Gospodarstvo

Okoljski inšpektor ustavil projekt

Murska Sobota, 12. 10. 2012 19.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Britansko-slovenski projekt pridobivanja plina s hidravličnim lomljenjem v Prekmurju je ustavljen. Prepovedal ga je murskosoboški okoljski inšpektor, ker izvajalci za njegovo izvajanje niso pridobili vodnega soglasja. Zapleta pa se tudi pri 15-milijonskem bančnem posojilu.

Britansko-slovenski projekt pridobivanja plina s hidravličnim lomljenjem v Prekmurju je ustavljen. Prepovedal ga je murskosoboški okoljski inšpektor, ker izvajalci za njegovo izvajanje niso pridobili vodnega soglasja. Zapleta pa se tudi pri 15-milijonskem bančnem posojilu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (52)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

iGURT
15. 10. 2012 05.58
+0
- jaz sem ZA da se to ustavi - V dobro Prekmurcev v dobro Slovenije. Vsajna tak način v tej režiji kot se dogaja trenutno.
rossi66
15. 10. 2012 07.26
+0
@gurt Lepo prosim, ce navedes ucinkovito alternativo, me zelo zanima. Geolosko gledano spada ta del prekmurja v Panonsko-Transilvanski bazen pescenjaka z zelo nizko permeabilnostjo, zato je trenutno drugacno izkoriscanje ogljikovodikov (v tem primeru plina) prakticno nemogoce. Enostavno nujno je hidravlicno lomljenje ob vzporedni uporabi horizontalnega vrtanja, ki vec kotr desetkratno poveca ucinkovitost kasnejsega crpanja. In ravno zato, ker na Centibi ne govorimo o nekonvencionalnih geologijah naftnih/plinskih skriljavcev (shale gas), ki imajo ponavadi ultra-nizke permeabilnosti (tudi do nivoja nano Darcy), je intenziteta lomljenaja v Prekmurju nepriemerno nizja kot npr. v severni Dakoti, ZDA, kjer govorimo o klasicnih skriljavcih. Zal so verjetno tudi taksne sotrokovne obrazlozitve vecini komentatorjem tukaj nepomembne in verjetno to jemljejo kot mahanje z rdeco cunjo biku pred gobcem...
dejvid.serpent
02. 03. 2015 22.32
bi ti dovolil tako ravnanje na svojem hofu? kjer bi mel tudi vir pitne vode in bi gojil svojo hrano? glej pri takih rečeh tveganje za onesnaževanje obstaja, in že samo iz tega razloga je zadeva nedopustna! edino če izvajalci in investitorji lahko zagotovijo popolno sanacijo in povrnitev v prvotno stanje! kar pa je praktično nemogoče...
dejvid.serpent
02. 03. 2015 22.35
in glej, zgleda kot da se spoznaš na zadeve in zato, če rečeš, da je za črpanje plina taka metoda nujna, ti verjamem. ampak zakaj nebi mogli plina pač tam pustit na miru pod zemljo, tam kjer spada?
hinko.murovec@siol.net
15. 10. 2012 04.17
+0
Povsem normalen del procesa načrtnega izkoriščanja Slovenije. Nekaj naših parazitskih vsevedov se je prodalo tujcem in sedaj v vlogi pametnjakovičev prepričujejo Slovence kako smo butasti. Naj ta recimo g. Rossi66 pošteno pove kolikšen je in bo njegov delež pri tej " kupčiji " . Stavim glavo, da gospod tega ne počne iz same čiste ljubezni do prekmurcev.
rossi66
15. 10. 2012 06.58
+1
Gospod Hinko, ZAL, ne bo zame nobenega deleza pri tej kupciji, delam pac za konkurencno korporacijo, ki na Centibi nima nic zraven! Bi ga bil pa nadvse vesel, priznam. Proti Prekmurcem pa seveda nimam cisto nic, pravzaprav sem jim neznansko hvalezen za gibanico, dodole, tunko in se kaj..., ampak jim s tem, da navijam za ta projekt, zelim samo najboljse v gospodarskem smislu. In iz cesa je to razvidno? Predvsem is tega, da za razliko od vas in vam podobnim tehnolosko gledano zelo dobro vem kaj govorim. Ne bi me zastonj multinacionalka kot je Slumberger tako dobro placevala za mojo ekspertizo.
ni_mi_vse_eno
14. 10. 2012 02.30
-2
Začuda so se nekateri zganili. Če bo projekt frackinga stekel, bo celo prekmurje zbolevalo za rakom in iz pipe bo prihajal plin. (Vir: gasland)
rossi66
14. 10. 2012 06.33
+0
Ah ja, se eden vsevednez, ki si je na webu ogledal Gasland in je s tem zauzil vse znanje o frackingu... A vam ljudem domet sploh seze se kaj dlje od wikipedije?
ni_mi_vse_eno
14. 10. 2012 13.50
+0
S tem, da wikipedijo razglasiš za ničvredno je tako, kot da bi eciklopedijo Britanico razglasil za ničvredno.
rossi66
15. 10. 2012 07.03
+2
@ni_mi_vse_eno Proti wikipedii naceloma nimam nic, dokler se jo uporablja za vsakodnevno brskanje za podatki. Moras pa tudi sam priznati (seveda, ce si ze sposoben tozadevno trezne presoje), da pa je sklicevanje na Wikiopedio glede resnih tehnolosko znanstvenih podatkov, mnogokrat zelo, zelo vprasljivo. In se nekaj: ko si v isti kos postavil Wikipedio in Bri
HooplaToopla
13. 10. 2012 23.32
+4
"Okoljski inšpektor ustavil projekt" Pri nas to skoraj gotovo pomeni, da ni bil zadovoljen s svojim deležem.
iiiiiiiiiiiiiiiii
14. 10. 2012 19.01
+3
..ne ukazali so mu, naj tio naredi...pač inšpektorji delajo le na ukaz. če jih pustiš pri miru, ne delajo takih stvari, ker se bojijo, če pa imajo ukaz z vrha, pa morajo. Vir: okoljski inšpektor iz Kranja (izjavo mi je podal pred ca. dvema letoma).
mimic
13. 10. 2012 10.36
+1
nam prodajajo krizo in davke, tujcem pa zastonj dobrine in delovno silo. kaj sploh čakamo SAJ JE TO VSE NAŠE. nagnat iz naše dežele izkoriščevalske in prepotentne ljudi
Adolph
13. 10. 2012 17.21
-2
Tiovaris, NASE je bilo v komunisticnem socializmu, sedaj vsako dobro NEKOMU pripada . . . . . . .
hotchilipoper
13. 10. 2012 08.07
+4
Ni dobil provizije,pa se pol vse neha
krtaca15
13. 10. 2012 07.49
+10
Britansko slovenski projekt hah, britancem plin in denar, nam pa delo in uniceno okolje....
rossi66
14. 10. 2012 06.37
+0
@krtaca15 Si ze kdaj slisal(a) za "royalties" ki jih naftno/plinska podjetja placujejo lastnikom mineralnih pravic? Ki BTW, v tem primeru pripadajo lastnikom zemljisca, kjer se crpa plin in kamor sezejo horizontalne vrtine...Britanci bodo placevali mastne zneske, od katerih bodo Slovenci oz. slovenska vlada zasluzili zeeelo veliko... Preberi si enega od mojih spodnjih komentarjev...
pika50
15. 10. 2012 04.46
+1
Prav rada verjamem. Komu bo pa ostalo uničeno okolje? Tistim revežem, ki tam živijo in ne dobijo mastnih zneskov. Le zdravje poklonijo domovini. In penzijo, ki je ne učakajo.
olpop
13. 10. 2012 00.30
+7
Vrtanje se imenuje "Horizontal fracking" in je dokazano zelo nevarno za okolje!!(vse info. so na internetu).....tako da vsaj ena pametna od naših "organov"
rossi66
13. 10. 2012 06.22
+1
@demogil Zal imas malce pomesane pojme glede postopka samega. Ne imenuje se "Horizontal fracking" ampak "Hydraulic fracking" oz. hidravlicno lomljenje (kamnine). Vrtine pa so lahko vertikalne ali pa horizontalne, in same po sebi nimajo nic opraviti s samim lomljenjem. Je pa res, da je horizontalno vrtanje v povezavi s hidravlicnim lomljenjem privedlo do revolucije v izkoriscanju plina iz skriljavcev (shale gas) v ZDA in jih popeljalo iz uvoznikov do izvoznikov (utekocinjenega) plina.
olpop
13. 10. 2012 11.59
+2
Nič novega kar ni na wikipediji...obstaja pa veliko inf. da je ta metoda zelo škodljiva za okolje
olpop
13. 10. 2012 12.02
+5
P.S. obstaja zelo dober dokumentarec na to temo GASLAND pa Lp
rossi66
14. 10. 2012 06.29
+1
@demogil He, he..., dobra tale o wikipediji... Zato pa pripravljam clanek o "hidravlicnem vrtanju za telebane" (hydraulic fracturing 101), ki ga bom poslal v objavo v slovenske medije. Upam, da bo prispeval vsaj malo k izobrazevanju nadebudnezev kot si ti, ki se vedno sklicujejo samo na GASLAND dokumentarec, zanemarjajo pa vsa tehnicna dejstva. No, pa saj sem tega pri Slovencih navajen...
olpop
14. 10. 2012 10.54
+0
Že ko slišim omembo Halliburtona mi grejo kar kocine pokonci :)... v glavnem upam da se vsaj obadva strinjava da je tehnika škodljiva za okolje sicer jo nebi prepovedali v državah kot so Francija, Bolgarija, nadaljne delo je bilo odloženo v Nemčiji in Južni Afriki plus veliko nasprotovanje v ZDA, in seveda v Veliki Britaniji si prizadevajo za prepoved..........kaj misliš da mi smo pa banana država al kaj, da se vse dovoli??? ( no sej ubistvu smo, ampak to je pa že malo preveč)
olpop
14. 10. 2012 11.03
+0
P.S. ta tvoj hydraulic fracturing 101 že obstaja, in na to temo je bilo opravljenih že veliko celo preveč analiz. Eno je opravil celo... glej ga zlomka, prav Halliburton :) (Fracturing 101)...tako da neboš odkril nobene tople vode, plina pa še manj....vsaj v Sloveniji ne :) pa LP
olpop
14. 10. 2012 11.08
+0
Sicer pa dvomim da sploh delaš za kakšno od teh firm, vsaj kolikor vidim po tvojih "strokovnih" komentarjih.....verjetno samo pristavljaš piskrček in čakaš da bo kaj not padlo... e na našo škodo našega zdravlja in narave pa nebo šlo ;)
rossi66
14. 10. 2012 16.03
-1
@demogil, OK pa naj bo po tvoje. Sicer se pa obremenjujem z vami v SLO kaj prevec saj ze 20 let ne zivim vec tam... Pozornost je pritegnil samo ta clanek, ker je pac to moje podrocje.. Ajd, uzivaj v svoji kratkovidnosti se naprej in LP.
hinko.murovec@siol.net
15. 10. 2012 04.13
+0
No velecenjeni g. Rossi66, res ste očitno edini pametni Slovenec ( beri prodan osebek interesu tujega kapitala ), taki ljudje, ki se prodajo tujcu in potem kot Vi zasmehujejo svoje sonarodnjake Slovence ter pomagajo pri prevarah in izkoriščanju Slovenske zemlje ste na nivoju najbolj zaničevane " sorte " sodobnih narodnih izdajalcev. Pa LP
rossi66
15. 10. 2012 07.12
-1
No, no, gospod Hinko, ne bodimo tako zanicevalni prosim in me zmerjati s "sodobnim narodnim izdajalcem". Verjaamem, da vam ne glede na ozkoglednost in nepoznavanje dejanskih razmer v zvezi s tem projektom, tako nizkotna zaljivost res ne pristoji! Ja, rade volje priznam, da imam rad denar in je bila moja selitev v tujino pred mnogimi leti tudi iz materialnih razlogov ampak to me pa res se ne naredi nicvrednega, kaj? No, ce pa pri tem se vedno vztrajate, ste pa samo dokazali svoj nivo komunikacije. Tudi vam LP.
problem?
12. 10. 2012 23.48
-2
Vrtanje je sporno ker prava oseba iz skupine rdečega vprašanja še vedno ni dobila prave kuverte. Dokler stricev iz ozadja ne bo narod dal v ospredje pred zid in naredil red, ne bo razvoja in tujcev v tej deželi.
iGURT
13. 10. 2012 00.37
+4
iGURT
13. 10. 2012 00.38
+3
demogil. 13.10.2012 00:30:28 Vrtanje se imenuje "Horizontal fracking" in je dokazano zelo nevarno za okolje!!(vse info. so na internetu).....tako da vsaj ena pametna od naših "organov"
binmister
12. 10. 2012 23.21
+10
Ja inšpektor je ukrepal na pritisk tistih ljudi ki živijo v tamkajšnji okolici kjer vrtajo .Če se ljudje ne bi odzvali bi še vrtali naprej in to samo za to ker tisti ki je dovolil vrtanje tako ( mimo )zakona je prejel sigurno lepo vsoto € .Ali res nekdo želi in misli da bo vse pogorelo na Prekmurskem človeku ?
hondica
12. 10. 2012 22.58
+1
Birokracija nas davi, kod mlinski kamen na vratu. Be free!
prpa24
12. 10. 2012 21.22
+5
Minister Žerjav pa nič! Čeprav se dogaja v njegovem domačem okolju, resorju,.. Verjetno se ukvarja z makro gospodarskimi problemi (milijarde evrov v elektro industriji, infrastrukturi,..) ali izgublja na poti do deregulacije obrti. Ali pa počne kr neki, ker pripravlja strateški okvir, industrijsko politiko po kateri bo vlada spreminjala zakone, ki jih zdaj potiska skozi parlament.
Prototip
12. 10. 2012 20.20
-6
ja potem se pa sprašujejo zakaj se vsi izogibajo slovenije kot hudič križa,,,,,
lodz68
12. 10. 2012 20.39
+8
Sem zaposlen pri nemški firmi v Prekmurju ki zaposluje 400 ljudi.Kolko jih taka vrtina zaposluje???Kdo bo imel z tega koristi? Naj še dalje raste tam trava kot je do zdaj
przelmuding
12. 10. 2012 21.46
-2
Pa kaj če si ti zaposlen pri Nemški firmi, kaj pa to da je vsepovsod prepovedan takšen način pridobivanja plina ti nič ne pove? Škoda ki se lahko naredi je lahko nepopravljiva za celotno pokrajino. Aja glavno da imaš ti službo
madeinvachina
12. 10. 2012 22.14
-1
Ja, če kdo kaj vlaga pri nas ni vredu, če ne spet ni vredu! Pol pa travo jejte pa majerja glejte in nič jamrat!
Turgensis
12. 10. 2012 23.33
+0
po vsem svetu se ta metoda uporablja, samo pri nas je sporna! Voda res kmalu ne bo več pitna, vendar ne zaradi tega vrtanja, ampak zaradi kmetijstva!
olpop
13. 10. 2012 00.25
+4
fox12: prosim če ne veš o čem govoriš in hočeš Slovencem vsaj malo dobro, bodi rajše tiho....tehnologija horizontalnega vrtanja imenovana "fracking" je zelo nevarna za okolje (metan pri vrtanju zelo lahko zaide v vodne vire, in je ko potem odpremo domačo pipo le ta zagori v plamen namesto vodnega curka, to je eden od primerov, da ne govorimo o miljonih mrtvih rib in ptic itd. ) plus profiti so zelo majhni ker je vrtanje zelo zelo drago, zato hvalabogu da so prepovedali nadaljne delo......tehnologija kljub znani nevarnosti prodira v države kot so Poljska in Ukrajina zaradi politike otresti se Ruskega glavnega dobavitelja, in vsi vemo kako so Rusi in njihov monopol trn v peti EU .......
rossi66
13. 10. 2012 06.25
-2
@demogil Se enkrat, prosim, da si preberes moj komentar zgoraj, preden namigujes drugim, kot npr. fox12... Ce te kaj vec zanima o tej tehnologiji pa mirno vprasaj, delam za korporacijo, ki je stevilka 1 na tem podrocju v svetu.
olpop
13. 10. 2012 11.55
+0
Seveda zato jih pa tako zagovarjaš....res in kje delaš? mogoče ravno na tem projektu?
rossi66
14. 10. 2012 06.20
@demogil Ne, ne delam na tem projektu, zaposlen pa sem pri korporaciji Schlumberger.
rossi66
14. 10. 2012 06.21
@demogil Ne, ne delam na tem projektu, zaposlen pa sem pri korporaciji Schlumberger.
rossi66
14. 10. 2012 06.24
@demogil V Prekmurju hidravlicno lomi in vrta Halliburton, nas konkurent.
roaddogg
12. 10. 2012 20.13
-5
Birokratska blokada projekta, ki bi narodu doprinesel korist ??... Seveda, saj smo v Sloveniji..
tali?ni tom
12. 10. 2012 20.46
+10
žal ne bo narodu prinesla nič ampak politikom ki so pri koritu in njihovim oprodam ! narod pa kot vedno nič , mogoče le nove dolgove ki jih bojo pustil izvajalci za sabo ! so pametnjakarji angležem dal vrtat za baje 11 posto sloveniji ostalo angležem , medtem ko arabcem ki so dal sloveniji pedeset posto niso dal ! verjetno arabci niso dost dal podkupnine !
Turgensis
12. 10. 2012 23.35
-4
kako da ne, del dobička se izteka v državni proračun, kar pomeni manjši primankljaj in manjše nižanje plač in manjše davke, ki jih sedaj uvajajo!
rossi66
13. 10. 2012 06.33
-2
@waco Lepo te prosim, ne trosi neumnosti. Seveda bi Slovenija kot drzava imela ogromne koristi od tega crpanja plina, saj je lastnica mineralnih pravic. Kot taki nasi drzavi pripadajo t.i. royalties od vsakega nacrpanega kubicnega metra, ki so naravnost vrtoglavi zneski... V Severni Dakoti v ZDA npr. lastniki mineralnih pravic vlecejo priblizno 50-60.000 US$ na mesec, saj so tam nahajalisca v privatni lasti. Pri nas bi tudi dobro zasluzili tisti, pod katere posesti bi se prislo s horizontalnim vrtanjem, ce pa je to drzava, gre dobicek naravnost v proracun. Globine vrtanja pa so geolosko gledane v Prekmurju taksne, da sploh ni nevranosti onesnazenja podtalnice. Ampak neukim to sploh ni pomembno: glavno, da se pred nosom pomaha z zlobno definicijo "didravlicno lomljenje" in je ogenj v strehi.
pika50
15. 10. 2012 05.03
+0
Rossi66, jaz čisto iskreno priznam, da se mi o stvari samo blago sanja, ker sem s čisto drugega strokovnega področja. Se pa kot človek z zdravo kmečko pametjo vprašam, zakaj taki ogromni denarji lastnikom mineralnih pravic, če za okolje stvar ni sporna. V večini primerov se prej kot slej (včasih čez desetletja) ugotovi, kakšna katastrofa za okolje je tako poseganje v naravo.
rossi66
15. 10. 2012 07.18
+0
Ves Pika, temu pa se v normalnen poslovnem svetu rece enostavno "udelezba pri dobicku". Nic vec in nic manj. Ce si v danem primeru pac lastnik mineralnih pravic, ti prihodek od "royalties" neposredno pripada. Jemlji to kot delnicarstvo in prihodek v obliki zelo, zelo dobrih dividend. BTW, zadeve so v naftnem in rudarskem biznisu popolnoma enake tudi tam, kjer ni ne duha ne sluha o kaksnem hidravlicnem lomljenju. Cisto obicajna praksa v poslovno razvitem svetu, kamor pa Slovenija, po vseh tukaj navedenih psihoticnih odzivih, ocitno se ne spada.