Gospodarstvo

Pomurski župani in poslanci enotno za Muro

Murska Sobota, 13. 07. 2009 13.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
STA / P.J.
Komentarji
16

Pomurski župani in poslanci so pozvali državo in lastnike, naj bolj aktivno pristopijo k reševanju Mure. Čakanje največjega lastnika (NFD) na to, kaj bo naredila država, pa so označili za sprenevedanje.

Država mora prevzeti reševanje Mure, so si bili edini pomurski župani in poslanci. Kot so poudarili, gre za strateško pomembno družbo ne le za Pomurje, temveč za celotno Slovenijo. Po njihovih besedah bo treba iskati zdrava jedra in možnosti za pridobitev dela. "Potreben je dolgoročni obstoj in prestrukturiranje v smislu ohranitve čim večjega števila zaposlenih," so se strinjali.

Kot je danes v Murski Soboti poudaril predsednik sveta Pomurske razvojne regije Anton Balažek, do prestrukturiranja Mure prihaja v najtežjem možnem času, zato vladi predlagajo, da v tem primeru prevzame aktivnejšo lastniško politiko.

Občine so po njegovih besedah skladno s svojimi zmožnostmi pripravljene pristopiti k socialnemu projektu in predlagajo okrepitev vseh socialnih funkcij v Pomurju in nove oblike spodbud.

Manipulacija in sprenevedanje NFD Holdinga

Geza Džuban (LDS)
Geza Džuban (LDS) FOTO: POP TV

Župan Gornje Radgone in poslanec SD Anton Kampuš je izrazil razočaranja nad ravnanjem lastnikov v primeru Mure (največji, 18,5-odstotni lastnik družbe je NFD Holding, 12 odstotkov pa ima v lasti Slovenska odškodninska družba). Kot je poudaril, se je največji lastnik "zganil" šele po odločitvi države, da ne zagotovi potrebnih pet milijonov evrov. "To je velika manipulacija in sprenevedanje," je zatrdil Kampuš.

Lastniki morajo po Kampuševem mnenju pripraviti strokovno usposobljen nadzorni odbor, ki naj imenuje sposobno menedžersko ekipo, ki se bo upala soočiti z Muro. "Če dobre ekipe ne najdemo v Sloveniji, bo treba poseči po tujcih," je zatrdil. Dodal je, da je država Muri do zdaj namenila že precej sredstev, ki so bila namenjena izključno prestrukturiranju družbe, a so ta poniknila med lastniki.

Sindikat ne zastopa delavcev

Kampuš je precej nezadovoljen tudi z Murinim sindikatom, ki ga vodi Drago Forjan, saj pravi, da ta ne zastopa delavcev, temveč predvsem lastnike. "Svetoval bom, da sindikat v taki obliki odstopi; sindikat mora namreč zastopati delavce," je dejal Kampuš.

Györek: Za rešitev Mure ni politične volje

Poslanec SNS Miran Györek je poudaril, da vsa agonija okoli Mure kaže na nepripravljenost in nesposobnost vlade, da bi zadevo rešila v dobro regije in zaposlenih v družbi. Pravi, da mehanizmi za rešitev Mure so, ni pa politične volje. Zaradi tega v stranki zahtevajo odstop Pahorja in njegove vladne ekipe.

Cipot: Čim prej naj se ustanovi nova družba

Tudi župan Moravskih Toplic Franc Cipot je začuden, da vpleteni ne najdejo rešitve za Muro. Po njegovih ocenah je brez večjih naporov mogoče najti zdrava jedra, zato pomurski župani predlagajo, da se čim prej ustanovi nova družba ali družbe, na katere naj se prenese zdravi del proizvodnje. V teh novih družbah bi bile lahko delno lastnik tudi občine, v pretežnem delu pa bi to morala biti država, je prepričan Cipot.

Jurša: V regiji velika brezposelnost

Župan občine Ljutomer in poslanec DeSUS Franc Jurša se zavzema, da bi Murine delavce, ki bodo ostali brez dela, zaposlile druge družbe, saj se za nekatere projekte v posameznih občinah zanima kar nekaj vlagateljev. Po njegovih ocenah je nesprejemljivo, da bi se ljudje, ki bodo ostali brez dela, prijavili na zavod za zaposlovanje, saj se regija že brez Mure sooča z visoko brezposelnostjo.

Štihec: Stečaj ni najboljša rešitev

Delavci Mure pri Pahorju-9
Delavci Mure pri Pahorju-9 FOTO: Dare Čekeliš

Predsednik SLS Radovan Žerjav je vlado in lastnike, ki se problematike Mure do zdaj niso resneje lotili, pozval, da "prenehajo igrati med dvema ognjema na igrišču Mure, temveč se resno lotijo reševanja tega najpomembnejšega vprašanja za Pomurje".

Da županov in poslancev Pomurja ne zanimajo igrice lastnikov, temveč zaposleni v Muri, je poudaril tudi murskosoboški župan Anton Štihec, ki je prepričan, da stečaj družbe ni najprimernejša rešitev. Za njim po njegovih besedah namreč ni primernega scenarija, ki bi predvidel rešitev za trajno presežne delavce.

Ohraniti bi bilo treba zdrava jedra Mure, pravi, pri čemer naj država spodbudi prevzemnike z začasnim odpisom določenih davkov (npr. na prihodke pravnih oseb), naj določen čas plačuje socialne prispevke za prevzete delavce, naj zagotovi dodatno delo zdravim jedrom (šivanje uniform in delovnih oblek) in naj prek državnih bank poskrbi za sprostitev bremen na delu nepremičnin.

Presežni delavci naj dobijo primerno odpravnino, pri čemer naj država, če lastniki ne bodo zagotovili dovolj sredstev za njihovo izplačilo, vstopi kot upnik delavcev. Država naj tudi financira prispevek za vrtec nezaposlenim, tistim, ki se bodo samozaposlili, pa naj dodatno pomaga (s plačilom prispevkov, odpisom plačila davkov za prvi dve leti delovanja). Ustanovi naj se tudi posebna pisarna za pomoč pri vzpostavitvi stikov z morebitnimi novimi delodajalci in pomoč pri samozaposlitvi, predlaga župan.

Za rešitev Mure se po besedah Geze Džubana zavzemajo tudi v LDS, kjer so stališče, v katerem kot neprimerno ocenjujejo ravnanje vlade, že posredovali na vrh stranke. Po Džubanovih besedah bo vodstvo stranke vladi posredovalo zahtevo, da se pogovori za rešitev Mure nadaljujejo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (16)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

alterego
13. 07. 2009 21.57
čist res, Leandra, menedžment je čist nesposoben če ne zna prodat dobre robe
Leandra
13. 07. 2009 19.58
To je pokop managementa..teorije po kateri bodo za družđboslovce na Občini poceni se prodajale šivilje to je konec ene napihnjene, teorije katero so prodajali bedaki na Ekonomski fakulteti.. To je konec molzenja..izčrpavanja in uničevanja gospodarskih subjektov z strani pijavk, Hijen in Kobilic družboslovja..
Mirsad Granov
13. 07. 2009 19.43
Samo to Murina agonija traja že kar nekaj let kje so bili gospodje prej ko je Kumperščak na veliko odpustil kvalitetne ljudi,sedaj pa je vlada kriva prosim vas lepo.
Rok Heric
13. 07. 2009 16.04
župani tudi lahko nekaj pripomorejo za muro ampak saj je država delno lastnica mure naj tudi poskrbi za muro z našim dnarom
nlpolog
13. 07. 2009 16.01
Škoda je mure če je pa tak vse enkrat pride do konca...
TK-TITO
13. 07. 2009 15.54
dani.ca 13.07.2009, 15:32 0 Lepo, da se trudijo ohraniti delovanje Mure in s tem tam zaposlene. Pri tem ne gre pozabiti, da so pomoč od države že dobili, kar ni pomagalo. Tako se lahko nadaljuje v nedogled. Vendar zahtevajo pomoč, grozijo s stavkami, ne povedo pa komu vzeti in njim ponovno dati. V kranju npr. so propadlavsa tekstilna in še veliko drugih podjetij najmanj , delo je izgubilo 16.000 delavcev, pa se država ni odzvala in tudi štrajkat pred parlamet niso šli. Večina so si poiskali delo v drugih krajih, največ se vozijo v Ljubljano, nekateri so še vedno brez dela. Zakaj je za Muro dolžna reševati država, zakaj za njih drugačna merila? Ja lepo je da poskusijo rešiti Muro, ker bo drugače pravi kaos v pomurju kjer je kot sem že prej povedal daleč najslabše po plačah in zmožnostih za delo, dela enostavno skorajda ni. Kolikor vem si v Ljubljani lahko še delo prebiraš v Pomurju si pa pravi srečnež če ga sploh dobiš, vidiš v tem je razlika. Ja Mura je pomoč dobila, žal pa ne vem če neveste ali pa nočete vedeti da je prav država tedaj postavila na vodilno mesto "svojega moža" ki je napravil daleč največje dolgove.
TK-TITO
13. 07. 2009 15.50
kadulja 13.07.2009, 15:04 2 Dragi pomurski župani ofnajte občinske blagajne pa enkrat vi donirajte sredstva Muri saj gre za vaše občane in vašo firmo, ki so z dajatvami polnili tudi vaše občinske blagajne ne samo čakat na državo. Draga "kadulja", župani bi naj odprli blagajno za Muro? Brez zamere ti si pa res smešna, firma kot firma plačuje dajatve v državno blagajno in dražava kot delna lastnica bi mogla skupaj z drugimi lastniki Muri pomagati. Pomurje že tako ali tako zaostaja v plačah in po razvoju napram drugih regij v Sloveniji, ker država gradi le v večjih mestih. Ko so pa volitve blizu pa obljubijo vse mogoče, ko so pa dejanja na vrsti pa ostanejo prazne obljube! A kakor koli že tisti ki niste okusili teh zadev vam je prav vseeno za Pomurje.
TK-TITO
13. 07. 2009 15.41
bostjan 13.07.2009, 14:49 1 ne da ni volje za rešitev ne da se rešit mure, pa dejte si enkat dopovedat!!!! ni šans, ni dela, mura je vreča brez dna... delovce treba prezaposlit....škoda še naprej dnar v muro metat, da ga razni meneđerji pod krinko nagrad pol ven potegnejo pa na svoje račune položijo.... Z začetkom tvojega komentarja se ne morem strinjati, ker nimaš prav in na to si si že sam odgovoril zakaj tako mislim. Muri se da pomagati če se hoče, samo pametno vodsvo je treba postaviti, ki bo vedelo svoj posel. Kot si pa že seam napisal na koncu svojega komentarja je v Muri samo en problem in to ta da kdor koli pride na položaj direktorja družbe gleda prvo na svoj žep in potem denar kar lepo izginja.
Uroš Slabe
13. 07. 2009 15.34
vsi k joka te za muro pejte se za manj denarja delat pol pa mogoče bo obstala direktorji pa nej se naprej vlecejo letne place delavcv joj kam smo prsl gdaj do stavka v lj
dani.ca@email.si
13. 07. 2009 15.32
Lepo, da se trudijo ohraniti delovanje Mure in s tem tam zaposlene. Pri tem ne gre pozabiti, da so pomoč od države že dobili, kar ni pomagalo. Tako se lahko nadaljuje v nedogled. Vendar zahtevajo pomoč, grozijo s stavkami, ne povedo pa komu vzeti in njim ponovno dati. V kranju npr. so propadlavsa tekstilna in še veliko drugih podjetij najmanj , delo je izgubilo 16.000 delavcev, pa se država ni odzvala in tudi štrajkat pred parlamet niso šli. Večina so si poiskali delo v drugih krajih, največ se vozijo v Ljubljano, nekateri so še vedno brez dela. Zakaj je za Muro dolžna reševati država, zakaj za njih drugačna merila?
kadulja
13. 07. 2009 15.06
534bgb13.07.2009, 14:550 bostjan@ nimaš prav. V Muri se na dan naredi nekaj tisoč oblek to je ogromno denarja samo z četrtino administracije to ni mogoče O pa še kako se da. Administracija je draga in požrešna pa še NEPRODUKTIVNA...
kadulja
13. 07. 2009 15.04
Dragi pomurski župani ofnajte občinske blagajne pa enkrat vi donirajte sredstva Muri saj gre za vaše občane in vašo firmo, ki so z dajatvami polnili tudi vaše občinske blagajne ne samo čakat na državo.
Rok Heric
13. 07. 2009 14.58
če že 10 let zapirajo muro še je zdaj nebodo
534bgb
13. 07. 2009 14.55
bostjan@ nimaš prav. V Muri se na dan naredi nekaj tisoč oblek to je ogromno denarja samo z četrtino administracije to ni mogoče in ob nesposobnem oziroma vodstvu katero gleda samo za svoj žep.
534bgb
13. 07. 2009 14.54
Župan iz gornje radgone je eden pametnejših oseb. To se vidi tudi v velikem napretku gornje radgone. Ima pa tudi prav ko pravi da v Sloveniji nimamo pametnih ljudi ki bi rešile muro ampak je potrebno poiskati po tujcih. Kar pa seveda to država ne bo upala priznati da v sloveniji živijo sami ....
bostjan@kocevje.com
13. 07. 2009 14.49
ne da ni volje za rešitev ne da se rešit mure, pa dejte si enkat dopovedat!!!! ni šans, ni dela, mura je vreča brez dna... delovce treba prezaposlit....škoda še naprej dnar v muro metat, da ga razni meneđerji pod krinko nagrad pol ven potegnejo pa na svoje račune položijo....