Gospodarstvo

Lahovnik: 'Sram me je tako žaljivih in nedostojnih izjav'

Ljubljana, 17. 09. 2009 16.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Minister Lahovnik je prvega nadzornika Gorenja Zagožna zaradi besed, da so za stavko zaposlenih "večinoma ženske, ki imajo veliko posojil za cunje in podobne stvari," pozval naj razmisli o odstopu.

Matej Lahovnik-1
Matej Lahovnik-1 FOTO: Dare Čekeliš

Še pred tem je v luči zadnjih dogajanj minister za gospodarstvo Matej Lahovnik dejal, da ne izključuje zamenjave nadzornikov družbe, saj jim ne zaupa. Prvega nadzornika Gorenja Jožeta Zagožna pa je pozval, naj zaradi svojih "žaljivih in nesramnih" izjav v intervjuju za časopis Finance razmisli o odstopu. Zagožen je med drugim dejal, da so v ozadju stavke "večinoma ženske, ki imajo veliko posojil za cunje in podobne stvari."

"Izjava je nesramana in nedostojna. Mislim, da bi moral predsednik nadzornega sveta gospod Zagožen ponuditi odstop. Sicer pa je na lastnikih, da skličejo skupščino in zamenjajo takšnega nadzornika, ki žali zaposlene in škodi družbi," je v oddaji Svet pojasnil minister.

Zagožen solidaren z delavci

Za oddajo 24ur pa je Zagožen povedal, da v njegovem pogovoru ni bilo govora o cunjah in da je bila njegova izjava izvzeta iz konteksta.

Po končani seji nadzornega sveta pa je izrazil razumevanje in solidarnost z delavci, hkrati pa opozoril tudi na potrebo po boljšem komuniciranju in sodelovanju med zaposlenimi na vseh nivojih v podjetju. Nadzorni svet pričakuje, da bo uprava do prihodnje seje pripravila rebalans za leto 2009, osnutek načrta za leto 2010 ter v okviru dolgoročne strategije uravnotežila interese vseh deležnikov.

Minister tudi na upravo

Hkrati je Lahovnik napovedal, da bo morala tudi uprava družbe pokazati svoje deleže v njej. Pojasniti bo morala nekatere nejasnosti z družbo Ingor, ki je v lasti vodstvenih delavcev Gorenja. "Jasno je, da imajo zaposleni v Gorenju občutek, da obstaja nepravična delitev doseženih rezultatov, zato bo moralo predvsem vodstvo pri sebi bolj zategniti pas, saj so zaposleni imeli občutek, da se samo pri njih varčuje," je dejal Lahkovnik.

Glede plač uprave pa je Lahovnik v Svetu povedal, da je več kot očitno, da imajo zaposleni občutek, da so razmerja nepravična. "Mislim, da bi bilo prav, da si uprava primerno zniža plače," je še dodal Lahovnik.

Ingor ima v Gorenju 5,66-odstotni delež

Na te izjave ministra so se tudi že odzvali v Gorenju. "Delež Ingorja v celotni lastniški strukturi Gorenja predstavlja 5,66 odstotka. Vstop menedžmenta v lastniško strukturo Gorenja nikoli ni imel namena menedžerskega prevzema, saj je Gorenje za kaj takega absolutno preveliko," so podarili v Gorenju.

Dodali so, da je bilo sodelovanje v družbi Ingor, v kateri je združenih več kot 170 menedžerjev, ponujeno sodelavcem, na podlagi treh kriterijev, in sicer kaj je kdo že naredil za Gorenje, kaj dela danes in kaj se od njega pričakuje v prihodnje. Vsi, ki so se za sodelovanje odločili, so za vložek v družbo ponudili svoje prihranke, najeli osebni kredit oziroma zastavili lastno premoženje. Med udeleženci so tudi vsi člani uprave podjetja in člani nadzornega sveta, vsi predstavniki zaposlenih, Peter Kobal, Drago Krenker, Krešimir Martinjak, Jure Slemenik ter Ivan Atelšek, Milan Podpečan in Jože Zagožen, ki so bili vrsto let člani poslovodstva Gorenja. Delež največjega družbenika predstavlja 3,6 odstotka Ingorja. Ta družba ima sicer v lasti le delnice Gorenja.

Zagožen vidi le politične motive

Predsednik nadzornega sveta Gorenja Zagožen pa se je na ministrove besede – slednji je dejal, da se z njim ni srečal, odzval z besedami, da nadzorniki dobro opravljajo svoje delo in da so Lahovnikovi motivi politični. Edini greh, ki ga vidi Zagožen v trenutnem nadzornem svetu je, da ga je imenovala prejšnja vlada. Izjava ministra se mu zdi nedopustna, pri tem pa opozarja, da je dolžnost vsakega člana nadzornega sveta, da se ravna po svoji vesti in v dobro družbe, ne pa po navodilih lastnika.

Jože Zagožen
Jože Zagožen FOTO: POP TV

Zagožen priznava, da ima država prevladujoč vpliv v družbi, kljub temu da ima četrtinski delež. Po njegovem prepričanju je to posledica razpršenosti lastništva in slabe organiziranosti malih delničarjev. Predsednik uprave Franjo Bobinac je po njegovem mnenju primeren za opravljanje funkcije, zato nadzorni svet ne bo zahteval njegovega odpoklica, kar pa ne pomeni, da se nadzorniki v celoti strinjajo z vsemi ravnanji uprave.

Protesti motivirani od zunaj?

Zadnji delavski protesti bi lahko bili po besedah prvega nadzornika motivirani tudi od zunaj, kar pa se mu zdi, v primeru, da je to res, nizkotno, saj bi šlo za izkoriščanje človeške stiske. Pojasnil je, da so nekateri delavci na televiziji kazali plačilne liste z nizkimi prejemki, vendar pa so, kot je dejal, številni zaposleni obremenjeni s krediti, zaradi česar so bili njihovi prejemki videti nižji. Sam je prepričan, da je Gorenje ena redkih družb v svetu, ki je 25-odstotno zmanjšanje naročil v preteklih mesecih preživelo brez odpuščanj.

Vizjak: Minister nima pristojnosti komentirati

Glede Lahovnikovih besed o nezaupanju nadzornemu svetu se je odzval tudi nekdanji gospodarski minister Andrej Vizjak, ki pravi, da take ocene niso v ministrovi pristojnosti. "Nikoli nisem slišal, da bi bilo ministrstvo za gospodarstvo neposredno kompetentno nad upravljanjem z lastniškimi deleži države v Gorenju," pojasnjuje poslanec SDS. To je po Vizjakovem mnenju naloga tistih državnih institucij, ki imajo upravljavske pravice in lastniške deleže – gre za Kad in Sod. Posredovanje ministra ali celo premiera v takih primerih je po njegovem mnenju celo prekoračitev pristojnosti. Zato se Vizjak sprašuje o formalnih osnovah tega posredovanja.

Sam sicer ne vidi, da bi bili za nastalo stanje odgovorni nadzorniki, temveč je problem po njegovem mnenju predvsem v operativnih stvareh, ki so v pristojnosti uprave in sindikata.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (207)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

hot125
23. 09. 2009 18.36
Lahovnik tako lepo preobrača besede,kaj če,bi kdo kaj povedal,o njegovem "uspešnem" družinskem podjetju,kjer so delali štile za lopate.
andrej69
21. 09. 2009 21.27
Naj zagožen pove koliko skupaj z ženo pokasirata na mesec.
luger
19. 09. 2009 07.45
in še to. kaj se čudimo zagožnu? ali ni povsod tako? uprave in nadzorni svet so med seboj povezane in jim je prvi cilj sebi ustvarjati brade.
luger
19. 09. 2009 07.42
ja, res je naša politika totalno odpovedala, s predsednikom države na čelu. več ali manj se ukvarjajo sami s sabo, raja pa komaj živi. ali ni to že poznan fevdalni red? najhuje je v zaprtih dolinah, kot npr. v idriji, tolminu... domačini so prisiljeni delati pri domačih izkoriščevalcih, saj drugam ne morejo. res- pri nas manjka nov matija gubec, da dvigne rajo. samo od sebe se to ne bo rešilo.
McSurfer
18. 09. 2009 20.25
Partijci so 45. tega pokradli KAPITALISTOM in "dali" DELAVCEM po osamosvojitvi pa so taisti in pa njihov podmladek pokradli narodu nazaj in sami postali KAPITALISTI.Sami angelčki.Šus u glavo!
acd99
18. 09. 2009 18.55
itevs@ povsem se strinjam s tabo!
titovka
18. 09. 2009 18.35
VIZJAK, TO TUDI ZA TEBE VELJA...SAJ STE VI SJEBALI SLOVENIJO V TOTAL!!!!!SDS-ESOVCI SE SPLOH NE BI SMELI OGLASITI!!!!!!
McSurfer
18. 09. 2009 15.38
Na žalost imamo,kar je,ob osamosvajanju,večina želela imet - GNILII KAPITALIZEM! Tega nisem napisal kot opravičilo vsemu barabinstvu,ki ga počne politika in menedžment!
Janko Hercog
18. 09. 2009 13.39
Popolnoma se strinjam JELCICA edino takom bomo od sedaj urejali stvari,ker sindikati in vlada vlečejo dobiček iz teh vreč!!! Sami sebi ne bodo delali škode !!!
Savin?an
18. 09. 2009 11.22
Pred leti smo imeli zakonj, da lahko ima direktor 8 kratno plačo , ki je naj nižja v firmi.Potrebno bi jo bilo ponovno uvesti. Ta Zagoženj je velika norec.
JELCICA
18. 09. 2009 10.20
če bi bil Zagožn res"pravi" nadzornik Gorenja, do tega sploh nebi prišlo, ker bi moral nadzirati upravo , da pošteno in z najboljšimi nameni dela za dobrobit firme in skrbi za zaposlene. tako pa so uprave in nadzorniki en sam nesposoben blef legalne mafije. človeka, kot je Bobinac, ki mu uspe le v nekaj letih uničiti zgledno, donosno in nasploh pošlihtano firmo z desetletji zadovoljnimi delavci, bi morali že zdavnaj zapreti in ovzeti nezasluženo in prigoljufano premoženje. A žal dragi moji in upam da se tega zavedate, take uprave in nadzorniki so v vseh slo.podjetjih. vso podporo dalavcem, še preveč so tolerantni, če državne ustanove ne naredijo nič proti iskoriščevalskim pokvarjencem, naj delavci zahudiča enkrat že odnesejo s fotelom vret tisga direktorčka ven, pred tovarniška vrata. Pa srečno, borite se naprej za pravice človeku vrednegfa življenja, enkrat bo potrebno preprečiti vse splošno iskoriščanje in izživljanje nad zaposlenimi.
petdan
18. 09. 2009 10.17
Delavci tlačani, managerji in nodzorniki pa graščaki! Tako daleč smo prišli v naši demokratični državi.
MarkoKnez
18. 09. 2009 09.46
Kje je tukaj problem? Se vam ne zdi, da je Lahovnik zvito preusmeril pozornost s samega sebe na Zagožna? Čudi me, da je večina z delom Lahovnika zadovoljna.
HHV
18. 09. 2009 09.36
No, pa so SDSovci skočili v luft, ko se je nekdo obregnil ob žaljenje delavcev. Seveda ne pozabijo poudariti kako je sposoben direktor firme katere delavke nimajo za preživetje.
Nastja77
18. 09. 2009 08.53
Jasno ,da so tudi cunje potrebne kako naj otroka pošljem v šolo če nima kaj obleči in obuti zakaj se pa ne spotika ob cunje poslank ko so kot papige same ne vejo kaj bi nase obesile delavke kot vidim so večina v kavbojkah.Anaj sedaj delavc že nagi hodijo v službo.
maestrol
18. 09. 2009 08.33
Povsod ista pesem, ko je dobiček, si ga deli peščica privilegirancev, ko je pa izguba, se pa le ta porazdeli na pleča delavcev, v primeru javnih ustanov so slednji, ki nosijo breme izgub (katere so v glavnem posledica nesposobnosti in zavoženih projektov vrlih menedžerjev in razno raznih uprav), davkoplačevalci .
ivo55
18. 09. 2009 08.31
Kako podcenjeno je delo nazorno pove primerjava med NETO plačo in polno ceno vrtca za 1. otroka, da o višini cene bivanja za 1. oskrbovanca v domu ostarelih ne govorimo. In ukrepi?!
vetlan
18. 09. 2009 08.26
Današnja zasedba (leva, desna, sredinska...) me spominja na razvajenega in nesposobnega otroka, ki je podedoval od starših (v tem primeru od prejšnjega sistema) in veselo zapravljal, ustvarjal pa ne. Normalno, da tudi tega je enkrat konec. Bankrot.
resslovenka
18. 09. 2009 08.25
Gospodje naj se zavedajo, da morajo danes ljudje najemati kredite tudi za obleko in šolske potrebščine, da otroke lahko pošljejo v šole, če so sploh kreditno sposobni pri svojih sramotno nizkih mezdah. Ker so sami prepožrešni in jim ni ničesar nikoli dovolj. Na račun ljudi se ve. Zato naj se taki spokajo s položajev, ki jih plačujemo davkoplačevalci, ker so prenažrti in jim je skrb za malega človeka figo mar. In dotični gospod naj odstopi, ker se je dokazal v najslabši možni luči - po človeški plati.
tjaska33
18. 09. 2009 08.24
sram ga naj bo, da je to izjavil! kake cunje, za preživetje gre. naj on dobi plačo ene delavke!!!!!!!!!