Gospodarstvo

'Vlada novega uravnoteženja javnih financ ne pripravlja'

Ljubljana, 16. 08. 2012 06.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min

Odločitev o tem, ali se fiskalno pravilo zapiše v ustavo ali ne, je po besedah finančnega ministra Šušteršiča zdaj v rokah politike. Sam je zanikal, da bi vlada pripravljala novo "uravnoteženje". Nič ne ve niti o tem, da bi se mu majal stolček, hkrati pa tudi še ne ve, kako bi se prenos slabih terjatev na agencijo poznal v proračunu.

Delovna skupina za fiskalno pravilo se je danes sestala z ministrom za finance Janezom Šušteršičem. Vsebinske dileme glede fiskalnega pravila so po njegovih besedah takšne, da je z nekaj truda še mogoče najti rešitve. "Bilo je nekaj relevantnih vsebinskih vprašanj, a s kakšnim krogom pogovorov bi vsebinsko prišli skupaj," je novinarjem dejal Šušteršič.

Na ugibanja, da bi se lahko Šušteršiču majal stolček, je minister dejal, da o tem ne ve ničesar.

Odločitev, ali se fiskalno pravilo zapiše v ustavo ali ne, je po ministrovih besedah zdaj v rokah politike. Če soglasja za to ne bo, bodo razlogi bolj politični in formalni kot pa vsebinski, je prepričan.

Šušteršič razlog za zapisa fiskalnega pravila v ustavo argumentira z naslednjimi besedami: "Če bi fiskalno pravilo zapisali v navaden zakon, bi lahko kadarkoli to pravilo z drugim zakonom obšli. V evropski pogodbi pa piše, da moramo to pravilo zapisati na trden in trajen način."

Za ministra Šušteršiča je počitnic konec.
Za ministra Šušteršiča je počitnic konec. FOTO: Damjan Žibert

Kot je pojasnil poslanec SDS Branko Grims, so vsebinsko zadeve usklajene. "Sploh ni nobenega posebnega odprtega vsebinskega vprašanja. Gre le še za vprašanje politične volje. Čemu dati prednost – slovenskemu podjetništvu, gospodarskemu razvoju Slovenije, ukrepom za popustitev posojilnega krča ali pa političnim ambicijam? V SDS bodo dali prednost prvemu," zagotavlja Grims.

Prepričan je, da vsi argumenti govorijo v prid vpisu fiskalnega pravila v ustavo; ta je po njegovih besedah potreben za zvišanje bonitetnih ocen Slovenije. Ob tem Grims poudarja, da primerjave s Francijo – ta fiskalnega pravila ne bo zapisala v ustavo – ne zdržijo, saj da Francija ni v takem krču kot Slovenija. "Samo vpis fiskalnega pravila v ustavo je dovolj jasen in verodostojen signal vsem v tujini, ki vplivajo na bonitetne ocene Slovenije in na dostop Slovenije do kapitala po razumni ceni," poudarja Grims.

V SDS si želijo doseči politično soglasje glede zapisa fiskalnega pravila v ustavo in za to bo potreben še dodatni napor. "To je edino državniško ravnanje. Ta poskus smo dolžni storiti," je zatrdil Grims in dodal, da si je treba vzeti dovolj časa za preučitev vseh okoliščin in za pregled realnih učinkov ene in druge rešitve.

Novega uravnoteženje vlada ne pripravlja

Šušteršič je danes popoldne dejal, da vlada ne pripravlja novega zakona za uravnoteženja javnih financ, so pa po njegovih besedah potrebni nekateri popravki na prihodkovni in odhodkovni strani v proračunih za prihodnji dve leti, če želi vlada izpolniti obljubo, da bo primanjkljaj padel pod tri odstotke bruto domačega proizvoda (BDP). Rezov v plače javnega sektorja, pokojnine in socialne transferje in izključil, ni pa jih niti potrdil. "Več rešitev je na mizi, vlada in koalicija o njih še razpravljata. Gotovo bo treba delati na nižji rasti odhodkov, hkrati pa je na prihodkovni strani zelo malo ukrepov, ki ne bi škodili gospodarstvu. Temu se bomo skušali izogniti," je zatrdil.

Minister za zunanje zadeve in predsednik vladne stranke DeSUS Karl Erjavec je namreč že v torek napovedal, da bo njegova stranka izstopila iz koalicije, če bo vlada radikalno posegala v pokojnine in v plače v javnem sektorju.

Vlada si je sicer že postavila največjo dovoljeno višino odhodkov, ki bodo lahko v letu 2013 dosegli 9,5 milijarde evrov, kar je celo za pol milijarde evrov več kot v rebalansu letošnjega proračuna. V letu 2014 naj nato odhodki ne bi smeli preseči 9,3 milijarde evrov.

Kljub višjim odhodkom naj bi se proračunski primanjkljaj prihodnje leto znižal s treh na 2,5 odstotka BDP, v letu 2014 pa dodatno nazadoval na 1,8 odstotka BDP. Glede na dvig odhodkov in istočasno znižanje primanjkljaja bi se morali ti glede na 7,9 milijarde evrov v rebalansu letošnjega proračuna precej zvišati.

PS: Politično zapenjanje, da bo fiskalno pravilo kaj rešilo, je metanje peska v oči

Šušteršič poudarja, da morajo ključne odločitve pasti septembra. Pri tem po njegovih besedah ne gre le za odločitev o fiskalnem pravilu, temveč tudi o upravljanju državnega premoženja, o konceptu reševanja bank in o proračunu, ki mora biti pripravljen skladno z obljubljenim, torej da se primanjkljaj v 2013 zniža pod tri odstotke bruto domačega proizvoda.

V Pozitivni Sloveniji (PS) po besedah poslanke Maše Kociper vztrajajo pri stališču, da zapis fiskalnega pravila v ustavo ni potreben, saj ima Slovenija ratificirano mednarodno pogodbo, ki neposredno zavezuje in ima primat po našem pravu. Kot poudarja Kociprova, v PS pri pogovorih sodelujejo, ker želijo pomagati pri kreiranju zakona, četudi potem pri sprejemu ne bi sodelovali. Koalicija pa po njenih besedah pri podpori zapisa fiskalnega pravila v ustavo računa zlasti na SD. 

V poslanski skupini SD so medtem potrdili besede, ki jih je za časnik Delo povedal predsednik stranke Igor Lukšič. Ta je dejal, da so v stranki po nedavni odločitvi Francije zdaj še bolj utrjeni v prepričanju, da fiskalnega pravila ne zapišemo v ustavo. Predsednik SD Janko Veber pa je zatrdil, da so v stranki naklonjeni vnosu fiskalnega pravila le v izvedbeni zakon.

Medtem ko so bile na današnjem sestanku v ospredju strokovne dileme, so v PS ponovili, da bi bil simbolen signal za mednarodne trge zavezanost k reformam in ne zapis nekega pravila v ustavo. Reforme so po njihovih navedbah potrebne, ker je samo na ta način mogoče zagotoviti dolgoročno konsolidacijo in stabilnost javnih financ. "Politično zapenjanje, da bo fiskalno pravilo znižalo obrestne mere ali karkoli rešilo, je metanje peska v oči," je poudarila Kociprova in ob tem dodala, da je javna podoba, da se Slovenija ne more poenotiti glede tega, škodljiva. "Trgom dajemo občutek, da se ne strinjamo glede vsebine, kar pa ne drži," je poudarila.

Dilema, ali fiskalno pravilo zapisati zgolj v zakon ali pa spreminjati tudi ustavo, je tako zdaj v rokah političnega vrha, je poudaril tudi Jakob Presečnik (SLS). "Pri predsednikih vseh parlamentarnih strank bomo videli, ali bo zadostna večina ali ne," je dejal in izrazil upanje, da se bo politika uspela sporazumeti glede zakona. Glede sprememb ustave po njegovem soglasja ni pričakovati. Presečnik meni, da bi zakon o fiskalnem pravilu tudi brez sprememb ustave v DZ sprejeli z dvotretjinsko večino. Po njegovih ocenah namreč samo takšna večina zakonu daje neko moč, in sicer tudi za v prihodnje, da ga ne bi bilo mogoče vsakih nekaj mesecev spreminjati.

 

Minister še ne ve, kako bi se prenos slabih terjatev poznal v proračunu

S Šušteršičem se je danes sestala tudi delovna skupina za upravljanje državnega premoženja. O vsebini predloga zakona o Slovenskem državnem holdingu se še ni povsem uskladila, zato bo delo nadaljevala in za septembrsko zasedanje DZ pripravila ustrezen zakon, je povedal Šušteršič. Pojasnil je, da je zakon že izboljšan, marsikatero rešitev po njegovih besedah podpirajo celo vse stranke.

Med odprtimi vprašanji je upravljanje z Modro zavarovalnico in s Kadom ter dileme glede upravljanja kapitalske naložbe v Zavarovalnici Triglav, glede vrednotenja z države na holding prenesenih naložb in glede otvoritvene bilance.

Glede vrednotenja premoženja v času prenosa na holding minister Šušteršič meni, da je skladno z zakonom o gospodarskih družbah premoženje mogoče prenašati po knjigovodski vrednosti v trenutku ustanovitve in da gre za preknjižbo. Na vprašanje, kako bi se prenos slabih terjatev bank na agencijo poznal v proračunu, je Šušteršič danes odgovoril, da tega odgovora še nima.

V zvezi z imenovanjem članov nadzornega sveta Slovenskega državnega holdinga pa je Šušteršič dejal, da je pomembno, da nadzornike ne imenuje neposredno vlada, ampak da jih potrdi državni zbor.

Predloge, da bi bil lahko predlagatelj članov nadzornega sveta holdinga tudi predsednik republike, pa je finančni minister pospremil z besedami: "Predsednik republike ni angleška kraljica, ampak je človek, ki je izvoljen na volitvah, ima svojo politično opredelitev, takšno ali drugačno. Če bi vseh devet predlogov za člane nadzornega sveta zaupali njemu, to tudi ne bi bilo zagotovilo za neodvisnost."

Če se bo vprašanje vnosa fiskalnega pravila v slovensko zakonodajo preneslo v odločanje političnemu vrhu in če je še precej nedorečeno vprašanje načina sanacije bank, glede priprave predloga zakona o državnem holdingu za zdaj kaže dobro.

To je potrdila tudi poslanka PS Alenka Bratušek, ki poudarja, da so člani delovne skupine bolj ali manj enotni pri odprtih vprašanjih. "Meni to daje upanje, da smo bolj ali manj vsi uporabljali enake strokovne argumente. Vsi smo zahtevali popis premoženja, ki bo prenesen na holding, vrednost, po kateri se bo to premoženje prenašalo, in obveznosti, ki jih pravne osebe prinašajo v holding," je pojasnila Bratuškova.

V PS sicer nasprotujejo sprejemu zakona o Slovenskem državnem holdingu po hitrem postopku.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (246)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

unpoli
20. 08. 2012 15.55
+2
lažejo...strici v ozadju pripravljajo scenari kaj ne JJ
Miha Piha 1
18. 08. 2012 22.24
+11
dol z vlado janeza janše
gordo
20. 08. 2012 14.48
+3
Huey
18. 08. 2012 14.13
+5
Javnih financ ni več. Popili ste vso kri gospodarstvu, ko je držal gor elitne pijavke v JU!!
nenasedaj
18. 08. 2012 13.59
+0
Bi verjel, da sta Šušteršič in Kociprova iz iste družine. Šušteršič nič ne ve o ekonomiji in kaj bi bilo treba storiti, je pač vesel, da je minister in je lahko prijateljevo Pezdirjevo ženo zaposlil. Kociprova pa nič ne ve o fiskalnem pravilu, je pa zelo rada pred mikrofonom, ker ji medijska odmevnost podaljšuje poslansko življensko dobo. In ker nima pojma ne o fiskalnem ampak kot Šušteršič o ekonomiji, je jasno, če bo kdaj Janković izvoljen bo Kociprova zagotovo finančna ministrica.
BMWmunja
18. 08. 2012 11.40
+3
DRUGI DEL (Fukushima). EU države, ki so v stečaju (Grčija, Španija, Portugalska, Irska, Italija in prav kmalu bo na tem spisku tudi Slovenija), so že podale izjavo direkciji v Bruslju, da ne bodo vračale kreditov in da je vse skupaj navadna goljufija, kar pomeni delni razpad evropske skupnosti. Sredozemske države ne bodo vključene v program nove valute (Super(?) Deutschemark), temveč bodo primorane preiti na lastne, to je lokalne valute. Vse vlade (tudi naša) so s tem že seznanjene, vendar modro molčijo, kajti fijasko valute bo izveden čez noč (najverjetneje čez vikend) in brez opozorila. Povzetek: Bančni sistem je pred tem, da se popolnoma zlomi že v nekaj tednih. Pridobite si čim več denarja, kolikor pač lahko, da boste v septembru varni. Po septembru (a verjetno že v drugi polovici septembra) bodo nekatere banke ponovno odprte, vendar pa mnogim to ne bo več uspelo. Majhne banke in stanovanjske zadruge bodo vsaj v kratkem času prevzele bančniške funkcije. To je pomembna sprožilna točka na vsesplošno nizko stanje zavesti človeštva. P.S. Samo brez panike, časa je še dovolj!
BMWmunja
18. 08. 2012 11.35
+3
PRVI DEL Bančni sistem je pred tem, da se popolnoma zlomi že v nekaj tednih. Pridobite si čim več denarja, kolikor pač lahko, da boste v septembru varni. Po septembru (a verjetno že v drugi polovici septembra) bodo nekatere banke ponovno odprte, vendar pa mnogim to ne bo več uspelo. Majhne banke in stanovanjske zadruge bodo vsaj v kratkem času prevzele bančniške funkcije. To je pomembna sprožilna točka na vsesplošno nizko stanje zavesti človeštva. P.S. Samo brez panike, časa je še dovolj! Obsežnejša analiza novih energij II. četrtletja, ki nezadržno vplivajo na naš planet: Način, s katerim je že vsaj 5.000 let kontrolirana večina sveta, ki ga obvladujejo Illuminati / Archoni, je nadzor človeštva skozi denar, kajti kar zadeva moč in nadzor, se na koncu vse vedno vrača nazaj k denarju. Že večkrat sem na FB ali galaktičnih predavanjih izjavil, da je ena od ključnih težav, ki jih bo potrebno premagati, prav (orionski) bančni/plačilni sistem, in ta igra se je letos spomladi končno začela odvijati v pravo smer. V zadnjih nekaj letih so Iluminati poskušali ustvariti nekaj lažnih bančnih kriz, da bi se ponovile nesrečne situacije iz 20. in 30. let prejšnjega stoletja. To jim je tudi tokrat skoraj uspelo, vendar ne povsem. Njihova dejanja so v skritem ozadju potekala predvsem s pozavarovalnimi prevarami, za katere pa se zdi, da so se zavrtela nazaj k njim (afera 9/11), saj so v resnici bankam vzele veliko moči (nova energija, ki lomi stare vzorce). Iz ZDA sem v tem smislu sinoči prejel novico, da se je v bančnem sistemu začel neustavljivi zlom, ki se bo v kratkem prenesel na ves svet. V praktičnem smislu to pomeni, da je bila v letošnjem letu zaradi delovanja novih energij in s tem tudi naše skupne zavesti, njihova moč zlomljena, in v kratkem času se bo v svetu neizogibno pojavil finančni kaos. Ta bo trajal približno 2-3 tedne, s pričetkom koncem tega meseca (avgusta), še preden bodo mediji sploh poročali o tem, ko bo zlom nastopil v svojem popolnem učinku. Vse skupaj se izredno dobro sklada tudi z opazovanjem opisanih kozmičnih ciklusov Maya-Tzolkin koledarja, ki s simboli tolmači, da se morajo stare energije in s tem stari sistem dobesedno zrušiti, da bodo nove energije lahko imele dovolj prostora in zagnale nekaj novega, boljšega. Najverjetnejši scenarij je, da več velikih (centralnih) bank ne uspeva več pokrivati izgub bank v ostalih državah in vse banke bodo za stranke zaprle svoja vrata, da bi preprečile množično dvigovanje gotovine. Moj nasvet bi bil, da če imate kakršnekoli denarne rezerve in delnice, potem jih čim prej pretvorite v denar, in ga shranite doma na varnem. Denar pač vedno potrebujemo, še zlasti pa v obdobju, ko bodo banke zaprte (v septembru), tako da bo rezerva denarja doma nujna. Vendar pa zaprtje bank ne bi smelo trajati predolgo - ne več kot nekaj tednov, saj sistem ne more delovati brez neke vrste možnosti, bodisi pridobiti si denar ali ga uporabiti za prenos sredstev. Sumim, da bo v bančnem sistemu to še najmanj vplivalo na majhne banke ali na stanovanjske zadruge in je zato povsem verjetno, da le-te pridejo v ospredje že v naslednjih nekaj mesecih in nastopijo kot najbolj pogosta oblika denarnih storitev. Včeraj je podal izjavo za tisk tudi guverner centralne banke Bank of England (v lasti družine Rothschild), ki navaja, da tudi bankirji nimajo več pojma, kaj se dogaja, kar je še en dober pokazatelj, da se je zlom v resnici že začel. Ameriška centralna banka Fort Knox (v lasti družine Rockefeller) je ostala skoraj brez zlatih rezerv in je dolžna skoraj 300 trilijonov dolarjev, medtem ko je EU centralna banka dolžna več kot 250 trilijonov evrov, njene rezerve pa znašajo le borih 700 milijard evrov. Ta zlom je bil že kar nekaj časa predviden pri finančnikih in je bil že vsaj dva-krat za nekaj časa preložen, da bi Iluminati morda spet dobili več nadzora nad trgom. Ker je sodelovanje pri pokritju izgub ZDA odrekla vlada Japonske, so jim lansko leto 11. marca s HAARP orožjem uprizorili močan potres
drahnreb
17. 08. 2012 22.49
+2
Dobro da nič ne ve ,je vsaj kaj za napisati o njem
Hammurabi
17. 08. 2012 19.53
+10
Fiskalno pravilo je en velik nateg: pod krinko kobajagi cenejšega zadolževanja bo vlada krčila osnovne socialne pravice - zmanjšala bo pokojnine, socialne prejemke in plače javnih uslužbencev. Zakaj ? Ker se za kritje proračunskega primanjkljaja ne bo mogla več zadolževati in bo zato morala najprej zmanjšati odhodkovno stran, potem pa, ko to ne bo dovolj, še pod ceno razprodajati državnopremoženje. Klobasanje o cenejšem zadolževanju je pesek v oči nevednim. Rating agencije in finančni trgi se požvižgajo na fiskalno pravilo, dokazo tem je primer Španije in drugih držav, ki so sprejele zlato fiskalno pravilo.
volek
17. 08. 2012 18.34
-11
Maša Kociper, rdeča talibanka, hahaha. zanjo je oče po končani maturi rekel: punca brihtna glih nis, vpiš se na pravno, si dobra štrebarca, ni problema da ne boš diplomirala, pol se pa v Pozitivno Slovenijo včlani, boš fajn prosperirala, hahaha.
Hammurabi
17. 08. 2012 19.54
+9
legnum
17. 08. 2012 12.24
+9
'Vlada novega uravnoteženja javnih financ ne pripravlja' ker jih ni več je zmanjkal.smo jih na dopustu porabil.
Jeanus1
17. 08. 2012 16.33
+7
Kakšno uravnoteženje, zdaj vse drsi samo še navzdol. Tehtnica se je že zdavnaj prevesilla navzdol, ni rešitve, ostane jim samo še blebetanje in nakladanje, da ni tako hudo kot je.
hikelhokel
17. 08. 2012 10.52
+11
GRIMS zakaj v Bohinju ne bo novega smučišča in 60 novih delovnih mest? Obrača se mi želodec ob tvojih izjavah. Kako sploh komu pogledaš v oči V dno duše te je lahko sram,
marialuisa
17. 08. 2012 11.34
-5
res "tragedija" za bohinjce, če nebo novega smučišča (kje boš pa vzel denar, tam ko jankovič za stožice?)
hikelhokel
17. 08. 2012 12.05
+4
zasebni investitor s tujimi partnerji. investicija vredna cca 50 mio
cirenij
17. 08. 2012 07.21
+3
alcollours a veš, da je prikazovanje znižanja "privilegiranih" penzij s strani naših ministrov in vlade samo zavajanje? Prikazujejo le visoke pokojnine. Poznam pa X državljanov, ki so presegli le nekaj EU nad 777 in so jim znižali za 150,00 EU. In pred tem še regres. Torej preko 20%. Pa za dolga leta delovne dobe niso krivi, da niso delali v gospodarstvu ampak v vzporednih službah, ki so bile za insistiranje naše države potrebne. Zato ne bluzi. Se strinjam, da znižajo zelo visoke, ostale pa procentualno, kot v državni upravi. In plače vsem vladajočim, ministrom, parlamentarcem, po individualnih pogodbah.... vsaj na 2000 EU. Da pokažejo, da so solidarni z delovnim narodom. Ne pa da Virantu za 240 EU, ostalim pa še manj.
cirenij
17. 08. 2012 07.23
+8
Virantu npr. pri 8000 EU bruto, Ljudmili pa pri 6000. Kje je tu njena krščansko-katoliška morala?
Kozorog65
17. 08. 2012 12.32
+8
Ma kje boš našel pri Virantu ali Ludi moralo?
ce.ce.
17. 08. 2012 06.47
+3
joj, kolk nas NATEGUJEJO....a je un iz belgije še u zaporu, al....
hinko.murovec@siol.net
17. 08. 2012 04.37
+7
In kaj pravzaprav VE ?? Grims je pa po logiki postal čez noč finančni ekspert.
M_teorija
16. 08. 2012 22.54
+15
~"Samo vpis fiskalnega pravila v ustavo je dovolj jasen in verodostojen signal vsem v tujini, ki vplivajo na bonitetne ocene Slovenije in na dostop Slovenije do kapitala po razumni ceni," poudarja Grims.~ Najbolj bomo pridobili na verodostojnosti, ko ne bo več samooklicane Superhik vlade!
Quatflow
16. 08. 2012 22.58
+7
Vprašaj EU kako nas vidijo in kako vidijo posameznika v politiki.
Quatflow
16. 08. 2012 23.13
+5
Lahk je tistim, ki so že priskrbljeni govort.
equi value
17. 08. 2012 02.32
+7
hinko.murovec@siol.net
17. 08. 2012 04.39
+6
MAJKLMICK - Grimsu je pač občasno dolgčas po času ko je hodil k verouku in ni pogrešal tozadevnega zadoščenja in se trudi nuditi te usluge vsaj drugim, če jih že sam ni več deležen.
Pippaa
16. 08. 2012 22.50
+2
Ne se dons obesat na Đejkota, k je sla lih vcer Marija na furo ebovas.
Levji
16. 08. 2012 22.45
+10
Danes poteče rok za pritožbo države na sklep kranjskega okrožnega sodišča, da zoper Župnijo Bled ni mogoče voditi postopka o ničnosti sporazuma. Skladno s sporazumom je prejšnja Janševa vlada objekte na Blejskem otoku vrnila tamkajšnji župniji, otok pa dala Cerkvi v brezplačni najem za 45 let. Kot so izvedeli na TV Slovenija, se država ne bo pritožila.
M_teorija
16. 08. 2012 22.44
+3
Za pravo rešitev in pravilno naravnanost, paradigmo države je potrebno vzpostaviti sistemsko uravnoteženje treh enakovredno razvijajočih se stebrov stebrov ZASEBNEGA, JAVNEGA IN PLURALNEGA. Za najboljšo predstavo kaj to je, je najbolje opisal svetovno priznani Henry Mintzberg, profesor menedžmenta. “Postavil sem diagnozo in recept. Problem v vseh državah, v enih bolj, v drugih manj, je neravnotežje. ZDA so na primer daleč najbolj neuravnotežene od zahodnih držav. Ključno zame je leto 1989, ko je v vzhodni Evropi padel komunizem. Predpostavka na Zahodu, predvsem v ZDA, je bila, da je kapitalizem premagal komunizem. Vendar to sploh ni bilo res. Slovenija in Jugoslavija sta bili delna izjema, druge države pa so prišle povsem iz ravnotežja; država je imela poprej vso moč, trgi in zasebni sektor pa so bili zelo šibki. Te države so bile v neravnotežju, zahodne države pa so bile uravnotežene, imele so močne trge, a v primerjavi z njimi tudi močne vlade in močno civilno družbo. Prepričanje, da je kapitalizem zmagal, jih je vrglo iz ravnotežja na drugi strani, na strani trgov, svobodnega podjetništva in zasebnega sektorja. Zato je zdaj naš problem neravnotežje in položaj se še poslabšuje. Jugoslavija je bila neke vrste izjema, ker ste imeli resnične kooperative, kmetijske zadruge in podobno. Imeli ste civilno družbo in ste verjetno bili bolj uravnoteženi od preostalih držav, Slovenija je še vedno najbogatejša postkomunistična država. Imate zdaj še toliko kooperativ, zadrug?“ „Take tendence so povsod po svetu, veljajo za zadruge, kooperative, vzajemne zavarovalnice, ki izplačujejo svoje člane in se privatizirajo. To je gibanje, ki oddaljuje lastniške odnose, vendar ne od javnega, pač pa, kot pravim, od pluralnega sektorja. Ločim torej med zasebnim, javnim in pluralnim, za pluralno pa štejem nevladne organizacije, neprofitne ustanove, kooperative, civilno družbo in podobno. Uravnotežena družba je zame tista, pri kateri je v ravnotežju vse troje, za razliko od politik, ki se ločijo na levo, desno, Smitha, Marxa... Zdrava družba je zame kot stolček brez naslonila s tremi nogami, s tremi P: public, private, plural – javno, zasebno in pluralno. Tu sta, z vsemi tremi nogami na tleh, izredno zanimivi dve razvijajoči se državi, Brazilija in Indija, medtem ko je Kitajska brez pluralnega. V Braziliji in Indiji je veliko organizacij zasnovanih kot skupnosti. Recimo v Indiji imajo eno največjih zadrug na svetu, ki je največja proizvajalka mlečnih izdelkov v državi. V Braziliji se dogajajo fantastične stvari. Pa nihče ne misli, da je vlada v Braziliji šibka, nasprotno, je zelo močna, močan je zasebni sektor, vendar je zelo močan tudi pluralni sektor. Po drugi strani pa poglejte ZDA: tam je javni sektor čedalje šibkejši, pravzaprav prihaja do prevzema javnega sektorja s strani zasebnih interesov in s po?močjo podkupovanja. Američani govorijo, da je največ korupcije v afriških vladah, toda v ZDA je korupcija legalna. Podkupovanje je tam zakonito.“ In kaj se je in se še pri nas dogaja? Pretežno politika iz različnih razlogov in zaradi različnih političnih ciljev, predvsem, pa politične matematike obravnavajo to uravnoteženje parcialno oziramo vedno forsirajo enega od takoimenovanih treh stebrov (treh stolčov trinožnika) uravnoteženja. Najbolj viden in dejaven pri vsem tem neuravnoteženju je JJ-jeva vlada, ki po eni strani forsira zasebno na račun javnega, namesto, da bi ohranjal in krepil javni steber, ga uničuje, da lažje in nasilo forsira zasebnega. Narobe je „graditi „na tem, da uničiš en steber, ker posledično dobimo in dobivamo še enega slabega, ker se je le ta razvijal na zajedalski način in ne neodvisno od davkoplačevalskega denarja, zaradi inovativnosti in sposobnosti, ampak zato ker ima nad sabo političnega botra, ki mu venomer daje prednost pred javnim. Da o tretjem pluralnem stebru in njegovi degradaciji ne govorimo. Od stranka, katere vodja ne prenese demokratičnega delovanja, pravzaprav ni kaj drugega pričakovati. Da ne govorimo o naj
Quatflow
16. 08. 2012 22.51
+0
Samo kar se tiče javnega in zasebnega, večina uspešnih držav ima zelo povdarjen zasebni sektor, ker je le ta bistveno bolj učinkovit kot pa javni. Zajedalski način, kot ga imenuješ, je izrazito značilen za javni steber, ker v privatnem sploh ni možen. Skrajni čas bi že bil, da v naši državi podjetne podjetnike prenehamo obravnavati kot sovražnike sistema, ampak kot tiste, ki prispevajo k razvoju. In nam manjka. Vse to je pa tudi predvsem neodvisno od tega katera vlada je trenutno na oblasti.
alterego
16. 08. 2012 23.21
-1
allclours, a so banke, ki so vir svetovne krize javni sektor? pa ne gledat našo nlb...
Quatflow
16. 08. 2012 23.35
+1
Pri nas so, ker so pretežno v državni lasti in njihovi upravitelji ne odgovarjajo za lastne napake, pač pa te napake potem popravljamo državljani.
Quatflow
16. 08. 2012 23.36
+2
Veliko se je govorilo o podmizni prodaji nlbja kbcju in o oškodovanju, ki ga bo s tem naredila vlada, ko pa se je izkazalo, da je nlb tako gnila, da jo niti kbc noče kupiti, pa so naenkrat vsi utihnili.
M_teorija
16. 08. 2012 22.35
+5
Udejanjanje fiskalnega pakta je obratosorazmerno z delovanjem te vlade. Vse je treba narediti diametralno kontra sednjim samooklicanim, kar bo podobno Hollandovim ukrepom, pa bommo počasi lezli iz blata. Za začetek, pa je treba resetirati sedanjo garnituro, Superhik vlado, ki jemlje revnim in daje bogatim.
Quatflow
16. 08. 2012 22.38
+3
A 2000 € penzjona spada med revne? Kot vem so jemali takim, moji mami in očetu ne, ker ne presežeta 500€. Če te jemljem dobesedno sta moja starša bogata.
Quatflow
16. 08. 2012 22.40
+1
Kaj pa so Hollandovi ukrepi do sedaj? Ali je že potegnil Francijo iz krize?
alterego
17. 08. 2012 13.00
+2
počakaj da kupna moč v EU še malo pade, pa bova gledala Angelco, ki bo iskala trge za nemško robo... to bo smeha!
M_teorija
16. 08. 2012 22.29
+4
Če ne bi šlo za samooklicano vlado, bi človek še pomislil, da smo mazohističen narod. Pa kdo pobogu bi volil vlaado, da nam zateguje pasove, reže plače, nas straši, da nam bo še slabše...
Quatflow
16. 08. 2012 22.31
-1
M_teorija
16. 08. 2012 22.36
+3
Hočemo vlado, da nam bo bolje in ne slabše!
Quatflow
16. 08. 2012 22.44
-1
To hočemo vsi, tudi jaz. Nikakor pa ne želim vlade, ki v 3 letih nakoplje 8 milijard novega pufa, ki ga bomo plačevali predvsem mladi.
maq1966
17. 08. 2012 00.23
+2
Ni mi jasno: talate človeku minuse ko navaja gola dejstva...