Gospodarstvo

Delo za določen čas bi morali bolj obdavčiti

Ljubljana, 25. 01. 2010 10.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Glavna napaka sedanje politike in delodajalskih načel je, da ta predvidevajo, da se konkurenčnost gospodarstva lahko zvišuje na račun nižjih stroškov dela.

ZSSS: Treba je zmanjšati število dela za določen čas, zato predlagajo subvencioniranje prehoda iz zaposlitve za določen čas v nedoločen čas. Ob tem bi morali delo za določen čas bolj obdavčiti.
ZSSS: Treba je zmanjšati število dela za določen čas, zato predlagajo subvencioniranje prehoda iz zaposlitve za določen čas v nedoločen čas. Ob tem bi morali delo za določen čas bolj obdavčiti. FOTO: Reuters
Zveza svobodnih sindikatov Slovenije je danes javnosti predstavila predlog sprememb na področju trga dela.

Kot je dejal izvršni sekretar predsedstva ZSSS za pravno področje Andrej Zorko, je vlada v času krize na področju trga dela sprejela le dva ukrepa. Prvi je bilo subvencioniranje polnega delovnega časa, z drugim pa so želeli pomagati delavcem v času čakanja na delo. "Oba zakona sta sicer dosegla svoj namen, a v letu 2010 prenehata veljati. Zato smo se predstavniki sindikatov odločili, da pripravimo predlog nadaljnjega razvoja trga dela, ki bo temeljil na osmih stebrih,“ je dejal in dodal, da je glavna napaka sedanje politike in delodajalskih načel, da ta predvidevajo, da se konkurenčnost gospodarstva lahko zvišuje na račun nižjih stroškov dela.

"To je ponudba politikom, da sledijo našim predlogom. Smo proti amerikanizaciji delovnih razmerij,“ pravi prvak ZSSS Dušan Semolič. Po njegovih besedah je treba v prvi vrsti zmanjšati število dela za določen čas. Sindikati zato predlagajo subvencioniranje prehoda iz zaposlitve za določen čas v nedoločen čas. Ob tem bi morali delo za določen čas bolj obdavčiti.

Inšpektorji le opominjajo in ne kaznujejo. Zato predlagamo, da se ustanovi posvetovalno telo inšpektorata, ki bi bilo sestavljeno in vseh socialnih partnerjev, tako sindikatov kot tudi delodajalcev. Andrej Zorko, ZSSS
Pomoč delavcem z družinami

Med drugim se sindikati zavzemajo za lažje usklajevanje dela in zasebnosti oziroma družine. Poleg tega bi bilo treba pripraviti zakonsko rešitev, ki bo omogočala vsaj minimalno materialno in socialno varnost zaposlenih delavcev tudi v primeru, ko ti brez svoje krivde ne bi prejeli plače več kot mesec dni.

Sindikati še predlagajo, da bi imela brezposelna oseba, ki je vključena v program formalnega izobraževanja, pravico do prejemanja denarnega nadomestila. Zavzemajo se za podaljšanje trajanja upravičenosti do denarnega nadomestila za čas brezposelnosti in zvišanje nadomestila.

Program aktivnega staranja

Zavzemajo se tudi za subvencije za programe aktivnega staranja, ki bi prilagodili delovne obveznosti in tudi samo delovno mesto za starejše. Predlagajo oblikovanje nacionalnega programa delitve delovnega mesta in rotacije delovnih mest. S prvim bi mlade brezposelne vključili v mentorsko shemo, hkrati pa starejšim omogočili skrajšanje delovnega časa, z drugim pa bi brezposelno osebo zaposlili na delovno mesto zaposlene osebe, ki se v tem času dodatno izobražuje.

Dušan Semolič pravi, da bi morali za prioriteto določiti zmanjšanje števila zaposlitev za določeni čas.
Dušan Semolič pravi, da bi morali za prioriteto določiti zmanjšanje števila zaposlitev za določeni čas. FOTO: Dare Čekeliš

Priprava poslovnega načrta za S. P. in investicije v lokalne skupnosti

Osebam, ki se odločijo za samozaposlitev, bi zagotovili boljše podporno okolje z možnostjo pomoči pri pripravi poslovnega načrta, računovodskih storitvah, z davčnimi nasveti in finančno pomočjo.

Predlagajo ustanovitev državnega sklada za investicije v lokalne skupnosti, ki bi podeljeval sredstva za neposredna vlaganja v javno infrastrukturo in trajnostni razvoj lokalne skupnosti. Poleg tega bi uvedli davčne olajšave ter neposredne finančne pomoči za investicije v alternativne vire energije.

Za boljši inšpekcijski nadzor

Za bolj učinkovit inšpekcijski nadzor predlagajo oblikovanje svetovalnih odborov, v katerih bi bili predstavniki socialnih partnerjev in ki bi razpravljali o ciljih in programu dela inšpektorata za delo. "Inšpektorji le opominjajo in ne kaznujejo. Zato predlagamo, da se ustanovi posvetovalno telo inšpektorata, ki bi bilo sestavljeno iz vseh socialnih partnerjev, tako sindikatov kot tudi delodajalcev. To telo bi usmerjalo akcije inšpektorata za delo,“ še pravijo na ZSSS.

Staranje na delovnem mestu

Med predlogi je tudi tako imenovano staranje na delovnem mestu. S tem bi spodbudili ljudi, da dlje ostanejo delovno aktivni. Pri tem pa je pomembna tudi uvedba rotacij na delovnih mestih ter delitev, česar pa v praksi še vedno primanjkuje, pravijo predstavniki sindikata.

Svetlik: Veliko ukrepov že izvajamo, precej jih je v igri

Ivan Svetlik-1
Ivan Svetlik-1 FOTO: Dare Čekeliš

Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve je predlog ZSSS prejelo in bo pripravilo odgovor, ki ga bo obravnavala vlada in sprejela stališče do predloga, je že pred začetkom seje DZ dejal minister Ivan Svetlik in dodal, da bo stališče vlade tudi izhodišče za pogajanja s sindikati v prihodnje.

Svetlik je še povedal, da veliko ukrepov, ki jih predlaga ZSSS, že izvajajo prek aktivne politike zaposlovanja, precej ji je v igri pri pripravi zakona o trgu dela, "tako da smo se povsem ujeli". Dodaja, da so nekateri predlogi takšni, da se bo treba o podrobnostih še pogovoriti.

Minister se s sindikati strinja, da je treba povečati zaščito brezposelnih in olajšati vstop v kategorijo brezposelnih oseb, ki so upravičene do nadomestil, še posebej tistim, ki so v prožnih oblikah dela. "Simpatizira" tudi z idejo o posebnem skladu za odpravnine.

Glede predlogov o odpravninah za zaposlene za določen čas in za subvencioniranja prehoda iz zaposlitve za določen v zaposlitev za nedoločen čas, je treba še premisliti, ali lahko realiziramo, pravi Svetlik, saj da je treba ljudem, ki so v različnih oblikah dela, zagotavljati podobne statuse.

KOMENTARJI (37)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

TV-MindControl
26. 01. 2010 01.08
komej čakam.
miska09
26. 01. 2010 00.57
bnam 2707... se n strinjam z:"...kredit.To ni stvar države,ampak banke in delavca." To je stvar vsakega posameznika posebej, odvisno koliko zasluži, predhodno pa, koliko je ta vložil v to, da zasluži toliko, da si kreditosposoben do določene višine. Brez izobrazbe in dela ni ustreznih $. Žal banka tu nima nič s tem, niti delodajalec, ne država. Važen je tvoj osebni vložek v to, da imaš kar pač imaš.
miska09
26. 01. 2010 00.47
Cofar.. se popolnoma strinjam s tabo, da podjetja niso social ustanove, zato imamo državo in njene drž.organe, ki jagajo in ožemajo tako delodajalce kot delavce in to nenormalno s pospešeno - potencialno brzino. Vse bi lahko zrištal iz obratnega vrstnega reda, kot se zadeve lotevajo. Delavce za določen čas rabimo vsi, le kako se boš prepričal o njegovi uspešnosti, če ne s tem orodjem. Nedoločen čas naj ostane nagrada vsakemu delavcu, ki se iskaže za uspešnega. Kaj pa KAPITALISTI kot so Bavčar in Šrot... Kaj ne bi raje njim pobrali kar ni njihovega? Pa lobisti, ki sedijo v prvih vrstah v parlamentu g. Golobič, kaj vse dela po Štajerskih gozdovih? Pravi mešetarji, zdaj kuhajo in pišejo recepte v parlamentu.
bnam 2707
26. 01. 2010 00.33
Delo za določen in nedoločen čas je treba ukinit.Si samo zaposlen ali nisi,dobivaš neke prihodke,ali jih pa ne. Vsi ti termini so škodljivi,tako za delodajalce,kot tudi za delojemalce. Ne morem se strinjat,da se gre država nekega tutorja delavcem,ki skrbi,koliko mu bo ostalo na računu,če najame kredit.To ni stvar države,ampak banke in delavca.Država se po eni strani obnaša zaščitniško,po drugi strani pa maha vsevprek z šibo in to ene in iste.Take vlade ne potrebujemo,še manj pa sindikate,ki so v bistvu smetana na šibi.
miska09
26. 01. 2010 00.28
Naj pogledajo pod prste vsem tistim, ki so v rangu delovno aktivnih, vlečejo socilano podporo in si sami plačujejo delovno dobo. Kolk je takih in ti delajo na črno.. .siva ekonomija se žal pri nas še vedno najbolj izplača. Pa še prevetrijo naj vse s.p., d.o.o., ki so enoosebne družbe, kjer si lastniki (samozaposleni) plačujejo minimalne prispevke in ostalo, ker jim to zagotavlja zakon. Ven pa dobijo mnogo več kot jaz, ki mi odbijejo celih 48% od bruto. Oni pa si izplačujejo bonitete, soudeležbo v dobičku, službene avtomobile u iber drage, vrtce pa plačujejo po minimalcu itd. To je absurd!!! Kdaj bom jaz dobila vloženih 48%.... preko bolniške, porodiške, invalidnine??? Sramota državnim organom, ki niti inšpektorjev ne morejo plačati toliko, da bi opravljali svoje delo motivirano. Motivacije na trgu kaosa dela imajo ogromno.
bnam 2707
26. 01. 2010 00.25
Cofar : se strinja z teboj,ampak le v primeru,ko bi delavec imel 1000 evrov plače.Sužnje pa je treba iskati drugje.
hendikep
26. 01. 2010 00.15
pa ta banda nezna drugega kot samo davke zviševati to več ni normalno že zdaj imamo največ davkov potem se sprašujemo zakaj vse propada in zakaj je vse več ljudi na cesti je še pravo čudo da imamo sploh še kaj gospodarski dejavnosti umesto da se gospodarstvo čim bolj razbremeni on bi še povečevali davke res mamo zelo močne ekonomiste prava sramota so za svoj poklic o naši politiki ni vredno besed zgubljati vsi ti osli v parlamentu in vladi so itak vsi zabiti in nepismeni če bi bilo drugače takih bedarij nebi delali Cofar-najprej nekaj zasluži z lastnim delom potem komentiraj ti si tudi eden od tisti ki živi na račun tujega dela ki ma plačo deset krat večjo od minimalne plače če bi samo dva meseca moral živeti od minimalne plače bi ti in tebi podobni že na sredini drugega meseca imeli štrik okoli vrata ker se nebi vedeli znajti z pomanjkanjem denarja in ostali življenski potrebščin sramotno je da ljudje ki živijo v udobju z tujega hrbta tim istim ki financirajo njihovo udobje želio uzeti ta mizerni človeka nedostojni zaslužek zkaterim ko polača vse položnice ne ostane dovolj ni za kruh za celu družino do naslednje plače sami pa niso pripravljeni se ničesar odreči in bi radi imeli še več olakšic pri vsem taki ljudje kot si ti niso vredni da zemlju gaze to so ljudski izmečki.
maraton62
25. 01. 2010 23.22
cofar; Ti bi bil pa dober delovodja na kakšni plantaži v južni Ameriki.
Cofar
25. 01. 2010 22.36
Pa še tole: Enkrat za vselej bi moral ukiniti regres, malice in vožnja na delo. To vse, bi moralo biti vračunano v minimalno plačo!
Cofar
25. 01. 2010 22.32
Pa še tole: V SLO večina ljudi išče službo - ker dela je ogromno, samo tega marsikdo ne išče :) Tko, da.... Slovenci ne bodo mel evropskih plač toliko časa, dokler bo vlada metala pesek v oči vsem zaposlenim! Za moje pojme je treba tri stvari naredit: Spremenit pokojnisnki načrt na tak način, da bi ljudje dobili pokojnino direktno iz davčne blagajne in ne iz pokojninske blagajne. Zakaj tko: Ker bi država določila nek znesek ki bi ga vsak prejel ob upokojitvi, ta pa bi bil za vse enak. Tako se nobenemu, ki bi oddelal 40 let, ne bi bilo treba bati, da ne bi imel dovolj ob upokojitvi, da ne bi moral živet. Drugo: Delavna zakonodaja bi morala vspodbujati, ne rast minimalnih plač, ampak produktivnost vsakega posameznika v podjetju. Min. plača pa bi bila samo izhodiščna. Če bi človek naredil več kot je njegov urnik in bi podjetju na tak način prislužil več denarja, bi moral biti plačan dodatno! Tretje: Večja fleksibilnost tako zaposlovanja. Na žalost sem sodi tudi lažje odpuščanje. Delavec svojemu delodajalcu da lahko vsak dan odpoved brez kakršnegakoli razloga!, med tem ko delodajalec svojemu delavcu ne sme dati brez vzroka in mora točno navest zakaj! Če je to fer zakonodaja - potem žal... Jaz bi zaposlil več ljudi, če bi bila zakonodaja tako naštimana, da bi do neke mere ščitila obstoj podjetja! Če pa država gleda, kaj bo z zaposlenimi, potem pa raje naredim manj in gledam tako da imam manj zaposlenih in nimam skrbi!
Cofar
25. 01. 2010 22.25
Prvo kot prvo - SLO nujno rabi novo delovno zakonodajo! Lahko si zatiskamo oči, da je vlada takšna ali drugačna, osorna do delavcev če jim spremeni delovno zakonodajo! Povejte mi, kdo bo sploh še zaposloval če bo delo za določen čas bolj obdavčeno??? halooo! Kaj pa študensko delo??? A to nej bo pa tako kot sedaj al kako??? Sam sem delodajalec pa lahko samo rečem, vsem vam, ki niste na svoje in imate službe - PODJETJA NISO SOCIAL USTANOVE!! V podjetjih je merilo KAPITAL! Jasno je tudi v kateri panogi človek dela - so tudi panoge, ki velikih plač ne zmorejo oz. morajo rasti skladno z inflacijo in drugimi vse mogočimi stroški! Ampak take da bi moralo bit delo za določen čas bolj obdavčeno - nej Semolič zaposli ljudi!
Buena Vita
25. 01. 2010 21.04
ODPUŠČANJA SO,IN TO VSAK DAN SAMO VLADA PODATKE SKRIVA
Buena Vita
25. 01. 2010 21.02
PO POLNOČI DEJTE POGLEDAT KRONIKO ČEZ MEJO,POTEM BOSTE VIDELI KAKO SE SLOVENCI SELIJO S PODJETJI V ITALIJO,,,VČERAJ STE IMELI MOŽNOST VIDETI LADJEDELNICO,SKORAJ GOTOVA JE,V NJEJ DELAJO NAJMODERNEJŠE JAHTE,BARKE ,ZA PRESTIŽNEŽE,,LASTNIKI SO SLOVENCI,DELAVCI PA TAKI KI IMAJO PREDNOST ZAKAJ HABJANOVI NISO PODJETJE ODPRLI IN PROIZVAJALI PRESTIŽ V SLOVENIJI POSLUŠAJTE VAŠE KLJUKCE----PAMETEN BEŽI
otocanka
25. 01. 2010 20.51
Ja delo za določen čas bi moralo biti bolj obdavčeno kot delo za nedoločen čas, pa tudi delo preko študentskega dela ne bi smelo odžirati dela redno zaposlenim, saj vsak privatnik in firma raje vzame študenta kot pa zaposli delavca. Firme služijo na račun študentov, iskalci zaposlitve pa dela ne morejo dobiti.
Nauders
25. 01. 2010 20.37
skoplji jamo, jo zapolni, skoplji drugo jamo, jo zapolni, spet skoplji tretjo... nekako takole se mi tole zdi kr neki
kapitalist
25. 01. 2010 19.26
pametno - POLDE - take butaste izjave ne bi pričakoval od nekoga ki se ima za koliko toliko pametnega - Nekdo ki ima lahko polno dela - ga ima lahko samo za pol leta ali pa 9 mesecev - naj mi nakdo razloži kako bo ta zaposlil delavca za 12 mesecev - plačati jih mora 13 - delavec dela samo dobrih deset ali pa še ne - kje je logika da bojo tiste bolj obdavčili - pa še za pol leta ne bojo zaposlovali ampak bojo vzeli na črno - in še prav bojo naredili z mano vred
przelmuding
25. 01. 2010 19.24
Ko bodo znižali stroške dela si bodo naši vrli delodajalci izmislili spet kaj, samo da ne zvišajo plače delavcem. Seveda za tajkune mora ostat a ne?
anjerd
25. 01. 2010 18.54
Če moj šef misli, da sem dobro plačan, se bom jaz delal, da dosti delam.
idrca
25. 01. 2010 18.07
manj ko bodo nam plačali za vestno opravljeno delo manj bomo trošili ko ne bomo imeli kje vzeti-sledi odpuščanje delavcev
janez.planinsek
25. 01. 2010 17.10
Očitno je s tem sindikatom nekaj hudo narobe,namesto da bi se zavzemali za ukinitev davka na delo, ti brezvezniki celo predlagajo višjo obdavčitev.Seveda, gospodje sindikalisti bodo rekli, da tako predlagajo za spodbudo stalnega zaposlovanja. Tu imam predlog za vlado, da davek na delo popolnoma ukine, saj posledično bomo več zapravili in s tem prispevali več v državno blagajno pa še več deovnih mest bo potrebnih.