Gospodarstvo

Jazbec pred komisijo DZ: Tudi v drugih bankah zaznali italijansko tipologijo

Ljubljana, 20. 02. 2020 16.49 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
STA, / Ti.Š.
Komentarji
34

Pred preiskovalno komisijo DZ o domnevnem pranju denarja v Novi KBM in domnevno nezakonitem financiranju SDS je pričal nekdanji guverner Banke Slovenije Boštjan Jazbec. Izpostavil je, da so se v javnosti pojavili le dokumenti iz Nove KBM, ne pa tudi iz drugih bank, kjer so pri preiskavi sumov pranja denarja zaznali italijansko tipologijo.

Banka Slovenije je na podlagi izsledkov pregledov bank izdala več odredb v zvezi z ugotovljenimi nepravilnostmi na področju pranja denarja. "Problem se je zgodil v trenutku, ko je v javnosti začela odmevati zgodba domnevnega pranja denarja v NLB in ko se je čudežno pojavil zapisnik o izvedbi pregleda samo v Novi KBM, ne pa tudi v ostalih bankah, kjer smo zaznali enak vzorec italijanske tipologije," je izpostavil Jazbec.

To, da so se po zgodbi o domnevnem pranju denarja iz Irana prek NLB pojavili dokumenti o domnevnem pranju denarja italijanskih državljanov prek Nove KBM, je bilo po njegovih besedah "narejeno z določenim namenom, da se uravnoteži zgodba iz NLB in da se politično uravnoteži precej neprijetne zaključke s strani takratnega delovanja NLB".

Kot je izpostavil, je "ukrep Banke Slovenije, vezan na zasebno banko, redkokdaj prišel v javnost". Zasebni lastniki so vedno zelo pazili na ugled, je dejal in pojasnil, da so bile "nepravilnosti v državnih bankah vedno čudežno sporočene javnosti". Po njegovih besedah so banke v zasebni lasti sledile priporočilom Banke Slovenije, v državnih bankah pa je bil "to vedno bolj problem javnosti kot bank samih".

Nekdanji guverner Banke Slovenije Boštjan Jazbec je pričal pred preiskovalno komisijo DZ o domnevnem pranju denarja v Novi KBM in domnevno nezakonitem financiranju SDS.
Nekdanji guverner Banke Slovenije Boštjan Jazbec je pričal pred preiskovalno komisijo DZ o domnevnem pranju denarja v Novi KBM in domnevno nezakonitem financiranju SDS. FOTO: POP TV

V Banki Slovenije je te postopke vodila posebna komisija za prekrške, sestavljena iz samih pravnikov, ki je po njegovih besedah neodvisno ugotavljala tudi subjektivno odgovornost. Na vprašanje, kako to, da so vsi ti postopki pred sodiščem padli ali pa jih je Banka Slovenije prekinila sama, je dejal: "Dejstvo, da je sodišče popravilo prekrške, ki jih je zahtevala Banka Slovenije, pritrjuje mnenju, da je bilo za določene nesmiselno, da bi se nadaljevali."

Banka Slovenije je konec leta 2014 po pregledu bančnega sistema zaznala 14 kršitev in 11 prekrškov, sodbo sta dočakala dva, eden je delno zastaral, eden pa ni bil prekršek, je povzel predsednik komisije Jani Möderndorfer (SMC). Kot je ocenil Jazbec, "postopki tečejo dolgo, banke imajo možnost ugovora, na koncu pa so tu še sodišča, ki po neki svoji logiki in praksi odgovarjajo na te stvari".

V primeru Nove KBM se je pokazalo, da je bila Banka Slovenije v zmoti ali da je bila preveč stroga pri določanju višine kazni, je dodal. Kot je spomnil Möderndorfer, je Banka Slovenije v primeru Nove KBM zahtevala 150.000 evrov kazni, sodišče jo je znižalo na 18.000 evrov. Za štirikrat na 400 evrov je znižalo kazen nekdanjemu predsedniku uprave Nove KBM Alešu Haucu, nekdanjima članoma uprave Robertu Senici in Sabini Župec Kranjc pa na po 800 evrov kazni.

Težava v Sloveniji je po Jazbečevem mnenju odsotnost sodne prakse in vloga urada za preprečevanje pranja denarja, katerega naloge in način sodelovanja z drugimi v preteklosti ni bil točno opredeljen. Področje pranja denarja pa ni le slovenska težava. Je mednarodna težava in to vedno večja, je menil in povedal, da se zato oblikujejo predlogi, da bi se nadzor v evropski bančni uniji centraliziral in da bi se zakonodaja, ki je sedaj po državah zelo razdrobljena, poenotila.

Na vprašanje, ali so v Banki Slovenije razmišljali, da bi Haucu odvzeli licenco za opravljanje funkcije člana uprave banke, je Jazbec odgovoril, da je to, kadar pride do odredbe ali prekrška, ena od možnosti oziroma zadnji ukrep. Ta možnost se je zanj v pogovorih znotraj Banke Slovenije omenjala, je priznal Jazbec, a poudaril, da je ta možnost doslej že večkrat lahko botrovala odstopu kakšnega člana uprave iz osebnih razlogov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (34)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

vicente
25. 02. 2020 17.23
jazbec to je albanska tipologija saj si delal na kosovu in tocno ves za koga in kako
Jožajoža
23. 02. 2020 19.08
+5
tudi ta je postal milionar .in tudi ta se je zmazal brez kazni.
Nimiuseen
22. 02. 2020 20.25
+7
Zadeva je enostavna. Banka Slovenije je ves čas bila ekspozitura NLB. Zato so v NLB lahko počeli karkoli jim je prineslo nezakonite dobičke. Predvsem odločevalcem.
ne rabimo predsednika
21. 02. 2020 21.42
+5
ali je Jazbec že vrnil nezakonito odpravnino (ukraden denar vseh davkoplačevalcev RS) ?
Brabus
21. 02. 2020 17.44
+4
Zakaj samo mene obsojate, sej so drugi tud kradli. Jazbec,Jazbec,👺👺
hotchilipoper
21. 02. 2020 09.33
+10
Ne more lopov sam sebe obsodit
Đekson
20. 02. 2020 21.05
+20
Tale Jazbec ma že faco lopovsko
Jože 52
21. 02. 2020 07.08
+17
jugatneme
20. 02. 2020 20.44
+14
A je jazbec pokukal ven iz Bruseljske luknje?
bikoborec69
20. 02. 2020 20.32
+12
Lopov Jazbec bodi raje tiho. Se pa bo težko rešit levih agresorjev nad slovenskim narodom. Bo izgleda potrebna pomoč iz tujine. Drugače smo gotovi.
Lumpx
20. 02. 2020 20.31
+9
Jaz in moji bomo ravno zaradii takihle volili SDS. Upajmo da bo JJ spucal takele in predvsem zaprl meje za ilegalne migrante kot je obljubil.
graf
20. 02. 2020 21.18
+0
saj je imel 2 mandata , če bi imel namen bi jih že takrat !
kivzfccz
20. 02. 2020 21.36
+5
Ce ga ne bi minirali ne bi imeli problemov. Vidijo,da ne znajo vladati,toda raje pogubijo domovino,kot prepustijo vajeti. 80 letna sola jih ni se izucila.
Lumpx
20. 02. 2020 20.29
+15
Ha ha se pravi da je zdaj problem sam v tem da je to prislo v javnost. Tipicno levasko. Drzte lopova se dere lopov.
Kollerik
20. 02. 2020 20.23
+16
tipičen kvizling najslabše vrste
ALI-S
20. 02. 2020 19.59
+10
Iranski miljoni pa nic!? Levaki
Uporabnik1540409
20. 02. 2020 20.09
+9
Tam je samo milijarda. Tukaj se gre za 150 tisoč.
Oknaj 4
20. 02. 2020 19.49
+15
Edini iz komisije ki ga je spraševal je bi Mederndorfer, Jazbecu bo pa treba plačat hotel z ☆☆... malice ni potreboval ker je zaslišanje trajalo le 50 minut dnevnici se tudi nebo odrekel , niso povedali ampak jaz mislim da je bil zaradi tega v zraku tudi falkon. Pri takih zaslišanjih se meče denar skozi okno nam pa pesek v oči
andrejbrezovica
20. 02. 2020 21.01
+10
Ne, falkon je spet na servisu. Spraseval je le Moederndorfer?! Medicinski brat se spozna na pranje denarja.
Pa kaj
20. 02. 2020 19.49
+15
Jazbec ima srečo, da ni sunil sendviča..za kraje mio e ne bo sankcij..srečnež bo žal samo lačen...
Pan1
20. 02. 2020 19.37
+2
A Dorfer, pa lahko z njegovo komisijo, dela neumnosti
Uporabnik1540409
20. 02. 2020 19.34
+15
Koliko bo Dorfer plačal za karto in hotelske stroške za gospoda Jazbeca? Pri belem dnevu nas nategujejo.
marker1
20. 02. 2020 19.31
+12
Ja , drugi so tudi prali denar, mi smo samo iranskega. Zelo slabo opravičilo Jazbeca.
Uporabnik1540409
20. 02. 2020 19.25
+14
SLO banke so pralnice mafijskega denarja. Jutro. To pa res ni nobena novica. Jazbec to ve že dolgo časa. Saj je moral stran gledat pri nadzoru, oziroma nenadzoru.
Zsolt1
20. 02. 2020 18.59
+16
Spoštovani g. Jazbec in ostali bančniki NUJEN OGLED, odlično pripravljena oddaja KODA o naslednjem velikem ropu države, če politiki in institucije ne bodo ukrepale. (od 8 min dalje) ODDAJA KODA RTV SLO 18.02.2020 Zakaj dopuščate izčrpavanje 20000 slovenskih družin? Borut Pahor, čas je, da odpustite svetovalca FRANCETA ARHARJA, ki je v Slovenijo pripeljal toksične bančne produkte - kredite v švicarskih frankih - in s tem v hudo življenjsko stisko potisnil 20.000 kreditojemalcev! Tragična, škodljiva človeška figura, ki je zaznamoval ogromno življenj v Sloveniji, še vedno prejema naš javni denar. DOVOLJ! STANISLAVA ZADRAVEC CAPRIROLO, združenje tujih bank v Sloveniji, ki nosi napačen naziv Združenje bank Slovenije, je druga tragična figura iz te zgodbe. Si predstavljate, da leta delate za tuje banke, ki so sodržavljanom uničile življenja? Samo na Madžarskem je zaradi CHF kreditov 4000 ljudi naredilo samomor! Združenje Frank bije dolgoletni boj z ugrabljeno državo, s korumpiranimi politiki, tujimi bankami in sodstvom, ki vsa ta leta, za razliko od drugih držav in EU sodišča, odloča v korist tujih bank in ne prevaranih ljudi. Vsi ti nepošteni igralci zdaj zavlačujejo reševanje problema samo zaradi enega razloga: da bi namesto zločinskih bank preplačane kredite povrnila država Slovenija, torej davkoplačevalci. NO WAY! Stranka LMŠ, Marjan Šarec, Socialni demokrati (SD), mag. Dejan Židan, Stranka SMC, Dr. Miro Cerar, DeSUS - Demokratična stranka upokojencev Slovenije, Aleksandra Pivec, SAB - Stranka Alenke Bratušek, Alenka Bratušek ali boste res nosili odgovornost za tak rop države?
andrejbrezovica
20. 02. 2020 21.13
+7
Nihce ni nikogar silil, da vzame kredit v svicarskih frankih. Nasploh jih ni nihce silil da vzamejo kredit sploh. Ampak racunali so na extra profite zaradi tecajnih razlik. Pa so se kratkorocno malo usteli. Na dolgi rok pa so se stvari bolj kot ne izravnale. Ni bistvene razlike med enimi in drilugimi krediti. Ali naj vsi, ki so kredit vzeli po obrestni meri 5% zganjajo enako histerijo in izsiljujejo, ker so se kasneje krediti dajali po 2%? So pac vzeli pod takimi pogoji, ker so se sami tako odlocili, kaj zdaj. Ampak spekulantje, ki se jih imenuje kreditojemalci v CHF bi vseeno radi izvlekli korist. Tisti del tecajev, ki jim je v skodo naj se jim povrne, tisti del ki pa jim je v korist pa naj se pusti. O tem se niti ne govori. Kar pa se tice pranja denarja. Tega ne perejo banke ampak stranke. Banka pa je kriva, ce tega ne ugotovi, prepreci in prijavi. Kaj je narobe ce so iralijansko tipolgijo ugotovili tudi v drugih bankah? Cisto nic, ce so jo ugotovioe same. Ce pa jo je ugotovila Banka Slovenije, banke pa ne, to pa je barobe. Ampak sr vedno so stranke tiste, ki perejo denar.
Nimiuseen
22. 02. 2020 20.23
+4
Tisti, ki je kredit vzel, naj ga tudi odplača.