Gospodarstvo

Črni scenarij na Pohorju: zadnji hotel zaprt, vzpenjača stoji

Maribor, 21. 10. 2014 15.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na Pohorju se tik pred zimsko sezono, kot kaže, uresničuje najbolj črn scenarij za mariborski turizem. Potem ko je šel Športni center Pohorje prejšnji teden v stečaj, je moral vrata zapreti še njihov zadnji hotel Arena. Mariborski vodovod jim je namreč odklopil vodo, stoji pa tudi vzpenjača.

Pohorje
Pohorje FOTO: Thinkstock

Pohorski hotel Arena je zaprl svoja vrata, nekaj deset gostom so morali najti druga prenočišča. Razlog za to je sporna odločitev Mariborskega vodovoda, ki je hotelu odklopil vodo. Stečajni upravitelj Drago Dubrovski meni, da je takšno ravnanje nezakonito, saj bi moral upnik terjatve prijaviti v stečajno maso, z začetkom stečaja pa da tako ali tako nastopi novo obdobje. "Priključitev so pogojevali s plačilom starih računov, kar pa je predmet stečajne mase, zato tega ne bi smeli storiti," je dejal.

Enourni rok za plačilo

Ravnanje Mariborskega vodovoda je tudi po mnenju Družbe za upravljanje terjatev bank (DUTB) nezakonito, saj zahteve po plačilih za nazaj niso upravičene, s prvim dnem stečaja pa se začne novo obdobje, v katerem je treba vse zapadle obveznosti prijaviti v stečajno maso.

Kljub temu so bili pripravljeni poravnati račun za vodo, vendar jim je Mariborski vodovod pred izklopom za plačilo postavil nerazumljivo kratek rok, le eno uro, kar je v nasprotju s predpisi, so pojasnili.

Žičnica stoji

V DUTB trdijo, da mariborska občina in njene družbe v zadnjih dneh delujejo na načine, ki ne gredo v smeri ohranjanja in spodbujanja mariborskega turizma, pač pa celo onemogočajo normalno delovanje hotelov in remont gondole. Posebej so poudarili, da mora občinsko podjetje Nipa preko Nigrada tudi v stečaju opravljati javno službo javnega prevoza potnikov z gondolo, dokler koncesije ne prevzame kdo drug.

Krožno-kabinska žičnica medtem ne obratuje že od začetka prejšnjega tedna, ko so na njej začeli izvajati redna letna vzdrževalna dela. Končati bi jih morali konec tega tedna, a se zapleta tudi pri tem. Po pisanju časnika Večer je bilo namreč okoli 50 žičničarjev v ponedeljek primoranih predčasno zaključiti remont, potem ko DUTB doslej ni poplačala pogodbenih obveznosti do družbe Leitner, ki bi morala opraviti obvezen pregled zavor.

V DUTB to zanikajo in trdijo, da so sredstva za remont gondole plačali pravočasno. Ravnanje izvajalca, ki je včeraj zaustavil dela, je zato po njihovem težko razumljivo.

Upali so na boljšo rešitev, a je ni bilo. Jutri se začne odpuščanje

Dubrovski se bo v sredo zjutraj najprej srečal z vodstvom mariborske občine in skušal najti rešitev za oddajo žičnic v najem, s čimer bi še lahko rešili smučarsko sezono, vendar časa za kaj takega ni več veliko.

Prav tako v sredo naj bi se sestal tudi z okoli 100 zaposlenimi, med katerimi jih je večina doma, ter jim pojasnil, kako naprej. Po njegovih besedah so zadnje dni še čakali na morebiten ugodnejši razvoj dogodkov, v sredo pa bo vendarle začel s postopnim odpuščanjem po posameznih skupinah. V vsakem primeru bodo v stečaju odpustili vse, vprašanje je le, kaj se bo zgodilo z žičnicami, na katere je vezanih največ ljudi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (46)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

finec
26. 10. 2014 14.04
Glavno je, da so tajkuni varno pod streho.
volek
25. 10. 2014 11.28
+2
Država dej dnar.
ONniON
21. 10. 2014 20.53
+4
še 1 dokaz več da pravica in pravo v sloveniji ne delujeta
Django
21. 10. 2014 19.47
+6
Nic ne skrbite saj ga bo odkupil bivsi direktor in bo potem spet vse vredu,
kitzbill
21. 10. 2014 19.35
+2
če si sami ne bodo pomagal, hoteli, appartmaji, pa gostinci, pa tud avtobusni prevozi, in konc koncev žičničarji, je prav, da gredo tam kjer ni muh
mzurry
21. 10. 2014 19.27
+7
Mariborcani najprej strmoglavite župana in prelivate kri na demonstracijah pol ga pa skoraj nazaj izvolite.....kdo je tu čuden
soba666
21. 10. 2014 20.29
+0
pepelnik2
21. 10. 2014 19.10
+9
Rataj,Viler,Bedrač,Ferk itd kje je NPU.
Haloze Slo
21. 10. 2014 19.03
+11
Prav jim je, ko so lani Hrvaška podjetja svojim smučarjem hotela sponzorirat karte da bi si lahko privoščili enodnevno smuko na Pohorju. Je pa bil tak halo kaj oni da se bojo ceneje vozli kot mi - ja Slovenska faušija in ni bilo nobenega avtobusa!
jokal
21. 10. 2014 19.10
+6
slovenci so si s svojo favšijo skopili lastni grob. iz favšije nosijno denar v tujino, da nebi slučajno katerikoli slovenc profitiral. in na koncu še sam sebi lažejo, da je v tujini cenejše.
kitzbill
21. 10. 2014 19.35
+5
je !!!!!!!!, in je boljš ponudba v vsakem pogledu !!
Django
21. 10. 2014 19.49
+1
Prav imas! in zakaj ker ni toliko koruptnih Sticev v Ozadju
korintos22
21. 10. 2014 18.51
+2
Zakaj sploh nekemu hotelu leta in leta podaljšujejo življenje, če ne gre pač ne gre in ga je potrebno zapreti!
korintos22
21. 10. 2014 18.50
+14
A je občina kriva če vsi kradejo? Kak imajo lahko izgubo, pride tujec pa izgube ni?!?!!!!
Silvo Pe?nik
21. 10. 2014 19.37
+3
prav si napisal vsa leta kradejo zdaj bi pa imeli pomoč naj zaprejo ali prodajo pa mir
Django
21. 10. 2014 19.51
+1
ker ja tujec sam ! pri nas pa stoji v Ozadji cela vrsta pametnih Tajkunov.
Rossi 46
21. 10. 2014 18.48
+3
Hecno a resnično zakaj se to ni zgodilo prejšnji teden ali pa pred mesecem dni. Ker bi bili rezultati volitev čisto drugačni, kaj bi bilo če bi se to zgodilo pred državnimi volitvami. Ampak sami vemo kaj bi bilo če bi bi če ne imel čebule samo bula. Sreča v sreči je le ta da se Ljubljana ne šteje kakor turistična točka in da tam nima kaj propasti, saj so tam sedeži vlade ter poslanskih skupin. Si ne predstavljam kaj se bo zgodilo v Ljubljani če gre vlada v stečaj, kolikšen delež bi bil brezposelnih.
Rossi 46
21. 10. 2014 18.46
+2
Hecno a resnično zakaj se to ni zgodilo prejšnji teden ali pa pred mesecem dni. Ker bi bili rezultati volitev čisto drugačni, kaj bi bilo če bi se to zgodilo pred državnimi volitvami. Ampak sami vemo kaj bi bilo če bi bi če ne imel čebule samo bula. Sreča v sreči je le ta da se Ljubljana ne šteje kakor turistična točka in da tam nima kaj propasti, saj so tam sedeži vlade ter poslanskih skupin. Si ne predstavljam kaj se bo zgodilo v Ljubljani če gre vlada v stečaj, kolikšen delež bi bil brezposelnih.
korintos22
21. 10. 2014 18.49
+0
Rossi 46
21. 10. 2014 19.00
+4
tega nisem rekel. moje mišljenje je da je potrebno ta prvo vlado ter občine dati slabi banki pa nekega Mandiča na občino v Mariboru. Na vlado pa recimo kakšnega Jelinčiča da se rešimo te nesnage v Sloveniji. če bi povzel njegovo miselnost ki bi jo bilo potrebno uresničiti ne samo govoričiti oz. prazne obljube talati, dokler bodo v Sloveniji vladali in se sprehajali t.i. izbrisani in ne Slovenci bo vselej hudo.
ferencz 1
21. 10. 2014 18.16
-2
Letos itak ne bo snega. tako, da so dobro delo napravili!
jokal
21. 10. 2014 18.06
-4
lakota, ni res, to je lenoba mariborčanov. pač len in požrešen narod. v nedeljo je v avstriji s mosta skakalo (bundži jumping) okoli 100 mladih mariborčanov, pri čemer stane en sam skok okrog 100 €. tako piše v novicah. zanimivo vsi smo revni in lačni, ko pa treba za brezveze dati 100 € in več evrov, pa vsi odpro denarnice in potegnejo vun lep denar. ni lakote, je pa pohlep in favšija, to je resnica o mariborski krizi.
najjana
21. 10. 2014 18.25
+5
Me pa res zanima kateri Mariborčani. Sigurno ne tisti katerih starši so navadni delavci ali tisti ki delajo za mizerno plačo ali celo taki ki ne morejo dobit službe.
c00kies
21. 10. 2014 18.52
+8
jokal... S katere krtine si pa ti prilezel??? Ti sploh razumeš kakšna je razlika pri iskanju zaposlitve mladih in starejših v Mariboru? kot noč in dan! Starejši si prekleto težko najdejo delo, ker so največkrat prestari in po znanju nekonkurenčni mlajšim. Kaj ima tu lenoba? Obsojaš kot da vsi iskalci zaposlitve doma čepijo na jajcih... tipičen Slovenec (obsojaš brez karkšenkoli podlage). Precej takšnega naroda je v Mb, ki je v času Yuge delal z OŠ izobrazbo. Takrat je bil razcvet gospodarstva-industrije in ni bilo važno iz kakšne šole si prilezel. Delo je bilo za vsakega. Kaj boš pa danes delal z OŠ izobrazbo? Pa naj se gredo učiti? Učne sposobnosti starejših so bistveno nižje kot pri mlajših in ne moreš pričakovati doktoratov znanosti pri nekomu, ki je že 30 let izven forme pisanja domačih nalog. Industrije v Mb ni več in je verjetno tudi več ne bo. Tudi drugače gledano, s tehnološkimi napredki, ki so sledili do danes ti ne moreš pričakovati, da bo nekdo ki je 30 let ročno pilil cevi, delal na kakšni sodobni robotiki. Starejši so v vsakem primeru nekonkurenčni, ker naši sodobni delodajalci preprosto nimajo delovnih mest zanje. Za zgled si vzemi kakšno švicarsko podjetje, kjer nonstop sprejemajo mlade in jih menjavajo s starejšimi. Starejših ne postavijo na cesto pač pa jih dajo na manj odgovorna dela z enako plačo. Sistem brez korupcije in takšna podjetja so elita na Zemlji. Tega v Sloveniji še dolgo ne boš videl. Starejši imajo obveznosti za razliko od mladine, ki lahko zanekrat še uživa razkošje brezplačnega šolanja in ugodnosti, ki jih ta prinaša. Gremo dalje... Tudi to, da imajo mladi razne ugodnosti, študenti: študentsko delo in štipendije, študentsko prehrano tudi razne popuste na glasbene, športne evente. Zato si lahko denar prihranijo in si privoščijo kakršnekoli stvari. To je popolnoma njihova stvar kam bodo ta denar zmetali saj hodijo v šolo ali pa so sami, brez obveznosti, skrbi. Ko pa moraš 1x na borzo in za družino poskrbeti pa gledaš na vsak cent popolnoma drugače in ga obrneš kjer se le da. Seveda obsojam tiste, ki izkoriščajo sistem "socilane" države in se vse življenje praskajo po jajcih ampak to niso vsi brezposleni (120.000) v Sloveniji. Vprašaj se tudi koliko 50 letnikov hodi na bungie skakat z mostov... razmišljaj malo. Kmečka pamet!!!
jokal
21. 10. 2014 19.02
+0
ne obsojam starejše, kvečjemu mladino. vozijo drage avtomobile, uživajo, mogoče bi kateri od tistih frajeskih mladeničov štaršem prispeval kak dinar, ampak ne, rajš ga vrže v zrak brezveze. vsi tiščijo svoje riti po šolah in faksih, in igrajo frajerje, malo kdo pa pomiusli na štarše.
c00kies
21. 10. 2014 19.26
+4
jokal... Si že začel realno razmišljati, samo dva ovinka še in si na pravi poti. Obnašanje, odnos do staršev in do dela... Razumeš kam to vodi? To je sodobna problematika NAPAČNE VZGOJE. Če starš vzgoji svojega otroka v zver, to ni problem otroka ampak problem staršev. Šola pa je v prvi vrsti odgovorna za poučevanje mladine. Vzgoja ni njena primarna vloga že od kamene dobe dalje ne. Danes šola nima niti sekundarne vloge pri vzgoji več. Najlažje s primerom: Yuga (komun. sistem), otrok dela nered v šoli, naprej jih je fasal od učitelja nato pa še od starešv doma (boljše za njega da se doma sploh ni prikazal, ker so ga starši naklobasali za 2 tedna skupaj). Učinek je bil vzgojni na dolgi rok. Otrok se je naučil spoštovati učitelja in starše. Danes lahko otrok pošlje učiteljico v kraje, ki jih naš slovar tujk ne registrira in take pošljejo k svetovalcu. Za nagrado dobijo takšni mulci status otroka s posebnimi potrebami. Ja prav si prebral "za nagrado". Otrok in starši pa lahko ta status izkoriščajo v nedogled kjerkoli in otrok brez vzgoje, brez spoštovanja do staršev, starine bo delal prav to kar si zapisal. Ne čutijo se odgovornega za svoje družine, za svoje imetje, ker lahko počnejo vse kar se jim zahoče in za to tudi ne bodo odgovarjali oni, ampak njihovi starši. Skratka, zašla sva s teme, ki je primarna problematika članka. VZGOJA je problematika, ja, vendar trenutno nima veze z lakoto v Mariboru, ki je zapufan za 100 let naprej.
c00kies
21. 10. 2014 17.49
+11
In potem bodo prišli sem posamezniki izživljat svoje spolne frustracije nad vsemi morebitnimi krivci a nihče se ne vpraša, kakšne so zime na Pohorju zadnja leta, kakšni so stroški umetnega zasneževanja in postavljanja vse sezonske opreme, kakšna je obiskanost Pohorja glede na naše "čudovite" gospodarske razmere, ki jih imamo. Objekte so zapufali posamezniki tekom dolgih let, generacij. Mariborski turizem na tem koncu Pohorja je daleč pod nivojem sprejemljive obiskanosti. Le zakaj? Kdo pa ima denar za naše prenapihnjene cene? Mi ciljamo na neke tuje turiste a kaj, ko imajo nekaj km vstran (severno) 1000x boljše in širše ponudbe, povrh še z nižjimi cenami. Tako kot energija, tudi denar ne nastane iz ničesar. Če nima narod niti za hrano se menda ne bo šel luksuza. Jaz samo čakam, kdaj bo spomenik Kužno znamenje dobil še spodobnega brata pod imenom Znamenje lakote. Najboljše, da spomenik postavimo kar pod Pohorjem. To je naša realnost, propad na vsakem koncu naše regije zaradi lopovščine. Dvomim, da bi katerikoli župan uspel karkoli rešiti, ker če smo odkriti, zapufani smo za stoletje naprej in nihče si ne želi priznati tega, ker denar še kar priteka v privatne žepe.
Rossi 46
21. 10. 2014 18.53
+4
enako velja za vsa slovenska kopališča tako letna kot zimska. NPR. Čatež ali Ptujske stanejo po osebi toliko kot v večini kopališč v južni Avstriji oz. severni Hrvaški cela družinska karta ( za 2+3 otroci).
c00kies
21. 10. 2014 19.00
+1
Res je, kopališča so verjetno drug takšen primer. Prenapihnjene cene z nikakvo ponudbo, vendar jaz sem raje ostal pri temi članka.
Rossi 46
21. 10. 2014 19.07
+3
problem je v tem da se ljudje ne zavedajo posledic tega stečaja, naj malo pogledajo kaj spada vse pod Pohorje. Nisamo Pohorje tu je še Rogla,Kranjska gora itd. tudi kopališča v MB
c00kies
21. 10. 2014 19.35
Ja, res je, scenarij se zagotovo ne zaključi s Pohrojem. Tisto kar sledi kot domino efekt drugod po državi pa je masa, ki je jaz žal ne poznam dovolj dobro in je ne morem argumentirati konkretno. Se pa zagotovo ne piše nič dobrega tudi tistim objektom.
hotchilipoper
21. 10. 2014 17.48
+8
To pa je slovenski turizem,in prijazna država
Aleš Bezjak 1
21. 10. 2014 17.43
-6
Tu mate svojega fistravca ki bo celi maribor spravo v propad
Jožajoža
21. 10. 2014 17.47
+0
misliš, da bo propadli Maribor probal rešiti.
najjana
21. 10. 2014 18.26
+3
felix59 drugič
21. 10. 2014 18.30
-3
Jožajoža
21. 10. 2014 17.21
-2
tako se dela. čudi me, da sedaj, po volitvah ni rešitve. dobro se ve, kdo denar je ukradel in kje je. kangler bi lahko bil tisti, ki bi odprl mošniček in Mariboru povrnil, kar je Mariboru vzel. pa ni bilo zanimanja, ker so jemali in jemljejo vsi.
AtaAufbiks
21. 10. 2014 17.10
+11
Saj bo bolje, samo da "demokracija" mine!
brabusednet
21. 10. 2014 16.59
+34
Ravno v nedeljo sem pešačil po pohorju in videl vse te lepe objekte na zgornji postaji gondole.Vsi apartmaji v tisti novi lepi ulici so bili prazni.Saj narod nima denarja,da si privišči malo oddiha na Pohorju.Maribor postaja mesto lakote.Nekaj krivde nosijo tudi vodilni podjetja a kriza je naredila svoje.Škoda teh objektov,ki prazni počasi propadajo.Če se to ne bo prodalo predvsem tujemo lastniku,bo propadlo.Naši pa tako vse uničijo,še zlat rudnik bi spravili v bankrot.
jokal
21. 10. 2014 18.10
-4
za eno vožnjo z gondolo nima, 100 € za en skok z mosta pa ima...mariborčani so najbolj dvoličen in len narod, zato jim pa vse propade.