Gospodarstvo

Ekonomski analitik: Realna vrednost bitcoina je enaka nič

London / Seul, 28. 12. 2017 15.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Ekonomski analitik pri borzno-posredniški hiši Morgan Stanley trdi, da je realna vrednost kriptovalute bitcoin enaka nič. Vrednost bitcoina je po napovedih Južne Koreje, da bo strožje regulirala trgovanje s kriptovalutami, samo v enem dnevu padla za približno 1000 dolarjev (840 evrov), kar že vzbuja strah med vlagatelji.

Ekonomski analitik pri borzno-posredniški hiši Morgan Stanley James Faucette trdi, da je realna vrednost kriptovalute bitcoin enaka nič.

Po njegovem bitcoina namreč ni mogoče "obravnavati kot prave valute, kot denimo ameriški dolar ali evro", saj nima obrestne mere, prav tako pa ga le malo trgovcev dejansko 'sprejme' kot plačilno sredstvo, poroča futurism.com.

Faucette sicer priznava, da imajo kriptovalute nekaj podobnih lastnosti kot plemenite kovine - denimo zlato - "a za razliko od teh, se njihova realna vrednost v ničemer ne 'odraža' - kot na primer vrednost zlata v nakitu".

Z njegovo oceno se strinja tudi Jeremy Eng-Tuck Cheah, izredni profesor za finance na poslovni šoli Southampton v Veliki Britaniji. "Prepričan sem, da bitcoin nima nobene resnične vrednosti, njegovo digitalno vrednost pa narekuje zgolj povpraševanje."

Padec vrednosti bitcoina že zbuja strah med vlagatelji.
Padec vrednosti bitcoina že zbuja strah med vlagatelji. FOTO: iStock

Čeprav so njuni zaključki nekoliko mračni, pa strokovnjaka priznavata, da določeno vrednost bitcoin vendarle ima, saj se ga še zmeraj namreč da zamenjati v druge valute.

Strožje regulacije v Južni Koreji 'botrovale' padcu vrednosti

Vrednost bitcoina je medtem v zadnjih dneh padla za več kot 1000 dolarjev (840 evrov), potem ko so v Južni Koreji napovedali strožjo regulacijo trgovanja s kriptovalutami. "Vlada tako 'brezglavega' in nenadzorovanega trgovanja s kriptovalutami več ne more dopustiti," so dejali v Južni Koreji.

Potezo so napovedali manj kot dva tedna potem ko so državno digitalno borzo za kriptovalute Youbit v Seulu napadli hekerji, poroča The Guardian. To je bil sicer že drugi hekerski napad na Youbit, borza pa je bila potem ko je izgubil kar 17 odstotkov vseh sredstev, celo prisiljena razglasiti stečaj. Za napad naj bi bili krivi severnokorejski hekerji.

Južna Koreja je sicer eden največjih trgov kriptovalut na svetu. A to kot kaže ni edini ukrep, ki ga načrtujejo. The Guardian namreč poroča, da je je tamkajšnji Urad za usklajevanje vladne politike napovedal tudi postopno popolno prepoved anonimnih računov za trgovanje s kriptovalutami, ter novo zakonodajo, na podlagi katere bi regulatorji lahko določene 'anonimne' račune - v kolikor bi presodili, da je to potrebno - tudi popolnoma zaprli.

Podobno 'popolno zaprtje' oziroma ukinitev pa bi se po poročanju Bloomberga sčasoma lahko obetala tudi tamkajšnjim borzam za trgovanje s kriptovalutami, kar bi po nekaterih napovedih lahko vplivalo kar na petino celotnega svetovnega trgovanja s kriptovalutami.

Vrednost bitcoina je padla na 13.500 dolarjev (približno 11.350 evrov).
Vrednost bitcoina je padla na 13.500 dolarjev (približno 11.350 evrov). FOTO: Thinkstock

Potem, ko je vrednost Bitcoina v začetku tedna znašala dobrih 15.400 dolarjev (slabih 13.000 evrov), je v nato padla na 13.500 dolarjev (približno 11.350 evrov), kar bi lahko bila tudi posledica napovedi južokorejskih 'sankcij'. Samo v primerjavi s preteklim tednom je vrednost tako padla za 26 odstotkov, padec pa že vzbuja skrb med vlagatelji.

Vrednost bitcoina je ta mesec sicer dosegla rekordno vrednost 20.000 dolarjev (nekaj več kot 16.800 evrov). Po podatkih spletne strani Coindesk, ki sledi vrednostim kriptovalut, je bil bitcoin 1. januarja 2017 ocenjen na manj kot 1000 dolarjev (840 evrov), 16. decembra 2017 (torej manj kot 12 mesecev pozneje) pa je dosegel vrednost 19.300 dolarjev (16.225 evrov).

Samo v letu 2017 je vrednost enega bitcoina tako narasla za več kot 2000 odstotkov, bitcoin pa je postal eden največjih 'fenomenov sodobnega trgovanja'. Hkrati pa so vse bolj glasna tudi opozorila strokovnjakov, češ da gre za balon, ki lahko vsak trenutek poči. To bi posledično lahko pomenilo velike izgube za vlagatelje.

Vse bolj glasna so opozorila strokovnjakov, češ da gre za balon, ki lahko vsak trenutek poči, kar pa bi posledično lahko pomenilo velike izgube za vlagatelje.
Vse bolj glasna so opozorila strokovnjakov, češ da gre za balon, ki lahko vsak trenutek poči, kar pa bi posledično lahko pomenilo velike izgube za vlagatelje. FOTO: iStock

Podobnega mnenja so tudi v Singapurju, kjer opozarjajo, da se morajo lastniki kriptovalut zavedati, da lahko kadarkoli izgubijo ves denar.

Predsednik uprave JP Morgan James Dimon je septembra bitcoine označil za "goljufijo" in zardil, da bo odpustil vsakega posrednika, za katerega se bo izkazalo, da trguje s kriptovalutami. V začetku decembra je eden od ustanoviteljev Bitcoina prodal vse svoje bitcoine.

"Regulatorje skrbi, da je to predvsem prodajni fenomen," pravi Stephen Innes, vodja trgovanja za azijsko-pacifiški trg v Oandi. Svet kriptovalut se je namreč začel postopni 'prelivati' v realni svet. "Ne le v Aziji, tudi na svetovni ravni smo lahko namreč kmalu priča dejstvu, da lahko padec vrednosti kriptovalut vpliva na realne izgube v ekonomiji in gospodarstvu," poudarja Innes.

Po navedbah Reutersa je tudi južnokorejska vlada že "večkrat opozorila, da kriptovalute oziroma 'virtualni denar' ne morejo delovati kot dejanska valuta, saj bi lahko zaradi prevelike nestabilnosti povzročili visoke izgube".

Čedalje pogostejša so tudi opozorila finančnih strokovnjakov in vodilnih svetovnih ekonomistov, ki menijo, da so kriptovalute 'popolno' sredstvo za finančne goljufije ter celo posle z drogami.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (130)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Fifi 24
01. 01. 2018 18.10
+1
To je sicer res sam realna vrednost $ je tudi NIČ sam tega ne objavt bo prišla demokracija z letalonosilko in ti demokratično razložila da ni tako... res pa bitcoin še nima latalonosilk tako da tukaj lahko poveš tako kot je a ne da cenjeni analitik ?
deltex
29. 12. 2017 10.37
Sicer redno spremljam novice o kriptovalutah in vsem kar se dogaja okolinjih, ker mi je zanimivo, v resnici pa pojma nimam, za kaj gre....
KungFuPanda
29. 12. 2017 10.06
+2
Sicer se baje da plačevat z bitcoini, ampak komu je v interesu plačat nekaj z BTC, če pričakuje, da bo kasneje še več vreden? Po drugi strani, če vrednost BTC pada, komu je v interesu prodat nekaj za BTC, če pričakuje, da bo vrednost lahko jutri dosti nižja? Moje osebno laično mnenje je (pa mi prosim argumentirajte nasprotno), da trenutno zaradi prej napisanega BTC ni pretirano uporaben kot plačilno sredstvo (kot nekateri trdijo), ampak bolj kot špekulativna naložba. Kako naj recimo jaz v BTC določim ceno svojega artikla, ki ga prodajam, če se vrednost tako hitro spreminja? Pa če bi želel vsak dan določiti novo ceno, bi moral vsakokrat ceno preračunati iz EUR.
rexxon
08. 01. 2018 21.37
silce
28. 12. 2017 22.03
+0
Jaz imam virtualen avto.a ga kdo kupi?
2realforu
28. 12. 2017 20.35
+5
Jaz sem tiho če ne vem, večina se vas pa z "strokovnimi" izjavami naravnost smeši.
tutifon
28. 12. 2017 20.41
+0
Končno eden redkih pametnih Slovencev....RESPECT STARI. O čevljih sodi naj Kopitar. Ne sebični pohlep.
tutifon
28. 12. 2017 20.16
-2
Moj BTC je kaj prirudarim z 2 rokama iz mesec v mesec z poštenim delom, zame, za družino, če pa kaj ostane pa kak hosting plačam, da slosoul.eu stoji, kjer nismo analitični, temveč solidarni nepohlepni, čuteči....vse ostalo "pogoltnite vi in vaše reklame"....in seveda podtikanje ANALITIČNIH ANALITIKOV....žebelj je vreden samo kladiva !....jaz budalček, pa mirno spim, ker vem da bo kladivo še vedno tukaj, in žebelj tudi. Brez rizika, da me izselijo, ala, pa še vedno mi kladivce brez skrbi plačuje položnice in streho nad glavo, kot tudi moji družini. Kar pa se vspodbujanja teh tem tiče tukaj na 24, vsak povprečno razgledan posameznik ve, da 24 ne rabi MAJNINGA DELAT, ker ima nas bumbrčke, ki majnamo za njih.....ostali pa itak , vsaj tisti spamerji, veste zakaj toliko propagirate ta balast od BTC...verjetno sem tudi jaz skozi davek, kot vsak pošten davkoplačevaled prispeval za vaše STARTUPE.....pa plačal infrastrukturo in hardwere, pa še subvencije za par let...zato...ne kakCITE VEČ. Treba vam je zrihtat eno kvalitetno carinsko, davčno in finančno kontrolco, PA VAM BODO vse pobrali. Toliko iz moje strani....SOVRAŽIM izkoriščanje malih ljudi. PIKA
grumf
28. 12. 2017 19.53
+0
haha, kolk so pametni vsi tile analitiki.. Noben ne ve, kako se bo nadaljevala zgodba z bitcoini. Noben. dejstvo pa je, da je trenutno še premajhna zgodba, da bi se resno vplivalo nanjo. Ko bodo po vsem svetu ljudje in podjetja začeli jemati denar iz ban in jih investirati v kripto svet, potem bodo banksterji zelo hitro uredili zadeve. Najbrž preko regulacije in prepovedi. nekaj takega se zdaj dogaja v Koreji.
tutifon
28. 12. 2017 20.00
+2
spet se bo to tako sfižilo, kot Rimljanska zadeva, imam 1 Kg zlata, in tiskarno, ki služi pohlepnežem da is te vrednosti naredijo umetno 1 TONO... rabijo samo dbilnih 8 mljrd vas pametnih IFONARJEV, AL SAMGSJOFDJJEV al ka že...... nimate za pašteto, kaj šele za doručak. vsi pa socialno na pragu...aja tu komentirajop tako samo uni, pametni z ekonomskim interesom kot 24...in ostali, na 24 obroke...vsa čast...
Shisui
28. 12. 2017 20.00
+3
V J.Koreji bodo odpravili zgolj anonimnost. Trenutno lahko z bitcoinom sponzorirate terorizem, prodajate orožje, spolne usluge, droge ali pa bilokaj. Tako očitno ne bo šlo v nedogled in prav je, da se temu naredi konec, preden zaupanje v kriptovalute pade zaradi peščice izkoriščevalcev.
grumf
28. 12. 2017 20.04
+2
To je OK, najbrž nikogar ne moti, da se te zadeve uredijo. Baje pa se v Koreji že do neke mere dogaja to, akr pišem zgoraj. Da ljudje premikajo sredstva v kripto svet. Država (katerakoli) bo seveda na to reagirala.
tony_abcde@yahoo.com
28. 12. 2017 20.17
-1
Za sponzoriranje terorizma in vse operacije se uporablja kar USD, pa še to večinoma od prodaje opija iz Afganistana, ki ga nadzoruje CIA itd. Bitcoin ne omogoča anonimnosti, ker se vse beleži in se da tudi slediti, izslediti itd. Dajte se malo izobraziti če že komentirate. Obstaja nekaj bolj primernih kriptovalut, ki omogočajo anonimnost. Kar se tiče kriminala se lahko plačuje v diamantih, zlatu, platini, USD, EUR itd. stvar dogovora med naročnikom in izvajalcem.
tony_abcde@yahoo.com
28. 12. 2017 20.35
+2
Tudi z umetninami se da plačati...ali pa z deviško kožico :) ni da ni, vse ima lahko neko tržno vrednost.
odprioci
28. 12. 2017 19.53
+4
Se pravi je še vedno bolj vreden od politika
TrixTrax
28. 12. 2017 19.48
+1
"V začetku decembra je eden od ustanoviteljev Bitcoina prodal vse svoje bitcoine." Kdo pa je to bil, če smemo vprašat?? Kake bedarije pišete 24ur..
Shisui
28. 12. 2017 19.51
+1
TrixTrax
28. 12. 2017 19.53
+1
Emil Oldeburg je buddy od Rogerja Verna in je supporter Bitcoin Casha. Seveda je prodal Bitcoine, lol. Folk, dajte se malo izobrazit.
Die einemaister
28. 12. 2017 20.01
-1
Pa tudi če je, to je kot, da bi rekel, največji zbiratelj Ferrarijev je prodal vse svoje Ferarrije, in sedaj bo podjetje Ferrari propadlo
Shisui
28. 12. 2017 20.07
+2
Ne to je tako, kot če bi lastnik ferari firme firmo zaprl saj so "preveč nevarni avtomobili" in posledično bi firma zaradi tega propadla.
Die einemaister
28. 12. 2017 20.12
-1
Problem je ker je lastnikov Ferrarija ogromno sicer večinski je FIAT, amopak v Italiji imajo zakon o gospodarskih družbah tak, da tudi če si ti večinski lastnik delniške družbe moraš za zaprtje podjetja imeti 3/4 podporo še ostalih solastnikov, razen če nisi 100% lastnik.
Shisui
28. 12. 2017 20.27
Ferari nima nobene veze s tem, ne vem zakaj ga sploh omenjaš. Emil je prodal ves bitcoin saj se boji, ker neuki preveč investirajo vanj in bodo ob vse, ko ta balonček poči. Bitcoin po 20k$ je preveliko tveganje, to je hotel povedati vsem pa ga nočete poslušat.
tony_abcde@yahoo.com
28. 12. 2017 20.36
+1
Shisui
28. 12. 2017 20.43
-1
itak, btcash ni niti približno tako rizičen, kot btc.
tony_abcde@yahoo.com
28. 12. 2017 20.51
+3
guojle
28. 12. 2017 19.47
+5
Puste bitkoin jest sm naredu drekkoin, je vredn 0.000009$ sm.ih kupu sam ze 1000000 vlozite sem pa magar 10$ sej nimate kej zgubit, bote vidli da.bo cena v 1letu zrasla za 10000% na 0.09$ in bomo vsi imeli mercedese
Die einemaister
28. 12. 2017 20.00
+1
bravo, če ti rata prepričat ljudi, da bodo investirali v tvojo valuto in to morda miljardo ljudi, ki bo dala magari usak po 3 €, bo lahko tvoja valuta vredna tudi 500€
TrixTrax
28. 12. 2017 19.45
+3
Ja, finančni sektor, ki je skorajda bankrotiral svetovno gospodarstvo, razlaga kako pa kaj. Narobe svet.
tony_abcde@yahoo.com
28. 12. 2017 19.40
+4
Banksterji se s tem ne bi ukvarjali niti sekunde, če jim ne bi globoko zarezali v bančno torto...Imajo oni pomembnejše zadeve.
torkov
28. 12. 2017 19.44
+0
Globoko zarezali v bančno torto? Tržna kapitalizacija Bitcoina predstavlja le 0,003% valutnega trga, tudi če bi se smatral za valuto. LOL
tony_abcde@yahoo.com
28. 12. 2017 19.50
+2
Ti vidiš samo bitcoin in market cap. V bistvu gre za paradigmo in poslovni model.
torkov
28. 12. 2017 19.52
+1
Okej, če je poslovni model, potem se smatra kot podjetje? Kakšen poslovni model pa je? Kako bodo ustvarjali dodano vrednost in s tem dobiček?
tony_abcde@yahoo.com
28. 12. 2017 20.05
+3
Podjetje štartaš na osnovi Venture Capital, del podjetja na osnovi kriptovalute, razvoj tehnologije lahko naprej financiraš s prodajo dela kriptovalute iz fundacije, če je premalo cash flowa itd. Torej ne potrebuješ banke, ne potrebuješ kreditov od bank itd. Torej banke izgubljajo. Večina folka sploh ne razume kritpovalut in celotne zgodbe kaj omogočajo v poslovnem smislu. Seveda pod pogojem, da je v ozadju resna zgodba z jasnim ciljem in strategijo. Podrobnosti ne bom pisal.
torkov
28. 12. 2017 20.11
-2
No, si že takoj pokazal, da ne veš veliko o začetkih podjetij. Poskusi ustanoviti podjetje s krediti bank. Tega brez že uveljavljenega poslovanja ti ne bo dala nobena banka v razvitem svetu oz. bodo pogoji taki, da se ti bo bolj splačalo podjetje ne odpreti. Venture Capital tudi ne investira v tako zgodnji fazi, razen če sami ustanovijo podjetje. Tvoj scenarij pa je bolj podoben crowfunding sistemu, ko se investira v vse, kar zavračajo tako banke, kot tudi investitorji. Zgodba ni nič vredna brez izvedbe in že pripravljenih rezultatov. Posledično je tudi situacija taka, da je 95% vse coinov ničvrednih, saj zadaj ni nič, razen zgodbe. In to bo tudi močno bolelo vse, tudi tiste, ki zadaj dejansko tudi nekaj imajo.
tony_abcde@yahoo.com
28. 12. 2017 20.26
+1
Obrni kakor hočeš vsako besedo...obstajajo tvegane naložbe in tudi za tvegane naložbe se najdejo investitorji. Jaz že ves čas pravim, da bo vsaj 95% coinov odpadlo. Manj kot 5% jih bo funkcioniralo, opravljalo svojo funkcijo in imelo tržno vrednost.
torkov
28. 12. 2017 21.12
No, ne pravim, da je preostalih 5% normalnih, le da niso ničvredni. Večina ima še vedno tako zastavljeno, da: 1. ne bodo uspeli; 2. zaradi poslovnega modela jih bodo regulatorji smatrali za delniške družbe in bodo zaradi zahtev po pravni ureditvi in vložku in davkov skoraj vsi spet propadli. Tako, da praktično vsi med temi 5% spadajo v eno od teh dveh kategorij :)
tomjaz
28. 12. 2017 19.38
+4
Ta kovanec me spominja iz Super Maria. haha
tutifon
28. 12. 2017 20.10
+2
tarzan13
28. 12. 2017 19.38
+2
ma to so spet take floskule in špekulacije.....Napoved do konca leta 2018 je vrednost 1 BTC 42.000 €
tarzan13
28. 12. 2017 19.46
+1
tutifon
28. 12. 2017 19.48
+0
antirepresija
28. 12. 2017 19.56
-1
@tarzan13: Kdo pa je to napovedal? Tisti, ki so ze v piramidnem sistemu in ga vede ali pa nevede promovirajo ostalim kot financni nasvet, kajti samo na ta nacin se bo vrednost visala, ce bo vplacalo toliko in toliko novih oslov?
tutifon
28. 12. 2017 19.33
-4
vseskozi trdim, da je to špekulatuvna piramidna, lame fora....še danes sem stal neposredno v GRAFIČNO OGREVANI ETAŽI NA RAČUN F.g majninga, xjuzmi za langvič.....postrojenje od 160KE....mah, nimam nič proti, če ne bi vedel, da to država časti skozi startupe, pa kaj vam ni jasno, za božička pa ljudje beri:otroci nimajo niti toplega doma, naša mentaliteta pa to skozi pohlep posameznikov omogoča. preveč nabijam.....VESELE PRAZNIKE......VIVA KOKAKOLJ Vi pa kakor vas je volja....slosoul.eu Kjer na taakšne teme in debate ni cenzure.
TrixTrax
28. 12. 2017 19.46
+0
Piramida ti je pokojninski sistem, ne pa tole.
tutifon
28. 12. 2017 19.58
+2
Trix.....v Ameriki....izobražuj se....v Evropi pa Bismarkov solidarnostni sistem, ampak to je OFF TOPIC
Diškor
28. 12. 2017 19.33
+18
Butaste izjave, bitcoin je vreden točno toliko za kolikor ga lahko prodaš ali kupiš.
Shisui
28. 12. 2017 19.39
+4
Eh. Če ti jaz prodam stoenko 1986 letnik za 3 milijone evrov to še ne pomeni, da je vredna 3 milijone evrov.
tony_abcde@yahoo.com
28. 12. 2017 19.41
+9
Ja je če ti je pripravljen nekdo plačati 3 milijone :)
Diškor
28. 12. 2017 19.43
+1
Shisui, ti lahko prodajaš za 100m, sam noben jo ne bo kupil, v tem je razlika, bitcoine pa kupujejo, ti gre težko v glavo, raj risanke glej.
TrixTrax
28. 12. 2017 19.46
+1
Shisui, koliko pa je potem vredna, če si jo prodal za 3 miljone, buksenljn.
Shisui
28. 12. 2017 19.49
+2
Vredna je cca 50€. Dejstvo, da sem našel bedaka ki je plačal 3 milijone nima z realno vrednostjo nobene veze. Pri bitcoinu je isto. Dokler bodo investirali vanj bo šla cena gor. Ko bodo začeli prodajati pa pač dol. In takrat bo na milijone ljudi ki so investirali izgubilo ogromno denarja. Ampak pustimo raje, itak vam očitno ni jasno kaj je mišljeno, ko pravijo "realna cena".
tony_abcde@yahoo.com
28. 12. 2017 19.53
+3
Morda je pa to zadnja stoenka na svetu in ti je zato nekdo plačal tri milijone EUR :)
Die einemaister
28. 12. 2017 19.56
-1
Shisui- malo na pamet, stoenko lahko ti prodajaš za 3 miljone €, vrednost 3 miljone € bo postala takrat, ko ti bo to ceno nekdo plačal, ne ko boš ti podal ceno avta kot prodajalec, saj potem ti lahko tudi nekdo ponudi ceno novega Ferrarija za 10k €.
Shisui
28. 12. 2017 20.04
-2
Kladivo daj malo razmisli, o čem bi lahko govorili, ko govorimo o "realni vrednosti".
tony_abcde@yahoo.com
28. 12. 2017 20.10
+3
Ti ne štekaš razlike med realno vrednostjo in tržno vrednostjo zato imaš težave z razumevanjem :)
Shisui
28. 12. 2017 20.12
+0
Tržna vrednost prodane cene sotenke je 3 mil. Realna vrednost 50€. Tržna vrednost bitcoina je x €, realna pa 0€. Članek govori o REALNI VREDNOSTI BITCOINA. Daj malo razmisli preden odpišeš, lepo te prosim.
Die einemaister
28. 12. 2017 20.13
+2
Die einemaister
28. 12. 2017 20.17
+3
Shisui- mislim, da pri BTC realno gledano lahko rečemo da sta realna in tržana vrednost enaki, saj ne moreš ti kupiti BTC-ja za manj kot je tržna cena, realna gor ali dol so pa samo domneve butastih analitikov, v tem primeru
tony_abcde@yahoo.com
28. 12. 2017 20.33
+4
Kako so pa izračunali realno vrednost? So izračunali proof of work?
pieta
28. 12. 2017 19.26
+4
Pa tudi vrednost $ in € lahko pade za 10x ali več, saj ni nikjer nobenega kritja !!! so samo številkice.
Shisui
28. 12. 2017 19.29
+8
No ja, Gadafija vprašaj kakšno kritje ima petrodolar.
tutifon
28. 12. 2017 19.53
-1
Čudno , da nisi Čevšeskija frenda omenil, ko je bila ravno obletnica.....ta dva sta imela vsaj materialno kritje pridnih delovnih rok svojega naroda...pa par kil zlata, tile inteligentneži pa imajo vas 8 miljard "PAMETNIH" POHLEPNEŽEV, KI na 24 obroke kupujete telefone in avte, pa elektrike ne morete plačat...ja vem, jaz sem zabitež, položnice redno plačane telefon pa za 25 eur samsung 6 6 mesecev star neoporečen za 25 eur....IHHHAAAAA
pieta
28. 12. 2017 19.22
+3
A do sedaj enih 100 in kusur let pa ni blo ne droge in ne kriminala ko je obstajal samo potiskan wc papir ??!!
leond1
28. 12. 2017 19.09
+2
biconarjem kramp na rame in 40 let v rudnik pa bi znali rudarit
Die einemaister
28. 12. 2017 19.06
+8
ekonomski analitik, koliko je ta analitik že zaslužil na trgu dela, dejte ga vprašat, pri njegovih butastih izjavah, če bi sprejel sedaj 100 BTC, al bi enostavno rekel, da jih ne rabi.
Shisui
28. 12. 2017 19.08
+8
Pa to ni poanta. Hoče ti povedati, da lahko v enem mesecu cena bitcoina pade na nič, pa bomo vsi zviseli, nobene garancije ni.
dr.dare
28. 12. 2017 19.14
+2
pa saj nihče nikol ni rekel da je kaka garancija
jezek007
28. 12. 2017 19.19
+11
Res je... je pa tudi trgovanje z delnicam velikokrat podobno. Cena delnic je velikokrat stvar špekulacij in ne odraža realne vrednosti podjetja
Shisui
28. 12. 2017 19.21
+2
Realne vrednosti podjetja zmeraj res ne; je pa podjetje samo garancija za vrednost delnic. Pri btc tega ni, cena bo rasla dokler se ga bo na veliko kupovalo, in padala ko se ga bo prodajalo. Realna vrednost je pa 0.
jezek007
28. 12. 2017 19.27
+3
Se strinjam... kot vrednosti evrskega bankovca, le da tega vsi sprejemamo kot kredibilno valuto in je obstoj še lep čas zagotovljen, s temi bitcoin bi pa ljudje radi kar nekaj na hitro zaslužili. Logično pa je, da toliko ljudi kot bo obogatelo, bo tudi izviselo.. ljudje so prav obsedeni postali s tem... osnovni namen bitcoina je že davno izničen, če želiš uporabiti kot trgovalno sredstvo, mora biti valuta čim bolj stabilna
torkov
28. 12. 2017 19.28
+1
Delnica podjetja izraža lastniški delež in to podjetje ima lahko v lasti nepremičnine, premičnine, že uveljavljeno poslovanje in denarni tok. Kaj izraža Bitcoin?
Die einemaister
28. 12. 2017 19.51
+2
Shisui- a ti veš kaj je bil Enron korporacija?? Ga ni blo analitika, ki ti bi kdaj rekel, da ne vlagaj tja noter, usi so verjeli, dokler ni prišlo leto 2001, ko so usi izviseli, imeli so pa noter življenske prihranke, tako, da v kapitalizmu, z delnicami, in rizičnimi naložbami je vedno gambling, tako, da jaz ne potrebujem nekih bluznikov od analitikov, ker sem si sam svoje premoženje prislužil, ne rečem pa da ni mogoče v BTC-jih use izgubiti.
Die einemaister
28. 12. 2017 19.52
+2
jezek- tako je Enron je bil lep primer, kako so bile delnice napihnjene v nebo, revizorji so pa podali pravo mnenje leta 2001, da o socialističnem Istrabenzu in NKBM delnicah niti ne bi
torkov
28. 12. 2017 20.01
+0
Enron se lahko primerja z Bitcoini. Vrednost podjetja je bila že nekaj časa 0, a so to vodilni namerno prikrivali s prirejanjem izkazov in posledično je tudi tržna vrednost bila višja. Ceno je v tistem trenutku gor poganjalo povpraševanje, čeprav zadaj ni bilo nobenega kritja. Točno ista zgodba se zdaj dogaja z Bitcoinom, le da se nič ne prikriva, ljudje pa še vedno rinejo noter s prihranki, čeprav končni scenarij je vnaprej znan. Rast poganja le pohlep, saj vsak misli, da mu bo uspelo iti ven še pred kolapsom.
Die einemaister
28. 12. 2017 20.05
+2
"že nekaj časa 0" sej za moje pojme so tudi vsa slovenska velika podjetja vredna 0, kar prihaja ven od ugotovitev Rada Pezdirja so večina pralnice denarja udbomafije.
torkov
28. 12. 2017 20.15
Rado Pezdir samo poskuša doseči "slavo", katere je bil deležen pred leti, a si je zaprl vsa vrata. Slovenska podjetja, vsaj borzna, so večinoma precej zdrava in brez politike in z zdravim trgom bi njihova vrednost dosegla približno 3x trenutnih cen brez da bi se smatrali za napihnjene. Poglej na primer Cinkarno Celje, poglej Krko, poglej Gorenje. Poglej njihove rezultate, premoženje, vrednotenje in primerjaj s podobnimi podjetji v tujini. Že če zaprejo vrata in prodajo vso svoje premoženje, bodo vredna veliko. Lahko so vredna 0 le v rpimeru, da bodo vsi proizvodi, zdravila, nepremičnine itd v svetu vredni kar naenkrat 0. A v tem primeru bo vrednost podjetij verjetno najmanjši problem :))
Die einemaister
28. 12. 2017 20.21
+3
Zakaj slavo, saj ima dokumente iz arhivov, tako Zagreba, kot Beograda, ja res pa je da mu v Sloveniji v arhive ne dovolijo, to pa že zelo smrdi, pa vendar
torkov
28. 12. 2017 21.14
V arhive gre lahko vsak z zahtevo za vpogled v dokumente, le navesti mora katere dokumente želi videti. Nasplošno, da brska med milijoni dokumentov pa logično, da ne spustijo. Saj ni otrok, ki bi premetaval papirje.
Die einemaister
28. 12. 2017 22.05
+1
No no dobro vemo kakšne dokumente je on iskal v vseh arhivih, ne se sprenevedat, pojdi ti, v arhiv in povprašaj o dokumentaciji glede offshore podjetij, ki jih je ustanavljal SDV, pa da vidimo, če ti bodo dovolili to pri nas.