Gospodarstvo

Davčne blagajne za kulturna društva nesorazmerno visok strošek

Ljubljana, 26. 03. 2016 15.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V Sloveniji deluje okoli 5000 ljubiteljskih kulturnih društev. Sekretar Zveze kulturnih društev Slovenije Tomaž Simetinger je povedal, da je bil koalicijskim strankam poslan predlog, da se določena društva izvzame iz okvira zavezancev uporabe davčnih blagajn.

Davčne blagajne za večino ljubiteljskih društev, ki delujejo na področju kulture, predstavljajo nesorazmerno visok strošek, so prepričani v društvih. Za svoje prireditve namreč zaračunavajo nizke vstopnine ali pa jih sploh ne. Kot je za STA povedal predsednik Kulturno-umetniškega društva Rače Tone Žuraj, so davčne blagajne zanje žaljive.

Račun
Račun FOTO: 24ur.com

V Sloveniji deluje okoli 5000 ljubiteljskih kulturnih društev. Žuraj opozarja, da so ta v manjših krajih edini nosilec kulturne dejavnosti. Okoli 4000 se jih po njegovi oceni posveča ohranjanju kulturne dediščine. "To so majhna, a izjemno pomembna društva," poudarja. Ob tem dodaja, da ljudje, ki v njih sodelujejo prostovoljno, velikokrat denar prispevajo kar iz lastnih žepov. Žuraj je še dodal, da bodo, v kolikor se zakonodaja na tem področju ne bo spremenila, pripravili protest.

Si blagajno sposoditi ali kupiti?

Številna društva, ki so doslej pobirala vstopnino, se sprašujejo, ali bi to zaradi davčnih blagajn počela tudi v prihodnje ali bi raje pobirala le prostovoljne prispevke. Prav tako društva večinoma nimajo usposobljenih kadrov za delo na blagajni, veliko jih ne ve, ali bi blagajno raje kupili ali si jo le sposodili za določen dogodek. Veliko manjših društev ima namreč le nekaj dogodkov na leto. Hkrati pa se porajajo tudi logistična vprašanja, kako zagotoviti hiter pretok ljudi ob vstopu na prizorišče.  

Bi lahko bila določena društva izvzeta?

V skladu z zakonom o davčnih blagajnah, ki se uporablja od 2. januarja, morajo ponudniki blaga in storitev ob vsakem plačilu z gotovino izdati račun prek elektronske naprave, ki izpolnjuje predpisane pogoje in ki prek spleta omogoča izvedbo postopka potrjevanja računa pri Finančni upravi RS (Furs).

V prizadevanjih, da vlado prepričajo v spremembo zakona, se je sicer že združilo več organizacij, društev in zvez. Sekretar Zveze kulturnih društev Slovenije Tomaž Simetinger je za STA povedal, da je bil koalicijskim strankam poslan predlog, da se društva z manj kot 10.000 evri prihodka ter društva z manj kot 20.000 evrov prihodka, ki imajo status delovanja v javnem interesu, izvzame iz okvira zavezancev uporabe davčnih blagajn.

Kot je povedal, se zneski, ki jih društva zberejo z vstopninami, gibljejo od nekaj sto evrov naprej. Vendar je po njegovih besedah razpon zelo velik. Večina društev ima res opravka z nekaj sto evri, vendar pa so tu še društva, ki delujejo kot kulturni posredniki in organizirajo tudi večje dogodke, kjer pa se vendarle obračajo tudi večje vsote denarja in bi zato potrebovala davčno blagajno.

Stojan Glavač iz Furs pa je za STA pojasnil, da so stroški uvedbe davčne blagajne odvisni od posameznega zavezanca in njegove opreme, ki jo je moral prilagoditi sistemu davčnih blagajn. Izpostavil je brezplačno aplikacijo mini blagajna Furs, ki je namenjena tako izdajanju gotovinskih računov kot potrjevanju računov iz vezane knjige računov in je dostopna prek spleta.

Prek nje je možno potrjevati neomejeno število računov, je pa seveda od vsakega posameznega ponudnika blaga ali storitev odvisno, ali mu bo pri poslovanju koristnejša mini blagajna ali davčna blagajna, ki si jo bo kupil na trgu, dodaja Glavač.

Vendar je, kot poudarja Simetinger, glavna težava v tem, da večina društev nima niti ustrezne tehnične opreme.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (100)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

RdecaZvezda
10. 04. 2016 18.16
davčne blagajne v vsa župnišča,brez izjeme,če je vojska naj bo za vse enako.
MrLaskoPIVO
29. 03. 2016 19.23
+2
Sem SLOVENEC ne jamram, delam na ČRNO... Js podpiram ljudi ki delajo na črno in jih tudi spoštujem, to so pametni ljudje. ČE DELAŠ NA ČRNO LAHKO TVOJE ŽULJE OBDAVČI SAMO TVOJ LASTEN ŽEP!!!
butalistan
29. 03. 2016 15.58
-1
še tisti ki smo redno plačevali davke zdaj gledam da jih čim manj! kupovanje zunaj prek spleta, bencin v austriji, dopusti v tujini in prijava minimalca! upam da ta lopovska država ki duši podjetništvo čimprej crkne!
MrLaskoPIVO
29. 03. 2016 19.18
-2
točno to lepo si to povedu tudi tvoje ime je pošteno .
Jožajoža
28. 03. 2016 21.56
+6
blaginja naroda je delo, ne pa socialni transferji. demos vas je naučil, kako od države vleč, in nič državi vračat. več plačanega davka, več ljudi zaposlenih v gospodarstvu, minimalen javni sektor je pot do druge švice. zamislite si ,socialni podpiranci,kmetje in javni sektor. delavec minimalca 1000 evrov, takoj na borzo 100 000 javnih uslužbencev, ostalo privatizirat, in začelo se vam bo boljše življenje. samo ta švicarski,avstrijski in nemški sistem ima eno malo napako. TREBA DELAT. tega pa slovenci več ne znate. generacija rojena po90 letu je zabluzena generacija, njihovi starši pa reveži.
ROMELS
28. 03. 2016 11.14
+7
Za koliko bodo sedaj oblastniki znižali DDV, ko bodo prilivi v državno blagajno"večji"
Borec21
28. 03. 2016 19.44
+3
dvignil ga bodo ker prilivi ne bodo višji ampak nižji, ker utajevalci davka so bili male ribe to pa je drobiž....svetujem društvom da jih zaprejo in zbirajo prostovoljne prispevke ...tu nisi v prekršku pa čisti neobdavčen keš...držav apa naj lukinje fila sama z z lastnimi lopovi ki jih imajo pri koritih naj dena rnazaj prnesejo..........
ONniON
27. 03. 2016 17.08
+6
brezvezna ideja ki davkoplačevalce še samo dodatno stiska in ožema a ni dovolj da je 290.000 prebivalcev pod pragom revščine ali 14,5 % podatek za leto 2014 kar nas ne uvršča več med nižje v evropi, žalostno
Uporabnik1110355
27. 03. 2016 20.10
-3
Z striktno uporabo davčnih blagajn bo 290 tisoč Slovencev živelo bolje! Razporeditev dohodka bo boljša!
trdovrat
28. 03. 2016 09.00
+3
San, take kot si ti , ima oblast najrajši. Pa še nekaj, moj spomin ne sega tako daleč v otroštvo, da bi se spomnil, da mi ni bilo treba delati. Če smo hoteli med vojno in po vojni preživeti, ni bolo nobene druge možnosti. No pa smo se vseeno postarali brez kakih večjih težav. SF-SN
puspan
28. 03. 2016 18.22
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Borec21
28. 03. 2016 19.44
+0
re:san zaradi davčnih blagajn bo drugo leto 350.000 pod pragom revščine, na operacijo pa namesto eno leto boš čakal dve itd. da ti ne pojasnjujem da našo državo vodijo nesposobneži ki ne znajo pravni red operacionalizirat tam kjer bi ga moral seveda ker so vsi tam naši....
trdovrat
27. 03. 2016 11.04
+9
Pri nas je letos, zaradi davčnih blagajn, odpadel spomladanski sejem. Ne bo neka ženička, ali pa otrok, za prodajo parih cvetnonedeljskih butaric iskal davčno blagajno? Mislim da smo popolnoma iztirili. Zdrava pamet, kar ni naravno umrla, je pa jokajoče odšla iz te dežele.
Cofar
27. 03. 2016 12.18
+4
se strinjam s tabo. Čedalje bolj razumem da judje na zahodu raje ne delajo kot bi tvegal z delom na svoje :) očitno bo čedalje bolj tako tudi pri nas.
Uporabnik1110355
27. 03. 2016 20.11
Sem mislil da v SLO otrokom ni potrebno delati
RdecaZvezda
27. 03. 2016 09.08
to se je že vedelo takrat preden se je začelo,blagajne so brez veze,vsem je treba zaračunat pavšal,pa bo denar sigurno pritekal,pa še lepo v miru se bo delalo,vse tiste birokrate ki so imeli prste zraven teh blagajn pa nagnat na borzo
trdovrat
27. 03. 2016 10.48
+2
Ne na borzo, temveč tolči kamenje za novi tir na železnici!
Cofar
27. 03. 2016 12.19
Kondor2 sem za. Ob nekem razumnem pavšalu. Lahko bi povzel sistem od Nemcev in potem samo številke spremenil na slovenski BDP.
RdecaZvezda
10. 04. 2016 18.19
felix59 drugič
26. 03. 2016 21.51
+0
Jaz popoldne na fušu ne potrebujem nobenih blagajn. Stranka je še vesela , da ji ne nabijem dodatnih everčkov za davke in nakup blagajne. Živel fuš in TITO !!!
RdecaZvezda
27. 03. 2016 09.10
+2
šnopc bomo še naprej kuhali na šverc pa lahko ima država inšpektorjev kolikor hoče,NAJ TEČE DOBER ŠNOPC.
izlet29
26. 03. 2016 21.33
+3
Se strinjam s chercc. Če je treba večini plačati davke od vsega, kar počno, zakaj ne bi pa še društva. Npr. v Zdravstvenem domu ti naredijo kopije izvidov ali medicinske dokumentacije in lepo izdajo račun, čeprav je bila vrednost računa samo 0,72€. Pa imam v istem dnevu drugi primer: Foto studio, presnemanje s kasete na DVD. Kar ceno je povedal (10€), da bi dal račun ... ni bilo računa. Vsepovsod naj se izdajajo računi, kontrolira te račune in videlo se bo, koliko davka gre mimo, oz. ga gre mimo.
chercc
26. 03. 2016 21.11
+4
Samo cviljenje in iskanje ovinkov., če pobereš nekaj 100 ali 1000 evrov na vstopnini, lahko daš tistih 20 eurov mesečno za blagajno. Nekateri ponudniki celo omogočajo najem blagajne za mali denar samo takrat ko jo potrebuješ. Imaš tudi čisto brezplačne blagajne, v primeru, da izdajaš manjše število računov(do 3 dnevno), obstaja pa celo tudi čisto brezplačna davčna blagajna za gostince, samo googlat je treba znat. Sam imam tako društvo kot podjetje, pa me davčna blagajna niti malo ne moti, bolj me moti dejstvo, da sem bil preveč pošten in sem tipkal čisto vse v lokalu, zaradi par tisočakov "viška" postal davčni zavezanec in sem trojno obdavčen, ne pa samo dvojno. Plačam ddv, ko kupim surovino, plačam ddv ko prodam, plačam davek na dobiček.
Štefan Sobo?an
26. 03. 2016 21.21
GOOGLE - SAMI STE IZKUSILI REK. DOBROTA JE SIROTA. TO PA NAJ NE BI POMENILO, DA NE BI BILI TAKO DOBRI, ŠE V DRUGI, KO VAS PROSI(M)O, DA ZAPIŠETE, KJE, KAKO ITD JE TREBA GOOGLAT,DA PRIDEMO DO BREPLAČNE BLAGAJNE.
Cofar
27. 03. 2016 12.20
chercc DDV od nakupljene surovine se ti povrne.
Cofar
27. 03. 2016 12.20
chercc
27. 03. 2016 20.14
DDV pri nakupu surovine ala gosti sok, za katerega pri nakupu plačam nižjo stopnjo davka, ko prodam pa višjo, se mi nikakor ne povrne.
Štefan Sobo?an
26. 03. 2016 20.59
+0
31.12 2015 STA NASTOPILA DVA VZROKA, ZARADI KATERIH JE OKROG 2 TISOČ ODJAV OBRTI OZ. S.P.: UVEDBA DAVČNIH BLAGAJN IN UVEDBA PLAČEVAJA "normalnih" SOCIALNIH PRISPEVKOV TAKO IMENOVANIH "POPOLDANCEV", OZIROMA OBRTNIKOV, KI SO SE UPOKOJILI PO ZPIZ-1, A SO UVEJAVILI, SEVEDA OB IZPOLNITVI DOČENIH POGOJEV, TAKO IMENOVANI "IZVZEM IZ ZAVAROVANJA", KAR PA NI POMENILO, DA JIM NI BILO TREBA PLAČEVATI PRISPEV, A NE 32O E, AMPAK DOBRIH 80 EVROV MESEČNO. ZDAJ, PO TREH MESECIH, PA TI LJUDJE, STARI OD 65 DO 80, UGOTAVLJAJO, DA JE LEPO ŽIVETI TUDI BREZ DELA,KO BILA BILA PANZIJA VIŠJA. MARSIKATEREMU,KI IMA POD 500 EVROV, PA SE TOŽI PO "dodatku", KI GA JE USTVARJAL Z DOPOLNILNIM DELOM. PO ŽIVANOVEM ZAKONU (UDARJEN JE BIL TUDII NA BLAGAJN) PA JE DANA SICER TUDI MOŽNOST PLAČEVANJA DOLOČENEGA ODSTOTKA PRISPEVKOV, A VTEM PRIMER ZBOGOM NAJAMANJ 25 ODSTOTKOV PENZIJE. RES BI MOTRAL BITI KDO NOR NA DELO,POVRH PA INŠTALIRAL BLAGAJNO IN TREPETAL PRED FURSOVCIH.-------- NA KRATKO, KO BII JO NE ZAGODLI S SPREMEMBO ZPIZ-1 V ZPIZ.-2 + CERAR-ŽIDANOVA NOVELA, BI DANES IMELI 2.000 OBRTNIKOV VEČ. PODPIRAM NUJNE SPREMEMBE ZPIZ IN UKINITEV DAČNIH BLAGAJN, S KATERIMI SO MNOGO ZDAJ LEPO ZASLUŽILI.
poslanka sexs
26. 03. 2016 21.55
+4
delam ze na crno 10 let pa nimam davcne blagajne a dela imam se za deset let pa ni mi treba iti delat v Avstrijo ker se tukaj na crno vec zasluzi zakaj bi posteno delal ker me je prej drzava prevarala za pet let ker mi ni placevala prispevke delal sem namrec v drzavni firmi
Cofar
27. 03. 2016 12.02
+3
Štefan Sobočan to ko si omenil popoldanski s.p. - to bi ga moral ukinit, ker po stroških predstavlja nelojalno konkurenco rednim s.p.jem.
Ramzess
26. 03. 2016 19.55
+2
Katera so to ti. določena društva?
Banion
26. 03. 2016 19.41
+9
Menda so letos zbrali manj davka kot v istem obdobju lani ko še ni bilo davčnih blagajn, super učinek te blagajne. Kdor je prej goljufal in ni izdjal računov počne isto tudi sedaj. Kar se tiče društev je marsikje veliko prostovoljnega dela in davčne blagajne prej ko ne pomenijo da bodo razna društva podeželskih žena, upokojenska, kulturna in še kaj zaprla svoja vrata, če je to cilj potem bo dosežen. Ta zakon je tipičen produkt neumne birokracije ki nima stika z realnim življenjem. Bo kdo rekel da imajo društva tudi gostinsko dejavnost ja vendar to naj bo urejeno po predpisih ki zadevajo to dejavnost. Nesmisel je da člani društva prostovoljno zberejo denar da bi šli skupaj na izlet in bi jim bilo treba izdajati davčne račune in to bi naj bila neka pridobitna dejavnost, le da v društvu znajo organizirati izlet za pol cene kot nudi isto kakšna agencija. Ja žalostno je kam pelje to državo vsemogočna in žal tudi zabita birokracija
Uporabnik1110355
26. 03. 2016 19.31
+1
Najboljša je tista da moraš plačati davek od dobička, potem pa še plačaš ddv pri nakupu stvari. Kdor tako razmišlja je za jarke kopat . Kar se tiče davčnih blagajn je popolnoma pravilno naslednji ukrep pa je zoper delo na črno brez popolnoma vseh dokumentov. Takoj se vsesti na premoženje izvajalca in kazni nabiti na 70 % premoženja, če se dodtični ne strinja naj sam dokaže da FUIRS nima prav. Poln kufer imam folka ki na šihtu počiva, popoldne pa na polno. Vrtec mu pa jaz plačujem, pa še kar drugega.!!!! Pa uvesti kulturo prijavljanja popoldanskih kradljivcev, brez milosti. Popoldanci na črno so zajedalci poštenih državljanov.
spomenko vadunec
26. 03. 2016 19.39
+2
pa se je tega....sam to je balkan kultura k se ni nalezla od juznjakov....ampak je dedna....delat nic pa miljon zasluzt cez noc
trdovrat
26. 03. 2016 19.42
+6
Rad bi poznal tiste, ki na šihtu počivajo? Tisti, ki imajo take službe, so tudi za popoldne neuporabni! Je pa res najboljše, da eden drugega prijavljate, ob tem pa mižite, ko vam državni lopovi jemljejo perspektivo! Pa ne samo vam, tudi vsem našim potomcem za deset generacij vnaprej. Prodali bi tudi staro mater, ali pa pofarban iztrebek, samo za svoj žep. Le pridno jih ubogajmo, mogoče bo pa le padla kakšna drobtinica iz njihove mize!
Sršen
26. 03. 2016 20.33
+2
Popoldanci smo si včasih pomagali eden drugemu,predvsem akcijska dela v času množičnih gradenj!!!Še kako sem hvaležen prijateljem,sodelavcem za pomoč,ki so mi jo nudili oz. sem jim tudi sam nudil.Mislim,da smo v tistih časih ogromno naredili,tudi samoprispevek smo poznali in celo udarniško v firmi,ki je klaverno propadla ob nastopu "super zapravljivih menedžerjev"Sedaj pa če prav razumem je vsaka pomoč prepovedana ali celo kazniva!!Kaj pa legalni goljufi-neplačniki,kaj za takšne barabe ni zakona??Ne,ker imajo sodno registriranih 30 firm za skrivanje oz pranje denarja,so!!!Adijo kmečka logika,vladajo nam oderuhi!!!!
trdovrat
26. 03. 2016 20.51
+1
Sršen, takrat je še veljala solidarnost, danes bi mu pa rajši škodovali kot pomagali! Včasih se z žalostjo sprašujem, pa kaj je stem narodom, da se hoče sam uničiti?
Cofar
27. 03. 2016 12.15
+2
san opas v davčne blagajne bom verjel ko jo bodo moral imet brezpogojno vsi ne glede na to kdo si kaj si kaj delaš in kaj prodajaš. Ker pa obstajajo izjeme... potem ne verjamem nikomur. Ste vedeli da parkiriščem še 7 let ni potrebno imet davčno potrjenih računov??? Če nek s.p. za svoje delo ne izda računa lahko faše kazen do 30.000 EUR, če to naredi oseba na črno največ 7.000 EUR. Torej država prav sili ljudi v delo na črno. Anomalij je toliko... Namesto da bi država agresivno uvedla davčene blagajne z istočasno zakonodajo ta si bolj zaščiten če delaš uradno in ne na črno in seveda ob predpostavki da izjem komu je ni potrebno imet in kdo jo mora imet ni. Zakaj je kmetu ni potrebno imet? Ne. Če jo moram jaz imet potem ne bom več kupoval pri nekomu ki mu jo ni potrebno imet. To je sedaj moje vodilo. Država to hoče.
Uporabnik1110355
27. 03. 2016 20.12
Kar je z zakonom predpisano ti ni treba verjet. Če mutiš pa plačaj kazen, naslednjič boš prekleto verjel
RdecaZvezda
10. 04. 2016 18.24
Cofar-se strinjam v vsem kar si predlagal.
mimic
26. 03. 2016 19.28
+4
če bi radi spravl našo požrešnico v red, se je treba upret!!!!
trdovrat
26. 03. 2016 19.46
+3
Kdo se bo uprl, naša stara generacija? Najboljši so že padli! Še vse spremembe so doslej naredili mladi, današnja generacija je pa preveč scrtana, za kaj resnega. Mogoče naslednja, ki bo morala še prej skozi pekel. Upam da se motim!
puspan
28. 03. 2016 18.24
mimic
26. 03. 2016 19.27
+3
še na rit, bi radi vgradil števce za prdce!
spomenko vadunec
26. 03. 2016 19.34
-2
bi zivel posteno pa jih nikoli ne bi uvedli
trdovrat
26. 03. 2016 20.05
Spomen...., naivneže ima oblast najrajše! V peklu bodo eden drugega tiščali v kotel!
poslanka sexs
27. 03. 2016 13.19
+1
spom...sem zivel posteno pa me je drzava okradla ni mi placevala nekaj let prispevkov ali ne samo meni tudi drugi so na... sedaj pa delam na crno pa imam dela koliko hocem placujem pa si zapokojnino in zdravstvo ter nekradem navadnim ljudem pa nevozim mercedesa
RdecaZvezda
10. 04. 2016 18.25
poslanka ni nujno če voziš benza da kradež
Cofar
26. 03. 2016 19.19
+6
problem davčnih blagajn je, da bo gospodarska aktivnost upadla. Tudi če bo kratkoročno država nekaj več pobrala na dolgi rok med ljudmi ne bo več krožilo toliko denarja. Raje bi videl da bi država pripeljala iz davčnih oaz tiste nakradene milijarde. Pokrili bi pufe pa še ljudje bi imel kej od tega. Vsi. Ne samo nekateri.
spomenko vadunec
26. 03. 2016 19.36
-2
sej ste tut slovencki,ki ste nosili dnar vsepovsod po evropi....navadni slovencki.....k se je menjal denar ga je blo u stunfih za skoraj 3 miljarde evrov....
Fortuna27
26. 03. 2016 19.08
+7
Naj jih ukinejo! Itak se je pobralo še manj davka kot prej, črni trg pa se veča. Kdo pa si bo ob vsej birokraciji še upal kaj ustvarjati? Da ne omenim kolikokrat cel sistem zablokira in prodajalec ne more izdati računa. Sigurno eden od večjih polomov te vlade
ROMELS
26. 03. 2016 18.43
+7
Me zanima za koliko bo znižan DDV zaradi davčnih blagajn in njenih posledic.
Cofar
26. 03. 2016 19.17
+1