Gospodarstvo

Odpuščali ne bodo, storilnost pa se mora dvigniti

Wolfsburg, 21. 02. 2010 09.28 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Volkswagen je s sindikati dosegel dogovor, da do 2014 v Nemčiji ne bodo odpuščali delavcev. A v istem času se mora storilnost dvigniti za 10 odstotkov. Zaposleni se bodo tako bolj posvečali razvoju.

Zaposleni v nemških obratih Volkswagna so varni pred odpuščanjem do 2014.
Zaposleni v nemških obratih Volkswagna so varni pred odpuščanjem do 2014. FOTO: Reuters

Uprava največjega evropskega proizvajalca avtomobilov Volkswagen (VW) in sindikata IG Metall sta ta teden dosegla dogovor, v skladu s katerim bo podjetje do konca 2014 ohranilo vseh 99.000 delovnih mest v proizvodnih obratih v Nemčiji. S tem sta kljub še vedno negotovim razmeram v avtomobilski industriji podaljšala socialni pakt, ki velja do 2011.

Dogovor pa obenem predvideva dvig storilnosti v Volkswagnovih nemških tovarnah. Ta naj bi se v obdobju med 2011 in 2014 povečala za deset odstotkov letno.

Uprava in sindikat sta se poenotila tudi glede tega, da bo podjetje po koncu vajenskega obdobja vseh 1400 trenutnih vajencev zaposlilo za nedoločen čas, obenem pa bodo v VW oblikovali tudi poseben inovacijski sklad za krepitev konkurenčnosti tudi na področjih zunaj avtomobilske proizvodnje. Vanj naj bi se letno nateklo za 20 milijonov evrov.

Zaposleni se bodo bolj posvečali razvoju

V družbi poudarjajo, da se bosta v skladu z dogovorom okrepila tako konkurenčnost kot učinkovitost družbe, saj naj bi bolje organizirali delo in poenotili ter poenostavili proizvodne procese. Zaposleni naj bi se tako v večji meri posvetili razvoju in aplikaciji novih materialov in razvoju električnega avtomobila.

VW se je v primerjavi s konkurenco v času krize sorazmerno dobro odrezal, na domačem trgu pa je s svojo široko paleto vozil tudi dobro izkoristil učinke subvencij za zamenjavo starega avtomobila z novim, okolju prijaznejšim. Po poteku te subvencijske sheme v podjetju sedaj pričakujejo precejšnje zmanjšanje prodaje na evropskem trgu, medtem ko še vedno napovedujejo hitro rast na azijskih trgih, še posebej na Kitajskem, in povratek k rasti v ZDA.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (14)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

petdan
22. 02. 2010 14.47
Poanta vsega je, da bo nekdo moral kupovati VW avtomobile. Zato je potreben denar in tega ljudje tudi v nemčiji ne zaslužijo več dovolj. Tudi Nemčija ni več socialna država odkar se je podredila gnilemu ameriškemu kapitalizmu.
rotwajler
22. 02. 2010 14.16
No Nemci so se pobrigali v EU za denar in uredili svojim ljudem kaj pa pri nas pa namesto reševanja krize rešujejo svoje spletke in napake vseh vlad. To je zdaj najbol važno delavci pa naj še naprej pa poslušaj kako se med sabo bockajo od tetga pa se pri nas ne da živet. Pri njih ja saj so jim vse ure in seje plačane to se vidi da nimajo kaj resnega za delat ne ena stran in ne druga .
Cofar
22. 02. 2010 01.51
kleopatra če smo že na tem - potem sploh ne rabimo zakonov ampak zgolj dogovore med dlodajalcem in zaposlenim! Konec koncev je vedno za kreg kriv človeški faktor! :)
kleopatra-1
21. 02. 2010 20.54
Cofar21.02.2010, 13:163 Ljutomercan moje mnenje je, da bi moral biti zakon, ki bi dopuščal da delavca imaš tudi več ur ob predpostavki, da takrat ko ni dela da je lahko doma! tako bi ratalo, da bi ljudje manj porabili za bencin - poleg tega pa bi marsikdo lahko urejal delavni čas sam takrat ko dela ne bi bilo! 4 dni po 10 ur pomeni petek ali pa jaterkoli drugi dan prosto! Se strinjam s tabo, ampak mislim, da tukaj zakon nima zveze, potreben je le dogovor z delodajalcem. In ogromno služb je danes takšnih, da se jih lahko opravlja od doma preko telefona in maila - le disciplino je treba. Veliko je rešitev, ki bi stimulirale delavca in povečale produktivnost, le izvajati jih je treba!
Sweet_Cocaine
21. 02. 2010 17.59
Tretjo roko jim bojo vgradili.
bostjan_safaric
21. 02. 2010 14.30
@bavsej: sem napisal kaj drugega kot realno stanje? Kaj mene briga, kako je v Avstriji in Nemčiji, če pa je pri nas tako kot je? Povprašal si menedžerko ???? Pa ti bo ona rekla, da ful izkoriščajo delavce, pa da jih silijo v neplačano nadurno delo? Človeka bi oželi kot limono, pravic nobenih, po uporabi pa zavrgli. Kot sem že napisal, potrebvno bo vlagati v razmišljanje delavcev, da se bodo zavedali še česa drugega, kot tega, da mora biti 15. v mesecu plača. Da bodo deležni tudi dobrot, ko gre dobro in ne le gorja, ko je slabo ...
Cofar
21. 02. 2010 13.16
Ljutomercan moje mnenje je, da bi moral biti zakon, ki bi dopuščal da delavca imaš tudi več ur ob predpostavki, da takrat ko ni dela da je lahko doma! tako bi ratalo, da bi ljudje manj porabili za bencin - poleg tega pa bi marsikdo lahko urejal delavni čas sam takrat ko dela ne bi bilo! 4 dni po 10 ur pomeni petek ali pa jaterkoli drugi dan prosto!
J.K. & Gang
21. 02. 2010 13.15
bavsej Strinjam se s tabo. Če bi vsi delali tako kot se pričakuje, bi bila storilnost veliko večja, utrujenost pa celo manjša. Tako se pa nekateri po cele dneve samo sprehajajo z rokavico v roki in otrešajo gobec. Le kako se jim to ljubi?
Cofar
21. 02. 2010 13.14
bavsej se strinjam! v slo zaposleni gledajo na uro ko ni dela! pa tus če je delo, bi šli radu dam takoj ko jim odzvoni :)
Cofar
21. 02. 2010 13.12
Sem ne-ponosni lastnik VW. bom napisal kar takole: Kupil sem VW polota, ker sem si rekel, da če kupiš VW kupiš avto, ki ti vsaj 5 let ne bo delal probleme. No mene je začel z-a-j-e-b-a-v-at že pred iztekom garancije! Ob vsej aroganstnosti zaposlenih v LJ na Verovškovi sem se že takrat odločil, da je to moj prvi in zadnji VW :) Da ne govorim, da za 12.000€ ker sem vzel mašino 1.4 mal boljšo mašino in ker nisem kupil razstavnega modela 1.2. zraven nism dobil niti lučke v kasonu! Tok o tem! Ne rečem, da VW nima lepo oblikovanih avtomobilov tako zunaj kot znotraj. Pri vsej ostali ponudbi so pa praktično zaspal! Kaj pomeni VW??? Prevod v SLO vam da vedet da pomeni Ljudski avto! Cena in kaj dobiš za to pa je vse prej kot to :)
bavsej@gmail.com
21. 02. 2010 12.08
@bostjan_safaric: To da se poviša storilnost, ne pomeni da mora delavec delati več ur, ampak da v tistih 8ih urah več naredi. To pa ne pomeni da mora tistih 8 ur delat ko živina ampak, da mu firma zrihta enega robota, ki bo delal namesto njega, on mora pa na izobraževanje kako z njim delat. Ampak tako se dela na zahodu in severu, zato ti niti ne zamerim, da imaš takšno mišljenje kot ga imaš. To kar si ti opisal je tipično za slovenijo. Sem bil pred kratkim v avstriji v eni tovarni, pa sem malo povprašal eno menedžerko kako tam delavci delajo ... delajo lepo 8 ur in ima eno celo uro plačane malice! V petek gre pa ob 12ih domov, pa mu priznajo cel šiht! Samo takrat ko se pa dela, se pa dela in ni nekega naslanjanja na avtomatih za kofe in čvekanja in podobnega zmišljevanja kot ga vidiš pogosto pri nas. Pri nas pogledaš po hali in vsi nekaj mrdajo, nihče pa nič konkretnega ne dela. Res je da je nekaj izjem, ampak v večini je tako. Samo njihov delavec konec tedna nese domov 1500€ neto. Pa ne rečem da so naši delavci leni in se jim ne da delat ... kriva je organizacija dela in vodilni, ker ne kapirajo da se bo storilnost delavcev povečala z izobraževanjem, primernimi delovnimi pogoji itd. Pri nas pa mislijo, da bojo povečali storilnost če bojo bol movzli, že tako pomovžene delavce.
Krbo?
21. 02. 2010 11.20
@bostjan_safaric: V Nemciji ze velja zakon, ki omejuje delovni cas na 8 ur. V dolocenih primerih lahko podjete dvigne delovni cas na 10 ur, istocasno pa mora delavcu omogociti vec prostih dni. § 3 ArbZG.
bostjan_safaric
21. 02. 2010 10.50
Storilnosti se v nedogled ne da višati. Če projiciram tole v leto 2100 bo to izgledalo takole. Namesto parkirišča bo podjetje imelo en blok s sobami in vrtcem. Delal boš od 6.00 do 22.00, ker bo tako zahteval trg in povečana storlinost. Letno teden dni dopusta. Otroci delavcev pri 15. letu delat, otroci bogatašev v šole. Ko ne boš dovolj storilen (bolezen, starost ...) metek v glavo! Si to res želimo? Sprašujem se, kaj bi prinesel zakon, ki bi strogo prepovedoval več kot 8 ur dela dnevno. Ali bi to kaj zmanjšalo konkurenčnost. Če bi veljalo za vse, potem ne, potem bi morala vodstva podjetij iskati notranje rezerve, izboljšati procese, dvigati delovno moralo in zavest delavcev za odgovorno in dobro delo, lojalnost ... . Skratka, investirati bi morali v človeka-zaposlenega. Teh pa je v podjetjih vedno manj, ker smo v podjetnjih vedno manj ljudje ... . Lažje je ljudi izkoriščati. Splošna kvaliteta izdelkov pa pada ..., ker se že varčuje tudi na potrošniku.
proofreader
21. 02. 2010 10.18
Pahor bi moral ta pogoj o višji storilnosti izpostaviti tudi na pogajanjih s sindikati javne uprave.