Gospodarstvo

FOTO: Le ena vetrnica bo z energijo oskrbela do 1.500 gospodinjstev

Senožeče, 29. 09. 2012 12.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Po vseh zapletih z dovoljenji smo le dočakali prvo slovensko vetrno elektrarno. Novost so z odobravanjem sprejeli tudi vaščani bližnje Dolenje vasi. Investitor načrtuje nove postavitve. Če bo dobil vsa potrebna dovoljenja, bi morda postavil celo več kot dvajset vetrnic.

Po vseh zapletih z dovoljenji smo le dočakali prvo slovensko vetrno elektrarno. Danes zgodaj zjutraj so delavci na steber postavili rotor vetrnice. Vidna je tudi s primorske avtoceste, stoji pa na Griškem polju pri Senožečah.

Vetrnica skupaj s temelji tehta čez 1.500 ton, visoka pa je kar 135 metrov.

Investitor, slovensko-avstrijsko podjetje Alpe-Adria Energija, je zanjo odštel okoli tri milijone evrov, načrtujejo pa, da bi ji ob bok postavili še več kot deset podobnih vetrnic. Morda celo več kot dvajset, a seveda le, če bodo za to dobili vsa potrebna dovoljenja, so poročali v informativni oddaji 24UR.

Pogled na vetrnico s primorske avtoceste.
Pogled na vetrnico s primorske avtoceste. FOTO: M.T.

Samo ta, ki so jo postavili danes, bo dajala energijo do 1.500 gospodinjstvom. Novost so z odobravanjem sprejeli tudi vaščani bližnje Dolenje vasi.

V spodnji fotogaleriji si lahko pogledate proces dvigovanja rotorja na steber vetrnice:

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (159)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

illy2
01. 10. 2012 22.56
+3
no naši kamerati, pa raje zidajo parnik, ki bo žrl na 1000000 ton premoga in da ne govorimo o izpustih, ki se bodo na letni ravni pravtako merili v tonah"""" razvite države zapirajo elektrarne na fosilna goriva, ne mi jih pa še dodatno zidamo in to za neverjetno 1 milijardo in pol!!!!!!!!!!!!!!!!!!! seveda važni so posli, ne pa alternativna energija, boli njih za vašo energijo !!!!!!!
illy2
01. 10. 2012 22.59
+0
drugače pa iskrene čestitke vsem tistim, ki so se lotili projekta glede veternic, pohvalno in tudi narava vam je hvaležna :)
gostgozd
01. 10. 2012 14.08
+1
bravo mi! .. se pravi bi za eno miljardico, kot bi naprimer stala TEŠ lahko zgradili več kot 300 (glede na količinske popusta, pa najbrž okoli 400-500) telih vetrnic? ... in bi "zastonj" in neškodljivo lahko oskrbovali cca pol mijona gospodinjstev? ... hm hm hmmm .. zanimivo .... (edini problem je, če bi nam podražili veter, tako kot nam bodo premog)
krtaca15
30. 09. 2012 19.27
-1
Sem šel prav računat. Če je v Sloveniji 700 000 gospodinjstev, potem rabimo samo še 466 vetrnic. Pa še ene dvakrat toliko za gospodarstvo.
marija pomagaj
30. 09. 2012 18.35
+8
končno zelena energija poleg fotovoltaike
ONniON
30. 09. 2012 17.13
+20
super vsaj nekaj pametnega in koristnega
gndjsbgdjsk
30. 09. 2012 17.10
-12
Poznam zelo dober način za služenje denarja. Dodaj me na skype: nejcmen pa povem, samo resni
Follow me
01. 10. 2012 06.47
+1
Za kašno ponzijevo shemo se gre, denar v zeleono energijo, mi tebi € ti nam en kos papirjaA4.
misholin
30. 09. 2012 16.32
+26
Po dooolgem času dobra novica! Tistim "ptičarjem",ki so zadevo toliko časi bremzali pa odklopiti elektriko, si bodo po moje kar kmalu še svoje veternice postavili!
binglec123
30. 09. 2012 16.58
+14
načeloma vsem zelenim. so proti vsemu a sami se pa vozijo z velikimi bencinci...
bobo75
30. 09. 2012 16.27
+12
V moji bližini je mislim da preko 200 vetrnih elektrarn. Pa niso opazii da bi se kaj zmanjšalo število ptic ali drugih živali. Pa tudi število epilaptičnih napadov se ni povišalo. Če pa bi mi posavili na mojo parcelo bi pa tudi bi kar vesel, ker tu plačajo tudi po 20.000€ odvisno od proizvedene energije. Pogled na njih pa me tudi ne moti.
Turgensis
30. 09. 2012 20.05
+1
V sloveniji je to prva vetrna elektrarna, tiste vetrnice, ki so bile do sedaj v slo niso omembe vredne, pa tudi ta je mala v priemerjavi z tujino!
bobo75
01. 10. 2012 00.29
+3
enizlj
30. 09. 2012 15.27
-16
1500 gospodinjstvom?? Dejte no mir...
binglec123
30. 09. 2012 16.59
+11
kja vidiš problem? malo si poglej koliko megawatov taka zverina proizvede.
marija pomagaj
30. 09. 2012 18.33
+7
itaq da ne ve ker misli da če si ljubljančan veš vse.....hahahahaha
enizlj
30. 09. 2012 15.26
-4
Pop tv, kdo je napisu tale članek? Dejte se malo pozanimat, kako stvari delujejo ...
liskub
30. 09. 2012 14.58
+5
Zopet nekateri pametujejo iz fotelja drugače pa nimajo pojma kako se pridobiva elektrika.Najlažje je vse počez kritizirat pa nič naredit,to je večina ki komentira tukaj.Če nimate drugega dela bolje da še tega ne delate
hellbastard666
30. 09. 2012 14.28
+7
tako je z vsem v sloveniji kar je pametnega al pa dobrega tega se ne sme delat ni čudno da smo v taki situaciji nemorem vrjetn kako smo nesposobni
hrast66
30. 09. 2012 13.37
+15
Tehnika gre naprej. Neverjetno kakšen odpor je bil pri postavitvi ene veternice. Ta testna vetrnica bo pokazala kako se ta stvar obnese pri nas, mogoče jo bo treba konstrukcijsko izboljšati ali premestiti na drugo lokacijo. Za sinhronizacijo v elektro omrežje, pri toliko el. inženirjih tudi ne bi smel biti problem, saj ne odkrivamo tople vode.
rockorama
30. 09. 2012 13.40
+14
Prav imaš, eni kar vidijo strahove za brezveze. Go Green, people!
rockorama
30. 09. 2012 13.29
+11
Končno se je premaknilo naprej..Če se pelješ po nemški Saški jih vidiš na stotine posejanih po širnih poljih in gričevjih. Tudi Prekmurje je primerna regija za vetrnice. Pa res nisem nikjer zasledil, da se ptiči zaletavajo vanje in take neumnsti, to je neutemeljena raca slovenskih dvomljivcev... Kot prvo so propelerji zelo visoko, premikajo se relativno počasi - ptiči pa tud niso neumni, da se bi glih vanje zaletaval :)
marija pomagaj
30. 09. 2012 18.34
vendar je potrebno vedeti koliko oziroma z kakšno konstanto piha
dreko123
30. 09. 2012 12.19
+14
vsaka čast da se niso spet "tazeleni" pa ne vem kateri brezdelni zavodi katere bi moral itak že zdavnaj zaprt utaknili v izgradnjo, tako kot nazadnje... da se ne bodo ptiči pa metulji pa ne vem kaj vse zaletaval not in neke podobne bedarije... Mogoče je še upanje za slovenijo da se malo premaknemo naprej proti 21. stoletju!
Kriko07
30. 09. 2012 10.59
+26
24 ur,lahko bi to dali gor da bi ljudje malo več vedeli. Takšna ena vetrnica proizvede okoli 4 MW Največja vetrnica je proizvedla kar 8 MW na leto Če bi država malo bolj financirala to vetrno energijo in bi postavili okoli 1000 takih vetrnic bi na leto oskrbeli 1500000 gospodinjstev Največje so moči se vrtijo na Kitajskem kjer je povprečno 44,546 MW na leto kar je zelo veliko,glede na to da nič ne onesnažuje. P.S star sem 16 let in me to zelo zanima tako da se opravičujem če sem se kje zmotil.
Turgensis
30. 09. 2012 11.54
+9
Res bi lahko navedli malo več podatkov, ta vetrnica ima moč 2,3 MW in bo letno proizvedla okoli 4,5 miljona kw/h. Tako poroča delo, drugače pa končno, da se nekaj premika v tej smeri v naši državi! Čeprav 1000 vetrnic je v sloveniji nemogoče postavit, nimamo toliko primernih lokacij:)
Kriko07
30. 09. 2012 12.46
+5
Pa tudi če toliko manj,naj bi jih postavili 10 kar je za Slovenijo kar dobro to pomen da bi oskrbel 10.000 prebivalcev oziroma gospodinjstev.
rockorama
30. 09. 2012 13.41
+9
Oh lokacij je kolikor hočeš, jaz hočem eno na puklu za bajto!
mate08
30. 09. 2012 09.56
-17
Ne se bat, bo mati Narava povedala, da so ga usrali z lokacijo..... Ena taka orkanska burja kot je bila letos konec januarja...in je ne bo....
rockorama
30. 09. 2012 13.33
+7
Vetrnica ima vgrajene zavorne sisteme, da jo slučajno ne bi odpulilo zaradi premočnega vetra. Tako da brez skrbi.
Adi Luka?i?
30. 09. 2012 09.50
+27
Pri nas se jim bolj dopade,če imajo dražjo elektriko,lažje nabijajo cene in kakšne ptice so tu krive,da niso teh vetrnic postavili že prej,kdo je odgovoren,tega človeka je treba kaznovat in ga postavit na realna tla.Pri nas je pač tako,bolj se gradi dražje elektrarne,boljše je !!!
brabusednet
30. 09. 2012 09.22
+25
Bravo končno nas je pamet srečala,nismo več edini v evropi brez veterne elektrarne.Hrvati jih imajo že več kot sto in tam,kjar gnezdijo beliglavi orli pa ni nobenega problema.Sem bil na Nizozemskem in severni Nemčiji,kjer je na tisoče teh veternic pa nisem videl nobenega mrtvega galeba,ki jih na tisoče obletava ta področja.
zlobniCO2
30. 09. 2012 09.26
-8
že stotič niso problem ptiči ampak ekonomičnost in primernost za naš energetski sistem
b-king
30. 09. 2012 09.46
+0
Dejstvo je, da se laična javnost ne zaveda, da 1kWh električne energije iz verne elektrarne v končni fazi dražja kot 1kWh električne energije iz Jedrske elektrarne. Pri tem imam v mislih vse stroške, ob izgradnji dveh enekih sistemov z enakimi insaliranimi močni (pri tem je potrebno povdarit da je Jedrska elektrarna 1, vetrnic, ki bi bile potrebno za doseganje enake instalirane moči pa bi potrebovali kakih 2000 - ocenjeno približno, ker v članku ni podane informacije o instalirani moči generatorja v vetrni elektrarni)
Turgensis
30. 09. 2012 12.00
+8
Seveda se javnost zaveda, da je takšna energija dražja vendar to kljub temu podpiramo, malo energetske neodvisnosti od tujine nam ne škodi. Z nafto smo popolnoma odvisni od uvoza, pri jedrski energiji smo popolnoma odvisni od uvoza, premog tudi delno uvažamo, pri hrani smo popolnoma odvisni od uvoza, se ti ne zdi pametno, da to odvisnost od tujih držav malo zmanjšujemo?! Zlobni, pa kaj naj se zato odpovemo napredni tehnologiji in vrnemo v način življenja v 19 stoletju?? Če ni primeren, ga je potrebno posodobit, konec debate! Tudi ceste je bilo potrebno posodobit, asfaltirat za današnje avtomobile, nismo se zaradi tega odpovedali avtomobilom in se še naprej vozili s kočijami!
krucyfix
30. 09. 2012 22.51
+0
Eni so tu blazno navdušeni za vetrnice. Je pa treba vedet da imajo pač svoje dobre in tudi svoje slabe strani. Obnovljiv vir: fino, ni treba kurit premoga, sem za. Razpoložljivost energije: problematična, le kadar piha... rabiš rezervne vire in naložbe v močno prenosno omrežje. Cena energije... manj ugodna; vetrnica se ekonomsko gledano v teh časih vrti na le tretjino vetra in dve tretjini subvencije iz žepa davko- oz. računo-plačevalcev (kar je sicer bolje kot fotovoltaika). Faktor izrabe zemljišča: precej neugoden, mnogo kvadratnih metrov za megavat, vizualni vpliv na pokrajino zaradi velikosti nese še mnogo dlje. Bojim se da elektrike ne bo dovolj, tudi če vetrnice naštepamo po celi površini Slovenije vključno z eno namesto Aljaževega stolpa. Dražjo energijo smo v določenem obsegu pripravljeni plačevat s ciljem varovanja okolja in pospešitve nadaljnjega razvoja obnovljivih virov, da bi po možnosti srednjeročno postali tudi cenovno sprejemljivejši. Ampak je pa nujno pazit, da se nam pod pretvezo okoljevarstva ne zgodi masaker nad naravnim okoljem s prikritim ciljem polnjenja privatnih žepov z državnimi subvencijami. Treba se je zavedat, da investitorje pri vetrničarskih projektih vodi izključno želja po dobičku, ki ga omogočajo sheme državnega subvencioniranja. Gradnja vetrnic se pač splača! Država jim pri tem namesto striktnega nadzora bolj ali manj drži štango, ker zaostajamo za v Bruslju predpisanimi kvotami obnovljivih virov. Investitorji so si že pred desetletjem narisali načrte verig vetrnic po vseh grebenih primorskih gričev začenši s primerom Volovja reber, ker pač tam pri nas najbolje piha. Boli njih k za naravno okolje (ki vključuje tudi ptiče). Pljuvajočim po ptičarjih: vloga civilne družbe v vprašanju ovetrničenja Slovenije je, da pripravi državo do tega, da počne tisto, kar bi morala sama po sebi: da postavi razumne meje pri kompromisu med prednostmi energije iz obnovljivih virov in kolateralno škodo na naravnem okolju.
SBR
30. 09. 2012 09.17
+4
no, pa mi je končno jasn kaj so tam gradil! :D končno se stvari premikajo h čisti energiji...vetrne elektrarne ne delajo škode in ravno tako ne sončne elektrarne samo kaj ko hoče država iz takih stvari dobit maximalni dobiček in vsako stvar ki je s tem povezana obdavči oz zakomplicira do te mere da te vse mine!
b-king
30. 09. 2012 09.25
+2
american.staff ... ob gradnji takih objektov, moraš istočasno povečevati instalirano moč tudi drugim objektom kot so : Jedrske elektrarne, Termo-elektrarne, Hidro-elektrarne... V Elektroenergetskem omrežju je tako, da kolikor energije se proizvede toliko se je mora porabit sicer pride do kolapsa....
rockorama
30. 09. 2012 13.35
+4
b-king, samo deloma imaš prav, količino preveč proizvedene elektrike mirno ponudiš svetovnemu trgu. Tako se dela. A zdej se bomo pa še sekiral, ker bi lahko imeli preveč štroma?
Oleander
30. 09. 2012 16.32
Zato pa tako energijo lahko shraniš s prečrpavanjem vode. Kasneje pa to spremeniš nazaj v el. energijo. In c Sloveniji to že počnemo.
SBR
30. 09. 2012 22.00
Bking, jedrske elektrarne lahko mirne duše ukinemo ker jih ne rabimo, je toliko drugih varnejših in ekoloških načinov pridobivanja elektrike da je resnično žalostno da še vedno vtrajamo pri projektu TEŠ6