Črna kronika

Znamo voziti brez alkohola?

Ljubljana, Novo mesto, 18. 05. 2009 11.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na slovenskih cestah je minuli teden umrlo devet ljudi, dolenjski policisti pa so ta vikend pridržali kar 15 pijanih voznikov, med katerimi je bil tudi voznik tovornjaka, ki je trčil v most.

Dolenjski policisti so minuli vikend pridržali kar 15 vinjenih voznikov, ki so s svojim vedenjem močno ogrožali tako ostale kakor tudi sebe.

Pijani tovornjakar je zapeljal v most.
Pijani tovornjakar je zapeljal v most. FOTO: Reuters
Policija opozarja: Vožnja pod vplivom alkohola je prepovedana in nevarna, ne uničite življenja drugim in sebi. Prispevajmo k varnejšemu prometu in za volan sedimo trezni.
Voznik tovornjaka je v Črnomlju zaradi nepravilno naloženega tovora trčil v most. Policisti so opravili test alkoholiziranosti, ki je pokazal 0,89 miligrama alkohola.

Med vozniki, ki so opravili test alkoholiziranosti, so največ alkohola izmerili pri 33-letniku, ki je napihal 1,58 miligrama alkohola, v Metliki pa so policisti ustavili motorista in ugotovili, da je motorju potekla registracija. Slednji je ta večer očitno nagnil nekaj kozarčkov preveč, saj je test pokazal kar 1,23 miligrama alkohola.

Vse vinjene voznike so policisti odpeljali v prostore za pridržanje in na sodišča naslovili obdolžilne predloge.

Borut Miklavčič
Borut Miklavčič FOTO: Dare Čekeliš

V tednu dni na cestah umrlo devet ljudi

Minuli teden je na slovenskih cestah življenje izgubilo devet ljudi. Zgodilo se je 157 prometnih nesreč, v katerih je devet oseb izgubilo življenje.

Najpogostejši vzrok prometnih nesreč sta bili nepravilna stran in smer vožnje, so sporočili z Generalne policijske uprave, v več primerih pa je bil za tovrstno nerazsodno ravnanje kriv alkohol.

Slovenske ceste so letos terjale 68 smrtnih žrtev, v enakem obdobju lani je v prometnih nesrečah življenje izgubilo 76 oseb.

Kdaj nas bo izučilo?

V boju zoper vožnjo pod vplivom alkohola minister za zdravje Borut Miklavčič predlaga, da bi vinjeni povzročitelji prometnih nesreč poravnali stroške zdravljenja vseh poškodovanih v nesreči. Odprto pa ostaja vprašanje, kako te visoke stroške, ki znašajo do več desettisoč evrov, izterjati.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (50)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tami_Tiia
02. 06. 2009 17.42
zakaj plačujemo zavorovajna ......da se ministri filajo svoje riti .
Jinks
19. 05. 2009 16.41
Pri nas res vidiš vse: od pijanih voznikov (tudi zjutraj ali sredi belega dne !! ), pa ljudi ki ne znajo voziti če ne telefonirajo !! , pa cestnih dirkačev po naseljih , nestrpnežev, ki se ti nalepijo povsod na rit in ti blendajo in hupajo, da se jim umakni, ker so tako pomembni in se jim tako mudi !! Pa do neumnih omejitev povsod in slabih cest ter samih razmer na cestah (da ne izgubljam besed z avtocestami, kjer lahko redko varno pospešiš do zakonsko dovoljenih 130 km/h ) V življenju se nisem peljal po Sloveniji, da ne bi naletel na preusmeritve in dela na avtocesti. Pa državljani ne plačujemo malo za ta luksuz! Za to sramoto sploh ne bi smeli plačevati! Groza!
fonzika
19. 05. 2009 16.30
ti belokranjci so vsi malo trčeni,že po naravi
Mawsyy
19. 05. 2009 08.49
saigon, ce bi ble se kaksna vejica in pika na mestu, bi bil car! Voznjo pod vplivom alkohola okategorizirat kot kaznivo dejanje, z groznjo 1 do 3 let zapora, pa bo mir.
orangensaft
19. 05. 2009 07.17
9? Odlično. Letos lahko celo presežemo rekord. Kar tako naprej Slovenci.
saigon
18. 05. 2009 17.11
jst se trudm vozt tja do 10km/h preveč k mam že tud neki pik pa tud zdi se mi prov d se saj približno držim omejitev pa grem vsem na živce ko pa pridem do mest kjer ponavadi stojijo policaji pa vsi po predpisih vozjo itak so polcaji zmer na istih mestih
irish
18. 05. 2009 15.24
civitasstain 18.05.2009, 14:46 ti si pa vse narobe dojel/a... se strinjam, da pijan človek lahko uniči več družin in ne samo svoje, vendar jaz govorim o primerih, ko ljudje govorijo samo o zviševanju kazni in odvzemu premoženja - so njegovi otroci in žena krivi, da ima nekdo probleme z alkoholom in morajo oni ˝plačevati˝ za njegove napake... vozniško naj mu pa kar vzamejo, vendar zopet ni potrebno pretiravati in govoriti, da bi mu jo bilo potrebno vzeti za zmeraj, razen v določenih primerih, ko mekdo ponavlja prekrške in mu nobena kazen ne zaleže... nekatere kazen izuči, druge spet ne... zgolj višanje kazni ne bo nikoli rešilo problema!!! zato pa pravim, da je alkohol problem celotne družbe in ne zgolj vsakega posameznika, zdravljenje pa bi si plačal sam in ne država, poleg tega pa bi svojo kazen odslužil z delom v rehabilitacijskih centrih in ne v zaporu, kjer je na plečih davkoplačevalcev... in alkohol ne more biti strast, temveč je to odvisnost... a ti kar s prostim očesom ločiš kdo ima težave z alkoholom in kdo ne in bi zopet kar vsepovprek pisali kazni... jaz npr. kupim v trgovini pivo, se ga napijem, vsedem za volan - boš kaznoval prodajalko, ker mi je v trgovini prodala gajbo piva... še enkrat več, kazni in kaznovanje ostalih v nedogled ni rešitev, potrebno jim je pomagati, zdravljenje pa bi si plačali sami...
illuminati
18. 05. 2009 14.48
...res je , da se morš malo napit ob takšnih butalcih na vladi - ampak za volan pa ni treba it pijan !!!
civitasstain@gmail.com
18. 05. 2009 14.46
irish- Se ne strnjam s tabo. Če bi moj oče pijan vozil, ne bo samo uničil mojo družino, ampak lahko več družin onesreči s svojo pijanostjo. Torej proč z vozniškim. Alkoholik mora pri do alkohola, da bo pijan. Torej otežkočiti mu dostop do alkoholnih pijač. Kaznovati ljudi, ki pijancu omogočijo dostop do alkohola. Alkoholika zdravit ni dolžnost družbe, ampak posameznika. Kolko je bolnih,ki bi se radi zdravili in niso po svoji krivdi bolni, pa ne gre ker alkohoiliki porabijo denar za svoje zdravljenje. Alkohol ni bolezen ampak strast. Torej tu nima bolniška kaj plačevat. nintendo64- Ja, ja ti in tvoja država. Ali ni prepovedano po zakonu med vožnjo telefonirat s mobitelom??? Za normalne ljudi je to dovolj.........
est
18. 05. 2009 14.43
Gospod Minister Miklavčič ! Katera rizična skupina bo naslednji na vrsti : -predebeli - -nakomani -delavec, ki se bo v enem letu 3 x poškodoval na delovnem mestu. Primankljaj v vaši blagajni, se bo čudežno zmanjšal takrat, ko bo imela Slovenija vsaj 10 zavarovalnic s koncesijo za obvezno zavarovanje. Dokler pa ima roko čez polno malho denarja samo ena priviligirana zavarovalnica ne bo nikoli nič bolje. Tudi če obvezno zavarovanje podražite za 100 ali več % ne bo nič drugače. Ne zagovarjam alkohola za volanom. Naredite korektno analizo in pošteno povejte, koliko ga je res. Vedno izpostavite samo "rekorderje", ker je to najbolj zanimovo.
delavec99
18. 05. 2009 14.37
ja človek se pa mora od cajta do cajta napit ,da lahko zdrži z našo vlado...!!!!
mkonci
18. 05. 2009 14.29
sem se 14 dni vozil po Franciji. Naj bo za vzor. Tam ko je omejitev 130, 110, 90, 50, 30 se le redko kdo vozi več kot 5 km/h hitreje od omejitve. Ko sem pripeljal na sončno stran alp pa vse po starem, na AC si počasen če se pelješ 130, pri omejitvi 90 se vsi če je mogoče vozijo 110. Ko je omejitev 50 pa ti vsi "blendajo če pelješ manj kot 60. Mislim, da je premalo radarjev!!! in vsi radarji so preveč predvidljivi in vedno postavljeni na istih mestih. POLICAJI dejte bit mal bolj fleksibilni. PS: Ko sem tko lepo to napisal, a bi se dalo da mene nebi na radar lovil ;)
ajajajajaja
18. 05. 2009 14.18
v metliki je bila vinska vigred in se je lahko to pričakovalo!!!!!!!
irish
18. 05. 2009 14.17
alkoholizem je odvisnost - treba jih je poslat na zdravljenje... še dobro, da države ne vodijo taki bistrumneži, kot se najdejo tukaj... naredili bi še več in večje socialne probleme... včasih so te na delovnem mestu poslali na zdravljenje, danes pa na delovnem mestu lahko poslušamo kdo ga več nese, kako je bil nekdo čez vikend koma, če se gre po šihtu kaj spit,... grozno je gledati, da je alkohol pri nas postal način življenja... ljudje se sploh ne zavedajo, kdaj nastopi odvisnost... poznam ljudi, ki pravijo, da oni sploh ne znajo it več na enega, da se ga vedno napijejo do konca, da ne znajo iti domov, da zdaj pa res ne bo več pil, pa gre naslednji dan že na pivo... najtežje je pri alkoholikih, ker nihče nikoli ne prizna, da je odvisen... dokler bomo alkohol tretirali kot problem vsakega posameznika, bo takih primerov še ogromno... alkohol je problem celotne družbe!!! kamorkoli se obrneš, lokal pri lokalu, ki uspešno privabljajo že mašo mladino, ki se zbira tam... saj ni čudno, da toliko ljudi pije, ker to postane način življenja... recimo, da začnejo piti pri 15. (pa je to še dokaj visoka številka), do 25. leta, preden zaklujči faks, je lahko že mnogo novih potencialnih alkoholikov... tisti pa, ki pravite, da bi jih bilo potrebno zapreti, pobrati vse imetje in premoženje, za vedno vzeti izpit in ne vem kakšne briljantne ideje imate še - pomislite, kaj bi storili, če bi bil to vaš oče in bi celotna družina zaradi takih predlogov in sankcij ostala na cesti - bravo, niste se znebili enega ˝problema˝, ampak ste ustvarili še par novih... potrebno bo poiskati način, ki bo prepoznaval alkoholike in jim pomagati... jaz predlagam delo v rehabilitacijskih centrih in zdravljenje... res je, drži, da je vse v glavah posameznikov, vendar te glave po parih kozarčkih ne razmišljajo več...
nintendo64@email.si
18. 05. 2009 14.06
Spodaj sem mislil "ob nedeljah zjutraj", ko se mladina povečini vrača iz diskotek.
nintendo64@email.si
18. 05. 2009 14.05
Po raziskavah je uporaba mobitela med vožnjo nevarna toliko kot zelo pijani vozniki. Zakaj tega nihče ne kontrolira? Smešno je, da še eni vedno podpirate visoke kazni, čeprav ničesar ne spremenijo. Če človek nima, mu nimaš kaj vzeti. Mogoče bi bilo lažje, da bi ob sobotah zjutraj vozili avtobusi/vlaki, na prireditvah bi čakalo več taksijev in podobno. Niso rešitve vedno v višjih kaznih, kar dokazujejo tudi ostale razvite države.
Uporabnik215111
18. 05. 2009 14.02
sapphire Se definitivno strinjam. Ampak,če je npr človek bebec in se ga bo nacedil, zakaj morajo zaradi tega trpeti otroci???
brinovc
18. 05. 2009 14.00
ja, lesnikovsok treba je pač državi denar priskrbet nekako...,žal
pijanec22
18. 05. 2009 13.59
@lesnikovsok: to pa si potem naletel na neko budalo. Namesto da bi bil srečen, da nisi vozil pijan, še te kaznuje. Only in Slovenia.
brinovc
18. 05. 2009 13.58
ok,ja, sej dostkrat pijani ljudje vozijo, kar itak ni dobro, sam vse prevečkrat se mi zdi, da država samo v pijači išče razloge za nesreče in smrtne žrtve,k tkole nastanejo, razlogi so pa drugje,... objestnost, ceste,....