Gospodarstvo

Nastaja nova skupina revežev: kreditojemalci, vezani na frank, pred rubežem

Ljubljana, 03. 03. 2015 11.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Preverjeno!
Komentarji
867

Neuradno se je na robu prepada zaradi kreditov, vezanih na franke, znašlo 10.000 slovenskih družin. V ZPS opozarjajo, da so bankirji ljudem zatrjevali, da bo prej propadla EU kot Švica in da se ob vezavi na frank nimajo česa bati.

Po poročilih Banke Slovenije iz leta 2014 je v Sloveniji za 1101 milijonov evrov kreditov, vezanih na švicarske franke. Skoraj tri četrtine vseh teh kreditov predstavljajo stanovanjska posojila (734 milijonov evrov). Nastaja nova skupina revežev. Neuradno se je na robu prepada zaradi kreditov, vezanih na franke, znašlo 10.000 slovenskih družin.

Boštjan Krisper iz Zveze potrošnikov Slovenije je v zadnjem mesecu pregledal 32 kreditnih pogodb sedmih različnih bank. Ugotovil je, da so bankirji v času debelih krav priporočali kredite v frankih. Ljudem naj bi zatrjevali, da bo prej propadla Evropska unija kot Švica, da se ob vezavi na frank nimajo česa bati, pa še precej cenejše bo.

Zdaj na tisoče družin državo prosi za pomoč. Ne prosijo za odpis dolgov, ampak le za pravno zaščito, ker trdijo, da so bili zavedeni. Svoje kredite želijo še naprej pridno odplačevati, vendar v evrih. Za zdaj jim banke nudijo le najem novih kreditov v evrih, če seveda prej poplačajo tiste v frankih.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (867)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Goflja_1
07. 03. 2015 15.24
+1
Krediti so hudič.
?udežna
04. 03. 2015 15.30
+3
Jaz se bom držala pravila, da se nikoli ne spuščaj v komentiranje, če stvari ne poznaš. BS je 3.2.2015 Min. za finance na to temo, o kateri so se nič kolikokrat že pogovarjali podala 10 strani dolgo pojasnilo. Naj navedem samo en stavek - V večini primerov so banke upoštevale priporočila, razen ene banke. Bojim se, da smo o tej banki že veliko slišali in ji tudi zelo pomagali. Pomoč največji banki je že kot mantra, nihče pa noče slišati, da so te banke imele Uprave in NS, ki so jih tako fino vodile, da so bili za to zelo lepo nagrajeni - milionske nagrade - na čigav račun?? Ti krediti so bili plasirani samo z enim namenom, da bo dobiček čim večji, ki ga pa niso plasirali v kapital in obvezne rezerve, kakor se skuša prikazati, temveč je bil život lep. Torej, kdo pravi, da smo mi navadni smrtniki za to odgovorni?? Plačajo naj tisti, ki so delili. O nečednostih so bile podane že ovadbe, pa se močno bojim, da tudi tokrat ne bo epiloga. Imamo sicer nekaj tajkunov na Dobu, ampak ti si niso sami podelili kreditov.
Haloška ikebana
04. 03. 2015 16.15
+4
Glede tajkunov imaš popolnoma prav, nekaj jih sedi na Dobu, vendar denarja pa ni vrnil še niti eden!!!!! Niti tajkuni, niti bankirji, ki so prejeli zajetne NAGRADE , ko so kredite odobrili. In sedaj bi mesečno anuiteto tem kreditojemalcem, ki so jih poprej prepričali, kako je to v redu če vzamejo kredit vezan na švicarja, dvignili za 100 in več %, ter se okoriščali na račun tečajnih razlik? In država to dopušča, čeprav so oderuški krediti z zakonom prepovedani!!!
mulc113
04. 03. 2015 14.43
-2
Šteje tisto, kar so kreditojemalci podpisali. Če se je zgodilo nekaj, kar ni v skladu s pogoji kreditiranja se naj kreditojemalci obrnejo na odvetnike, če pa se je zgodil scenarij, ki je bil možen ob najemu kredita pa lahko izgubo pripišejo svoji naivnosti in nepismenosti. Marsikdo vlaga v rizične sklade in marsikdo je veliko izgubil v času recesije, pa se to ne problematizira v medijih.
Redtka
04. 03. 2015 14.10
-1
Zdej bodo pa živeli po svojih zmožnostih ( socijalno stanovanje ) Ode Jahta.... BMW..i KUČA....
Jasmina Krapše
04. 03. 2015 14.47
+8
lahko pridete na mojo jahto dokler jo banka ne zarubi ...vas bom tja peljala z mojim bmw ....in vam plačala počitnice ..pa še piknik bomo imeli prej na naši zelenici ....če rabite polni naslov se ne skrivam mi odgovorite pa vam ga bom posredovala .......čim prej prosim ...moram it remont plačat za jahto ...boste šli zraven lahko ...
Švicar?ek
04. 03. 2015 14.02
+16
Naj najprej povem, da nimam kredita niti v evrih niti v frankih. Zato pa lahko toliko bolj poudarim, da ste vsi, ki privoščite nesrečo tem ki so vzeli kredit v švicarskih frankih ste nerazgledani za povrh pa še privoščljivi in zavistni. PODN STE! Če un s kratko lajtungo sklepa, sklene, da bodo davkoplačevalci plačeval za reševanje teh kreditov. In to je ravno narobe razmišljanje. BANKE MORAJO NEHATI KRASTI! IN VSI MI DRŽAVLJANI MORAMO NEHATI TOLERIRATI KRAJE! Te reveži s franki nočjo, da bi jim vi kaj plačeval, al pa država, hočjo samo da banka neha bagateti na njihov račun. Državi ni treba z denarjem pomagati, ampak z zakoni. Saj banke dobivajo obresti, zakaj morajo bajne vsote kasirat pri tečajni razliki. Sploh ker niso nikoli imele niti dale frankov. Torej niso samo obresti njihov dobiček. Te so zanemarljive. Jackpot za banko so tečajne razlike. Črnogorska mafija ima ceneje kredite in bolj pošten posel kot pa naše banke. Vi pa privoščite nekomu da v drek leze, sam da vi ne lezete. Največja naslaja je gledat kako en, ki naj bi ti bil enakovreden, zraven tebe trpi in misliš, da si zdej boljši. Sram naj vas bo! Pa vi s kreditom v evrih ne se delat žrtve, da boste kej več plačal kredite. Ker se režite zdej k je evribor 0,1%!!!!!! Pa ne govort, da ste pa vi kej preplačal. Zamislite se mal ljudje a je bit res tok kul privoščljivc ali bi rajš stopili kot narod v bran sočloveku proti KAPITALISTIČNIM IZKORIŠČEVALSKIM BANKAM!
Redtka
04. 03. 2015 14.09
-2
Morda imaš prav Bankrji so prišli na dom, nedolžnega OBČANA zvlekli na Banko ga pod prisilo uničenja družine in grožnjo z smrtjo prisili da je vzel KREDIT v ŠVICARIH in ga tako orali vsega premoženja..Jaimaš kar prav...To se dogaja samo še v Sloveniji, Grčiji, Cubi, Rusji in Severni Koreji..
antiXfashizmXeuXgso
04. 03. 2015 14.16
-12
Pol pa jemli puf pri črnogorski mafiji, če se ti zdi bolj ugoden...........mogoče bodo oni gledal skozi prste plačilno nesposobnost kreditojemalca......................
JanZiska
04. 03. 2015 14.18
-12
Kapitalistične izkoriščevalske banke, kot bi bral kak poceni populistični pamflet ZL, ruskih boljševikov ali pa NSDAPja. Samo si falil, slovenske banke so v lasti države, ne v lasti "kapitalistov".
Haloška ikebana
04. 03. 2015 15.41
+13
Švicaček, brez veze se je truditi, saj tile, ali so popolnoma neumni škodoželjneži, ali pa jih banke plačujejo, da to pišejo. Druge razlage ni!!!!
Crvena zvezda
04. 03. 2015 17.37
-2
Nikomur ne privoščim, banke so res eni veliki lumpi, samo ne moremo pa davkoplačevalci še te milijarde pokriti. Če je nekdo šel na riziko in se zadolžil v frankih mu nismo mi krivi. Žal.
razocarani
04. 03. 2015 19.04
+1
vsak ki v banki vzame kredit je res bogi ,,upas da bos z kreditom kaj ustvaril a si ustvaris samo velike dolgove
Redtka
04. 03. 2015 14.00
+2
Slovenci iin Grki ne znajo Živeti po svojOh zmožnosti, vse bi na kredit, naj dajo drugi denar na koncu še jih pa osirajp naokol..( Leni ko star FUKS )...
Pantokrator
04. 03. 2015 13.03
+1
Slovenija je tretja Švica!
ena_1
04. 03. 2015 12.50
+5
Koliko pa so imeli na račun nižjih obresti in menjalnega tečaja v prejšnjih letih ugodnejši kredit? Naj nekdo izračuna še to in gremo potem primerjat!
Haloška ikebana
04. 03. 2015 13.22
+7
Za toliko, kot so imeli nižji obrok napram kreditom vezanim na €, so tudi manj odplačali glavnice+ pribili so jim še razliko v tečaju. Tako to zgleda razloženo po domače, da boste lažje razumeli. Ti kreditojemalci so bili enostavno opeharjeni in država je tista, ki mora zaščititi vse svoje prebivalce, ne pa da ščiti kapital!!!!
Brakedirt
04. 03. 2015 13.48
-3
bi pa vzeli kredit v € pa nebi imeli problemov.
ninika55
04. 03. 2015 13.55
-1
Brakedirt
04. 03. 2015 14.57
-1
kaj mislis ej? kdo vam je kriv ker ste jo hoteli poceni odnesti sedaj pa panika in naj vam drugi odplacajo razliko. To kar ste si skuhali pa se pojejte.
Haloška ikebana
04. 03. 2015 15.35
+1
Brakedirt, a ti misliš, da so dobili Franke, ko so vzeli kredit. In kdo govori o tem, da bi jim drugi odplačali kredit. KAKO STE LAHKO TAKO PRIVOŠČLJIVI; KO GRE ZA NESREČO DRUGIH??P??
Brakedirt
04. 03. 2015 15.39
-1
kaj so dobili nikogar ne zanima.kaj pa niso pri izplacilu zahtevali frankov? Ali ni drzava ljudstvo? Davkoplacevalci naj bi prevzeli to,a mislis da bodo banke pokrile to? nesreca drugih? Kdo jih je pa silil da vzamejo kredit v frankih???
Brakedirt
04. 03. 2015 15.41
-1
So pac vzeli kredit v frankih, sedan naj pac to tudi odplacajo.
Haloška ikebana
04. 03. 2015 15.48
+5
Kaj tebe banka plačuje, da tukaj trosiš takšne neumnosti. pa mimogrede nihče ne prosi, da naj to drugi plačajo, ampak od države pričakujejo, da ji z zakoni zaščitijo, da se banke ne bodo mogle okoriščati na njihov račun in to z tečajnimi razlikami, saj obresti tako ali tako plačujejo. In če bi pogledal prispevek, bi verjetno opazil podatek, da se je mesečna anuiteta iz 420€ dvignila na 900€. In tebi se to zdi OK? Po moje samo, če imaš korist od tega. In še enkrat, kje si slišal, da tega kredita nočejo plačati????????????
Brakedirt
04. 03. 2015 15.55
+0
Daj,daj, hocejo da jim se odpise ta razlika. Kaj je to po tvoje??? Sploh se pa do sedaj niso oglasali dokler so bile obresti nizje kot pri €. Vsak ki trguje z delnicami ali vzame kredit je odgovoren za posledice ki pri tem nastanejo. Poznam par ljudi ki imajo ali so imeli kredit v frankih, sem dozivel kako so bili nesramni in zbadali ostale z besedami,kaj pa niste vzeli v frankih,jaz pa manj placujem kot ti in podobno.Upam da se jim drzava ne ukloni in naj odplacajo svoje.
Haloška ikebana
04. 03. 2015 16.09
+3
Pa kaj tebi ni jasno? ODERUŠKI KREDITI SO PREPOVEDANI Z ZAKONOM!!!! Če se ti obrok poveča za več kot 100% to po tvoje ni sporno? to lahko trdi samo nekdo, ki ima od tega korist!!! Jaz osebno nimam nobenega kredita, pa se mi vseeno zdi, da se nekdo okorišča z dano situacijo. Tebi ne?
antiXfashizmXeuXgso
04. 03. 2015 17.25
+1
Haloška, kaj pa če ti delnice padejo za 50%? Je to po tvoje sporno?
Haloška ikebana
04. 03. 2015 18.00
+1
EURIP, ne moreš primerjati nakupa delnic z najemom kredita oz, izposojo denarja. Delnice kupiš z namenom, da z vložkom v neko podjetje oplemenitiš svoj denar, kredit pa najameš, oziroma si sposodiš denar, da si v mogoče urediš stanovanje ali ga kupiš, vendar veš, da boš moral to vrniti z obrestmi. Nikakor pa ni dopustno, da ti plačaš obresti, zraven pa banka izkoristi še devizni tečaj, za kovanje dobičkov na tvoj račun in ti vmes dvigne obrok za 100% ali več. In ne mi rečt, da bi v nasprotnem primeru, če bi se tečaj tako močno spremenil v nasprotno stran, manjšala obrok za 50%!!!
antiXfashizmXeuXgso
04. 03. 2015 20.06
+0
Keč je v tem, da so kreditojemalci vzeli kredit v švicarskih frankih in ne v eurotih. Tako imajo napisano tudi v pogodbah in mesečni obrok v CHF je ostal enak.
Haloška ikebana
04. 03. 2015 20.19
+1
Eurip, motiš se. Kreditojemalci so vzeli kredit v evrih vezan na devizno klavzulo glede na tečaj € -SF
antiXfashizmXeuXgso
04. 03. 2015 21.01
+1
Ja in ta tečaj €-SF se je spremenil. Preračunano v švicarje je še vedno enak obrok kredita. In tudi na pogodbah je bila številka v švicarjih in ne v eurotih. Kreditojamelac je prej imel mesečni obrok npr. 100 švicarjev in danes ima isto 100 švicarjev. Je pa res, da prej je bilo 100 švicarjev vrednih npr. 70€ danes je pa 120€.
Haloška ikebana
04. 03. 2015 22.03
No in kdo pokasira to razliko med 70€ in 120€?
antiXfashizmXeuXgso
04. 03. 2015 22.15
-1
Nekaj časa nazaj si dobil za en euro 1,5 dolarja, danes samo še 1,1. Za nek ameriški artikel, ki je stal 1000$ si pred časom dal 650€, danes moraš dati pa 900€, torej 350 več. Kdo pobira razlike?
Haloška ikebana
05. 03. 2015 02.44
+1
Plačal bom toliko, kot je tisti trenutek ko sklepam pogodbo, cena. Se pravi, če sem danes kupil nekaj kar je stalo 1000$ kar znese 900€ in se bo jutri € pocenil na 1:1 to ne pomeni, da moram doplačati razliko. Ali se morda motim?
antiXfashizmXeuXgso
05. 03. 2015 07.43
-1
Ne, ne motiš se; če si danes nekaj kupil, kar stane 1000$, si dal 1000$ ali za 1000$ eurotov, rubljev, jenov, huanov,.....karkoli pač že. Če boš jutri spet za 1000$ kupaval boš spet dal 1000$ ali za 1000$ eurotov, švicarjev, kron, zlotov,......pač karkoli že. Koliko nečesa boš dal za 1000$ je pa stvar menjalnega tečaja v tistem momentu, ko plačuješ, menjaš,.....
Haloška ikebana
05. 03. 2015 12.21
+2
Točno tako, vendar če si poslušal, naše banke niso najele kreditov v frankih, ki bi jih potem posredovale Slovenskim kreditojemalcem , temveč so jih samo navidezno pretvorili v franke vseskupaj pa je bilo izplačano v €. Tako da banke sedaj pokasirajo obresti + razliko v tečaju. in to iste banke, katere so ti ljudje pomagali rešiti z dokapitalizacijami. In to se mi ne zdi fer. Švicarske banke nimajo od tega nič, saj si ljudje niso najeli kredita pri njih.
antiXfashizmXeuXgso
05. 03. 2015 14.01
-3
Od koga najele kredite? Krediti, ki so podvrženi euriboru so pridobljeni iz evrskega bančnega območja, krediti, ki pa so podvrženi liboru, so pa pridobljeni iz švicarskega bančnega sistema. In švicarski bančni sistem je takrat posodil tok in tok švicarjev po tem in tem menjalniškem tečaju. Danes švicarski sistem hoče nazaj imeti posojene švicarje. Drugače povedano, Švica je takrat posodila Sloveniji 10 jabolk, katere je Slovenija pretvorila v 8 banana, ker je bil tak menjalniški tečaj. Vmes so se zadeve spremenile in zdaj je treba dati za 10 jabolk 12 banan, Švicarji pa hočejo nazaj dobiti svojih 10 jabolk.
Haloška ikebana
05. 03. 2015 14.40
+4
EURIP, to bi na bilo tako kot ti praviš, vendar je keč v tem, da ni. Banke so samo izkoristile to, da je frank enormno zrasel proti €, saj so same pravočasno ukrepale, vendar so, kao pozabile svetovati svojim komitentom oz dolžnikom, da naj storijo tudi oni tako, saj bi v tem primeru ostali brez čistega dobička, ki jim ga sedaj plačujejo najemniki kreditov. Je lepo razvidno iz primera v HR, kjer so dobili vpogled v bilance bank. Tudi pri nas ni nič drugače in zaradi tega jim niso odobrili vpogleda v bilance. Saj res vsa podjetja delajo za profit, vendar je sprevrženo, da banka, katera je v lasti države in so jo dobesedno rešili državljani, potem na tako zavržen način uničuje ljudi, namesto, da bi jim pomagala. Saj ti kreditojemalci ne pravijo, da nočejo plačati, pravijo le, da potrebujejo zaščito pred izkoriščanjem.
antiXfashizmXeuXgso
05. 03. 2015 15.15
+1
ok, se strinjam, da so zdej ti kreditojemalci v buli, ampak lej neki; takrat so bili na voljo trije krediti in sicer kredit s fiksno obrestno mero (najmanj ugoden a najbolj stabilen), kredit z variabilno obrestno mero euribor (bolj ugoden a podvržen nihanju eurborja) in kredit z variabilno obrestno mero libor (najbolj ugoden a podvržen nihanju liborja in spremembi menjalniškega tečaja). Razlika v tem, da je en bolj ugoden kot drugi je v tem, da je drugi bolj rizkanten kot prvi. Eni smo takrat vzeli kredit s fiksno obrestno mero. Zakaj? Zato, ker je najbolj predvidljiv, najbolj stabilen,...... je pa res, da je najmanj ugoden, najdražji,....Jaz osebno sem dal stabilnost in varnost na prvo mesto, pred ugodnostjo. Nekdo drug je pa dal ugodnosti kredita pred varnostjo in stabilnostjo in je vzel manj predvidljiv kredit z spremenljivo obrestno mero.
antiXfashizmXeuXgso
05. 03. 2015 15.21
+1
In če banke odpravijo različne stopnje rizika pri najemanju kreditov, potem različne obresti na kredite zgubijo svoj smisel in se lahko vpelje samo ena vrsta kreditov,
antiXfashizmXeuXgso
05. 03. 2015 15.27
+1
Nič nimam proti, da se kreditojemalcem v chf ohrani mesečni obrok enako visok v € kot je bil nekoč, da je stabilen, predvidljiv,... ampak v čem je potem fora, da jaz za tak kredit, stabilen, predvidljiv,.. plačujem več? Potem mora tudi meni banka povrnit vso razliko med libor in fiksno obresno mero. Namreč tudi jaz bi vzel kredit z nižjo obrestno mero a predvidljiv in stabilen.
Haloška ikebana
05. 03. 2015 18.50
Eurip, jaz osebno nisem najel nobenega kredita, tako da sem glede tega povsem nevtralen. Mene moti le stvar, ki sem jo opisal že zgoraj in sicer, da se neka državna banka, kar so pri nas tako ali tako skoraj vse, okorišča na račun ljudi, ki so ji zaupali, ko so jih nagovarjali a najem kreditov pod temi pogoji, pa ne mi s tem, da so se imeli sami možnost odločit kateri kredit bodo vzeli, ker vsi vemo, da so to počeli za svoje dobro in kot je iz prispevka razvidno, namerno zavajali ljudi, saj če ti plačuješ kredit že 9 let in se ti sedaj obrok dvigne za več kot 100%, ti pa si še zmeraj banki dolžen dobro tretjino več, kot pa si kredita sploh prejel, je tukaj nekaj narobe. Banka je pri sebi poskrbela, da je svoje obveznosti pravočasno pretvorila v € in tako ji sedaj ves ta denar ostane kot čisti dobiček. Saj tudi jaz ne rečem, da bi ti ljudje sedaj pa naj dobili vse tako, kot če bi imeli kredit vezan na € oz euribor, le preprečiti je potrebno, da jih zaradi takšnih manevrov banka popolnoma uniči in na koncu se bo zgodilo, da bo popolnoma legalno postala lastnica vsega kar ti ljudje imajo, pa še dolžni bodo ostali toliko, da tega nikdar ne bodo mogli vrniti. In država je tukaj tista, ki mora svoje ljudi zaščititi, ne pa da stoji izključno na strani kapitala.
Cofar
04. 03. 2015 11.09
+1
izposojen denar se nikoli ni bil poceni. Ljudje bi najraje kupovali vec stanovanj naenkrat, tudi ce jim placa do ne dopusca, na izposojen denar pa pac ne bi placali niti 1% obresti. Tako je - denar je drag. Konec koncev pa, ljudje so pogumni, ce jemljejo kredite za 20 ali celo 30 let. Ce res dobro zalsuzis potem ne recem. Vecina pa nas ne zasluzi bajne vsote in tega ne razumem. Pac postajamo zelo podobni Ameriki, kjer zaradi kreditov cez noc pac ostanes brez vsega. Kredit tukaj, posojilo tam, dobirne vse na vec mesecne oboroke in ko enkrat clovek zboli - papap :) ode sve! Zato sem jaz mnenja, da je kredit zadnja moznost za resevat stanovanjski problem. Vendar problem vidim tudi v neurejeni zakonodaji dolgorocnega najema. Moje mnenje je, da bi moral tisti, ki oddajajo nepremicnino oddajat za daljse casovno obdobje. Recimo minmum 5 let ob predpostavki, da bi potem nekdo, ki oddaja nepremicnine dolgorocnoimel recimo manjsi davek iz naslova oddajanja. Saj bi stem potem nekdo, ki bi najel neko stanovanje ne skrbel, da bo cez eno leto spet pakiral iskal novo lokacijo in podaljsevanje pogodb po eno leto nima smisla. ampak zal sistem je narejen da banke sluzijo. Pocakajte ko bo naslednja kriza izbruhnila. Delnice spet sibajo v nebo - bikovski trend delnic je na najvisji ravni v zgodovini, kupna moc stagnira oz. celo pada, drzave pa ne naredijo nic. Krediti se bodo po mojem mnenju se podrazil. Zato pravim, da je najem edina moznost, da se temu clovek izogne.
JanZiska
04. 03. 2015 10.41
+5
Razlog zakaj moramo dvigniti glas proti odpustkom za CHF kreditojemalce je preprost. S posegom v individualni poslovni odnos med kreditojemalcem in banko, bomo ustvarili dodatno izgubo v naših bankah, ki so še vedno v državni lasti, posledično bomo skozi davke in znižanje standarda vsi ostali (velika večina) dodatno obremenjeni. Nasprotujem temu, da bi jaz plačeval za napake oziroma zmotne finančne odločitve določenega dela ljudi v Sloveniji.
Strelec74
04. 03. 2015 10.52
+0
JanZiska
04. 03. 2015 12.05
+3
To drži, vendar so tajkuni so v restu ali na poti vanj. In če me okradejo enkrat, ne vidim razloga da bi se dal prostovoljno okrasti še drugič.
Haloška ikebana
04. 03. 2015 13.18
-1
JanZiska, kaj si ti vzel, da tako močno haluciniraš?
JanZiska
04. 03. 2015 14.20
+1
Dva glaža šmarnce, iz svoje brajde, kupljene za €.
Haloška ikebana
04. 03. 2015 16.16
Te pa si res bogi, če moraš plačat za šmarnco...pa verjetno si zeleno pil, ker tota pa ti res pusti posledice.... :)
radvanjcanka
04. 03. 2015 10.15
+4
Pošteno bi bilo, da gremo nazaj v leto, ko je bil kredit sklenjen in se pretvori v evrskega. Izplačilo je bilo v evrih, plačujemo ga v evrih. Nihče ni prejel izplačila v švicarjih. Vse je samo na papirju.
antiXfashizmXeuXgso
04. 03. 2015 10.17
+2
A ta pretvorjeni kredit v evrskega bi bil po obrestni meri švicarskega kredita, evriborja al fiksnega?
JanZiska
04. 03. 2015 10.42
+9
Pošteno bi bilo, da prodate svoje premoženje in poplačate svoj dolg.
Strelec74
04. 03. 2015 11.06
-2
Pošteno bi bilo, da ostaneš tiho, ker kvasiš neumnosti in tipično slovensko, naj sosedu crkne krava...samo da meni ne.
kolkrtolk
04. 03. 2015 12.00
+6
Strelec; vse možnosti imaš, da jim pomagaš, nobeden ti ne brani
JanZiska
04. 03. 2015 12.04
+1
Strelec74 čisto pragmatično gledano bodo odprodaje nepremični, ki so kupljene za CHF kredite povzročile znižanje cen nepremičnin na trgu, ker imam nekaj viška našparanega bom z veseljem ugodno kupil.
The Faco
04. 03. 2015 13.25
Jaz tudi čakam odprodajo "poceni" nepremičnin.
The Faco
04. 03. 2015 13.28
+1
Poslovni odnos med kreditojemalcem in banko naj rešujeta kreditojemalec in banka podpisnika pogodbe v skladu z slovensko zakonodajo na pristojnem sodišču.
helvecijaner
04. 03. 2015 09.38
+5
Ko bi se država in ZL tako trudili pri zakonodaji malih kreditov in zakonov o zadolževanju kot se trudijo za istospolne bi bilo v državi manj revežev in posojilodajalci nebi več živeli v nedogled na račun ljudi ki mislijo, da se bojo s kreditom rešili problemov in dolgov,zelo bolano razmišljanje naivnih malopohlepnežev z slabo prihodnostjo uspeha.
pgdpgd
04. 03. 2015 09.47
+9
jah pri bedarijah smo zmeraj prvi v evropi v vseh pogledih.
JanZiska
04. 03. 2015 09.37
+8
Dejstvo je, da so imeli ljudje vseskozi možnost spremeniti CHF kredit v evrskega. Zakaj tega niso naredili vedo sami.
radvanjcanka
04. 03. 2015 10.13
-3
Lepo vas prosim. Nismo imeli vseskozi možnosti spremebe. Kredit smo vzeli 2008, lani smo prejeli prvo ponudbo. Znesek kredita je bil 75000, lani je bilo stanje 77000 po šestih letih plačevanja. Bankir nam je dejal, naj počakamo. Če ste tako pametni, me zanima, kaj bi vi storili. Vsi smo reševali stanovanjske probleme, ti ki pa so špekulirali, pa so danes v tujini.
antiXfashizmXeuXgso
04. 03. 2015 10.22
+8
Tudi jaz sem takrat vzel stanovanjski kredit ampak po fiksni obrestni meri. Res, da je tak kredit manj ugoden in ti obresti več poberejo, je pa stabilnejši, predvidljivejši,.... in že vsa leta imam povsem enak mesečni obrok.
antiXfashizmXeuXgso
04. 03. 2015 10.33
+3
In pa še neki....kredit niste vzeli v € ampak v CHF-jih. Koliko CHF-jev kredita ste leta 2008 vzeli in koliko CHF-jev je bilo stanje lani?
JanZiska
04. 03. 2015 10.36
+3
radvanjcanka vedno lahko vzame človek evrski kredit in odplača CHF kredit, dodatno so pač stroški odobritve novega in stroški predčasnega poplačila starega in eno in drugo je glede na vrednost kredita zanemarljivo. To je to kar bi naredil sam, če bi imel CHF kredit.
aligator14
04. 03. 2015 10.54
+3
Problem je le v tem, da danes 80% teh kreditojamalcev ni zmožnih dobiti niti 10 tisočakov kredita, ker so jim plače padle, ali pa so celo brez zaposlitev... Z enim stavkom povedano niso zmožni plačevati nobenega kredita...
buksli
04. 03. 2015 10.59
+1
janziska - zakaj bi to naredil? pri 20letnem kreditu je verjetno manjše zlo odplačevat valutno razliko vsak mesec kot pa naredit trenutno spot menjavo po tečaju ki je res katastrofa. z menjavo požreš celo tečajno razliko na glavnici. al 50 eur mesečno / 600 eur letno al par 1.000 eur na glavnici? tak tečaj ni vzdržen za švico, prej ko slej ga bodo spet moral korigirat. edino kar je za zamerit strankam s švicarskim krediti je da je bil tečaj že večkrat ugoden za menjavo, pa tega ni noben naredil, glasnih je pa večina. kot drugo - bančniki delajo po definiranem planu prodaje. banke generirajo / so generirale lete prihodke iz naslova tečajnih razlik, komercialisti so dobili plan kaj morajo prodajat in kako. kar je sporno do strank je, da jih ni noben opozoril na valutnega tveganja v povezavi z narastkom anuitete. strankam so dajali kredite do polne proste obremenitve plače, brez opozorila na varnostno rezervo. normalno da so vsi preobremenjeni mesečno.
Strelec74
04. 03. 2015 11.07
-2
JanZiska je sigurno plačanec bančnega klana.
JanZiska
04. 03. 2015 12.02
+3
buksli ne danes, pišejo od kreditih leta 2008 in 2009, dve tri leta je bilo bolj smiselno imeti kredit v CHF, potem se je CHF popravil in obroki denominirani v CHF so postali višji kot bi bili tisti v €, takrat je bil čas za zamenjavo. In strelec74 točno tako to so mi nasvetovali v Abanki, vseeno sem se odločil za € kredit.
marhab1
04. 03. 2015 09.37
+2
To je pač enako poslovnemu riziku, da pa banke goljufajo je pa itak stara stvar. Vedno je pri kreditu pametno razmišljat in se ne zaletavat. Lahko samo sočostvujem z njimi, ker so pač nasedli, koga pa naj prosim za pomoč, če sem investiral v delnice in so te propadle. To je popolnoma ista stvar, s tem da ti kreditojemalci imajo še vedno lastnino, jaz pa prazen žep. Ko je propadla neka Avstrijska banka, v kateri je imel g. Bojan Križaj prihranke in to ne malo, koga je lahko prosil za pomoč Avstrijsko državo, malo morgen, brez denarja je ostal. Dragi moji kreditojemalci, to grenko pilulo boste pač morali sami pojesti.
Strelec74
04. 03. 2015 11.08
+0
Jaz je ne bom, tožil bom in uspel. sploh zato, ker banka mi ni nikoli izplačala kredita v chf, ampak so bili si zneski v eur. Papirna blamaža že to, kaj šele ostalo :)
alko82
04. 03. 2015 09.35
+4
Hudič je vzel šalo.. Poznam zgodbe odgovornih moških po 30.letu, ko z nezadovoljno kompleksno ženo vzamejo kredit da zadostijo svojemu egu. Vse to stane, razkazovanje in nastopaštvo pred sosedom, v službi, da sebi pokažemo da smo reveži ki smo vzeli kredite za nepotrebno kvadraturo...
srecnii
04. 03. 2015 09.32
+3
Saj so tud pred 15 leti obljubljal, kako bomo varčevalci danes imel dvojni, trojni znesek, pa eni niti polovica vplačanega ni vidla, kaj šele 2x-3x več. Dns ne smeš nobenmu vrjet.
alko82
04. 03. 2015 09.11
+17
Nauk te zgodbe. Ne vzet kredita če si revež.
srecnii
04. 03. 2015 09.32
+3
nik500
04. 03. 2015 10.55
+3
Rick_Ross
04. 03. 2015 08.49
+3
Sej je isti sistem k pr privat posojevalcih nikol ne odplačaš dkoz si dolžn......
melhijad1
04. 03. 2015 08.37
+21
A ko pa so toliko let plačevali nižje zneske za obroke kreditov, je bilo pa u redu? Zdaj pa naj vsi pomagamo?
melhijad1
04. 03. 2015 08.45
+9
Najbolje da danes vzamemo kredit v egipčanskih dinarjih, bo fajn majhen obrok...Čez 10 let ko bo obrok narastel za 300 %, bo pa država vse pokrila, pa vsi drugi bodo krivi a ne?
ivica26
04. 03. 2015 09.01
-12
ti si prov en de.il ne gre se za to da smo nizji obrok placeval ampak so nas zavajali in nam dajali kredite v frankih ki jih sploh nebi smeli dajat
kolkrtolk
04. 03. 2015 09.24
+12
ivica; pred podpisom pogodbe si imela pred sabo bančne uslužbence, pa bi takrat vprašala zakaj v frankih in ne v €. Takrat ti je bolj ustrezal obračun v frankih in to je bila pač tvoja odločitev, pritoževat si se pa začela, ko se je stvar obrnila v tvojo škodo.
melhijad1
04. 03. 2015 09.28
+3
Polnosta
04. 03. 2015 09.33
-1
Joj, kako smo Slovenci dober narod za manipulatorje, ker...ne, mi v krizni situaciji ne bomo stopili skupaj, ampak... Poznam par, no sedaj so družina, ki sta vzela kredit v frankih, ker jima je bilo na banki razloženo da je tako najbolje in najugodneje. Zgradila sta si hišo...večino dela sta opravila sama in rezultat...imata pravljično hiško ki sta jo zgradila z lastnimi rokami in po cca 8 letih odplačevanja kredita za material, sta dolžna več kot sta bila na začetku. Mislim, saj človeku gre na bruhanje. potem ste pa nekateri še toliko ˝solidarni˝ da jim to privoščite. Človeka je včasih res sram da pripada slovenskemu narodu!
melhijad1
04. 03. 2015 12.25
+0
Pa saj je ta par polnoleten, zna brati....? Torej podpisala sta se na pogodbo sama in nihče drug namesto njiju...a je tako
Haloška ikebana
04. 03. 2015 13.12
+0
melhijad, daj odpujsaj ti v svoj štalunec in ne kruli bedarij. Če bi poslušal bi iz zgornjeka prispevka razbral, da se jima je v danem primeru anuiteta dvignila i 420€ na 900€ . A to je za tebe OK? Temu se reče manipulacija in oderuštvo. Temu kar pa počneš ti pa se reče privoščljivost in hudoba!!!
JLA01
04. 03. 2015 08.34
+6
Logično je to da je večina ljudi vzela kredit v frankih če je bilo ceneje, ampak sedaj pa je zgodba drugačna