Gospodarstvo

Agrokor je odstopil od nakupa Mercatorja

Zagreb, 07. 02. 2012 20.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Iz Agrokorja so sporočili, da umikajo svojo ponudbo za nakup večinskega deleža v Mercatorju. Razlog je dolgotrajnost postopka, ki bi jim verjetno onemogočil možnost uresničitve transakcije pod zadovoljivimi pogoji.

Mercator
Mercator FOTO: Miro Majcen

Danes zvečer je hrvaški Agrokor sporočil, da umika svojo ponudbo za nakup 52,1-odstotnega deleža slovenske trgovske družbe Mercator. "Dolgotrajnost postopka nas je pripeljala do zaključka, da bi lahko celoten proces trajal še zelo dolgo in da nam možnost uresničitve transakcije pod zadovoljivimi pogoji ni zagotovljena. Po našem mnenju bi to lahko bilo škodljivo tako za naše podjetje kot tudi za Mercator, zato smo sprejeli odločitev, da umaknemo svojo ponudbo," so zapisali v sporočilu za javnost.

 

Proces prodaje več kot polovice Mercatorja hrvaškemu koncernu, ki se je bolj resno začel lani poleti, je že nekaj časa "blokiran", saj se za prodajo še ni izrekla največja slovenska banka NLB. Ta ima v lasti nekaj manj kot 11-odstotni delež Mercatorja. Nadzorni svet Nove Ljubljanske banke (NLB) namreč po odstopu predsednika uprave banke Boža Jašoviča ter odstopih in nesoglasju med samimi nadzorniki glede prodaje, odločitve kaj narediti z deležem Mercatorja, še ni sprejel. Po neuradnih informacijah naj bi bila nova seja nadzornikov NLB prihodnji teden.

 

Konzorcij prodajalcev sicer po pogodbi skupaj prodaja delnice Mercatorja, prodajo pa so doslej podprli vsi prodajalci, z izjemo NLB. Zadnje so prodajo pretekli teden podprle družbe znotraj skupine Pivovarne Laško, ki imajo skoraj četrtino delnic Mercatorja. Poleg NLB in družb iz skupine Pivovarne Laško, so v prodajnem konzorciju še NKBM, Abanka, NFD Holding, Gorenjska banka, Banka Koper, Hypo banka in Banka Celje.

Prodajalci se ekskluzivno z Agrokorjem, ki je sicer edini izkazal interes za delnice Mercatorja, za posamezno delnico pa ponuja 221 evrov, pogajajo že več mesecev. Proti prodaji Mercatorja Agrokorju so se izrekli številni politiki pa tudi Mercatorjevi dobavitelji. Prodaji pa nasprotujejo tudi različne hrvaške organizacije potrošnikov in dobaviteljev. Te menijo, da bi bila prodaja Agrokorju, ki naj bil po njihovem na Hrvaškem znan kot "kronični neplačnik" dobaviteljev, slaba.

Proti prodaji Agrokorju je bila tudi uprava Mercatorja

Uprava Mercatorja, od katere so prodajalci želeli kooperativnost pri prodajnem postopku, je opozarjala, da se zna zgoditi, da prevzemne namere Agrokorja niso resne. Zato so sodelovanje pri prodajnem postopku hrvaški družbi, ki je največji konkurent Mercatorja v regiji, pogojevali z nekaterimi zaščitnimi ukrepi. Glede morebitne same prodaje pa so predstavili predloge za zaščito interesov družbe.

Prodajalcem je v pogajanjih z Agrokorjem sicer uspelo izpogajati nekaj Mercatorjevih predlogov za zaščito interesov družbe, vendar so v zadnjem osnutku pogodbe uspeli izpogajati le 20 milijonov evrov vredno pogodbeno kazen za kršitve zavez. Tu gre za vse zaveze, npr. tudi odpuščanja delavcev, zamenjavo dobaviteljev, selitev sedeža družbe, odprodajo delov družbe.... Mnogi so te zaveze ocenili kot neresne, saj pri prevzemu, vrednem več kot 850 milijonov evrov, tako nizka pogodbena kazen za kršitve ne pomeni nič. Ta bi morala - tako poznavalci - znašati vsaj 150 milijonov evrov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (90)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Staropramen
08. 02. 2012 11.41
+1
Agrokor je hotel kupiti Mercator tako, kot naši tajkuni: s kreditom, ki bi ga odplačeval kar Mercator sam. Agrokor bi bi tako imel svoje dolgove večinoma poplačane, Mercator pa bi šel v stečaj.
un.capitano
08. 02. 2012 10.04
+1
ja ja...in tako bo delnica od jutri naprej 110 evrov namesto prodaje po 221 evrov !!! in kje boma zdaj dobili denar za laško, NLB ???? sami sebe bomo pokopal ))) kar me sploh več ne čudi !!!!!!!!!
SLOVENISTAN
08. 02. 2012 10.16
+0
V tem je bistvo vsega,samo nekateri so še vedno tako zaplankani,da tega ne vidijo.Ponavadi so to tisti,ki mercator gledajo od daleč,in jim najbolj važno,ali si naš al´pa njihov !
Pro75
08. 02. 2012 09.49
+1
Mercator je slovenski in tako naj tudi ostane.
ultras1
08. 02. 2012 09.37
+5
Zakaj govorite vsi o enih propadih? Takšne firme ne bojo kar tako propadle! Poleg tega vlada nima takšnega vpliva na Mercator, da bi ga lahko nova vlada, kar prodala!
SLOVENISTAN
08. 02. 2012 10.08
-1
Mercator,če hoče obstati,mora povrniti kupce kateri so odšli h konkurenci.Zatorej,mora znižati cene izdelkom.Če to stori ne bo mogel odplačevati svojega velikanskega dolga,tako da je ujet v začaran krog.Seveda takšna firma ne bo propadla kar tako,potrebna bo reorganizacija torej krčenje ali odprodaja,če ne jo bo uničila konkurenca ker je tako kot SCT,Mercator prevelik,prezadolžen in prepožrešen.Scenarij je z neprodajo Mercatorja že napisan.
cau-curaku
08. 02. 2012 09.22
+2
Se ne izplača prodati Mercatorja, ker ga bo nova vlada podarila Amerikancem !!!!
ultras1
08. 02. 2012 09.35
+2
zakaj pišeš takšne bedarije?? Podarjalo se je kvečjemu v komunizmu, v kapitalizmu se pa to ne dogaja!
cau-curaku
08. 02. 2012 10.11
+1
Ali res ne veš kaj vse je že Janšatova vlada podarila, skoraj vso državno premoženje in nepremičnine, odpri oči !!!
Andrej Lorenci 1
08. 02. 2012 08.11
-1
Bo pa kakšen Sanchez iz srednje ali južne Amerike kupil Mercator. Je że kdo poplaknil tapioko z Laškim pivom? Mogoče pa bomo kmalu vsi !
SLOVENISTAN
08. 02. 2012 08.26
+2
Za polovico današnje cene,prodajalec bo pa s strani medijev,povzdigovan v junaka,kako je naredil dober posel ker država rabi svež kapital ,po slovenski navadi ,mu ne uide kakšna ˝gazela˝!!
SLOVENISTAN
08. 02. 2012 06.53
+4
Odlična poteza Agrokorja,zdaj se bodo vsedli v naslonjače in gledali propad največjih slovenskih firm ( NLB,Laško,Mercator......) !!
dMaster
08. 02. 2012 07.04
+3
mercator ne bo propadel,,,,,mercator bo ostal
SLOVENISTAN
08. 02. 2012 07.31
+4
Ob takem poslovanju,kjer vse več državljanov kupuje v Sparu,Leclercu,Hoferju....predvsem zaradi cene in kvalitete,se Mercatorju obeta,ne propad ampak velikansko krčenje,kar je ekvivalentno propadu.Pa ne bodo krivi Hrvati, ampak...nihče !!
KNOPPERS
08. 02. 2012 09.32
+5
Ne mi o kvaliteti in ceni v Hofru in Lidlu pa EuroSpinu. V teh trgovinah prodajajo nemško robo, kki jo niso mogli prodati v Nemčiji, pa pošljejo nam "južnjakom", ker nam je itak vseeno kaj zaužijemo, glavno da je nizka cena. Mercator pa ima 70% slovenskih izdelkov, čeprav so dražji so pa kvalitetnejši. In to je dejstvo!
SLOVENISTAN
08. 02. 2012 09.45
+2
Ja,ja opranoglavec,če misliš da ima Mercator toliko slo izdelkov,se pošteno motiš,četudi ima,prodaja te izdelke po nesramno visokih cenah,slovenski kmet oz. pridelovalec le teh,pa komaj preživi prav zaradi tega Mercatorja,ker jim on določa odkupne cene. Glede eurospina,se strinjam glede kvalitete,Spar,Hofer in Leclerc,pa imajo primerljivo kvaliteto in občutno nižje cene za isti, slovenski izdelek.Sploh pa,kako veš da je slo izdelek kvalitetnejši ?? Si strokovnjak na tem področju? Kupi 1x revijo VIP,kjer slovenski strokovnjaki delajo primerjavo kvalitete,pa boš neprijetno presenečen.
KNOPPERS
08. 02. 2012 13.17
-2
Menda ti lahko že čista logika pove, da je meso, ki ni prenešeno iz 1000km oddaljenega kraja v slovenijo dosti bolj "sveže" od tistega, ki je. Kolko jaz vem. In pol, kaj se zgodi.. kupim v Lidlu "kvalitetne" medaljone, ki so kot spužva... pomoje sploh ni not ribe sam dodana aroma. Če pa kupim od PP-ja, je pa zadeva ćisto druga. Kvaliteta je zagotovljena.
SLOVENISTAN
08. 02. 2012 14.08
+3
Od PP kupuješ medaljone,ki niso kot spužva in je čista riba noter ??! Ti sploh ne veš kaj pišeš.Perutnina Ptuj NE proizvaja ribjih izdelkov.Toliko o tvojem šopingu,in taki odločajo o naši usodi,jejhata,jejhata !
KNOPPERS
08. 02. 2012 18.37
-2
piščančje medaljone.. poleg tega.. pa ni blo to bistvo... bistvo je v kvaliteti...
askralj
08. 02. 2012 06.47
-3
ker je zoki bil preveč pozresen se mercatora nebo prodalo. Sedaj me le zanima kdo bo povplačal zokijeve dolgove izvajalcem, sinova menda nebota sposobna sama povplačat z obnavljanjem okolice njegovih hiš?!
malaraja
08. 02. 2012 09.56
+3
nebo, nebota, povplačal? Kulturni dan je, piši vsaj danes slovensko. Takole spakedranje je res moteče.
SLOVENISTAN
08. 02. 2012 06.41
+3
No zdaj pa hitro,nujna dokapitalizacija tako Mercatorja kot tudi NLB ter pivovarne Laško,saj se komaj držijo nad vodo !! Potem bomo pa spet udrihali,kako nam jemljejo davkoplačevalski denar.
Svoboda narodu
08. 02. 2012 05.09
-1
edino prou mercator je še edina kolkotolko slovenska firma ,nedamo ga hrvatom...
SLOVENISTAN
08. 02. 2012 06.49
+9
Ti pa veselo vrečko pod roko pa v Lidl po fasungo,glavno da je Mercator slovenski !! Juhej.
Kosmatamuca
08. 02. 2012 00.15
+2
se je janše ostrašu z zokiejm bi se lažje zmenil
trotlziher
08. 02. 2012 01.27
+0
grizli
08. 02. 2012 01.46
+7
Zoki je bil ZA. Samo čakal je, da se bo to speljalo še pod Borutom. Ja kdo v Ljubljani pa rabi bolj evre, kot Zoki. To je bila idealna priložnost, da bi se natankal abnormalno. Preko 210 EUR za delnico. Noro.
BlaBlaGluposti
08. 02. 2012 10.47
+1
Glede na to, da je Zoki postavil to podjetje na noge in je delal za Mercator, močno dvomim, da bil bil takrat za prodajo svojega dela. Potem je stric JJ v času svojega mandata odstavil Zokija in postavil svojega prijatelja. In kaj pa zdaj? Zdaj, ko so vse zafurali bi moral Pahor reševati to njihovo sra--nje? Ali pa Zoki? Zakaj že? Naj mešajo zdaj svoj drek, ki so ga pripravil v prejšnjem mandatu. Brezveze je vse skupaj in vsi skupaj.
grizli
07. 02. 2012 23.37
+3
Kakšna zabloda. Mercator bi morali tujcem prodati že v času prejšnje Janševe vlade. Tako bi si povrnili verodostojnost. To smo zamudili tudi v času razpadanja Borutove vlade. Tako visoke cene za odkup delnic ne bo ponudil nihče nikoli več. Pa bodo Zoki in še mnogi tajkuni, ki so mislili, da bodo z ukradenim še obogateli, ostali brez lepih denarcev. To se dogaja tudi drugim in se bo na koncu zgodilo vsem, ki so kradli. Ostali bodo brez vsega, z ogromnimi dolgovi in realno možnostjo, da jih bo do konca življenja "futrala" država. Najbrž kje na Dobu ali v Kopru.
SLOVENISTAN
08. 02. 2012 06.47
+4
Točno tako,Mercator realno ni vreden več kot 100 evrov na delnico,Agrokor je ponujal 220-230 evrov!!!! Glede na to,da je Mercator v velikanskih pufih,in ne kaže mu dobro ob vse večji konkurenci,bi ga morali prodati da dobimo svež denar za zagon gospodarstva. Ampak ne,zaplankani slovenceljni so se odločili da Hrvatom pa ne bomo prodali,še dalje bomo dokapitalizirali vse po vrsti,samo da ne prodamo Hrvatom !!
Franc Bogataj
07. 02. 2012 23.12
+2
kar tako naprej
saintjozef
07. 02. 2012 23.11
+1
Predsednik uprave Pivovarne Laško Dušan Zorko pravi, da se skupina Pivovarna Laško brez prodaje Mercatorja ne more razdolžiti. --no sedaj bodo s prodajo tajkune pokrili. In bo spet tisoče ljudi na cesti.
kg83
07. 02. 2012 23.53
+9
Pa naj propaade Pivovarna Laško, Bolje njihovih 200 zaposlenih, kot pa 10.000 merkatorejvih in še 50.000 pri dobaviteljih.
BlaBlaGluposti
08. 02. 2012 10.50
+1
Prav bi bilo, če bi tisti, ki so pokradli denar za to plačali. Prodali bi njihove posesti, avtomobile in evo ti denarja. No to bi se lahko zgodilo v demokratični, pravni in socialni Republiki Sloveniji. Vsaj če pogledamo ustavo, ne?
profi1
07. 02. 2012 23.07
+4
sam da bo ostal doma. da mamo vsaj še neki svojga, ko so pa že velik razprodal. fructal, kolinska, radenska...
saintjozef
07. 02. 2012 23.13
+2
žal, preveč so pokradli iz bank. In sedaj je zopet njihov čas.
KNOPPERS
07. 02. 2012 23.24
+1
VW ?ešky
07. 02. 2012 22.31
+11
LovecNaKomuniste
07. 02. 2012 22.30
-3
Bolano.... Za krizne čase smo hranili državno premoženje. Zdaj bi ga morali prodati, da bi bolje živeli. Kasneje bi iz krize izšli kot zmagovalci in se v na novo postavljenem svetu lahko s prenostjo hitreje povzpeli. To je tako, kort, da bi imel na baki 10.000 € prihrankov, na katere bi dobival 0,5% pozitivne obresti, na drugi strani pa bi imel kredit za 10.000 € s5% negativnimi obrestmi.... Logično, da s prihranki pokriješ kredit in profitiraš pri negativnih obrestih.... Tu je pa isto, samo, da tu ni logike.
VW ?ešky
07. 02. 2012 22.31
+4
Sputnik
07. 02. 2012 23.10
+5
ma daj zbudi se ali pa pejdi spat. kdo misliš da bi pobral tisti denar?? kam misliš da bi šel? v dobrodelne namene - privat račune v tujini in pol bi spet našli nekaj da se preusmerja pozornost.
kg83
08. 02. 2012 00.15
+1
Še dobro, da ne delaš v gospodarstvu, ker ti stvari niso najbolj jasne...
malnor
07. 02. 2012 22.16
-5
Ni dražjega trgovca, kot je Mercator. Pojdite do najbližjega Spara ali Tuša, in primerjajte cene. Tudi jaz nisem verjel moji ženi in sem bil zelo presenečen. V Sparu dobite izdelke ceneje, da o kvaliteti ne govorim. Šunka v ovitku v Sparu se ne more primerjati z ostalimi v pozitivnem smislu. Kar se tiče rezane salame je še najbolj zanič Tuš, ker tam (vsaj v Kranju) tudi na pogled ni prebavljiva. Pa tudi zaposleni so sami taspodnji, ki nimajo pojma.
TtheG
07. 02. 2012 22.23
+3
vse kar je dobro je drago. potem pa hodi kupovat v avstrijske trgovine , pa jej njihovo hrano . Pol pa te bom vprašo ali sploh veš kaj je to kaj ješ :)
VW ?ešky
07. 02. 2012 22.33
+2
Kva je narobe z lidlom, hoferjom, itd... =D Jem hrano iz vseposod, dobr je za kogar je, k bo vojna bomo pogrešal tud lidle hahah ;)
tali?ni tom
07. 02. 2012 22.50
+10
se strinjam ! poglej mercatorjevo kislo zelje v kozarcu - poljska pa da ne govorimo o sirih , nemški ostanki in tako dalje ! mercator je precenjen sigurno in njegova roba je kot vsa druga , od najcenejšega ponudnika ! to je kapitalizem žal ! smo pa trgovci zarad mercatorja in jankovića ter novega miniustra vizjaka ki je bil včasih gospodarski kakor minister ob petkih in svetkih na šihtu za minimalno plačo ! in tle je finta mercatorja da ma skoz odprto , zelo precenjeno robo verjetno pa izredno mizerno plačuje svoje delavce ! važno da je za delničarje !
VW ?ešky
07. 02. 2012 23.01
+0
McClain
07. 02. 2012 23.13
+6
roba je vsepovsod priblizno enaka, le da so Tus, Lidl, Hofer, tudi Spar pac veliko cenejsi od Mercatorja. To je dejstvo.
eosss.slo
07. 02. 2012 22.09
+13
No pa smo le obdržali najdražjega soseda... :-)
VW ?ešky
07. 02. 2012 22.33
+5
marko22marko
07. 02. 2012 21.51
-8
lahko se pohvalimo, da smo odgnali potencialne investicije v slovenijo
Varstvo Medo Pu
07. 02. 2012 22.47
+5
pa smo preprečili, da bi šel dobiček na Hrvaško. Čeprav je pa nekaj res:tudi delavci ga ne bodo dobili.
Franc Bogataj
07. 02. 2012 23.17
+1
zakaj bi podpiral hrvaske tajkune ce svojih nocemo?
KNOPPERS
07. 02. 2012 23.29
+3
Lahko se pohvalimo s tem, da nam verjetno bolj ali manj ostane teh 100.000 delovnih mest v prehrambeni industriji, kar jih s prihodom Agrokorja zagotovo nebi. Jedli bi pa samo še Pik salame in pili Jano.. Očitno ne poznaš okoliščine te "sage"...