Gospodarstvo

FOTO: 19 podob bede: to je prava cena poceni (in dragih) oblačil, cigaret in drugih izdelkov

Bangladeš, 26. 08. 2013 06.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Delo v neprimernem delovnem okolju, kršenje vseh, že tako ohlapnih predpisov in uporaba otroške delovne sile. To je resničnost, ki se skriva za bolj ali manj poceni izdelki, ki na evropski trg prihajajo iz Bangladeša.

Potem ko je v zrušenju kompleksa tekstilne tovarne Rana Plaza aprila letos umrlo 1132 ljudi, je svetovna javnost postala bolj pozorna na nečloveške razmere, v katerih delajo delavci v Bangladešu, od koder prihajajo številni bolj ali manj poceni izdelki.

Kako nevarno je tam delo v različnih industrijah, je v objektiv ujel Reutersov fotograf Andrew Biraj.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (193)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Pars
28. 08. 2013 21.32
vsak nov model telefona je dražji, čeprav se vedno ceneje proizvaja. S selitvijo proizvodnje se uničuje trg, ki je bil glavni odjemalec teh produktov.
User916990
27. 08. 2013 17.52
+0
tipicno..pac treba je ljudem torej mnozicam kazat ne kupujte ceneje itd...pac skozi vse por ezivljenja bi radi da nam je tezje :D
kakafonijaprava
27. 08. 2013 17.38
+1
ameriški kapitalizem!
Space Voyager
27. 08. 2013 15.10
+7
To ni problem kapitalizma, to je globalizacija, popolnoma odprt trg in razlika v standardih (vsega). Če nočemo imeti krvi na svojih rokah, bomo morali za obleko pač malo več odšteti in preveriti izvor, ne glede na znamko, ki je našita na njem. In predvsem... kupujmo slovensko!
User202729
27. 08. 2013 19.02
+3
Ti si tapravi. Kdor ne kupi njihove stvari, podpira njihovo še večjo bediščiino.Kriva je pa njihova država, da tega izkoriščanja ne prepreči in ne kupec!
Viggen
27. 08. 2013 19.14
+1
Kakšen kretenizem. Tipični neo liberalni bulšit.
User953802
27. 08. 2013 13.42
-2
Tako je po celem svetu!
User488743
27. 08. 2013 13.31
+9
Tipičen primer je Aplov magnat. Steve jobs je kljub nekaj milijonskem vsakoletnem dobičku na cesto vrgel nekaj tisoč rojakov v ZDA in proizvodnjo prenesel na vzhod. Da je imel še več dobička, Na koncu mu denar ni nič pomagal in je šel tako kot bo vsak izmed nas. Le da revni umrejo lažje kot bogati. In prav je tako!
hansola
27. 08. 2013 13.55
+2
Apple da je tipičen primer? Vsak del ne samo Apple ampak bilokaterega telefona, računalnika, televizije je narejen na Kitajskem ali Taiwanu. Edino, kar so vsi prestavili tja je sestavljanje teh delov. Jaz bi prej dal tipičen primer Samsung, če šteješ vso proizvodnjo (ker delajo tudi čipe in podobno) imajo večkratni dobiček proti Apple-u, njihova proizvodnja pa je na kitajskem, čeprav so iz Koreje, kjer je tak že poceni delovna sila.
Viggen
27. 08. 2013 19.01
+2
"čeprav so iz Koreje, kjer je tak že poceni delovna sila." Sploh ne. Malo preveri preden pišeš ...
User697089
27. 08. 2013 11.07
+14
spominjam se ene pridne delavke v Nemčiji, ki se je vsako leto trudila presegat normo, za pohvalo in na jezo sodelavk. Lastnik je zaradi njene pridnosti povišal normo vsem, dokler jo sindikalisti niso izgnali iz podjetja.Nemci imajo radi red tudi v kapitalizmu, že vedo zakaj.
GTR
27. 08. 2013 10.10
+12
To je kapitalizem, izkoriščanje najrevnejših, da lahko miljarderji na jahti sedijo cele dneve s cigaro in brandijem v roki. Očitno le ta sistem deluje a ne... ekonomisti zaslepljeni z nekimi laznimi številkami.
User697089
27. 08. 2013 09.48
-5
in zakaj bi morala Evropa prevzeti njihove posledice nenačrtovanega rojstva ? Naj začnejo varčevati s spermo, pa bo tudi vrednost njihovega življenja višja. Kapital se ravna po ponudbi.
NESDSU
27. 08. 2013 09.38
+7
Kapital ubija ljudi in delodajalcem se je,be za delavca.
Frane Šajn
27. 08. 2013 08.17
+4
Saj to imamo pred nosom v Sloveniji ni treba uvažat slik, samo v posredniške sužnjelastniške firme se odpravite, ne si zatiskat oči.
NESDSU
27. 08. 2013 09.40
+4
Fredy Meserati
26. 08. 2013 23.58
+9
In v tej državi živi enden najbogatejših šejkov!
Ata_Smrk
26. 08. 2013 23.51
+6
Tako slo bi radi videli eni v slo...
User1084377
26. 08. 2013 23.17
-5
kaj moralizerate 24ur, zmeraj je bilo in zmeraj bo bilo tako da ce bo negdo hotel biti na dobrem mora zato biti negdo na slabsem, samo vprasanje razlike je! Vcasih je bilo suzenjstvo za delo danes pa pac ti pustijo da si lahko sam kupis hrano in crknes...se nekaterim suznjem se je boljse godilo(hisnim predvsem) kot pa kakim delavcem, pa kaj cemo, kot sem omenil ce kdo hoce imeti vec mora za to imeti drugi manj oz ce zelimo razvoj ekonomije in druzbe oz. kulture....ce bi imeli vsi enako, bi se vsekakor spet eni mastili(oni na vrhu) na racun drugih in ostala vecina bi pa bila enako revna in bi bil razvoj druzbe oz kulture in ekonomije zelo nicelene ce ne unicujuc...ce ne drugace zaradi prevelike mase ljudi in ne dovolj predelave hrane za njih, kot se to ze pocasi pojavlja...vojne,bolezni,...so bile in bodo da se ohranja ravnovesje, vendar ga je clovek ze kar dodobor porusil...In kot sem povedal to je kruta resnica! tako je in tako pa ce hocete ali nocete, tako je zelela in hoce narava.
User1084377
26. 08. 2013 23.27
+7
Drugace pa ce kakemu kaj ni vsec pa naj enostavno ne kupuje teh stvari ki so tam izdelane in naj kupuje izdelke iz tistiih drzav oz tovarn, ki misle da humano delajo z delavci pa bo imel cisto ves sam pri sebi...ce potrosniki kupujejo poceni robo bo pac poceni roba prihajala...ampak zato mora negdo za veliko manj delati. Drugace so pa v veliki meri njihove drzave krive, saj nimajo zakonov ki varujejo delavce, te drzave imajo take zakone ali jih sploh nimajo glede delavstva kot jih je evropa imela pred 200 leti...nepozabimo da so pri nas tudi delali v tovarnah otroci,zenske,...ni bilo nobenih penzij,dopustov ali osemurnika...tako da ne malo razmislite preden vsi nekaj pisete tukaj skupaj z uredniki 24ur.
nevermindx
27. 08. 2013 07.59
+1
Najprej se nauči pravilno slovensko pisat in šele potem kritiziraj in izdajaj svoje mnenje... (Negdo?,nepozabimo?,vejice pred vezniki?)
User428005
26. 08. 2013 22.44
+2
Ma vse je narejeno v Bangladesu, Pakistanu, Indiji itd. Zal mi je teh ljudi a kaj naj naredim. Ce kupim drazjo znamko sem na istem, kot ce kupim cenejso, nekdo je za tistim kosom zelo garal. Le da pri drazjih cunjah placas predvsem ime, ok-nekatere imajo tudi kakovost blaga boljso, to pa je tudi vse. Kar me najbolj jezi pa so tisti zabojniki, v katere naj bi vrgli oblacila in obutev ki jih ne potrebujemo oz. ne nosimo vec, saj do revnih, ki to potrebujejo-ne pridejo.
hansola
27. 08. 2013 13.52
Obstajajo znamke, kjer to ne drži in cena niti približno ne dosega višav kakega Hugo Boss-a. En primer je že naprimer Levi's, sicer moraš pri nas kar iskat da jih najdeš, predvsem waterless modeli so made in USA. Maš pa tudi nekaj stvari narejenih pri nas. Vglavnem na koncu imamo potrošniki glavno besedo, če prodaja pade in je razlog proizvodnja v tujini verjemi, da bodo tudi to prestavli, vse za dobiček.
User428005
27. 08. 2013 21.25
-2
Hja, seveda da je Made in USA, ce pa je ime Levi's vsit kot zadnja tocka izdelave produkta v USA, a mislis da je celotna proizvodnja potekala v Ameriki? Jaz mislim da ne.
User546544
26. 08. 2013 22.22
+10
VSI KI IMATE RAZUM ME POSLUŠAJTE............. Do leta 2008 so velike države Zahoda bogatile na račun revnih držav, in potem pride kriza(oz. realnost), ker pred krizo je bila ILUZIJA neskončne rasti! No potem pa sedaj, ko ima svet 1 milijardo sužnjev, ne pride do POTEM okrevanja ne bo nikoli OZ BO PREJ DEPRESIJA EKONOMSKI ZLOM, DA BO BOLJE ALLI PA VOJNA
User546544
26. 08. 2013 22.44
+3
ne morem pisati pravilno slovnično ZARADI BESA, KI GA DOŽIVLJAM OB PREBIRANJU NOVIC!!!!!!
User400876
26. 08. 2013 22.12
+30
v marsikateri tekstilni trgovini po naših trgovskih centrih piše na etiketah oblačil made in Bangladeš.... pol pa si lahko mislite.... da za navadne spodnje gate daš 20€, sešila jih je pa uboga ženska za 1€ plače na mesec..... im mi to nič hudega sluteči kupujemo in s tem podpiramo nečloveško življenje teh ubogih ljudi.... pol pa mi jamramo kak smo si bogi,... ŽIVIMO V PRAVLJICI!
User428005
26. 08. 2013 22.46
+9
Te pa morajo ze bit svilene gate za 20 €, ampak razumem tvoj point :)
User1084377
26. 08. 2013 23.11
-3
User202729
27. 08. 2013 19.07
Me pač briga kje je produkt napravljen in pod kakimi pogoji, če ni delano v Sloveniji. Pobrali so nam delovna mesta, zdaj bom pa jaz togoval radi njihovih neprimernih delovnih mest?
tali?ni tom
26. 08. 2013 21.35
+2
čez cajt ko bojo ljudje tam prišli k pameti bojo zahodne države tipa amerija tam nenadoma začele iskati orožje za množično ubijanje! l lih Gadafi je moral škripnit točno zato ker se ni hotel zapufat na zahodu in zahodu ne dajat več poceni nafte in plina! skratka , bogi folk kako nadrsa v tem bednem življenju zaradi zahodne pogoltnosti! mi pa kar kupujemo brezvezne stvari in to podpiramo!
User1084377
26. 08. 2013 23.19
-2
Kaj pa to da je kar izsiljeval EU da mu je denar nakazovala zato da je on imigrante zadrzeval da niso prisli v Evropo, kjer tak al tak zmeraj dobijo azile in ustanejo in jih futramo na nas racun...
general_war
26. 08. 2013 19.18
+17
naši sužnji. v antiki so s sužnji ravnali bolj humano kot danes pohlepni neoliberalni sistem. ne bo dolgo, pa bomo vsi na tej stopnji. za kaj pa mislite, da gre pri konkurenčnosti? ampak sliši se pa lepše. suženj sužnju volk
User1084377
26. 08. 2013 23.22
-3
Konkurenncnost tudi spodbuja razvoj in sposobnost ljudi ;) Drugace pa ja v antiki je bilo marsikateremu predvsem onim hisnim suznjem boljse kot danasnjim delavcem...
tali?ni tom
27. 08. 2013 00.28
+0
no ti konkurenčnež , povej kdo plača prevoz vsega tega blaga iz kitajske pa bangladeša pa teh "konkurenčnih" dežel? verjemi da ne ladjar ne kapitalisti ampak mi pri tankanju avtov! probaj poslat eno paleto karkoli z ladjo pa boš videl kolk košta! vse od luke,goriva pa te zadeve! nikol ne more tole laufat za tak dnar od tam če bi morali pošteno ladjarji plačevat gorivo! ne mi trdit da je ceneje kot recimo pri nas narejeno kar takole zaradio konkurenčnosti! beseda konkurenčnost je dejansko prevod kako spravit in v odvisen položaj ter pohlevno stanje narod evrope in še kakega!
Fifi Garbo
26. 08. 2013 19.09
+16
In svet bo le opazoval, naredil pa ničesar, saj je vse ena velika korupcija!!!
general_war
26. 08. 2013 19.22
+31
ni korupcija. udobje je krivo - vsi bi radi majice za 5 €. tudi ti in jaz. direktorji le izpolnijo želje potrošnikov. ne zvračaj krivde na druge, enkrat v življenju priznajmo
Morana7
26. 08. 2013 19.44
+27
Folk na minimalcu bo itak iskal poceni robo...kaj pa jim drugega ostane ?
Morana7
26. 08. 2013 19.51
+19
Direktor, ki vodi takšno proizvodnjo je za moje pojme sužnjelastnik in izkoriščevalec ne pa nekdo, ki zgolj izpolnjuje želje...to je kriminalec, ki se po dnevu v lepi fini pisarni vrne v svoj lepi mili domek in se igra s svojim petletnikom medtem ko drugi petletniki lahko garajo zanj in za njegov luksuz.
Morana7
26. 08. 2013 20.03
-1
Akohol in cigareti so tudi želja potrošnika, da ga ja čimprej pobere...pa vsi e-ji in škropiva, ki jih konzumiramo zato ker bi pridelovalec rad zgolj ustregel našim željam. Marsikaj bi se dalo že z solidno inšpekcijsko službo naredit...da je današnji potrošnik tak kot je je v veliki meri zaslužna industrija, ki skrbi za trende, ob katerih rastejo gor otroci, ki mislijo, da jih bo brez novega oblačila kar na mestu pobralo...
Morana7
26. 08. 2013 20.06
+12
Se strinjam sicer, da je nemoralno s strani potrošnika, da takšno robo kupuje samo pomojem nekdo, ki ne živi doma in ima 600€ pač ne kupuje vse eko bio in hodi po obleko k privat šivilji...pač ne gre.
general_war
26. 08. 2013 20.31
+4
seveda je direktor problem. hkrati z njim pa tudi vsi mi, ki podpiramo ta produkcijski sistem. folk na minimalcu...kako so pa naši nonoti in none skoraj brez prihodkov preživeli? malo večja samozadostnost nam ne bi škodila. polovica itak kupuje plastično sr.an.je, ki ga ne rabi.
Fredy Meserati
27. 08. 2013 00.10
+3
Se ne strinjam, da nismo krivi! Vsi govorite o nekem minimalcu, kot, da ste vsi na njem! Ogromno ljudi ima po 50 čevlje za nekaj evrov, lahko pa bi imeli 3 dobre. Moj ded je bos v šolo hodil, kasneje pa bil ponosem na 1 čevlje. Vsekakor živijo ljudje, ki trpijo tudi v SLO, ampak tudi tisti, ki ne se za to ne zmenijo! Smo neodgovorni POTROŠNJIKI! Sprijazni se in nas ne primerjaj z Bangladešom. Pa mava midva z ženo tud po ene 1500 skupaj, tako, da nisva taka bogataša!
Morana7
27. 08. 2013 18.53
Samir nimajo vsi žene, pa ne vse žene mož za en skupen budžet. Sama sem sicer na minimalcu a rada vidim, da mi par čevljev zdrži bistveno več kot eno sezono, pa vseeno zanje ne dam celo premoženje. Imam pa to prednost, da imam kje živeti zastonj, pa vrt tudi obdelujem. In smo zopet tam, nimajo vsi te možnosti in takšnih govorim....jih ni malo, ki si ob tem še veliko familijo omislijo, ker pač živimo v prekrasni demokraciji, kjer se človeka ne sme omejevat pri osnovnih pravicah sočasno pa jih v Bangladešu sploh nimajo. Nič nas ne primerjam z Bangladešem samo skušam razumeti celotno sliko zakaj je tako kot je.