Gospodarstvo

Brezposelnost po slovensko: zaposlijo 100 delavcev, zainteresiranih ni

Ljubljana, 21. 06. 2012 09.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Natalija Švab
Komentarji
474

Če smo imeli leta 2009 v gradbeništvu zaposlenih okoli 76.000 ljudi, jih je danes le še 50.000. A ko manjša gradbena podjetja iščejo delavce, jih ne najdejo. Zaradi slabih izkušenj se ti namreč na daleč izogibajo gradbeništva.

Narobe svet? Gradbeništvo je v zadnjih letih izgubilo 25.000 delovnih mest. Ko nova podjetja iščejo delavce, pa jih ni.
Narobe svet? Gradbeništvo je v zadnjih letih izgubilo 25.000 delovnih mest. Ko nova podjetja iščejo delavce, pa jih ni. FOTO: Thinkstock

Podoba je žalostna. Delavci nekoč pri nas cvetoče gradbene panoge stojijo v vrstah za prehranske pakete Rdečega križa. Takšnim zgodbam smo priča že vse, odkar je kriza močno udarila gradbeni sektor, v povezavi z napačnimi odločitvami vodstev podjetij pa odnesla vse nekdanje paradne konje slovenskega gradbeništva.

V sindikatu delavcev gradbenih dejavnosti Slovenije pravijo, da je bilo pri nas v gradbeništvu še leta 2009 zaposlenih okoli 76.000 ljudi, marca letos le še 50.000.

Iščemo 100 delavcev, vendar jih ni

Na pogoriščih nekdanjih velikanov pa medtem nastajajo nova podjetja ali pa poskušajo vrzel, ki je nastala, zapolniti že obstoječa manjša podjetja, ki želijo širiti svojo dejavnost. A se soočajo s svojevrstno težavo. Ne najdejo delavcev.

Eno takih podjetij je celjski Fuli inženiring, kjer do konca meseca potrebujejo 100 delavcev za gradbena in zaključna dela v gradbeništvu. Po poskusni dobi zaposlijo zidarje, krovce, železokrivce, keramičarje in druge profile delavcev v gradbeništvu. Ker gre za sezonsko panogo, ponujajo redno minimalno plačo in variabilni del na z urno postavko na višku sezone, ko naj bi bilo mogoče zaslužiti tudi do 1500 evrov neto na mesec.

A delavce iščejo neuspešno. Zaposlitev v gradbeništvu trenutno ni zanimiva, marsikateri delavec propadlih gradbenih podjetij je raje prijavljen v evidenci brezposelnih in dela na črno, pravi posrednica kadrov, ki želi ostati neimenovana. "Očitno pri nas le ni toliko lačnih gradbenih delavcev," dodaja.

Danes zaprejo podjetje, jutri odprejo novo, vmes pa "pozabijo" plačati delavce

A težava ni v tem, da v državi nimamo gradbenih delavcev, ki si ne bi želeli zaposlitve. Le izkušnje marsikomu izmed njih pravijo, da je od te panoge najbolje pobegniti, kolikor hitro ga nesejo noge, ugotavljajo sindikati. Goran Lukič pa tudi opozarja, da povpraševanje po gradbenih delavcih ni tako veliko, kot kažejo evidence. "Delodajalci namreč na veliko kolobarijo," pravi. To pomeni, da delavce zaposlijo za mesec, dva, jim ne plačajo, vmes pa iščejo že nove. Podobna situacija naj bi bila pri šoferjih.

Uradno naj bi delavce pred takšnimi potegavščinami ščitila črna lista delodajalcev, a obstaja bolj v teoriji kot v praksi, menijo sindikati, ki za to krivijo pristojne inšpekcijske službe in zavod za zaposlovanje.

Prve zato, ker svoje delo opravljajo prepočasi, zavod pa, ker delodajalca na ta seznam uvrsti šele po obsodbi in ne že po informacijah prevaranih delavcev, ki bi lahko tako zaščitili svoje naslednike pred podobnimi neprijetnimi izkušnjami. Prav tako bi lahko več naredila tudi davčna uprava, če bi bazo delodajalcev povezala z bazo tistih delodajalcev, ki ne plačujejo prispevkov, menijo sindikati, ki o domnevno spornih delodajalcih obveščajo svoje člane, a so ti našli že novo luknjo v predpisih.

Evidenca brezposelnih: mlajši gradbeni delavci bežijo v druge panoge, na razpolago so starejši, a teh ne marajo delodajalci.
Evidenca brezposelnih: mlajši gradbeni delavci bežijo v druge panoge, na razpolago so starejši, a teh ne marajo delodajalci. FOTO: Thinkstock

K temu je po mnenju sindikata pripomogla država, ki je dobronamerno olajšala postopke za ustanovitev podjetja. Delodajalci podjetje, ko to zaide v težave, ukinejo in naslednji dan registrirajo novega, kamor prenesejo posle, dolgovi in neplačani delavci pa ostanejo. Vmes zamenjajo še vse telefonske številke in naslov družbe, da neplačani delavci sploh ne vedo, kam naj se obrnejo. Za novo podjetje seveda poiščejo nove delavce in zgodba se ponovi. Zaradi takšnih izkušenj gradbeni delavci novo zaposlitev večinoma iščejo izven panoge, menijo v sindikatu. Ali pa se zatečejo k delu na črno, kot kaže praksa.

Teorijo sindikatov potrjujejo tudi tisti, ki posredujejo med iskalci zaposlitve in delodajalci. "Zaradi velikih gradbenih podjetij, ki so šla v stečaj, je na trgu precej gradbenih delavcev. Čeprav nekatera manjša gradbena podjetja iščejo gradbene profile, se ti delavci včasih zaradi slabih izkušenj v preteklosti ne želijo zaposliti v sicer dobrih manjših gradbenih podjetjih. Pri nas opažamo, da se gradbeni delavci obračajo na nas, ker želijo poiskati zaposlitev v drugi panogi – ponavadi iščejo zaposlitev v proizvodnji," pravi Viviana Žorž iz Adecca.

Ekstremni pogoji dela in večinoma starejši kadri

Na izpostavi Zavoda za zaposlovanje v Celju, kjer so delodajalci letos iskali 6700 delavcev, pa ugotavljajo, da še vedno prevladuje povpraševanje po poklicih, ki jih na trgu dela primanjkuje. Največ oziroma petina vsega povpraševanja je po poklicih z gradbeništva, tako kvalificiranih kot nekvalificiranih, tudi višje izobraženih. Zelo iskani so vozniki tovornjakov, večina potreb je za vožnjo v tujino. Sledijo gostinci in poklici s kovinarstva.

A pregled dejanskega zaposlovanja kaže drugačno sliko, pravijo. Povpraševanje v gradbeništvu je res veliko, vendar do realizacije zaposlitve v takšnem obsegu ne pride. Konec maja je bilo pri njih prijavljenih 676 brezposelnih oseb z gradbenimi poklici. Med njimi je 21 strokovnjakov, 21 tehnikov, 523 kvalificiranih in 111 oseb za preprosta dela. A slaba polovica je starejših od 50 let, petina jih je starih od 40 do 50 let. Upoštevajoč naravo dela v gradbeništvu in s tem težje delovne pogoje, ki s starostjo pustijo tudi zdravstvene posledice, se obseg potencialnih kandidatov, prijavljenih na zavodu, opazno zmanjša, pravijo.

Tudi delodajalci potihem priznavajo, da čeprav v razpis zaradi zakonskih omejitev ne morejo napisati, da starejši delavci niso zaželeni, na koncu raje izberejo mlajše kadre, ki se lažje spopadejo z delom na višini in spremenljivimi vremenskimi pogoji.

Tanja Gerkšič iz republiškega zavoda za zaposlovanje pa pojasnjuje, da delodajalci tudi niso vedno zainteresirani zaposlovati kandidatov z drugega konca Slovenije, saj večje razdalje povečujejo izplačilo potnih stroškov, v nekaterih primerih pa tudi stroške bivanja. poleg tega je tudi na državni ravni skoraj polovica brezposelnih gradbenih delavcev starejših od 50 let (47,1 %).

Delodajalci iz gradbeništva so v prvih petih mesecih letos prijavili skoraj 13.800 prostih delovnih mest, kar je skoraj petina vseh prijavljenih prostih delovnih mest v navedenem obdobju, konec letošnjega maja pa je bilo v evidenci brezposelnih prijavljenih nekaj manj kot 7.900 gradbenih delavcev.

Potrebe po kadrih v gradbeništvu od januarja do maja 2012
Skupina poklicevSlovenija
Zidarji3.177
Kamnoseki71
Betonerji635
Tesarji1.509
Gradbinci386
Krovci252
Polagalci podov ipd.243
Izvajalci suhomontažne gradnje, štukaterji ipd.947
Izolaterji338
Zastekljevalci2
Monterji in serviserji vodovodnih, plinskih inštalacij in naprav484
Monterji in serviserji klimatskih in hladilnih naprav79
Gradbinci zaključnih del292
Pleskarji585
Ličarji in loščilci107
Dimnikarji, čistilci fasad55
Delavci za preprosta rudarska in kamnolomska dela16
Delavci za preprosta dela pri nizkih gradnjah1.017
Delavci za preprosta dela pri visokih gradnjah3.604
Skupaj13.799
Delež gradbenikov od vseh prijavljenih delovnih mest18.9
Vsa prijavljena prosta delovna mesta73.075

 Vir: Zavod za zaposlovanje

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (474)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mario64
25. 06. 2012 23.21
ne čez 50 čez 45 let že imaš problem.
mario64
25. 06. 2012 23.17
+3
ja kje pa imajo razpis da ga nikjer ne najdem .prav tako ne najdem njihove internetne strani.
Pošten Zvezdaš
22. 06. 2012 15.26
+43
Resnična krivda ,da delavci niso plačeni v Sloveniji je VLADA.,ker kaj se janezek na učil to janezek zna..Sedaj se dobro vidi,da mi Slovenci smo naj slabši in najbol nepošteni narod od bivše republike lepe Jugoslavije.Današnja poraženaa VLADA želi pokazat Europi kako lepo in pridno znamo VAČEVAT ,kod vidite in to samo od REVEŽEV.
Kozorog65
22. 06. 2012 11.19
+13
Ja, kateri bedak bi pa še šel delat v gradbeništvo? Za neplačilo je boljše doma biti ali pa kaj na črno delati...
bondxyz
22. 06. 2012 08.49
+7
Ni čudno, da jih ne dobijo, naj jih plačjo - v naprej po možnosti. Moja dva sta delala na Vegradu, vemo kako se je končalo, sicer za ženske itak dela ni, ko smo že pri tem. Moške po mojem izkoristijo. Imamo pa firmo, ki deluje na področju gradbeništva in je sreča majhna, da ni treba iskat veliko ljudi - ker jih po mojem težko dobiš, tako da tiste, ki dobiš jih ponavadi poznaš, zato so tudi sigurno dobri, pa itak da jih boš plačal. Še vendo se pa dogaja, da ne plačajo investitorji firmam, sam mi smo zelo previdni ins e je to samo enkrat zgodilo, pa še to malenkost, pa še to od ljudi, ki se imajo v Sloveniji za pomembne... Ampak še to bomo dobili nazaj. Po mojem je itak prav, da se ustanavljajo majhne, fleksibilne firme, pa se potem povežejo in izločijo barabe... Pač mi iščemo delavce tako, na osebji ravni, ne prek oglasov. Problem je edino za komercialiste, ker ne poznamo nikogar, težko je pa prodat, tako da kogar tujega vzameš, ne naredi nič... tud če je fajn plačan. Tako da moraš vse to sam delat, pol pa gre. Delavce pa plačamo zelo fajn, pa tudi upam, da bodo še oni ta denar vložili v kaj pametnega, da se mal razširi podjetništvo.
mobubi
22. 06. 2012 11.56
+1
bravo. cel čas skušam povedati, da niso vsi "zidarji" in "bavčarji" in podobni, ampak tudi podjetja, ki dejansko ubrejo tako pot, ki je dobra za njih in za zaposlene. je pa definitivno to danes težko, tako da če vem to uspeva, ste super in čestitke in res vso srečo še naprej.
Kukulkan
22. 06. 2012 07.52
+16
Normalno da zainteresiranih ni če so pa slabo plačani, zakaj bi delali na soncu ali mrazu po 12 ur če pa lahko v tovarni za isti dnar delajo po 8 ur
Kukulkan
22. 06. 2012 08.01
+16
Pa še napišejo "Brezposelnost po slovensko" ma bi ih nekam brcnil
Jakec80
22. 06. 2012 08.44
+11
Takšen naslov lahko napišejo samo tile kvazi novinarji, ki ne delajo nič za nadpovprečno plačo. Me zanima, če bi oni delali pod takimi pogoji in za takšno mizerno plačo (ki je včasih celo ni) od jutra do večera.
slonicka
24. 06. 2012 18.03
+2
mislim da imajo delavce za bedake delajo na mrazu vročini in to zaston nekoč bo se moglo to babarsko izkoriščanje konćati ali pa nekoga spraviti tam kamor je potrebno v zapor
Žiga Ku?i?
22. 06. 2012 06.43
+5
ni čudno da se državna blagajna ne napolni...treba je začeti od spodaj navzgor....ker se naši ministri itak ne bodo odpovedali prevelikim plačam.
kishapbt
22. 06. 2012 06.52
+5
se bojo če jih mi nehamo plačevat!!!!!!!!!!!!!!!!
Tonček Balonček
22. 06. 2012 07.03
+16
Seveda jih ne dobijo, saj zidarji vedo, da nikoli ne bodo videli plače na svojih računih! Čim s ezaposliš, ugasne nadomestilo in če ti delodajalec ne nakaže plače, nimaš niti evra več, kateri razsoden človek bi to tvegal! V bistvu bi morali delavci z delodajalci skleniti pogodbe z bančno garancijo. Če delodajalec plače ne nakaže, mu jo nakaže njegova poslovna banka!
Žiga Ku?i?
22. 06. 2012 07.44
+0
mislim da bo prej država prodana, kot da bo prišlo do tega
mjrc
22. 06. 2012 06.37
+10
Sam sem delal pri nemalo malih podjetnikih ( gradbeništvo). In to od zidarja, do knaufarja, izolaterja, malarja... In povsod je bil problem denar.Plača zamujala, na regres so pozabili, malco so ti kar odbili, čeprav si moral v 15ih minutah pojesti, ti je odbil eno uro itd. itd...Ni čudno potem, da so na takem glasu in folk rajši gre v proizvodnjo za manj denarja ampak redno.Tko je.
bondxyz
22. 06. 2012 08.53
-4
No pri nas dobi pa delavec monter okrog 2600 bruto na teden... Za sicer 12 ur dela plus mogoče še sobote. Sam jih ne rabimo 100 :) Kakega bomo še rabili, sam vzameš tiste, ki jih poznaš in veš da dobro delajo, pa še za te ni toliko dela. Zaenkrat ga je še pa toliko da nas teh nekaj dokaj v redu živi - v bistvu zasluži se fajn, sam nihčće ne razmetava z denarjem, ekr ne moreš vedet kaj bo, v bistvu večino vložimo v razvoj firme, ne pa za lastne koristi. Žal smo eni redkih, ki razmišljano na ta način, pa tud bitka za posel je mesarsko klanje, v bistvu...
kishapbt
22. 06. 2012 09.03
+2
vse lepo in prav...le tiste veze spusti pa boš the best....za 2600 bruto na teden sem lahko tudi tvoj bratranec..malo za hec malo zares...če zaposlujete pa rade volje pridem delat
Kozorog65
22. 06. 2012 11.28
+8
Za 2600 bruto na teden? Hehehe, dobra šala :)
Simon Ter?on
22. 06. 2012 06.29
+18
kakšna podjedja kašne delavce to so izkoriščevalci ki iščejo hlapce
mjrc
22. 06. 2012 06.34
+7
borut_p
22. 06. 2012 06.21
+31
Predlagam, da se uvede možnost tedenskega plačevanja delavcev in ne mesečno. Potem jih bodo verjetno lažje dobli, saj je delat en teden zastonj nekoliko lahžje kot en mesec
kishapbt
22. 06. 2012 06.20
+21
žalostno in še enkrat žalostno.......med tem ko naša država daje delovna dovolenja tujcem(menda 70.000 in koliko pa je slovencev ki čaka in išče zaposlitev na zavodu)in njih izkorišča da delajo pod ekstrmnimi pogoji in da jih izkoriščajo ne za minimalko, za minimalko delajo tudi po 12-14 ur....torej tista minimalna urna postavka je še manjša kot je......ko grem jaz delat oz. iskat si delo na črno al na belo mi vsi odgovrijo da pa 5 eu preveč češ da tuji delavci delajo za 3...Pa naj ...jaz ne bom!...ker še to ne dobiš...!!!ali pa čakaš par mesecev al pa po obrokih...med tem pa šefi imajo tnovejši mobitel za 800eu, med tem ko delavec nima niti za mobi kartico, auto za 35000,delavec pokvarjeno škatlo za njih 5 skupaj, obleko delodajalec si kupuje v muriju,dolčegadnemu.....a za zaščitno obleko delavcu ni...jo bo dobil ob priliki...med tem ko nadzoruje delavce iz svoje mobilne klimatizirane pisarne na gradbišču ali kje drugje, si naroči malico,kavico, sokec in tajnico.delavcem pa ne privošči niti paket kisle vode...IN ZA TAKE NAJ BI DELALI:::????Takim naj bi zaupali??? kaj neto 1500 eu... v kolikih mesecih, kaj obresti dobim, Kajti on stem ko zadržuje denar na bankah se mu račun bogati........100 delavcev, 100 plač, obresti...pa ni več tko malo kot se zdi ...mahh škoda tipkovnice
borut_p
22. 06. 2012 06.23
-19
Potem pa svojo firmo odpri in boš še ti imel avto za 35000 pa mobitel za 800. Vidiš kako je to preprosto. No da te vidmo prpica mala
kishapbt
22. 06. 2012 06.29
+11
če se komu zdi 5 eu na uro za dela na črno ali belo preveč, naj si naloži kosilnico na hrbet in naj gre kosit cel dan korone, robido,če mu to ni dovolj lahko okopa kako njivo, ali pa meša malto cel dan na soncu ...ko konča 12 urni šiht pa naj reče če je zaadovoljen z plačilom....glede na koliko in za kaj služijo papirologi in kravatarji...ja pa zavaruješ se sam če se ker od tistih petih eu upoštevajoč še amortizacijo( prevoz liter benzina je vedno držji, malica ,vrjetno 12 ur fizikalije ne preživiš z kajzerco in feto poli salame,pa liter vode tudi mislim da je krepko premalo
kishapbt
22. 06. 2012 06.38
+11
prpica ti je u gačama lenoba ki živi od države in delavcev katere ne plača in pol se skriva ...borut p. zakaj pa naj bi imel firmo,da lahko kakega delavca zjeb..,da si dolgove nakopljem,kajti v naši državi z poštenim delom hitro propadeš, mene pa je mati naučila biti pošten, ne pa da kradem delavce oz da živim na tuja leđa jaz delam zase in ne za državo....ker ona ni delala zame ko sem jo potreboval..delo je dala tujcem..pa naj se ubada ona z njimi....jaz imam dovolj težav da si najdem kaj za delat, a hvala bog z rezino kruha imam! ne pa da odprem firmo in kradem vsepovprek.. preprosto je krast in lagat...bodi pošten sam pri sebi ..vidiš ti kako je to beeeeeee,ovčka
mobubi
22. 06. 2012 08.37
-5
kako naivno. Sem delala na podjetjih kot zaposlena delavka, sicer v pisarni in nisem dobivala plače, ampak ne morem krivit nobenega. Denar ni šel na nobene privat račune, enostavno ga ni bilo. In ne morem zamerit nobenemu, enostavno sem morala na lov za drugo službo. Mislim, da je takih podjetih danes ogromno in ni fer da se zapostavlja "uboge delavce", ker tisti ki bi radi imela podjetja in s tem delovna mesta, nimajo pogojev za neko zdravo podjetništvo. Ravno tako je kup izobraženih, z izkušnjami podjetnikov, ki so ostali na cesti, ker enostavno ni šlo. sej je res, obstajajo tudi taki, ki so izkoriščali delovno silo, ampak ne pozabit - obstaja tudi MASA ubogih "izkoriščenih delavcev", ki so leni, da se jim ne da prsta premaknit in iščejo samo razlog, kako bodo šli na bolniško in kako bi, da ne bi. Hočem reč, da me tako črno-belo komentiranje situacije močno jezi. Malo je vseeno potrebno gledat iz različnih zornih kotov. To poveličevanje delavnega naroda ob dejstvu, da smo v samem vrhu po bolniških staležih, je malček mimo. Nehajmo se smilit samim sebi in primi za tisto delo, ki se ti ponudi. Potem pa boš en krat lahko tudi zbiral.
kishapbt
22. 06. 2012 08.57
+9
načeloma bi se delno lahko strinjal s teboj, a moram dodat...ti kot delavka v pisarni (( u bistvu ne tič ne miš)a res misliš da denar ki gre na tuje račune bi šel mimo tvojih rok,oči...pa to se "ne dela tko", ne) ...sej ja ,podjetje, ma treba biti POŠTEN.!!!..delo je delo bi ti rekla jast tudi....recimo delaš v pisarni podjetja livarna,zidarna,pekarna,cestarna in zgubiš delo v pisarni lahko pa greš v odelek k delavcem za 580 na 40+ pa se lahko tudi ti kličeš " izkoriščena delavka" . DElavci so bili izkoriščeni, Nočejo več Tega.....in pri vas kao marljivimi upravnimi pisarnikarji V VAših očeh smo sedaj leni???? Delavec ..mislim delavc kateri se je nagaral za svojo boro plačo...se sploh ne čudim v nekaterih primerih da še stojijo na nogah, kapo dol takim kot jim ti praviš lenuhom....lenuhi so po upravah
mobubi
22. 06. 2012 11.49
-4
Delovni proces sem tako dobro poznala, da lahko trdim, da sem prepričana, da ni bilo čisto nobenih manipulacij, ampak so bile težava dumping cene, ker se ne izvaja nobena kontrola nad tem, kompenzacije kot skoraj edini način zapiranja obveznosti in terjatev itd... posledica nestabilnega celotnega sisema. težave so zgoraj, posledice pa definitivno vidne na delavcih, ampak reševat jih ne moreš spodaj, ampak zgoraj. sicer pa ponovno eno zelo pristransko gledanje na "delo". Ja, se strinjam, ko grem mimo delavca na cesti, ko sredi poletja na +40 dela pod milim nebom, definitivno ni zavidanja vreden položaj. Ampak ne vem pa kaj si predstavljaš pod delo v zaprtem prostoru- pisarni. Res je, fizičnih naporov tu ni, ampak imaš pa lahko nezavidljive odgovornosti za sabo, ponavadi to niso niti 8 urni delavniki, niti 12 urni ampak kar 24 urni. Velikokrat sem si želela, da bi nekdo prišel, mi napisal, kaj moram naredit, to bi naredila in šla prazne glave domov, pa ne gre to tako. Pa ne govorim o javni upravi, kjer verjetno imajo nek red, ampak v gospodarstvu, kjer se vsi borijo za preživetje tega nehvaležnega obdobja in normalno da se raje bolj obremeni delavce, kot pa da se še dodatno zaposluje, ker ni financ za plačila. Sama sem delala že za dva, pa plačo dobivala po obrokih, enkrat ja, drugič ne itd, ampak sem bila mnenja, da mora vsak v vsem tem kaosu nekako potrpet in naredit svoj maksimum, da nekam speljemo. Nisem rekla, da so delavci leni, ampak če bomo vsi čakali doma, ker je nevarnost, da če začnem delat, ne bom dobil plače, ja kam pa bomo prišli! Izjava človeka, ki je na zavodu in mu je bilo ponujeno delo na terenu, sicer prodaja, ampak če si doma po mojem mnenju nimaš kaj zgubit, če probaš: to delo ni zame. poleg tega, če dobim kaj na trr, bom izgubil socialno podporo in prispevkov za zdravstveno zavarovanje, mi država ne bo več plačala... in takih je toliko, da ne bi verjela, če ne bi probala in poslušala te zgodbe.
kishapbt
22. 06. 2012 13.35
+3
mobubi....alora.....menda sem bil razumljiv toliko, če ne pa evo še enkrat; Spoštujem in cenim poštene in delovne ljudi,delavce tako kot fizične kot upravne,javne ,direktorje meneđerje.....vse dokler je vse pošteno.... 1.če meniš da se ne krade si slepa, ker drugače bi ljudje imeli kje delat in za kaj bi vedeli tudi! Pa ni nujno da kradejo vsi dovolj je njih par,eden kdor koli v verigi, veriga je močna kot njen najšibkejši člen. 2.zaprt prostor v pisarni pomožnosti klimatiziran ali vsaj ventiliran...verjamem kot sem rekel delo je delo...ma ne primerjat....delo za računalnikom z delom fizičnega delavca...po možnosti ste dve v pisarni(zopet ni mišljeno direkt nate)namesto računat kalkulira vpisovat ali kar koli so ste raje na fb,na kavici....itd...in ko zagusti pa vse na ho ruk pa če je treba 48 ur skup, ne....še enkrat spoštujem pridne in delovne... 3. ja se strinjam s teboj da je treba primit za kar koli ko ni nič....ampak ko daš skozi par "delodajalcev" kateri ti ne plačajo ugotoviš da se ti ne splača in kvečjemu hodiš v minus ker ko si na terenu trošiš svoj benzin svojo malico pa al ti prodal al ne....sklep; pa raje sem doma in delam za sebe in pri tistih kateri so pripravljeni plačat pomožnosti Takoj! Jeb.. prilika situacije je taka kot je znajdi se kot veš in znaš...vrjamem pa samo še sebi
mobubi
22. 06. 2012 13.45
-4
ja ok, imaš pisarne, kjer so fb, kavice itd, ampak imaš tudi fizične delavce, ki en dela 5 jih gleda :-) in to na javnih krajih, kjer ne moreš ne videt tega- fušaš pa lahko kjerkoli ali kot fizični delavec ali kot tisti v pisarni, Ti pa dam prav, kar se nanaša na "znajdi se" varianto in jo podpiram. Zakaj bi človek prispevke plačeval, če nič od tega ne bomo imeli.
kishapbt
22. 06. 2012 14.59
o.k,o.k.,....vidim da sva na isti valovni dolžini le antene je treba malo poravnat.....če si si prebrala vse kar sem napisal si razumela, jaz tebe sem. Še enkrat spostujem delavce od malega do vlikega direktorja dokler delajo.....preziram zajebante,lopove,lažnive kapitaliste in lene delavce, če že moram tudi drugače ti napisat. ni point v neplačevanju prispevkov ampak v nezmožnosti al oni ali jaz......za to je to to,ko lahko se zavaruješ in plačaš nekaj prispevka, ko ni pač ni,...pa sej ne da nebi .davki in dajtve so z razlogom, le da oni jih koristijo napačno in le zasvoje riti....in vprašanje zakaj ne bi mi za svoje?
pehtaa
22. 06. 2012 06.01
+16
pa vi niste normalni ni delavcev ja LOL vald ada jih ni za 600 eur na uro poa 10-2 ur na dan haha , jst roke ne dvignem za ta denar v tem urniku raje doma na kavcu crknem kukr pa da grem za take male pare delat
borut_p
22. 06. 2012 06.20
-17
Si pa zelo ponosen. Potem pa kr crkni razvajenec
Simon Ter?on
22. 06. 2012 06.30
+7
kishapbt
22. 06. 2012 06.43
+14
borut p. ti jaz dam 580 eu če mi prideš pomagat kosit cel mesec začnemo zjutraj in končamo zvečer, obleko si prinesi malce ni....A prideš? ja zavaruj se ker ne želim biti odgovoren zate, morda ti plačam 4 ur prispevka ....denar pa 15 enkrat drugo leto ti bo kul?
kishapbt
22. 06. 2012 06.44
+7
take ponudbe mi dobimo in zakaj naj bi ji sprejel že?
mjrc
22. 06. 2012 06.44
+16
borut me zanima kok bi bil ti vesel, če nebi imel niti za tist sendvič za malco, direktor se ti pa fura z avtom za 80 jurju,pa hod na maldive na dopust .Dnevno narediš za jurja la pa 2 biznisa ti pa od tega nimaš niti 30 eur.
kishapbt
22. 06. 2012 06.47
+7
mjrc to sem tudi jaz mislil, ma se vidi da ta borut p. ni izkusil delo...ali pa je eden izme tistih ki kradejo delavce
kishapbt
22. 06. 2012 07.03
+2
čakam in čakam a borut p. zgleda ne bo sprejel moje ponudbe, kaj išče delo a moli boga da ga ne najde....hahahha
borut_p
22. 06. 2012 07.36
-8
Kaj ste vsi pametni ej. Tudi jaz sem bil 3 mesce brez plače pa še vedno delal, delal sem tudi za tekočim trakom, v gradb delam že 6 let. In kaj zdaj. Ne kushapbt ne rabim službe, ker že sedaj delam 10-12 ur, skrbim doma za otroka in tudi okoli hiše kdaj lopato zavrtim in seveda tudi kosilnico vsake 10dni. Tako da hvala, nimam časa
Simon Ter?on
22. 06. 2012 07.47
+12
kishapbt
22. 06. 2012 07.58
+4
v gradbi ?? Kdaj pa začneš ti delat danes? kak urnik imaš 7,36 si še na netu..!!!!!.če pa delaš tako kot si rekel te izkorišča šef ki se vozi v avtu za 35000 in ma tel ki ga ti nimaš.....ti se kar pusti...
kishapbt
22. 06. 2012 08.00
+1
borut ti nisi beyrut ali morda kak bos-nut....ker če se ne motim sem tvoj nik pravilno pisal....pa brez zamere...
borut_p
22. 06. 2012 08.04
-7
Delam dnevo med 6.30 in 16.30 in obicajno se ko gre otrok spat. Pisem ti pa iz avta ce te zanima. Ma-dej-dej: zanimivo definicijo hlapcevstva mas. Ce je zate hlapcevstvo to da delas in se s tem prezivljas potem si pa res na glavo padu. Po tvoje naj grem ran na zavod za 230€ samo zato da ne bom hlapec po tvoje al kaj. Mislim da moras se malo odrasti da bos videl kako svet deluje ali pa le malo poglej izza svojih zaplankanih idej.
kishapbt
22. 06. 2012 08.05
+1
lepo da delaš če delaš.če delaš bi rekel da tudi znaš cenit delo in svoj hrbet....a da te nekdo izkorišča? sej ne da tudi jaz nebi imel avta tudi za 500000 in na računu miljon dva,a rad bi tudi po svetu hodil z dvignjeno glavo,brez sramu in dolgov...
kishapbt
22. 06. 2012 08.09
+4
slabo delaš če mi pišeš iz avta upam da se ne utrudiš preveč ....in drugič upam da ne voziš.
kishapbt
22. 06. 2012 08.13
+9
od 6 do 8 si med službo na netu....delaš pa v gradnji v avtu se voziš.....kaj zlagaš lego kocke na zadnjem sedežu.....zaraadi takih lenuhov kot si ti ki med službo NE DELAJO firme propadajo....
koala_pleza_plazi
22. 06. 2012 09.34
+9
borut_p očitni glede na to kdaj in kje pišeš komentarje si najbrž sam direktor gradbenega podjetja,ker navaden gradbinec-delavec,ki dela za velikane nima niti cajta dihat na gradbišči,ne pa še preko sms pisat sporočila....
kishapbt
22. 06. 2012 10.50
+4
točno tako,pomožnosti eden ki je dobil poušter pod rit od mamice al pa ima kakega botra,strica
+9
Pa bi si človek mislil da se bomo do leta 2012 že razvili v socialna bitja. Mogoče smo res bolj razviti; samo v napačni smeri:(
fred77
22. 06. 2012 01.49
+12
minimalna placa za prezivetje v slo 1500 eu.......realna......ce to ne zmorejo.....potem pa tujina klice...........zakaj bi biu suzenj ceu zivljene za take kod so bavcar pa hilda.......te bi mogl sam likvidirat..........balkan pac vid se nam
borut_p
22. 06. 2012 06.24
Pa pejt ane, jamranja je že dost, ne rabmo še enga. In če misliš da je v tujini kaj boljš se pa pošteno motiš. Dva dni nazaj sem se pogovarjal z krovcem (hrvat ki dela v avstriji). Plačo ima 1000€ in je cel dan na strehi tud na +40 naši pa imajo okoli 800€.
mjrc
22. 06. 2012 06.47
+1
Ja borut vidm da si pamet pojedu! Iskoriščevalci so povsod tud v avstriji ja! Ampak to ne pomen, da so možnosti enako oz slabše kot tu.Moj brat je šel pred 5imi leti v nizozemsko in je zmagal posla kokr češ pa dober denar.V teh letih si je gor kupil hišo, ustvaril družino itd... kle je pa životaril za malco pa za škatlo čikov delal pa od jutra do večera.
mjrc
22. 06. 2012 06.54
+2
Pa še to stric in teta oba delata v avstriji ,sta blizu meje doma, obadva kot proizvodnji delavec v neki usnjarni ( se pravi tekstilna industrija) ,ki je pri nas 500 eur plača al pa še to ne.Obadva imata 1100 gole plače ,potem pa še dodatki ,tko da ni za primerjat ane?
borut_p
22. 06. 2012 07.34
-5
Ja potem pejt pa še ti na nizozemsko pa v avstrijo pa kamorkoli ane, če ti tukej ne paše. Zakaj pa ne greš? V evropi je kao prost tok delovne sile
sandi101
22. 06. 2012 01.36
+18
Prav imajo... Tud jst ne zaupam nobenmu več! Kriva je pa vlada, ki je dopuščala to svinjarijo, ki se še vedno v Sloveniji dogaja! Pomeni zaupat nekomu, ki te je prevaral !???
Dante.
22. 06. 2012 01.12
-5
Zakaj bi delali v socialni državi, kjer drugi delajo za nas?
Osman Baba
22. 06. 2012 00.51
+4
ja skozi iščejo sam boš delo zastojn une k so delali v vegradu primorju in nevem ki še niso dobili denarja pa boš dobo od tiste majhne firme...!
tojeto7
21. 06. 2012 23.29
-18
ja le zakaj nocjo? prevec je maminih sinckov usi bi radi bli direktorji nc neb delal a mel bi placo 2.000€..je pa tut neki res da nekdo z koncano 4-letno srednjo,fakultetom... ne bo sou delat kot zidar zakaj je pol za brezveze sou u solo tok cajta :)
Viper_XxL
22. 06. 2012 00.01
+12
ja, plačo 2k € na papirju, dobil pa bi jo na sveto nikolovo.... zastonj se še mačke ne gonijo
mjrc
22. 06. 2012 06.50
+1
tojeto7 zakaj pa ne? Za dober denar ni panike.Jaz delam delo delavca z 4. stopnjo ( poklicno šolo) pa imam 4-letno šolo( 5. stopnjo).Ampak je uredu denar in odnosi tako da mi ni hudo in teško.
kishapbt
22. 06. 2012 06.56
+2
bavo mjrc delo je delo dokler si zadovoljen in plačan..
yapi
21. 06. 2012 23.27
+11
se pravi da se je treba izogibati ponudbam del ki ti zagotavljajo samo za določen čas pogodbeno delo. v teh ponudbah se torej skrivajo ti delodajalci ki počnejo omenjene stvari v tem prispevku. se pa vsak dan peljem mimo gradbišča na zaloški pri parkirni hiši šempeter. ti delavci v najhuši vročini delajo direktno izpostavljeni soncu ure in ure. dobijo pa minimalno plačo? kako pa to? te delodajalce je treba očitno udariti po denarnici. možje v pisarnah s kravatami zavezanimi okoli vratu, za prebiranje A4 papirjev pa dobivajo več desetin tisočakov na mesec. več kot očitno je kdo je zaželjen in kdo ne. omenjena je tudi črna lista? a si kdo upa nrdit to črno listo? jst si jo, napraskam neki dnarja za izdelavo spletne strani in gremo.
jara.vel
21. 06. 2012 22.45
+9
Res je žalostno in sramotno, kar se dogaja v naši lepi deželici!! Ljudje goljufajo in kradejo revežem!! Služijo na plečih ljudi, ki stradajo, uničujejo svoje telo in živce, zato da bodo oni obogateli, družin pa ne morejo nahraniti!! Če bi fizična oseba okradla ali ogoljufala kakšno podjetje in jim tako izmaknila za kakšen dan ali dva dobička, bi takoj romala v zapor!! Čeprav ni s tem dejanjem ogrozila nobenega življenja, nobene eksistence! Če pa to delajo pravne osebe in to vsem na očeh in se o tem celo javno piše pa nihče ne naredi ničesar!! Mislim, da je to nedopustno in da bi morali tukaj ukrepati veliko bolj odločno in nekompromisno! Pri stečajih bi se moralo najprej poplačati zaposlene! Tukaj ni govora o profitih in izgubah, temveč preživetju ljudi ter njihovih družin!!
Uporabnik113189
21. 06. 2012 23.14
+7
Pa tudi banke bi morale v stečaj, če so zavozile, ne pa da jih rešujejo z denarjem davkoplačevalcev. Banka, ki je prevelika, da bi se lahko zrušila bi se morala takoj razbiti na več samostojnih s proti-monopolnim zakonom..