Gospodarstvo

Nemci prehitevajo vse po vrsti

Berlin/Madrid/Pariz, 13. 08. 2010 11.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
STA/Reuters
Komentarji
37

Okrevanje nemškega gospodarstva je na prehitevalnem pasu. Še lani so imeli 4,7-odstotni padec, letos pa poročajo o 4,1-odstotni rasti.

Nemčija je gospodarsko rast unovčila predvsem na račun močnega izvoza.
Nemčija je gospodarsko rast unovčila predvsem na račun močnega izvoza. FOTO: Reuters

Nemški bruto domači proizvod (BDP) se je v drugem četrtletju v primerjavi s prvim okrepil kar za 2,2 odstotka, v primerjavi z istim obdobjem lani pa za 4,1 odstotka. Analitiki so pričakovali četrtletno rast pri 1,3 oz. 1,4 odstotka, na letni pa okoli 2,5 odstotka.

Tokratna četrtletna rast je sploh najhitrejša od nemške združitve, torej v zadnjih 20 letih, so poudarili na nemškem državnem statističnem uradu. K njej sta prispevala tako povečan izvoz kot domača poraba. Lani, ko je svet zajela recesija, se je nemško gospodarstvo sicer skrčilo za 4,7 odstotka.

Španija: Le 0,2-odstotna rast

Brezposelnost v Španiji je daleč najvišja v območju evra in znaša okoli 20 odstotkov.
Brezposelnost v Španiji je daleč najvišja v območju evra in znaša okoli 20 odstotkov. FOTO: Reuters
Španija je v prvem četrtletju glede na zadnje četrtletje lani beležila 0,1-odstotno gospodarsko rast, s čimer se je po petih četrtletjih vendarle izkopala iz recesije.

Špansko gospodarstvo se je v drugem letošnjem četrtletju v primerjavi s prvim trimesečjem okrepilo za 0,2 odstotka, na letni ravni pa ima bruto domači proizvod še vedno 0,2-odstotni upad, je predhodne podatke španske centralne banke danes potrdil državni statistični urad.

Francija: Rast se je vendarle okrepila!

V drugem četrtletju se je povečala poraba gospodinjstev, in sicer za 0,4 odstotka, potem ko je v prvem četrtletju stagnirala.
V drugem četrtletju se je povečala poraba gospodinjstev, in sicer za 0,4 odstotka, potem ko je v prvem četrtletju stagnirala. FOTO: Reuters

Francosko gospodarstvo je imelo v drugem četrtletju v primerjavi s predhodnim četrtletjem 0,6-odstotno rast. Francoski BDP se je v primerjavi z istim obdobjem lani zvišal za 1,7 odstotka. Francija je imela lani 2,5-odstotni upad BDP, za letos pa pričakuje 1,4-odstotno gospodarsko rast.

Območje EU: BDP porasel za odstotek

Pomembnejše borze po Evropi so današnje trgovanje začele z rastjo. Trgovanje so spodbudili podatki iz Nemčije, ki je v drugem četrtletju zabeležila nepričakovano močno gospodarsko rast. Krepi se tudi tečaj evra.

Bruto domači proizvod  v območju evra in v celotni EU se je v drugem letošnjem četrtletju glede na prvo trimesečje zvišal za odstotek. Glede na isto obdobje lani pa sta imeli obe območji 1,7-odstotno gospodarsko rast, je prvo oceno danes objavil evropski statistični urad Eurostat. Podatki so presegli napovedi analitikov.

Podatki Eurostata za posamezne države

Na letni ravni so imele najvišjo rast:

1. Slovaška (4,9 odstotka)

2. Nemčija (3,7 odstotka)

3. Švedska (3,6 odstotka)

4. Estonija (3,5 odstotka).

Madžarsko gospodarstvo je stagniralo.

Padec so beležile:

1. Latvija (-3,9 odstotka)

2. Grčija (-3,5 odstotka)

3. Bolgarija (-1,5 odstotka)

4. Ciper (-0,2 odstotka)

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (37)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

periot
16. 08. 2010 17.48
Slovenija tudi prehiteva vse po vrsti v stečajih!!!
ratio
15. 08. 2010 01.06
Točno tako, manšina družbe in potratni javni sektor še vedno živijo na veliki nogi. Njim kriza ne more do živega, celo nasprotno, plače so si vseeno potihem dvigovali, avtomobilom, nepremičninam, obrtniškim uslugam pa so cene med krizo padle. Mislim, da je slogan javnega sektorja: "Če je to kriza, naj kar traja!" Smo pa vsaj nekje prvi: na Forbesu smo najbolj obdavčena država na svetu.
partizan71
14. 08. 2010 14.18
Saj podatki sploh niso presenetljivi . Nemčija je bila povsem razbita po 2 vojni pa se je vseeno gospodarsko opomogla. Zakaj je tako kot je? Razlog tiči v mentaliteti ljudi. Španci se mi zdijo podobno nespametni kot Grki, da grejo štrajkat in povzročat nemire med glavno sezono. Za take države ,ki so v precejšnji meri odvisne od turizma je to početje samomor in voda na mlin državam kot je Hrvaška, ki se vedno izvleče ven z velikim metom. Zakaj pa so slovaki tako uspešni? Potem ko so prevzeli evro , preračunavanje valut več ni potrebno in še tak neumnež ugotovi da je neko blago ali storitev, ki je v Franciji ali Italiji svinjsko draga, dobiš pri slovakih za pol cene. Mi pa se moramo sprijazniti z dejstvom da nismo več najcenejša država evroobmočja, niti ne predzadnja ! Samo plače delavcev ostajajo na Balkanu in moraš biti srečen da prejemaš 600eur, medtem ko manšina družbe in potratni javni sektor še vedno živijo na veliki nogi! To je vse uspeh naše vlade oziroma lepega kužija hrvaške premierke, ki letuje na Brionih za uslugo ki jo je napravil!
KOMET.68
14. 08. 2010 12.45
Nemci beležijo največji uvoz, mi pa jim nismo znali nič prodat. Žalost, za naše menedžerje in vlado.
BoratPahor
14. 08. 2010 09.46
Kej ni čudno, saj so največji proizvajalci avtov: Opel, Audi, Volkswagen, Maybach, Mercedes-Benz, Setra, Smart, BMW, Porsche .
gozdar1
14. 08. 2010 07.56
Je papo drugi strani res da v Nemciji vsaj se imajo nekaj industrije medtem , ko je vecina ostaliih drzav ze izvozila svojo na Kitajsko,..in jim ostaja samo se zadolzevanje..
damirg@email.si
13. 08. 2010 23.40
da bi pa sami sklamfal take informacije skupaj, se jim pa ne da, al jim je pa predrago.
damirg@email.si
13. 08. 2010 23.40
lesnikovsok, ne napišejo zato ker delajo copy/paste/translate novic iz zda. v zda pa niti ne vejo kaj je slovenija.
Krbo?
13. 08. 2010 23.31
@justinijan Jap, tako je. "Goldene 80iger" ne bomo več tako hitro doživeli, ampak se je država vsaj povečala z pridobitvijo DDRa, za katerega ja BRD ogromno plačala in še danes plačuje. V Sloveniji je bilo veliko potencijala, ampak na žalost smo dosti priložnosti že zamudili. Dokler bomo imeli te stare pseudo-demokrate in post-komuniste na oblasti se po mojem tudi nebo nič spremenilo na boljše. Bomo videli kako bo ravnala naslednja generacija, generacija Slovenije in ne Jugoslavije. Moramo se zavedati, da se sprememba iz komunizma v demokracijo vedno odvija postopoma in potrebuje svoj čas. lp vsem
justinijan
13. 08. 2010 22.18
Revoluzzer, se strinjam s tabo sam sem bil od 94-konca 99 v nemčiji zaposlen in je sedaj glede na 90- ta leta slabše a še vseeno boljše kot zdaj pri nas.vsa beda politike in vsega drugega je nadaljevanje miselnosti, ki se ni spremenila od tedaj ko so komunisti prevzeli oblast.........ti so zavozili vse, skrbeli so le za svoje riti.........
prehlad
13. 08. 2010 22.02
NO SEDAJ SE VIDI PORAŽENCE SLOVENCI ZMAGOVALCI. PLUS POVRAČILU ŠKODE.
gozdar1
13. 08. 2010 21.46
Se bojim ,da v ne tako daljni prihodnosti tudi evropsko avtomobilsko industrijo caka streznitev (tako kot amerisko) tako , da jaz nebi hvalil dneva pred nocjo...upam pa ,da se motim..
Krbo?
13. 08. 2010 21.32
To ni tak enostavno. Nemčija je zelo odvisna od tujih odjemalcev in večina izvoza se prav tako obrnev znotraj mejah EU. Zraven tega je ideja o današnem Evru in o EUju nastala na podlagi nemških politikov v eri Kohl, Wajgl, itd. Pa čeprav so Nemci največji neto plačniki gospodarstvo zagotovo o evropski ideji profitira. Nemčija potrebuje te trge, in tudi zadolževanje tujih držav. Če vse države reducirajo zadolževanje po zgledu Nemčije, je konec o nemški uspešni zgodbi. Nemčija je edina država kjer je v zadnjih 20 letih realna plača stagnirala oz. celo upadala. V Španiji pa so zabeležili celo do 100 odstotno rast. Dokler bo Nemčija na zeleni veji in dokler bodo nemški davkoplačevalci za evropsko idejo, ne vidim nevarnosti za razpad EUja. Ko pa bodo začeli Nemci izgubljati zaupanje v evropsko unijo pa bo ta unija lahko hitro zgodovina. Lepe pozdrave iz Nemčije
.eu.
13. 08. 2010 19.58
Slovenija je za nemčijo po standardu za 15 let bodite realni in spreglejte
lesnikovsok
13. 08. 2010 15.59
24ur zakaj ne napišete kaj o sloveniji koliko smo mi v krizi? a ne upate da nas nebo kap? :)
Tic Pavlin
13. 08. 2010 15.24
Hmm... morda bi bilo vredno omeniti se, da ima slovenija v 1. cetrtletju 2010 1.2 odstotni padec, ter povprasati odgovorne, kje so podatki za 2. cetrtletje 2010?!
bnam 2707
13. 08. 2010 14.51
Razumljivo in pričakovano,saj tam ni takih lopovov,ki bi uničevali državo kot pri nas.slovenijo so zrušile številne sleparije velikih gospodarstvenikov,ki so se šli ekonomski poker,da bi čim več pobasali v svoj žep.V Nemčiji so cele generacije lastnikov delale za dobrobit podjetja,pri nas pa so podjetja dobili na sporen lopovski način zato jim je ravno za ta podjetja in delavce,ki so desetletja vlagali v razvoj in gradili podjetja vsepovsod po državi.Sedaj nimajo ničesar le strese,ki so posledica suženjstva in izkoriščanja človeka po človeku.
tron3
13. 08. 2010 14.17
Bravo Nemci, sploh ne rabite EU, ste lahko sami sebi gospodar, ne bo veliko časa preteklo, ko se bo spet v markah plačevalo, o Sloveniji pa nič, je ni ne obstoja v svojem hlapčevstvu
justinijan
13. 08. 2010 14.16
AnyColour, se strinjam s tabo o tej tezi, da imamo kapitalizem.vendar pa če malo pogledaš je v bistvu nadaljevanje tradicije.prej so kradli tako, da mi nismo vedeli, sedaj pa kradejo tako, da mi vemo a še vseeno naprej kradejo.in nihče ne odgovarja, ljudstvo pa je zadovoljno še ob tem , glavno je , da imamo stadion!!!!!!!!!!!!.to je le primer, lahko bi ti natrosil še več razlik od kapitalizma do stanja pri nas toda dobili bomo obisk in se mi enostavno več ne da........pa lepo bodi-...............
justinijan
13. 08. 2010 14.11
p.s. mislil sem na komentar tomija....