Gospodarstvo

'Ogorčena sem zaradi nekorektnega obtoževanja'

Ljubljana, 08. 10. 2010 13.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Med morebitno tridnevno stavko gospodinjstva verjetno ne bodo imela motene preskrbe z električno energijo. Zna pa priti do motenj v gospodarstvu. Stavka bo, če ne bo dogovora s Pahorjem.

Sindikat energetikov
Sindikat energetikov FOTO: Blaž Garbajs
Gospa ministrica, oprostite, a tudi vam ne zaupamo več! Želimo, da pride predsednik vlade, da mu povemo pod kakšnimi pogoji smo pripravljeni zamrzniti stavko. Franc Dolar, predsednik Sindikata delavcev dejavnosti energetike Slovenije

Premier Borut Pahor se bo v ponedeljek, 11. oktobra, ob 11. uri skupaj z ministrico za gospodarstvo Darjo Radić sestal s predstavniki sindikatov delavcev dejavnosti energetike. Pred tem je predsednik Sindikata delavcev dejavnosti energetike Slovenije Franc Dolar dejal, da je dogovor s Pahorjem edina možnost za zamrznitev stavke, napovedane za torek, 12. oktobra.

Na ponedeljkovem sestanku s predsednikom vlade bodo zahtevali, kar so zahtevali od prejšnjega gospodarskega ministra in zdajšnje ministrice, Mateja Lahovnika in Darje Radić – dogovor o nadaljevanju socialnega dialoga in ustavitev vseh dejavnosti na področju reorganizacije. Zahtevajo tudi, da v tem času ne bo prihajalo do političnih menjav.

"Vemo, da nismo mi tisti, ki postavljamo in odstavljamo ljudi, vendar moramo dati priložnost, da se vsak tudi zagovarja," je poudaril Dolar in komentiral razrešitev nadzornega sveta Holdinga Slovenske elektrarne (HSE). Kot je pojasnil, nimajo "nič proti odstavitvi nadzornikov HSE, to je izključna pravica vlade, vendar mislimo, kolikor imamo informacije, da niso imeli možnosti se pogovoriti z ministrico".

Edina možnost za zamrznitev stavke v energetiki je dogovor s premierjem Borutom Pahorjem, pravijo sindikalisti.
Edina možnost za zamrznitev stavke v energetiki je dogovor s premierjem Borutom Pahorjem, pravijo sindikalisti. FOTO: Reuters

Sindikat pričakuje, da bodo s Pahorjem podpisali podoben sporazum kot z Lahovnikom in Radićevo, ki bo pogoj za zamrznitev stavke. Nato pa si želijo tak dialog o zahtevah, ki bo pripeljal do tega, da bo imel potrošnik najnižjo ceno električne energije, zanesljivo in varno oskrbo z elektriko ter da bodo imeli zaposleni v energetiki ekonomsko in socialno varnost.

Če do dogovora ne bo prišlo, "stavka v energetiki bo", je napovedal in dodal, da "stavkajo zase, pa tudi za uporabnike, da se ne bo povišala cena električne energije zaradi takšnih anomalij, ki jih pripravljajo, in da ne bo prišlo do privatizacije v energetskem sektorju".

Začudena sem nad izjavami predstavnikov sindikata delavcev v energetiki. Predvsem pa sem ogorčena zaradi nekorektnega obtoževanja, da sem nesramno zavajala javnost oziroma da sem lagala. Da temu ni tako, bomo dokazali po pravni poti, saj so dogovori na včerajšnjem pogovoru zapisani. Darja Radić

Načrt stavke

Naredili so tudi načrt stavke od 12. do 15. oktobra. V tem času po vsej verjetnosti gospodinjstva ne bodo imela motene preskrbe z električno energijo. Zna pa priti do motenj v gospodarstvu, čeprav je možen takšen pretok elektrike oziroma uvoz, da tudi v gospodarstvu ne bi smelo prihajati do hujših odmikov. Prvi dan bo proizvodnja električne energije obstala na nočni ravni, izključena bo mrežna regulacija. Po 15. oktobru bo stavkovni odbor glede na potek dogajanja stavko morebiti zaostril.

Po pojasnilih Valterja Vodopivca bodo redukcije izvajali, če bo potrebno. Samo z izvajanjem redukcij namreč v primeru pomanjkanja električne energije ne bo prišlo do razpada sistema. Branko Sevčnikar je dodal, da ima distribucija omejen način delovanja. Če proizvodnje električne energije ni, je tudi v sistemu ni, zato mora prihajati do izklopov. Morebitno škodo, ki bo nastala zaradi redukcije, bo po oceni predstavnikov sindikata energetikov nosilo ministrstvo za gospodarstvo.

Kdo bo odgovarjal?

Radićeva je danes izrazila upanje, da se Dolar zaveda, kakšna je zakonodaja na tem področju in kaj lahko storijo v času stavke. Strokovnjaki, ki upravljajo omrežje, so ji namreč po njenih navedbah sporočili, da so redukcije zelo tvegane in da je treba skladno s slovensko zakonodajo in mednarodnimi standardi zagotavljati varno in zanesljivo oskrbo z električno energijo. Predsednik sindikata je na to odgovoril, da je vse zakonito. "Škodo, ki se bo morebiti pojavila zaradi redukcij, bo kril pač tisti, ki je ni prejel," so dejali sindikalisti ter dodali, da bo elektrika zagotovljena bolnišnicam, domovom za ostarele in ostalim institucijam, ki električno energijo nujno potrebujejo.

Franc Dolar, predsednik sindikata energetikov je za oddajo 24UR ZVEČER povedal, da so z ministrico podpisali dogovor, ki bi se ga morali držati, a se ga ministrica žal ne. Kot je še povedal, so v energetiki stavko napovedali že pred enim letom in zdaj jo bodo le odmrznili, če se s premierjem Pahorjem ne bodo dogovorili, kar so z ministrico že začeli.

Štiri stavkovne zahteve

Stavkovne zahteve so štiri: poleg ustavitve reorganizacije elektrodistributerjev še vzpostavitev socialnega dialoga na vseh ravneh o strategiji, organiziranosti in razvoju elektrogospodarstva, zamenjava generalnega direktorja direktorata za energijo Janeza Kopača ter sklenitev kolektivne pogodbe, ki bo uredila področje obveznega dodatnega pokojninskega zavarovanja.

Pri slednji gre po Dolarjevi pojasnilih za zahtevo iz nuklearke in premogovništva, in sicer za problem beneficirane dobe. Gre za nekaj deset ljudi v nuklearki in za tiste v rudnikih, ki delajo 400 in več metrov pod zemljo. Sindikat se je v četrtek sestal z ministrico Radićevo in ji predstavil vse stavkovne zahteve. Ministrica vseeno upa, da je ostalo malo odprtih stvari in da stavke ne bo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (74)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dees
10. 10. 2010 20.21
zero22-daj ,če veš koliko je to pa me razsvetli!!!!
periot
10. 10. 2010 19.33
Zelo dobre plače imajo.
abkracer
10. 10. 2010 16.22
delavci zelo slabe
dees
10. 10. 2010 13.16
bronco40 -toliko je govora o visokih plačah. Mene pa res zanima kakšne imajo na elektru?(čeprav ne stavkajo zaradi plač)
Brabus
10. 10. 2010 13.02
Ja , bo treba dat na vodilne položaje v elektro vojsko,napihovalce stavke pa nagnat, da bodo vedeli , po čem so murke, če bodo mene za...avali, kot potrošnika. Kakršne imajo plače, so lahko mirne duše popolnoma tiho. To, kar se pa zdej dogaja, je pa že višek.Vsak , ki ima mal smradu po sindikatu, bi rad prilezel iz anonimnosti.
dees
10. 10. 2010 12.47
peterkrneki-ti pa raje v življenju začni kaj delat!!!!!!!
dees
10. 10. 2010 12.44
a je večini sploh jasno zakaj se gre pri tej stavki???? Kdor ne pozna saj malo zakulisja mlati samo prazno slamo. Edino podjetje v sloveniji,ki posluje kolikor toliko normalno in obrača ogromno denarja je potrebno spraviti v privat žepe!!!!! Informirajte se raje kaj se je zgodilo madžarom. hkrati pa se poslovite od kolikor toliko normalne cene elektrike.(primerjejte cene mobitelov v familiji)
Oreel
10. 10. 2010 12.26
Vlada bi morala v energetiki znižati plače večini zaposlenih v elektro podjetih,ker imajo precej višje plače kot drugi javni in zasebni uslužbenci,potem pa še jih odpustiti nekaj. saj niti omrežja ne znajo vzdrževati,celotno omrežje je v zelo slabem stanju že ob prvem večjem dežju zmanjka eletrike pozimi pa tudi ko zapade nekaj centimetrov spet ista pesem. lahko bi privarčevali tudi pri pošiljanju položnic za eletriko.vodo,smeti tako da bi jih dali v isto koverto,saj za vsko pismo zapravijo več kot 3 eure tako bi privarčevali precej našega denarja....
alterego
10. 10. 2010 11.11
Bobby, nobenega odklapljanja porabnikov ne bo! samo v primeru dolgotrajne stavke se zna zgoditi, da bo zaradi pomanjkanja domače elektrike in premajhnega uvoza prišlo do redukcij v skladu z zakonodajo. to je vse... čudno pa je, da vlada že par let (!) ne reagira na blokado neke civilne iniciative v Renčah, ki onemogoča dokončanje obnove daljnovoda, ki je vitalnega pomena za napajanje goriške regije in tvega, da bo v primeru večje okvare edine preostale povezave z Divačo cela regija ostala dlje časa v temi (kar se je za nekaj ur že zgodilo med zadnjim hudim vetrom)! pa vse tiho je bilo...
Franc Zabukovec
10. 10. 2010 05.25
Mafijski posli izsiljevanja so v Sloveniji razširjeni do skrajnosti, mislim da rešitve več ni. Smo že v stanju ko nekaj veljaš le če komu kaj vzameš ali izsiliš. AMEN
Javoje
09. 10. 2010 23.51
Kaj ste zaposleni v elektrogospodarstvu in kaj znate nisem in ne sodim; enako velja za sindikalne zaupnike. Je pa velika razlika med opozoriti ("na neumnosti in barabije") ter GROZITI obrtnikom, podjetjem in prebivalcem Slovenije z odklapljanjem elektrike in celo z uresničitvijo te grožnje. Da se razumemo - ne grozite Vladi, grozite naštetim! Drugo, dokler je podjetje javno, je zanj, njegovo vodenje in upravljanje odgovorna Vlada - in samo Vlada. Ostali (vključno z delovno silo v javnem podjetju) pa ne.
alterego
09. 10. 2010 23.30
BobbyMcGee, pa kaj ti misliš, da en politik, ki se preseda s stolčka na stolček ve več kot tisti, ki že dvajset let delamo v določeni panogi!? pa kaj ti še misliš, da smo v elektrogospodarstvu zaposleni sami butli s končanimi tremi plesnimi tečaji? tud sindikalni zaupniki niso sami šlosarji al pa neki družboslovci (za razliko od večine politikantov, ki nam jih pošiljajo za direktorje) in od kod tebi ideja, da zaposleni nimamo pravice opozorit na neumnosti, nestrokovnosti in barabije, ki jih uganjajo takozvani eksperti? takih kalibrov kot sta Meh in Kopač imamo pa že res čez glavo zadost!!!
Javoje
09. 10. 2010 22.47
Expatriat: Se strinjam - čeprav bi to držalo, tudi če se jaz ali kdo drug ne bi strinjal. Učinkovitost, produktivnost in organizacija dela povsod tam, kjer je "socialni dialog" (beri delavsko samoupravljanje) močno prisotno, povesta vse. Ste že kje videli v EU (razen v Sloveniji seveda), da bi bila stavkovna zahteva "vzpostavitev socialnega dialoga na vseh ravneh o strategiji, organiziranosti in razvoju elektrogospodarstva, ..." "Socialnega dialoga" o strategiji in organizaciji - ?
Expatriat
09. 10. 2010 21.50
Socialna ekonomija ne more delovati. Slovenija temu ni kos. Kdaj si se slisal, da bi odklopili elektriko potrosnikom v clanicah EU.
Javoje
09. 10. 2010 21.23
Expatriat: "...si bodo podrli vse upe na volitvah". Ne razumem - sindikalni funkcionarji ne kandidirajo na volitvah.
Javoje
09. 10. 2010 21.20
alterego: Zahtevati od lastnika podjetja, v katerem je nekdo zaposlen, da naj ustavi organizacijo svojega podjetja in po vrhu to podkrepiti z grožnjo odklopa elektrike potrošnikom, je morda mogoče opisati kot poskus prevzema oblasti v tem podjetju? (Oblast ima v podjetju tisti, katerega volja se v podjetju uresničuje.) In če bi morebitni odklop potrošnikom naredil škodo (npr. obrtniku v njegovi proizvodnji, uničenje zamrrznjenih živil v hladilnikih in zmrzovalnih skrinjah...), imajo oškodovanci pravico do povrnitve povzročene škode, mar ne? Škodo mora praviloma povrniti tisti, ki jo je povzročil. V konkretnem primeru, če bo šlo tako daleč - odklopil elektriko, mar ne? In - če bo treba - bodo odvetniki v tej državi za ustrezen honorar - verjetno znali opraviti svoje delo... Tako preprosto je to.
Expatriat
09. 10. 2010 21.15
Kako si drznejo sploh pomisliti, da bi ukinjlali dobavo energije, Ce bodo delali to gospodarstvu, si pluvjao v lastno skledo-kako kradtkovidno. Ce pa bod delali to drzavjlanom Slovenije, si bodo podrli vse upe na volitvah.
Javoje
09. 10. 2010 19.34
alterego: nimate pravice groziti državljanom in ministrom legalno izvojene vlade z odklapljanjem elektrike. In resnično želim, da - če boste zares odklopili - da vas bodo tožili vsi, katerim boste povzročili škodo.
atomic1
09. 10. 2010 19.24
In kaj sploh hočejo,zakaj bi stavkali,a ja,vse imajo,hm kaj pa trinajsta plača
alterego
09. 10. 2010 19.22
BobbyMcGee, sindikati si ne prisvajajo oblasti, imamo pa delavci pravico in državljansko dolžnost opozoriti javnost na prisvajanje državnega premoženja in divje tajkunizacije, če je treba tud s štrajkom!!! a če je ena opcija zmagala na volitvah ima kar pravico počet z državnim premoženjem kar hoče ali kaj!? vzemi ta štrajk kot obliko državljanske nepokorščine sicer pa pravim, da morajo sindikati s svojo listo na naslednje parlamentarne volitve, ker te naše politične stranke so do obisti skorumpirane! vse, brez izjeme!