to veze s švicarsko fiskalno politiko?
cirenij
19. 01. 2015 09.10
+11
Nyotka---------Pa od kdaj je to, kar natolcuješ? A si imel pred l. 91 kako deložacijo? Vse to nam je prinesel zahod, natančneje USA način življenja. Tam imajo ljudje po 20 plastičnih kartic in vse v minusu, pa še hipoteka na hipoteko................Zame je bilo veliko lepše, ko sem se vozil po kavo in prašek k "debeli berti", sadje in zelenjava pridelano "made in Slovenija", pa dobri medčloveški in sosedski odnosi...................
Brabus
19. 01. 2015 09.41
+6
cirenij, na žalost je bolj važno, kakšen pleh voziš, kot pa, da bi pozdravil soseda. Smo pač potrošniška družba, ki nas bo pa sigurno pripeljala v prepad.
vinterJasmin
19. 01. 2015 08.39
-3
če smo pomagal bankam z dokapitalizacijo ma da pomagajo tem ljudem ki majo kredite v chf. ne pozabimo da so ta iste banke same posiljevale ljudi s temi da uzamejo kredit u chf. to kar se dogaja trenutno z valuto ni stvar trga ampak je vse sproženo umetno!!!
mikson1402
19. 01. 2015 08.53
+17
ja dajmo mi plačat njihove kredite za dobre avte in hiše....da lahko oni lepo živijo....LAHKO JE VZET KREDIT...TREBA GA JE ODPLAČAT !! SAMI !!
mikson1402
19. 01. 2015 08.55
+17
KDO POMAGA MARIBORČANOM KO JIH DELEŽIRAJO ZARADI POLOŽNIC???
dr.dare
19. 01. 2015 08.55
+10
a so oni nam kaj dali ko so poceni plačevali dokler se ni dvignil? jao kake mone so slovenci...
vinterJasmin
19. 01. 2015 09.05
+0
lej strinjam se naj pomagajao... sej lej v hrvaški tut odpise delajo. to ni problem. ... torej vama moni obema je prav da sta financirala banke z dokapitalizacijo katere ste pokril vse kredite tajkunov k so zafural firme.... ZAKAJ NISMO PUSTILI TAKRAT DA BANKE RAZPADEJO SAJ SO SI SAMEEEEE KRIVE DA SO DALEEE KREDITEEE
mikson1402
19. 01. 2015 09.07
+7
mikson1402
19. 01. 2015 09.09
+9
Jokajo ljudje z novimi hišami in dobrimi avti,,,,NE NI MI JIH ŽAL !! ŽAL MI JE TISTIH , KI DOŽIVLJAJO DELEŽACIJO ZARADI NEPLAČANIH POLOŽNIC !!!
cirenij
19. 01. 2015 09.18
-1
mikson 1402-------------------veš, to je zelo relativno. Izgleda, da nikoli nisi razmišljal, da bi imel kaj svojega. Tistim, ki so si zgradili domove in zdaj drago plačujejo GLAVNICE IN OBRESTI , ne privošči. A si jim nevošćljiv "novih" hiš, ki si jo je v prejšnjem sistemu lahko skoraj vsak zgradil? Tudi jaz. Ti ljudje se mi smilijo, ker so ob podpisu pogodb želeli najbolje. Seveda, razen tistih izkoriščevalcev, ki so nakupili X stanovanj.Ne bodi nevoščljiv in privoščljiv!!!!!!Ne veš, kaj te doleti v prihodnje.
mikson1402
19. 01. 2015 09.22
+0
mikson1402
19. 01. 2015 09.23
+3
svojega ne pomeni bit zakreditiran , ampak imej koliko lahko plačuješ...
mikson1402
19. 01. 2015 09.24
+2
Mariborčani na cesti z otroci pa se ti ne smilijo ???
mikson1402
19. 01. 2015 09.26
+5
Pa še to. Jaz nisem na cesti in ne lačen...gre za ljudi , ki niso krivi da nimajo za elektriko in ostale položnice... IN TU NIMA NIČ NEVOŠČLJIVOST !
cirenij
19. 01. 2015 09.40
+3
S tem zadnjim se povsem strinjam....... Krediti so bili pa od vekomaj taki ali drugačni. Ker toliko si človek ne bi nikoli prišparal ampak sproti zapravil. Smilijo se mi pa vsi taki na dnu, predvsem ubogi otroci. Me je sram, koliko imajo moji vnuki in koliko hrane zmečemo stran. Pa verjemi, po svojih skromnih zmožnostih večkrat nakažem. Ampak to je kaplja v morje za uboge,ponižane in razžaljene. V naši čudoviri, drugi Švici - le za nekatere.
mikson1402
19. 01. 2015 09.48
+4
fofnudl
19. 01. 2015 08.30
+12
Nekdo hoče, da se vse zruši.
beowulfsam
19. 01. 2015 09.11
-2
Evro je bil previsok, dol ni šel, ker je bil vezan s frankom. Dost držav je hotl, da se zniža. In to je blo to. EU je dala komando.
fofnudl
19. 01. 2015 08.30
+12
Kapitalisti so spet nafarbali rajo in si tako povečali dobičke.