Gospodarstvo

Milijardni zaslužek

Ljubljana, 15. 04. 2006 19.38 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Pred dobrim tednom je nekdanji direktor Mercatorja Zoran Janković prodal svoje delnice v podjetju, za katere je iztržil skoraj tri milijarde tolarjev. Preverili smo, koliko časa bi za ta znesek moral delati povprečni slovenski delavec.

Janković je s prodajo delnic Mercatorja zaslužil skoraj tri milijarde tolarjev
Janković je s prodajo delnic Mercatorja zaslužil skoraj tri milijarde tolarjev FOTO: Dare Čekeliš

Ko se je Zoran Janković leta 1998 odločil za nakup nekaj več kot dvoodstotnega deleža Mercatorja, je za delnico odštel 5800 tolarjev. Prejšnji teden jih je britanskemu skladu Altima prodal po 41 tisočakov. Znesek na njegovem bančnem računu se je tako povečal za natanko 2 829 574 000 tolarjev.

Nekdanji predsednik uprave najboljšega soseda je v osmih letih postal miijarder. “V podjetje je treba priti, ko ima izgubo. Jaz sem prišel v Mercator leta 1997, ko je bila izgub, ko je imel petnajstodstotni tržni delež in ko je bila cena delnice 1850 tolarjev. Z upravo in sodelavci smo naredili tako vrednost, ki jo je tudi trg priznal. Vzel sem kredit, zastavil staro hišo in z dobrim poslovanjem je prišla cena do 41 tisoč tolarjev,” razlaga Janković.

Povprečna slovenska plača je marca znašala okoli 180 tisoč tolarjev. Da bi z delom zaslužil tak milijardni znesek, bi povprečen Slovenec potreboval skoraj 1100 let. Dušan Semolič, predsednik Zveze svobodnih sindikatov Slovenije na to odgovarja: “Milijardni zaslužek v nekaj letnih ni normalen, ključno vlogo pa mora odigrati država. Moraliziranje tukaj nič ne pomaga. Država mora z davčnim sistemom preprečit take anomalije.Tisti, ki je bogat, naj prispeva mnogo več v proračun za funkcioniranje socialne države. Žal politiki zdaj razmišljajo nasprotno. Razbremeniti želijo bogati sloj, zlasti z enotno davčno stopnjo.”

V podjetje moraš priti, ko ima izgubo, trdi Janković
V podjetje moraš priti, ko ima izgubo, trdi Janković FOTO: POP TV

In kaj o milijardnem dobičku pravijo menedžerji? Poslovnež Jurij Giacomelli z Bonnier Business Press meni, da se je Janković pravilno odločil. “Tu gre predvsem za sprejemanje vrednostnih sodb. Primer kaže na očitne razlike. Vprašanje pa je, kakšna družba smo, kako te razlike vrednotimo. Gre pa za očitno pametno naložbeno politiko gospoda Jankovića.”

Lastniški delež vodilnih v podjetju je sicer v poslovnem svetu nekaj povsem običajnega. Lastniki in management so tako bolj motivirani za uspešno vodenje.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • Powered, bencinska kosilnica
  • Lounge naslanjač Relax
  • Lounge set Maja      
  • Gardena, robotska kosilnica      
  • žar
  •  Vrtna hiška, lesena, mikka
  • Scheppach visokotlačni
  • Lounge set Alex
  • Karcher visokotlačni
  • Villager robotska kosilnica
  • paviljon
  • sedežna fiesta

KOMENTARJI (23)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

tomazbodner
18. 04. 2006 09.19
Jugon: Nisem nastanjen v Namibiji, ceprav tudi v Evropi ne. Vsaka firma, ki globalno posluje, pac poskusa cim bolj zmanjsati izdatke, da lahko bolje konkurira na trgu in davkarija ne pobere zanemarljivega dela... O obutveni in tekstilni industriji pa... zaposlenih v teh panogah ne more noben manager resiti, firme pa samo, ce preseli proizvodnjo kam drugam, kjer je delovna sila bistveno cenejsa (Vietnam, Kampucija, Kitajska, Mexico...)
Materi
18. 04. 2006 08.23
tomazbodner, a to si hotel povedati, da imate veliko firm po svetu, ali je to hvalisanje ali kaj. To si čisto mimo udaril, zato predvidevam da natolcuješ. Glede na tvoje izjave bi si mislil, da si dejansko nastavljen v Namibiji kot varnostnik, saj nimaš pojma kaj se je dejansko dogajalo z Mercatorjem in seveda Offshore je tvoja jaka strana ;)
User73157
18. 04. 2006 06.02
Kljub temu, da je Rop javno povedal, da je bil Jankovič nastavljen po POLITIČNI liniji, nekateri še vedno fantazirate o njegovi nadpovprečni sposobnosti iz nič v nekaj letih ustvariti milijarde. Ko bi vsaj prdstavil koliko je dal takrat za vse delnice, in kje je dobil denar, če tudi so bile delnice po 5 tisoč sit. Jaz bi lahko zastavil celo ulico, pa nebi nabral dovolj za nakup teh delnic. Ko pa se ravno omenja sposobnost, bi raje izpostavili resnično sposobne podjetnike, ki so dejansko zaslužili in pošteno dodali vrednost slo izdelkom, z Akrapovičem na čelu, da mi nebi kdo očital politične polariziranosti.
User100376
17. 04. 2006 23.00
kameleon.Tekstilna industrija je le primer, ki najbolj bode v oči in bi najbolj potreboval podporo in pomoč dobrega ali najboljšega managerja. Kar se pa tiče nove vlade pa samo to, da dopuščam vsakomur lastno mnenje, me pa moti, ko je nekdo tiho pod eno vlado, kot oprostite, kakšna rit, potem pa se končno naredi sprememba pa začne jokat in stokat. Malo hrbtenice prosim. TOMAZBODNER, očitno ne poznaš pravega pomena offshore podjetij, največja večina jih je ustanovljena za pranje denarja in utaji davkov, ker so navadno ustanovljena v deželah, kjer so davki nizki, ali pa jih sploh ni, kot naprimer Bahami, Nizozemski Antili itd itd. In ja mnogo velikih podjetij deluje na ta način...žal. Sicer pa, če je podjetje veliko in zaposluje 100 in več ljudi, še ne pomeni, da je pošteno...poglej npr. Enron. Upam, da ti razalaga zadostuje.
User103728
17. 04. 2006 22.59
drobiž... direktor farmacevtske firme Zentiva Praga je prejšnji teden prodal polovico svojih delnic v Zentivi in iztržil 10.000.000.000 tolarjev !!!
Rijad Proši?
17. 04. 2006 22.11
Po mojih podatkih, ki jih imam je Jankoviča spodneslo to, da je v Mercator preveč vpletel svoja dva sinova, ki imata podjetje, ki se ukvarja z gradbeništvom in sta vse posle dobivala preko Mercatorja, zato so Jankoviču laščani odrekli podporo. Vedel sem pa, da bojo Jankoviča snel že takrat, ko se je spretno izognil plačilu davka in je delnice prenesel na sinovo podjetja Elekta. Ker Jankovič je svoje bogatstvo ustvaril na temeljih družbenega kapitala, torej denarja vseh nas.Navadni smrtniki nismo imeli te možnosti, da dobimo ugodne dolgoročne kredite za nakup delnic Mercatorja, zato je država rekla - mi smo ti dali kapital s katerim si zaslužil 2 milijardi in lahko državi vrneš v obliki davka 1 milijardo. Sej so računal, da se bo Jankovič izognil plačilu. A to je bil znak, da je pohlepen. Pravi uvod u surovi kapitalizem.Naravno je bilo pričakovati , da ga bojo zamenjali.
tomazbodner
17. 04. 2006 17.50
jaka37: kaj je bleferskega v "offshore" poslih in podjetjih? Glede na to, da imamo sami kar nekaj firm registriranih v Hong Kongu, nasi partnerji pa na Cipru, bi rad od tebe izvedel, kako so lahko nase firme s stotinami zaposlenih po celem svetu, z milijoni dolarjev prihodkov iz marketinskih, vsebinskih in softverskih poslov - blef. No, razlozi mi...
User104141
17. 04. 2006 14.06
Spoštovani Jaka 37!Zelo sem vesel Vašega odgovora. Ne vem samo zakaj toliko rinete s tekstilno industrijo. Bral sem veliko Vaših mnenj, priznam z večino se tudi strinjam.Malenkost ste živčen ko nekdo omeni novo vlado in SDS.Če že toliko omenjate tekstilno in obutveno industrijo,povejte mi ime enega managerja iz vladnih krogov ki bi razrešil žalostno usodo zaposlenih v teh panogah! Naprej pišete o Altimi,kije že večkrat bila vpletena v sumljive posle.Če imate tudi o tem kakšne podatke mi jih prosim, pošljite na naslov: Adolf Otto Eichmann Der Erhaengtestrasse 62 IS 700 Tel Aviv Vnaprej hvala!
User100376
17. 04. 2006 13.47
Spoštovani Eichmann! Pojdimo po vrsti. Veliko je informacij o nečednostih Jankovića, ki pa nikoli niso prišle na dan. Ne, ker jih nihče ne bi želel obelodanit, ampak zaradi politike, ki mu je krila hrbet, kot še nekaterim ex partijskim direktorjem. Sedaj so novi časi, skrajni čas je bil in ti priporočam nekaj več strpnosti, vse bo kmalu prišlo na dan, nič ne skrbi, so organi, ki se ukvarjajo z Mercatorjem in njegovim poslovanjem itd. Kar se tiče najboljšega managerja v državi. Ne bodi no smešen, nekaj resnosti pa je le potrebno, Janković bo najboljši manager takrat, ko bo brez Kučana in partije SAM na noge spravil npr. tekstilno tovarno z bresposelnimi delavkami, ki jih je LDS zafurala v letih vladanja. Izbrali so ga managerji, ki nekaj veljajo v nekaterih krogih. Kar pa se tiče spletne strani, pa se moje podjetje ne poteguje z Mercator in se ne prodaja kot globalno finančno podjetje, kot bi se to rada Altima. Gre pač za blef podjetje (offshore), ki je že večkrat bilo vpleteneo v sumljive posle. Očitno se jim je pa mudilo, da tudi spletne strani niso mogli narediti.
User104141
17. 04. 2006 12.48
Spoštovani Jaka 37.Če si imel vse te informacije ,o nečednostih Jankoviča, zakaj nisi obvestil vse ustrezne organe? To bi storil vsak pošten državljan! Če te je strah, prinesi mi dokazno gradivo za tvoje trditve in bom to storil jaz! Pa ne zmerjaj najboljšega managerja v državi s poštarjem!Izbrali so ga managerji ki nekaj veljajo. Ni on kriv za tvoje frustracije.Če pa tvoje podjetje premore "kulturno spletno stran" nam sporoči naslov da si jo ogledamo!Z velikim veseljem bom to storil!
User100376
17. 04. 2006 11.48
Prvič. Janković nikoli ni kupil delnice za drobiž, kot govorite nekateri, češ bi vzeli kredit in podobno. Veste, tudi za kredit potrebuješ denar in Janović si ga je milo rečeno nakradel s pomočjo partije. Pika. Drugič. Nihče ne govori, da nobeden Slovenec ne sme zaslužiti miljarde. Obratno. Zaželjeno je, le da jih s plačo, niti Jankovićevo ni možno zaslužiti. Tretjič. Jankovič je imel miljarde v svojem žepu še pred prodajo delnic, le da je ta denar prelil v podjetje, ki ga vodi njegov sin, Electo, ki je za miljardo SIT kupila delnice. Potem pa jih je ponovno prodal podjetju, ki je pravzaprav Offshore podjetje in kot tako služi zgolj za pranje denarja. Mino grede Janković govori o velikem angleškem podjetju, le-to pa ne premore ene kulturne spletne strani. Skratka pralnica denarja. Janković znimi sodeluje, čeprav to zanikajo. In še enkrat. Janković brez Kučana in partije ne bi bil nič. Še naprej bi bil poštar.
User104939
16. 04. 2006 14.19
A je že kdo pomislil, da bi lahko vsak od nas pred osmimi leti vzel kredit pa kupil delnice mercatorja za isto ceno kot Jankovič, pa jih danes prodal tudi z takšnim dobičkom? Potem smo po mnenju nekaterih vsi mafijci. Če je človek sposoben je pač sposoben in zasluži miljarde. Kaj pa tisti, ki so pred 20 leti kupili delnice Microsofta? Te so zaslužili do danes miljarde dolarjev ne tolarjev. Kaj pa boste rekli o njih?
kr_nekdo
16. 04. 2006 10.02
Tale Semolič pa res nima poja kaj govorori!!!! Men Dol visi za socialno državo, če mi pa ta, ko postanem socialni problem ne more pomagat. In če je že tako, potem je dosti boljše, da mi država, ne uzame toliko kot to pocne sedaj. S tem denarjem, ki ji ga moram namenit skozi različne davke, sam lahko bistveno več naredim kot bi to naredila država. Še več. S tem lahko celo preprečim, da bi sploh postal socialni problem. O drugih neposrednih vplivih, tako mislečih (ala Semolič), pa raje ne bom govoriil, ker jih je itak preveč.
User104141
16. 04. 2006 09.13
Ma, kaj ste se toliko vrgli na Jankoviča?Da je zaslužil milijarde, ste vsi vedeli pred petimi leti in v tem času niste nič komentirali.Ko se je odločil delnice prodati, vik in krik ,zakaj prodaja srbskim "tajkunom"? Ko pa Bavčar in "Žigec" barantata s ta istimi srbi je o.k. Semolič je tudi "štorija" zase.Naj enkrat javno pove koliko dobi na leto od članarine nas -delavcev in koliko svojega kapitala je vložil v sindikat? Ne rečem da se z delom v tovarni da v osmih letih toliko zaslužiti, toda, pred petnajstimileti smo vsi bili za tržno gospodarstvo,mar ne?
User72123
16. 04. 2006 08.21
pimo: imaš zelo zarukane izjave >> da si v Sloveniji nihče ne sme v nekaj letih zaslužiti 3 milijarde Ta izjava je pa totalno "out". Imam občutek, da sploh ne veš o čem pišeš. Malo se ozri po svetu. Razširi si obzorje. Prižgi lučko - izgleda, da živiš v temi.
tomazbodner
16. 04. 2006 08.07
Nekateri ljudje niti ne vodijo podjetij, temvec zivijo le od razlike v ceni pri nakupu in prodaji delnic. In ce dobro opravijo delo (kupijo prave delnice ob pravem casu ter jih ob idealnem casu prodajo) ter si upajo veliko riskirati, lahko zasluzijo precej vec kot Jankovic. So zaradi tega mafijci?
User73157
16. 04. 2006 07.37
Janševih nastavljencev se niti z besedo nisem dotaknil, ker nisem pristaš nobene strani, je pa jasno videti paniko, ki se poraja v LDS, s tem ko izgubljajo nadzor nad glavnimi finančnimi tokovi v Sloveniji. Si pa ti izi tipičen primer napumpanega lds-ovcka, ki slepo verjame vsem navedbam v Delu in podobnimi rdečimi trobili, ne da bi se samo ozrl okoli sebe in bi opazil ,da si v Sloveniji nihče ne sme v nekaj letih zaslužiti 3 milijarde, ker za to ni izpolnjenih osnovnih pogojev (vsaj minimalna blaginja ljudstva) Kar se tiče fovsije, pa vedi da toliksne vsote mafijskega denarja nisem prav nikomur fovs.
User102741
16. 04. 2006 07.37
Kaj sem reko sam faušija....Človeku je treba čestitati da si je izponil sanje naredil iz biznisa mali slovenski imperij (je obogatel)..ne me narobe razumer Mercatoja kot trgovine ne maran ...ne nakupujem tam...tako da nisem njegov privrženec...vendar je Zoran izvrsten meneger..Zdaj je pripeljal tujce jih poslovna napajcal za mercator in seveda po odlični ceni prodal delnice..kaj hočeš več...poteza št. 1.. Če bi on vodil državne blagajne bi bila slovenija precej bogatejša država drgače pa se denar samo razmetava..
User104910
15. 04. 2006 22.28
pimo ti si lep primer povprecnega slovenskega kmeckega fanta, polnega fousije. Me prav zanima kam bojo slo. gospodarstvo pripeljali Jansevi nastavljenci. Ker ce jih bo tako smoterno izbiral, kot je ministre, bo prihodnost zelo crna... Jaz Jankovica cenim in podpiram, kajti mnogo ljudi je imelo tudi dosti boljse priloznosti kot on, pa se danes ustvarjajo samo izgubo. Jankovic ni vzdignil samo najboljsega soseda, ampak je z uvedbo slo. kosarice in Mercatorjevih izdelkov mocno pripomogel k razvoju slo. ziviljske industrije!
User100376
15. 04. 2006 22.15
pimo, se strinjam. Brez kriminalnih vez v vrhu LDS pa tudi SD (beri Kučan), ne bi Janković nič naredil, še posebno, če vemo (in nekateri to resnično vemo, saj poznamo Jankovićevo preteklost), da s svojim podjetjem, ki ga je vodil Electo, ni naredil nič, pravzaprav se je zapufal do konca. Danes pa vleče miljarde in samo naivni in nerazgledani trdijo, kako je sposoben. Se strinjam, dajmo ga v neko tovarno, kjer delavke in delavci životarijo pa bomo videli. Nič ne bomo videli, ker se tudi sam zaveda, kako je prišel do tega kar ima danes. Zgolj s svojo plačo niti plačo vseh družinskih članov ni prišel do miljardnih zneskov s katerimi je kupil delnice. Baraba bo baraba ostala.