Gospodarstvo

Dušan Mes: Duh ne sme uiti iz steklenice

Ljubljana, 05. 01. 2019 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 16 min
Avtor
Urša Zupan
Komentarji
91

Slovenske železnice, ki so bile več let tik pred stečajem, je leta 2012 prevzel Dušan Mes. Je prvi direktor, ki se mu je uspelo na stolčku obdržati ves mandat, in edini, ki mu je uspelo pridobiti podporo nadzornega sveta za imenovanje v drugem mandatu. Pod njegovim vodstvom se je podjetje izvleklo iz rdečih številk in danes uspešno posluje.

Veliko delamo, imamo dobre sodelavce, pa tudi sreča je faktor. Da je neka stvar dobra, se morajo poklopiti vsi elementi. S temi besedami direktor Slovenskih železnic Dušan Mes odgovori na vprašanje, čemu bi pripisal dejstvo, da je danes tu, kjer je.

"Tudi moji predhodniki, vsak od njih je nekaj naredil. Verjetno bi tudi sam, če bi prišel leta 2000, končal v letu ali dveh. Nič ne pride samo od sebe, to je ogromno nekih kompromisov, pogajanj, vlaganj, tržne razmere so drugačne, konkurenca je bolj ostra, v tujini je treba kaj zaslužiti ..."

K dobrim rezultatom je po njegovih besedah veliko pripomogla tudi država, ko je začela vlagati v železniško infrastrukturo. "Stvari se počasi spreminjajo, a to je proces, ki se ne zgodi z danes na jutri. Železniške infrastrukture, tako kot cestne, se ne zgradi v nekaj letih. Tujci so vlagali 50 let tako v avtoceste kot železnice, mi smo začeli v avtoceste vlagati malo po osamosvojitvi, v železnice pa šele pred desetimi leti. Težko se primerjamo s Parizom ali Brusljem. Glede na vse trenutne vložke pa bomo čez nekaj let tudi na železniškem področju sodobno urejena država, primerljiva z alpskim svetom Avstrije, Nemčije, Švice in Italije."

Dušan Mes je na čelo Slovenskih železnic prišel leta 2012. Mandat se mu bo iztekel februarja prihodnje leto.
Dušan Mes je na čelo Slovenskih železnic prišel leta 2012. Mandat se mu bo iztekel februarja prihodnje leto. FOTO: Miro Majcen

V kakšnem stanju so Slovenske železnice danes?

V primerjavi z drugimi večjimi podjetji v Sloveniji smo – glede na rezultate in zadolženost – absolutno med najboljšimi. Tudi v primerjavi s tujimi železnicami smo po rezultatih med boljšimi. Dosegamo približno 70 milijonov dobička pred amortizacijo, 30 milijonov imamo čistega dobička, zadolženost je med 70 in 80 milijonov. Glede na to, da smo imeli več kot 450 milijonov evrov dolga, je danes stvar popolnoma drugačna. Prav zato je podjetje lahko izvedlo vse predvidene investicije, tako v potniškem kot tovornem delu.

Kaj pa zaposleni? Vemo, da je bilo v preteklosti precej odpuščanj.

Treba je vedeti, da je bilo leta 2010 pri nas zaposlenih več kot 10.000 ljudi. Trenutno jih je 7.500, število pa se bo še zmanjševalo. Prav na tem delu je tudi nastal največji dvig produktivnosti. Ker pa se tehnologija spreminja, bomo v prihodnosti zaposlovali tudi nov kader, predvsem inženirje in višje izobražene ljudi. Poprečna starost pri nas je čez 50 let, zato si prizadevamo dobiti mlade na vseh področjih, za operativna dela, inženirje, gradbince, elektroinženirje, tehnologe prometa. Potreba po teh zaposlenih je velika.

Kljub dobrim rezultatom poslovanja so zamude vlakov pri nas, žal, nekaj običajnega. To seveda s seboj prinese veliko nezadovoljstva med potniki. Zakaj se to dogaja in kaj delate, da bi to preprečili?

Opazke me ne ganejo več. Če se ukvarjaš z vsem, kar slišiš, lahko po dveh mesecih odideš. Ljudje govorijo stvari iz različnih razlogov, večinoma zato, da te prizadenejo. O SŽ je bilo napisanega veliko slabega, sploh ko so imele izgubo, le redko pa kaj lepega – niti takrat, ko so bili rezultati taki, kot so.

To sem že večkrat povedal. Predstavljajte si, da imate cesto iz Kopra do Ljubljane in naprej v Maribor, ki pa ni avtocesta. Zdaj pa ves promet speljite tam. Verjemite mi, da bi bilo ogromno zastojev, cesta bi bila stalno zasičena, imeli bi pritožbe prebivalcev ob njej. Takšno je stanje na železniški infrastrukturi. To je železnica, ki ni bila narejena za takšen tovor in takšno število vlakov. Vsi naši vlaki lahko vozijo od 160 do 200 km/h, a proge, ki so bile zgrajene toliko let nazaj, jim tega ne omogočajo. S tem, da so praktično vse zasedene več kot 80-odstotno, večina tudi 100-odstotno.

Čez noč se tukaj ne da narediti nič, to je proces vlaganj, investicij, ki morajo biti konstantne. Enako je z avtocesto – pot z avtomobilom iz Ljubljane v Slovenj Gradec traja skoraj dve uri. Dokler ne bo zgrajena tretja razvojna os, ni načina, da pridemo tja prej, tudi če imamo ferrarija. Enako tudi železnica ne more narediti nič, da bi bili vlaki hitrejši, ker so omejitve drugje.

Bi bilo po vašem mnenju bolje, če bi v preteklosti več vlagali v železniško infrastrukturo kot cestno?

Težko je reči. Prav je bilo, da so se prej zgradile ceste, saj bi bil sicer bistveno večji kaos. Slovenija je majhna država, vse investicije naenkrat ne gredo, morala se je odločiti za prioriteto in zgradila je ceste. Ta odločitev je bila po mojem mnenju pravilna, zdaj pa na vrsto pride železnica. Tudi velike države, kot so Italija, Francija in Španija, imajo težave z vlaganjem v infrastrukturo – tako cestno kot železniško, saj je ta prav tako večinoma zastarela.

Kaj pa vložek države zdaj, je dovolj velik?

Prenovili smo štajersko progo, zgradili progo Pragersko–Hodoš, obnovili progo med Celjem in Šentiljem, sledi še gradnja in razširitev kapacitet na tovorni postaji Koper–Divača, vložki so še v progo proti Primorski, drugi tir, skupaj z Avstrijci je treba prenoviti Karavanke, jeseniško progo, drugi tir proti Šentilju iz Maribora ... Dinamika vlaganj mora biti konstantna. Najhuje je, ko projektov ni več in se vse skupaj za nekaj let ustavi. Od leta 2010 je dinamika vlaganj dobra, za Slovenijo primerna, več bi bilo težko izpeljati, tako z vidika proračuna kot odvijanja prometa. Kar zadeva prihodnost, pa mora država zagotoviti sredstva za vlaganje in še naprej tako uspešno črpati evropska sredstva. Projekti pa so pripravljeni.

Mes se v spor med Berdajsom in Pavličem ni želel vpletati, danes pa ocenjuje, da so se stvari razpletle tako, kot je bilo najbolje.
Mes se v spor med Berdajsom in Pavličem ni želel vpletati, danes pa ocenjuje, da so se stvari razpletle tako, kot je bilo najbolje. FOTO: Miro Majcen

Konec novembra so SŽ končno stopile v korak s časom, stekla je spletna prodaja vozovnic. Kako je mogoče, da smo – v časih, ko je na spletu mogoče kupiti praktično vse –, na to tako dolgo čakali?

Železnice so bile zadolženo podjetje, v letih 2012 in 2013 ni bilo smiselno graditi ticketinga, ker nismo vedeli niti, ali bomo preživeli ali ne, glede na informacijsko podporo pa ga sploh ne bi bilo mogoče zgraditi. Najprej smo morali finančno sanirati podjetje, ticketing pa je posledica menjave celotnega informacijskega sistema na SŽ, ki je bil nujen prenove. Tega vložka je med 10 in 15 milijonov evrov. Ta stvar se bo zdaj bistveno hitreje odvijala. Prihajajo namreč še druge novosti v potniškem prometu, ki bodo v naslednjih letih pripeljale na neki nivo našega poslovanja.

Na primer brezžični internet?

Velika težava uvedbe brezžičnega interneta je, da proge potekajo po območjih, kjer je zelo slab signal. Zasavje, Gorica proti Mostu na Soči, Bohinj, kočevska proga ... to so vse območja, kjer je ogromno sivih con, ki jih je treba sanirati, te stvari pa niso tako enostavne. Wi-fi v določenem obsegu bo zelo hitro uveden, za vsa območja pa to pomeni kar nekaj dela in denarja.

Do leta 2025 načrtujete celovito prenovo potniškega prometa. Kaj vse je predvideno?

V prihodnosti želimo neekonomična vozna sredstva zamenjati s sodobnejšimi, prostorsko in energetsko učinkovitejšimi. Upokojili bomo stare poljske EMG, stare neklimatizirane vagone in najstarejše dizelske vlake. 26 novih vlakov bo na železniške tire zapeljalo že v drugi polovici letošnjega leta, potekajo pogajanja za še dodatnih 26 vlakov. Plus mednarodni vagoni, ureditev postajališč in prog. Do leta 2025 bo država naredila svoj del na infrastrukturi, kot tudi na tem delu voznih sredstev in storitvah.

Kot cilj do leta 2031 ste si zastavili letno prepeljati 22 milijonov potnikov. Glede na to, da jih danes prepeljete 14 milijonov, so te številke realne?

Prepričan sem, da bomo to dosegli še prej. Slovenija ima omejeno število prebivalcev, rast prebivalstva ni taka kot v nekaterih državah. 16 in 17 milijonov potnikov letno smo že dosegali, tako da sem prepričan, da bo ta številka z novimi vlaki in prenovljenimi progami dosežena že prej.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Težko greva mimo odmevnega spora sindikalistov Pavliča in Berdajsa. Takrat ste bili redkobesedni, bi zdaj povedali kaj več? Kakšen je epilog?

Stvar se je uredila, epilog zgodbe je tak, da eden od njiju ni več v našem podjetju. Sam sem bil proti temu, da se obračunava v javnosti, ker to meče slabo luč na sistem celotnih železnic, ki s tem praktično nima nič, razen tega, da so v njem predstavniki sindikata. Po mojem mnenju se to v javnosti ne bi smelo zgoditi, odnosi, takšni ali drugačni, bi morali ostati v njihovih prostorih, kjer bi jih morali hitro razrešiti. Točno se ve – ko je nekdo izvoljen, je izvoljen, ko je odstavljen, je odstavljen, enako velja zame. Ko te nekdo razreši, verjetno ne boš delal pompa po medijih in zlival gnojnice po vseh. Takrat greš in to je to.

Strani niste želeli izbirati ...

Saj nimam kaj izbirati, zaposleni so tisti, ki volijo svoje organe – predsednike sindikatov, delavske direktorje, svete delavcev ... Izvolijo tistega, ki mu zaupajo, tako je povsod, ne samo na železnicah. Verjemite, da direktor ni tisti, ki bo zaposlene prepričeval, koga naj izvolijo. Ljudje na železnicah so v povprečju stari 50 let, dovolj, da se znajo sami odločiti, in so tukaj toliko časa, da poznajo delovanje železnic. Odločili so se tako, kot so se. Mislim, da je prav, da se določene stvari po dolgem času zamenjajo.

Takrat so vam mnogi očitali, da SŽ pravzaprav ne vodite vi, temveč g. Berdajs.

Na to se nisem odzival, ker ni imelo smisla. To je beseda nekoga, lahko še kdo tako razmišlja, resnica pa je verjetno malo drugačna. Ko te nekdo hoče užaliti, vedno izbere vse najgrše, kar je v tistem trenutku mogoče povedati. Ali je nekaj v zvezi politiko ali si nekredibilen kot oseba ... Danes ni težko užaliti človeka. Nazaj ne bom nikogar žalil, tudi takrat ga nisem, pa bi lahko govoril take stvari, da bi imeli vsi odprta usta. A tega ne bom nikoli naredil, ker se to ne spodobi. Če si na takem položaju, moraš gledati na ugled družbe in ne na svojega. Rajši sem požrl nekaj besed, kot da bi padel v ta mlin in se reševal z nekimi pr-ovskimi potezami. Na koncu se je stvar odpeljala tako, kot je prav.

Torej SŽ ne vodi Silvo Berdajs?

Nima vzvodov, da bi vodil železnice, po mojem mnenju, in kakor ga poznam, tega niti noče.

V kakšnih odnosih ste zdaj, po tem sporu?

On je predsednik sveta delavcev kapitalsko povezanih družb, sva v korektnem odnosu, nikoli nisva bila v drugačnem. Tudi z gospodom Pavličem nikoli nisva bila v drugačnem odnosu. Stvari so na taki bazi, da se točno ve, kdo ima kakšno funkcijo, kdaj jo opravlja in zakaj jo opravlja. Če vsak skrbi za to, je mogoče biti v dobrih odnosih, sicer pa je stvar lahko zelo zapletena.

Po naših informacijah naj bi bil g. Berdajs v kratkem izvoljen v nadzorni svet infrastrukture, verjetno kmalu tudi v nadzorni svet SŽ. Glede na to, da SDH tega ne odobrava, bi bili verjetno v težkem položaju.

Ali se bo to zgodilo ali ne, ne vem, to zdaj prvič slišim od vas. Delavci imajo vedno možnost izvoliti tistega, ki mu zaupajo, imajo možnost svoje zaposlene imenovati v nadzorni svet, po slovenski zakonodaji je to tretjina. Kako se bodo odločili in kako se bo odločil on, ne vem.

Kako pa bi se vi odločili?

On ima to pravico, jaz mu je ne morem odvzeti. Mandat imam do februarja 2020, potem je to vprašanje za druge. Do zdaj, razen zadnjega pol leta, je bil moj nadzornik tudi on, težav nisva imela. Sodelovati morava tako ali drugače. On je predsednik sveta delavcev, to je funkcija, ki zahteva sodelovanje uprave s tistim, ki jo zaseda. Z njim nisem imel negativnih izkušenj, res pa je, da zadeve, ko gre za tak sistem s toliko zaposlenimi in s toliko interesi, ni enostavno voditi ne na eni in ne na drugi strani. Interesi in apetiti so namreč velikokrat zelo različni – to, kaj je možno in kaj nekdo hoče. Usklajevanje pa je zelo trdo, in to ne samo pri nas, letos je bilo kar nekaj stavk na francoskih, nemških, avstrijskih železnicah, tu nastajajo milijardne škode. Duh ne sme uiti iz steklenice. Ko uide, res uide, in ga potem ni enostavno spraviti nazaj. To se ne sme zgoditi, treba je sedeti za mizo tudi po en teden, da stvar ne gre čez neko mejo. Rezultati so dobri tudi na ta račun, da steklenica nikoli ni bila toliko odprta, da bi šlo vse ven. Če bi šlo, bi se danes pogovarjali o tem, kdaj bodo železnice sanirale izgubo.

Ampak marca je bila steklenica toliko odprta, da so v javnost prišle grožnje g. Berdajsa.

Marca steklenica ni bila toliko odprta, bilo je veliko nespametnih potez in obračunavanj v javnosti. Steklenica pa ni bila niti slučajno toliko odprta, je bila že kdaj prej bistveno bolj.

No, pa vseeno … SDH g. Berdajsa ne odobrava, takrat so pozvali k njegovi razrešitvi z vseh funkcij.

Stališča SDH ne poznam, problem pa je, da nimajo vzvoda, da bi to preprečili. SDH ima svoje nadzornike v svojem nadzornem svetu, imenovanje dveh pa je v pristojnosti zaposlenih. Tako je po zakonodaji.

Dobro, bomo videli. Kako pa je po vašem mnenju ta spor vplival na SŽ, je pustil kakšne posledice?

Politike nočem preseliti v železnice. Želim si, da ostanemo podjetje, v katerem se ljudje ne ukvarjajo s tem, kje je kdo v politiki, temveč da delamo dobro za podjetje, ki je v lasti države, in čim bolje za naše kupce. Mes o tem, da SŽ povezujejo z SDS

Ne samo ta spor, celo leto je po mojem mnenju na sindikalni strani pustilo več pozitivnih kot negativnih učinkov, iz tega se je marsikdo kaj naučil, tudi znotraj sindikata. Negativno je bilo samo to, da je zadeva prišla v javnost, in tisti, ki je to poslušal le nekaj tednov, si je mislil, da je tukaj notri vse narobe. Za tiste, ki smo v podjetju, pa je bil to neki pozitiven premik v zavedanju, da je samo zelo uspešno podjetje lahko varno podjetje za zaposlene in da zahteve brez odgovornosti na vseh straneh ne peljejo nikamor.

Je res, da imajo sindikati v SŽ prevelik vpliv?

Če se o tem pogovarjaš znotraj Slovenije, misliš, da so sindikati na železnicah zelo močni, ko pa se pogovarjam s kolegi iz tujine, imam občutek, da je sindikalizem pri nas zelo mil. V nekaterih podjetjih sindikat praktično sploh ni bil potreben, ker je bilo vedno vsega dovolj – zaposlovanje, božičnice, plače, nagrade ... na železnicah pa je bilo vedno vse na meji, zato se je tudi razvijal sindikalizem. Pa ne samo v Sloveniji, tudi drugje so bile železnice, pristanišča in letalske družbe vedno na meji nekih rentabilnosti, boji o tem, ali dati dodaten odstotek plače, pa lahko pomenijo zelo veliko težavo za poslovanje družbe. Pri nas je za en odstotek dviga plač ogromna borba na vseh straneh, ker to pomeni med 7 in 10 odstotkov dobička. Nekje drugje pa je to, da gredo plače gor za 10 ali 12 odstotkov, povsem samoumevno.

Plače na železnicah so v povprečju nizke – nekomu, ki ima 800 evrov neto in dela ves mesec z nočnimi in nedeljskimi izmenami, je težko dopovedati, da to – čeprav imamo 30 milijonov evrov dobička – ne gre. Dva odstotka se sliši malo, z vidika podjetja pa je to ogromno, sploh pri taki delovno-intenzivni dejavnosti, kot so železniške storitve. Tako je, s tem moramo živeti, in okolica ni nič drugačna. Ponekod je še bistveno huje.

Sindikat je poleti zaradi očitkov o neenakopravni obravnavi zaposlenih izvedel tudi stavko. Koliko vam je uspelo zbližati stališča do njihovih zahtev?

Dogovorili smo se vse, kar se je bilo za dogovoriti. Tega niti ne štejem kot neko resno stavko – to je bil posameznik pred podjetjem in pred sindikati, za reševanje nekih povsem drugačnih zahtev. Mislim, da to ni bilo potrebno oz. da je bila stavka zlorabljena in je vrgla sramoto na ves sindikalizem. Danes, ko gledam nazaj, je bil to bolj reality show, tako da ... če boste kdaj potrebovali idejo za snemanje ...

Najlažje je ljudem reči, da bomo plače dvignili za deset odstotkov. Vsi bodo za, težava pa je dobiti direktorja, ki bo to podpisal. Če si pameten sindikalist, takega direktorja niti nočeš, ker bo ta plača trajala samo leto ali dve. Mislim, da je zdaj zavedanje vseh nas tako, da gremo naprej korak za korakom, še vedno pa morajo biti naše ključno vodilo boljši rezultati in več vlaganj. Edino to je prihodnost železnic.

Torej zaposleni po vašem mnenju nimajo več razloga, da bi šli na ulice?

Tega nisem rekel. A glede na dane okoliščine in glede na to, kako je bilo, je danes bistveno bolje. Treba je vedeti, da je železnica taka dejavnost, da bi karkoli več, kot je danes, pomenilo bistveno bistveno slabše čez nekaj let. In bi bila ogrožena vsa delovna mesta. Kratkoročno neki bombon bi se po vsej verjetnosti spremenil v tragedijo. Sporazuma, ki bi bil samo kratkoročno dober za zaposlene, na dolgi rok pa ne bi mogel biti realiziran in bi ljudem povzročil neka tveganja, ne bi podpisal. Raje bi tisti trenutek odstopil kot direktor.

Direktor SŽ priznava, da pot z vlakom iz Maribora do Kopra enostavno nima smisla.
Direktor SŽ priznava, da pot z vlakom iz Maribora do Kopra enostavno nima smisla. FOTO: Miro Majcen

Pred vami je še kar nekaj izzivov, med njimi tudi drugi tir. Kako pomemben je dejansko ta projekt?

To, kar se govori v javnosti, je res. Drugi tir je za Luko Koper in Slovenske železnice izjemnega pomena in je za obseg dela, ki ga imajo, že danes premajhen. Po njem gre več kot 100 vlakov na dan in več kot 14 oz. 15 milijonov ton tovora, čeprav je bila kapaciteta narejena za le dva milijona ton tovora. Že pol leta je ta tir zaseden tako, da po njem ni mogoče več speljati niti enega vlaka na dan, zaprt je bil samo tri ali štiri ponedeljke. Posledično nastajajo ogromni stroški, na leto izgubimo osem milijonov evrov, predvsem pa je za širitev, sploh Luke Koper, omejitvena komponenta res velika.

Če bi imeli drugi tir, bi lahko dosegli 20 odstotkov več prihodkov. Do njega moramo priti čim prej, v nasprotnem primeru je lahko resno ogrožena prihodnost logistike. Če bomo čakali še deset let, bo to katastrofa.

Mislite, da bo tovor našel drugo pot?

Tovor bo našel drugo pot, saj tovor vedno išče najboljše možnosti. Trst je zelo agresiven, tudi Reka, Trst ima boljše pogoje in infrastrukturo, Reka slabše. Je pa res, da bo, ko bo tir zgrajen, tovor spet prišel nazaj. Koper je daleč najboljše pristanišče v tej regiji, z dodatnimi kapacitetami bi bilo še precej boljše, s tem, da bi potem zaradi Kopra imele bistveno več posla tudi železnice. Mi gremo lahko v Trst in tudi gremo, ampak najbolje znamo delati in najboljše rezultate dosegamo v Kopru. Škoda bi bila, da se to ne bi zgodilo.

Kaj pa vas poleg tega še čaka v prihodnosti?

Drugi tir je ena črna lisa, ki jo je treba čim prej urediti, ključna je še posodobitev potniškega prometa, posodobitev tovornega prometa – tudi tu gremo v nove investicije, kupili smo štiri nove lokomotive, v prihodnosti gremo še v dodatnih 15, strateško partnerstvo na tovornem prometu, informacijska podpora vsem procesom, gradimo logistične centre in pa seveda Emoniko – tudi to je projekt, ki ga hočemo skupaj s partnerji čim prej izpeljati.

Pa morda že lahko napoveste, kdaj bodo Ljubljančani dobili novo železniško in avtobusno postajo?

Ravno danes smo naredili sodno poravnavo, kjer smo kot železnice dobili stavbne pravice na celem območju, kar pomeni, da se lahko javni del gradi ločeno od zasebnega. V lasti SŽ bodo površine, namenjene oddajanju v namen trgovine, gostinskih lokalov, garažna hiša in avtobusna postaja.

Triodstotni delež v Emoniki smo podali Trigranitu, kolikor mi je jasno, bo zdaj tudi to madžarsko podjetje svoj projekt prodalo naprej in, upam – glede na informacije, ki jih imam – da bo zdaj končno nekdo ta projekt začel in izpeljal do konca.

Ste lahko konkretnejši z datumom?

Še vedno sem prepričan, da se bo ta projekt začel v letu 2019. Kdaj bo narejen, pa je odvisno od časovnice. Predvidena gradnja je bila dve leti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (91)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kajtimar
09. 01. 2019 08.52
+1
bodoči predsednik?
sandi101
06. 01. 2019 12.27
+11
največji reveži na SŽ so snezilke in mi progvni delavci prve dobijo 600€ plače mi progarji pa 850€ strinjam se da je na SŽ vsaj 3000 lenuhov ki dobivajo dobro placo
Recenzor
06. 01. 2019 12.03
+2
Uspeh SŽ temelji na pajdaštvu SD in SDS katerih predstavniki družno praznijo državnoi blagajno!
ivan.z Doba
07. 01. 2019 15.48
+0
Ne bo držalo. Na ajzponu kraljuje sekta desnuhov.
borec91
06. 01. 2019 11.16
-4
kar nekaj ploza v tri krasne prvo pravi kako so tiri iskorisceni maxsimalno tako ,da po zdravi logiki 2 tir iz kopra do divace ne bo kaj veliko pomagal ce je proga na celotnem prostoru ze maxsimalno zasedena edino se vecje guzve in zamude podobno kot bo na cesti vec guzve ,ko bo narejena se ena cev karavanskega predora
murinar
06. 01. 2019 11.03
+10
Je pijani ,lažnivi in tatinski Pavlič še zaposlen na železnici ?
xyxyxyxyxyxyxy
06. 01. 2019 10.46
+6
Je ubogal sindikaliste iz vrst SDS in ostal na položaju.
FAUSTOS1
06. 01. 2019 10.37
+18
žalostno je ,da sds določa tudi kdo bo predsednik sindikata,o tem ,da dobiš službo na železnici če si član sds pa je tako nenapisano pravilo-torej največje državno podjetje vodi opozicijska sds tega pa ni nikjer na svetu, razen v sloveniji
peresni
06. 01. 2019 09.54
+18
S Titom sm jim naredili vse železnice...zdaj se pasejo na njih nesposobni lenuharji.
peresni
06. 01. 2019 09.53
+23
železnice so zatohlo odlagališče za zveste lenuhe iz SDS v breme sodržavljanov.
Tomvojo
06. 01. 2019 09.24
+9
Ker tako zaudarja po slolandiji je "duh" že zdavnaj ušel.
York
05. 01. 2019 20.57
+8
Kakor v politiki bodo tudi na SŽ in še kje, morali oditi spomeničarji, da bomo končno lahko vstopili v 21. stoletje.
MrNurmic .
06. 01. 2019 09.02
+10
vidiš ker nimaš pojma.maš rumeni virus pa te preganjajo pingvini
Borec21
05. 01. 2019 19.39
+30
Nemci so sami povedali da je 3200 ljudi preveč v prvvi fazi potem je pa problem intelekt ki ga ni po domače vsi so preveč . Kje si še vidu da s cestnine financiramo železnic ein d aimajo sindikalisti neto 3500 € za gobcanje halo??
mile35
05. 01. 2019 19.20
+31
največji reveži na SŽ so snezilke in mi progvni delavci prve dobijo 600€ plače mi progarji pa 850€ strinjam se da je na SŽ vsaj 3000 lenuhov ki dobivajo dobro placo
Marija Forti?
06. 01. 2019 09.17
+17
Imaš prav. Drugi pri koritih pa se veselo nažirajo z naročilnicami pa njihove cele familije. Vsaj včasih je bilo tako.
bodi
05. 01. 2019 17.55
+29
To je napajališče za odslužene koritarje mi jim pa plačujemo z raznimi davki sedaj tudi z podražitvijo AC samo zaradi koritarjev .In ni mi jasno kako to da smo tolk zabiti da tem mrhovinarjem verjame večina naroda.
Tomvojo
06. 01. 2019 09.27
+5
Saj jim ne verjeme, odstavit jih je pa nemogoče.
tesros
05. 01. 2019 17.42
+1
Super, da se zadnja leta vlaga veliko več v železnice! Kar tako naprej. Mes je ok.
Tomvojo
06. 01. 2019 09.28
+10
Na renovirani kočevarci bodo moral kmalu glajze zamenat ker so že tanovi prerjavel.
Pošteni
05. 01. 2019 17.36
+26
V času Marije Terezije se je pripeljalo hitreje iz enega dela Slovenije na drugi del.
bodi
05. 01. 2019 17.52
+19
In te povezave so še danes res imamo srečo da je ta Terezija živela saj drugače bi še danes hodili po kozjih stezah in bili brez hišnih številk. Slava ji.
pajks
05. 01. 2019 19.41
+13
Marija Terezija je vladala med 1740 in 1780, prva železnica pa je v naše kraje prišla leta 1846, zato se ji za železnice ni treba zahvaljevat.
Uporabnik1430139
05. 01. 2019 16.11
+6
Zdaj je ratalo pa hudo ko se nesa več karast mal počakajte in bodite strpni na železnici spet prihaja lep zalogaj za vas DRUGI TIR.
Uporabnik1430139
05. 01. 2019 16.05
+12
Joj kaka mafija je na železnici vse proge žekežniške v sloveniji so bike zgrajene in modi ficirane še v času tovariša Tita od tedaj naprej ko je slovenija samostojna država ki vlada mafija in ni več tov. Tita pa se tujaj krade. Od samastojnosti vodiji železnice sami tajkuni in zgleda da je zanašek na steklenici pipustil struo gre ven tajkuni se bojijo kaj vo zdaj in stiskajo rite.
matt113
06. 01. 2019 11.21
+2
A si sploh prebral svoje besedilo, preden si objavil? Si pismen?
Darko32
06. 01. 2019 12.02
+6
Matt113 Poglej njegovo pisanje malo bolj na široko in ne takoj žaliti. Namreč če smo pošteni in korektni je največ vloženega bilo prav v času JOSIPA. Josip je nabavil lokomotive ELEKTRIČNE, potniške vlake tudi električne. Pa še prog se je veliko modificiralo. Sedaj pa se isti hvalijo kako dobro poslujejo. Sočasno pa so že spravili vse na kant in živijo na tuj račun in na račun subvencij. Goljufajo, da se kar kadi. Takšna ekonomija ne more preživeti in duh iz steklenice bo prej ali slej ušel. Pozneje bo ušel večja bo gužva in večje bodo žrtve. ŽAl tako, da plačuješ razne BERDAJSE in druge barabe samo zato, da sodelujejo pri goljufanju in prirejanju poročil se mora v Sloveniji zatreti in ostro kaznovati. Ko pa prebirtaš poročila junija pa je prikazan minus. Toliko o poštenem delu teh posotpačev.
matt113
06. 01. 2019 12.18
+2
darko32 Nisem kritiziral vsebine, se kar strinjam z napisanim. Sem kljub vsemu razbral. Ampak vsak, ki nekaj objavi, bi moral vsaj prebrati napisano, preden objavi. Samo to me moti, ne pa vsebina.
Darko32
06. 01. 2019 12.36
+5
Matt113 tukaj imaš prav, vendar je predhodnik sigurno napisal dejstva, katera so žal resnična. Tudi če mu hočeš oporekati mu ne moreš, ker vsaj pisana zgodovina navaja, da se je v času JOSIP-a naredilo največ. Razni BERDAJS-i in razni PAVLIČ-i in njim podobni pa so bili v času JOSIPA člani ZK in so tako podpirali komunizem. Ko se je sistem zamenjal pa so spet presedlali na drugo stran, kjer so z ciljem, da si ohranijo stolček pri koritu. Sedaj pa MES govori o duhu, kateri ne sme pobegniti iz steklenice. Normalno, da ne sme pobegniti iz steklenice, ker dobro ve, da bo prišlo na dan lopovščina in priejanje poročil, katere lahko vsak sogovornik razbere, saj v Januarju s enavadno prikazuje plus in že Junija pa se prikazuje minus.
matt113
06. 01. 2019 15.40
+1
darko32 Strinjam se z dejstvi, moti me le izražanje na javnem portalu. Malo bi se pa lahko res potrudili s slovnico, mar ne?
flatearth
05. 01. 2019 15.59
+37
Slovenske železnice so eno navadno skorumpirano skrapucali,
Tomvojo
06. 01. 2019 09.30
+9
williamwallace
05. 01. 2019 15.47
+5